abonnement Unibet Coolblue
pi_205968985
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat een treur hier.
Vond ajax nog sterk spelen, zo boeiend was Liverpool niet.

Die 1-1 was bizar mooi van Kudus
https://optaplayerstats.s(...)dvzhg4/match-summary

27 schoten over de gehele wedstrijd waarvan 11 op doel.
24 schoten komen van Liverpool, 10 op doel.

Dat is toch wel veelzeggend, niet?
  woensdag 14 september 2022 @ 09:15:28 #27
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205968991
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:07 schreef De_Pel het volgende:
Oef. Slechtste Liverpool in 7 jaar Klopp. Compleet afgeslacht.
Voetbalzone is een deur verderop
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205968997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:07 schreef De_Pel het volgende:
Oef. Slechtste Liverpool in 7 jaar Klopp. Compleet afgeslacht.
Kijk eens dom. Ho maar.
pi_205969131
Blijft toch een dingetje tegen Engelse clubs.
pi_205969145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:01 schreef Vjenne12345 het volgende:
Snap het gezeik op Rensch niet zo van de meesten. Deed het toch vrij behoorlijk en was zeker niet het slechtste gisteren. Doet het sowieso niet onaardig de laatste wedstrijden. Als je dan wilt zeiken pak dan het middenveld aan, die waren totaal onzichtbaar. Berghuis iets beter 2e helft. Bassey was aan de bal niet sterk, toch is het erg vervelend om tegen hem te spelen als aanvaller. Salah verloor meerdere keren persoonlijke duels, heerlijk.

Tempo lag een stuk hoger dan Ajax gewend is. Liepen constant achter de feiten aan. Bergwijn en Tadic lieten 80 minuten die back gewoon lopen, of ze konden het niet bijbenen waardoor Liverpool constant een man meer had. Dan heb je die Thiago die met ballen strooit en de ruimte op zoekt, wat een speler is dat.

Schreuder vond ik overigens de slechtste van allemaal. Grillisch en Brobbey waren domme wissels, zeker op dat moment. Probeer in ieder geval tactisch wat te veranderen als je zo overklast wordt op alle fronten.

Dacht dat we wat meer kans zouden hebben tegen Liverpool, helaas. Napoli wordt sowieso een schijt wedstrijd, ben je waarschijnlijk 80 minuten de betere maar verlies je Italiaans met 1-0 ofzo.
Ben het helemaal eens met wat je zegt over het middenveld. Tot aan de tweede helft vond ik Rensch wel degelijk maar toen begon ie toch echt voorbijgelopen te worden, ik kan me een actie van Diaz herinneren waar ie volledig de weg kwijt was en waar Timber uiteindelijk moest ingrijpen. Natuurlijk kan je niet meteen wonderen verwachten maar het oogt bij Rensch soms te laconiek of te zachtaardig. En aanvallend heeft ie nog niet de drang en beslissendheid die je bij een Dumfries ziet, om even een andere rechtsback erbij te halen.
  woensdag 14 september 2022 @ 09:50:32 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205969287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:36 schreef AmaninFull het volgende:

[..]
Ben het helemaal eens met wat je zegt over het middenveld. Tot aan de tweede helft vond ik Rensch wel degelijk maar toen begon ie toch echt voorbijgelopen te worden, ik kan me een actie van Diaz herinneren waar ie volledig de weg kwijt was en waar Timber uiteindelijk moest ingrijpen. Natuurlijk kan je niet meteen wonderen verwachten maar het oogt bij Rensch soms te laconiek of te zachtaardig. En aanvallend heeft ie nog niet de drang en beslissendheid die je bij een Dumfries ziet, om even een andere rechtsback erbij te halen.
Ik vond hem echt heel aardig spelen hoor maar op dat moment met Diaz was hij gewoon al op en ook logisch dat hij gewisseld werd.
pi_205969345
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vond hem echt heel aardig spelen hoor maar op dat moment met Diaz was hij gewoon al op en ook logisch dat hij gewisseld werd.
Eens, maar bij Rensch wordt het weer uitvergroot. Blind en Taylor verloren ook ieder duel.
pi_205969628
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Ronald-Koeman

https://www.infogol.net/e(...)ax-2022-09-13/960209

0,19 xG genot over een hele wedstrijd. :D
Liverpool deed het gewoon erg goed. Ze lieten Ajax de hele wedstrijd niet aan de bal. Gelukkig zijn er maar weinig teams in de wereld die dat kunnen.

Overigens vind ik de uitslag 2-1 wel terecht... die kans van Blind had gewoon moeten hangen. In plaats daarvan heb je dan die poeier van Kudus die er in ging.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205969644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Liverpool deed het gewoon erg goed. Ze lieten Ajax de hele wedstrijd niet aan de bal. Gelukkig zijn er maar weinig teams in de wereld die dat kunnen.

Overigens vind ik de uitslag 2-1 wel terecht... die kans van Blind had gewoon moeten hangen. In plaats daarvan heb je dan die poeier van Kudus die er in ging.
Het is niet des Ajax om in een complete wedstrijd maar 3 of 4 keer in de 16 van de tegenstander te komen nee. Kon ook wel leven met een 2-1 maar 3-1 had op zich ook wel gekund. Het was gewoon niet zoveel.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_205969677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is niet des Ajax om in een complete wedstrijd maar 3 of 4 keer in de 16 van de tegenstander te komen nee.
Nu weet ik hoe het is om een wedstrijd te zien door de ogen van een fan van de tegenstander van Ajax. Niks aan :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205969801
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nu weet ik hoe het is om een wedstrijd te zien door de ogen van een fan van de tegenstander van Ajax. Niks aan :P
Het is ergens wel spannend als je het zo lang volhoudt en pas in minuut 89 capituleert. Vervelender is dat je in minuut 60 al 3-0 achterstaat en dan bang moet zijn dat de score nog verder kan oplopen. :')
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 14 september 2022 @ 11:00:50 #37
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_205970287
tis maar 2-1 kun je ook zeggen, normaal gesproken is Liverpool ook zoveel keren beter dan Ajax

hier kun je idd van leren, vind het een goede reactie van Alfred, en ik zie nog altijd wel goede kansen voor europees overwinteren, ligt eraan wat jullie doen tegen Napoli (of plek 2 of 3) en je niet verslikken tegen de Rangers in Glasgow
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_205970420
Jammer, Ajax totaal de weg kwijt gister door de continue druk van Liverpool, dat deden zij goed.

Ajax kwam daarom totaal niet aan voetbal toe helaas.
pi_205970480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nu weet ik hoe het is om een wedstrijd te zien door de ogen van een fan van de tegenstander van Ajax. Niks aan :P
Nou spannend was het wel vond ik. Interessant om eens een hele andere kant van Ajax te zien. Heel aardig tegen kunnen houden als het moet. Helaas balletje achter ipv op de lijn weggekopt
pi_205970505
Het is natuurlijk niet vreemd dat Ajax verliest van Liverpool. Wat ik wel zorgwekkend vond, was dat Ajax zelf nauwelijks aan voetballen toekwam en er meestal niet in slaagde die bal op de helft van de tegenstander te brengen. Anderzijds was de verdediging niet eens heel slecht, het was niet alsof Liverpool tal van uitgespeelde mogelijkheden kreeg.

Men zegt dan dat Ajax nog niet Europese top is. Het is natuurlijk een mooie ambitie om dat te willen bereiken, maar ik heb niet het gevoel dat we dichterbij komen. Misschien wel ten opzichte van 10 jaar geleden, maar niet zo zeer ten opzichte van 5 jaar geleden. Het blijft natuurlijk wel maar één wedstrijd, maar het lijkt me lastig om echt aan iets te bouwen wanneer Ajax toch elk jaar een handvol basisspelers moet verkopen.
pi_205970552
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het is natuurlijk niet vreemd dat Ajax verliest van Liverpool. Wat ik wel zorgwekkend vond, was dat Ajax zelf nauwelijks aan voetballen toekwam en er meestal niet in slaagde die bal op de helft van de tegenstander te brengen. Anderzijds was de verdediging niet eens heel slecht, het was niet alsof Liverpool tal van uitgespeelde mogelijkheden kreeg.

Men zegt dan dat Ajax nog niet Europese top is. Het is natuurlijk een mooie ambitie om dat te willen bereiken, maar ik heb niet het gevoel dat we dichterbij komen. Misschien wel ten opzichte van 10 jaar geleden, maar niet zo zeer ten opzichte van 5 jaar geleden. Het blijft natuurlijk wel maar één wedstrijd, maar het lijkt me lastig om echt aan iets te bouwen wanneer Ajax toch elk jaar een handvol basisspelers moet verkopen.
Een team als Ajax blijft hoe dan ook afhankelijk van wat er uit de jeugd doorkomt. Er wordt dankzij het gewijzigde financiële beleid nu meer toegevoegde waarde aangekocht, maar je ziet dat je een speler als Antony hoe dan ook gewoon al op z'n 22e kwijtraakt aan een club die Europa League speelt en 6e staat in de PL. Je blijft hoe dan ook een doorvoerhaven voor de echt grote talenten, ook omdat de eredivisie er nou eenmaal niet toe doet in internationaal opzicht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205970716
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een team als Ajax blijft hoe dan ook afhankelijk van wat er uit de jeugd doorkomt. Er wordt dankzij het gewijzigde financiële beleid nu meer toegevoegde waarde aangekocht, maar je ziet dat je een speler als Antony hoe dan ook gewoon al op z'n 22e kwijtraakt aan een club die Europa League speelt en 6e staat in de PL. Je blijft hoe dan ook een doorvoerhaven voor de echt grote talenten, ook omdat de eredivisie er nou eenmaal niet toe doet in internationaal opzicht.
De jeugd van Ajax verloor helaas harder van Liverpool dan de senioren. Dat een aangekochte speler op zijn 22e vertrekt is nog tot daar aan toe. Wat ik problematischer vind is dat een jongen als Gravenberch (of aanvankelijk ook Brobbey) al op jonge leeftijd vetrekt.

Maar de competitie blijft inderdaad ook een grote beperking; ik weet ook niet hoe je dat kan oplossen.
pi_205970758
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:30 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
De jeugd van Ajax verloor helaas harder van Liverpool dan de senioren. Dat een aangekochte speler op zijn 22e vertrekt is nog tot daar aan toe. Wat ik problematischer vind is dat een jongen als Gravenberch (of aanvankelijk ook Brobbey) al op jonge leeftijd vetrekt.

Maar de competitie blijft inderdaad ook een grote beperking; ik weet ook niet hoe je dat kan oplossen.
Bij Gravenberch ligt het puur aan instelling, daar zag je van mijlenver aankomen dat dit het scenario zou worden. Ietwat luie jongen bij wie het allemaal te gemakkelijk is gegaan en die je over 2 jaar weer terug in de Eredivisie ziet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 14 september 2022 @ 11:35:16 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205970781
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het is natuurlijk niet vreemd dat Ajax verliest van Liverpool. Wat ik wel zorgwekkend vond, was dat Ajax zelf nauwelijks aan voetballen toekwam en er meestal niet in slaagde die bal op de helft van de tegenstander te brengen. Anderzijds was de verdediging niet eens heel slecht, het was niet alsof Liverpool tal van uitgespeelde mogelijkheden kreeg.

Men zegt dan dat Ajax nog niet Europese top is. Het is natuurlijk een mooie ambitie om dat te willen bereiken, maar ik heb niet het gevoel dat we dichterbij komen. Misschien wel ten opzichte van 10 jaar geleden, maar niet zo zeer ten opzichte van 5 jaar geleden. Het blijft natuurlijk wel maar één wedstrijd, maar het lijkt me lastig om echt aan iets te bouwen wanneer Ajax toch elk jaar een handvol basisspelers moet verkopen.
Over dat niet dichterbij komen ben ik wel eens, Europees gezien zit je nu tegen de subtop aan en dat is ook nog eens rekbaar.
Je kan in 24 wel weer een stap zetten als die CL verandert want dan gaat het budget weer substantieel omhoog maar ook dan blijft de top nog ver weg.
Ik ben allang blij dat Ajax deze weg heeft ingeslagen, dat het omhoog klimmen moeizaam gaat is begrijpelijk omdat je niet alleen met de top concurreert qua competitie en salaris maar er zijn ook veel middenmoters en nog minder in de topcompetities die veel meer te besteden hebben.
pi_205971048
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:15 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het is natuurlijk niet vreemd dat Ajax verliest van Liverpool. Wat ik wel zorgwekkend vond, was dat Ajax zelf nauwelijks aan voetballen toekwam en er meestal niet in slaagde die bal op de helft van de tegenstander te brengen. Anderzijds was de verdediging niet eens heel slecht, het was niet alsof Liverpool tal van uitgespeelde mogelijkheden kreeg.

Men zegt dan dat Ajax nog niet Europese top is. Het is natuurlijk een mooie ambitie om dat te willen bereiken, maar ik heb niet het gevoel dat we dichterbij komen. Misschien wel ten opzichte van 10 jaar geleden, maar niet zo zeer ten opzichte van 5 jaar geleden. Het blijft natuurlijk wel maar één wedstrijd, maar het lijkt me lastig om echt aan iets te bouwen wanneer Ajax toch elk jaar een handvol basisspelers moet verkopen.
Feit is wel dat Liverpool op iedere positie een betere heeft staan. Grootste verschil is dat wij Taylor hebben en zij Thiago. Nul ervaring tegenover zeer ervaren. Daarnaast speelde Liverpool ook hun beste wedstrijd van dit seizoen. Al met al geen schande om niet aan voetballen toe te komen tegen zo’n fel en goed Liverpool.
pi_205971086
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:51 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Feit is wel dat Liverpool op iedere positie een betere heeft staan. Grootste verschil is dat wij Taylor hebben en zij Thiago. Nul ervaring tegenover zeer ervaren. Daarnaast speelde Liverpool ook hun beste wedstrijd van dit seizoen. Al met al geen schande om niet aan voetballen toe te komen tegen zo’n fel en goed Liverpool.
Had Klaassen dan niet beter kunnen starten dan Taylor?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_205971151
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:53 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Had Klaassen dan niet beter kunnen starten dan Taylor?
Nee dat denk ik niet. Dat is een lopende tien dus had je heel weinig aan gehad gisteren. Een type FdJ was perfect geweest voor deze wedstrijd maar dat is onrealistisch. Mooi leermoment voor Taylor natuurlijk (en de rest.) Van zo’n wedstrijd word je alleen maar beter.
pi_205971194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:53 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Had Klaassen dan niet beter kunnen starten dan Taylor?
Nee. Taylor mocht wel op het bankje in de rust
pi_205971419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:00 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]
Nee. Taylor mocht wel op het bankje in de rust
Opzich wel. En dan 442 met Tadic en Brobbey in de spits. Bergwijn en Huis op de flanken. Kudus en Alvarez in de As. Zou Schreuder toch ook wel hebben kunnen verzinnen met zo'n hoofd.
pi_205971426
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:18 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Zou Schreuder toch ook wel hebben kunnen verzinnen met zo'n hoofd.
_O-
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')