abonnement Unibet Coolblue
pi_206079976
Je verdraait mijn kritiek en probeert de discussie te weerleggen.
Dat kun je blijven proberen, ik ga er verder niet op in, het zou de indruk kunnen geven dat jouw standpunten over de genocide op Armenirs redelijk zijn.

Het gaat erom dat andere mensen kunnen weten in het vervolg dat jij hele onfrisse ideeen hebt als het gaat om de genocide door de Turken op een miljoen tot anderhalf miljoen Armeniers.

Die baggataliseer jij namelijk:

Door te zeggen dat het A uitgelokt (eigen schuld, dikke bult) is en B dat de Armeniers eigenlijk meer Turken en Koerden dan andersom hebben gedood (meer dan anderhalf miljoen, kom eens met serieuze wetenschappelijke bronnen hiervoor plaats van je shitbron uit je Twitter draadje van een Turk). Stevige bewering is stevige bron.

Ik laat het hierbij, ik hoop dat de moderator deze discussie laten staan ter lering van derden.
pi_206080144
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je verdraait mijn kritiek en probeert de discussie te weerleggen.
Dat kun je blijven proberen, ik ga er verder niet op in, het zou de indruk kunnen geven dat jouw standpunten over de genocide op Armenirs redelijk zijn.

Het gaat erom dat andere mensen kunnen weten in het vervolg dat jij hele onfrisse ideeen hebt als het gaat om de genocide door de Turken op een miljoen tot anderhalf miljoen Armeniers.

Die baggataliseer jij namelijk:

Door te zeggen dat het A uitgelokt (eigen schuld, dikke bult) is en B dat de Armeniers eigenlijk meer Turken en Koerden dan andersom hebben gedood (meer dan anderhalf miljoen, kom eens met serieuze wetenschappelijke bronnen hiervoor plaats van je shitbron uit je Twitter draadje van een Turk). Stevige bewering is stevige bron.

Ik laat het hierbij, ik hoop dat de moderator deze discussie laten staan ter lering van derden.
Je kan lullen wat je wil.

Ik heb met westerse bronnen aangetoond dat Armenirs voor en tijdens WOI een genocide hebben uitgevoerd op Turken en Koerden.

Ik heb ook zonder enige twijfel MET WESTERSE bronnen aangetoond dat Armenirs begonnen zijn met de genocide.

Ik heb ook aangetoond dat er Armeense terreurgroepen Turkse en Koerdische dorpen GENOCIDEERDEN om een reactie van Turken en Koerden uit te lokken.

Jij hebt geen van dit kunnen weerleggen. Daarmee laat je zien dat je zwak bent.

Jij ontkent dat er genocide op Turken en Koerden is uitgevoerd. Dat is net zo walgelijk als het ontkennen van de Armeense genocide.

Ik heb laten zien dat de problemen zijn begonnen met de overname van de Zuid Kaukasus door Rusland.

Rusland was de Armenirs aan het bevoordelen ten opzicht van de Azerbeidzjanen. Land van Azerbeidzjanen werd afgepakt en gegeven aan Armenirs. Daar waren Armenirs heel blij mee. De Russen beloofden Armenirs Ottomaanse gebieden als ze in opstand zouden komen in het Ottomaanse rijk. De Armenirs werden bewapend en gingen Turkse en Koerdische dorpen uitroeien. Ik heb hier artikelen geplaatst die dit bewijzen.

De Armenirs waren dus een Russiche tool zoals Abkhazirs, Servirs, Ossetirs, Transnitirs en Russen dat zijn. En jij steunt deze Armenirs.

Jij hebt ook gezien dat Armenirs 600 Azerbeidzjaanse dorpen VOLLEDIG hebben weggevaagd. En je blijft de Russische vazallen steunen.

[ Bericht 17% gewijzigd door polderturk op 23-09-2022 20:40:35 ]
pi_206080221
Ik laat je woorden en onware beschuldigingen aan mijn adres verder gaar koken in je enge soep vanaf nu.
pi_206080962
Deze dude heeft goede videos omtrent conflicten

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:09:39 #205
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_206081279
Beide partijen zullen geen lieverdjes geweest zijn. Ik denk dat de Armenen ook flink hebben huis gehouden tegen weerloze burgers zoals in elke oorlog waar mensen elkaar te lijf gaan.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_206082014
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:35 schreef polderturk het volgende:
Jij ontkent de Turkse kwestie.dat er genocide op Turken en Koerden is uitgevoerd.
Fixed
pi_206082434
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:09 schreef EenAndereWeg het volgende:
Beide partijen zullen geen lieverdjes geweest zijn. Ik denk dat de Armenen ook flink hebben huis gehouden tegen weerloze burgers zoals in elke oorlog waar mensen elkaar te lijf gaan.
Onze tribale (ingroup / outgroup) mindset zorgt voor de meest ondenkbare gedragingen in oorlogstijd met genocide als meest extreme vorm.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 24 september 2022 @ 00:47:36 #208
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206082557
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 september 2022 19:46 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Waarom dan gelijk niet de genocide van de Turken op de Armenen.
Armenen verdienen het na hun gedrag
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206082578
Rusland bemoeit zich niet meer met het conflict, die zit zelf diep in de stront. Europa worstelt met energiecrisis, hebben ook geen poot meer om op te staan. Amerika en Engeland zijn zichzelf nog aan het opladen en proberen de inflatie onder controle te krijgen. Armeni zelf is een arm nietsnutland. Hun wapentuin dateert ergens rond WOII. Iran blaft alleen. Momenteel kampt die ook met binnenlandse problematiek.

Het juiste moment is nu echt aangebroken voor Turkije en Azerbeidzjan om de bezette gebieden geheel terug te winnen. Als Zangezur eenmaal teruggewonnen wordt dan betekent dit dat Turkije direct grenst met de gehele Turkse wereld en kan Turanisme eindelijk gerealiseerd worden!

Alle Turkse volkeren verenigd onder n dak! Net zoals de Hunnen (Xiongnu) dat deden en niemand meer in hun weg kon staan!

pi_206084118
Azerbeidzjan is bezig het werk van de Turken af te maken.

De totale uitroeiing van een volk.
mon citoyens vous serez unis.
pi_206085916
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 september 2022 09:52 schreef HSG het volgende:
Azerbeidzjan is bezig het werk van de Turken af te maken.

De totale uitroeiing van een volk.
Daar is onze pro-Rusland trol weer.
In werkelijkheid hebben de door Rusland gesteunde Armenirs in de jaren '90 een genocide op Azerbeidzjanen gepleegd op Azerbeidzjaans grondgebied. 800.000 mensen verdreven, 30.000 Azerbeidzjanen gedood, 500+ dorpen en steden compleet weggevaagd.
pi_206088806
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:42 schreef polderturk het volgende:

[..]
Daar is onze pro-Rusland trol weer.
In werkelijkheid hebben de door Rusland gesteunde Armenirs in de jaren '90 een genocide op Azerbeidzjanen gepleegd op Azerbeidzjaans grondgebied. 800.000 mensen verdreven, 30.000 Azerbeidzjanen gedood, 500+ dorpen en steden compleet weggevaagd.
Whataboutisme. :')
mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 24 september 2022 @ 20:38:01 #213
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206089564
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:42 schreef polderturk het volgende:

[..]
Daar is onze pro-Rusland trol weer.
In werkelijkheid hebben de door Rusland gesteunde Armenirs in de jaren '90 een genocide op Azerbeidzjanen gepleegd op Azerbeidzjaans grondgebied. 800.000 mensen verdreven, 30.000 Azerbeidzjanen gedood, 500+ dorpen en steden compleet weggevaagd.
Niemand ontkent dat er op grote schaal ontvolkt is. Overigens zijn de dorpen en steden niet "compleet weggevaagd" maar leeg achtergebleven. Heel griezelig.

Wat je even vergeet is dat dit van twee kanten op deze manier is verlopen. Ja, de Armenirs hebben in eerste instantie aan het langste eind getrokken met Nagorno Karabach plus buffer eromheen, maar er zijn dus ook 360.000 Armenirs ontheemd door de Azeri's in de jaren '90 en laten we ook de gezelligheid van de pogroms in Bakoe niet vergeten, (waar ooit een kwart miljoen Armenirs woonde).

Als ik nu net als jij zou "discussiren" zou ik mezelf in de post hierna als overwinnaar uitroepen door meteen erachteraan te blaten dat ik iets "aangetoond" heb omdat het "in werkelijkheid" blablabla, maar zo werkt het dus niet. Het is niet dat je iets kunt roepen en dan zelf kunt bevestigen. Een tip voor verdere discussies voor je, aangezien je al jaren denkt dat het zo gaat. De enige reden dat je geen weerwoord meer krijg op een gegeven moment is omdat het als praten tegen een muur is, als die muur zichzelf ook nog zou behangen met medailles. Het is vermoeiend. Ken je die analogie van die duif op het schaakbord? Daar doe jij me altijd een beetje aan denken.

Ondertussen -om maar eens ontopic te gaan- blijft het helaas onrustig. Er wordt over en weer nog steeds geschoten en naar elkaar gewezen.

https://www.aljazeera.com(...)ceasefire-violations
pi_206111074
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206111226
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Niemand ontkent dat er op grote schaal ontvolkt is. Overigens zijn de dorpen en steden niet "compleet weggevaagd" maar leeg achtergebleven. Heel griezelig.

Wat je even vergeet is dat dit van twee kanten op deze manier is verlopen. Ja, de Armenirs hebben in eerste instantie aan het langste eind getrokken met Nagorno Karabach plus buffer eromheen, maar er zijn dus ook 360.000 Armenirs ontheemd door de Azeri's in de jaren '90 en laten we ook de gezelligheid van de pogroms in Bakoe niet vergeten, (waar ooit een kwart miljoen Armenirs woonde).

Als ik nu net als jij zou "discussiren" zou ik mezelf in de post hierna als overwinnaar uitroepen door meteen erachteraan te blaten dat ik iets "aangetoond" heb omdat het "in werkelijkheid" blablabla, maar zo werkt het dus niet. Het is niet dat je iets kunt roepen en dan zelf kunt bevestigen. Een tip voor verdere discussies voor je, aangezien je al jaren denkt dat het zo gaat. De enige reden dat je geen weerwoord meer krijg op een gegeven moment is omdat het als praten tegen een muur is, als die muur zichzelf ook nog zou behangen met medailles. Het is vermoeiend. Ken je die analogie van die duif op het schaakbord? Daar doe jij me altijd een beetje aan denken.

Ondertussen -om maar eens ontopic te gaan- blijft het helaas onrustig. Er wordt over en weer nog steeds geschoten en naar elkaar gewezen.

https://www.aljazeera.com(...)ceasefire-violations
Voor de Baku pogroms waren er de etnische zuiveringen van Kafan in 1987 door Armenirs.

twitter


Die dorpen en steden zijn niet met de grond gelijk gemaakt? Of je bent aan het liegen, of je weet het gewoon niet.

Hier een BBC reportage. De nederzettingen worden in brand gestoken.

Armenirs liegen dat de bewoners zelf de huizen in brand hebben gestoken. De BBC reporter geeft aan dat dat niet waarschijnlijk is omdat de huizen pas in brand zijn gestoken.

twitter


De stad Aghdam 5 dagen nadat bloeddorstige genocidale Armenirs de stad hebben overgenomen en de bevolking hebben verjaagd.

twitter



En zo zien Aghdam en andere steden er nu uit. Helemaal weggevaagd.

twitter
pi_206112393
Interview met onder andere voetballer Armeense ozbiliz . Wel veelzeggend en weinig verrassend dat de Volkskrant meteen duidelijk maakt hoe vooringenomen ze zijn door Azerbaycan af te schilderen als "oorlogszuchtig" en te vergelijken met Rusland dat probeert stukken land van Oekrane af te snoepen. Iets wat de Armenirs met Azerbaycan hebben gedaan in de jaren 90.

https://www.volkskrant.nl/cs-b32cefca
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206115376
De pro-turkse genocide toejuichers staan weer te feesten omdat Azerbeidzjan het werk van de Turkse voorouders gaan afmaken.

Iets met 1914 - 1918 en de jaren daarna.
mon citoyens vous serez unis.
pi_206118764
Het biografische boek van Markar Melkonian over zijn broer Monte Melkonian, die in Armeni als held wordt gezien.



Lees het stuke tekst dat met rood omlijnd is. Dit gaat om de massaslachting van burgers, inclusief vrouwen en kinderen in het Azerbeidzjaanse Khojali door Armenirs in 1992.

Vrouwen en kinderen werden doodgestoken door Armeense milities.






Voormalig president van Armeni Sarkissian geeft de genocide op Azerbeidzjaanse burgers toe. Hij was betrokken bij de moordpartijen. Hij werd beloond met het presidentschap. Dit gebeurde allemaal met Russische steun. Zoals ik eerder heb gezegd, werden Armenirs door de Russen gebruikt, net zoals dat ze Servirs, Abkhazirs en Ossetirs gebruikten.


twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door polderturk op 27-09-2022 15:16:44 ]
pi_206118928
De Russische 366ste gemotoriseerde brigade was ook betrokken bij de annexatie van Khojali.

Armenirs hebben met steun van Russen de Azerbeidzjaanse bevolking afgeslacht.

Armenirs zijn Russische vazallen, zoals Abkhazirs etc.



Ook toen Armenirs tijdens WOI duizenden Ottomaanse dorpen uitroeiden waren ze Russische vazallen.

Dit komt uit het Niles & Sutherlans report.



[ Bericht 28% gewijzigd door polderturk op 27-09-2022 15:41:08 ]
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:35:02 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206120094
Ja copypastecopypaste Armeni boe en we missen het punt maar weer.

Werkelijk niemand zegt hier dat Armeni geen rol heeft of heeft gehad.
Het heeft alleen geen zin om nog maar weer dit soort voorgekauwde reeksen te gaan posten. Voor je het weet zitten we het over de Hamidische slachtingen te hebben en dan is het eind wel zoek.

Of eigenlijk is het eind sowieso zoek want op grond van dingen zoals jij ze post is Azerbaidjzan nu actief, met hetzelfde recht kan Armeni er dan weer tegenin en/of overheen als ze ergens ook betere leiding en materieel kunnen regelen.

En dan? Wat is het eindpunt?
pi_206120227
Het zou inderdaad fijn zijn als actualiteit werd gepost. Gewoon, wat er nu afspeelt, zodat we kunnen volgen wat er *nu* gebeurt.

Dat heen-en-weer over wat er 10/20/30 jaar (en nog verder terug zelfs) geleden heeft afgespeeld voegt echt niets toe aan *nu*. Herhaling van zetten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2022 17:45:28 ]
pi_206120980
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 17:45 schreef YStec het volgende:
Het zou inderdaad fijn zijn als actualiteit werd gepost. Gewoon, wat er nu afspeelt, zodat we kunnen volgen wat er *nu* gebeurt.

Dat heen-en-weer over wat er 10/20/30 jaar (en nog verder terug zelfs) geleden heeft afgespeeld voegt echt niets toe aan *nu*. Herhaling van zetten.
Ik zal je zeggen wat er nu gaat gebeuren.
34 jaar terug hebben Armenirs een schein referendum gehouden in Nagorno-Karabakh om zich af te scheiden van Azerbeidzjan. Waarom zeg ik schein? In Armeni waren er ook gebieden waar Azerbeidzjanen de meerderheid vormden, zoals Goyche en Zangezur. Armenirs hebben hun geen referendum ter afscheiding aangeboden. In plaats daarvan hebben Armenirs al deze Azerbeidzjanen verdreven. Het referendum heeft dezelfde waarde als de referenda in de Krim, Donbas etc. Het heeft de waarde van WC papier.

Armeni bezet nu 4000 km2 in Azerbeidzjan. Azerbeidzjan gaat nu een minstens even grote stuk in Armeni bezetten, waar vroeger Azerbeidzjanen de meerderheid vormden. Vervolgens worden daar Azerbeidzjaanse vluchtelingen die daar vroeger woonden opnieuw gehuisvest. Wie kan hier tegen zijn? Deze Azerbeidzjanen gaan voor onafhankelijkheid stemmen. Dan worden de republieken Zangezur en Goyche opgericht.
Azerbeidzjan gaat Armeni met gelijke munt terugbetalen.
pi_206121314
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:46 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik zal je zeggen wat er nu gaat gebeuren.
34 jaar terug hebben Armenirs een schein referendum gehouden in Nagorno-Karabakh om zich af te scheiden van Azerbeidzjan. Waarom zeg ik schein? In Armeni waren er ook gebieden waar Azerbeidzjanen de meerderheid vormden, zoals Goyche en Zangezur. Armenirs hebben hun geen referendum ter afscheiding aangeboden. In plaats daarvan hebben Armenirs al deze Azerbeidzjanen verdreven. Het referendum heeft dezelfde waarde als de referenda in de Krim, Donbas etc. Het heeft de waarde van WC papier.

Armeni bezet nu 4000 km2 in Azerbeidzjan. Azerbeidzjan gaat nu een minstens even grote stuk in Armeni bezetten, waar vroeger Azerbeidzjanen de meerderheid vormden. Vervolgens worden daar Azerbeidzjaanse vluchtelingen die daar vroeger woonden opnieuw gehuisvest. Wie kan hier tegen zijn? Deze Azerbeidzjanen gaan voor onafhankelijkheid stemmen. Dan worden de republieken Zangezur en Goyche opgericht.
Azerbeidzjan gaat Armeni met gelijke munt terugbetalen.
Schijn.

Dat zou overigens een domme move van Azerbaidzjan zijn.

De Azeri's zitten nu in de betere positie, in tegenstelling tot Armeni. De Azeri's zijn rijker en militair ook sterker. Maar niet alleen dat...

De Armenen bezetten grondgebied van Azerbaidzjan; Nagarno-Karabakh wordt internationaal erkend als Azeri grondgebied. Het zou nu dus juist slim zijn om alleen te focussen op Nagarno-Karabakh, juist nu je de middelen hebt om door te stoten. Deze acties kunnen ze makkelijk verantwoorden: ze heroveren hun eigen - internationaal erkend - grondgebied.

Wanneer ze Nagarno-Karabakh definitief onder controle hebben en vervolgens eindelijk eens stoppen met vechten (want ze hebben wat ze willen), kunnen ze mooi vrede sluiten met de Armenen. En daarmee dit hele conflict voor eens en altijd oplossen. Dan kunnen beide landen (en de rest van de landen in de regio) zich richten op vooruitgang voor iedereen in de regio.

Maar mocht Azerbaidzjan Armeens grondgebied innemen, zijn ze te ver gegaan en verdienen ze de ellende die ze daardoor krijgen. Op naar een andere 34 jaar ellende. De Azeri's zorgen daarmee dat de situatie nog meer uit handen loopt, wat gewoon dieptriest is voor de bevolking van beide landen die gewoon willen leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2022 19:15:43 ]
pi_206121432
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 19:13 schreef YStec het volgende:

[..]
Schijn.

Dat zou overigens een domme move van Azerbaidzjan zijn.

De Azeri's zitten nu in de betere positie, in tegenstelling tot Armeni. De Azeri's zijn rijker en militair ook sterker. Maar niet alleen dat...

De Armenen bezetten grondgebied van Azerbaidzjan; Nagarno-Karabakh wordt internationaal erkend als Azeri grondgebied. Het zou nu dus juist slim zijn om alleen te focussen op Nagarno-Karabakh, juist nu je de middelen hebt om door te stoten. Deze acties kunnen ze makkelijk verantwoorden: ze heroveren hun eigen - internationaal erkend - grondgebied.

Wanneer ze Nagarno-Karabakh definitief onder controle hebben en vervolgens eindelijk eens stoppen met vechten (want ze hebben wat ze willen), kunnen ze mooi vrede sluiten met de Armenen. En daarmee dit hele conflict voor eens en altijd oplossen. Dan kunnen beide landen (en de rest van de landen in de regio) zich richten op vooruitgang voor iedereen in de regio.

Maar mocht Azerbaidzjan Armeens grondgebied innemen, zijn ze te ver gegaan en verdienen ze de ellende die ze daardoor krijgen. Op naar een andere 34 jaar ellende. De Azeri's zorgen daarmee dat de situatie nog meer uit handen loopt, wat gewoon dieptriest is voor de bevolking van beide landen die gewoon willen leven.
Ik ben het daar niet mee eens.
Als Armeni een stuk van Azerbeidzjan bezet, dan kan Azerbeidzjan een stuk van Armeni bezetten.

Als Azerbeidzjan stukken in Armeni herovert waar vroeger de bevolking Azerbeidzjaans was, dan kan er misschien een landruil komen. Nagorno-Karabakh wordt van Armeni, en Zangezur wordt van Azerbeidzjan. Dat is misschien wel de beste oplossing.
  dinsdag 27 september 2022 @ 22:28:45 #225
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206123993
quote:
...
Armenian Prime Minister Nikol Pashinyan has already repeatedly signaled his willingness to cede Karabakh to Azerbaijan – the foundational issue of the conflict – and following the recent attack he made his most explicit statement yet in that regard.

On the other issues, it appears that Azerbaijan is taking advantage of a moment of relative strength (along with a crisis in Russia, Armenia’s security guarantor), to press for every tactical advantage it can gain.

Those include the nature of new transportation links between Azerbaijan’s exclave of Nakhchivan and the mainland – Azerbaijan wants a “corridor” with no Armenian control, which Armenia rejects – and whether it corresponds to the legal status of a road connecting Armenia with Karabakh.

Following the recent fighting, it has emerged that Azerbaijan may be putting forward new demands on the delineation of the border. One issue that the two sides will have to deal with is the fate of several small Soviet-vestige exclaves. These amount to seven territories that were part of Soviet Azerbaijan that are now controlled by Armenia, and one territory that was part of Soviet Armenia but is now controlled by Azerbaijan.
...

Bron
Interessant stuk over de mogelijkheden en aanvliegroute van met name Azerbeidzjan. Er wordt dus behalve gedreigd wel degelijk nagedacht over de eindstuatie. Ziet er "ietsjes" anders uit dan het met fantasien en wensdenken gelardeerde stukje van Polderturk, nochtans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')