abonnement Unibet Coolblue
pi_205968496
quote:
Nederlandse scholen die op aandringen van minister Rob Jetten (Klimaat en Energie) zijn overgestapt van het Russische Gazprom op een andere energieleverancier, betalen nu gemiddeld twaalf keer zoveel. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

Volgens Jetten moeten overheden en andere organisaties contracten met Gazprom opzeggen omdat die in strijd zouden zijn met de Europese sanctiepakketten tegen Rusland. Maar Nieuwsuur meldde onlangs dat het geld vervolgens alsnog in Russische handen terecht zou komen, omdat ook andere energiebedrijven gas inkopen op de Europese markt, die ook deels door de Russen wordt bevoorraad.

Daarnaast lijkt het beleid tot willekeur in Europa te leiden, omdat niet iedere lidstaat dezelfde lijn kiest. Toch heeft volgens Jetten “een aanzienlijk deel van Europa banden met Gazprom en haar dochterbedrijven reeds op eigen initiatief verbroken”.

Toch krijgen scholen nu de rekening gepresenteerd. Een onderwijsinstelling heeft laten weten acuut in financiële nood te komen vanwege de hoge energiekosten, schrijft het FD. De koepel van basisscholen wil met de minister in gesprek.

Ontheffing

Inmiddels hebben 140 partijen, waaronder scholen, gemeenten en drinkwaterbedrijven, om ontheffing van het dictaat gevraagd, omdat ze nog geen alternatief hebben voor hun Russische gascontract. Jetten heeft besloten dat partijen deze ontheffing ook krijgen, zo laat de bewindsman dinsdag weten.

De D66-minister gaat bij de Europese Commissie om “nadere duiding” vragen over hoe de sanctieregels geïnterpreteerd moeten worden.

‘Niet goed doordacht’

Volgens voorzitter van de branchevereniging olie- en gasindustrie Menno Snel had niemand kunnen voorspellen dat de gasprijzen zo zouden oplopen als de afgelopen maanden. “In een markt waarin ook Gazprom een belangrijke speler was, is het even van Gazprom afstappen niet zo makkelijk”, zegt hij in Goedemorgen Nederland op NPO 1. ‘

Hij vervolgt: “Een prijs van twaalf keer zo hoog is niet normaal. Daar moet wat op gevonden worden. Het kabinet wil gezinnen vanwege de energierekening tegemoet komen, misschien moeten ze ook iets bedenken om scholen in ieder geval tijdelijk te helpen.”

Hoofdredacteur van Elsevier Weekblad Arendo Joustra noemt het dictaat van Jetten “niet goed doordacht. Het gas wat gemeenten en scholen nu moeten kopen, komt waarschijnlijk ook uit Rusland maar alleen dan voor een hogere prijs”.
Bron: WNL

Zelfde artikel staat ook op FD.nl maar daar mag niet uit gepubliceerd worden. Hierin kwam ook expliciet aan de orde dat scholen als gevolg van dit D66-beleid in moeten teren op hun budget voor onderwijs. De zogenaamde onderwijspartij en hun incompetentie kent haast geen grenzen.
pi_205968516
We hebben onszelf te afhankelijk gemaakt van een onbetrouwbaar land en betalen nu de prijs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205968527
En voor het groot kapitaal?
  woensdag 14 september 2022 @ 07:51:56 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205968541
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben onszelf te afhankelijk gemaakt van een onbetrouwbaar land en betalen nu de prijs.
En dat moeten we dus nooit meer doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205968592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben onszelf te afhankelijk gemaakt van een onbetrouwbaar land en betalen nu de prijs.
Precies, ook hierin komt inderdaad verkeerde soort idealisme, naïviteit en incompetentie van D66 naar voren. Helemaal mee eens.

Kernenergie had veel eerder op ingezet moeten worden.
pi_205968598
Heeft Rob Jetten je vriendje een keer afgepakt oid?
pi_205968771
wat een macht heeft die man!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205968978
Het is ook wel enorm slecht gemanaged allemaal door Jetten hoor, niet te geloven. Kijk, dat je in eerste instantie de verkeerde beslissing neemt door een te strikte uitleg van de sancties, dat kan misschien nog gebeuren. Maar na de eerste signalen van experts, en zeker na die Nieuwsuur uitzending, had dit allang opgeschort moeten zijn.

In plaats daarvan heeft Jetten aan de regel vastgehouden (misschien uit politieke trots), tot 'ie gedwongen werd door de Tweede Kamer om er vanaf te stappen. In de tussentijd zijn weet ik hoeveel organisaties geraakt.

Les voor de schoolkoepels voor de toekomst: rekken, doen alsof je doof bent, telefoon niet opnemen en wachten tot de situatie verandert.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2022 09:14:06 ]
pi_205969035
Haha, Jetten doet een Hugootje. Verzaken van je basistaken en verwachten dat je lof krijgt. :D

Welk departement krijgt Jetten hierna (als we allemaal in de kou zitten)? Wat moet er nog stuk? Hmmmm.... Hugo gaat vallen op Volksuisvesting en Jetten mag daarna huizen nog onbetaalbaarderder maken? Valt er op BuZa nog wat te slopen na Wopke?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 14 september 2022 @ 09:25:08 #10
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_205969073
Jarenlang ondoordacht energiebeleid en een ondoordachte actie vanuit het kabinet. Regeren is vooruitzien, maar dat gaat niet als politici besturen op basis van de waan van de dag. :')
pi_205969138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:13 schreef Heph844 het volgende:
Het is ook wel enorm slecht gemanaged allemaal door Jetten hoor, niet te geloven. Kijk, dat je in eerste instantie de verkeerde beslissing neemt door een te strikte uitleg van de sancties, dat kan misschien nog gebeuren. Maar na de eerste signalen van experts, en zeker na die Nieuwsuur uitzending, had dit allang opgeschort moeten zijn.

In plaats daarvan heeft Jetten aan de regel vastgehouden (misschien uit politieke trots), tot 'ie gedwongen werd door de Tweede Kamer om er vanaf te stappen. In de tussentijd zijn weet ik hoeveel organisaties geraakt.

Les voor de schoolkoepels voor de toekomst: rekken, doen alsof je doof bent, telefoon niet opnemen en wachten tot de situatie verandert.
Of die experts hebben het fout.

Dat laatste moet iedereen sowieso altijd dien net zoals de standaard bezwaarschrift indienen op alles.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205969297
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dat laatste moet iedereen sowieso altijd dien net zoals de standaard bezwaarschrift indienen op alles.
Gemeente Utrecht heeft braaf geluisterd en is nu 11 miljoen extra kwijt omdat ze zijn overgestapt. Gemeente Den Haag heeft gerekt, en gezegd dat het ze niet lukt blabla en mag nu gewoon bij Gazprom blijven :')

11 miljoen euro kan je een hoop goeds mee doen voor je burgers.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2022 09:51:42 ]
pi_205969371
Ik heb de pohi van TS bekeken.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:01 schreef Raw85 het volgende:
Heeft Rob Jetten je vriendje een keer afgepakt oid?
En dit kan aardig kloppen. Arme TS. Je vriendje laten afpakken door Rob Jetten :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2022 09:56:42 ]
pi_205969786
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:25 schreef detaris het volgende:
Jarenlang ondoordacht energiebeleid en een ondoordachte actie vanuit het kabinet. Regeren is vooruitzien, maar dat gaat niet als politici besturen op basis van de waan van de dag. :')
Om Rutte te quoten:
quote:
Voor visie moet je bij een opticien zijn.
En die mafkees leidt het land al 12 jaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 september 2022 @ 10:36:46 #15
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205969886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 07:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben onszelf te afhankelijk gemaakt van een onbetrouwbaar land en betalen nu de prijs.
Precies, en dan moet er iemand de schuld krijgen.
With love :*
  woensdag 14 september 2022 @ 11:14:51 #16
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205970495
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:56 schreef Erasmus het volgende:
Ik heb de pohi van TS bekeken.
[..]
En dit kan aardig kloppen. Arme TS. Je vriendje laten afpakken door Rob Jetten :')
Ook gecheckt, ik zie naast dit topic nog twee andere, die varianten van elkaar zijn.

Poeh poeh, tis wat.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205970626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:01 schreef Raw85 het volgende:
Heeft Rob Jetten je vriendje een keer afgepakt oid?
Wat een domme en kinderachtige reactie.
Een grote mensen gesprek is blijkbaar te moeilijk.
  woensdag 14 september 2022 @ 11:27:10 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205970656
TS lijkt mij een typische putin Troll
pi_205970664
Dit komt inderdaad behoorlijk incompetent en ondoordacht over en is schadelijk voor het budget van het onderwijs.
pi_205970669
Hier is al een topic voor, het Ongekende energiecrisistopic.
pi_205970760
Dat krijg je als je onbenullen op dergelijke posities zet. Je laat Rob Jetten ook geen vliegtuig besturen of een hersenoperatie uitvoeren. Waarom zet je deze ondeskundige clown dan wel op een andere positie waar hij heel veel schade aan kan richten (en dat ook doet), en ook geen ballen verstand van heeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205970849
Rob Jetten gaat de geschiedenis in als meest waardeloze minister ooit.

Alleen het NOS journaal hoor je hier niet over.
pi_205970901
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 09:13 schreef Heph844 het volgende:
Het is ook wel enorm slecht gemanaged allemaal door Jetten hoor, niet te geloven. Kijk, dat je in eerste instantie de verkeerde beslissing neemt door een te strikte uitleg van de sancties, dat kan misschien nog gebeuren. Maar na de eerste signalen van experts, en zeker na die Nieuwsuur uitzending, had dit allang opgeschort moeten zijn.

In plaats daarvan heeft Jetten aan de regel vastgehouden (misschien uit politieke trots), tot 'ie gedwongen werd door de Tweede Kamer om er vanaf te stappen. In de tussentijd zijn weet ik hoeveel organisaties geraakt.

Les voor de schoolkoepels voor de toekomst: rekken, doen alsof je doof bent, telefoon niet opnemen en wachten tot de situatie verandert.
Dat is geen trots, dat is incompetentie en onwetendheid.

Jetten heeft geen flauw idee waar hij het over heeft. Iemand anders kauwt zijn standpunten voor, en Rob Jetten leert dat braaf uit zijn hoofd. Dat dreunt hij braaf op en dan komen er kritische vragen en kanttekeningen.

Als je weet waar je het over hebt kun je vragen beantwoorden, kritiek pareren en zelfs van standpunt wijzigen als je goede kritiek krijgt. Maar dan moet je dus weten waar je over praat.

Jetten heeft zoals gezegd geen flauw idee. Wat dan rest is het opdreunen van uit het hoofd geleerde oneliners en je verschuilen achter het regeerakkoord.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205971037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is geen trots, dat is incompetentie en onwetendheid.

Jetten heeft geen flauw idee waar hij het over heeft. Iemand anders kauwt zijn standpunten voor, en Rob Jetten leert dat braaf uit zijn hoofd. Dat dreunt hij braaf op en dan komen er kritische vragen en kanttekeningen.

Als je weet waar je het over hebt kun je vragen beantwoorden, kritiek pareren en zelfs van standpunt wijzigen als je goede kritiek krijgt. Maar dan moet je dus weten waar je over praat.

Jetten heeft zoals gezegd geen flauw idee. Wat dan rest is het opdreunen van uit het hoofd geleerde oneliners en je verschuilen achter het regeerakkoord.
Het kan, omdat hij heel loyaal is aan Rutte en Kaag. Het mediapark in Hilversum zal hem nooit kritische vragen stellen, hij geniet bescherming van de media.

Opvallend: Kaag en Jetten zie je al tijden niet meer in talkshows. Hoe anders was dat voor de verkiezingen. Bij veel debatten in de 2e Kamer zie je ze ook niet. Ze spelen verstoppertje voor eventuele kritische vragen, dus ze beseffen ergens waarmee ze bezig zijn (en dat is niet het belang van de burger dienen).
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 14 september 2022 @ 11:55:36 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205971118
Overlap met diverse topics. Deze gaat nergens over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')