abonnement Unibet Coolblue
pi_205992927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 23:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wel sprak Petrus toen hij door inspiratie van de Heilige Geest zei:

3 Dit eerst wetende, dat in het laatste der dagen spotters komen zullen, die naar hun eigen begeerlijkheden zullen wandelen,

4 En zeggen: Waar is de belofte Zijner toekomst? want van dien dag, dat de vaders ontslapen zijn, blijven alle dingen alzo gelijk van het begin der schepping.

5 Want willens is dit hun onbekend, dat door het woord Gods de hemelen van over lang geweest zijn, en de aarde uit het water en in het water bestaande;

6 Door welke de wereld, die toen was, met het water van den zondvloed bedekt zijnde, vergaan is.

7 Maar de hemelen, die nu zijn, en de aarde, zijn door hetzelfde woord als een schat weggelegd, en worden ten vure bewaard tegen den dag des oordeels, en der verderving der goddeloze mensen.

8 Doch deze ene zaak zij u niet onbekend, geliefden, dat een dag bij den Heere is als duizend jaren, en duizend jaren als een dag.

9 De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.

10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen brandende zullen versmelten.

13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.

14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;

15 En acht de lankmoedigheid onzes Heeren voor zaligheid; gelijkerwijs ook onze geliefde broeder Paulus, naar de wijsheid, die hem gegeven is, ulieden geschreven heeft;

16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf.

17 Gij dan, geliefden, zulks te voren wetende, wacht u, dat gij niet door de verleiding der gruwelijke mensen mede afgerukt wordt, en uitvalt van uw vastigheid;

18 Maar wast op in de genade en kennis van onzen Heere en Zaligmaker Jezus Christus. Hem zij de heerlijkheid, beide nu en in den dag der eeuwigheid. Amen.
.... en de Here aanschouwde de wereld en weende bittere tranen.....

en terecht.... wat een tering zooi maken we van deze wereld... ongelofelijk...
  vrijdag 16 september 2022 @ 07:30:11 #77
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205993060
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je hieraan ontsnapt.

Maar Europa is nu een van de hardst getroffen regio's en Nederland in het bijzonder.

Ook verbruiken wij veel energie voor verwarming en dergelijke.

De inflatie stijgt enorm en voedsel en dergelijke is al duur.

Belastingen zijn zeer hoog.

Ik ga dus zelf naar een warmer land met lage belastingen wat niet is onderworpen aan EU-wetgeving waardoor elke poging tot verandering bij voorbaat al kansloos is, want we zijn gebonden aan EU-directieven.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je hieraan ontsnapt.

Maar Europa is nu een van de hardst getroffen regio's en Nederland in het bijzonder.

Ook verbruiken wij veel energie voor verwarming en dergelijke.

De inflatie stijgt enorm en voedsel en dergelijke is al duur.

Belastingen zijn zeer hoog.

Ik ga dus zelf naar een warmer land met lage belastingen wat niet is onderworpen aan EU-wetgeving waardoor elke poging tot verandering bij voorbaat al kansloos is, want we zijn gebonden aan EU-directieven.
Ik hoop dat je daar voorlopig goed zit en dat je gewoon in je auto mag blijven rijden op zondag.
pi_205994217
quote:
Het blijft bijzonder hoe kritisch jij staat tegenover alles en nog wat, maar dan wel aanneemt dat zo'n brief door Petrus zelf geschreven is (terwijl de consensus is dat de brief pseudepigrafisch is, zoals zoveel brieven uit het NT).

Enniewee, uiteraard waren er toen rond de eerste eeuwwisseling ook al mensen die zich afvroegen wanneer die spoedige terugkeer toch zou plaatsvinden. Jouw "voorspellingen" in dit soort topics zijn gelijkaardig. Ze zullen in jouw ogen altijd uitkomen, en enige zelfreflectie ontbreekt volkomen. Het christendom heeft een prachtige manier gevonden om elke vorm van kritiek op te vatten als deel van de profetie: al die spotters bevestigen alleen maar je verhaal.

Om het in 11-letterwoordenlingo uit te drukken:

T.NN.LV.S.E

:P
-
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 10:32:31 #79
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205994352
Als het een NWO is, de W staat voor World, waarom zou je dan in een ander land beter af zijn of je eraan kunnen ontrekken? Ofwel het is een NWO en dan omvat het de hele wereld of het is geen NWO.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205994547
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Het blijft bijzonder hoe kritisch jij staat tegenover alles en nog wat, maar dan wel aanneemt dat zo'n brief door Petrus zelf geschreven is (terwijl de consensus is dat de brief pseudepigrafisch is, zoals zoveel brieven uit het NT).

Enniewee, uiteraard waren er toen rond de eerste eeuwwisseling ook al mensen die zich afvroegen wanneer die spoedige terugkeer toch zou plaatsvinden. Jouw "voorspellingen" in dit soort topics zijn gelijkaardig. Ze zullen in jouw ogen altijd uitkomen, en enige zelfreflectie ontbreekt volkomen. Het christendom heeft een prachtige manier gevonden om elke vorm van kritiek op te vatten als deel van de profetie: al die spotters bevestigen alleen maar je verhaal.

Om het in 11-letterwoordenlingo uit te drukken:

T.NN.LV.S.E

:P
Ik doe geen voorspellingen. Ik verwoord simpelweg wat in allerlei agenda's en documenten uiteen is gezet over wat voor toekomst er is gepland op internationaal niveau. Daarom "komen ze ook uit". Het staat gewoon geschreven. Het enige dat je hoeft te doen is de zinnige informatie van bronnen, trendanalisten en daadwerkelijke wetenschappers onderscheiden van de propaganda en leugens die worden verspreid. Dat is geen kwestie van voorspellingen doen alsof ik een waarzegger ben die maar wat roept. Het is sneu dat je zo'n karikatuur maakt van zoveel intelligente mensen die al jarenlang tot in detail uiteenzetten wat de toekomst in petto heeft. Wat heb je zelf ooit correct voorspeld of aangegeven? Wat heb je zelf ooit correct geanalyseerd? Je komt steeds met dat boekje van je op de proppen en doet alles daarmee af. Wat een simpelheid zeg. "Het is niet zo dat de dingen werkelijk gebeuren zoals ze door anderen zijn voorspeld, maar die mensen zijn gek". Een lachwekkende en pretentieuze gedachtengang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 16-09-2022 11:06:01 ]
pi_205994670
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
Als het een NWO is, de W staat voor World, waarom zou je dan in een ander land beter af zijn of je eraan kunnen ontrekken? Ofwel het is een NWO en dan omvat het de hele wereld of het is geen NWO.
Ik heb ook gezegd dat je je er niet aan kan onttrekken. Toch ga ik liever wonen in een land waar ik (voorlopig) meer welkom ben en niet word doodgegooid met belastingen en andere torenhoge kosten dan in een land waar ik als niet-burger word weggezet en moet betalen voor buitenlandse oorlogen.
pi_205994807
Die "autoloze zondagen" zijn onderdeel van universele zondagsrustwetten die zijn gepland.

Klimaatpaus Frans Timmermans hintte er een paar dagen terug weer naar (vlak na 6:08):


De paus roept natuurlijk al decennia dat de zondag (en de eucharistie) centraal moeten komen te staan in de nieuwe wereldorde.

Dit is dus slechts een kwestie van tijd als je deze mensen moet geloven.

Waarom is dit van belang? Omdat het een teken is dat er een strijd tegen de wet van God wordt gevoerd, die de sabbat als universele rustdag geeft.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 11:28:36 #83
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_205994933
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 09:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wat vinden we er tot nu toe van?

Massapropaganda, min of meer gedwongen medische ingrepen, vernietiging van koopkracht, torenhoge energierekeningen, honderdduizenden immigranten.

En dit is pas het begin.

Hoe bevalt het tot nu?
Law and order is toch wel nodig, niet.
Ik wil niet in een anarchistische samenleving wonen hoor.
Als er van je wordt gestolen, geef je dat netjes aan. Als er fraude wordt gepleegd wordt daarop gehandeld.
En als je verder je zaken op orde hebt, heb je niet zo veel last...?
Economisch gezien doet Nederland het echt niet zo slecht, gezien deze barre tijden.
Ik ben trots op ons O+
A child is born with no state of mind.
  vrijdag 16 september 2022 @ 11:29:17 #84
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205994945
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Die "autoloze zondagen" zijn onderdeel van universele zondagsrustwetten die zijn gepland.

Klimaatpaus Frans Timmermans hintte er een paar dagen terug weer naar (vlak na 6:08):


De paus roept natuurlijk al decennia dat de zondag (en de eucharistie) centraal moeten komen te staan in de nieuwe wereldorde.

Dit is dus slechts een kwestie van tijd als je deze mensen moet geloven.

Waarom is dit van belang? Omdat het een teken is dat er een strijd tegen de wet van God wordt gevoerd, die de sabbat als universele rustdag geeft.
Dus een autovrije zaterdag is zeg maar een teken van de anti-NWO?
Dan moet ik eens gaan zoeken of er landen zijn die dat hebben (behalve misschien Israel).
pi_205995917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
Als het een NWO is, de W staat voor World, waarom zou je dan in een ander land beter af zijn of je eraan kunnen ontrekken? Ofwel het is een NWO en dan omvat het de hele wereld of het is geen NWO.
Regels kunnen wereldwijd ingevoerd worden of de regels strikt worden nageleefd verschild per land/cultuur.
pi_205996006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:29 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dus een autovrije zaterdag is zeg maar een teken van de anti-NWO?
Dan moet ik eens gaan zoeken of er landen zijn die dat hebben (behalve misschien Israel).
Niet specifiek een autovrije zondag, dat is een voorbeeld dat hij noemt.

Een universle zondagsrust. Dus niet alleen autovrij, maar alles-vrij.

Zie bijv. https://ejournals.bc.edu/(...)ownload/12497/10033/

Recovering the Sabbath: Sunday Observance
as a Universal Human Right and Civic
Cooperationism



Brett McLaughlin, SJ
Boston College School of Theology and Ministry
(Brighton, Massachusetts)



Abstract
This paper advances that the religion-state model of cooperationism
would allow for civil legislation to protect the Sabbath. Unfortunately,
the models of separation or accommodationism have predominated in
the U.S. since the Bill of Rights. However, the cooperationist regime,
such as in Germany, recognizes the universal common good present in
religious legislation. The cooperationist model is present in most
European countries; it readily preserves democracy. The
Judeo-Christian tradition may be the source of advocacy for Sunday

En

http://www.europeansundayalliance.eu/
https://www.greensabbathproject.net/

Het barst van dit soort projecten en ideeën.

Een rustdag om de aarde te redden, want geen uitstoot, geen vervuiling, daarmee gaan we climate change stoppen, enz.

Klinkt heel goed natuurlijk.

Maar het is een onderdeel van een aanval op de wet van God. De sabbath van God is de 7e dag en niet de zondag.
  vrijdag 16 september 2022 @ 13:18:42 #87
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205996177
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Niet specifiek een autovrije zondag, dat is een voorbeeld dat hij noemt.

Een universle zondagsrust. Dus niet alleen autovrij, maar alles-vrij.

Zie bijv. https://ejournals.bc.edu/(...)ownload/12497/10033/

Recovering the Sabbath: Sunday Observance
as a Universal Human Right and Civic
Cooperationism



Brett McLaughlin, SJ
Boston College School of Theology and Ministry
(Brighton, Massachusetts)



Abstract
This paper advances that the religion-state model of cooperationism
would allow for civil legislation to protect the Sabbath. Unfortunately,
the models of separation or accommodationism have predominated in
the U.S. since the Bill of Rights. However, the cooperationist regime,
such as in Germany, recognizes the universal common good present in
religious legislation. The cooperationist model is present in most
European countries; it readily preserves democracy. The
Judeo-Christian tradition may be the source of advocacy for Sunday

En

http://www.europeansundayalliance.eu/
https://www.greensabbathproject.net/

Het barst van dit soort projecten en ideeën.

Een rustdag om de aarde te redden, want geen uitstoot, geen vervuiling, daarmee gaan we climate change stoppen, enz.

Klinkt heel goed natuurlijk.

Maar het is een onderdeel van een aanval op de wet van God. De sabbath van God is de 7e dag en niet de zondag.
Ja, dat zei je al. Ik probeer alleen even duidelijk te krijgen voor mezelf waar ik op moet letten.
Sabbat is zaterdag? Dus landen die universele zaterdagrust invoeren of ingevoerd hebben zijn goed bezig?
pi_205996206
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:18 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ja, dat zei je al. Ik probeer alleen even duidelijk te krijgen voor mezelf waar ik op moet letten.
Sabbat is zaterdag? Dus landen die universele zaterdagrust invoeren of ingevoerd hebben zijn goed bezig?
Zondagswetten zijn een teken van het einde in overeenkomst met de bijbelprofeties.

Ze zullen hand in hand gaan met beperkingen op geldverkeer.

Dit zal universeel zijn. Dus hoewel ik zelf ga verhuizen, maak ik me geen illusies dat er een land is dat er niet aan zal meewerken.

Het enige land met een universele zaterdagsrust is volgens mij Israel, om vanzelfsprekende redenen.
  vrijdag 16 september 2022 @ 13:23:35 #89
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_205996229
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het enige land met een universele zaterdagsrust is volgens mij Israel, om vanzelfsprekende redenen.
En zelfs daar hebben ze Eruvs om eronderuit te komen.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 14:00:27 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205996597
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 12:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Regels kunnen wereldwijd ingevoerd worden of de regels strikt worden nageleefd verschild per land/cultuur.
Dan is het geen New World Order maar een New World Advisory, volgens mij :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205996867
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Wat heb je zelf ooit correct geanalyseerd? Je komt steeds met dat boekje van je op de proppen en doet alles daarmee af. Wat een simpelheid zeg. "Het is niet zo dat de dingen werkelijk gebeuren zoals ze door anderen zijn voorspeld, maar die mensen zijn gek". Een lachwekkende en pretentieuze gedachtengang.
Boekje? Ik noem nergens "dat boekje" :D

Nee, ik analyseer natuurlijk niets correct. Dat doen alleen jullie profeten. Wat je zegt:

quote:
Het staat gewoon geschreven. Het enige dat je hoeft te doen is de zinnige informatie van bronnen, trendanalisten en daadwerkelijke wetenschappers onderscheiden van de propaganda en leugens die worden verspreid.
Dat is nou juist het lastige, hé. Op basis van deze methodiek heb ik jou al zoveel flauwekul over het christendom en wetenschap zien beweren, dat het voor mij persoonlijk heel moeilijk is om jouw onderzoeksvaardigheden te vertrouwen. Die je trouwens wegzet als iets heel simpels, maar wat het natuurlijk verre van is.

Maar goed, ik gun je je profetenrol en manier van betekenis geven aan je leven natuurlijk, dus ik zal ophouden.
-
pi_206000546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:23 schreef Haushofer het volgende:

Maar goed, ik gun je je profetenrol en manier van betekenis geven aan je leven natuurlijk, dus ik zal ophouden.
Zou es wat meer mogen hier in BNW :Y
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_206041473
Het lijkt erop dat het MKB kapot moet...
Er staat niets in de troonrede daarover... (Al hoor ik Jetten daar nog wel over dat hij ernaar wil kijken...)

Dus als het tegenzit is begin volgend jaar 50% van de bakkers (en ook slagers) verdwenen...
En wie springen in dat gat? De groote bedrijven.... en die zullen dan ook overblijven en zullen over een aantal jaar meer en meer mkb overnemen...

Het lijkt op de Great Reset...
pi_206042201
hilarisch, hoe conservatieven een toekomstbeeld neerzetten dat super eng en onderdrukkend is, terwijl hun eigen beleid hetgeen is waarom we deze kant op gaan. plus dat het meeste gewoon onvermijdelijk is, met een groeiende wereldbevolking en verdwijnende natuur.
pi_206042215
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 13:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Zondagswetten zijn een teken van het einde in overeenkomst met de bijbelprofeties.

Ze zullen hand in hand gaan met beperkingen op geldverkeer.

Dit zal universeel zijn. Dus hoewel ik zelf ga verhuizen, maak ik me geen illusies dat er een land is dat er niet aan zal meewerken.

Het enige land met een universele zaterdagsrust is volgens mij Israel, om vanzelfsprekende redenen.
okee je geloofd ook in bijbelvoorspellingen..
  woensdag 21 september 2022 @ 10:18:38 #96
24329 KNAK
ff w88,......
pi_206048918
Plafond energieprijzen is ook een mooie. Benzine, vliegen, andere steeds duurder wordende voorzieningen komen ook wel aan de beurt. Steeds stapje verder en dat in alle richtingen
Mai pben rai~!
pi_206050596
Voelt wel lekker, energie prijzen mogen iets lager. En sneeuw in de winter zou wel leuk zijn.
  woensdag 21 september 2022 @ 13:04:26 #98
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206050886
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 16:57 schreef Bocaj het volgende:
Het lijkt erop dat het MKB kapot moet...
Er staat niets in de troonrede daarover... (Al hoor ik Jetten daar nog wel over dat hij ernaar wil kijken...)

Dus als het tegenzit is begin volgend jaar 50% van de bakkers (en ook slagers) verdwenen...
En wie springen in dat gat? De groote bedrijven.... en die zullen dan ook overblijven en zullen over een aantal jaar meer en meer mkb overnemen...

Het lijkt op de Great Reset...
Vergeet de boeren niet die moeten ook weg met daarvoor in plaats voedselfabrieken.

Voedselfabrieken staan in de steigers om boeren te vervangen
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  woensdag 21 september 2022 @ 13:12:04 #99
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206050966
Ben iig blij dat het meer Brave New World is en minder 1984, al heeft het op de achtergrond wel meer weg van 1984 qua monitoring.

Maar al met al gaat het vooralsnog wel prima als je in het midden van het gemiddelde zit, wordt je iig als laatste pas gebitchslapped.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Overall beste user 2022 woensdag 21 september 2022 @ 13:29:47 #100
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206051147
Is dit een nieuwe Nieuwe Wereldorde? Want ik ken nog een oude Nieuwe Wereldorde uit 1992.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')