abonnement Unibet Coolblue
pi_206012658
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de marktwerking niet werkt bij nutsbedrijven.
Omdat de vaste klant rustig aan steeg en diegene die vast zette ineens stijgt? Nee.

quote:
12s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is ook mijn gevoel, mensen die flex hopten van aanbieding naar aanbieding en (straks) bij aflopen hun contract in de modelcontracten penarie komen; dan geholpen moeten worden.
Zelf heb ik een dubbel gevoel bij beleggers en gokkers die mij een ongemakkelijk gevoel geven (van eigen schuld).
Mijzelf wat dom voelen omdat ik niet meedeed aan het winstgevend deel van het gokspel en dan moeten helpen omdat de ander daarin verliezend wat doms deed. Het voelt ook tegenstrijdig om bedrijven op jacht naar winsten te moeten helpen die zonder hulp iedereen - 2big2fall - zouden meesleuren.

Waar het gaat om eerste levensbehoeften waaronder ik bij ons ook energie zie, er geen plaats zou moeten zijn voor speculatie. Hoe dit te regelen, is moeilijk te duiden maar vast wel iets afdoende op te bedenken.
Wat bij dan mij opkomt is een onvoorwaardelijk persoonlijk te gebruiken energiebudget dat is afgestemd op de feitelijke leefomstandigheden. Iemand jong & gezond in een ideale A++++ woning krijgt een kleiner budget voor energie dan iemand (k)oud aangedaan in een doorluchtige GG-woning. Om de laatste (als eigenaar) te motiveren tot meer constructieve energiebesparingen, is een kostenneutrale aanpak te bedenken.
De overheid, hier - toch ? - primair tot doel hebben om het energieverbuik te verminderen, "betaalt" de verbetering die dan ten laste komt van een (daardoor) ontstane waardevermeerdering. De overheid krijgt/heeft/neemt dan een aandeel in de woningwaarde.

In dit verband zou ik niet veel bezwaar hebben als iemand mijn dak wil afdekken met zonnepanelen, verbeteren van isolatie en bv plaatsen van een WP-installatie wanneer mij dit wat helpt mijn huidige uitgaven te beperken en verder tot nationaal geluk bijdraagt om het landelijke energiegebruik te verminderen.
Er is geen kansspel. De penarie heeft alles te maken met dat mensen de actualiteit niet volgen en door lagere prijzen niet besparen.

Ja ik weet het, niet iedereen kan dat. Maar in de goedkope huurwoning zou de wetgever dat moeten afdwingen. Dat heeft niets met het kansspel te maken.

Er is geen kansspel. Mijn tarief stijgt al elk jaar, die van jou straks in één keer. er is weinig om te klagen voor jou.

Je energiebudget klinkt leuk, maar nee. Gewoon nee. Heel veel energie is geen eerste levensbehoefte, dat wat het is, heeft onder andere al een belasting vrijstelling enz.

Maar, geef iedereen de schuld. Nu de overstappers vs de niet overstappers. Geweldig.
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:13:00 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206013056
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Omdat de vaste klant rustig aan steeg en diegene die vast zette ineens stijgt? Nee.
[..]
Er is geen kansspel. De penarie heeft alles te maken met dat mensen de actualiteit niet volgen en door lagere prijzen niet besparen.

Ja ik weet het, niet iedereen kan dat. Maar in de goedkope huurwoning zou de wetgever dat moeten afdwingen. Dat heeft niets met het kansspel te maken.

Er is geen kansspel. Mijn tarief stijgt al elk jaar, die van jou straks in één keer. er is weinig om te klagen voor jou.

Je energiebudget klinkt leuk, maar nee. Gewoon nee. Heel veel energie is geen eerste levensbehoefte, dat wat het is, heeft onder andere al een belasting vrijstelling enz.

Maar, geef iedereen de schuld. Nu de overstappers vs de niet overstappers. Geweldig.
Met hoe er(over) gesproken & gestreden wordt, zie ik het als kansspel.

Wellicht heeft het ook te maken met hoe ik (en jij) dingen bekijk en idd; het beleggen & "spelen" op de termijnmarkt is niet voor iedereen (weggelegd). Iemand thuis in die sector zal vinden dat er geen toeval van een kansberekening is waarbij anderen daarin voortdurend lijken mis te grijpen.

Ook is er de voortdurende discussie wat iemand wel; en niet nodig zou hebben waarbij ik simpel kijk wat in onze leefomstandigheden (NIBUD/CPB) hier +/- de norm is. Haal daar 15-20% vanaf en je hebt een prima uitgangspunt als absoluut minimum voor iedereen.

Inzake budget (en overheidsingrijpen) snap ik ook dat dit tegen de "vrijheid" in gaat van een liberale markt die voor sommigen lucratiever uitpakt terwijl ik vind dat er een betere wereld zal zijn voor iedereen indien we elkaar het volwaardig (leven daarin) gunnen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206013208
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is ook mijn gevoel, mensen die flex hopten van aanbieding naar aanbieding en (straks) bij aflopen hun contract in de modelcontracten penarie komen; dan geholpen moeten worden.
Zelf heb ik een dubbel gevoel bij beleggers en gokkers die mij een ongemakkelijk gevoel geven (van eigen schuld).
Mijzelf wat dom voelen omdat ik niet meedeed aan het winstgevend deel van het gokspel en dan moeten helpen omdat de ander daarin verliezend wat doms deed. Het voelt ook tegenstrijdig om bedrijven op jacht naar winsten te moeten helpen die zonder hulp iedereen - 2big2fall - zouden meesleuren.

Waar het gaat om eerste levensbehoeften waaronder ik bij ons ook energie zie, er geen plaats zou moeten zijn voor speculatie. Hoe dit te regelen, is moeilijk te duiden maar vast wel iets afdoende op te bedenken.
Wat bij dan mij opkomt is een onvoorwaardelijk persoonlijk te gebruiken energiebudget dat is afgestemd op de feitelijke leefomstandigheden. Iemand jong & gezond in een ideale A++++ woning krijgt een kleiner budget voor energie dan iemand (k)oud aangedaan in een doorluchtige GG-woning. Om de laatste (als eigenaar) te motiveren tot meer constructieve energiebesparingen, is een kostenneutrale aanpak te bedenken.
De overheid, hier - toch ? - primair tot doel hebben om het energieverbuik te verminderen, "betaalt" de verbetering die dan ten laste komt van een (daardoor) ontstane waardevermeerdering. De overheid krijgt/heeft/neemt dan een aandeel in de woningwaarde.

In dit verband zou ik niet veel bezwaar hebben als iemand mijn dak wil afdekken met zonnepanelen, verbeteren van isolatie en bv plaatsen van een WP-installatie wanneer mij dit wat helpt mijn huidige uitgaven te beperken en verder tot nationaal geluk bijdraagt om het landelijke energiegebruik te verminderen.
Ik volg je een heel eind. Maar hoe zit het dan met klanten die wel al alles gedaan hebben aan het isoleren van hun huis en gelijk ook vaste jaarcontracten maakten bij energiebedrijven? Die zien hun energierekening ook verdrievoudigen ondanks tig zonnepanelen. Ook de prijs van elektriciteit is vervijfvoudigd tov 4 jaar geleden.
pi_206013306
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
Ik volg je een heel eind. Maar hoe zit het dan met klanten die wel al alles gedaan hebben aan het isoleren van hun huis en gelijk ook vaste jaarcontracten maakten bij energiebedrijven? Die zien hun energierekening ook verdrievoudigen ondanks tig zonnepanelen. Ook de prijs van elektriciteit is vervijfvoudigd tov 4 jaar geleden.
Ja, laten we ons vooral druk maken om de groep mensen die hun investering een stuk sneller gaan terugverdienen dan ze vooraf hadden gedacht.
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:47:21 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206013343
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik volg je een heel eind. Maar hoe zit het dan met klanten die wel al alles gedaan hebben aan het isoleren van hun huis en gelijk ook vaste jaarcontracten maakten bij energiebedrijven? Die zien hun energierekening ook verdrievoudigen ondanks tig zonnepanelen. Ook de prijs van elektriciteit is vervijfvoudigd tov 4 jaar geleden.
Hoeveel betalen ze na saldering dan nog als ze tig zonnepanelen hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206013452
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeveel betalen ze na saldering dan nog als ze tig zonnepanelen hebben?
Hangt af bij welke energiemaatschappij en onder welk contract.
pi_206013493
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:44 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ja, laten we ons vooral druk maken om de groep mensen die hun investering een stuk sneller gaan terugverdienen dan ze vooraf hadden gedacht.
Dat is net zo'n non-issue als zeggen dat lui hun huis in een goedkope tijd hebben gekocht.
  zondag 18 september 2022 @ 00:29:56 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206013745
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hangt af bij welke energiemaatschappij en onder welk contract.
Nou nee, als iemand tig zonnepanelen heeft (minstens 20 dus) en die een beetje recent geplaatst zijn dan gaat het dus om mensen die tussen de 6.000 en 8.000 kWh per jaar opwekken, afhankelijk van hoe nieuw en de ligging en schaduw en dergelijke.

Hoe groot acht je de kans dat die nog elektriciteit moeten afrekenen? Of is het met een huishouden ineens normaal dat je 10.000 kWh stroom per jaar verbruikt ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 september 2022 @ 00:42:02 #134
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206013817
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:31 schreef Firuze60 het volgende:
Ik volg je een heel eind. Maar hoe zit het dan met klanten die wel al alles gedaan hebben aan het isoleren van hun huis en gelijk ook vaste jaarcontracten maakten bij energiebedrijven? Die zien hun energierekening ook verdrievoudigen ondanks tig zonnepanelen. Ook de prijs van elektriciteit is vervijfvoudigd tov 4 jaar geleden.
Ik snap niet goed wat je hier bedoeld aan te kaarten. Wat je denk ik zegt, is dat mensen ondanks hun moeite en hun mindere verbruik, toch - in verhouding - nog steeds hun energierekening zien stijgen.

Dat de prijs stijgt is imo het (in)directe gevolg van een (geo)politieke keuze en dat daarbij de marktwerking door bedrijven in stand moet worden gehouden.
De politiek wil meerdere belangen in de lucht houden en de verdeelde kosten daarvan komen uiteindelijk samen terecht bij de burger die daarin feitelijk geen kant op kan en daarvoor ("schuldig gemaakt") zal gaan bloeden.

Dat de prijs van een minder gebruikt maar zeer noodzakelijk "goed", stijgt, komt ook omdat het prijsvolume dat leidt tot winst(marge) van bedrijven en hun aandeelhouders, in stand moet worden gehouden.
Overheid/burgers kunnen wel "willen" dat mensen minder energie verbruiken wat zeker niet betekent dat het daarmee ook goedkoper wordt.
Het deel waarop NIET bespaard kan worden, zal (omgekeerd evenredig) toenemend alleen maar duurder worden. Een duurzame auto is niet perse duurder om te maken maar moet duurder zijn omdat er minder van (nodig) zijn om verkocht te worden.

Dat mensen investeren in zelf besparen is vooral dat ze anders nog veel duurder uit zullen gaan zijn. Het is daarmee een over zichzelf afgeroepen rat-race als gevolg van wensdenken. Vooral omdat de feitelijke marktwerking hier of elders, (hoe dan ook) in stand gehouden moet worden. In NL of de EU kan je wel wat willen maar de rest van de wereld heeft daar maling aan die idealen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206013923
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:02 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is net zo'n non-issue als zeggen dat lui hun huis in een goedkope tijd hebben gekocht.
Het is inderdaad een non-issue, maar ik begrijp dat je non-argument bedoelt.

Maar leg eens uit dan, wat heeft het feit dat iemand heeft geïnvesteerd in het energie zuiniger maken van zijn of haar woning te maken met de stijging van de tarieven per kWh? Waarom zou dat voor die groep mensen niet moeten gelden?

Het doel van die investeringen is om minder kWh's af te rekenen met de energiemaatschappij. Het feit dat we nu tegen hogere tarieven aankijken maakt toch alleen maar dat die groep mensen meer baat zal hebben bij de investering die ze gedaan hebben? Ook als ze niet geïnvesteerd hadden zouden ze namelijk met die hogere tarieven te maken krijgen.
  zondag 18 september 2022 @ 01:09:54 #136
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206013942
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hoeveel betalen ze na saldering dan nog als ze tig zonnepanelen hebben?
In verhouding betalen ze nu een flink stuk minder dan degene die geen ZP hebben. In mijn omgeving hoor ik trotse maandbedragen van ¤20-30 waar anderen zonder ZP maar (nog steeds gunstig) op ¤60-80 zitten en vanaf 01okt22 op ¤110-130 per maand gaan uitkomen. Nog steeds gunstig t.o.v. de idiote modelcontracten.

En dan laat ik de echte producenten met 20/40+ panelen maar buiten beschouwing die inmiddels het plan hebben om om de wasmachine, auto en jacuzzi van hun buren te gaan voorzien van stroom. (Dit dus buiten de terugleveringsmeter om, dat formeel weer niet is toegestaan).
//--//
De huidige trend volgend, zal het mij niet gaan verbazen dat op enig moment de huidige saldering een stuk sneller wordt afgebouwd dan men nu wil (be)denken en wordt omgetoverd tot één van het moment of eventueel per dag.
Wanneer iemand dan net als iedereen veel (over)productie hebt, levert dat geen stuiver meer op.

Het salderingssommetje op schaal voor/over een heel jaar gaan uitsmeren is sws onhoudbaar.
Leuk voor de happy few als early adopter maar niet wanneer 25% of meer huishoudens dat ook gaan doen.

De in de felle & hete zomer opgewekte energie kan immers niet bewaard/gebruikt voor de donker koude winter.
Het dan zelfs denkbaar dat saldeerders moeten gaan betalen om van hun overtollige energie af te komen. Om dit te voorkomen zullen ze minder moeten leveren of anders worden afgeschakeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 18-09-2022 01:15:21 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_206013998
quote:
12s.gif Op zondag 18 september 2022 01:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
In verhouding betalen ze nu een flink stuk minder dan degene die geen ZP hebben. In mijn omgeving hoor ik trotse maandbedragen van ¤20-30 waar anderen zonder ZP maar (nog steeds gunstig) op ¤60-80 zitten en vanaf 01okt22 op ¤110-130 per maand gaan uitkomen. Nog steeds gunstig t.o.v. de idiote modelcontracten.

En dan laat ik de echte producenten met 20/40+ panelen maar buiten beschouwing die inmiddels het plan hebben om om de wasmachine, auto en jacuzzi van hun buren te gaan voorzien van stroom. (Dit dus buiten de terugleveringsmeter om, dat formeel weer niet is toegestaan).
//--//
De huidige trend volgend, zal het mij niet gaan verbazen dat op enig moment de huidige saldering een stuk sneller wordt afgebouwd dan men nu wil (be)denken en wordt omgetoverd tot één van het moment of eventueel per dag.
Wanneer iemand dan net als iedereen veel (over)productie hebt, levert dat geen stuiver meer op.

Het salderingssommetje op schaal voor/over een heel jaar gaan uitsmeren is sws onhoudbaar.
Leuk voor de happy few als early adopter maar niet wanneer 25% of meer huishoudens dat ook gaan doen.

De in de felle & hete zomer opgewekte energie kan immers niet bewaard/gebruikt voor de donker koude winter.
Het dan zelfs denkbaar dat saldeerders moeten gaan betalen om van hun overtollige energie af te komen. Om dit te voorkomen zullen ze minder moeten leveren of anders worden afgeschakeld.
Helemaal met jouw analyse eens. Maar wat zou jij voorstellen als je Jetten zou heten dan? Er komen gewoon mensen {en bedrijfjes} echt in de problemen wat betreft energierekeningen. Hun schulden uitstellen?
  zondag 18 september 2022 @ 09:37:12 #138
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206015180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 18:14 schreef ETA het volgende:

[..]
is dat voor nieuwe klanten of bij afloop van bestaande contract met hun?
Ik ben klant vanaf de oprichting in 2001.
Mijn jaarcontract liep een aantal maanden geleden af. Dit was de "laatste" verhoging.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206015204
Bij Greenchoice kan je het termijnbedrag nu ook niet meer lager zetten dan zij hebben berekend.. ik hou liever het geld zelf apart
  zondag 18 september 2022 @ 09:40:29 #140
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206015212
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:39 schreef byah het volgende:
Bij Greenchoice kan je het termijnbedrag nu ook niet meer lager zetten dan zij hebben berekend.. ik hou liever het geld zelf apart
Ook niet na een belletje? Ik ben niet van plan hoger te stoken dan 15 graden met deze tarieven.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206015319
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:40 schreef BertV het volgende:

[..]
Ook niet na een belletje? Ik ben niet van plan hoger te stoken dan 15 graden met deze tarieven.
Ik zal morgen even bellen, maar ons nieuwbouwhuis had in 2021 5600kwh verbruikt en 3600kwh opgewekt. Dus die ruim 200,- per maand spaar ik liever zelf
  zondag 18 september 2022 @ 09:54:41 #142
37248 BertV
Handgemaakt
pi_206015360
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:51 schreef byah het volgende:

[..]
Ik zal morgen even bellen, maar ons nieuwbouwhuis had in 2021 5600kwh verbruikt en 3600kwh opgewekt. Dus die ruim 200,- per maand spaar ik liever zelf
Dat moet toch ook gewoon kunnen? In mijn geval heb in die 21 jaar nog geen betaling gemist.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_206015465
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Klopt, maar dat is al heel wat minder dan de ¤4,50-¤5+ die je nu bij een modelcontract moet afrekenen.
Als je geen klant wil vind ik dat nog goedkoop
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206015559
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:54 schreef BertV het volgende:

[..]
Dat moet toch ook gewoon kunnen? In mijn geval heb in die 21 jaar nog geen betaling gemist.
ik heb het nu en vroeger ook nooit gekund hoor.

Ik wou een bod doen op een huis wat ongeisoleerd is en het voorschotbedrag wat ik zou moeten betalen is gebaseerd op het verbruik van de huidige bewoners, ook als ik het huis volledig ga isoleren en over 2 jaar gasrij ga maken (sneller kan niet meer ivm levertijden), dan nog mag het voorschot bedrtag niet verlaagd worden.
Daarom heb ik geen bod gedaan op het huis.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 september 2022 @ 11:38:54 #145
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206016416
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:39 schreef byah het volgende:
Bij Greenchoice kan je het termijnbedrag nu ook niet meer lager zetten dan zij hebben berekend.. ik hou liever het geld zelf apart
Serieus? Ik ben van plan om per 3 oktober (als m’n nieuwe contract ingaat) behoorlijk te gaan besparen op m’n gas. Ben wel benieuwd wanneer ik iets ga horen.

Overstappen is nu ook niet slim zeker?
pi_206016469
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 11:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Serieus? Ik ben van plan om per 3 oktober (als m’n nieuwe contract ingaat) behoorlijk te gaan besparen op m’n gas. Ben wel benieuwd wanneer ik iets ga horen.

Overstappen is nu ook niet slim zeker?
Nee..
bijna alles is variabel en zou het al een fractie goedkoper zijn dan is de kans dat je met een verhoging in de volgende periode duurder zit.

1. De nieuwe aanbieder kan je binnenlokken op termijnbedrag - niet doen
2. De nieuwe aanbieder kan je binnenhalen op ex-btw en opslag tarieven, niet doen
3.Als ze vaste contracten zouden hebben dan liggen die bovengemiddeld hoog met allerlei kleine addertjes onder t gras. En mocht de markt qua variabele tarieven inzakken (lagere inkoopsprijzen in september kunnen bv pas effect hebben in december) dan zit jij nog vast waar anderen kelderen.

Op de vorige jaarnota kijken en zien dat je (bijvoorbeeld) 1200m3 hebt verbruikt aan gas en dit jaar 900m3 wil halen zou beter zijn. Jezelf een doelstelling opleggen is meer waar er dit jaar winst op te halen is. In de jaren '80 liepen we meer in truien dan nu en meerdere lagen kleding ipv er stijlvol bijlopen is ook deze winter de oplossing.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 18-09-2022 11:50:37 ]
pi_206016705
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 11:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Serieus? Ik ben van plan om per 3 oktober (als m’n nieuwe contract ingaat) behoorlijk te gaan besparen op m’n gas. Ben wel benieuwd wanneer ik iets ga horen.

Overstappen is nu ook niet slim zeker?
je kan besparen tot je een ons weegt maar je hoeft er niet vanuit te gaan dat je voorschot dan omlaag gaat. Ik heb meerdere leveranciers gebeld en ze willen eerst een inschatting hebben wat je verbruik wordt en alleen getallen op een jaarrekening worden geaccepteerd, verder niks. Zelfs facturen dat je hebt geisoleerd leveren bij vele geen verlaging van het voorschot op.
Ik heb dit gevraagd via whats app of social media want bellen heeft geen zin. Het duurde ca elke keer 5 uur voordat er een antwoord kwam, maar uiteindelijk toch gelukt.
Vattenfall heeft tot nu toe niet gereageerd op elk verzoek via sociale media of whats app. Ik hoop maandag nog iets te horen van ze hoe ze hiermee omgaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 september 2022 @ 12:16:31 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206016774
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je kan besparen tot je een ons weegt maar je hoeft er niet vanuit te gaan dat je voorschot dan omlaag gaat. Ik heb meerdere leveranciers gebeld en ze willen eerst een inschatting hebben wat je verbruik wordt en alleen getallen op een jaarrekening worden geaccepteerd, verder niks. Zelfs facturen dat je hebt geisoleerd leveren bij vele geen verlaging van het voorschot op.
Ik heb dit gevraagd via whats app of social media want bellen heeft geen zin. Het duurde ca elke keer 5 uur voordat er een antwoord kwam, maar uiteindelijk toch gelukt.
Vattenfall heeft tot nu toe niet gereageerd op elk verzoek via sociale media of whats app. Ik hoop maandag nog iets te horen van ze hoe ze hiermee omgaan.
Alleen als je je gas verwijdert vervalt het voorschot voor gas.
Dus dat is waarschijnlijk de snelste route je voorschot naar beneden te krijgen.
Je zou zelfs kunnen overwegen de boel met airco's te verwarmen tot je warmtepomp geleverd wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206016792
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Alleen als je je gas verwijdert vervalt het voorschot voor gas.
Dus dat is waarschijnlijk de snelste route je voorschot naar beneden te krijgen.
Je zou zelfs kunnen overwegen de boel met airco's te verwarmen tot je warmtepomp geleverd wordt.
zeker en je voorschot kan je pas echt significant verlagen met een jaarrekening (waarbij de verlaging in zit dus die van vorig jaar heeft geen zin) en nisk anders meer bij de 4 grote leveranciers die ik gecontacteerd hebt, behalve vattenfall, die reageren niet. En ik ben in de wachtrij bij het eerste belletje al door mijn belminuten heen en moest denk ik nog 2 uur wachten. Ik moest ca 5-6 uur wachten per reactie op sociale media en whats app.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206016809
0,72844 normaal
0,61944 dal
3,10402/m3
-0,055/kWh terugleververgoeding

Gore flikkers bij Essent :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')