abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 14 september 2022 @ 15:15:10 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205973448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik gok een gezellige combinatie van sociale media, iedereen moet minstens vwo gaan doen en minder beweging dat hier schuldig aan is.
Vergeet niet het alcohol verbod onder de 18 :D

De jeugd drinkt echt heeel veel minder :D vraag me af of dat nog sociale en mentale implicaties heeft :D

Ik weet niet hoe het nu zit maar toen ik jong was had iedereen onder de 16 al eens gedronken...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205973460
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik gok een gezellige combinatie van sociale media, iedereen moet minstens vwo gaan doen en minder beweging dat hier schuldig aan is.
Minder beweging vind ik wel een goede.

Voldoende beweging is zeker goed om je ook mentaal beter te voelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205973480
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:39 schreef FYazz het volgende:
Dat zijn we het in die zin met elkaar eens, ik vind je reactie wat warrig en onduidelijk :@. Wellicht praten we langs elkaar heen.
Ja, maar dat was ie ook. Zat/zit er niet helemaal lekker in.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:39 schreef FYazz het volgende:
Ik haal met name het 'mannelijke' referentiekader aan zoals we dat nu nog kennen en hoe dit, mede door grote invloed van religie, is ontstaan en veranderd in de loop van de geschiedenis. De industrialisatie was ver na de verspreiding van het geloof en de daarmee gepaarde traditionele rolverdeling tussen man en vrouw en inperking van rechten van de vrouw.
Het probleem wat ik met deze opvatting heb is dat wat de religie omhelst niet op zichzelf staat: vaak fungeert het als de bekrachtiging van wat (elders) al was - zaken die al 'verstandig' waren door noodzaak. Tegelijkertijd houdt het - door het karakter van religie - wel zaken in stand die niet meer hoeven te zijn. En dit kan inderdaad over eeuwen gaan. Maar het is nog zo simpel niet om te bepalen waar het een begon en het ander ophield. Tijdens de industrialisatie bijvoorbeeld was rolverdeling nog steeds nodig om het pragmatische.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:39 schreef FYazz het volgende:
Kiesrecht, het recht om te mogen werken en leren, om zelf een partner te mogen kiezen, om te scheiden, om alleen over straat te lopen, om zelf te kiezen wat je draagt etc. zijn rechten die voor mannen (in ieder geval mannen met status) vanzelfsprekend zijn geweest door de geschiedenis heen.
Het kiesrecht is wel heel kort iets uitsluitend voor alle mannen geweest en dat te maken met de al bepaalde rolverdeling (deelnemer maatschappij vs non-deelnemer), maar verder ben ik wel akkoord. Het gros van deze voorbeelden vervulde ooit nodige functies, maar op den duur had het daar weinig meer mee te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:39 schreef FYazz het volgende:
En zeker, de gemiddelde man volgde een systeem en mogelijk niet geheel zijn eigen opvattingen of wensen. In de meeste gevallen was (en is) dat systeem opgezet door een man waardoor allerlei toepassingen in ons dagelijks leven gebaseerd zijn op een bepaald mannelijk referentiekader en waardoor vrouwen en mannen niet of pas laat de gelijke kans hebben gehad om rollen uit te proberen of aan te leren die niet behoren tot de traditionele rol.
Ik betwijfel alleen nog of die waardoor klopt. Volgens mij is de ruimte pas gekomen met het de ontwikkeling van bepaalde technologieën in de vorige eeuw, en is er al rap daarop de ruimte gekomen om te experimenteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 14-09-2022 15:27:01 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205973524
quote:
88s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Vergeet niet het alcohol verbod onder de 18 :D

De jeugd drinkt echt heeel veel minder :D vraag me af of dat nog sociale en mentale implicaties heeft :D

Ik weet niet hoe het nu zit maar toen ik jong was had iedereen onder de 16 al eens gedronken...
Zolang je niet naar het coma zuipen of dagelijks drinken gaat kan drank best handig zijn volgens mij. Het heeft mij in ieder geval geholpen met het overwinnen van wat sociale angsten. Al is 11 wel een beetje jong imho.
pi_205973538
quote:
88s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Vergeet niet het alcohol verbod onder de 18 :D

De jeugd drinkt echt heeel veel minder :D vraag me af of dat nog sociale en mentale implicaties heeft :D

Ik weet niet hoe het nu zit maar toen ik jong was had iedereen onder de 16 al eens gedronken...
Volgens mij valt het nogal tegen, hoeveel minder er gedronken wordt. En er wordt massaal gevaped, echt idioot. In de brugklas al.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 september 2022 @ 15:22:49 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205973539
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Minder beweging vind ik wel een goede.

Voldoende beweging is zeker goed om je ook mentaal beter te voelen.
Voldoende beweging, en/of voldoende rustmomenten. Aangezien je digitaal 100% van de dag bent aangesloten op de rest van de wereld, en de gemiddelde 16-jarige niet goed in staat is om zichzelf daarvan af te sluiten, heb je nooit even rust omdat je echt alleen bent. Als (je hebt gevoel hebt dat) je voortdurend op mensen moet reageren, dan stijgt de druk natuurlijk vanzelf.

En daarnaast voeren we de druk op kinderen en jongeren als maatschappij ook enorm op. Ze drukken niet alleen op elkaar, wij gooien daar nog eens een schepje bovenop door hoge opleidingen en een goede carrière tot een belangrijk goed te verklaren, en volkomen onhaalbaar als je op school niet je best doet. Meisjes zijn gevoeliger voor die druk omdat ze zich net iets eerder ontwikkelen, én omdat ze nu eenmaal daadwerkelijk een stapje harder moeten zetten om hetzelfde carrièrepad te kunnen bewandelen als de jongens die bij ze in de klas zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205973597
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Voldoende beweging, en/of voldoende rustmomenten. Aangezien je digitaal 100% van de dag bent aangesloten op de rest van de wereld, en de gemiddelde 16-jarige niet goed in staat is om zichzelf daarvan af te sluiten, heb je nooit even rust omdat je echt alleen bent. Als (je hebt gevoel hebt dat) je voortdurend op mensen moet reageren, dan stijgt de druk natuurlijk vanzelf.

En daarnaast voeren we de druk op kinderen en jongeren als maatschappij ook enorm op. Ze drukken niet alleen op elkaar, wij gooien daar nog eens een schepje bovenop door hoge opleidingen en een goede carrière tot een belangrijk goed te verklaren, en volkomen onhaalbaar als je op school niet je best doet. Meisjes zijn gevoeliger voor die druk omdat ze zich net iets eerder ontwikkelen, én omdat ze nu eenmaal daadwerkelijk een stapje harder moeten zetten om hetzelfde carrièrepad te kunnen bewandelen als de jongens die bij ze in de klas zitten.
Sorry hoor, maar zelfs als je helemaal geloofd in het omlaag trappen van vrouwen op de werkvloer, dan nog is dit toch niet van toepassing op 12-jarige meiden? Dat ze zich wat eerder ontwikkelen is dan juist een voordeel want ze krijgen hetzelfde huiswerk als de jongens en proefwerken zijn allemaal gestandaardiseerd. Wat je tegenwoordig ziet is dat steeds meer meiden havo en vwo gaan doen ten opzichte van de jongens en wow: ze ervaren meer werkdruk.
pi_205973606
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:22 schreef Janneke141 het volgende:
én omdat ze nu eenmaal daadwerkelijk een stapje harder moeten zetten om hetzelfde carrièrepad te kunnen bewandelen als de jongens die bij ze in de klas zitten.
Hoe kom je tot deze conclusie in relatie tot het volgen van onderwijs zelf? Meisjes lijken juist een veel beter passend temperament te hebben voor schoolwerk. Mede daarom, vermoed ik, is het meerendeel van pillenslikkende 'AD(H)D'-ers een jongetje, en doen meisjes het onderhand veel beter (zie de scheefgroeiende verhouding op de universiteit).
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205973629
Ik was 15 toen ik eindexamen HAVO deed, dat deed ik tussen het voetballen door.

Meisjes waren op die leeftijd vaak al een stuk serieuzer. :D
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 14 september 2022 @ 15:33:07 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205973645
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sorry hoor, maar zelfs als je helemaal geloofd in het omlaag trappen van vrouwen op de werkvloer, dan nog is dit toch niet van toepassing op 12-jarige meiden? Dat ze zich wat eerder ontwikkelen is dan juist een voordeel want ze krijgen hetzelfde huiswerk als de jongens en proefwerken zijn allemaal gestandaardiseerd. Wat je tegenwoordig ziet is dat steeds meer meiden havo en vwo gaan doen ten opzichte van de jongens en wow: ze ervaren meer werkdruk.
Op de middelbare school hoeft een meisje niet beter te presteren of harder te werken om dezelfde resultaten te behalen als de jongen naast haar, maar dat is ook niet wat ik zeg. Later in je carrière moet je als vrouw met meer aankomen dan een man om op dezelfde positie te kunnen komen. Dat weten meiden van een jaar of 14 ook, en daarom wordt de druk om beter te presteren dus ook hoger. Jongens hebben daar minder last van, deels omdat die qua ontwikkeling nog niet op dat punt zijn aangekomen en deels omdat je als (autochtone) jongen nu eenmaal minder last hebt van een glazen plafond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205973713
• Te weinig beweging en te weinig buiten de deur
• Verminderd sociaal contact door sm alsook corona (2/5de)
• Minder fysieke interactie met het andere geslacht (?)
• Toegenomen prestatiedruk (carriére, (e)status)
• Dopamine-fuckery door social media
• Onzekerheid aangejaagd door social media;
• Seksualisering en objectificatie, met 'bevestiging' en 'afwijzing' uitgedrukt in like-getallen
• Schisma e-status en de echte wereld
• FOMO dankzij social media
• Nooit in de 'flow' van het echte leven komen door altijd één been in het digitale te hebben
• Gebrek aan rust, alleen zijn en contemplatie: 'gevangen' in de digitale wereld
• Schoolplein gaat dmv SM mee naar huis (incluis roddelen en reputatievernietiging met verlaagde remming)
• Slaaptekort door gebruik van de telefoon (symptomen slaapgebrek = symptomen depressie)
• Stress om het wereldse gebeuren (versterkt door social media)
• Afwezigheid nodige sturing: beide ouders werkend en ontoereikende docenten.
• Toename stress in het gezin door wereldse gebeuren (corona, economie, etc)
• Vul aan...

[ Bericht 4% gewijzigd door Akathisia op 14-09-2022 18:28:48 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205973714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Op de middelbare school hoeft een meisje niet beter te presteren of harder te werken om dezelfde resultaten te behalen als de jongen naast haar, maar dat is ook niet wat ik zeg. Later in je carrière moet je als vrouw met meer aankomen dan een man om op dezelfde positie te kunnen komen. Dat weten meiden van een jaar of 14 ook, en daarom wordt de druk om beter te presteren dus ook hoger. Jongens hebben daar minder last van, deels omdat die qua ontwikkeling nog niet op dat punt zijn aangekomen en deels omdat je als (autochtone) jongen nu eenmaal minder last hebt van een glazen plafond.
Wellicht is jouw post ook onderdeel van de mentale stress van meiden. Namelijk de trend van kinderen steeds meer behandelen als kleine volwassenen.

Toen ik 14 was was, was nog niemand van mijn leeftijdsgenoten bezig met carrière paden. En mijn god zeg: als je meisje op haar 14e al het idee heeft dat ze haar leven heeft verneukt met slechte cijfers dan heb je gewoon gefaald als ouders en als het een wijde trend is, dan ook als samenleving.
pi_205973729
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:39 schreef Akathisia het volgende:
• Te weinig beweging
• Te weinig buiten
• Te weinig direct/fysiek contact met vriendinnen
• Te weinig fysieke interactie met het andere geslacht (te jong? :+ )
• Druk om te presteren (carriére, (e)status)
• Dopamine/serotine-fuckery door social media
• Onzekerheid aangejaagd door social media
• Gebrek aan rust/alleen zijn (gevangen in de digitale wereld)
• Schoolplein gaat ook mee naar huis (incluis roddelen, reputatievernietiging)
• Wat is de rol van de inhoud van het vermaak op het scherm, los van SM?
• Wat is de rol van vermaak in de 'echte wereld'? Bestaat dat nog?
• Is er iets aan de hand met moeder, vader of het gezin an sich? (denk aan stabiliteit, prestatiedruk, etc)
• Vul aan...
Puberteit/onzekerheid. ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205973735
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Puberteit/onzekerheid. ;)
Maar dat is niet nieuw in de laatste 20 jaar.
pi_205973752
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar dat is niet nieuw in de laatste 20 jaar.
Fair enough.

Maar heeft uiteraard nog steeds veel invloed en dat moet ook gewoon normaal zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205973778
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar dat is niet nieuw in de laatste 20 jaar.
Wel in samenhang met de rest wat wel nieuw is vergeleken met 20 jaar terug, zoals invloed vanuit sociaal media. Het is natuurlijk een en en situatie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2022 15:47:36 ]
  woensdag 14 september 2022 @ 16:06:00 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205973986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:06 schreef xzaz het volgende:

[..]
Maar waarom is dat zo? Echt who cares hoe iemand eruit ziet?
Omdat meisjes onder elkaar heel naar kunnen zijn (uitsluiten als je buiten de norm valt) en jongens je alleen aandacht geven als je geen puntige knien hebt (een lekker wijf bent dus).
Als niet-perfect-meisje kan je daar erg onzeker en ongelukkig van worden. En eenzaam.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 14 september 2022 @ 16:09:37 #268
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_205974013
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dus hebben deze meisjes nodig dat ze dat verteld wordt, en uitgelegd waarom dan. Dat ze leren wat er leerzaam is aan risico's nemen, out of the box denken en dat uitspreken. Ze denken dat niet vooral, de ervaring heeft ze vaak al geleerd dat ze veel harder moeten werken om een beetje serieus genomen te worden.

Maar de groep waar we het nu over hebben, 11-16 was het toch?, die is zover nog niet.
Ik ben zo’n vrouw in een mannenwereld (techniek) en functie (management). Je kunt zo out-of-thebox denken als je wilt, mijn mannelijke collega’s zien toch het liefst dat ik me aanpas. Bek houden zolang ik tieten heb dus en anders maar een piemel laten groeien. En me als een eikel gedragen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_205974045
quote:
88s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar hoe kunnen we de meisjes nou gelukkiger maken... in ieder geval niet door te zeggen dat ze gelukkiger moeten zijn.


Du solst glucklich sein!

Maar wel een serieuze vraag wat zou er aan gedaan kunnen worden dat een grotere groep jongeren mentale problemen heeft.
We zouden eens moeten, stoppen met het bijvullen van de schappen van de supermarkten, zodat niemand lang kan blijven. Dan zouden de meeste meisjes beslist veel gelukkiger worden.
pi_205974225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:09 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben zo’n vrouw in een mannenwereld (techniek) en functie (management). Je kunt zo out-of-thebox denken als je wilt, mijn mannelijke collega’s zien toch het liefst dat ik me aanpas. Bek houden zolang ik tieten heb dus en anders maar een piemel laten groeien. En me als een eikel gedragen.
Misschien komt dat omdat de mannen zichzelf daar ook naar aanpassen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205974244
"Ongelukkig" en "depri" zijn termen die niet objectief zijn, maar door iedereen anders geïnterpreteerd kunnen worden.
  Moderator woensdag 14 september 2022 @ 16:31:40 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205974252
Zou dat carriere denken op jonge leeftijd ook nog met de verschillende crises te maken hebben? De generatie na mij was veel meer bezig met carriere enzo, die zaten op de middelbare toen het economisch erg slecht ging, ik denk dat dat soort dingen er ook in een puberbrein wel inhakt. Toen ik klaar was met mijn MBO (2000) zei men een baan hoef je geen zorgen over te maken die krijg je wel, maar op het HBO (2003) zeiden ze een baan ja daar kun je wel naar fluiten.

Als je tijdens die laatste periode net in het voortgezet onderwijs zit kan ik me voorstellen dat een baan en geld ineens veel belangrijker lijkt omdat het veel in het nieuws is. En dat golft natuurlijk een beetje we komen uit een hoogconjunctuur waarin er weer gouden bergen beloofd werden maar toen kwam corona en wordt het toekomstperspectief weer helemaal kapot getrapt en nu recessie. Het zijn onderwerpen waar ik denk ik tijdens het voortgezet onderwijs wel een mening over had maar niet mee bezig was maar ik zat dan ook midden tot eind jaren 90 in een heel milde periode. Vraag me af of dat het ook gewoon niet is. Hoe zit het met de mensen hier die eind jaren 70 begin jaren 80 in het voortgezet onderwijs zaten ook veel over cariere gedacht omdat de werkloosheid toen dramatisch was, of was het toen gewoon er is toch geen toekomst yolo :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205974337
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:31 schreef Idisrom het volgende:
"Ongelukkig" en "depri" zijn termen die niet objectief zijn, maar door iedereen anders geïnterpreteerd kunnen worden.
Volgens mij wordt de diagnose goeddeels gebaseerd op extern/zichtbaar gedrag, al moet de patiënt daar (helaas) zelf duidelijkheid over geven.

quote:
Symptomen

• Een sombere/neerslachtige stemming
• Een duidelijk verminderde interesse in (bijna) alle activiteiten of duidelijk verminderd plezier in (alle) activiteiten
• Minder eetlust en gewichtsverlies of juist toegenomen eetlust met gewichtstoename
• Regelmatig verstoorde nachtrust, slapeloosheid of juist heel veel slapen
• Rusteloosheid, agitatie of een geremd gevoel
• Vermoeidheid en verlies aan energie
• Gevoel van waardeloosheid of een sterk schuldgevoel
• Concentratieproblemen: moeite met nadenken of het nemen van beslissingen
• Terugkerende gedachten aan de dood of gedachten/fantasieën over zelfdoding
Zoals je ziet is een groot deel hiervan meetbaar, en dat is ook waarom we onderzoek op muizen kunnen doen in relatie tot het begrip 'depressief' en bijvoorbeeld de toepassing van AD.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205974383
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
én omdat ze nu eenmaal daadwerkelijk een stapje harder moeten zetten om hetzelfde carrièrepad te kunnen bewandelen als de jongens die bij ze in de klas zitten.
Gooi dit laatste zinnetje er nou niet in, dat slachtofferschap maakt je betoog niet sterker.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 14 september 2022 @ 16:56:12 #275
319979 Fok-it
All is well
pi_205974491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:39 schreef Akathisia het volgende:
• Te weinig beweging
• Te weinig buiten
• Te weinig direct/fysiek contact met vriendinnen of in elk geval een te groot deel via 'onechte' kanalen
• Te weinig fysieke interactie met het andere geslacht (te jong? :+ )
• Druk om te presteren (carriére, (e)status)
• Dopamine/serotine-fuckery door social media
• Onzekerheid aangejaagd door social media;
• Seksualisering / objectificatie van het meisje, met 'bevestiging' en 'afwijzing' uitgedrukt in like-getallen
• FOMO door social media
• Nooit in de 'flow' van het echte leven komen door altijd één been in het digitale te hebben
• Gebrek aan rust/alleen zijn (gevangen in de digitale wereld)
• Schoolplein gaat ook mee naar huis (incluis roddelen, reputatievernietiging) door social media
• Schisma tussen e-status/persoonlijkheid/knapheid en de echte wereld
• Wat is de rol van de inhoud van het vermaak op het scherm, los van SM?
• Wat is de rol van vermaak in de 'echte wereld'? Bestaat dat nog?
• Is er iets aan de hand met moeder, vader of het gezin an sich? (denk aan stabiliteit, prestatiedruk, etc)
• Vul aan...
Zitten hier wel wat goede tussen ja, maar niet alleen voor jongeren. Ook voor volwassenen. We zijn verslaafd aan prikkels, staan continu 'aan'. Verveling of niets doen is eigenlijk onacceptabel. Terwijl mensen juist ook meer baat zouden hebben bij simpelweg er zijn. En jezelf alleen te laten met niks anders dan je gedachten
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')