abonnement Unibet Coolblue
pi_205977888
Op zich vind ik Den Haan ook helemaal geen slecht kamerlid, ze heeft duidelijk van een aantal zaken echt verstand. Maar ze was natuurlijk een beroerde keus voor 50+ gezien het feit dat ze mede-onderhandelaar is van het door 50+ verfoeide pensioenakkoord, terwijl ze zelf trots is op het resultaat.

En weer een extra ouderenpartij, dat is natuurlijk totale onzin. Al zou een partij die de "wij zijn oud en willen vooral alleen maar meer geld, ten koste van andere generaties en dat is het enige wat ons bindt"-partij die 50+ is zou vervangen misschien niet eens slecht zijn. Maar dan wel vervangen, niet naast elkaar bestaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Beste debater 2022 donderdag 15 september 2022 @ 10:50:32 #27
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205982774
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:54 schreef Hanca het volgende:
Op zich vind ik Den Haan ook helemaal geen slecht kamerlid, ze heeft duidelijk van een aantal zaken echt verstand. Maar ze was natuurlijk een beroerde keus voor 50+ gezien het feit dat ze mede-onderhandelaar is van het door 50+ verfoeide pensioenakkoord, terwijl ze zelf trots is op het resultaat.

En weer een extra ouderenpartij, dat is natuurlijk totale onzin. Al zou een partij die de "wij zijn oud en willen vooral alleen maar meer geld, ten koste van andere generaties en dat is het enige wat ons bindt"-partij die 50+ is zou vervangen misschien niet eens slecht zijn. Maar dan wel vervangen, niet naast elkaar bestaan.
Wat verwacht je precies van ouderen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205983129
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 10:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat verwacht je precies van ouderen?
Een partij die zich richt op huisvesting voor ouderen en ouderenzorg, bijvoorbeeld. En op behoud van activiteiten voor ouderen die overal zijn wegbezuinigd. Een partij die zich in zet tegen eenzaamheid.

De ouderen die ik ken hebben juist een hekel aan die "wij willen meer geld zien"-mentaliteit van 50plus, trouwens. Die erkennen dat hun kleinkinderen het geld harder nodig hebben. Maar 50plus is echt alleen maar bezig met zo veel mogelijk geld binnen harken voor de 50plusser, dat is echt het enige wat de leden bindt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 15 september 2022 @ 11:34:30 #29
408813 crew  trein2000
pi_205983306
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een partij die zich richt op huisvesting voor ouderen en ouderenzorg, bijvoorbeeld. En op behoud van activiteiten voor ouderen die overal zijn wegbezuinigd. Een partij die zich in zet tegen eenzaamheid.

De ouderen die ik ken hebben juist een hekel aan die "wij willen meer geld zien"-mentaliteit van 50plus, trouwens. Die erkennen dat hun kleinkinderen het geld harder nodig hebben. Maar 50plus is echt alleen maar bezig met zo veel mogelijk geld binnen harken voor de 50plusser, dat is echt het enige wat de leden bindt.
Die ken ik ook, maar dan praat je vaak wel over “echte” ouderen. Als je 50 bent heb je nog geen kleinkinderen (nou ja kan wel, maar gebruikelijk is het niet) en sta je nog volop in het leven. Dat is niet vergelijkbaar. Sowieso hebben die groepen maar beperkt overlap, als jij nog 40uur werkt en goed ter been bent heb je aan die andere dingen ook niet zo’n behoefte. Dan koop je je jaarkaart voor museum/voetbal/concerten zelf wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205983363
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 11:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die ken ik ook, maar dan praat je vaak wel over “echte” ouderen. Als je 50 bent heb je nog geen kleinkinderen (nou ja kan wel, maar gebruikelijk is het niet) en sta je nog volop in het leven. Dat is niet vergelijkbaar. Sowieso hebben die groepen maar beperkt overlap, als jij nog 40uur werkt en goed ter been bent heb je aan die andere dingen ook niet zo’n behoefte. Dan koop je je jaarkaart voor museum/voetbal/concerten zelf wel.
Een aparte partij voor de groep 50-65 is dan ook onzin, die hebben geen enkele andere behoefte dan mensen van 35-50. Je ziet 50plus zich dan ook vooral op gepensioneerden richten.

Mijn moeder werd trouwens voor haar 50e oma, zo gek is dat niet (2 keer 25, dan ben je er al). Maar je hebt gelijk dat die kleinkinderen nog niet veel nodig hebben, maar daar gaat hetzelfde op voor de kinderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_205984997
Waar moet een oudere boer nu toch op gaan stemmen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205985818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:54 schreef Hanca het volgende:
Op zich vind ik Den Haan ook helemaal geen slecht kamerlid, ze heeft duidelijk van een aantal zaken echt verstand. Maar ze was natuurlijk een beroerde keus voor 50+ gezien het feit dat ze mede-onderhandelaar is van het door 50+ verfoeide pensioenakkoord, terwijl ze zelf trots is op het resultaat.

En weer een extra ouderenpartij, dat is natuurlijk totale onzin. Al zou een partij die de "wij zijn oud en willen vooral alleen maar meer geld, ten koste van andere generaties en dat is het enige wat ons bindt"-partij die 50+ is zou vervangen misschien niet eens slecht zijn. Maar dan wel vervangen, niet naast elkaar bestaan.
De Haan moet zich gewoon lekker bij een middenpartij aansluiten. Ze is een slimme vrouw met verstand van zaken en heeft ook nog best wat charisma. Zou het jammer vinden als ze verloren ging voor de politiek.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 15 september 2022 @ 16:47:16 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205986397
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
De Haan moet zich gewoon lekker bij een middenpartij aansluiten. Ze is een slimme vrouw met verstand van zaken en heeft ook nog best wat charisma. Zou het jammer vinden als ze verloren ging voor de politiek.
Ik denk alleen dat geen enkele partij zo'n ruziemaker in hun fractie wil hebben.
pi_205986986
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk alleen dat geen enkele partij zo'n ruziemaker in hun fractie wil hebben.
Is het echt zo'n ruziemaker? Voorbeelden?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 15 september 2022 @ 17:59:00 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205987073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is het echt zo'n ruziemaker? Voorbeelden?
Met ruzie bij de ANBO vertrokken

Met ruzie bij D66 vertrokken

Met ruzie bij de ANBO vertrokken

Met ruzie bij 50+ vertrokken

Er is maar een constante factor



[ Bericht 8% gewijzigd door Hexagon op 15-09-2022 18:36:40 ]
pi_206004276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:16 schreef RM-rf het volgende:
Beste pleidooi voor een kiesdrempel, of desnoods verplichte lijstbindingen en een minimum aantal fracties dat deel mag nemen. (waarbij ik een uitzondering zou maken voor kamerleden met voldoende voorkeurstemmen om een eigen partij te vormen op lijstpositie lager dan lijsttrekker: Den Haan zou daaraan niet voldoen omdat ze de lijsttrekster was)

Raar figuur ook die Den Haan... een carriere vol met geruzie overal, ze heeft volgens mij nooit een positie werkelijk langdurig uitgezet zonder er met ruzie uitgezet te zijn en een puinhop, soms ook financiele malversaties achter zich te laten.
Bij die ouderpartij begon het al bijna voordat ze aangsteld werd omdat ze in een voorgaande functie zich juist ingezet had vóór het verhogen van de pensioengerechtigde leeftijd en hierbij live op de radio over ging steggelen met een mede-kandidate van de partij
Ze flirten al met de kiesdrempel trouwens in de peilingwijzer


https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/
pi_206014244
Henk Krol gaat straks Platinum Nederland oprichten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')