Van alles, omdat er plenty mensen zijn die zo'n ding zouden kopen. De eerste fabrikant die er in slaagt om een volledig autonome auto te maken heeft goud in handen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah, wat hebben autoleleveranciers hiermee te winnen? Als auto's volledig gerobotiseerd zijn kun je ze veel makkelijker delen met de app. X wordt eerst weggebracht, dan y, etc etc.
het is inderdaad het einde van de automobiel industrie voor veel merkenquote:Op zaterdag 17 september 2022 19:30 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah, wat hebben autoleleveranciers hiermee te winnen? Als auto's volledig gerobotiseerd zijn kun je ze veel makkelijker delen met de app. X wordt eerst weggebracht, dan y, etc etc.
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is inderdaad het einde van de automobiel industrie voor veel merken
het eigen bezit van een euto is dan wel echt een luxe als je met je buren een autonome auto kunt delen , die je op komt halen in bij de kroeg, in het midden van de stad op komt halen of naar het vliegveld brengt
een eigen auto is dan meer een last en een kostenpost
ik heb een auto, maar ik gebruik hem wekenlang niet
Overigens gaan nieuwe auto s nu al 30 jaar mee zonder problemen , dus er zullen er wel wat merkenfailliet gaan de komende decennia
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Van alles, omdat er plenty mensen zijn die zo'n ding zouden kopen. De eerste fabrikant die er in slaagt om een volledig autonome auto te maken heeft goud in handen.
Wanneer dat gaat gebeuren, beats me. Hangt volledig af van de ontwikkelingen in AI eigenlijk. Ogen, oren en andere zintuigen kunnen we een auto al geven, nu moet het ding alleen slim genoeg worden om het met al die info beter te kunnen doen dan een menselijke bestuurder.
de eerste koetsen zonder paard ervoor dat was ook ff wennenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.
Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.
Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben
[..]
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
De wereldwijde automarkt is al decennia een vechtmarkt .quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.
Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.
Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben
[..]
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk, omdat er geen massa produktie zal komen van miljoenen autos , wat echt een bestaans voorwaarde isquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De wereldwijde automarkt is al decennia een vechtmarkt .
Het gaat erom om de eerste te zijn, of iig heel snel na de eerste te komen, de fabrikant die dat lukt zal namelijk een enorm voordeel hebben.
Eigen autobezit zal misschien op termijn er onder lijden maar daar zal tegenover staan dat als het delen van auto's echt een grote vlucht neemt het gebruik van auto's goedkoper zal worden per kilometer, en daarmee zal de vraag toenemen. Plus dat mensen die niet willen of kunnen rijden ineens ook weer consument kunnen worden van autogebruik.
Als autofabrikant zeggen "ja, daar gaan we niet in mee hoor" is iig een stupide strategie. Ze kiezen er dan ook niet voor. Van budget tot premium, meer en geavanceerdere rijhulpen zijn de trend en dat zal nog wel even zo blijven.
Wat moet die Turkse SUV in een topic over zelfrijdende auto's?quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk
https://www.autovisie.nl/nieuws/togg-naar-nederland/
Die Musk zal er niet voor Jan Doedel bijgehaald zijnquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat moet die Turkse SUV in een topic over zelfrijdende auto's?
Bosch?quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Musk zal er niet voor Jan Doedel bijgehaald zijn
delen van software bijvoorbeeld
erzijn slecht enkele software leveranciers , daar zal Tesla zeker bij horen, Waymo , Baidu en Apple
https://waymo.com/
Massaproductie is niet echt noodzakelijk als je standaard onderdelen in elkaar zet. Je hebt namelijk nauwelijks ontwikkelingskostenquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk, omdat er geen massa produktie zal komen van miljoenen autos , wat echt een bestaans voorwaarde is
https://www.autovisie.nl/nieuws/togg-naar-nederland/
Heel FOK! bedankt je dat je deze overduidelijke informatie nog even wat extra kracht hebt bij gezet.quote:Op zaterdag 17 september 2022 07:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En vliegverkeer is dan ook echt vergelijkbaar met het dagelijkse verkeer op straat.
En daarnaast, als een bepaalde vlucht een instructie krijgt van de verkeersleiding (wijziging hoogte of richting), moeten de vliegers een handmatige invoer doen. De autopilot kan dat niet zelf. Dus, nee, een vliegtuig is niet volledig autonoom.
en polen heeft nu ook eene eigen automerkquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Massaproductie is niet echt noodzakelijk als je standaard onderdelen in elkaar zet. Je hebt namelijk nauwelijks ontwikkelingskosten
Met de elektrische auto kan iedereen met geld een automerk op de markt brengen, je laat een studio een ontwerp maken, van standaard onderdelen in een Foxconn fabriek in elkaar zetten en je brengt hem op de markt. Je kan alles van begin tot einde uitbesteden.quote:Op zaterdag 17 september 2022 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en polen heeft nu ook eene eigen automerk
https://izera.com/
Gemak. We zijn van nature nogal luiquote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?
Dat is het nu juist, ieder land wil ook een eigen autoindustriequote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Met de elektrische auto kan iedereen met geld een automerk op de markt brengen, je laat een studio een ontwerp maken, van standaard onderdelen in een Foxconn fabriek in elkaar zetten en je brengt hem op de markt. Je kan alles van begin tot einde uitbesteden.
zelf rijdend voertuig is een mijlpaal in artificial intellligencequote:Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?
Je kunt bedenken dat als zo'n zelfrijdende auto een fout maakt dat dit een gigantisch grote impact zal hebben. waar de meeste ongelukken op 80 km-wegen gebeuren, zullen ongevallen met zelfrijdende auto's op de snelweg plaatsvinden.
een ander probleem is dat de systemen voor zelf rijdende autos ontiegelijk kwetsbaar zijn. zo moet bij het minst geringste deukje alles opnieuw uitgelijnd worden, net als bij autos met rijhulpsystemen (ADAC). Als later iemand denkt dit zelf te kunnen inregelen dan heb je een levensgevaarlijk projectiel op de weg. En gezien de torenhoge kosten die een schadeherstel gaat kosten met rijhulp- of autopilot, is die kans aanwezig dat men zelf aan de klus gaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |