abonnement Unibet Coolblue
pi_205954316
Ik hoor bijna niks anders meer en als je het nieuws volgt ga je bijna denken dat half Nederland aan het toeslageninfuus moet of ergens subsidie voor gaat krijgen. Ja de boodschappen zijn duurder, maar in mijn omgeving gaat iedereen nog net zo lekker uit eten en 3x per jaar op vakantie. Net als ik zelf. Dat hele beeld van armoede in Nederland zie ik amper terug in het normale leven. Ik woon ook gewoon in een buurt waar mensen in flats wonen, maar die lopen ook nog met z’n allen de AH in.

Dit geeft mij het gevoel dat de media weer eens een bepaalde trend aan t volgen zijn. De mensen die het zwaar hebben, hadden het altijd al zwaar vermoed ik..
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_205954431
Is dat wat men 'verborgen armoede' noemt? Ik ervaar hetzelfde als jij; merk het maar beperkt en ken ogenschijnlijk niemand die er last van heeft. Maar zeker weten doe ik het niet.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_205954436
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:52 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik hoor bijna niks anders meer en als je het nieuws volgt ga je bijna denken dat half Nederland aan het toeslageninfuus moet of ergens subsidie voor gaat krijgen. Ja de boodschappen zijn duurder, maar in mijn omgeving gaat iedereen nog net zo lekker uit eten en 3x per jaar op vakantie. Net als ik zelf. Dat hele beeld van armoede in Nederland zie ik amper terug in het normale leven. Ik woon ook gewoon in een buurt waar mensen in flats wonen, maar die lopen ook nog met z’n allen de AH in.

Dit geeft mij het gevoel dat de media weer eens een bepaalde trend aan t volgen zijn. De mensen die het zwaar hebben, hadden het altijd al zwaar vermoed ik..
Als ik zo naar oude huizen kijk, wordt er minder mooi gebouwd. Dus kennelijk is er de afgelopen 50 jaar niet genoeg geld geweest om ook mooie grote huizen te bouwen.

De middenmoot heeft helemaal niet door, dat ze financieel er niet zo goed voorstaan als, dat ze zouden willen.
  maandag 12 september 2022 @ 23:01:51 #4
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205954510
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:57 schreef baskick het volgende:
Is dat wat men 'verborgen armoede' noemt? Ik ervaar hetzelfde als jij; merk het maar beperkt en ken ogenschijnlijk niemand die er last van heeft. Maar zeker weten doe ik het niet.
Ik merk het in mijn buurt ook niet, maar denk wel dat veel mensen de schijn hoog houden. Men kan immers toch niet bij elkaar in de portemonnee kijken.
pi_205954578
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:01 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ik merk het in mijn buurt ook niet, maar denk wel dat veel mensen de schijn hoog houden. Men kan immers toch niet bij elkaar in de portemonnee kijken.
In corona tijd, heb je kunnen zien, dat we in NL, het ongeveer 6 maanden volhouden. Om om te gaan met moeilijke omstandigheden. Dan is het op.
  maandag 12 september 2022 @ 23:08:55 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205954620
Volgens mij klopt de titel niet. Armoedebestrijding is al jaren een issue, alleen TS begint het nu pas op te vallen omdat de berichten over de inflatie talrijker zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205954729
Zwaar is een ander iets. Maar een collega die ik sprak die dit jaar nog op een vrij luxe vakantie ging (enige van het jaar) kan dat volgend jaar niet meer.Want hij kon geen vast contract krijgen qua energie en zit nu op 450 ipv 150 per maand, dus ik gok dat de gevolgen in andere kringen later volgen.

Zijn vakantie die al geboekt was annuleren was geld weggooien.
pi_205955187
Ik ervaar het inderdaad ook zo.

Maar goed, mijn energiecontract loopt nog een tijdje door en ik ben overgestapt in een tijd dat de vraag naar energie juist instortte i.v.m. de lockdowns. Ik zie slechts een beperkte stijging in brandstof/boodschappen. Maar even een terrasje pakken is wel behoorlijk duurder geworden.
pi_205956130
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:08 schreef Lienekien het volgende:
Volgens mij klopt de titel niet. Armoedebestrijding is al jaren een issue, alleen TS begint het nu pas op te vallen omdat de berichten over de inflatie talrijker zijn.
1 miljoen zitten in de shit, en ja die komen nergens dus logisch dat het niet zichtbaar is.
pi_205956134
Tevens hoor je alleen de extremen, ¤11.000 voor een jaar energie? Niemand dus.
  dinsdag 13 september 2022 @ 08:09:18 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205956337
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 07:23 schreef etuiedelapiel het volgende:
Tevens hoor je alleen de extremen, ¤11.000 voor een jaar energie? Niemand dus.
Daar vergis je je dus echt in.

Alleenstaande oom, voorschot van 100 naar 500 met de notie 'waarschijnlijk moet het hoger'

Gelukkig een beetje pensioen en wat spaargeld. Maar die +400 euro per maand is er gewoon niet inkomensgewijs. Hij gaat negatief. En met hem nog 100.000en Nederlanders.

11.000 pj is een gezin met 2 kinderen in een slecht geïsoleerde woning, wanneer ze hun stookgedrag niet aanpassen ... en al was het de helft. Dus een geïsoleerde woning, of, veel minder verbruiken. Hoeveel gewone mensen die gewoon salaris verdienen (tot modaal) kunnen even 500e extra per maand missen. Elke maand. Vanaf nu. ?

De boodschappen even daargelaten. Die lijken nogal selectief te stijgen. Sommige producten gaan echt de hoogte in (eieren, pakje braadboter, vleeswaren/beleg, brood etc...) waar andere producten minder tot niet. Ik denk dat je met slim shoppen/je eetgedrag veranderen, daar nog wel een mouw aan te passen moet zijn voor veel mensen. Dan maar wat minder bijv.
Dum de dum
pi_205956385
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:52 schreef Cinemaniak het volgende:
De mensen die het zwaar hebben, hadden het altijd al zwaar vermoed ik..
Dit!
Plus de 'nieuwere' armoede sinds de inflatie.
Er word ook meer over gepraat denk ik, het ergste 'taboe' gaat er af.
Ik ben zelf al minstens 10 jaar donateur van het Armoedefonds, donaties worden o.a. gebruikt voor schoolspullen voor kinderen. Maar of het 'hip' is.....?
pi_205956749
Joop den Uyl gaf al in 1984 uitgebreid antwoord op jouw vraag ....
pi_205957339
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:52 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik hoor bijna niks anders meer en als je het nieuws volgt ga je bijna denken dat half Nederland aan het toeslageninfuus moet of ergens subsidie voor gaat krijgen. Ja de boodschappen zijn duurder, maar in mijn omgeving gaat iedereen nog net zo lekker uit eten en 3x per jaar op vakantie. Net als ik zelf. Dat hele beeld van armoede in Nederland zie ik amper terug in het normale leven. Ik woon ook gewoon in een buurt waar mensen in flats wonen, maar die lopen ook nog met z’n allen de AH in.

Dit geeft mij het gevoel dat de media weer eens een bepaalde trend aan t volgen zijn. De mensen die het zwaar hebben, hadden het altijd al zwaar vermoed ik..
de media pikt er wel altijd de pareltjes eruit. Net zoals televisie programma's over armoede. De selectie is heel streng.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205961754
De boodschappen even daargelaten. Die lijken nogal selectief te stijgen. Sommige producten gaan echt de hoogte in (eieren, pakje braadboter, vleeswaren/beleg, brood etc...) waar andere producten minder tot niet. Ik denk dat je met slim shoppen/je eetgedrag veranderen, daar nog wel een mouw aan te passen moet zijn voor veel mensen. Dan maar wat minder bijv.
[/quote]

Even over de boodschappen: bij veel producten is de inhoud verminderd. Dan lijkt er amper stijging in prijs te zijn, tot je verder kijkt.
pi_205961799
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:09 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Daar vergis je je dus echt in.

Alleenstaande oom, voorschot van 100 naar 500 met de notie 'waarschijnlijk moet het hoger'

Gelukkig een beetje pensioen en wat spaargeld. Maar die +400 euro per maand is er gewoon niet inkomensgewijs. Hij gaat negatief. En met hem nog 100.000en Nederlanders.

11.000 pj is een gezin met 2 kinderen in een slecht geïsoleerde woning, wanneer ze hun stookgedrag niet aanpassen ... en al was het de helft. Dus een geïsoleerde woning, of, veel minder verbruiken. Hoeveel gewone mensen die gewoon salaris verdienen (tot modaal) kunnen even 500e extra per maand missen. Elke maand. Vanaf nu. ?

De boodschappen even daargelaten. Die lijken nogal selectief te stijgen. Sommige producten gaan echt de hoogte in (eieren, pakje braadboter, vleeswaren/beleg, brood etc...) waar andere producten minder tot niet. Ik denk dat je met slim shoppen/je eetgedrag veranderen, daar nog wel een mouw aan te passen moet zijn voor veel mensen. Dan maar wat minder bijv.
Gewoon wat minder stoken maybe? In Nederland kan tot ergens in december de verwarming gewoon uit hoor. Pantoffels aan, truitje aan. Gaat prima. Na januari kan de verwarming ook wel weer uit. Het is geen Syberië hier hoor.

Anders ff wat ramen kitten lol
  Redactie Frontpage dinsdag 13 september 2022 @ 18:17:43 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_205962119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:40 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Gewoon wat minder stoken maybe? In Nederland kan tot ergens in december de verwarming gewoon uit hoor. Pantoffels aan, truitje aan. Gaat prima. Na januari kan de verwarming ook wel weer uit. Het is geen Syberië hier hoor.

Anders ff wat ramen kitten lol
JIj hebt het echt helemaal niet begrepen heb ik wel door. Dat bij jou de kachel niet aan hoeft, wil niet zeggen dat het bij een ander hetzelfde geval is.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205962163
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:17 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
JIj hebt het echt helemaal niet begrepen heb ik wel door. Dat bij jou de kachel niet aan hoeft, wil niet zeggen dat het bij een ander hetzelfde geval is.
Ik woon in een woning uit de jaren 60, slecht geisoleerd etc

Men zeurt een beetje veel.
  Moderator dinsdag 13 september 2022 @ 22:28:06 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205966501
Heb gewerkt in de schuldhulpverlening en mn partner ook. En het is echt een ding.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_205966523
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:17 schreef Innisdemon het volgende:

[..]
JIj hebt het echt helemaal niet begrepen heb ik wel door. Dat bij jou de kachel niet aan hoeft, wil niet zeggen dat het bij een ander hetzelfde geval is.
Nou, wat mij altijd verbaasd is dat in de zomer de airco, en in de winter de verwarming in winkels en bedrijven aanstaat, waarbij de deuren wagenwijd openstaan... dat is echt bizar.
pi_205966672
bij mij is het zo tegen december gedaan. tot dan redt ik het nog net denk ik, spaargeld opmaken.

verder schaamt men zich uiteraard voor armoede, dus dat zie je pas als het helemaal uit de hand loopt.
  Redactie Frontpage dinsdag 13 september 2022 @ 22:45:47 #22
38148 crew  Innisdemon
pi_205966891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:29 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Nou, wat mij altijd verbaasd is dat in de zomer de airco, en in de winter de verwarming in winkels en bedrijven aanstaat, waarbij de deuren wagenwijd openstaan... dat is echt bizar.
Dat is indd een raar fenomeen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_205967367
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:52 schreef Cinemaniak het volgende:
Ik hoor bijna niks anders meer en als je het nieuws volgt ga je bijna denken dat half Nederland aan het toeslageninfuus moet of ergens subsidie voor gaat krijgen. Ja de boodschappen zijn duurder, maar in mijn omgeving gaat iedereen nog net zo lekker uit eten en 3x per jaar op vakantie. Net als ik zelf. Dat hele beeld van armoede in Nederland zie ik amper terug in het normale leven. Ik woon ook gewoon in een buurt waar mensen in flats wonen, maar die lopen ook nog met z’n allen de AH in.

Dit geeft mij het gevoel dat de media weer eens een bepaalde trend aan t volgen zijn. De mensen die het zwaar hebben, hadden het altijd al zwaar vermoed ik..
Ik vind dit een naïef lulverhaal wat op het volgende neerkomt: "De media geven aan dat veel mensen het moeilijk hebben, ik merk dat niet dus de media zal wel een bepaalde trend aan het volgen zijn"... :')
pi_205967393
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 22:29 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Nou, wat mij altijd verbaasd is dat in de zomer de airco, en in de winter de verwarming in winkels en bedrijven aanstaat, waarbij de deuren wagenwijd openstaan... dat is echt bizar.
Als de energieprijzen niet (verder) omlaag gaan zal dat ook wel veranderen. In het verleden behaalde resultaten bieden immers geen garantie voor de toekomst .
pi_205972459
Veel mensen zitten nog op vast contract maar gaan binnenkort naar variabel. De klap komt pas later.
Persoonlijk merk ik er weinig van, heb flink teruggehad van energie ondanks een variabel contract. Boodschappen zijn duurder maar ik heb geen financiële problemen. Dat wil niet zeggen dat mensen er in mijn buurt (sociale huur) geen last van zouden hebben. Denk dat er echt wel mensen in de problemen zitten, alleen kan je niet in hun portemonnee kijken en de meesten zijn te trots om het gelijk toe te geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')