abonnement Unibet Coolblue
pi_205959916
De hoofdverdachte is de 58 jarige Theo E.
Waarschijnlijk de voormalige motorcrosser Theo Eggens uit Gasteren.
Hij had destijds ook te maken met het liquidatieproces rondom Holleeder.
pi_205959931
Ik vermoed ook dat Nederland een groot fraudeland is aan het worden, zowel ook grote, kleine bedrijven en stichtingen in gehandicapten/ouderenzorg actief zijn, wel eens aan witwassen van geld, verduistering en belastingontduiking.

Kijk eens naar wat in het verleden gebeurde met duistere zorgbedrijven zowel de cliënten dupe van waren van zorgmisdrijven, zowel bestuurders of eigenaren van zorgboerderijen met indicaties, foutief declareren van zorginkomsten, verduisteren van zorggelden die zelf naar eigenaren gingen en etc. Daarom vertrouwen heel veel mensen zorgbedrijven helemaal niet, want ze weten en denken meestal dat grote geld naar zorgbestuurders en managers gaan.

Wat ook bij Jumbo-topman is gebeurd is ook ernstig, wat hij zelf mogelijk heeft gedaan. Maar elke boekhouder is echt niet te vertrouwen waar om creatief boekhouden gaat en sjoemelen met cijfers. IK denk dat niet de laatste is, maar er komen vermoedelijk ook volgende verdachten aan de beurt, bijvoorbeeld bij een verzekering of een stichting.
pi_205959949
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:27 schreef OProg het volgende:
Frits is dus niet de hoofdverdachte. Doe ze met de Jumbo iets met motorcross?
Ja er worden meerdere crossers door jumbo gesponsord net als in het wielrennen, schaatsen en de autosport.
pi_205960005
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:01 schreef Idisrom het volgende:
De hoofdverdachte is de 58 jarige Theo E.
Waarschijnlijk de voormalige motorcrosser Theo Eggens uit Gasteren.
Hij had destijds ook te maken met het liquidatieproces rondom Holleeder.
Broer van Erik Eggens (45). Geen crimineel volgens mij.

quote:
Grappig detail: autohandelaar Theo Eggens uit Assen had mij verteld dat hij zijn verklaringen had ingezien op het kantoor van ‘de advocaten van Ali en Dino’. De advocaten wilden hem als getuige laten opdraven. Tijdens het kort geding over het boek ‘De Ros-tapes’ haalde ik dat even aan.

Volgde een mailtje van Nico Meijering:

“Ik vernam zojuist dat u tijdens de KG-zitting heeft beweerd dat u van autodealer Eggens zou hebben gehoord dat ik aan Eggens op mijn kantoor verklaringen van Ros zou hebben aangeboden.

Ik kan u meedelen, dat ik bij mijn weten de heer Eggens nog nooit ontmoet heb, laat staan dat ik ooit aan iemand bedoelde verklaringen zou hebben aangeboden. Uw verhaal kan derhalve naar het rijk der fabelen verwezen worden.

Graag voortaan iets meer zorgvuldigheid aan de dag leggen voordat u besluit dergelijke kwalijke nonsens de wereld in te slingeren.”

Nu had ik niet beweerd dat Nico Meijering dat had gedaan, maar ‘kantoor Meijering’. Maar uit dit mailtje zou je toch de conclusie kunnen trekken dat Eggens niets met die hele zaak en met dat kantoor te maken heeft.

Wat blijkt?

Eggens is al twintig jaar cliënt bij advocaat Marnix van der Werf. Van ‘Meijering, Van Kleef, Ficq en Van der Werf Advocaten.’ En was op de dag voordat ik hem nog gebeld door Van der Werf.

Zet het toch net even in ander perspectief.
https://www.misdaadjourna(...)-ali-a-buiten-schot/
  dinsdag 13 september 2022 @ 14:17:38 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205960045
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:02 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik vermoed ook dat Nederland een groot fraudeland is aan het worden, zowel ook grote, kleine bedrijven en stichtingen in gehandicapten/ouderenzorg actief zijn, wel eens aan witwassen van geld, verduistering en belastingontduiking.

Kijk eens naar wat in het verleden gebeurde met duistere zorgbedrijven zowel de cliënten dupe van waren van zorgmisdrijven, zowel bestuurders of eigenaren van zorgboerderijen met indicaties, foutief declareren van zorginkomsten, verduisteren van zorggelden die zelf naar eigenaren gingen en etc. Daarom vertrouwen heel veel mensen zorgbedrijven helemaal niet, want ze weten en denken meestal dat grote geld naar zorgbestuurders en managers gaan.

Wat ook bij Jumbo-topman is gebeurd is ook ernstig, wat hij zelf mogelijk heeft gedaan. Maar elke boekhouder is echt niet te vertrouwen waar om creatief boekhouden gaat en sjoemelen met cijfers. IK denk dat niet de laatste is, maar er komen vermoedelijk ook volgende verdachten aan de beurt, bijvoorbeeld bij een verzekering of een stichting.
Goed verhaal
  dinsdag 13 september 2022 @ 14:24:59 #81
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_205960109
Rijke stinkerd fraudeert, gras is groen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_205960112
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:24 schreef KillemWieft het volgende:
Rijke stinkerd fraudeert, gras is groen.
Precies!
pi_205960510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:11 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ferry Bouman speelde toch in de reclames? ;)
Ja, deze lag wel erg voor de hand he? :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205960767
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Frits is gewoon een echte ondernemer die klein begonnen is, die hebben meestal gewoon een hekel aan de belastingdienst :)
Overigens is het vrij bekend dat de FIOD elk jaar een paar zichtbare BN'ers pakt uit een soort van propaganda effect.
Klein begonnen?? Hij is pas in 96 toegetreden tot de directie, toen was jumbo al een behoorlijk bedrijf......
speak only if it improves the silence.
pi_205961641
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Klein begonnen?? Hij is pas in 96 toegetreden tot de directie, toen was jumbo al een behoorlijk bedrijf......
Het is een familiebedrijf he, ze begonnen met 3 winkels, natuurlijk is hij later pas formeel toegetreden, maar de kinderen waren altijd betrokken bij de ideeën hoe ze de winkels groot konden maken. Dat deden ze vooral door andere winkels te bezoeken en te kijken waar mensen zich aan ergerden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205961702
De familie Van Eerd is niet de oprichter van Jumbo.
Zij kochten de formule van Jumbo begin jaren 80 van de oorspronkelijke oprichters.

Al waren zij wel al lang werkzaam in de levensmiddelen branche.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205961725
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:31 schreef StateOfMind het volgende:
De familie Van Eerd is niet de oprichter van Jumbo.
Zij kochten de formule van Jumbo begin jaren 80 van de oorspronkelijke oprichters.
Dat weet ik, maar dat heeft vrij weinig te maken met hoe Jumbo uitgegroeid is.
Het concept is letterlijk aan de keukentafel bedacht. Je doet in je eerdere post alsof hij niet betrokken was bij Jumbo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Spellchecker dinsdag 13 september 2022 @ 17:33:29 #88
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205961747
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:33 schreef raptorix het volgende:
Je doet in je eerdere post alsof hij niet betrokken was bij Jumbo.
Je verwart me nu met TJwester denk ik
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205961755
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:35 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je verwart me nu met TJwester denk ik
Ah sorry :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205961756
Kleine (criminele) wereld. Hoe meer geld je hebt, hoe meer je wil volgens mij...
pi_205961775
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:02 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik vermoed ook dat Nederland een groot fraudeland is aan het worden, zowel ook grote, kleine bedrijven en stichtingen in gehandicapten/ouderenzorg actief zijn, wel eens aan witwassen van geld, verduistering en belastingontduiking.

Kijk eens naar wat in het verleden gebeurde met duistere zorgbedrijven zowel de cliënten dupe van waren van zorgmisdrijven, zowel bestuurders of eigenaren van zorgboerderijen met indicaties, foutief declareren van zorginkomsten, verduisteren van zorggelden die zelf naar eigenaren gingen en etc. Daarom vertrouwen heel veel mensen zorgbedrijven helemaal niet, want ze weten en denken meestal dat grote geld naar zorgbestuurders en managers gaan.

Wat ook bij Jumbo-topman is gebeurd is ook ernstig, wat hij zelf mogelijk heeft gedaan. Maar elke boekhouder is echt niet te vertrouwen waar om creatief boekhouden gaat en sjoemelen met cijfers. IK denk dat niet de laatste is, maar er komen vermoedelijk ook volgende verdachten aan de beurt, bijvoorbeeld bij een verzekering of een stichting.
Je moet het nog een keer door je Russisch naar Nederlands vertaler halen. :')
  dinsdag 13 september 2022 @ 17:50:33 #93
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205961881
Rutte: 'Iedereen die coke snuift bij de Jumbo boodschappen doet, is onderdeel van het systeem van zware criminaliteit'
pi_205962131
‘Hoofdverdachte witwaszaak werd genoemd in proces Holleeder’ (video)

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-proces-holleeder
pi_205962259
Het ie wel vaak met de FIOD. Veel tamtam met invallen, maar de uiteindelijke uitspraken bij de rechter stelt later niet veel meer voor.
pi_205964120
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Frits is gewoon een echte ondernemer die klein begonnen is, die hebben meestal gewoon een hekel aan de belastingdienst :)
Overigens is het vrij bekend dat de FIOD elk jaar een paar zichtbare BN'ers pakt uit een soort van propaganda effect.
Welke bn’ers dan zoal, de laatste drie jaar?
pi_205964199
Das leuk boodschappen doen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 september 2022 @ 20:45:31 #98
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205964220
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is een familiebedrijf he, ze begonnen met 3 winkels, natuurlijk is hij later pas formeel toegetreden, maar de kinderen waren altijd betrokken bij de ideeën hoe ze de winkels groot konden maken. Dat deden ze vooral door andere winkels te bezoeken en te kijken waar mensen zich aan ergerden.
Maar is er in de praktijk eigenlijk iets anders dan? Plus, Jumbo, AH, allemaal hetzelfde maar dan met een ander kleurtje en wat andere huismerken..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 september 2022 @ 20:48:55 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205964276
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 20:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar is er in de praktijk eigenlijk iets anders dan? Plus, Jumbo, AH, allemaal hetzelfde maar dan met een ander kleurtje en wat andere huismerken..
Voor de klant is het één pot nat. Achter de schermen zijn er wel verschillen.

Uiteindelijk proberen al die ketens zo goedkoop mogelijk de AH na te bootsen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205964279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 20:44 schreef Hathor het volgende:
Das leuk boodschappen doen.
Eentje voor nu en eentje voor volgende week.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')