abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 donderdag 15 september 2022 @ 09:32:54 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205981875
Met zijn acrobatische treffer tegen zijn oude club Borussia Dortmund liet Manchester City-spits Erling Haaland de wereld weer eens versteld staan. Internationale media kwamen superlatieven tekort om het kunststukje te beschrijven dat deed denken aan het beste werk van grootmeesters als Johan Cruijff en Zlatan Ibrahimovic. ,,Dit ga je in lange tijd niet meer zien.”




Pep Guardiola moest meteen denken aan de iconische goal die zijn grote voorbeeld Johan Cruijff in 1973 maakte in Camp Nou. ,,Wat een doelpunt”, sprak de City-coach. ,,Ik herinner me dat Johan Cruijff lang geleden tegen Atletico Madrid op vergelijkbare wijze scoorde. Het is mooi dat Erling veranderde in Johan Cruijff. De mensen die me kennen weten wat voor invloed Cruijff in mijn leven als persoon, mentor en manager heeft gehad.”


Haaland scoorde met zijn hooggeheven been op onnavolgbare wijze na een fraaie voorzet van João Cancelo. De lenigheid van de Noorse spits was voor Guardiola ook reden een vergelijking te trekken met Zlatan Ibrahimovic. ,,Erling heeft hetzelfde. Hij is zo groot, maar heeft ook die natuurlijke flexibiliteit.”

Wereldwijd wordt de wondertreffer van Haaland bejubeld. ‘De nacht dat Erling Haaland veranderde in Cruijff in de Champions League', schrijft de BBC over het kunststukje. Het Franse L’Équipe heeft het over een ‘Zlatanesque-goal’.


Bild kopt over het ‘ongelooflijke Haaland-ding’ en heeft het over een Wahnsinns-Tor. ,,Ze wisten wat ze konden verwachten. En konden het niet voorkomen", schrijft de Duitse krant over het weerzien van Dortmund met de fenomenale Noorse spits. Kicker heeft het over een ‘droomgoal’: ,,Na een prachtige voorzet van João Cancelo met buitenkant voet klom Haaland naar rechts in het vijfmetergebied en manoeuvreerde de bal artistiek van dichtbij langs Meyer".


‘Zoiets ga je voor lange tijd niet meer zien in de Champions League', steekt het Spaanse Marca de loftrompet. ‘Haalands meest barbaarse doelpunt!!’ ,,Scoren na een acrobatisch schot en een sublieme voorzet van Cancelo.”

,,Wat te zeggen van die goal? Misschien dat het niet zozeer een doelpunt was als wel een fysiek hoogstandje", stelt The Guardian. The Sun heeft het over ‘een sensationele Kunf Fu-kick'.

Ook voormalig Manchester United-speler Rio Ferdinand wist al analist van BT Sport niet wat hij zag: ,,Zlatan is waarschijnlijk de enige speler die dat doelpunt kan maken. Haaland is de speler die het verschil kan maken en City aan het winnen van de Champions League kan helpen.”


Even voor de treffer van Haaland had John Stones namens City gelijkgemaakt, nadat Jude Bellingham de Duitsers op voorsprong had gezet. Haaland vond zijn treffer net iets mooier dan die van zijn ploeggenoot, een hard en hoog schot. ,,Eerlijk gezegd wel ja, maar het waren twee schitterende doelpunten. Op het einde lieten we zien wie we zijn. Zo moeten we spelen. Ik ben trots op de laatste 20, 25 minuten.”



De 22-jarige Noor is goed begonnen aan zijn periode in Manchester, na zijn overstap deze zomer vanuit Dortmund. De spits maakte dertien doelpunten in zijn eerste negen wedstrijden.

Beelden in de link

https://www.ad.nl/buitenl(...)ische-goal~a47f96ae/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 15 september 2022 @ 10:18:35 #2
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_205982388
verander van nationaliteit en je kunt ook op ek's en wk's spelen Erling

i.p.v. bij dat kansloze noorwegen
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_205982576
Deze vent is zo'n exceptioneel fenomeen dat hij twee #1 topics verdient _O_

VBL / Het grote Erling Haaland topic # 1 Gaat alle records verbreken.
  donderdag 15 september 2022 @ 10:31:24 #4
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_205982581
Knip, plak.
  Forum Admin / PR donderdag 15 september 2022 @ 10:32:53 #5
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_205982600
Je hebt hier twee weken geleden al een topic over gemaakt

VBL / Het grote Erling Haaland topic # 1 Gaat alle records verbreken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')