abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205988550
Goedenavond allen,

Zeker heb ik al de nodige topics doorgelezen om te kijken of ik iets vergeet, maar toch denk ik dat het beter is zelf een topic te maken. Volgend jaar krijgen wij ons nieuwbouwhuis opgeleverd en aangezien ik hier vrij weinig verstand van heb vroeg ik mij af of er nog bijkomende kosten zijn die ik vergeet? Hoop dat er mensen zijn met nieuwbouw ervaring. Onze woning is circa 115 vierkante meter groot, normale tussenwoning.

Keuken, badkamer, extra opties zoals aanbouw/stopcontacten etc zijn geregeld.

Verder verwachten wij nog de volgende kosten:

• Opleveringskeuring
• Click laminaat vloer overal hoop rond 5k kwijt te zijn. (Egaliseren nodig??)
• Muren worden behangklaar opgeleverd, schuren en renovlies uitbesteden (ongeveer 5k hele woning?) Exclusief zolder, wc, badkamer.
• Volledige inrichting meubels
• Tuin (eerst nog laten afgraven?)

Vergeet ik nog belangrijke kosten en is het reëel om 5k voor pvc vloer en 5k voor schuren/renovlies te rekenen?
Dit zal ons erg veel helpen met de begroting, gezien de prijsstijgingen word het kiele kiele en kunnen we nu nog de hypotheek evt verhogen. Misschien ergens nog een grote kostenpost die jullie ervaren hebben bij de oplevering van een nieuwbouwwoning?
pi_205988624
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:55 schreef HaxBoSqu het volgende:
Dit zal ons erg veel helpen met de begroting, gezien de prijsstijgingen word het kiele kiele en kunnen we nu nog de hypotheek evt verhogen.
hoe doe je dat dan? want je genoemde dingen zijn niet prijsophogend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205988646
Dit is hier een goed topic voor: K&W / [Het grote nieuwbouw-topic] Voor iedeeen met een nieuwbouw woning

Steek daar je licht eens op :)
Juin uit Eigen Tuin!
pi_205988722
Hoeveel m2 is je vloer dan en hoeveel verdiepingen ?

Denk trouwens ook even aan lampen en gordijnen, die krengen zijn ook duur.

Bij ons was het lijstje als volgt:

Extra deuren
Airco
Zonnepanelen
Vloeren
Schilderwerk
Keuken en badkamer
Tuin

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2022 20:04:02 ]
pi_205989133
https://www.depremieverge(...)inboedelwaardemeter/

Leuk voor de basis en je zit al snel op een ton
pi_205989313
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:22 schreef etuiedelapiel het volgende:
https://www.depremieverge(...)inboedelwaardemeter/

Leuk voor de basis en je zit al snel op een ton
Ja daar kom je gemakkelijk aan als je het een beetje leuk wil aankleden. Wij zitten nu op 2.5 ton :D maar dan inclusief keuken, twee badkamers, dakkapel, airco, en zonnepanelen.
pi_205989807
Joh, het kost wat je er aan uit wil geven. Het is nieuwbouw dus wil je iets op de vloer, op de muren en voor de ramen. En dan wat verlichting. Dan kan voor weinig, zeker als je het zelf doet en je kan je ook jezelf er helemaal op laten leeglopen.

Muren zijn behangklaar, dan kan je voor een paar honderd euro dat echt zelf wel doen hoor.
pi_205989893
Egaliseren is niet echt nodig bij klik laminaat. Bij pvc wel.
pi_205990443
Raambekleding is ook kostbaar. En als je trappen in huis hebt zal je die ook willen verven of bekleden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator donderdag 15 september 2022 @ 21:42:45 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205990452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja daar kom je gemakkelijk aan als je het een beetje leuk wil aankleden. Wij zitten nu op 2.5 ton :D maar dan inclusief keuken, twee badkamers, dakkapel, airco, en zonnepanelen.
Ja maar jij gaat niet naar de Ikea voor de inrichting.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205990890
Muren kun je zelf wel doen, dat scheelt een hele boel geld. Wat je daar op bespaart kun je dan extra steken in de raamdecoratie. Die is nogal bepalend voor de look en feel in je huis.
pi_205990960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja maar jij gaat niet naar de Ikea voor de inrichting.
Brrrrr nee
pi_205991177
Ik heb even bekeken welke kosten wij na oplevering hadden, op de keuken en badkamer na:

- Stuken
- Schilderen (vergeet de plinten en evt. de trap niet mee te rekenen)
- Tuin (kost vééééél geld)
- Vloer (5k lijkt me aan de krappe kant om te reserveren, maar ik heb geen ervaring met een pvc-vloer)
- Arbeidskosten voor monteren plinten en maken van deuren in knieschotten (en misschien heb je nog andere klussen zoals het laten aftimmeren van een of ander)
- Bouwdroger en bouwstofzuiger huren
- Keuring door iemand van Vereniging Eigen huis
- Verhuisbedrijf
- Notaris voor aanpassen samenlevingscontract
- Raambekleding
- Nieuw gereedschap
- Een deel van de Inrichting

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 15-09-2022 22:41:02 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205993063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik had het alleen over de meubels ed.
pi_206002721
Wat ga je zelf doen?
Is 5k laminaat dus zelf leggen of uitbesteden (nog even los van grote range in prijzen). En dat geldt ook voor de andere werkzaamheden.
Eerst denken, dan typen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')