abonnement Unibet Coolblue
pi_206155753
Macadamia noten. Wilde wat nootjes halen en zag deze staan. Maar er stond een vulploeg karretje voor dus niet op de prijs gelet. Kom ik bij de kassa.. ¤6,23. Die heb ik dus terug laten zetten. Weet dat ze wat duurder zijn dan andere nootjes. Maar dit vond ik absurd.
pi_206157684
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 17:49 schreef hilliebillie het volgende:
Macadamia noten. Wilde wat nootjes halen en zag deze staan. Maar er stond een vulploeg karretje voor dus niet op de prijs gelet. Kom ik bij de kassa.. ¤6,23. Die heb ik dus terug laten zetten. Weet dat ze wat duurder zijn dan andere nootjes. Maar dit vond ik absurd.
:o

Ik sla kaas voor op brood over. Ook omdat ik amper brood eet en ik het eerder steeds weg kon gooien.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206157750
Noten zijn altijd best duur geweest maar sommige nu exorbitant ja.
  Moderator vrijdag 30 september 2022 @ 21:46:29 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206158455
Aardappels uit Israël of uien uit Nieuw-Zeeland. Heeft overigens niets met prijs te maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 september 2022 @ 23:36:01 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206159678
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Aardappels uit Israël of uien uit Nieuw-Zeeland. Heeft overigens niets met prijs te maken.
Wel van Malta of Cyprus? Spanje?
  Moderator zaterdag 1 oktober 2022 @ 21:17:52 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206169278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2022 23:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wel van Malta of Cyprus? Spanje?
Ook niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206173171
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Heeft overigens niets met prijs te maken.
Off topic want daar gaat dit topic juist wél over.
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:24:09 #208
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206174257
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 21:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook niet.
Waarom niet? Als je het doet om milieu/voedselkilometers is dat natuurlijk een prima streven, maar wel goed om te realiseren dat voedselkilometers maar zeer beperkt bijdragen aan de voetafdruk. Wat je eet is belangrijker dan waar het vandaan komt.
I am a black hole shitting into the void
  zondag 2 oktober 2022 @ 10:26:08 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_206174275
Ik ben gestopt met gerookte zalm. Wordt te duur. Noten kopen we alleen met korting. Walnoten verzamelen we nu buiten
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 oktober 2022 @ 20:55:37 #210
414785 sirdanilot
pi_206183043
Ik kies wat vaker voor goedkoper vlees, bijvoorbeeld kip of varken ipv een biefstukje.

Gerookte zalm is inderdaad ook peperduur geworden, altijd al duur geweest maar nu nog erger. Vroeger kocht ik het af en toe maar dat zit er niet meer in helaas.

Yoghurt maak ik tegenwoordig zelf, ik heb nog een oud yoghurtemmertje en dan doe ik melk in een pannetje verwarmen tot tegen het kookpunt aan dus rond de 80 graden. Dan laten afkoelen tot 45 graden (ik heb een thermometer maar iets warmer dan lauwwarm). Dan in het yoghurtemmertje waar die bacterien in zitten en roeren maar. Dan warm wegzetten ik gebruik hier zo'n elektrisch dekentje voor. Alleen als ik hier een tijdje geen tijd voor heb zal ik een nieuw yoghurtemmertje moeten kopen, die leegeten en dan opnieuw beginnen. Zolang je het blijft aanvullen blijft het goed gaan. Je kan ook room aan je melk toevoegen voor vette dikke yoghurt maar dan wordt het weer duurder dus ik maak vrij normale yoghurt zonder room, volle melk dat dan weer wel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206186714
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:56 schreef Weltschmerz het volgende:
Bij de AH ineens de budgetsmeerkaas van 40 naar 65 cent. Dat heeft echt niks met brandstofprijzen of zo te maken, maar alles met purige hufterigheid. Lekker misbruik maken van de situatie. Ik koop die smeerkaas omdat die elke keer weer van andere restjes kaas wordt gemaakt en daardoor vaak anders en verrassend lekker is, maar even hup meer dan 50% bovenop de prijs aan de onderkant van de markt is gewoon een klotenstreek.
Ik zag dit weekend dat die alweer verhoogd is naar 79 cent, in een week dus nog eens 20% er bovenop en dus verdubbeld in een week of 3.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 oktober 2022 @ 10:38:23 #212
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206186748
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik zag dit weekend dat die alweer verhoogd is naar 79 cent, in een week dus nog eens 20% er bovenop en dus verdubbeld in een week of 3.
Het is tuig. Helaas is Nederland zo ingericht dat je geen andere opties hebt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_206186843
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het is tuig. Helaas is Nederland zo ingericht dat je geen andere opties hebt.
Ik ga morgen weer naar de markt. De ellende met die elektronische betalingen en bonuskaarten is dat ze precies kunnen zien hoe het je aankoopbedrag beinvloed en dus weten waar ze nog mee wegkomen in deze tijd dat naar een andere supermarkt gaan ook niet vanzelfsprekend is met de inflatie elke dag in het nieuws.

Maak je maar geen illusies over de anonimiteit van een bonuskaart of bankpasje in deze. Je naam zit er niet aan vast maar je hebt gewoon je eigen profiel in de computer, dit merk koffie, dat soort broodbeleg, die groente. Als de smeerkaaskopers afhaken bij 65 cent dan komt dat door. Dat deden ze niet dus kan het nog verder omhoog.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 3 oktober 2022 @ 10:52:08 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206186903
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ga morgen weer naar de markt. De ellende met die elektronische betalingen en bonuskaarten is dat ze precies kunnen zien hoe het je aankoopbedrag beinvloed en dus weten waar ze nog mee wegkomen in deze tijd dat naar een andere supermarkt gaan ook niet vanzelfsprekend is met de inflatie elke dag in het nieuws.

Maak je maar geen illusies over de anonimiteit van een bonuskaart of bankpasje in deze. Je naam zit er niet aan vast maar je hebt gewoon je eigen profiel in de computer, dit merk koffie, dat soort broodbeleg, die groente. Als de smeerkaaskopers afhaken bij 65 cent dan komt dat door. Dat deden ze niet dus kan het nog verder omhoog.
Voor iets dat zo goedkoop is zijn geen alternatieven, dus haakt men niet af. Voor gerookte zalm is dat anders.

Ik koop juist luxe-producten zolang het geld nog iets waard is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 11:50:29 #215
414785 sirdanilot
pi_206187570
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het is tuig. Helaas is Nederland zo ingericht dat je geen andere opties hebt.
De markt.

Die mis ik echt hier in Ierland. Je hebt af en toe een farmer's market maar die zijn ook onbetaalbaar. Een echte, normale markt zoals in Nederland. Ik zou er een nier voor geven.

Maar ja smeerkaas en dergelijke zul je ook op de markt niet vinden natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206188741
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Voor iets dat zo goedkoop is zijn geen alternatieven, dus haakt men niet af. Voor gerookte zalm is dat anders.

Ik koop juist luxe-producten zolang het geld nog iets waard is.
Ik koop geen luxe producten in de supermarkt, die hebben ze daar helemaal niet. Voorgesneden plakjes worst is geen luxe, dat is lui. Als je AH excellent koopt dan wil je afgezet worden om te doen alsof je functionerende smaakpapillen hebt, dat is de vrije markt, ik heb daar verder geen problemen mee maar ik eet zelf geen kweekzalm.

Het punt is dat dergelijke prijsverhogingen aan de onderkant van de markt hufterig zijn. Smeerkaas wordt gemaakt van restjes, dat zal best wel wat energie kosten maar als de gewone kaas met 10% in prijs stijgt zou je van de smeerkaas hooguit 20% mogen verwachten. Je moet je ook niet verkijken op hoe heel veel meer een groot gezin aan eten kwijt is ten opzichte van een een of tweepersoons huishouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 3 oktober 2022 @ 13:37:14 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206188829
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik ga morgen weer naar de markt. De ellende met die elektronische betalingen en bonuskaarten is dat ze precies kunnen zien hoe het je aankoopbedrag beinvloed en dus weten waar ze nog mee wegkomen in deze tijd dat naar een andere supermarkt gaan ook niet vanzelfsprekend is met de inflatie elke dag in het nieuws.

Maak je maar geen illusies over de anonimiteit van een bonuskaart of bankpasje in deze. Je naam zit er niet aan vast maar je hebt gewoon je eigen profiel in de computer, dit merk koffie, dat soort broodbeleg, die groente. Als de smeerkaaskopers afhaken bij 65 cent dan komt dat door. Dat deden ze niet dus kan het nog verder omhoog.
Ook zonder pasjes kun je boodschappen doen, het is een supermarkt, geen Sligro ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 13:41:01 #218
414785 sirdanilot
pi_206188885
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik koop geen luxe producten in de supermarkt, die hebben ze daar helemaal niet. Voorgesneden plakjes worst is geen luxe, dat is lui. Als je AH excellent koopt dan wil je afgezet worden om te doen alsof je functionerende smaakpapillen hebt, dat is de vrije markt, ik heb daar verder geen problemen mee maar ik eet zelf geen kweekzalm.

Het punt is dat dergelijke prijsverhogingen aan de onderkant van de markt hufterig zijn. Smeerkaas wordt gemaakt van restjes, dat zal best wel wat energie kosten maar als de gewone kaas met 10% in prijs stijgt zou je van de smeerkaas hooguit 20% mogen verwachten. Je moet je ook niet verkijken op hoe heel veel meer een groot gezin aan eten kwijt is ten opzichte van een een of tweepersoons huishouden.
Natuurlijk is een speciaalzaak beter maar als je een fuet (spaanse droge worst) in de albert heijn koopt heeft die ook gewoon een beschermde oorsprongsbenameingsticker dan maakt het niet uit als je die zelfde fuet in een speciaalzaak koopt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206189263
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ook zonder pasjes kun je boodschappen doen, het is een supermarkt, geen Sligro ;)
Dat doe ik meestal ook, maar de automatisering heeft geleid tot een veel beter begrip en voorspelling van de keuzes van de klant, en dat wordt niet gebruikt om je beter van dienst te zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 13:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Natuurlijk is een speciaalzaak beter maar als je een fuet (spaanse droge worst) in de albert heijn koopt heeft die ook gewoon een beschermde oorsprongsbenameingsticker dan maakt het niet uit als je die zelfde fuet in een speciaalzaak koopt.
Die beschermde oorsprongsticker betekent dat de worstenfabriek in Catalonie staat of zo. Dat zegt niet zoveel en die AOC's zijn ook aan inflatie onderhevig, de Fransen hebben de regels wat opgerekt voor hun export. Die Roquefort van de appie heeft er ook een maar die heeft nog nooit een grot van binnen gezien. Goede kaas en worst wordt geselecteerd en dat is wat anders dan etiketteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206189441
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 10:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Het is tuig. Helaas is Nederland zo ingericht dat je geen andere opties hebt.
Tsja. Nederlanders gingen liever kopen bij grote supermarkten e.d. dan elders. Makkelijk, alles bij elkaar en zo.
pi_206189608
Broodbeleg is hier wel anders geworden. Waar het eerst altijd vlees of kaas was, is het nu steeds vaker zoet. Ook kopen we minder snel een kaasje, salades en tapas.

Eieren weiger ik wel echt al een tijd te kopen.
  maandag 3 oktober 2022 @ 15:41:20 #222
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206189934
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:04 schreef MegaKonijn het volgende:
Eieren weiger ik wel echt al een tijd te kopen.
6 stuks bij de jumbo viel me op..... 2 euro 70 ofzo!?
pi_206189982
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
6 stuks bij de jumbo viel me op..... 2 euro 70 ofzo!?
Bij de AH kan je ze goedkoper vinden, bij de Jumbo vast ook wel.

Heb even gekeken in mijn historie en in 2021 betaalde ik 1,63 voor een doosje van 10 en nu kosten ze 1,91

Zoveel scheelt het niet.

e:

in 2020, 3,99 voor 20 stuks dus duurder dan nu
  maandag 3 oktober 2022 @ 15:50:32 #224
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206190005
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:47 schreef koffiekoekjes het volgende:
Bij de AH kan je ze goedkoper vinden, bij de Jumbo vast ook wel.
Even gechecked online dat moet idd goedkoper kunnen dan de 45 cent die dat dit weekend kostte
pi_206190010
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:50 schreef Gunner het volgende:

[..]
Even gechecked online dat moet idd goedkoper kunnen dan de 45 cent die dat dit weekend kostte
Misschien waren het bio eieren? Sommige merken zijn een stuk duurder dan.

De prijzen die ik net noemde vielen allemaal onder "scharreleieren"
  maandag 3 oktober 2022 @ 15:51:58 #226
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206190012
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 15:51 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Misschien waren het bio eieren? Sommige merken zijn een stuk duurder dan.

De prijzen die ik net noemde vielen allemaal onder "scharreleieren"
nee gewoon scharrel. bio neem ik nooit mee.
  maandag 3 oktober 2022 @ 16:09:33 #227
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206190127
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 11:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De markt.

Die mis ik echt hier in Ierland. Je hebt af en toe een farmer's market maar die zijn ook onbetaalbaar. Een echte, normale markt zoals in Nederland. Ik zou er een nier voor geven.

Maar ja smeerkaas en dergelijke zul je ook op de markt niet vinden natuurlijk.
valt me op dat er best veel markten in Dublin en omgeving zijn.
https://www.visitdublin.com/guides/best-food-markets-dublin
https://www.theirishroadtrip.com/best-markets-dublin/
https://dublin.ie/live/things-to-do/markets/
Zijn dit allemaal onbetaalbare?

Hier in D zijn markten (Ten minste hier in de regio) ook niet geweldig, zelfde groenteboer die je verlepte groente en rot fruit verkopen wil staan ook op de markt. Jammer, want een goede weekmarkt zoals in veel nederlandse steden doen die steden echt goed, de stad is vol dan.
Opvallend is dat in de steden niet te ver van de grens het altijd veel Duitsers aantrekt, dus de potentie is er zeker.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 oktober 2022 @ 16:27:31 #228
414785 sirdanilot
pi_206190226
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 16:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
valt me op dat er best veel markten in Dublin en omgeving zijn.
https://www.visitdublin.com/guides/best-food-markets-dublin
https://www.theirishroadtrip.com/best-markets-dublin/
https://dublin.ie/live/things-to-do/markets/
Zijn dit allemaal onbetaalbare?

Hier in D zijn markten (Ten minste hier in de regio) ook niet geweldig, zelfde groenteboer die je verlepte groente en rot fruit verkopen wil staan ook op de markt. Jammer, want een goede weekmarkt zoals in veel nederlandse steden doen die steden echt goed, de stad is vol dan.
Opvallend is dat in de steden niet te ver van de grens het altijd veel Duitsers aantrekt, dus de potentie is er zeker.
Temple bar food market is nog wel wat maar het is gewoon niet vergelijkbaar met Nederland qua aanbod.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206190557
Zou het o.a. door de vogelgriep komen dat de eieren zo duur zijn?
Ik koop altijd biologisch, ¤ 2,99 per 6 stuks
pi_206193874
Wijn, is vies
pi_206193964
Ik vind de kaas in de afgelopen weken echt opvallend veel duurder geworden. Laat maar even zitten 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206193976
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de kaas in de afgelopen weken echt opvallend veel duurder geworden. Laat maar even zitten 8)7
Old Amsterdam op de boterham vind ik lekker en ga ik mezelf niet onthouden. Een schimmelkaasje zo nu en dan ook niet.
pi_206194080
ZAAD!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206194085
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:13 schreef Kanaroe het volgende:
Zou het o.a. door de vogelgriep komen dat de eieren zo duur zijn?
Ik koop altijd biologisch, ¤ 2,99 per 6 stuks
Bijna de moeite waard om maar een paar kippen in je tuin te zetten :+
pi_206194204
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Aardappels uit Israël of uien uit Nieuw-Zeeland. Heeft overigens niets met prijs te maken.
Die weiger ik sowieso te kopen, als er hier iets is wat goed groeit zijn het aardappels, uien en appels.

Snap niet dat die allemaal geïmporteerd moeten worden
pi_206196280
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:46 schreef Poopkite het volgende:

[..]
Bijna de moeite waard om maar een paar kippen in je tuin te zetten :+
Maar die krijgen dan vogelgriep en das dan weer zielig :P
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:48:14 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206196301
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 21:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de kaas in de afgelopen weken echt opvallend veel duurder geworden. Laat maar even zitten 8)7
Klopt ja, enorme prijsstijgingen. Vond het dan weer wel opvallend dat de AH nog steeds een selectie aan buitenlandse kaasjes heeft liggen in de 3 voor ¤5,- categorie.
Is nu een behoorlijk goeie deal, maar vraag me af voor hoe lang dat nog bestaat

Boter is ook echt heel duur trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206196304
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2022 17:13 schreef Kanaroe het volgende:
Zou het o.a. door de vogelgriep komen dat de eieren zo duur zijn?
Ik koop altijd biologisch, ¤ 2,99 per 6 stuks
12 stuks voor ¤2,39 hier (scharreleieren)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206196351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
12 stuks voor ¤2,39 hier (scharreleieren)
Kijk, dat scheelt een stuk. Ik ben nooit zo prijsbewust geweest, maar ik ga er eens op letten.
pi_206196401
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
12 stuks voor ¤2,39 hier (scharreleieren)
Ik zag hier bij de jumbo gisteren 12 stuks voor 4,49 (of rond die koers in ieder geval). Ik moet zeggen dat ik er zelf nooit zo op let en meestal koop wat ik nodig heb, maar werd er door een collega op gewezen dat het absurd was. Had toen ook al een doosje eieren bij de boer gehaald op weg van werk naar huis, 10 voor ¤2,00
Maar dat is dan nog duur als ik jullie supermarktprijs zo zie.
pi_206196430
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:21 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ik zag hier bij de jumbo gisteren 12 stuks voor 4,49 (of rond die koers in ieder geval). Ik moet zeggen dat ik er zelf nooit zo op let en meestal koop wat ik nodig heb, maar werd er door een collega op gewezen dat het absurd was. Had toen ook al een doosje eieren bij de boer gehaald op weg van werk naar huis, 10 voor ¤2,00
Maar dat is dan nog duur als ik jullie supermarktprijs zo zie.
Boer is hetzelfde stukprijs als die 12 voor ¤2,39 ;)

Ik koop deze bij de Jumbo, liggen helemaal onderop


Bij de Dirk hebben ze ze ook voor die prijs maar dat zijn van die kleine eitjes, Jumbo is M/L.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206196436
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:05 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Kijk, dat scheelt een stuk. Ik ben nooit zo prijsbewust geweest, maar ik ga er eens op letten.
Eieren gaan hier ook best hard, gekookt, gebakken of ik gebruik ze voor beslag.
Met de prijs van jouw eieren kom ik niet ver :D
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206196446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:29 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Boer is hetzelfde stukprijs als die 12 voor ¤2,39 ;)

Ik koop deze bij de Jumbo, liggen helemaal onderop
[ link | afbeelding ]

Bij de Dirk hebben ze ze ook voor die prijs maar dat zijn van die kleine eitjes, Jumbo is M/L.
Ja dat zei ik ;)

Die goedkopere eieren kan ik zo niet zeggen dat ik die hier heb zien liggen. Niet opgelet in ieder geval. Volgende keer eens goed opletten.
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:50:46 #244
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206196536
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 07:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
12 stuks voor ¤2,39 hier (scharreleieren)
Scharrel is natuurlijk niet vergelijkbaar met bio.
Scharrel is houding in een stal, net iets ruimer als batterij
Bio kunnen de kippen naar buiten en hebben ze sowieso veel meer ruimte, worden niet met antibiotica gevoerd, etc
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:51:48 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206196544
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Scharrel is natuurlijk niet vergelijkbaar met bio.
Scharrel is houding in een stal, net iets ruimer als batterij
Bio kunnen de kippen naar buiten en hebben ze sowieso veel meer ruimte, worden niet met antibiotica gevoerd, etc
Die kippen kunnen momenteel toch helemaal niet naar buiten vanwege vogelgriep?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:54:36 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206196571
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Die kippen kunnen momenteel toch helemaal niet naar buiten vanwege vogelgriep?
Dat is tijdelijk, maar dan nog
Nog steeds meer ruimte in de stal, geen antibiotica, onbespoten voer.

Een scharrelkip 9 kippen op een vierkante meter.
Een biokip zijn maximaal 6 kippen per vierkante meter
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:58:09 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206196606
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is tijdelijk, maar dan nog
Nog steeds meer ruimte in de stal, geen antibiotica, onbespoten voer.
Biologische kippen krijgen wel antibiotica, minder vaak en gerichter maar ze krijgen het wel

Heeft absoluut mijn voorkeur, maar de prijzen zijn wel echt ontzettend gestegen en logisch dat mensen dan andere keuzes maken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:21:42 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206196768
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Biologische kippen krijgen wel antibiotica, minder vaak en gerichter maar ze krijgen het wel

Heeft absoluut mijn voorkeur, maar de prijzen zijn wel echt ontzettend gestegen en logisch dat mensen dan andere keuzes maken
Oh, absoluut, ik wil vooral zeggen dat Bio en Scharrel niet hetzelfde is. Mensen hebben vaak een beeld van kippen in de wei bij scharrel, maar ze zitten gewoon met 9 op een meter in een stal
pi_206197045
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 08:58 schreef Molo het volgende:

[..]
Biologische kippen krijgen wel antibiotica, minder vaak en gerichter maar ze krijgen het wel

Heeft absoluut mijn voorkeur, maar de prijzen zijn wel echt ontzettend gestegen en logisch dat mensen dan andere keuzes maken
Dit dus. Tuurlijk weet ik dat scharrel en bio niet hetzelfde zijn :) Kom niet helemaal uit een ei :+

Morgen neemt mijn vader trouwens weer een doos mee van de boer O+
Geen idee trouwens of dat van Bio of scharrelkippen komt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206197252
Hier bij de boer uit de automaat ook 10 voor ¤ 2,-. Jaar geleden was dit ¤ 1,20.
Maar is idd nog het goedkoopst. Bij Aldi en Lidl 12 voor ¤ 2,49 is net zo duur.
De goedkope van Jumbo en AH zijn maat S/M, Aldi en Lidl M/L.

Eigenlijk zou ik moeten weigeren Dolce Gusto koffie te kopen maar vind het erg lekker. Neem alleen Nescafé want mn apparaat is een keer stuk gegaan bij een ander merk dus dat durf ik niet meer.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')