Gastquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:06 schreef -river- het volgende:
De Jumbo is er niet bij betrokken, wat Frits privè doet kan de Jumbo niets aan doen.
Inderdaad. Het commentaar van user "-river-" is wel wat argeloos cq behoorlijk onnozel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gast![]()
Je snapt er helemaal niets van
Waar denk je nu dat Frits in beeld komt bij een grote drugsbende![]()
Frits is een van de weinige die grote hoeveelheden cash aan kan en kan storten bij de bank, net als Peter Gillis
Daar begint de fraude, omzet opblazen en winst ook, vervolgens winst weer afromen met sponsoring
En tadaa crimineel heeft zijn winst witgewassen en kan zijn hobby uitoefenen
Winst % voor het witwassen verrekent hij met Frits in autohandel
Iedereen blij, totdat het fout gaat
Ja dat kan zo maar 100.000 zijn, maar een goed drugslab kan 10 miljoen omzet per dag genererenquote:Op vrijdag 30 september 2022 13:32 schreef roninho het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat men bedoeld met grote sommen cash geld, maar zou bijna elk quote500 lid thuis niet een leuk bedragje cash in de kluis hebben liggen?
Zoals ik al zei, de Jumbo is niet betrokken bij wat Frits privè doet.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gast![]()
Frits is een van de weinige die grote hoeveelheden cash aan kan en kan storten bij de bank, net als Peter Gillis
Daar begint de fraude, omzet opblazen en winst ook, vervolgens winst weer afromen met sponsoring
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:38 schreef -river- het volgende:
Zoals ik al zei, de Jumbo is niet betrokken bij wat Frits privè doet.
Ten eerste ben ik geen gast, ten tweede weet ik dat de Jumbo er niets mee te maken heeft. Ik zit er dichter bovenop dan jij. Ten derde is er nog niemand schuldig verklaard dus rustig aan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:41 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
![]()
Gast denk je nu echt dat die cash is gestort op de privé rekening van van Frits ovv groetjes Henk![]()
Of toch vermengd met cash van winkels en gestort op rekening Jumbo
Knap dat jij zeker weet dat ik niet in het onderzoek team zitquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:44 schreef -river- het volgende:…..
. Ik zit er dichter bovenop dan jij. Ten derde is er nog niemand schuldig verklaard dus rustig aan.
Als je in het onderzoek team zat had je je mond gehouden, simpel.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Knap dat jij zeker weet dat ik niet in het onderzoek team zit![]()
Vrijspraak van wie dan ook is nog steeds geen onschuld verklaring
Als jij een vriend bent van Frits had je deze onzin gepost zonder bewijs aan te dragenquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:52 schreef -river- het volgende:
Als je in het onderzoek team zat had je je mond gehouden, simpel.
Echt slim ben je niet hè, fijne avond verder.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als jij een vriend bent van Frits had je deze onzin gepost zonder bewijs aan te dragen
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 19:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gast![]()
Ik snap je hele redenatie en dit klinkt ook best plausibel qua opzet.quote:Ja dat kan zo maar 100.000 zijn, maar een goed drugslab kan 10 miljoen omzet per dag genereren
Probeer die cash maar eens wit te wassen, dan heb je grote jongen nodig
quote:Bij de woninginval van de tijdelijk teruggetreden Jumbo-topman Frits van Eerd zijn honderdduizenden euro's aan contant geld gevonden. Dat bevestigen bronnen binnen het witwasonderzoek aan het Financieele Dagblad.
In september werd al bekend dat grote geldbedragen waren aangetroffen tijdens het onderzoek. Toen was nog niet bekend om hoeveel cash het ging en waar Fiod en OM het geld vonden. Nu blijkt dat een groot deel van het geld gevonden is in de woning van Van Eerd, meldt het FD. Het geld wordt gezien als een belangrijke aanwijzing voor witwassen. Waarom Van Eerd tonnen aan contant geld in zijn woning had, is onbekend. Zijn advocaat wilde niet reageren.
Op meerdere plekken in Nederland werden in september in het kader van de zaak doorzoekingen gedaan in een gezamenlijk onderzoek van onder meer de fiscale opsporingsdienst Fiod en het OM. Onder meer de woning van Van Eerd in Heeswijk-Dinther werd daarbij doorzocht.
De 58-jarige hoofdverdachte Theo E. uit Aa en Hunze (Drenthe) wordt verdacht betrokken te zijn bij diverse constructies waarbij geld en goederen zijn witgewassen. Dit gebeurde via onroerendgoedtransacties, autohandel, onverklaarbare contante stortingen en sponsorcontracten in de motorcrosssport, aldus het OM. Er zijn volgens justitie ‘grote bedragen aan contant geld in beslag genomen’.
Theo E., een voormalig coureur en bekend figuur in de motorsport, wordt gezien als spin in het web. Hij heeft meerdere (auto)bedrijven op zijn naam staan. Het OM laat weten dat deze bv’s ‘op dit moment’ ook verdacht zijn.
https://www.bd.nl/binnenl(...)s-van-eerd~aafe55f4/
Alleen als je het op 31/12 in huis hebt toch? En misschien deed ie het ook wel, en was het voor het geval de pinautomaten stuk zijn.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:01 schreef Idisrom het volgende:
Contant geld, inclusief saldi op chipkaarten en cadeaubonnen boven de ¤ 1.120 moet je aangeven in Box-3.
Wat is precies het nut van zoveel contant geld in huis te hebben dan?quote:Op woensdag 2 november 2022 18:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Een paar ton is nou niet per se heel veel geld voor een miljardair (of dicht daarbij), zolang die het maar opgeeft aan de belastingdienst en bonnetjes heeft hoe die eraan komt.
Heleboel vriendenquote:Op woensdag 2 november 2022 18:19 schreef Marcoss het volgende:
Wat of precies het nut van zoveel contant geld in huis te hebben dan?
quote:Fiod vond honderden bankbiljetten van 500 en 200 euro bij doorzoeking woning Jumbo-topman Frits van Eerd
Bij de doorzoeking van de woning van voormalig Jumbo-topman Frits van Eerd en het terrein van het hoofdkantoor van de supermarktketen in Veghel zijn vorig jaar honderden biljetten van 500 en 200 euro aangetroffen. Dat meldt het Financieele Dagblad. Precies een jaar na de aanhouding is nog altijd onduidelijk welke rol Van Eerd heeft gespeeld in de grootschalige witwaszaak.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-van-eerd~a4b1d2a4/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |