abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:11:29 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206010529
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.

Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.

Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben :')
[..]
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
de eerste koetsen zonder paard ervoor dat was ook ff wennen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206010695
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja dat dus, bezit is dan minder nodig omdat je véél efficiënter zo'n apparaat kunt gebruiken omdat ie zelf weer vertrekt nadat de persoon is afgeleverd en de volgende passagier ophaalt en wegbrengt.

Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat er een uiterste lobby zal zijn om wetgeving in te voeren dat er altijd iemand in de auto moet zitten voor het geval er technisch falen optreedt. Op die manier voorkom je al snel dat mensen auto's gaan delen.

Zou er als fabrikant ook niet zo'n zin in hebben :')
[..]
Dat is een eenmalige boost voor je omzet, en daarna wordt het een vechtmarkt omdat er wel de capaciteit in de markt is om auto's te bouwen maar de afzet zal minder worden om bovengenoemde redenen.
De wereldwijde automarkt is al decennia een vechtmarkt :D .

Het gaat erom om de eerste te zijn, of iig heel snel na de eerste te komen, de fabrikant die dat lukt zal namelijk een enorm voordeel hebben.

Eigen autobezit zal misschien op termijn er onder lijden maar daar zal tegenover staan dat als het delen van auto's echt een grote vlucht neemt het gebruik van auto's goedkoper zal worden per kilometer, en daarmee zal de vraag toenemen. Plus dat mensen die niet willen of kunnen rijden ineens ook weer consument kunnen worden van autogebruik.

Als autofabrikant zeggen "ja, daar gaan we niet in mee hoor" is iig een stupide strategie. Ze kiezen er dan ook niet voor. Van budget tot premium, meer en geavanceerdere rijhulpen zijn de trend en dat zal nog wel even zo blijven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:26:26 #128
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206010699
Met de elektrische auto worden auto’s net zo generisch als smartphones of computers. Standaard onderdelen die door iedere Medion of Foxconn in elkaar kunnen worden gezet.
De enige manier waarop je je als Fabrikant dan kan onderscheiden is in de software. Bij auto’s dus, zelfrijdend.
Als jij de Microsoft, Android of Apple van die markt wordt verdien je heel veel geld. Als je slechts standaard onderdelen in elkaar zet, zijn je marges dunner dan papier.

Dit is waar het om gaat in de ogen van de industrie.
Je merk is niets waard, als je niet innoveert.
Nokia, Siemens, Motorola, blackberry, ooit omverwoestbare leveranciers van telefoons, miljarden omzet, wie deed ze wat.
Poef, en het was Apple, Samsung, Google/Android.
Apple heeft de hele stack zelf in handen en maakt vette winsten, een tijdlang zelfs meer dan de hele industrie
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:34:23 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206010804
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
De wereldwijde automarkt is al decennia een vechtmarkt :D .

Het gaat erom om de eerste te zijn, of iig heel snel na de eerste te komen, de fabrikant die dat lukt zal namelijk een enorm voordeel hebben.

Eigen autobezit zal misschien op termijn er onder lijden maar daar zal tegenover staan dat als het delen van auto's echt een grote vlucht neemt het gebruik van auto's goedkoper zal worden per kilometer, en daarmee zal de vraag toenemen. Plus dat mensen die niet willen of kunnen rijden ineens ook weer consument kunnen worden van autogebruik.

Als autofabrikant zeggen "ja, daar gaan we niet in mee hoor" is iig een stupide strategie. Ze kiezen er dan ook niet voor. Van budget tot premium, meer en geavanceerdere rijhulpen zijn de trend en dat zal nog wel even zo blijven.
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk, omdat er geen massa produktie zal komen van miljoenen autos , wat echt een bestaans voorwaarde is
https://www.autovisie.nl/nieuws/togg-naar-nederland/




[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2022 20:40:27 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206010871
quote:
Wat moet die Turkse SUV in een topic over zelfrijdende auto's? :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:41:23 #131
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206010900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Wat moet die Turkse SUV in een topic over zelfrijdende auto's? :T
Die Musk zal er niet voor Jan Doedel bijgehaald zijn
delen van software bijvoorbeeld

erzijn slecht enkele software leveranciers , daar zal Tesla zeker bij horen, Waymo , Baidu en Apple
https://waymo.com/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:48:05 #132
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206011009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die Musk zal er niet voor Jan Doedel bijgehaald zijn
delen van software bijvoorbeeld

erzijn slecht enkele software leveranciers , daar zal Tesla zeker bij horen, Waymo , Baidu en Apple
https://waymo.com/

Bosch?
  zaterdag 17 september 2022 @ 20:50:07 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206011044
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De TOGG zal vrees ik roemloos ten onder gaan , ondanks de adviezen van Musk, omdat er geen massa produktie zal komen van miljoenen autos , wat echt een bestaans voorwaarde is
https://www.autovisie.nl/nieuws/togg-naar-nederland/


Massaproductie is niet echt noodzakelijk als je standaard onderdelen in elkaar zet. Je hebt namelijk nauwelijks ontwikkelingskosten
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:01:46 #134
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206011232
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 07:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En vliegverkeer is dan ook echt vergelijkbaar met het dagelijkse verkeer op straat. :')

En daarnaast, als een bepaalde vlucht een instructie krijgt van de verkeersleiding (wijziging hoogte of richting), moeten de vliegers een handmatige invoer doen. De autopilot kan dat niet zelf. Dus, nee, een vliegtuig is niet volledig autonoom.
Heel FOK! bedankt je dat je deze overduidelijke informatie nog even wat extra kracht hebt bij gezet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:07:01 #135
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206011304
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Massaproductie is niet echt noodzakelijk als je standaard onderdelen in elkaar zet. Je hebt namelijk nauwelijks ontwikkelingskosten
en polen heeft nu ook eene eigen automerk
https://izera.com/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:14:05 #136
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206011414
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en polen heeft nu ook eene eigen automerk
https://izera.com/
Met de elektrische auto kan iedereen met geld een automerk op de markt brengen, je laat een studio een ontwerp maken, van standaard onderdelen in een Foxconn fabriek in elkaar zetten en je brengt hem op de markt. Je kan alles van begin tot einde uitbesteden.
pi_206011417
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?

Je kunt bedenken dat als zo'n zelfrijdende auto een fout maakt dat dit een gigantisch grote impact zal hebben. waar de meeste ongelukken op 80 km-wegen gebeuren, zullen ongevallen met zelfrijdende auto's op de snelweg plaatsvinden.

een ander probleem is dat de systemen voor zelf rijdende autos ontiegelijk kwetsbaar zijn. zo moet bij het minst geringste deukje alles opnieuw uitgelijnd worden, net als bij autos met rijhulpsystemen (ADAC). Als later iemand denkt dit zelf te kunnen inregelen dan heb je een levensgevaarlijk projectiel op de weg. En gezien de torenhoge kosten die een schadeherstel gaat kosten met rijhulp- of autopilot, is die kans aanwezig dat men zelf aan de klus gaat.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206011519
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?

Gemak. We zijn van nature nogal lui :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:32:14 #139
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206011667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Met de elektrische auto kan iedereen met geld een automerk op de markt brengen, je laat een studio een ontwerp maken, van standaard onderdelen in een Foxconn fabriek in elkaar zetten en je brengt hem op de markt. Je kan alles van begin tot einde uitbesteden.
Dat is het nu juist, ieder land wil ook een eigen autoindustrie

Terwijl het veel slimmer is om dit uit te besteden aan een VW of een TESLA in Duitsland , die veel en veel goedkoper kunnen produceren , TOGG is overigens afgeleid van de Ford Mustang
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:33:09 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206011680
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?

Je kunt bedenken dat als zo'n zelfrijdende auto een fout maakt dat dit een gigantisch grote impact zal hebben. waar de meeste ongelukken op 80 km-wegen gebeuren, zullen ongevallen met zelfrijdende auto's op de snelweg plaatsvinden.

een ander probleem is dat de systemen voor zelf rijdende autos ontiegelijk kwetsbaar zijn. zo moet bij het minst geringste deukje alles opnieuw uitgelijnd worden, net als bij autos met rijhulpsystemen (ADAC). Als later iemand denkt dit zelf te kunnen inregelen dan heb je een levensgevaarlijk projectiel op de weg. En gezien de torenhoge kosten die een schadeherstel gaat kosten met rijhulp- of autopilot, is die kans aanwezig dat men zelf aan de klus gaat.
zelf rijdend voertuig is een mijlpaal in artificial intellligence
net als zelf vliegende vliegtuigen en onbemande treinen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:35:25 #141
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206011706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is het nu juist, ieder land wil ook een eigen autoindustrie

Terwijl het veel slimmer is om dit uit te besteden aan een VW of een TESLA in Duitsland , die veel en veel goedkoper kunnen produceren , TOGG is overigens afgeleid van de Ford Mustang
De vraag is echter of VW (of Tesla) een soort Medion van de autoindustrie willen worden, cq überhaupt het besef hebben dat dit hun toekomst is.
En Productie in Wolfsburg is zeker niet goedkoop of hoogwaardig, hun eigen dochter Skoda produceert inmiddels kwalitatief beter en goedkoper dan VW, zeer tot de ergernis van de Directie. Wat nogal dom is btw (de ergernis) .
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:49:48 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206011887
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik begrijp de fascinatie niet van de zelfrijdende auto. Waarom willen mensen dit zo graag, en pronken er graag mee. Is dat een soort FOMO of totaal gebrek aan interesse in autos?

Je kunt bedenken dat als zo'n zelfrijdende auto een fout maakt dat dit een gigantisch grote impact zal hebben. waar de meeste ongelukken op 80 km-wegen gebeuren, zullen ongevallen met zelfrijdende auto's op de snelweg plaatsvinden.

een ander probleem is dat de systemen voor zelf rijdende autos ontiegelijk kwetsbaar zijn. zo moet bij het minst geringste deukje alles opnieuw uitgelijnd worden, net als bij autos met rijhulpsystemen (ADAC). Als later iemand denkt dit zelf te kunnen inregelen dan heb je een levensgevaarlijk projectiel op de weg. En gezien de torenhoge kosten die een schadeherstel gaat kosten met rijhulp- of autopilot, is die kans aanwezig dat men zelf aan de klus gaat.
Er zijn inderdaad genoeg scenario's te bedenken waarin het fout kan gaan en welke risico's en nadelen er zijn. Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?

Ik ben er lang niet zeker van dat die rekensom altijd in het voordeel van 100% menselijke bestuurders blijft uitvallen. Integendeel zelfs.
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:03:15 #143
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206012065
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad genoeg scenario's te bedenken waarin het fout kan gaan en welke risico's en nadelen er zijn. Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?

Ik ben er lang niet zeker van dat die rekensom altijd in het voordeel van 100% menselijke bestuurders blijft uitvallen. Integendeel zelfs.
en mensen die niet meer mogen rijden als ouderen , alcoholisten of om een andere reden hun rijbewijs zijn kwijtgeraakt kunnen toch naar het werk en opgehaald worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206012110
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:

Ik ben er lang niet zeker van dat die rekensom altijd in het voordeel van 100% menselijke bestuurders blijft uitvallen. Integendeel zelfs.
Voor altijd is een lange tijd natuurlijk :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_206012292
Maar ik zit er zo eens wat over te lezen en eigenlijk zitten we dus pas op level 2-3 van autonoom rijden.

https://images.synopsys.c(...)00&ts=1661796884358&$responsive$&fit=constrain&dpr=off
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:26:13 #146
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206012446
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Voor altijd is een lange tijd natuurlijk :P
Zeker, ik verbind er ook geen tijdspad aan. Maar het de OP gaat erover dat de zelfrijdende auto er "wellicht nooit" gaat komen. :)
pi_206012578
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zeker, ik verbind er ook geen tijdspad aan. Maar het de OP gaat erover dat de zelfrijdende auto er "wellicht nooit" gaat komen. :)
Idd. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat het nooit bereikt zal worden overigens. Maar hoe lang het nog gaat duren, no idea.

De voorspellingen voor dit soort technologische sprongen zijn historisch gezien wel véél te optimistisch. In de jaren 50 was de voorspelling dat we in de jaren 80 huishoudrobots zouden hebben, in de jaren 80 zeiden ze dat over het jaar 2000 en de afgelopen 10 jaar horen we dat AI binnen 10-20 jaar vrijwel al ons werk over gaat nemen.

Mocht het zover komen dat je voorbij de bottleneck bent die volledig autonoom autorijden tegenhoudt tot nu toe dan kan het wel eens heel snel gaan. Dan kom je op een punt waarop je vrijwel alle fysieke taken beter aan een machine over kan laten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 18 september 2022 @ 06:46:48 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206014342
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:01 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Heel FOK! bedankt je dat je deze overduidelijke informatie nog even wat extra kracht hebt bij gezet.
Alsof jij dat al wist. :')

En als het niveau van je post ergens tussen kleuter en retard zit, dan gebruik ik maar Jip-en-Janneke taal, in de hoop dat je er misschien toch nog iets van opsteekt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 18 september 2022 @ 06:49:18 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206014348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:

Uiteindelijk zal het (denk ik) toch een simpele kansrekening worden: wanneer is de kans op ongelukken en slachtoffers groter: met 100% mensen (van alle leeftijden, in alle geestelijke/lichamelijke gesteldheden, in alle vormen van voorzichtigheid/alertheid/roekeloosheid, in alle gradaties van verkeersinzicht etc.) achter het stuur, of met 100% zelfrijdende auto's (met eventueel de mogelijkheid tot menselijk ingrijpen)?

Die 100% zelfrijdende auto's, zijn dat dan allemaal Dacia's of BMW's? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206014560
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maar ik zit er zo eens wat over te lezen en eigenlijk zitten we dus pas op level 2-3 van autonoom rijden.

https://images.synopsys.c(...)00&ts=1661796884358&$responsive$&fit=constrain&dpr=off[ afbeelding ]
Level 4 toch wel hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')