abonnement Unibet Coolblue
pi_205952489
quote:
Minister Dilan Yeşilgöz (VVD, Justitie) waarschuwt dat ‘wokisme’ en complottheorieën onze democratische rechtsstaat ondermijnen. In de jaarlijkse HJ Schoo-lezing haalt ze hard uit naar beide stromingen.
quote:
Volgens Yeşilgöz willen ‘wokisten’ bepalen ‘wie recht van spreken heeft’. Woke is naar eigen zeggen een beweging die mensen bewust maakt van racisme of sociaal onrecht tegen minderheden. Yeşilgöz spreekt eerder van censuur. ,,Alleen als je tot de juiste groep hoort, mag je meepraten.” Volgens Yeşilgöz wil woke ‘cancelen wat hun niet aanstaat’. ,,Onderwerpen, standpunten en meningen worden onbespreekbaar verklaard. En waarom? Omdat deze zouden kwetsen. Wokisten willen bepalen wie recht van spreken heeft. Alleen als je tot de juiste groep hoort, mag je meepraten. Daarmee worden individuen gereduceerd tot geslacht, afkomst of gerichtheid met een vaste bijbehorende mening.”
quote:
Yeşilgöz hekelt in haar speech ook ‘complottheorieën en ondermijnende uitlatingen’. ,,Te lang hebben wij met elkaar gedacht: geef maar geen aandacht. Dan wordt het niet groter, en gaat het wel weg. Maar dat is niet waar.”

Volgens de VVD’er hebben Forum voor Democratie en de Groep Van Haga er inmiddels een ‘verdienmodel’ van gemaakt. ,,De onwelriekende reuzel sijpelt zelfs de Tweede Kamer binnen.”

Yeşilgöz vindt dat zij ‘dankbaar gebruik’ maken van de ‘onzekerheid’ die veel mensen voelen in woelige tijden. ,,Het nadeel van de werkelijkheid is dat die vaak complex is. Een complot biedt een verklaring, met een logica, duidelijke oorzaken, en – heel belangrijk – een aanwijsbare ‘schuldige’– net als in de film. En dankzij sociale media worden complottheorieën niet alleen heel snel verspreid, je komt ook in een algoritmefuik terecht, waardoor je alleen maar berichten gaat zien die de verzinsels bevestigen. Het resultaat: een diepgeworteld wantrouwen tegen wetenschap, media en de overheid.”
quote:
Volgens Yeşilgöz is het een taak aan ‘iedereen’ om zich uit te spreken tegen complottheorieën en ‘onverdraagzaamheid’. ,,Ook ú bent daarvoor nodig. Bemoei je ermee. Vind niets vanzelfsprekend. Wees niet tolerant voor wat we niet moeten tolereren. Spreek je uit.”
https://www.ad.nl/politie(...)complotten~ae80270f/

Heeft ze een punt?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:07:08 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_205952509
Dat lijkt me wel ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205952519
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)complotten~ae80270f/

Heeft ze een punt?
TS begint.
  maandag 12 september 2022 @ 21:08:01 #4
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_205952526
Ze heeft zeker een punt.
Maar zit wel in een kabinet dat het woke omarmt lees woke66
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_205952579
Gisteren hebben nog de gevolgen van een complot herdacht. Sterker nog: de Nederlandse regering heeft soldaten geactiveerd ten gevolge van de uitvoering van een complot. Een boze slechterik in een grot, met snode plannen, en die moest gevonden worden. Net als in een film.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:11:59 #6
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205952588
Uitermate goede punten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 21:12:37 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205952597
Valt me mee van haar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205952621
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef Akathisia het volgende:
Gisteren hebben nog de gevolgen van een complot herdacht. Sterker nog: de Nederlandse regering heeft soldaten geactiveerd ten gevolge van de uitvoering van een complot. Een boze slechterik in een grot, met snode plannen, en die moest gevonden worden. Net als in een film.
Laten we deze ongelooflijke klapjoker aub massaal negeren in dit topic om hem niet de reacties te geven waar hij op hoopt
pi_205952634
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:07 schreef Prego het volgende:

[..]
TS begint.
Ik neig naar ja. Beide groepen hebben de neiging om zaken te simplificeren naar je bent voor of je bent tegen ons. Bovendien hebben ze gemeen dat individuen worden gereduceerd tot een onderdeel van een groep met bijbehorende verwachtingen.
pi_205952641
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uitermate goede punten.
En welke punten zijn precies goed?

Of ben je weer op kruistocht tegen wokisme?

Volgens mij is het juist andersom. Mensen kunnen niet tegen commentaar op een mening en roepen dan "wokisme" zodat ze niet hoeven te kijken naar de kritiekpunten (Johan Derksen, Jan Roos en welke rechtse populist dan ook).
  maandag 12 september 2022 @ 21:14:42 #11
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205952643
quote:
Volgens Yeşilgöz is het een taak aan ‘iedereen’ om zich uit te spreken tegen complottheorieën en ‘onverdraagzaamheid’
En vervolgens word je van ieder social media platform geflikkerd.
Lol.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205952651
Ik ben er ook klaar mee, zou niet weten hoe je het kan bestrijden.

Complotten zijn interessant hoor, maar 1 ding. Als het je dag gaat verpesten, ben je er teveel mee bezig. ;)
pi_205952653
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Laten we deze ongelooflijke klapjoker aub massaal negeren in dit topic om hem niet de reacties te geven waar hij op hoopt
Ik weet wel waarom je cancellen voorstelt; je kan niets vinden wat er niet aan klopt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 12 september 2022 @ 21:15:41 #14
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205952661
Yesilgoz is knettergek.

Eerst zeggen dat we moeten vechten tegen onverdraagzaamheid en dan zeggen dat we niet tolerant moeten zijn voor dingen die we niet moeten tolereren. Die 2 dingen spreken mekaar tegen.

Wokisme is geen gevaar voor de samenleving. Intoleratie voor intolerantie is goed.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:16:19 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205952669
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:14 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
En welke punten zijn precies goed?

Of ben je weer op kruistocht tegen wokisme?

Volgens mij is het juist andersom. Mensen kunnen niet tegen commentaar op een mening en roepen dan "wokisme" zodat ze niet hoeven te kijken naar de kritiekpunten (Johan Derksen, Jan Roos en welke rechtse populist dan ook).
Allebei: wat ze zegt over zowel wokisme als complotdenken is spot on en kloppend.

En volgens mij vinden vooral wokisten het heel vervelend wanneer ze helder wordt dat ze inderdaad uitermate woke zijn. Dat benoemen is niet de bedoeling want men is echt een rationeel denkende, in ware gerechtigheid geďnteresseerd sujet. Net als de standaard complotdenker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205952677
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
Yesilgoz is knettergek.

Eerst zeggen dat we moeten vechten tegen onverdraagzaamheid en dan zeggen dat we niet tolerant moeten zijn voor dingen die we niet moeten tolereren. Die 2 dingen spreken mekaar tegen.

Wokisme is geen gevaar voor de samenleving. Intoleratie voor intolerantie is goed.
Intolerantie voor intolerantie voor intolerantie dan toch ook.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:16:58 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205952680
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
Yesilgoz is knettergek.

Eerst zeggen dat we moeten vechten tegen onverdraagzaamheid en dan zeggen dat we niet tolerant moeten zijn voor dingen die we niet moeten tolereren. Die 2 dingen spreken mekaar tegen.

Wokisme is geen gevaar voor de samenleving. Intoleratie voor intolerantie is goed.
We kunnen inderdaad enorm veel leren over intolerantie door naar wokisten te kijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205952682
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:15 schreef christmastsunami het volgende:
zou niet weten hoe je het kan bestrijden.
Iedereen de cel in knikkeren die eraan meedoet.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 12 september 2022 @ 21:18:16 #19
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205952699
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:16 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Intolerantie voor intolerantie voor intolerantie dan toch ook.
Nee, dat is simpelweg intolerantie.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205952701
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allebei: wat ze zegt over zowel wokisme als complotdenken is spot on en kloppend.

En volgens mij vinden vooral wokisten het heel vervelend wanneer ze helder wordt dat ze inderdaad uitermate woke zijn. Dat benoemen is niet de bedoeling want men is echt een rationeel denkende, in ware gerechtigheid geďnteresseerd sujet. Net als de standaard complotdenker.
Je hebt weer enkel lege woorden.. Precies wat je van een rechtse christelijk denker kan verwachten..

Er bestaat geen wokisme. Wokisme is een scheldwoord voor meningen die door vooral rechtse witte mensen niet gepruimd wordt.. Tijden veranderen en daar wil men niet aan..
  maandag 12 september 2022 @ 21:18:32 #21
423737 NM07
Backwards cap
pi_205952702
Ach, ze doet weer even alsof de VVD er wat aan gaat doen zodat de VVD weer wat naďeve kiezers gaat trekken :O .
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:19:04 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205952706
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je hebt weer enkel lege woorden.. Precies wat je van een rechtse christelijk denker kan verwachten..

Er bestaat geen wokisme. Wokisme is een scheldwoord voor meningen die door vooral rechtse witte mensen niet gepruimd wordt.. Tijden veranderen en daar wil men niet aan..
Ik rechts-christelijk? Het wordt steeds leuker.

Verder ben ik blank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205952722
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee, dat is simpelweg intolerantie.
[ afbeelding ]
Ik gebruikte de paradox van Popper al, toen jij nog aan het liegen was over kika-donaties. Maar dan in strijd tegen de influx van moslims in dit voormalig tolerante landje.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205952729
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik rechts-christelijk? Het wordt steeds leuker.

Verder ben ik blank.
Je bent wel christelijk.. En natuurlijk zeg je dat je niet rechts bent. Mensen komen niet graag uit voor hun rechts zijn. Zoals Rita Verdonk "ik ben niet rechts, niet links maar recht door zee"..
  maandag 12 september 2022 @ 21:21:00 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205952734
Ja leuk mee eens, maar lees nergens wat ze er tegen wil doen? Dit is gewoon even wat populair gebrul. Kom eens met een aanpak joh. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205952739
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef KvanDam1983 het volgende:
Je hebt weer enkel lege woorden.. Precies wat je van een rechtse christelijk denker kan verwachten..

Er bestaat geen wokisme. Wokisme is een scheldwoord voor meningen die door vooral rechtse witte mensen niet gepruimd wordt.. Tijden veranderen en daar wil men niet aan..
Laat mij eens een post zien waar jij ''witte mensen'' gebruikt voordat jouw omvolkingscult ermee kwam aanzetten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 12 september 2022 @ 21:21:51 #27
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205952745
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je hebt weer enkel lege woorden.. Precies wat je van een rechtse christelijk denker kan verwachten..

Er bestaat geen wokisme. Wokisme is een scheldwoord voor meningen die door vooral rechtse witte mensen niet gepruimd wordt.. Tijden veranderen en daar wil men niet aan..
op FOK ben je al woke als je denkt dat vrouwen niet achter het aanrecht horen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205952748
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee, dat is simpelweg intolerantie.
[ afbeelding ]
Dit is ook de reden dat democratie snel kan verdwijnen als je niet oppast.
  maandag 12 september 2022 @ 21:22:22 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205952750
Yeşilgöz is bij deze gecancelled.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:22:34 #30
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205952752
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:20 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je bent wel christelijk.. En natuurlijk zeg je dat je niet rechts bent. Mensen komen niet graag uit voor hun rechts zijn. Zoals Rita Verdonk "ik ben niet rechts, niet links maar recht door zee"..
Ik ben een katholiek, inderdaad. Niet echt streng in de leer, echter. Totaal geen problemen met homo's, vrouwen in het ambt, noem het maar op. En ik heb verder weinig op met rechts: ik ben voor een grote overheid, collectieve voorzieningen, een gereguleerde markt en werknemersrechten.

Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je rechts en links niet helemaal begrijpt en gewoon voor het gemak meteen 'rechts' aan 'racisme' hebt gekoppeld.

Woke in actie dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205952753
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:21 schreef Harvest89 het volgende:
Ja leuk mee eens, maar lees nergens wat ze er tegen wil doen? Dit is gewoon even wat populair gebrul. Kom eens met een aanpak joh. :')
Alleen nog ruimte voor omvolkingsomarmende cultuurontkenners in het debat!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 12 september 2022 @ 21:22:38 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205952754
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:20 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je bent wel christelijk.. En natuurlijk zeg je dat je niet rechts bent. Mensen komen niet graag uit voor hun rechts zijn. Zoals Rita Verdonk "ik ben niet rechts, niet links maar recht door zee"..
Als je niet weet wat links of rechts is moet je gewoon je mond houden en luisteren naar de mensen die niet achterlijk zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 12 september 2022 @ 21:23:22 #33
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205952766
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:20 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik gebruikte de paradox van Popper al, toen jij nog aan het liegen was over kika-donaties. Maar dan in strijd tegen de influx van moslims in dit voormalig tolerante landje.
Jouw punt is dat moslims per definitie intolerant zijn?
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 12 september 2022 @ 21:27:38 #34
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205952833


[ Bericht 23% gewijzigd door Tengano op 13-09-2022 06:44:25 ]
pi_205952857
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2022 21:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Laat mij eens een post zien waar jij ''witte mensen'' gebruikt voordat jouw omvolkingscult ermee kwam aanzetten.
Heb je het tegen mij, of zit je mij verkeerd te citeren. Want ik begrijp geen woord van wat je zegt :D

quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
op FOK ben je al woke als je denkt dat vrouwen niet achter het aanrecht horen.
Ja precies.. Als je gelijkheid wilt voor iedereen ben je al woke.

Daarom, het is geen bestaand iets. Maar een scheldwoord voor alle kritiek die bepaalde mensen niet willen horen.. Toen Derksen een verhaal had over een kaars en een bewusteloze vrouw en daar kritiek op kreeg was het al "o woke mensen die wat zeggen"...Terwijl iedereen met een beetje respect in zijn donder had kritiek op hem.

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben een katholiek, inderdaad. Niet echt streng in de leer, echter. Totaal geen problemen met homo's, vrouwen in het ambt, noem het maar op. En ik heb verder weinig op met rechts: ik ben voor een grote overheid, collectieve voorzieningen, een gereguleerde markt en werknemersrechten.

Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je rechts en links niet helemaal begrijpt en gewoon voor het gemak meteen 'rechts' aan 'racisme' hebt gekoppeld.

Woke in actie dit.

Je laat precies mijn punt zien. Je krijgt kritiek en meteen "woke in actie".. Als jij je daar prima bij voelt, vooral doen..

Jouw kruistocht tegen wokisme is een beetje als Don Quichot die tegen molens vecht. Beetje een stropop maken van wokisme en daar tegen optreden.

Zelfde als wat deze vrouw nu doet.. Puntjes scoren bij bepaalde mensen :D

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Als je niet weet wat links of rechts is moet je gewoon je mond houden en luisteren naar de mensen die niet achterlijk zijn.
Daar ben ik het volkomen mee eens! Geld niet voor mij, ik weet wat rechts en links zijn.. Ik heb zelfs in de politiek gezeten. Dus doei
pi_205952859
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Laten we deze ongelooflijke klapjoker aub massaal negeren in dit topic om hem niet de reacties te geven waar hij op hoopt
Ik had zijn reactie over het hoofd gezien en las het pas in je post. Chapeau.
pi_205952867
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik ben een katholiek, inderdaad. Niet echt streng in de leer, echter. Totaal geen problemen met homo's, vrouwen in het ambt, noem het maar op. En ik heb verder weinig op met rechts: ik ben voor een grote overheid, collectieve voorzieningen, een gereguleerde markt en werknemersrechten.

Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je rechts en links niet helemaal begrijpt en gewoon voor het gemak meteen 'rechts' aan 'racisme' hebt gekoppeld.

Woke in actie dit.
Soms Beste Etto, lijkt het op troll gedrag, is het niet, soms zijn ze oprecht zo dom.
pi_205952889
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:29 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Soms Beste Etto, lijkt het op troll gedrag, is het niet, soms zijn ze oprecht zo dom.
Soort helpt soort zullen we maar zeggen. What else is nieuw?
pi_205952914
Complottheoriën, tegen wokisme zijn... Dom rechts geblaat. Twitter maar 'ns aanpakken. Misschien helpt het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Niels0Kurovski op 12-09-2022 21:38:56 ]
pi_205952927
Woke and complotten moeten gewoon verboden worden.
Maken de wereld kapot.
pi_205952932
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:30 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Soort helpt soort zullen we maar zeggen. What else is nieuw?
Ik moest Etto ff bijstaan, de domme opmerkingen in dit topic zijn weer echt van mensen met de hersens van een pinda en het inlevingsvermogen van een salamander.
pi_205952934
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:32 schreef bianconeri het volgende:
Woke and complotten moeten gewoon verboden worden.
Maken de wereld kapot.
Kun je dan eens deftig uitleggen wat woke inhoudt? Het is een lege fles.
pi_205952958
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik moest Etto ff bijstaan, de domme opmerkingen in dit topic zijn weer echt van mensen met de hersens van een pinda en het inlevingsvermogen van een salamander.
Beetje met respect over anderen praten. Of is dat te woke?

Ik lees veel van die Etto, en de man schiet enorm door in zijn strijd tegen wokisme. Tevens noemt hij dingen woke die niet woke zijn. Beetje alsof hij stropoppen aan het afbranden is.. Dus is hij de troll, of zijn mensen die hem terecht wijzen trollen?
  maandag 12 september 2022 @ 21:34:44 #44
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205952960
Het punt is alleen dat woke zijn en complottheorieen aanhangen ook een soort geloof is. Je bent ervan overtuigd en gelooft er in. Dat is op zich niet iets wat je kunt verbieden lijkt mij.

Net zo min dat je kunt verbieden dat mensen in God of in Allah geloven waar op zijn minst 1 van de twee er toch naast moet zitten. Maar je mag het wel allebei geloven.
  maandag 12 september 2022 @ 21:34:44 #45
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205952961
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:28 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Heb je het tegen mij, of zit je mij verkeerd te citeren. Want ik begrijp geen woord van wat je zegt :D
[..]
Ja precies.. Als je gelijkheid wilt voor iedereen ben je al woke.

Daarom, het is geen bestaand iets. Maar een scheldwoord voor alle kritiek die bepaalde mensen niet willen horen.. Toen Derksen een verhaal had over een kaars en een bewusteloze vrouw en daar kritiek op kreeg was het al "o woke mensen die wat zeggen"...Terwijl iedereen met een beetje respect in zijn donder had kritiek op hem.
[..]
Je laat precies mijn punt zien. Je krijgt kritiek en meteen "woke in actie".. Als jij je daar prima bij voelt, vooral doen..

Jouw kruistocht tegen wokisme is een beetje als Don Quichot die tegen molens vecht. Beetje een stropop maken van wokisme en daar tegen optreden.

Zelfde als wat deze vrouw nu doet.. Puntjes scoren bij bepaalde mensen :D
[..]
Daar ben ik het volkomen mee eens! Geld niet voor mij, ik weet wat rechts en links zijn.. Ik heb zelfs in de politiek gezeten. Dus doei
Ik heb in de biologie gezeten. Wil niet zeggen dat ik weet hoe bijvoorbeeld de hormonale regulatie werkt.

Ik heb in de studenten wereld gezeten. Dat wil niet zeggen dat ik weet hoe bangalijsten werken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_205952965
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:33 schreef christmastsunami het volgende:
inlevingsvermogen van een salamander.
Wat weet jij nou van het inlevingsvermogen van een salamander, man.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 12 september 2022 @ 21:35:54 #47
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205952979
Maar goed. Kvandam is hier weer goed zijn geld aan het verdienen. Trouwe shill.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 12 september 2022 @ 21:37:34 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205953007
Kijk eens hoeveel mensen op dit forum lopen te janken over hun onwelgevallige topic starters.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205953035
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:22 schreef Tengano het volgende:
Yeşilgöz is bij deze gecancelled.
Fijn dat ze opstapt inderdaad.
  maandag 12 september 2022 @ 21:42:34 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205953103
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:39 schreef Nober het volgende:
Fijn dat ze opstapt inderdaad.
Ze komt bij deze, bij mij niet meer op de koffie :{w
pi_205953136
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je hebt weer enkel lege woorden.. Precies wat je van een rechtse christelijk denker kan verwachten..

Er bestaat geen wokisme. Wokisme is een scheldwoord voor meningen die door vooral rechtse witte mensen niet gepruimd wordt.. Tijden veranderen en daar wil men niet aan..
Het is Blank! Geen wit.
Typisch voorbeeld van die Wokiewokie indoctrinatie
  maandag 12 september 2022 @ 21:45:05 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205953161
woke = modern voodoo alias witchhunt
  maandag 12 september 2022 @ 21:45:50 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205953176
Yesilgoz zit er niet om een maatschappelijke discussie aan te zwengelen, laat haar gewoon beleid uitvoeren en maken.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:47:31 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953206
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:28 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Heb je het tegen mij, of zit je mij verkeerd te citeren. Want ik begrijp geen woord van wat je zegt :D
[..]
Ja precies.. Als je gelijkheid wilt voor iedereen ben je al woke.

Daarom, het is geen bestaand iets. Maar een scheldwoord voor alle kritiek die bepaalde mensen niet willen horen.. Toen Derksen een verhaal had over een kaars en een bewusteloze vrouw en daar kritiek op kreeg was het al "o woke mensen die wat zeggen"...Terwijl iedereen met een beetje respect in zijn donder had kritiek op hem.
[..]
Je laat precies mijn punt zien. Je krijgt kritiek en meteen "woke in actie".. Als jij je daar prima bij voelt, vooral doen..

Jouw kruistocht tegen wokisme is een beetje als Don Quichot die tegen molens vecht. Beetje een stropop maken van wokisme en daar tegen optreden.

Zelfde als wat deze vrouw nu doet.. Puntjes scoren bij bepaalde mensen :D
[..]
Daar ben ik het volkomen mee eens! Geld niet voor mij, ik weet wat rechts en links zijn.. Ik heb zelfs in de politiek gezeten. Dus doei
Even zien: vanuit het niets noem je me christelijk-rechts, weet niet eens mijn standpunten, hebt totaal niet door dat ik wellicht de meest linkse user op fok ben, maar hebt wel direct een oordeel klaar over mijn vermeende en inherente rechtse inborst (waarbij rechts moet gelezen worden als racistisch, uiteraard) omdat ik vind dat deze mevrouw heel goede punten maakt.

Je geeft haar gelijk schitterend aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 21:48:37 #55
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205953222
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:45 schreef -XOR- het volgende:
Yesilgoz zit er niet om een maatschappelijke discussie aan te zwengelen, laat haar gewoon beleid uitvoeren en maken.
Voordat ze die functie had zat ze bij Goekemorgen Nederland altijd af te geven op die marokaantjes kutjeugd en criminelen die de maatschappij aan het opblazen waren. Dan zat ze altijd stevig uit te halen hoe die aangepakt moesten worden en dat het nu maar eens afgelopen moest zijn :(

En nu ze een functie heeft waarin ze daadwerkelijk kan uithalen laat mevroi zich vooral uit over wokisme O-)
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 21:48:45 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953224
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:34 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Beetje met respect over anderen praten. Of is dat te woke?

Ik lees veel van die Etto, en de man schiet enorm door in zijn strijd tegen wokisme. Tevens noemt hij dingen woke die niet woke zijn. Beetje alsof hij stropoppen aan het afbranden is.. Dus is hij de troll, of zijn mensen die hem terecht wijzen trollen?
Geef eens een voorbeeld
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205953356
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Geef eens een voorbeeld
Geef jij maar eens voorbeeld van echt wokisme.. Dan zul je zien dat die makkelijk onder andere termen kunnen vallen. Wokisme bestaat niet.
pi_205953391
Discriminatie is eigenlijk dus ' cancellen'.
Klopt eigenlijk wel.
  maandag 12 september 2022 @ 21:58:16 #59
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205953403
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:44 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het is Blank! Geen wit.
Typisch voorbeeld van die Wokiewokie indoctrinatie
woke indoctrinatie is wit zeggen i.p.v. blank _O- _O- rechts is niet meer serieus te nemen
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 12 september 2022 @ 21:59:38 #60
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205953426
'Wokisme' is toch gewoon een samengeraapt vijandsbeeld voornamelijk populair op de rechterflank van het politieke spectrum? In werkelijkheid gaat het om losse verbanden van progressievelingen die vinden dat de emancipatie van minderheidsgroepen belangrijk is en niet voltooid.

Vaak zie je dat iedereen die zich enigszins uitspreekt daarvoor in het hokje woke wordt gestopt om ze te diskwalificeren, terwijl die diskwalificatie wordt verantwoord met een veel engere norm voor woke. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik vind dat de gay pride belangrijk is, dan kan ik al een 'wokie' zijn. Als echter de vraag is waarom het erg is om een wokie te zijn, dan is dat bijvoorbeeld omdat die vinden dat transities al moeten beginnen vanaf een jaar of 12 en iedereen die het daar niet mee eens is transfoob is. Een heel ander punt waar maar een veel kleinere groep onder valt. Maar met zulke punten in het achterhoofd worden andere progressieven er wel toe gebombardeerd.

Het mooie en ook nutteloze is dat iedereen die er zin in heeft, lekker los kan gaan over hoe stom woke wel niet is en hoe negatief ze onze maatschappij beďnvloeden. Terwijl ze dat waarschijnlijk doen hand in hand met mensen die hun woke zouden vinden of die zij zelf juist woke zouden vinden.

@EttovanBelgie
pi_205953462
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
woke indoctrinatie is wit zeggen i.p.v. blank _O- _O- rechts is niet meer serieus te nemen
Wacht maar tot er een nieuwe Baudet opstaat. Die niet gek is. Dat trekt mega veel kiezers.
  maandag 12 september 2022 @ 22:03:46 #62
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205953497
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:01 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Wacht maar tot er een nieuwe Baudet opstaat. Die niet gek is. Dat trekt mega veel kiezers.
"Een nieuwe Baudet die niet gek is" :')
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205953530
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:59 schreef PiyeReloaded het volgende:
'Wokisme' is toch gewoon een samengeraapt vijandsbeeld voornamelijk populair op de rechterflank van het politieke spectrum? In werkelijkheid gaat het om losse verbanden van progressievelingen die vinden dat de emancipatie van minderheidsgroepen belangrijk is en niet voltooid.

Vaak zie je dat iedereen die zich enigszins uitspreekt daarvoor in het hokje woke wordt gestopt om ze te diskwalificeren, terwijl die diskwalificatie wordt verantwoord met een veel engere norm voor woke. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik vind dat de gay pride belangrijk is, dan kan ik al een 'wokie' zijn. Als echter de vraag is waarom het erg is om een wokie te zijn, dan is dat bijvoorbeeld omdat die vinden dat transities al moeten beginnen vanaf een jaar of 12 en iedereen die het daar niet mee eens is transfoob is. Een heel ander punt waar maar een veel kleinere groep onder valt. Maar met zulke punten in het achterhoofd worden andere progressieven er wel toe gebombardeerd.

Het mooie en ook nutteloze is dat iedereen die er zin in heeft, lekker los kan gaan over hoe stom woke wel niet is en hoe negatief ze onze maatschappij beďnvloeden. Terwijl ze dat waarschijnlijk doen hand in hand met mensen die hun woke zouden vinden of die zij zelf juist woke zouden vinden.

@:Ettovanbelgie
Het betekende ooit dat je je ergens bewust van was geworden.
Je wordt wakker, 'awake' afkorting 'wake' , wakker geworden, 'awoke' afkorting,'woke'.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:07:10 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953550
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:59 schreef PiyeReloaded het volgende:
'Wokisme' is toch gewoon een samengeraapt vijandsbeeld voornamelijk populair op de rechterflank van het politieke spectrum? In werkelijkheid gaat het om losse verbanden van progressievelingen die vinden dat de emancipatie van minderheidsgroepen belangrijk is en niet voltooid.

Vaak zie je dat iedereen die zich enigszins uitspreekt daarvoor in het hokje woke wordt gestopt om ze te diskwalificeren, terwijl die diskwalificatie wordt verantwoord met een veel engere norm voor woke. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik vind dat de gay pride belangrijk is, dan kan ik al een 'wokie' zijn. Als echter de vraag is waarom het erg is om een wokie te zijn, dan is dat bijvoorbeeld omdat die vinden dat transities al moeten beginnen vanaf een jaar of 12 en iedereen die het daar niet mee eens is transfoob is. Een heel ander punt waar maar een veel kleinere groep onder valt. Maar met zulke punten in het achterhoofd worden andere progressieven er wel toe gebombardeerd.

Het mooie en ook nutteloze is dat iedereen die er zin in heeft, lekker los kan gaan over hoe stom woke wel niet is en hoe negatief ze onze maatschappij beďnvloeden. Terwijl ze dat waarschijnlijk doen hand in hand met mensen die hun woke zouden vinden of die zij zelf juist woke zouden vinden.

@:Ettovanbelgie
Wokisme is een Amerikaanse uitvinding (die in diens plaats en tijd nog een reden had) die in Nederland door Wekkeriaanse ideologen is geďmporteerd en voorzien van pseudowetenschappelijke zaken als intersectionaliteit en thans ook de 7-vinkjes waanzin van Luytendijk. Het is het per definitie en a priori verdelen van mensen in bokken en schapen, daders en slachtoffers, op basis van (vaak vaststaande) eigenschappen waarbij een onwetenschappelijke 'slachtoffermeter' moet aangeven welke groep nu precies het meest onrechtvaardig wordt behandeld en door wie, zonder enige acht te slaan op individuen, historie en/of context.

Ik zie dergelijke kuddedenken en afgaan op inherente eigenschappen van mensen niet als progressie, eerder regressie. Gaat ook wat verder dan voor of tegen een gaypride zijn.

Dat is wat het is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 22:08:27 #65
423737 NM07
Backwards cap
pi_205953572
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
woke indoctrinatie is wit zeggen i.p.v. blank _O- _O- rechts is niet meer serieus te nemen
Veel “rechtse” politici en “opiniemakers” verzinnen wel vaker “kwesties” om af te leiden van daadwerkelijke problemen als de verergerende kloof tussen arm en rijk en opleidingsniveau.

Het is het businessmodel van Fox News, vele podcasters, complottheoretici en andere oplichters.
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
pi_205953614
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wokisme is een Amerikaanse uitvinding (die in diens plaats en tijd nog een reden had) die in Nederland door Wekkeriaanse ideologen is geďmporteerd en voorzien van pseudowetenschappelijke zaken als intersectionaliteit en thans ook de 7-vinkjes waanzin van Luytendijk. Het is het per definitie en a priori verdelen van mensen in bokken en schapen, daders en slachtoffers, op basis van (vaak vaststaande) eigenschappen waarbij een onwetenschappelijke 'slachtoffermeter' moet aangeven welke groep nu precies het meest onrechtvaardig wordt behandeld en door wie, zonder enige acht te slaan op individuen, historie en/of context.

Dat is wat het is.
Zie je wel? Je bewijst het gelijk van mij en van anderen onder andere Pyereloaded.
Dit is je reinste kolder EN waanzin en een complottheorie..

Mensen die het erg vonden dat Derksen een kaars in iemand had gestopt werden al "woke" genoemd door Derksen (mensen die kritiek leveren op anderen vinden het niet leuk dat mensen kritiek op hen leveren en dus noemen ze die criticasters "woke")..
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:11:14 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953627
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:10 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Zie je wel? Je bewijst het gelijk van mij en van anderen onder andere Pyereloaded.
Dit is je reinste kolder EN waanzin en een complottheorie..

Mensen die het erg vonden dat Derksen een kaars in iemand had gestopt werden al "woke" genoemd door Derksen (mensen die kritiek leveren op anderen vinden het niet leuk dat mensen kritiek op hen leveren en dus noemen ze die criticasters "woke")..
Heb jij Wekker en Luytendijk ooit gelezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 22:12:20 #68
423737 NM07
Backwards cap
pi_205953645
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:10 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Zie je wel? Je bewijst het gelijk van mij en van anderen onder andere Pyereloaded.
Dit is je reinste kolder EN waanzin en een complottheorie..

Mensen die het erg vonden dat Derksen een kaars in iemand had gestopt werden al "woke" genoemd door Derksen (mensen die kritiek leveren op anderen vinden het niet leuk dat mensen kritiek op hen leveren en dus noemen ze die criticasters "woke")..
Het is gewoon een lekker scheldwoordje, met ongeveer dezelfde betekenis als Gutmensch, boomknuffelaar, etc…
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:12:41 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953651
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:12 schreef NM07 het volgende:

[..]
Het is gewoon een lekker scheldwoordje, met ongeveer dezelfde betekenis als Gutmensch, boomknuffelaar, etc…
... racist, homofoob, xenofoob...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 22:13:52 #70
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205953671
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:10 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]

Mensen die het erg vonden dat Derksen een kaars in iemand had gestopt werden al "woke" genoemd door Derksen (mensen die kritiek leveren op anderen vinden het niet leuk dat mensen kritiek op hen leveren en dus noemen ze die criticasters "woke")..
Nou dat punt geef ik je. Bizar dat woke en cancelcultuur daar de schuld van kreeg. Op tv verkondigen dat je een kaars in de kut van een slapende/dronken vrouw hebt gestoken is niet heel slim.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 12 september 2022 @ 22:13:57 #71
423737 NM07
Backwards cap
pi_205953672
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... racist, homofoob, xenofoob...
Goed punt, maar dit topic gaat over iets anders.
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
pi_205953675
over die complot bs heeft ze gelijk. maar woke snapt ze niet.

wel grappig zelfs, dat ze een soort intolerante uitleg van wokisme als de waarheid ziet, terwijl ze complot denken aanklaagt.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:14:44 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953684
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef NM07 het volgende:

[..]
Goed punt, maar dit topic gaat over iets anders.
Dat zijn inderdaad de scheldwoordjes waar woke graag gebruik van maakt; snap dat je daar gaarne overheen leest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205953701
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:59 schreef PiyeReloaded het volgende:
'Wokisme' is toch gewoon een samengeraapt vijandsbeeld voornamelijk populair op de rechterflank van het politieke spectrum? In werkelijkheid gaat het om losse verbanden van progressievelingen die vinden dat de emancipatie van minderheidsgroepen belangrijk is en niet voltooid.

Vaak zie je dat iedereen die zich enigszins uitspreekt daarvoor in het hokje woke wordt gestopt om ze te diskwalificeren, terwijl die diskwalificatie wordt verantwoord met een veel engere norm voor woke. Bijvoorbeeld als ik zeg dat ik vind dat de gay pride belangrijk is, dan kan ik al een 'wokie' zijn. Als echter de vraag is waarom het erg is om een wokie te zijn, dan is dat bijvoorbeeld omdat die vinden dat transities al moeten beginnen vanaf een jaar of 12 en iedereen die het daar niet mee eens is transfoob is. Een heel ander punt waar maar een veel kleinere groep onder valt. Maar met zulke punten in het achterhoofd worden andere progressieven er wel toe gebombardeerd.

Het mooie en ook nutteloze is dat iedereen die er zin in heeft, lekker los kan gaan over hoe stom woke wel niet is en hoe negatief ze onze maatschappij beďnvloeden. Terwijl ze dat waarschijnlijk doen hand in hand met mensen die hun woke zouden vinden of die zij zelf juist woke zouden vinden.

@:Ettovanbelgie
Precies _O_

Met veel dingen ben ik het niet eens, en toch word ik vaak voor woke versleten.

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heb jij Wekker en Luytendijk ooit gelezen?
Nee, en toch word ik door rechtse figuren voor woke versleten. Kun je nagaan wat voor complot het is..

Als je ook maar enigszins voor gelijke rechten bent en homo's en lesbo's en a seksuelen gewoon mens noemt word je al voor woke versleten. Daarom is het ook een paraplu term voor alles wat rechtse mensen niet zo leuk vinden. En gelovigen ook. Die nog denken in wit en zwart in plaats van in grijs.

Daarom klopt jouw hele idee niet en is dat een enorm complot..
  maandag 12 september 2022 @ 22:16:18 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205953713


[ Bericht 100% gewijzigd door Tengano op 13-09-2022 06:43:56 ]
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:16:42 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205953724
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Precies _O_

Met veel dingen ben ik het niet eens, en toch word ik vaak voor woke versleten.
[..]
Nee, en toch word ik door rechtse figuren voor woke versleten. Kun je nagaan wat voor complot het is..

Als je ook maar enigszins voor gelijke rechten bent en homo's en lesbo's en a seksuelen gewoon mens noemt word je al voor woke versleten. Daarom is het ook een paraplu term voor alles wat rechtse mensen niet zo leuk vinden. En gelovigen ook. Die nog denken in wit en zwart in plaats van in grijs.

Daarom klopt jouw hele idee niet en is dat een enorm complot..
Welke enorme groep Nederlanders is thans bezig rechten van homo's en lesbo's te willen inperken? Welke massale beweging hebben we hier die dat als politiek doel heeft?

Welke rechten hebben homo's en lesbo's eigenlijk niet?

Mooi hoe je in je tolerante riedel over gelijkheid wel afgeeft op gelovigen :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205953766
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nou dat punt geef ik je. Bizar dat woke en cancelcultuur daar de schuld van kreeg. Op tv verkondigen dat je een kaars in de kut van een slapende/dronken vrouw hebt gestoken is niet heel slim.
Klopt, en daar zou rechts, links en midden het mee eens moeten zijn. Helaas waren er rechtse mensen (vooral blanke mannetjes) die in het "cancellen" van Derksen een links en woke complot zagen. Terwijl Derksen zelf stopte..

Tegenwoordig kunnen mensen niet meer tegen terechte kritiek, en DAT is het probleem. Niet de terechte kritiek, maar hoe mensen ermee omgaan.
pi_205953790
Natuurlijk heeft ze een punt. De politiek is breder dan Bij1 en FvD.
Maar hoe dan?
pi_205953909
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke enorme groep Nederlanders is thans bezig rechten van homo's en lesbo's te willen inperken? Welke massale beweging hebben we hier die dat als politiek doel heeft?

Welke rechten hebben homo's en lesbo's eigenlijk niet?

Mooi hoe je in je tolerante riedel wel afgeeft op gelovigen :')
Ze hebben niet eens het recht gewoon te trouwen.. Ze mogen niet trouwen maar wel een geregistreerd partnerschap aangaan. En in veel landen hebben homo's en lesbo's bijna geen rechten. Pas sinds kort mogen homo's bloed afgeven.

Is het niet waar dan dat veel gelovigen intolerant zijn tegen alles wat maar een beetje anders is? "God schiep man en vrouw" dus geen andere genders. "God trouwde Adam en Eva" dus geen "Adam en Evert". De gelovigen hebben abortus afgeschaald in Amerika en als ze de kans kregen zou men dit in NL ook doen. Want het leven is belangrijk in de buik, maar niet meer uit de buik.

Ik ken weinig positieve pluspunten van gelovigen op dit gebied. Sorry.
  maandag 12 september 2022 @ 22:26:19 #80
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205953914
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wokisme is een Amerikaanse uitvinding (die in diens plaats en tijd nog een reden had) die in Nederland door Wekkeriaanse ideologen is geďmporteerd en voorzien van pseudowetenschappelijke zaken als intersectionaliteit en thans ook de 7-vinkjes waanzin van Luytendijk. Het is het per definitie en a priori verdelen van mensen in bokken en schapen, daders en slachtoffers, op basis van (vaak vaststaande) eigenschappen waarbij een onwetenschappelijke 'slachtoffermeter' moet aangeven welke groep nu precies het meest onrechtvaardig wordt behandeld en door wie, zonder enige acht te slaan op individuen, historie en/of context.

Ik zie dergelijke kuddedenken en afgaan op inherente eigenschappen van mensen niet als progressie, eerder regressie. Gaat ook wat verder dan voor of tegen een gaypride zijn.

Dat is wat het is.
Je komt al dichter in de buurt van een norm. Dat waardeer ik. Probleem is dat je norm zo sterk gestoeld is op negatieve subjectieve opvatting van de toeschouwer dat mensen er nog steeds in en uitgeplaatst kunnen worden naar de zin van de gebruiker.

De reden dat ik jou mentionde in de post was omdat je er zelf het perfecte voorbeeld van bent. Hoe vaak ben je zelf wel niet woke genoemd, omdat je je aan de kant schaarde van vrouwenrechten, homorechten of anti-discriminatie? Ja, maar jij houdt wel rekening met individuen, historie en/of context (vind je zelf), dus jij bent niet echt woke en zo word jij in je kruistocht tegen woke regelmatig gesteund door mensen die jouw eigen visie al woke vinden.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:34:17 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954025
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:26 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je komt al dichter in de buurt van een norm. Dat waardeer ik. Probleem is dat je norm zo sterk gestoeld is op negatieve subjectieve opvatting van de toeschouwer dat mensen er nog steeds in en uitgeplaatst kunnen worden naar de zin van de gebruiker.

De reden dat ik jou mentionde in de post was omdat je er zelf het perfecte voorbeeld van bent. Hoe vaak ben je zelf wel niet woke genoemd, omdat je je aan de kant schaarde van vrouwenrechten, homorechten of anti-discriminatie? Ja, maar jij houdt wel rekening met individuen, historie en/of context (vind je zelf), dus jij bent niet echt woke en zo word jij in je kruistocht tegen woke regelmatig gesteund door mensen die jouw eigen visie al woke vinden.
Wanneer daar ook sprake van is; niet als onaantastbare theorie.

En laat dat nu net de reden zijn dat ik afkerig ben geworden van woke: het doet er namelijk niet eens meer toe of je inderdaad tegen discriminatie bent, voor homo- en vrouwenrechten, dat is niet voldoende. Daaromheen moet nog een narratief gecreëerd worden van witte privilege/fragiliteit/onschuld, van vaststaande dader-slachtofferrollen ook wanneer deze er niet zijn, van een soort religieuze dogmatiek die die de wereldproblematiek wil duiden door de lens van identiteit en intersectie. En DAAR tegen ageren leidt er juist toe dat je als volstrekt normaal persoon met volstrekt normale ideeën over anti-discriminatie, homo- en vrouwenrechten al suspect bent: onbewust racistisch op z'n zachtst, keiharde nazi in het ergste geval. Woke doet plat generaliseren schitterend herleven. Iets waar echte progressieven altijd tegen hebben gestreden.

Kijk onze Van Dam; meteen in post1 wist meneer dat hij van doen had met een christelijk-rechts sujet. Waarom? Er is kritiek op woke. Dat mag niet; dat kan niet; dat kan enkel voortkomen uit een rechtse onderbuik. Woke in optima forma: men weet niets van iemands standpunten, geschiedenis, achtergrond, maar op basis van een tegengeluid staat men direct klaar om met de termen 'rechts' en onherroepelijk 'intolerant' te smijten, zoals we hebben mogen zien. Op eenzelfde wijze benadert woke mensen als geheel: op hun ras, hun geslacht, hun gender, seksuele voorkeur, vaststaande eigenschappen waarbij karakter secundair is. Ironisch genoeg precies dezelfde werkwijze als van lieden die ze zeggen te bestrijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-09-2022 22:41:01 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:44:03 #82
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954164
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:25 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ze hebben niet eens het recht gewoon te trouwen.. Ze mogen niet trouwen maar wel een geregistreerd partnerschap aangaan. En in veel landen hebben homo's en lesbo's bijna geen rechten. Pas sinds kort mogen homo's bloed afgeven.

Is het niet waar dan dat veel gelovigen intolerant zijn tegen alles wat maar een beetje anders is? "God schiep man en vrouw" dus geen andere genders. "God trouwde Adam en Eva" dus geen "Adam en Evert". De gelovigen hebben abortus afgeschaald in Amerika en als ze de kans kregen zou men dit in NL ook doen. Want het leven is belangrijk in de buik, maar niet meer uit de buik.

Ik ken weinig positieve pluspunten van gelovigen op dit gebied. Sorry.
Homo's in Nederland mogen niet trouwen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205954227
Ik heb doorgaans een stuk minder tekst nodig om een punt te maken. :)
pi_205954353
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Kijk onze Van Dam; meteen in post1 wist meneer dat hij van doen had met een christelijk-rechts sujet. Waarom? Er is kritiek op woke. Dat mag niet; dat kan niet; dat kan enkel voortkomen uit een rechtse onderbuik. Woke in optima forma: men weet niets van iemands standpunten, geschiedenis, achtergrond, maar op basis van een tegengeluid staat men direct klaar om met de termen 'rechts' en onherroepelijk 'intolerant' te smijten, zoals we hebben mogen zien. Op eenzelfde wijze benadert woke mensen als geheel: op hun ras, hun geslacht, hun gender, seksuele voorkeur, vaststaande eigenschappen waarbij karakter secundair is. Ironisch genoeg precies dezelfde werkwijze als van lieden die ze zeggen te bestrijden.
Ik heb jou vaker zien "discussiëren" en weet dus allang dat je een kruistocht tegen woke aan het houden bent. Dus "enkel op basis van kritiek op woke" is het niet.. Ik zeg juist dat woke niet bestaat, maar dat het verschillende zaken zijn die voor woke worden gehouden..
Van mij mag er kritiek op "woke" zijn. Als je maar begrijpt dat het kritiek is op iets dat woke genoemd wordt maar in feite iets anders is.

Je hebt het bijvoorbeeld over hele complotten met intersectie en wat al dies meer zij. Terwijl ik zelf woke word genoemd door bepaalde mensen en nog nooit over dit soort dingen gehoord heb. De meeste mensen die "woke" zijn zijn gewoon voor vrijheid van iedereen en gelijkheid van iedereen. Is dat verkeerd, neen, dat is goed. Maar daardoor word er aan stoelpoten gezaagd van mensen die vroeger de baas waren (blanke witte mannetjes die bepaalden wat goed is voor de wereld). Zalig zijn zij die daar komaf mee maken. We leven niet meer in de middeleeuwen.

Zelf heb ik ook een hekel aan mensen die zeggen dat je geen blank maar wit moet zeggen (in real life zeg ik dus nog steeds blank, maar om mensen te pesten hier zeg ik wit). Of dat je mensen moet zeggen in plaats van dames en heren. Maar om hier een groot complot in te zien zoals jij doet, dat is complottisme en vechten tegen dingen die er niet zijn zoals don Quichot..

Mensen veranderen nou eenmaal, wen er maar aan..
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 22:57:49 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954426
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:54 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ik heb jou vaker zien "discussiëren" en weet dus allang dat je een kruistocht tegen woke aan het houden bent. Dus "enkel op basis van kritiek op woke" is het niet.. Ik zeg juist dat woke niet bestaat, maar dat het verschillende zaken zijn die voor woke worden gehouden..
Van mij mag er kritiek op "woke" zijn. Als je maar begrijpt dat het kritiek is op iets dat woke genoemd wordt maar in feite iets anders is.

Je hebt het bijvoorbeeld over hele complotten met intersectie en wat al dies meer zij. Terwijl ik zelf woke word genoemd door bepaalde mensen en nog nooit over dit soort dingen gehoord heb. De meeste mensen die "woke" zijn zijn gewoon voor vrijheid van iedereen en gelijkheid van iedereen. Is dat verkeerd, neen, dat is goed. Maar daardoor word er aan stoelpoten gezaagd van mensen die vroeger de baas waren (blanke witte mannetjes die bepaalden wat goed is voor de wereld). Zalig zijn zij die daar komaf mee maken. We leven niet meer in de middeleeuwen.

Zelf heb ik ook een hekel aan mensen die zeggen dat je geen blank maar wit moet zeggen (in real life zeg ik dus nog steeds blank, maar om mensen te pesten hier zeg ik wit). Of dat je mensen moet zeggen in plaats van dames en heren. Maar om hier een groot complot in te zien zoals jij doet, dat is complottisme en vechten tegen dingen die er niet zijn zoals don Quichot..

Mensen veranderen nou eenmaal, wen er maar aan..
Mijn hemel...

Nogmaals dank voor een mooie bevestiging. Ik zou voor de grap even de geschiedenis van Nederland induiken en tellen hoeveel van die blanke 'mannetjes' (en vrouwtjes) het hier ooit voor het zeggen hebben gehad, laat staan dat ze puur vanwege hun 'zalige' huidskleur mochten bepalen wat goed en fout was.

Lees daarna nog even over hoe geweldig het leven voor het gros van die 'blanke' mannetjes en vrouwtjes was in de Middeleeuwen. Kennelijk leefden ze als goden en godinnen in Frankrijk dankzij dat kleurtje van ze.

Mij is voorts nog onduidelijk welk 'complot' er zou moeten zijn. Ik heb het helemaal nergens over een complot gehad. Is er ook niet; het is gewoon actief beleid aan het worden in academia, onderwijs, bedrijfsleven en politiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205954509
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn hemel...

Nogmaals dank voor een mooie bevestiging. Ik zou voor de grap even de geschiedenis van Nederland induiken en tellen hoeveel van die blanke 'mannetjes' (en vrouwtjes) het hier ooit voor het zeggen hebben gehad, laat staan dat ze puur vanwege hun 'zalige' huidskleur mochten bepalen wat goed en fout was.

Mij is voorts nog onduidelijk welk 'complot' er zou moeten zijn. Ik heb het helemaal nergens over een complot gehad. Is er ook niet; het is gewoon actief beleid aan het worden in academia, onderwijs, bedrijfsleven en politiek.
Je bent nog sneuer dan ik dacht. Natuurlijk is er volgens jou geen complot. Mensen geloven niet in complotten, alleen mensen die er niet in geloven zien er een complot in... En dat bevestig je met je "actief beleid aan het worden in academia, onderwijs, bedrijfsleven en politiek"... Het is je reinste complottheorie _O-

Tevens kom ik jou tegemoet en dan lever je zo'n antwoord af. Met zulke mensen ga ik geen gesprek aan, en ik wens je nog veel plezier in de strijd tegen de windmolens.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:03:43 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954540
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:01 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je bent nog sneuer dan ik dacht. Natuurlijk is er volgens jou geen complot. Mensen geloven niet in complotten, alleen mensen die er niet in geloven zien er een complot in... En dat bevestig je met je "actief beleid aan het worden in academia, onderwijs, bedrijfsleven en politiek"... Het is je reinste complottheorie _O-

Tevens kom ik jou tegemoet en dan lever je zo'n antwoord af. Met zulke mensen ga ik geen gesprek aan, en ik wens je nog veel plezier in de strijd tegen de windmolens.
Doe ik, pak jij ondertussen even een geschiedenisboek op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 23:08:51 #88
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205954618
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wanneer daar ook sprake van is; niet als onaantastbare theorie.
Naar jouw eigen inzicht.

quote:
En laat dat nu net de reden zijn dat ik afkerig ben geworden van woke: het doet er namelijk niet eens meer toe of je inderdaad tegen discriminatie bent, voor homo- en vrouwenrechten, dat is niet voldoende. Daaromheen moet nog een narratief gecreëerd worden van witte privilege/fragiliteit/onschuld, van vaststaande dader-slachtofferrollen ook wanneer deze er niet zijn, van een soort religieuze dogmatiek die die de wereldproblematiek wil duiden door de lens van identiteit en intersectie. En DAAR tegen ageren leidt er juist toe dat je als volstrekt normaal persoon met volstrekt normale ideeën over anti-discriminatie, homo- en vrouwenrechten al suspect bent: onbewust racistisch op z'n zachtst, keiharde nazi in het ergste geval. Woke doet plat generaliseren schitterend herleven. Iets waar echte progressieven altijd tegen hebben gestreden.

Kijk onze Van Dam; meteen in post1 wist meneer dat hij van doen had met een christelijk-rechts sujet. Waarom? Er is kritiek op woke. Dat mag niet; dat kan niet; dat kan enkel voortkomen uit een rechtse onderbuik. Woke in optima forma: men weet niets van iemands standpunten, geschiedenis, achtergrond, maar op basis van een tegengeluid staat men direct klaar om met de termen 'rechts' en onherroepelijk 'intolerant' te smijten, zoals we hebben mogen zien.
Ja, ik heb wel een beetje gezien hoe jouw afkeer voor woke is ontstaan. Echter heb je je daarin volgens mij nogal laten voeden door andere tegenstanders met een kleine groep van ideologen als bewijs.

Mijn optiek van de werkelijkheid is meer dat veel mensen voor of tegen bepaalde discriminatie zijn zien als een morele norm. Waarbij iedereen zichzelf graag ziet als goed. Dan geeft het mensen een ongemakkelijk gevoel als ze horen dat ongeacht dat ze zichzelf zien als iemand die voor bijvoorbeeld vrouwenrechten is, zij naar de mening van iemand anders een visie of gedraging hebben die daar een negatief effect op heeft.

De persoon die dat doet is dus gelijk een beetje een lul of een trut. Komt het vaker voor begint er een vijand te ontstaan en de ideologie van die vijand is het wokeisme. Wat dat wokeisme is wordt echter gedefinieerd aan het beeld van degene die geen zin heeft om voor vrouwenhater versleten te worden.

Dat is echter totaal geen goede basis om een ideologie te definiëren. Het is slechts een terugslag naar mensen die je vervelend vindt: mensen die zich als moreel superieur opstellen bij onderwerpen waarin je morele opvatting een belangrijk onderdeel van je zelfbeeld is.
  maandag 12 september 2022 @ 23:08:59 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205954621
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wokisme is een Amerikaanse uitvinding (die in diens plaats en tijd nog een reden had) die in Nederland door Wekkeriaanse ideologen is geďmporteerd en voorzien van pseudowetenschappelijke zaken als intersectionaliteit en thans ook de 7-vinkjes waanzin van Luytendijk. Het is het per definitie en a priori verdelen van mensen in bokken en schapen, daders en slachtoffers, op basis van (vaak vaststaande) eigenschappen waarbij een onwetenschappelijke 'slachtoffermeter' moet aangeven welke groep nu precies het meest onrechtvaardig wordt behandeld en door wie, zonder enige acht te slaan op individuen, historie en/of context.

Ik zie dergelijke kuddedenken en afgaan op inherente eigenschappen van mensen niet als progressie, eerder regressie. Gaat ook wat verder dan voor of tegen een gaypride zijn.

Dat is wat het is.
Als mensen in hokjes denken en alles zwart-wit aanschouwen, dan zien ze daadwerkelijk niks anders.

Complexe mensen worden gereduceerd tot één eigenschap.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205954624
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doe ik, pak jij ondertussen even een geschiedenisboek op.
Hoezo? Ik heb nergens beweert dat ALLE witte mannetjes en vrouwtjes de baas waren. Dat maak jij ervan.. Een beetje jou probleem, je maakt een stropop ergens van en gaat daar dan over in discussie..

Maar ontken nou niet dat dankzij religie de mannen de baas werden EN dat in de middeleeuwen dit veelal de witte mannen waren die de baas waren.
Zelfs nu heb je veel meer mannen in de top van het bedrijfsleven dan vrouwen.

https://www.cpb.nl/sites/(...)ouwen-aan-de-top.pdf
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:12:44 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954675
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:09 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik heb nergens beweert dat ALLE witte mannetjes en vrouwtjes de baas waren. Dat maak jij ervan.. Een beetje jou probleem, je maakt een stropop ergens van en gaat daar dan over in discussie..

Maar ontken nou niet dat dankzij religie de mannen de baas werden EN dat in de middeleeuwen dit veelal de witte mannen waren die de baas waren.
Zelfs nu heb je veel meer mannen in de top van het bedrijfsleven dan vrouwen.

https://www.cpb.nl/sites/(...)ouwen-aan-de-top.pdf
Je bedoelt dat in Europa, waar lange tijd 99% van de bevolking blank was, blanken ook de baas waren? Goh.

Het gaat er mij om hoe gemakkelijk je met zaken strooit gebaseerd op een vaststaand kenmerk van een persoon, in dit geval ras. Je staat er niet eens meer bij stil dat het gros van de blanken in Nederland geleefd hebben in doffe ellende tot de sociaal-democratie verscheen. Blanke mannetjes... Daar gaat het om.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:14:46 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954707
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 23:08 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Naar jouw eigen inzicht.
[..]
Ja, ik heb wel een beetje gezien hoe jouw afkeer voor woke is ontstaan. Echter heb je je daarin volgens mij nogal laten voeden door andere tegenstanders met een kleine groep van ideologen als bewijs.

Mijn optiek van de werkelijkheid is meer dat veel mensen voor of tegen bepaalde discriminatie zijn zien als een morele norm. Waarbij iedereen zichzelf graag ziet als goed. Dan geeft het mensen een ongemakkelijk gevoel als ze horen dat ongeacht dat ze zichzelf zien als iemand die voor bijvoorbeeld vrouwenrechten is, zij naar de mening van iemand anders een visie of gedraging hebben die daar een negatief effect op heeft.

De persoon die dat doet is dus gelijk een beetje een lul of een trut. Komt het vaker voor begint er een vijand te ontstaan en de ideologie van die vijand is het wokeisme. Wat dat wokeisme is wordt echter gedefinieerd aan het beeld van degene die geen zin heeft om voor vrouwenhater versleten te worden.

Dat is echter totaal geen goede basis om een ideologie te definiëren. Het is slechts een terugslag naar mensen die je vervelend vindt: mensen die zich als moreel superieur opstellen bij onderwerpen waarin je morele opvatting een belangrijk onderdeel van je zelfbeeld is.
Die gewaarwording is door wel wat meer geschied dan wat posts van fokkers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205954742
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je bedoelt dat in Europa, waar lange tijd 99% van de bevolking blank was, blanken ook de baas waren? Goh.

Het gaat er mij om hoe gemakkelijk je met zaken strooit gebaseerd op een vaststaand kenmerk van een persoon, in dit geval ras. Je staat er niet eens meer bij stil dat het gros van de blanken in Nederland geleefd hebben in doffe ellende tot de sociaal-democratie verscheen. Blanke mannetjes... Daar gaat het om.
Je hebt niks meegekregen van de kolonisatie? Van blanke mannetjes die legers stuurden naar landen van niet blanke mensjes om daar de baas te spelen? De zogenaamde gouden eeuw van NL, over de hoofden van talloze niet blanke mensjes? Geloof me, in de gouden eeuw hadden veel blanke mannetjes en vrouwtjes het goed EN waren ze de baas over de wereld. Als je dit ontkent, dan ben je inderdaad geen knip voor de neus waard..

België in de Congo..

De tijd dat men zwarte mensen nog zag als een ander ras, minderwaardig vanwege wat er in de Bijbel stond..

Misschien moet jij een geschiedenisboek erbij pakken :W
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:18:23 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954754
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:17 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je hebt niks meegekregen van de kolonisatie? Van blanke mannetjes die legers stuurden naar landen van niet blanke mensjes om daar de baas te spelen? De zogenaamde gouden eeuw van NL, over de hoofden van talloze niet blanke mensjes? Geloof me, in de gouden eeuw hadden veel blanke mannetjes en vrouwtjes het goed EN waren ze de baas over de wereld. Als je dit ontkent, dan ben je inderdaad geen knip voor de neus waard..

België in de Congo..

De tijd dat men zwarte mensen nog zag als een ander ras, minderwaardig vanwege wat er in de Bijbel stond..

Misschien moet jij een geschiedenisboek erbij pakken :W
Alsof ik OneWorld lees... :'(

[ Bericht 38% gewijzigd door EttovanBelgie op 12-09-2022 23:30:21 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 23:22:57 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205954828
Ook wel een stukje populisme van onze minister, alles wordt ook snel op de stapel woke of complot gegooid als het bepaalde mensen uitkomt.


Moest wel hierom lachen :@
pi_205954858
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alsof ik OneWorld lees... :'(
Ik ook niet. Dit lees je in geschiedenisboeken.. Behalve als je naar een FvD school gaat, dan laten ze dat soort dingen eruit vanwege "fakenews".... Maar goed, als je ontkent dat vroeger blanke mannetjes de baas waren in de Wereld dan ontken je waarschijnlijk ook dat de Aarde rond de zon draait dus wat valt er dan te discussieren?

Ik ga nog liever een gesprek aan met een fundamentalistische moslim.
pi_205954927
Verstandige vrouw :)
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:30:31 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205954934
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:24 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ik ook niet. Dit lees je in geschiedenisboeken.. Behalve als je naar een FvD school gaat, dan laten ze dat soort dingen eruit vanwege "fakenews".... Maar goed, als je ontkent dat vroeger blanke mannetjes de baas waren in de Wereld dan ontken je waarschijnlijk ook dat de Aarde rond de zon draait dus wat valt er dan te discussieren?

Ik ga nog liever een gesprek aan met een fundamentalistische moslim.
En weer zoveel nodeloze one-liners en veralgemeniseringen...

Het gros van die blanke mensjes in Nederland is eeuwenlang nooit het eigen dorp uit geweest, leefde in abjecte armoede en heeft nul komma nul geprofiteerd van kolonialisme of slavernij; je doelt op bezit en kapitaal, maar koppelt het gemakshalve maar aan ras. Hoe anders te verklaren dat armoede in Nederland tot begin 20e eeuw een enorm probleem was voor de meeste burgers? Omdat ze dankzij hun kleurtje op een of andere manier armoede konden ontsnappen?

En dan de Bijbel: je doelt op de vloek van Noach in Genesis 9. En in plaats van dat je kalm en genuanceerd te werk gaat, pretendeer je dat het gehele christendom dat hoofdstuk heeft geďnterpreteerd en gebruikt als legitimatie om zwarten weg te zetten als vervloekt en verdoemd tot de slavernij. Niet alleen is die interpretatie er één die in de eerste eeuwen van het christendom geheel niet leefde, het was tevens een interpretatie die vooral gehanteerd werd door enkele zeer specifieke protestantse stromingen in Zuid-Afrika, Engeland en de VS; je vergeet daarbij natuurlijk te vermelden dat o.a. Quakers, Unitariërs, verschillende Presbyteriaanse, Methodistische en Episcopliaanse kerken, het overgrote deel der Katholieken, Lutheranen en Orthodoxen en abolitionisten (doorgaans zeer religieus) die interpretatie niet alleen verwierpen, maar de bijbel zelfs aanhaalden als bron om slavernij en racisme te bestrijden.

Te genuanceerd waarschijnlijk. Het waren blanke christelijke mannetjes die de wereld verpest hebben, en gelukkig gaan we dat nu anders doen.

Weet je wie de baas waren, en het nog steeds zijn? De mensen met bezit, vermogen en kapitaal. Heeft weinig met een vaststaande eigenschap als ras, geslacht of seksuele voorkeur van doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205955047
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:07 schreef Fok-it het volgende:
Dat lijkt me wel ja.
pi_205955087
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En weer zoveel nodeloze one-liners en veralgemeniseringen...
Ach meid toch. In je wiek geschoten omdat ik veralgemeniseer? Terwijl je zelf nota bene hele complotten bedenkt en doet alsof woke mensen allemaal van een of andere theorie gehoord hebben en die nastreven :W Het moet niet gekker worden..

quote:
Het gros van die blanke mensjes in Nederland is eeuwenlang nooit het eigen dorp uit geweest, leefde in abjecte armoede en heeft nul komma nul geprofiteerd van kolonialisme of slavernij; je doelt op bezit en kapitaal, maar koppelt het gemakshalve maar aan ras. Hoe anders te verklaren dat armoede in Nederland tot begin 20e eeuw een enorm probleem was voor de meeste burgers? Omdat ze dankzij hun kleurtje op een of andere manier armoede konden ontsnappen?
Ik koppel helemaal niks aan ras. Ik zeg enkel dat blanke mannetjes de wereld hebben veroverd en zwarte mensen over de kling hebben gejaagd of als slaaf hebben verhandeld. En daar is niks gelogen aan. Ik zeg niet dat ze dit deden omdat ze blank waren, maar het waren wel blanken. Dat is een feit. Zwarte mensen hebben ook slaven gehad en verhandeld maar ze kwamen niet naar Europa om Europese mensen als slaaf naar hun eigen land te zenden. Dus ja, blanke mensen. ALLE blanke mensen? Nee, en dat zeg ik ook nergens. Lees anders even genuanceerd.

quote:
En dan de Bijbel: je doelt op de vloek van Noach in Genesis 9. En in plaats van dat je kalm en genuanceerd te werk gaat, pretendeer je dat het gehele christendom dat hoofdstuk heeft geďnterpreteerd en gebruikt als legitimatie om zwarten weg te zetten als vervloekt en verdoemd tot de slavernij.
Weer die stropop.. Doe er wat aan Etto, anders valt er weinig te discussieren. Geen woorden in de mond leggen.

quote:
Niet alleen is die interpretatie er één die in de eerste eeuwen van het christendom geheel niet leefde
Toen was het ook nog niet aan de hand. Men had die macht nog niet.

quote:
, het was tevens een interpretatie die vooral gehanteerd werd door enkele zeer specifieke protestantse stromingen in Zuid-Afrika, Engeland en de VS; je vergeet daarbij natuurlijk te vermelden dat o.a. Quakers, Unitariërs, verschillende Presbyteriaanse, Methodistische en Episcopliaanse kerken, het overgrote deel der Katholieken, Lutheranen en Orthodoxen en abolitionisten (doorgaans zeer religieus) die interpretatie niet alleen verwierpen, maar de bijbel zelfs aanhaalden als bron om slavernij en racisme te bestrijden.
De bijbel kan je niet als bron gebruiken om slavernij te bestrijden. De joden mochten slaven hebben. Paulus heeft nergens slavernij bestreden maar regels gegeven hoe om te gaan met de slaaf. Om over racisme maar te zwijgen, daar kun je de bijbel al helemaal niet bij gebruiken. Dat de mens gelijk is haal je nergens uit de bijbel.

quote:
Te genuanceerd waarschijnlijk. Het waren blanke christelijke mannetjes die de wereld verpest hebben, en gelukkig gaan we dat nu anders doen.

Weet je wie de baas waren, en het nog steeds zijn? De mensen met bezit, vermogen en kapitaal. Heeft weinig met een vaststaande eigenschap als ras, geslacht of seksuele voorkeur van doen.
En toch waren de mensen die de baas waren voornamelijk blank, heteroseksueel en man... Dat kun je niet ontkennen. Ondank als je "nuances"...
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 23:51:28 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205955221
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ach meid toch. In je wiek geschoten omdat ik veralgemeniseer? Terwijl je zelf nota bene hele complotten bedenkt en doet alsof woke mensen allemaal van een of andere theorie gehoord hebben en die nastreven :W Het moet niet gekker worden..
[..]
Ik koppel helemaal niks aan ras. Ik zeg enkel dat blanke mannetjes de wereld hebben veroverd en zwarte mensen over de kling hebben gejaagd of als slaaf hebben verhandeld. En daar is niks gelogen aan. Ik zeg niet dat ze dit deden omdat ze blank waren, maar het waren wel blanken. Dat is een feit. Zwarte mensen hebben ook slaven gehad en verhandeld maar ze kwamen niet naar Europa om Europese mensen als slaaf naar hun eigen land te zenden. Dus ja, blanke mensen. ALLE blanke mensen? Nee, en dat zeg ik ook nergens. Lees anders even genuanceerd.
[..]
Weer die stropop.. Doe er wat aan Etto, anders valt er weinig te discussieren. Geen woorden in de mond leggen.
[..]
Toen was het ook nog niet aan de hand. Men had die macht nog niet.
[..]
De bijbel kan je niet als bron gebruiken om slavernij te bestrijden. De joden mochten slaven hebben. Paulus heeft nergens slavernij bestreden maar regels gegeven hoe om te gaan met de slaaf. Om over racisme maar te zwijgen, daar kun je de bijbel al helemaal niet bij gebruiken. Dat de mens gelijk is haal je nergens uit de bijbel.
[..]
En toch waren de mensen die de baas waren voornamelijk blank, heteroseksueel en man... Dat kun je niet ontkennen. Ondank als je "nuances"...
Je koppelt alles aan ras. Je hebt het namelijk alleen maar over ras. En geslacht.

Niet over de daadwerkelijke X-factor: bezit, vermogen en kapitaal.

En wat geweldig dat we volgens exegeet Van Dam 'de bijbel niet kunnen gebruiken om slavernij te bestrijden'. Vertel dat aan al die honderden kerken in de VS die dat dus (met verve en succes) wel deden. Maar ik ben benieuwd welke argumenten je hebt om aan te tonen dat de Abolitionisten er faliekant naast zaten met hun lezing. Daarbij mogen we hieruit concluderen dat elke christelijke kerk ter wereld in functie vandaag inherent racistisch is aangezien ze zich baseren op een inherent racistisch boek? Dat is je stelling?

Je had jezelf een hoop ellende bespaard door gewoon te zeggen dat blanke mensjes met veel geld de dienst uitmaken en dat grotendeels altijd gedaan hebben. Kennelijk is het echter noodzakelijk voor je om daarbij vooral ras en geslacht aan te geven als kenmerkende factor. Uitgangspunt van woke: alles reduceren tot inherente en vaststaande eigenschappen van een individu.

In de gehele wereldgeschiedenis waren de meeste blanke mensjes geen baas, niet rijk en niet machtig. Armoe troef. Racistisch wellicht wel. In bepaalde tijden en streken, absoluut. Maar degenen die er boven uit staken? Degenen met poen. Het lijkt er echter op dat 'de wereld' bij jou vooral bestaat uit de Zuidelijke V.S. en Rhodesië/Zuid-Afrika, waar daadwerkelijk systematisch racisme een feit was. Probeer dat niet een op een te extrapoleren op Nederland, svp.

PS: Nog steeds geen flauw idee over welk complot je het hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 13-09-2022 00:03:44 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205956136
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
woke indoctrinatie is wit zeggen i.p.v. blank _O- _O- rechts is niet meer serieus te nemen
Woke, cancelcultuur, diversiteitsclubjes, anti racismeclubjes.
Het is 1 pot nat, puur een verdienmodel.

Trouwens, jij bent toch die kanker faker? Die neem ik niet serieus meer, zulke mensen...
:')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 september 2022 @ 07:38:37 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205956180
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
En vervolgens word je van ieder social media platform geflikkerd.
Lol.
Dat was juist het geval als je, als een van de machtigste mensen op aarde, probeert om allerlei wauzencomplotten te verspreiden. Niet dingen door elkaar halen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 13 september 2022 @ 07:42:08 #104
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205956187
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 07:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat was juist het geval als je, als een van de machtigste mensen op aarde, probeert om allerlei wauzencomplotten te verspreiden. Niet dingen door elkaar halen.
De Trumphaat ziet diep.
Rentfree. Reeeeeee
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 13 september 2022 @ 07:42:49 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_205956190
Maar even zonder dollen. Ik zit nu op werk op telefoon. Ik zal speciaal voor onze woke mod vanavond een paar mooie voorbeelden opzoeken.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 13 september 2022 @ 07:42:52 #106
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205956191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 07:42 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
De Trumphaat ziet diep.
Rentfree. Reeeeeee
Ah, zo eentje _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205956432
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:20 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Je bent wel christelijk.. En natuurlijk zeg je dat je niet rechts bent. Mensen komen niet graag uit voor hun rechts zijn. Zoals Rita Verdonk "ik ben niet rechts, niet links maar recht door zee"..
Etto rechts noemen is lachwekkend.

En het is Blank. De diepracistische term ‘wit’ draagt niet bij aan een dialoog. Wat waarschijnlijk de reden is, want woke houdt niet van dialogen. Daar heb je immers argumenten voor nodig. ;)
pi_205956464
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:28 schreef KvanDam1983 het volgende:

Ja precies.. Als je gelijkheid wilt voor iedereen ben je al woke.

Integendeel. ‘Woke’ (of hoe je de zogenaamde ‘antiracisten’ ook wil noemen) wil helemaal niet gelijkheid. Als je Blank bent moet je je bek houden. Als je hetero bent moet je je bek houden. Als je man bent moet je je bek houden.

Compleet wereldvreemde ideologie.
pi_205956491
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Precies _O_

Met veel dingen ben ik het niet eens, en toch word ik vaak voor woke versleten.
[..]
Nee, en toch word ik door rechtse figuren voor woke versleten. Kun je nagaan wat voor complot het is..

Als je ook maar enigszins voor gelijke rechten bent en homo's en lesbo's en a seksuelen gewoon mens noemt word je al voor woke versleten. Daarom is het ook een paraplu term voor alles wat rechtse mensen niet zo leuk vinden. En gelovigen ook. Die nog denken in wit en zwart in plaats van in grijs.

Daarom klopt jouw hele idee niet en is dat een enorm complot..
Maar ondertussen noem jij Etto ‘rechts’ omdat hij het met een heel klein deeltje van de denkbeelden van veel rechtse politici eens is.

Zie je dat zelf nu ook?
pi_205956563
Wacht.... Zei nou iemand dat homo's enzovoorts niet mogen trouwen in Nederland ? Dan zou het 21 jaar verkeerd in het wetboek staan.

Misschien wat minder Amerikaans nieuws projecteren op Nederland. Snap ook nooit de pro-Abortus demonstraties in Nederland.
pi_205956592
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:58 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
woke indoctrinatie is wit zeggen i.p.v. blank _O- _O- rechts is niet meer serieus te nemen
Maar ze zeggen wit ipv. blank omdat racistische negertjes en dom links volk blank voor "rijn" vindt staan, en blanke mensen kunnen niet rijn zijn gezien hun verleden. Dus een hele bevolkingsgroep wordt over één kam gescheerd en daarom moet er "wit" gezegd worden. Van mij mag iedereen die hier wit gebruikt sowieso een ban krijgen, het is een belediging, een racistische opmerking en de voedingsbodem om dit te zeggen is altijd racisme en haat jegens de blanke man/vrouw.

Woke is gewoon een ziekte, een geestesziekte bij mensen die niet goed in hun hoofd zijn. Kijk immers naar jou met je kanker gefake, dan moet je toch echt geestelijk gestoord zijn.
pi_205956618
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:52 schreef hunterrnl het volgende:
Wacht.... Zei nou iemand dat homo's enzovoorts niet mogen trouwen in Nederland ? Dan zou het 21 jaar verkeerd in het wetboek staan.

Misschien wat minder Amerikaans nieuws projecteren op Nederland. Snap ook nooit de pro-Abortus demonstraties in Nederland.
Amerika is inderdaad een vrij debiel land, als we ons daaraan moeten spiegelen dan is het hek van de dam.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:00:22 #113
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205956623
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:52 schreef hunterrnl het volgende:
. Snap ook nooit de pro-Abortus demonstraties in Nederland.
Uit Amerika over komen waaien.
Een agent gaat op de nek van George Floyd zitten.
De Dam staat vol.

Vraag me af waarom nu de Dam niet vol staat en van alles in de fik wordt gestoken in de USA

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:05:25 #114
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205956651
Maar ik heb het idee als de 'woke mob' het voor het zeggen krijgt , dat het woord man en vrouw wel uit de dikke van Dale kunnen schrappen en we allemaal pronouns moeten gaan leren. ?

zoals dit

twitter


_O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_205956673
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:05 schreef Enchanter het volgende:
Maar ik heb het idee als de 'woke mob' het voor het zeggen krijgt , dat het woord man en vrouw wel uit de dikke van Dale kunnen schrappen en we allemaal pronouns moeten gaan leren. ?

zoals dit

[ twitter ]

_O-
Die van mij zijn He(inrich)/Him(mler)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:08:48 #116
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205956677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:08 schreef Eufonie het volgende:

[..]
Die van mij zijn He(inrich)/Him(mler)
Gast :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_205956687
Zag net een vaag RTL nieuws onderwerp voorbij komen... Hoe donkere meisjes trots reageren op de nieuwe Little Mermaid film. Waarom ?
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:10:27 #118
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_205956691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar ze zeggen wit ipv. blank omdat racistische negertjes en dom links volk blank voor "rijn" vindt staan, en blanke mensen kunnen niet rijn zijn gezien hun verleden. Dus een hele bevolkingsgroep wordt over één kam gescheerd en daarom moet er "wit" gezegd worden. Van mij mag iedereen die hier wit gebruikt sowieso een ban krijgen, het is een belediging, een racistische opmerking en de voedingsbodem om dit te zeggen is altijd racisme en haat jegens de blanke man/vrouw.

Woke is gewoon een ziekte, een geestesziekte bij mensen die niet goed in hun hoofd zijn. Kijk immers naar jou met je kanker gefake, dan moet je toch echt geestelijk gestoord zijn.
Dit zeggen in dezelfde post dat je spreekt over 'racistische negertjes'. :') Maar als daar bans voor worden uitgedeeld is het weer gemeen zeker.

Hypocriete jankende witjes in een topic over woke. Het zal ook eens niet. |:(
pi_205956711
Dat het nog kan.
Een vvd lid dat zinnige punten en ronduit gelijk heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Red_85 op 13-09-2022 09:20:31 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205956769
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
'voormalig tolerante tolerant landje' [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fixed.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205956774
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Amerika is inderdaad een vrij debiel land, als we ons daaraan moeten spiegelen dan is het hek van de dam.
Dat gespiegel vind je voornamelijk bij de extremen in de politiek.

Zoals Bij1 met woke/de extremen van BLM en FvD met Trump.

Dilan heeft daarmee zeker een punt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:24:49 #122
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_205956819
Prima verhaal.
pi_205957123
quote:
Minister Dilan Yeşilgöz (VVD, Justitie) waarschuwt dat ‘wokisme’ en complottheoriën onze democratische rechtsstaat ondermijnen. In de jaarlijkse HJ Schoo-lezing haalt ze hard uit naar beide stromingen.
Ik ken nog wel een stroming die onze rechtsstaat ondermijnt.

quote:
In het weekblad zegt Teeven (VVD) dat hij heeft bezuinigd op de advocatuur omdat hij "verstrenging" van het strafrecht er niet doorheen kreeg toen de VVD met de PvdA ging regeren. Teeven wilde graag minimumstraffen invoeren, maar de PvdA wilde daar niet aan.

"Toen heb ik me toegelegd op de bezuiniging op de advocatuur", citeert De Groene Teeven in het artikel. "Het is een andere manier om hetzelfde effect te bereiken. Als je aan een advocaat niet al te veel tijd geeft om aan een verdachte te besteden, dan wordt het ook niet zo veel, die verdediging".
https://nos.nl/artikel/21(...)catuur-ontluisterend
Hello, my name is Oliver
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:00:33 #124
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205957161
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef KvanDam1983 het volgende:
Ik koppel helemaal niks aan ras. Ik zeg enkel dat blanke mannetjes de wereld hebben veroverd en zwarte mensen over de kling hebben gejaagd of als slaaf hebben verhandeld. En daar is niks gelogen aan. Ik zeg niet dat ze dit deden omdat ze blank waren, maar het waren wel blanken. Dat is een feit. Zwarte mensen hebben ook slaven gehad en verhandeld maar ze kwamen niet naar Europa om Europese mensen als slaaf naar hun eigen land te zenden. Dus ja, blanke mensen. ALLE blanke mensen? Nee, en dat zeg ik ook nergens. Lees anders even genuanceerd.
Knap om jezelf in de tweeede zin al tegen te spreken :')
Je verteld hier zelf dat zowel blanken als zwarten in slaven hebben gehandeld dus wat hebben die kleurenlabels dan voor nut? Misschien omdat je er met alle geweld toch een raciaal dingetje van wil maken? :') Hetgeen je dan probeert door het handelen van zwarte slavenghandelaren als minder erg te classificeren
Vertel eens, was het intercontinentaal handelen in slaven een morele grens die zwarte slavenhandelaren niet over wilden gaan en waren ze daarom betere mensen? _O-
pi_205957258
Woke gekkies :')
Complot wappies :')
VVD :')
pi_205957286
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
Intoleratie voor intolerantie is goed.
Het wordt mijns inziens pas 'wokisme' als je die intolerantie gaat misbruiken om anderen onterecht de mond te snoeren en je eigen gelijk door te willen drukken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_205957323
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het wordt mijns inziens pas 'wokisme' als je die intolerantie gaat misbruiken om anderen onterecht de mond te snoeren en je eigen gelijk door te willen drukken.
De term wordt op meerdere manieren gebruikt zowel in positieve als negatieve zin en dat maakt de discussie wat lastig voor veel mensen. Er is een wiki-pagina van waar het wat mij betreft prima wordt uitgelegd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Woke
pi_205957424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:20 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat gespiegel vind je voornamelijk bij de extremen in de politiek.

Zoals Bij1 met woke/de extremen van BLM en FvD met Trump.

Dilan heeft daarmee zeker een punt.
Trump is met name de mond van putin overzee.

- De gemiddelde Amerikaan heeft niets met NL, blinde vlek
- Trump heeft niets met NL, idem

toch stond Trump de boerenopstand hier te steunen na zn presidentschap en allerlei anti-overheidsprotesten in west Europa een warm hart toe te dragen.

Valt op.
Putin's boodschap voor 100%
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:37:43 #129
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205957488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:09 schreef hunterrnl het volgende:
Zag net een vaag RTL nieuws onderwerp voorbij komen... Hoe donkere meisjes trots reageren op de nieuwe Little Mermaid film. Waarom ?
Omdat deze mensen eindelijk representatie krijgen in een filmwereld waar zwarte mensen sporadisch een hoofdrol hebben?

Wat moet je een zuur leven hebben om negatief te reageren op kinderen die blij zijn omdat een zeemeermin op ze lijkt.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205957492
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het wordt mijns inziens pas 'wokisme' als je die intolerantie gaat misbruiken om anderen onterecht de mond te snoeren en je eigen gelijk door te willen drukken.
Volgens mij is daar bij wokisme in 100% van de gevallen sprake van. Daarom heb ik ook zo'n schijthekel aan dat schijnheilige gajes
pi_205957493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar ze zeggen wit ipv. blank omdat racistische negertjes en dom links volk blank voor "rijn" vindt staan, en blanke mensen kunnen niet rijn zijn gezien hun verleden. Dus een hele bevolkingsgroep wordt over één kam gescheerd en daarom moet er "wit" gezegd worden. Van mij mag iedereen die hier wit gebruikt sowieso een ban krijgen, het is een belediging, een racistische opmerking en de voedingsbodem om dit te zeggen is altijd racisme en haat jegens de blanke man/vrouw.

Woke is gewoon een ziekte, een geestesziekte bij mensen die niet goed in hun hoofd zijn. Kijk immers naar jou met je kanker gefake, dan moet je toch echt geestelijk gestoord zijn.
Hear, hear.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:38:39 #132
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_205957497
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:13 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het wordt mijns inziens pas 'wokisme' als je die intolerantie gaat misbruiken om anderen onterecht de mond te snoeren en je eigen gelijk door te willen drukken.
Wokisme bestaat niet.
Men noemt het woke omdat Andrew Tate geband is op social media. Dat heet gewoon consequenties.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205957505
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
En vervolgens word je van ieder social media platform geflikkerd.
Lol.
Je word juist van die platforms afgegooid als je actief complot theorien aan het verspreiden bent.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205957582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:56 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
Ik ken nog wel een stroming die onze rechtsstaat ondermijnt.
[..]
https://nos.nl/artikel/21(...)catuur-ontluisterend
Nog schokkender: nobody cared.
pi_205957617
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Integendeel. ‘Woke’ (of hoe je de zogenaamde ‘antiracisten’ ook wil noemen) wil helemaal niet gelijkheid. Als je Blank bent moet je je bek houden. Als je hetero bent moet je je bek houden. Als je man bent moet je je bek houden.

Compleet wereldvreemde ideologie.
Ga niet lopen huilen man. Witte of blanke mannetjes mogen nog genoeg zeggen.. Slachtofferrol staat niemand goed..

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Etto rechts noemen is lachwekkend.

En het is Blank. De diepracistische term ‘wit’ draagt niet bij aan een dialoog. Wat waarschijnlijk de reden is, want woke houdt niet van dialogen. Daar heb je immers argumenten voor nodig. ;)
Je bent gewoon een aansteller. Wit of blank, wat is het verschil?

Waarom is wit nou weer racistisch? Er zijn ook zwarte mensen, dus waarom geen witte mensen?

Zie je niet in dat je je enorm aanstelt, net zoals Etto en die andere anti woke mensen? Ga eens leven, in plaats van windmolens bestrijden.
pi_205957672
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Knap om jezelf in de tweeede zin al tegen te spreken :')
Je verteld hier zelf dat zowel blanken als zwarten in slaven hebben gehandeld dus wat hebben die kleurenlabels dan voor nut? Misschien omdat je er met alle geweld toch een raciaal dingetje van wil maken? :') Hetgeen je dan probeert door het handelen van zwarte slavenghandelaren als minder erg te classificeren
Vertel eens, was het intercontinentaal handelen in slaven een morele grens die zwarte slavenhandelaren niet over wilden gaan en waren ze daarom betere mensen? _O-
Ben je wel goed bij je hoofd, of doe je maar alsof?

Het zijn blanke mannetjes geweest die gingen koloniseren. Die zwarte mensen als slaven hebben gehandeld. In Europa zijn er geen zwarte mannetjes geweest die ons gingen onderdrukken. Ze onderdrukten alleen medekleurlingen. Dat is een wereld van verschil, en als je dit niet inziet ben je geen knip voor de neus waard of enkel aan het trollen (of allebei, zoals zo vaak op het fok forum)..

Ze deden het niet omdat ze blank/wit waren, dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar ze waren wel blank/wit dat is een feit.
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:59:52 #137
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205957718
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Knap om jezelf in de tweeede zin al tegen te spreken :')
Je verteld hier zelf dat zowel blanken als zwarten in slaven hebben gehandeld dus wat hebben die kleurenlabels dan voor nut? Misschien omdat je er met alle geweld toch een raciaal dingetje van wil maken? :') Hetgeen je dan probeert door het handelen van zwarte slavenghandelaren als minder erg te classificeren
Vertel eens, was het intercontinentaal handelen in slaven een morele grens die zwarte slavenhandelaren niet over wilden gaan en waren ze daarom betere mensen? _O-
Dit blijft een klassieke frame; alsof de blanke man intrinsiek slechter is en daarom de wereld overheerst heeft.

Het heeft meer te maken met bepaalde uitvindingen, puur toeval en een goede organisatie.

Edit; de post boven mij is priceless. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205957728
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:52 schreef hunterrnl het volgende:
Wacht.... Zei nou iemand dat homo's enzovoorts niet mogen trouwen in Nederland ? Dan zou het 21 jaar verkeerd in het wetboek staan.

Misschien wat minder Amerikaans nieuws projecteren op Nederland. Snap ook nooit de pro-Abortus demonstraties in Nederland.
Misschien moet je de discussie eens volgen, in plaats van je ergens zomaar mee te bemoeien. Het gaat om homorechten in de wereld, niet enkel in NL. NL is maar enorm klein.. Zelfs in DL mochten homo's tot 2017 enkel een geregistreerd partnerschap aangaan. Homo's mochten lang niet bloed doneren, zelfs als ze gewone seksuele contacten hadden (dus met 1 iemand).

Dus ja, er valt nog wel wat te winnen voor homorechten. Etto deed alsof homo's net zo veel of weinig mochten als hetero's en dat is dus onzin..

groetjes
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:05:28 #139
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205957770
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:56 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ben je wel goed bij je hoofd, of doe je maar alsof?

Het zijn blanke mannetjes geweest die gingen koloniseren. Die zwarte mensen als slaven hebben gehandeld. In Europa zijn er geen zwarte mannetjes geweest die ons gingen onderdrukken. Ze onderdrukten alleen medekleurlingen. Dat is een wereld van verschil, en als je dit niet inziet ben je geen knip voor de neus waard of enkel aan het trollen (of allebei, zoals zo vaak op het fok forum)..

Ze deden het niet omdat ze blank/wit waren, dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar ze waren wel blank/wit dat is een feit.
Als je mensen van de zelfde kleur als jezelf onderdrukt of tot slaaf maakt is het minder erg ofzo? Heel apart dit 8)7
Conclusie; Ik denk niet in huidskleuren en jij dus blijkbaar wel
pi_205957788
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:05 schreef the-eye het volgende:

[..]
Als je mensen van de zelfde kleur als jezelf onderdrukt of tot slaaf maakt is het minder erg ofzo? Heel apart dit 8)7
Conclusie; Ik denk niet in huidskleuren en jij dus blijkbaar wel
Tuurlijk, want de blanke Westerse man is evil en de niet-blanken zijn gewoon op de verkeerde plaats op de verkeerde plek, slachtoffer van de situatie, en ze hebben geen keuze als ze mensen tot slaaf maken. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:08:03 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_205957796
Yeşilgöz :')
pi_205957810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Knap om jezelf in de tweeede zin al tegen te spreken :')
Je verteld hier zelf dat zowel blanken als zwarten in slaven hebben gehandeld dus wat hebben die kleurenlabels dan voor nut? Misschien omdat je er met alle geweld toch een raciaal dingetje van wil maken? :') Hetgeen je dan probeert door het handelen van zwarte slavenghandelaren als minder erg te classificeren
Vertel eens, was het intercontinentaal handelen in slaven een morele grens die zwarte slavenhandelaren niet over wilden gaan en waren ze daarom betere mensen? _O-
Nee, ze hadden alleen de mogelijkheden niet om zulk soort transportschepen te bouwen, als ze dat wel hadden, hadden ze de slaven netjes zelf op onze kusten afgegooid.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205957840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Maar ze zeggen wit ipv. blank omdat racistische negertjes en dom links volk blank voor "rijn" vindt staan, en blanke mensen kunnen niet rijn zijn gezien hun verleden. Dus een hele bevolkingsgroep wordt over één kam gescheerd en daarom moet er "wit" gezegd worden. Van mij mag iedereen die hier wit gebruikt sowieso een ban krijgen, het is een belediging, een racistische opmerking en de voedingsbodem om dit te zeggen is altijd racisme en haat jegens de blanke man/vrouw.

Woke is gewoon een ziekte, een geestesziekte bij mensen die niet goed in hun hoofd zijn. Kijk immers naar jou met je kanker gefake, dan moet je toch echt geestelijk gestoord zijn.
Mensen die het Nederlands niet goed machtig zijn mogen van mij ook wel een ban krijgen. Rijn, in plaats van rein.. Gescheerd in plaats geschoren..

Er zijn zwarte en bruine mensen, dus ook witte mensen. Hoezo is dat racistisch? Serieus, je zou maar zo'n instelling hebben. Dat is nog erger dan "woke" mensen die steen en been klagen. Het is gewoon lachwekkend. De wereld staat in brand, maar jij gaat huilen vanwege "het is blank en niet wit, huilhuil"
pi_205957910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:56 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ben je wel goed bij je hoofd, of doe je maar alsof?

Het zijn blanke mannetjes geweest die gingen koloniseren. Die zwarte mensen als slaven hebben gehandeld. In Europa zijn er geen zwarte mannetjes geweest die ons gingen onderdrukken. Ze onderdrukten alleen medekleurlingen. Dat is een wereld van verschil, en als je dit niet inziet ben je geen knip voor de neus waard of enkel aan het trollen (of allebei, zoals zo vaak op het fok forum)..

Ze deden het niet omdat ze blank/wit waren, dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar ze waren wel blank/wit dat is een feit.
Er zijn in Europa wel degelijk raids geweest op kustplaatsen door zwarte mannetjes (Moren) die witte mannetjes kwamen halen om te verhandelen op de slavenmarkten in Algiers, daarbij zijn in de loop der jaren zo'n 1.3 miljoen witte mannetjes en vrouwtjes verloren gegaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205957915
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, ze hadden alleen de mogelijkheden niet om zulk soort transportschepen te bouwen, als ze dat wel hadden, hadden ze de slaven netjes zelf op onze kusten afgegooid.
Waarom denk je dit?

Mensen verzinnen eerst iets, en als er een probleem is dan vinden ze daar een antwoord op. Zowel zwarte mensen als witte mensen doen dat. Dus als zwarte mensen naar een ander werelddeel wilden gaan dan hadden ze boten uitgevonden waarmee ze dat konden doen. Blijkbaar bestond voor hen die urgentie niet..

Jullie zijn net als die mensen die iedereen een crimineel noemen (maar de een heeft de mogelijkheid en de ander niet). Best wel lachwekkend. Alsof iedereen op zoekt gaat naar een geopende raam om in te breken, of naar een fiets die niet goed op slot staat..

Europa heeft gekoloniseerd omdat ze hun geloof wilden verspreiden en handel wilden drijven. De mensen op andere werelddelen voelden die urgentie gewoon niet. Kan toch?
pi_205957921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:37 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat deze mensen eindelijk representatie krijgen in een filmwereld waar zwarte mensen sporadisch een hoofdrol hebben?

Wat moet je een zuur leven hebben om negatief te reageren op kinderen die blij zijn omdat een zeemeermin op ze lijkt.
Zuur ? Wat boeit mij dat Amerikaanse kinderen blij zijn met een film ?
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:17:47 #147
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205957946
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Waarom denk je dit?

Mensen verzinnen eerst iets, en als er een probleem is dan vinden ze daar een antwoord op. Zowel zwarte mensen als witte mensen doen dat. Dus als zwarte mensen naar een ander werelddeel wilden gaan dan hadden ze boten uitgevonden waarmee ze dat konden doen. Blijkbaar bestond voor hen die urgentie niet..

Jullie zijn net als die mensen die iedereen een crimineel noemen (maar de een heeft de mogelijkheid en de ander niet). Best wel lachwekkend. Alsof iedereen op zoekt gaat naar een geopende raam om in te breken, of naar een fiets die niet goed op slot staat..

Europa heeft gekoloniseerd omdat ze hun geloof wilden verspreiden en handel wilden drijven. De mensen op andere werelddelen voelden die urgentie gewoon niet. Kan toch?
In tijden niet zoveel abjecte lulkoek gelezen. :D

Maar vertel, waarom is er nu wél zoveel urgentie?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 11:22:07 #148
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_205957999
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:20 schreef KvanDam1983 het volgende:
Mensen komen niet graag uit voor hun rechts zijn. Zoals Rita Verdonk "ik ben niet rechts, niet links maar recht door zee"..
En anderen komen niet graag uit voor geheel andere overtuigingen...
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef KvanDam1983 het volgende:
Er bestaat geen wokisme.
pi_205958055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:00 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Misschien moet je de discussie eens volgen, in plaats van je ergens zomaar mee te bemoeien. Het gaat om homorechten in de wereld, niet enkel in NL. NL is maar enorm klein.. Zelfs in DL mochten homo's tot 2017 enkel een geregistreerd partnerschap aangaan. Homo's mochten lang niet bloed doneren, zelfs als ze gewone seksuele contacten hadden (dus met 1 iemand).

Dus ja, er valt nog wel wat te winnen voor homorechten. Etto deed alsof homo's net zo veel of weinig mochten als hetero's en dat is dus onzin..

groetjes
"Waarom bemoei je ermee" om over te gaan op het "bemoeien met hoe andere landen"

Ik snap best homo rechten over de wereld goed moeten zijn. Helaas ben je hier wereldvreemd in en gaat je dat buiten Westerse landen niet ver komen met homo rechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door hunterrnl op 13-09-2022 11:33:15 ]
pi_205958407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:11 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Mensen die het Nederlands niet goed machtig zijn mogen van mij ook wel een ban krijgen. Rijn, in plaats van rein.. Gescheerd in plaats geschoren..

Er zijn zwarte en bruine mensen, dus ook witte mensen. Hoezo is dat racistisch? Serieus, je zou maar zo'n instelling hebben. Dat is nog erger dan "woke" mensen die steen en been klagen. Het is gewoon lachwekkend. De wereld staat in brand, maar jij gaat huilen vanwege "het is blank en niet wit, huilhuil"
blank komt van blanc

wit in Frans, waarmee zowel wit als blank correct is.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:05:00 #151
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205958457
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
blank komt van blanc

wit in Frans, waar zowel wit als blank correct is.
Andersom. Het Franse woord komt uit het Germaans.
quote:
blank bn. ‘lichtgekleurd; blinkend’
Mnl. blanc ‘lichtgekleurd (van de huid van mensen)’ [1287; CG II, Nat.Bl.D].
Os. blank; ohd. blanch (nhd. blank ‘schoon, leeg’); ofri. blank (nfri. blank); oe. blanc ‘vaal’ (ne. blank ‘saai, levenloos’); on. blakkr ‘vaal’; < pgm. *blanka-. Daarnaast nog het zn. oe. blanca, blonca ‘schimmel’.
Geen niet-Germaanse verwanten, dus de verdere herkomst is onduidelijk. Misschien is er sprake van een genasaleerde vorm bij het erfwoord → blaken ‘schitteren’.
Aan het Germaans ontleend zijn middeleeuws Latijn blancus en andere Romaanse vormen: Frans blanc (zie ook → blancheren); Italiaans bianco (zie → blanco); Spaans blanco; Portugees branco; Provençaals blanc(a). Afgeleid van blank is het werkwoord → blinken.
https://www.etymologiebank.nl/trefwoord/blank1
  Beste debater 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:06:40 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205958484
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:00 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Misschien moet je de discussie eens volgen, in plaats van je ergens zomaar mee te bemoeien. Het gaat om homorechten in de wereld, niet enkel in NL. NL is maar enorm klein.. Zelfs in DL mochten homo's tot 2017 enkel een geregistreerd partnerschap aangaan. Homo's mochten lang niet bloed doneren, zelfs als ze gewone seksuele contacten hadden (dus met 1 iemand).

Dus ja, er valt nog wel wat te winnen voor homorechten. Etto deed alsof homo's net zo veel of weinig mochten als hetero's en dat is dus onzin..

groetjes
Dat deed Etto niet; Etto heeft al langer duidelijk gemaakt waarom woke IN NEDERLAND een probleem is en waarom het ook zo onoprecht is om Nederland af te schilderen als een soort Mississippi anno 1890 of apartheid-Zuid Afrika. DAAR is al datgene waar woke zich opwindt van toepassing geweest en soms nog. Kennelijk heb je dat gemist in je diepgaande analyse van mijn postgedrag.

Woke in Nederland is het schoolvoorbeeld van hype en wat Bill Maher heel mooi het zoomer-syndroom noemt: denken dat er voor jouw aanwezigheid op aarde nooit is gestreden voor gelijkheid of rechten voor minderheden, dat we op een soort verderfelijk nulpunt van absolute ongelijkheid zitten en we nu pas 'wakker' zijn geworden. In de Nederlandse context al helemaal schandalig: er zijn hier geen rassenwetten geweest, al was het maar omdat Nederland tot voor kort ook helemaal geen grote rassenverschillen zijn geweest. Toen de bevolking wel pluriformer werd, was er in Nederland totaal geen massale opstand van blanke suprematie of een oproep tot haat en verzet. Wat heet, de enige partijen die dat voorstonden kregen met hangen en wurgen misschien een, twee zeteltjes bij elkaar gescharreld in dat oh zo racistische Nederland.

De Nederlandse volksaard is niet intens en inherent racistisch, en ook niet homofoob: van alle landen ter wereld is Nederland zo ongeveer koploper in acceptatie van homoseksualiteit gebleken. Kortom: woke in Nederland is totaal onnodig en vooral een ideologische hobby voor lieden met het historisch besef van een doperwt, teveel vrije tijd, de drang zichzelf een of andere vrijheidsstrijder te voelen of een combinatie van alles bij elkaar. En wat het vooral doet is voor afkeer zorgen onder mensen die het onderhand schijtbeu zijn om bij het minste geringste uitgemaakt te worden voor racist of homofoob omdat een of andere woke warrior weer iets heeft gevonden om over te janken.

Zoals je zelf mooi aangeeft is de crux van wokisme dan ook het stelselmatig, herhaaldelijk, onvermoeid koppelen van werkelijk alle problemen in de wereld aan identiteitsaspecten als ras, geslacht en seksuele voorkeur. Vaststaande kenmerken van een persoon die onveranderlijk zijn. Wokisme is het lelijke stiefzusje van plat racisme en discriminatie: precies dezelfde tunnelvisie, iets andere invulling, zelfde resultaat: men is niet diens karakter, men is diens identiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205958521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:05 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Andersom. Het Franse woord komt uit het Germaans.
[..]

Zit idd nog wat lagen dieper

Black en Blank in het Engels hebben dus grappig genoeg dezelfde wortels
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:09:54 #154
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205958533
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]

Europa heeft gekoloniseerd omdat ze hun geloof wilden verspreiden en handel wilden drijven. De mensen op andere werelddelen voelden die urgentie gewoon niet. Kan toch?
Dit grenst aan geschiedvervalsing.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:10:17 #155
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205958538
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nee, ze hadden alleen de mogelijkheden niet om zulk soort transportschepen te bouwen, als ze dat wel hadden, hadden ze de slaven netjes zelf op onze kusten afgegooid.
Ja, ik denk ook dat dit een geval is van "de gelegenheid maakt de dief". Afrikaanse leiders deden maar wat graag mee aan de slavenhandel van de Europeanen omdat ze eraan konden verdienen, en als Afrika in die tijd het ontwikkelingsniveau van Europa had gehad zouden Europese stamhoofden waarschijnlijk ook wel hun soortgenoten hebben uitgeleverd aan de Afrikaanse slavenhalers.
pi_205958542
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zoals je zelf mooi aangeeft is de crux van wokisme dan ook het stelselmatig, herhaaldelijk, onvermoeid koppelen van werkelijk alle problemen in de wereld aan identiteitsaspecten als ras, geslacht en seksuele voorkeur. Vaststaande kenmerken van een persoon die onveranderlijk zijn. Wokisme is het lelijke stiefzusje van plat racisme en discriminatie: precies dezelfde tunnelvisie, iets andere invulling, zelfde resultaat: men is niet diens karakter, men is diens identiteit.
Ik heb eerder het idee dat het voort komt uit een misplaatst gevoel dat 'we' als moderne Westerse samenleving een plicht hebben tot boetedoening vanwege het gedrag van onze voorouders. Dat zie je nu ook met al dat gehuil om herstelbetalingen voor dingen die echt eeuwen geleden zijn gebeurd.

Als je het niet meer over een gelijk speelveld hebt maar over vergelding, dan is dat alles behalve 'woke' en verlicht, dan is dat gewoon stampvoeten als een verwende kleuter omdat je in het verleden je kansen niet hebt gehad. Tja, life sucks, en gelukkig is het nu beter. De geschiedenis gaan we nu echt niet meer veranderen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Beste debater 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:11:31 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205958561
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Waarom denk je dit?

Mensen verzinnen eerst iets, en als er een probleem is dan vinden ze daar een antwoord op. Zowel zwarte mensen als witte mensen doen dat. Dus als zwarte mensen naar een ander werelddeel wilden gaan dan hadden ze boten uitgevonden waarmee ze dat konden doen. Blijkbaar bestond voor hen die urgentie niet..

Jullie zijn net als die mensen die iedereen een crimineel noemen (maar de een heeft de mogelijkheid en de ander niet). Best wel lachwekkend. Alsof iedereen op zoekt gaat naar een geopende raam om in te breken, of naar een fiets die niet goed op slot staat..

Europa heeft gekoloniseerd omdat ze hun geloof wilden verspreiden en handel wilden drijven. De mensen op andere werelddelen voelden die urgentie gewoon niet. Kan toch?
Ik zou nog even een en ander naslaan over de veroveringen door islamitische rijken en volkeren. Of denk je dat die islam uit het niets in Afrika en Azië terecht is gekomen?

Misschien ook koddig om wat te lezen over de expansiedrift van Japan, China of de Mongolen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205958587
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit grenst aan geschiedvervalsing.
Dat we niet met het mededoel in geloofsverspreiding koloniseerden?

Leg eens uit.
  Beste debater 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:13:29 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205958599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat we niet met het mededoel in geloofsverspreiding koloniseerden?

Leg eens uit.
Dat alleen Europa dat zou hebben gedaan, dat is de leugen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:13:52 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205958610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat we niet met het mededoel in geloofsverspreiding koloniseerden?

Leg eens uit.
Dat de rest van de wereld die aandrang niet had.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205958689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat de rest van de wereld die aandrang niet had.
Er bestaat een verslag over het bezoek van twee indianen aan Amsterdam eeuwen geleden, maar ik kan me zo niet heugen dat die kolonisatiedrang er geweest is bij volkeren waar we niet mee in conflict zijn geweest. In contrast zijn er op het Amerikaanse vasteland vele miljoenen indianen opgeruimd in de eeuwen na de komst van Columbus en z'n kankervloot.

While it is difficult to determine exactly how many Natives lived in North America before Columbus, estimates range from 3.8 million, as mentioned above, to 7 million people to a high of 18 million.


Geschiedenis moeten we in perspectief zien, maar we zien 'm het liefst met een dikke roze viltstift beklad.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:19:18 #162
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205958711
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zit idd nog wat lagen dieper

Black en Blank in het Engels hebben dus grappig genoeg dezelfde wortels
Misschien kunnen we een neologisme *blak introduceren. Dan hebben we "blank" en "blak" en kan zowel "wit" als "zwart" de prullenbak in als rasaanduiding. Lijkt me een win/winsituatie.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:21:26 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205958746
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er bestaat een verslag over het bezoek van twee indianen aan Amsterdam eeuwen geleden, maar ik kan me zo niet heugen dat die kolonisatiedrang er geweest is bij volkeren waar we niet mee in conflict zijn geweest. In contrast zijn er op het Amerikaanse vasteland vele miljoenen indianen opgeruimd in de eeuwen na de komst van Columbus en z'n kankervloot.

While it is difficult to determine exactly how many Natives lived in North America before Columbus, estimates range from 3.8 million, as mentioned above, to 7 million people to a high of 18 million.


Geschiedenis moeten we in perspectief zien, maar we zien 'm het liefst met een dikke roze viltstift beklad.
Neem sub Sahara Afrika, daar was het schering en inslag. Zuid Oost Azie niet veel anders.


Dat de namen en spelers wat anders waren betekent niet dat het niet gebeurt is.

Niemand sluit de ogen voor het koloniale verleden van Europa hoor, maar het riedeltje dat louter Europa zich er mee bezig heeft gehouden is wel oud.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:21:57 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205958754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er bestaat een verslag over het bezoek van twee indianen aan Amsterdam eeuwen geleden, maar ik kan me zo niet heugen dat die kolonisatiedrang er geweest is bij volkeren waar we niet mee in conflict zijn geweest. In contrast zijn er op het Amerikaanse vasteland vele miljoenen indianen opgeruimd in de eeuwen na de komst van Columbus en z'n kankervloot.

While it is difficult to determine exactly how many Natives lived in North America before Columbus, estimates range from 3.8 million, as mentioned above, to 7 million people to a high of 18 million.


Geschiedenis moeten we in perspectief zien, maar we zien 'm het liefst met een dikke roze viltstift beklad.
Wie ontkent die genocide?

Maar ook aan jou de vraag: die expansiedrift en tendens te koloniseren hebben we niet kunnen vaststellen bij niet-Europese volkeren? De Arabisch-islamitische expansiedrift in Afrika en Azië? De Japanse expansiedrift op het vasteland van Azië en in de Pacific? De Chinese expansiedrift, de Mongoolse?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:22:30 #165
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205958768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er bestaat een verslag over het bezoek van twee indianen aan Amsterdam eeuwen geleden, maar ik kan me zo niet heugen dat die kolonisatiedrang er geweest is bij volkeren waar we niet mee in conflict zijn geweest. In contrast zijn er op het Amerikaanse vasteland vele miljoenen indianen opgeruimd in de eeuwen na de komst van Columbus en z'n kankervloot.

While it is difficult to determine exactly how many Natives lived in North America before Columbus, estimates range from 3.8 million, as mentioned above, to 7 million people to a high of 18 million.


Geschiedenis moeten we in perspectief zien, maar we zien 'm het liefst met een dikke roze viltstift beklad.
Maar diezelfde niet-koloniserende volkeren van Noord-Amerika verjoegen elkaar aan de lopende band van elkaars jachtgronden, en als ze gevangenen maakten werd daar vaak ook niet op een erg humane wijze mee omgegaan (scalperen, levend villen). Ik denk dat je de goede en slechte kanten van beide zijden wel kunt benadrukken c.q. relativeren. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
pi_205958852
Wel 'ns gelezen ergens dat de indianen vooral kapotgingen aan ziektes die de europeanen meenamen en daar zelf imuun voor waren.
pi_205958869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:18 schreef Beathoven het volgende:
Er bestaat een verslag over het bezoek van twee indianen aan Amsterdam eeuwen geleden, maar ik kan me zo niet heugen dat die kolonisatiedrang er geweest is bij volkeren waar we niet mee in conflict zijn geweest. In contrast zijn er op het Amerikaanse vasteland vele miljoenen indianen opgeruimd in de eeuwen na de komst van Columbus en z'n kankervloot.
Wie heeft jou geschiedenisles gegeven? De volkeren waarmee we in conflict waren koloniseerde elkaar :'). Sterker nog, de aanwezigheid van bijvoorbeeld de Spanjaarden in Midden-Amerika werd oppertunistisch gebruikt door stam A om van stam B af te komen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:29:12 #168
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205958883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wel 'ns gelezen ergens dat de indianen vooral kapotgingen aan ziektes die de europeanen meenamen en daar zelf imuun voor waren.
En daar deden een aantal kolonisten een schepje boven op tijdens thanksgiving
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205958910
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wel 'ns gelezen ergens dat de indianen vooral kapotgingen aan ziektes die de europeanen meenamen en daar zelf imuun voor waren.
Dit is waarom 'xenofobie' onzin is. Het is volstrekt rationeel om de ander te vrezen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205958928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:11 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Mensen die het Nederlands niet goed machtig zijn mogen van mij ook wel een ban krijgen. Rijn, in plaats van rein.. Gescheerd in plaats geschoren..

Er zijn zwarte en bruine mensen, dus ook witte mensen. Hoezo is dat racistisch? Serieus, je zou maar zo'n instelling hebben. Dat is nog erger dan "woke" mensen die steen en been klagen. Het is gewoon lachwekkend. De wereld staat in brand, maar jij gaat huilen vanwege "het is blank en niet wit, huilhuil"
Vreemd wel dit. De eufemisme-loopband zegt dat zwart en bruin en gekleurd en zo niet meer kan om weet ik veel wat voor reden, en "persoon van kleur" genoemd moet worden en dan kom jij aan met "ja maar zwart en zo bestaat, dus we noemen jou gewoon wit. Fuck off met je racistische blank".

Ik, als blank persoon, eis vanaf nu gewoon "persoon van weinig kleur". Maar voor eisen ben ik waarschijnlijk te melaninedeficiënt.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tňch blijft bestaan.
pi_205958946
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Neem sub Sahara Afrika, daar was het schering en inslag. Zuid Oost Azie niet veel anders.

Dat de namen en spelers wat anders waren betekent niet dat het niet gebeurt is.

Niemand sluit de ogen voor het koloniale verleden van Europa hoor, maar het riedeltje dat louter Europa zich er mee bezig heeft gehouden is wel oud.
Het valt alleen vaak op dat dit onderwerp er selectief bij komt en absoluut erbij wordt gehouden als er iets niet zou kloppen in "voordelig" opzicht maar al snel wordt weggeschoven naar 'en daar dan... ' wanneer datgeen naar iets nadeligs helt. Dus nee, ik vind dat het "en daar dan.. " deel wel weg kan.
pi_205958958
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:52 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ga niet lopen huilen man. Witte of blanke mannetjes mogen nog genoeg zeggen.. Slachtofferrol staat niemand goed..
[..]
Je bent gewoon een aansteller. Wit of blank, wat is het verschil?

Waarom is wit nou weer racistisch? Er zijn ook zwarte mensen, dus waarom geen witte mensen?

Zie je niet in dat je je enorm aanstelt, net zoals Etto en die andere anti woke mensen? Ga eens leven, in plaats van windmolens bestrijden.
Ik zeg dat het de opvatting is van woke malloten. Dat is iets anders dan dat ze het weten af te dwingen.

Em het verschil tussen wit en Blank is dat Blank het juiste woord is en wit een denigrerende term is waar geen prijs op wordt gesteld door het merendeel van de Blanke mensen. Het is net zo onfatsoenlijk om het te blijven bezigen, als een transvrouw consequent als man aanspreken.

Ik vind Zwart ook geen goede term. Maar aangezien de meeste mensen die ik ken met die huidskleur graag als zodanig aangeduid willen worden, wie ben ik dan om het anders te doen? Mensen van kleur vind ik ook prima. Het bekt niet echt lekker, maar als ik een ander daar een plezier mee doe: ok.

Kwestie van respect.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:34:57 #173
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205958966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:32 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Vreemd wel dit. De eufemisme-loopband zegt dat zwart en bruin en gekleurd en zo niet meer kan om weet ik veel wat voor reden, en "persoon van kleur" genoemd moet worden en dan kom jij aan met "ja maar zwart en zo bestaat, dus we noemen jou gewoon wit. Fuck off met je racistische blank".

Ik, als blank persoon, eis vanaf nu gewoon "persoon van weinig kleur". Maar voor eisen ben ik waarschijnlijk te melaninedeficiënt.
Ik zeg altijd pigmentief uitgedaagd. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205958980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:56 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ben je wel goed bij je hoofd, of doe je maar alsof?

Het zijn blanke mannetjes geweest die gingen koloniseren. Die zwarte mensen als slaven hebben gehandeld. In Europa zijn er geen zwarte mannetjes geweest die ons gingen onderdrukken. Ze onderdrukten alleen medekleurlingen. Dat is een wereld van verschil, en als je dit niet inziet ben je geen knip voor de neus waard of enkel aan het trollen (of allebei, zoals zo vaak op het fok forum)..

Ze deden het niet omdat ze blank/wit waren, dat hoor je mij ook niet zeggen. Maar ze waren wel blank/wit dat is een feit.
In de Arabische wereld zijn weldegelijk Blanke slaven gehouden.

Dat bepaalde groepen bepaalde voorsprong hadden en daarmee meer macht staat een beetje los van huidskleur.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:37:20 #175
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205958996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het valt alleen vaak op dat dit onderwerp er selectief bij komt en absoluut erbij wordt gehouden als er iets niet zou kloppen in "voordelig" opzicht maar al snel wordt weggeschoven naar 'en daar dan... ' wanneer datgeen naar iets nadeligs helt. Dus nee, ik vind dat het "en daar dan.. " deel wel weg kan.
Ik begrijp echt niet wat je hier wil zeggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 12:37:28 #176
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205958999
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het valt alleen vaak op dat dit onderwerp er selectief bij komt en absoluut erbij wordt gehouden als er iets niet zou kloppen in "voordelig" opzicht maar al snel wordt weggeschoven naar 'en daar dan... ' wanneer datgeen naar iets nadeligs helt. Dus nee, ik vind dat het "en daar dan.. " deel wel weg kan.
Uhm... iemand stelt hier even dat dit een puur Europees dingetje was. Dat geschiedvervalsing noemen is gewoon een feit. Verder wordt er niets weggeschoven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205959000
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:11 schreef KvanDam1983 het volgende:

Er zijn zwarte en bruine mensen, dus ook witte mensen.
Als je een bank maakt in huidskleur, zou er dan iemand zijn die het een witte bank noemt?
pi_205959003
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dit is waarom 'xenofobie' onzin is. Het is volstrekt rationeel om de ander te vrezen.
Kort door de bocht dit vind ik.
Hier staat juist dat het een irrationele angst is: https://nl.wikipedia.org/wiki/Xenofobie
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:40:26 #179
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205959028
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Em het verschil tussen wit en Blank is dat Blank het juiste woord is en wit een denigrerende term is waar geen prijs op wordt gesteld door het merendeel van de Blanke mensen. Het is net zo onfatsoenlijk om het te blijven bezigen, als een transvrouw consequent als man aanspreken.
Het is qua fatsoensnormen inderdaad niet wezenlijk anders dan iemand van Inuit-afkomst tegen zijn zin "Eskimo" noemen, of Sinti "zigeuner", behalve dat dit anders dan bij die ingeburgerde oude benamingen ook nog eens speciaal bedoeld lijkt te zijn als een soort wraakactie.
pi_205959054
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:56 schreef KvanDam1983 het volgende:
Ze onderdrukten alleen medekleurlingen.
Zo zagen ze dat zelf niet, hč. Afrikanen omschrijven als behorend tot één kleurgroep is abject. Afrika is genetisch gezien, maar ook qua tintenpallet, het meest diverse continent van de wereld, en dat werd dan ook gereflecteerd in de talloze tribale oorlogen, waarbij de ander - veelal herkent door een ander voorkomen - graag werd afgeslacht. Niet zelden betrof dit 100% van de groep. Absolute en totale genocide. Relatief gezien deed dat geenszins onder voor wat de Europeanen presteerden.

Verder is het allemaal vooral een kwestie van verschil in capaciteit en macht. Het handelen van de machtarme vergelijken met het handelen van mensen mét macht, en in de morele weegschaal leggen, is uitermate kortzichtig.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:44:59 #181
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205959083
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:40 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het is qua fatsoensnormen inderdaad niet wezenlijk anders dan iemand van Inuit-afkomst tegen zijn zin "Eskimo" noemen, of Sinti "zigeuner", behalve dat dit anders dan bij die ingeburgerde oude benamingen ook nog eens speciaal bedoeld lijkt te zijn als een soort wraakactie.
Hier plaats ik even een kanttekening bij; zigeuner komt van ziehende geuner, wat rondtrekkende dief betekent.

In die context begrijpelijk dat men dan niet zo blij is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:47:59 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205959123
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zo zagen ze dat zelf niet, hč. De Afrikaan omschrijven als één kleurgroep is abject. Afrika is genetisch gezien, maar ook qua tintenpallet, het meest diverse continent van de wereld, en dat werd dan ook gereflecteerd in de talloze tribale oorlogen, waarbij de ander - veelal herkent door een ander voorkomen - graag werd afgeslacht. Niet zelden betrof dit 100% van de groep. Absolute en totale genocide. Relatief gezien deed dat geenszins onder voor wat de Europeanen presteerden.

Verder is het allemaal vooral een kwestie van verschil in capaciteit en macht. Het handelen van de machtarme vergelijken met het handelen van mensen mét macht, en in de morele weegschaal leggen, is uitermate kortzichtig.
Rwanda heeft volgens sommige inschattingen tot bijna een miljoen slachtoffers geleid.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rwandese_genocide
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:51:08 #183
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205959172
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hier plaats ik even een kanttekening bij; zigeuner komt van ziehende geuner, wat rondtrekkende dief betekent.

In die context begrijpelijk dat men dan niet zo blij is.
quote:
zigeuner zn. ‘lid van een rondtrekkend volk’
Vnnl. sigeyner, syngainder ‘lid van een rondtrekkend volk’ in veel diuersche gheloouen te weten christenen Turcken ioden syngainders ende oock Grycken [1575; WNT], Midden inde Veldthutten hebben sy (ghelijck de Zigeyners) vyer ‘te midden van de tenten hebben ze (zoals de zigeuners) een vuur’ [1595; WNT], nnl. zigeuner [1778; WNT].
Ontleend, in de oudste attestatie misschien rechtstreeks, later via Duits Zigeuner ‘id.’ [1418; Pfeifer], aan Italiaans zingaro ‘id.’ of Hongaars czigány ‘id.’. De verdere herkomst van dit woord, dat ook in vele andere Europese talen voorkomt, is onduidelijk; mogelijk gaat het terug op een middeleeuws-Griekse benaming tsinganos, atsinganos van een bepaalde ketterse sekte.
Lit.: Van der Sijs 1998, 113-115
En dan nog: voor de opkomst van "Sinti" kenden de meeste Nederlanders geen andere aanduiding voor hen dan "zigeuner". Zelfs al zou het van oorsprong een negatieve betekenis hebben gehad, dan nog is de etymologie zo ondoorzichtig dat je het in dit geval moeilijk op een boosaardige intentie van de taalgebruiker kunt gooien.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:57:25 #184
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205959266
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]
[..]
En dan nog: voor de opkomst van "Sinti" kenden de meeste Nederlanders geen andere aanduiding voor hen dan "zigeuner". Zelfs al zou het van oorsprong een negatieve betekenis hebben gehad, dan nog is de etymologie zo ondoorzichtig dat je het in dit geval moeilijk op een boosaardige intentie van de taalgebruiker kunt gooien.
Dit ben ik met je eens. Zoiets als “ziehende geuner” weet ik ook pas sinds kort.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205959330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:57 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit ben ik met je eens. Zoiets als “ziehende geuner” weet ik ook pas sinds kort.
Wie of wat is je bron want ik kom dit nergens tegen.
pi_205959356
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:51 schreef Iblardi het volgende:

[..]
[..]
En dan nog: voor de opkomst van "Sinti" kenden de meeste Nederlanders geen andere aanduiding voor hen dan "zigeuner". Zelfs al zou het van oorsprong een negatieve betekenis hebben gehad, dan nog is de etymologie zo ondoorzichtig dat je het in dit geval moeilijk op een boosaardige intentie van de taalgebruiker kunt gooien.
Dat is dus een beetje het knelpunt: Het gaat niet om de intentie van de zender, maar om het gevoel van de ontvanger. Waardoor een persoon die zich van geen kwaad bewust is ineens onbedoeld tot boeman kan worden gemaakt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:05:40 #187
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205959364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wie of wat is je bron want ik kom dit nergens tegen.
Ik had het ooit ergens gehoord, of gelezen. Maar heb toch een bron gevonden.

quote:
Komt uit Duits en is een racistische afkorting van ziehende gauner dat zoiets betekent als rondtrekkende boef.
Het is een uitermate beledigende benaming van een bevolkingsgroep.
https://www.betekenis-definitie.nl/zigeuner
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205959414
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:32 schreef bianconeri het volgende:
Woke and complotten moeten gewoon verboden worden.
Maken de wereld kapot.
Niet alles is zwart-wit. Een beetje woke is goed, een beetje complot niet. Wappie-woke en wappie-complot is allebei niet goed.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_205959447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm... iemand stelt hier even dat dit een puur Europees dingetje was. Dat geschiedvervalsing noemen is gewoon een feit. Verder wordt er niets weggeschoven.
Rwanda werd erbij gesleept als bliksemafleider door straatcommando.

After World War II, a Hutu emancipation movement began to grow in Rwanda,[42] fuelled by increasing resentment of the inter-war social reforms, and also an increasing sympathy for the Hutu within the Catholic Church.[43]Catholic missionaries increasingly viewed themselves as responsible for empowering the underprivileged Hutu rather than the Tutsi elite , leading rapidly to the formation of a sizeable Hutu clergy and educated elite that provided a new counterbalance to the established political order

Als dat nu een groot voorbeeld is waarin hetgeen ik aanhaalde ontkracht wordt in dat conversie vanuit Europa naar Christelijk geloof een subdoel is. Dan is dat niet de beste ontkrachting.
pi_205959515
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik had het ooit ergens gehoord, of gelezen. Maar heb toch een bron gevonden.
[..]
https://www.betekenis-definitie.nl/zigeuner
Gepost door een user, niet de allerbeste bron.

Overigens wel wat opmerkingen over de duitse variant elders in een artikel gevonden hier, maar daar wordt net zoals hier is beschreven het ontstaan van het woord daar zeer onwaarschijnlijk gevonden. Omdat er al zigeuners waren onder een soortgelijk woord voor zigeuners zich in Duitsland vestigden.
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:36:26 #191
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205959683
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gepost door een user, niet de allerbeste bron.

Overigens wel wat opmerkingen over de duitse variant elders in een artikel gevonden hier, maar daar wordt net zoals hier is beschreven het ontstaan van het woord daar zeer onwaarschijnlijk gevonden. Omdat er al zigeuners waren onder een soortgelijk woord voor zigeuners zich in Duitsland vestigden.
Etymologie. Altijd interessant. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 13:37:00 #192
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205959692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gepost door een user, niet de allerbeste bron.

Overigens wel wat opmerkingen over de duitse variant elders in een artikel gevonden hier, maar daar wordt net zoals hier is beschreven het ontstaan van het woord daar zeer onwaarschijnlijk gevonden. Omdat er al zigeuners waren onder een soortgelijk woord voor zigeuners zich in Duitsland vestigden.
Dat stond bovendien al in het citaat van de Etymologiebank dat ik hierboven postte. Het klinkt als een volksetymologie van het type "Antwerpen <-- hand werpen". Theoretisch zou zo'n speculatieve verklaring op zijn beurt nog weer de Duitse vorm van het woord kunnen hebben beďnvloed, maar of dat zo is weet ik niet.

Ik ben wel benieuwd wat de herkomst is van het Griekse woord (a)tsinganos waar het mogelijk op terug zou gaan.
  Beste debater 2022 dinsdag 13 september 2022 @ 14:03:15 #193
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205959933
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Rwanda werd erbij gesleept als bliksemafleider door straatcommando.

After World War II, a Hutu emancipation movement began to grow in Rwanda,[42] fuelled by increasing resentment of the inter-war social reforms, and also an increasing sympathy for the Hutu within the Catholic Church.[43]Catholic missionaries increasingly viewed themselves as responsible for empowering the underprivileged Hutu rather than the Tutsi elite , leading rapidly to the formation of a sizeable Hutu clergy and educated elite that provided a new counterbalance to the established political order

Als dat nu een groot voorbeeld is waarin hetgeen ik aanhaalde ontkracht wordt in dat conversie vanuit Europa naar Christelijk geloof een subdoel is. Dan is dat niet de beste ontkrachting.
Bliksemafleider voor wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205960094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wel 'ns gelezen ergens dat de indianen vooral kapotgingen aan ziektes die de europeanen meenamen en daar zelf imuun voor waren.
Een simpele griepepidemie heeft wel flink huis gehouden onder de diverse stammen in Zuid Amerika.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205960391
Mss kan ze beter stellen:

Dat extremistisch(e) wokisme, wappies, boeren, links/rechts het probleem is.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205960496
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mss kan ze beter stellen:

Dat extremistisch(e) wokisme, wappies, boeren, links/rechts het probleem is.
Hmja. Social media zoals Twitter waar mensen elkaar gek maken zie ik ook wel als bron van problemen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:26:15 #197
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205960572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:14 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hmja. Social media zoals Twitter waar mensen elkaar gek maken zie ik ook wel als bron van problemen.
Eens, dat gezeik op dat open riool wordt veel te serieus genomen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205960636
https://www.vvd.nl/hj-schoo-lezing-door-dilan-yesilgoz-zegerius/

Lees de tekst van de lezing.
Ze generaliseert zgn 'wokisten' tot een beweging die een soort dictatuur willen.
Dan generaliseert ze verder door kleine groepjes idd te radicale figuren een ernstige bedreiging van de rechtsstaat te noemen. De meest ernstige dreiging voor lijf en ledenen van burgers zijn toch echt de extreemrechtse complotdenkers
pi_205960652
Complotdenkers in Amerika hebben het vertrouwen in verkiezingen dus democratie al flink ondermijnd
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:00:32 #201
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205961966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:35 schreef Bluesdude het volgende:
Complotdenkers in Amerika hebben het vertrouwen in verkiezingen dus democratie al flink ondermijnd
Maar zo’n malloot als Trump schroomt (zeer waarschijnlijk) niet om weer mee te gaan doen.

Zover zijn laatste restje geloofwaardigheid.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:30:06 #202
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_205962233
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee, dat is simpelweg intolerantie.
[ afbeelding ]
Bijzonder wel deze post van jou. Want als je er echt zo over denk zou je minimaal 95% van de moslims in Nederland en ook minimaal datzelfde percentage van de asielzoekers ook niet moeten accepteren want die zijn zo intolerant als de neten. Of heb je daar weer een blinde vlek voor en geldt dit alleen voor neo-nazi's (wat misschien hooguit een paar duizend mensen in Nederland zijn). :')
pi_205962263
Dilan Yeşilgöz-Zegerius: " Wie dat wil beperken door safe spaces te eisen...."
Je leest wel eens dat studenten op Nederlandse universiteiten 'safe spaces eisen'.
Maar wat zijn dat eigenlijk en hoe vaak is dat al gebeurd in Nederland ?
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:35:11 #204
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_205962291
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_205962417
quote:
Waarom vliegen we toch altijd zo uit de bocht...
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:45:49 #206
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205962427
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uitermate goede punten.
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2022 21:12 schreef Kriegel het volgende:
Valt me mee van haar.
Wijze mannen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 13 september 2022 @ 18:46:28 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205965124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:11 schreef KvanDam1983 het volgende:
Mensen die het Nederlands niet goed machtig zijn mogen van mij ook wel een ban krijgen. Rijn, in plaats van rein.. Gescheerd in plaats geschoren..
Uhu...

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:18 schreef KvanDam1983 het volgende:
Wokisme is een scheldwoord voor meningen die door vooral rechtse witte mensen niet gepruimd wordt.. Tijden veranderen en daar wil men niet aan..
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:28 schreef KvanDam1983 het volgende:
Daar ben ik het volkomen mee eens! Geld niet voor mij, ik weet wat rechts en links zijn.. Ik heb zelfs in de politiek gezeten. Dus doei
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:55 schreef KvanDam1983 het volgende:

Geef jij maar eens voorbeeld van echt wokisme.. Dan zul je zien dat die makkelijk onder andere termen kunnen vallen. Wokisme bestaat niet.
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:09 schreef KvanDam1983 het volgende:
Hoezo? Ik heb nergens beweert dat ALLE witte mannetjes en vrouwtjes de baas waren. Dat maak jij ervan.. Een beetje jou probleem, je maakt een stropop ergens van en gaat daar dan over in discussie..
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:42 schreef KvanDam1983 het volgende:
Toen was het ook nog niet aan de hand. Men had die macht nog niet.

En toch waren de mensen die de baas waren voornamelijk blank, heteroseksueel en man... Dat kun je niet ontkennen. Ondank als je "nuances"...
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:15 schreef KvanDam1983 het volgende:
Jullie zijn net als die mensen die iedereen een crimineel noemen (maar de een heeft de mogelijkheid en de ander niet). Best wel lachwekkend. Alsof iedereen op zoekt gaat naar een geopende raam om in te breken, of naar een fiets die niet goed op slot staat..

Europa heeft gekoloniseerd omdat ze hun geloof wilden verspreiden en handel wilden drijven.


[ Bericht 1% gewijzigd door AchJa op 13-09-2022 21:42:26 ]
pi_205975604
Goede toespraak, voor een politicus verrasend helder. Legt de vinger op de zere plek, dat zie je zelden.
pi_205976026
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:27 schreef MoreDakka het volgende:
Goede toespraak, voor een politicus verrasend helder. Legt de vinger op de zere plek, dat zie je zelden.
Ze vecht tegen een spookbeeld: wook
Er wordt niet alom safe spaces geeist op universiteiten, noch alom gedemonstreerd tegen sprekende rechtse populisten.
Die zere plek is er wel , in de fantasie van bangerikken voor het wookspook.
Daar moet je de vinger op het probleem leggen.
Er is geen wookspook die de rechtsorde of democratie en/of de vrije meningsuiting bedreigt.
pi_205976194
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

Europa heeft gekoloniseerd omdat ze hun geloof wilden verspreiden en handel wilden drijven. De mensen op andere werelddelen voelden die urgentie gewoon niet. Kan toch?
Dat ver weg landen bezetten en terroriseren om het geloof te verspreiden was ook vaak een smoesje om te kunnen roven.
De VOC bijv ging handel drijven zoals criminele gangs dat doen... Met veel geweld, dan weer met slimme deals , of met bedreigingen, grof of subtiel, met omkopingen en oja ... met slaven uiteraard.
pi_205976203
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 18:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ze vecht tegen een spookbeeld: wook
Er wordt niet alom safe spaces geeist op universiteiten, noch alom gedemonstreerd tegen sprekende rechtse populisten.
Die zere plek is er wel , in de fantasie van bangerikken voor het wookspook.
Daar moet je de vinger op het probleem leggen.
Er is geen wookspook die de rechtsorde of democratie en/of de vrije meningsuiting bedreigt.
Ok man. :)
  woensdag 14 september 2022 @ 19:10:11 #214
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205976214
Ik denk dat ik dat met de jaarlijkse lamentaties over Zwarte Piet ook ga doen; gewoon keihard alles ontkennen. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 14 september 2022 @ 19:12:54 #215
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_205976249
quote:
Volgens Yeşilgöz willen ‘wokisten’ bepalen ‘wie recht van spreken heeft’. Woke is naar eigen zeggen een beweging die mensen bewust maakt van racisme of sociaal onrecht tegen minderheden. Yeşilgöz spreekt eerder van censuur. ,,Alleen als je tot de juiste groep hoort, mag je meepraten.” Volgens Yeşilgöz wil woke ‘cancelen wat hun niet aanstaat’. ,,Onderwerpen, standpunten en meningen worden onbespreekbaar verklaard. En waarom? Omdat deze zouden kwetsen. Wokisten willen bepalen wie recht van spreken heeft. Alleen als je tot de juiste groep hoort, mag je meepraten. Daarmee worden individuen gereduceerd tot geslacht, afkomst of gerichtheid met een vaste bijbehorende mening.”
Eens
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_205976270
De enige kritiek is dat 'woke' een dom woord is dat niemand zou moeten gebruiken, eigenlijk.
  woensdag 14 september 2022 @ 19:21:24 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205976371
Woke is een soort aids van de hersenen.
pi_205984843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 19:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Woke is een soort aids van de hersenen.
Is dat zo.... ?
Weet je wat woke-mensen willen en zeggen ?
En ken je iemand bij naam noemen ?
Jesse Klaver, Sylvana Simons ???
pi_205984896
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:05 schreef Jojoke het volgende:
Heeft ze een punt?
Zeker weten!
Eens kijken
pi_205984930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 18:45 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Waarom vliegen we toch altijd zo uit de bocht...
Wat is het probleem?
pi_205985671
Maar noem nu eens een voorbeeld waarbij woke-isten geen tegenspraak dulden.
De Wappies kappen wél iedere kritiek af met "Jullie zijn sheeple!!!"
Ik vind links redelijk rustig.

Rechts doet net alsof het "het volk" vertegenwoordigt.
En links houdt zijn mond. Hierdoor lijkt het alsof de grote meerderheid van de mensen voor rechts is.
Ik ben ook bang dat rechts bij de eerstvolgende verkiezingen de uitslag in twijfel trekt.
Omdat de zwijgende linkse.... (nou ja meerderheid, laten we zeggen helft) natuurlijk wél gebruik maakt van het stemrecht.

Maar in de rechtse schreeuw-bubbel hoor je geen tegengeluid.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Beste debater 2022 donderdag 15 september 2022 @ 15:25:11 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205985712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar noem nu eens een voorbeeld waarbij woke-isten geen tegenspraak dulden.
De Wappies kappen wél iedere kritiek af met "Jullie zijn sheeple!!!"
Ik vind links redelijk rustig.

Rechts doet net alsof het "het volk" vertegenwoordigt.
En links houdt zijn mond. Hierdoor lijkt het alsof de grote meerderheid van de mensen voor rechts is.
Ik ben ook bang dat rechts bij de eerstvolgende verkiezingen de uitslag in twijfel trekt.
Omdat de zwijgende linkse.... (nou ja meerderheid, laten we zeggen helft) natuurlijk wél gebruik maakt van het stemrecht.

Maar in de rechtse schreeuw-bubbel hoor je geen tegengeluid.
Links hier en verre gecharmeerd van 'woke'.

En als woke ergens een held in is, is het bij de minste kritiek op Heilige Zaken wegzetten van personen als racist, xenofoob en homofoob. Voorbeelden genoeg van alleen al op Fok zelf. Die club is geen haar beter dan de wappie die staat te stomen dat iedereen een schaap van het WEF is wanneer hij dingen hoort die hem niet bevallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 donderdag 15 september 2022 @ 15:25:51 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205985722
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 13:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Is dat zo.... ?
Weet je wat woke-mensen willen en zeggen ?
En ken je iemand bij naam noemen ?
Jesse Klaver, Sylvana Simons ???
Neem een kijkje op OneWorld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205985794
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voorbeelden genoeg
En dat kijg ik idd steeds als antwoord. Nooit een concreet voorbeeld.
Hierna zeg je "One World". Wat is dat in hemelsnaam? Je kunt dan toch zelf ook een voorbeeld geven.
In Real Life houdt links zich stil.

En rechts zit met zijn blauw-wit-rode vlaggen en hun trekkers de maatschappij te intimideren.
En links durft niks terug te zeggen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205985862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar noem nu eens een voorbeeld waarbij woke-isten geen tegenspraak dulden.
Zwarten Pieten discussie & racisme debat, waar je als blanke geen mening over mag hebben ('want je weet niet hoe het is').
Johan Derksen met zn kaars, waar alleen aangerande/verkrachte vrouwen iets van mochten vinden.
Alles rond culturele toe-eigening reken ik ook goed, maar trekt het wat breder.
pi_205985952
Yeşilgöz is klaar met links en heeft geen kritiek op extreem rechts. Minister onwaardig.

Als het klopt dat Joop een paar dagen plat heeft gelegen omdat Nekschot een cartoon over Wilders heeft gemaakt, dan moet Yeşilgöz dat adresseren en niet alleen voorbeelden noemen die over links gaan. Sowieso een beetje raar dat ze het heeft over Nekschot die zou zijn opgepakt vanwege belediging van de profeet wat gewoon reinste lulkoek is. Dat rechts zaken verzint en verdraait weten we maar een minister....?
pi_205986049
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Zwarten Pieten discussie & racisme debat, waar je als blanke geen mening over mag hebben ('want je weet niet hoe het is').
Johan Derksen met zn kaars, waar alleen aangerande/verkrachte vrouwen iets van mochten vinden.
Alles rond culturele toe-eigening reken ik ook goed, maar trekt het wat breder.
Wie zegt dat een blanke geen mening over Zwarte Piet mag hebben.
Johan Derksen met de kaars. OM deed onderzoek. Conclusie dat er geen strafvervolging hoefde te komen. Klaar.

Iedereen mocht wat vinden.

Geef eens echte voorbeelden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205986067
Yeşilgöz heeft uitstekende punten. Spijker op de kop hier.

En ook maar even alle reacties in dit topic zitten lezen, haha, het is weer genieten. Sterke bijdrages van Etto en ook leuk om te zien hoe sommige users kneiterwoke zijn maar vervolgens ontkennen dat wokeisme bestaat. Zogenaamd is het slechts een verzinsel van boze, witte, rechts-christelijke mensen. Om vervolgens iedereen die een andere mening heeft uit te maken voor boos, wit en rechts-christelijk. Ja, dat is natuurlijk een leuke manier om zelf de boeman te creëren waar je zegt tegen te strijden.

Het valt tevens op hoe wokeisten in veel gevallen totaal geen historisch besef hebben. Zij hebben het idee dat boze, ondrukkende witte blanke mensen niets anders hebben gedaan dan andere volkeren en etniciteiten onderdrukken en uitmoorden. Dat strijd, conflict, onderdrukking en verscheidene vormen van uitbuiting vroeger helaas de norm waren overal ter wereld (ongeacht huidskleur of afkomst) wordt daarbij totaal genegeerd.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neem een kijkje op OneWorld.
Dat is waarschijnlijk een website met een perspectief waar hij zich helemaal in kan vinden. Om natuurlijk vervolgens weer te ontkennen dat wokeisme bestaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205986072
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Zwarten Pieten discussie & racisme debat, waar je als blanke geen mening over mag hebben ('want je weet niet hoe het is').
Johan Derksen met zn kaars, waar alleen aangerande/verkrachte vrouwen iets van mochten vinden.
Alles rond culturele toe-eigening reken ik ook goed, maar trekt het wat breder.
Derksen is gewoon op de tv. Als iemand wel niet gecancelled is dan is het Derksen wel.

Maar frame het maar alsof het de schuld van woke is
  donderdag 15 september 2022 @ 16:13:55 #230
3542 Gia
User under construction
pi_205986102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar noem nu eens een voorbeeld waarbij woke-isten geen tegenspraak dulden.

Zwarte Piet, Negerzoenen, sowieso het woord 'neger' mag, schijnbaar, niet meer gezegd worden, want dan voelen negers zich beledigd.

De minister noemde bij op1 ook, terecht, het feit dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden.
pi_205986108
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Derksen is gewoon op de tv. Als iemand wel niet gecancelled is dan is het Derksen wel.
Je kan niet zeggen dat het niet geprobeerd is, hem cancellen. En dat is waar het hele topic en nieuwsbericht om gaan toch?
  donderdag 15 september 2022 @ 16:18:34 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_205986142
Yezilgos: complottheorieën ondermijnen de instituties.

Ook Yezilgos: hoor mij uit over een schimmige groep mensen die zoveel macht heeft dat ze achter de schermen mensen monddood kunnen maken, daar ga ik tegen strijden!

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205986202
Ik ben op mijn beurt dan weer klaar met de minister die zelf de rechtsstaat ondermijnt, die het begrip probeert uit te hollen, die het OM selectief en politiek laat vervolgen, en die eigenlijk de gehele oppositie tot een staatsvijand die 'aangepakt' moet worden verklaart.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205986379
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:14 schreef Piles het volgende:

[..]
Je kan niet zeggen dat het niet geprobeerd is, hem cancellen. En dat is waar het hele topic en nieuwsbericht om gaan toch?
Je snapt cancelcultuur niet. Iemand aanranden of verkrachten is gewoon strafbaar. Dat heeft niks met cancellen te maken. Ook al was het verzonnen en werden de woorden niet teruggenomen, bepaald gedrag is nooit acceptabel.

Die eindeloze drang om alles in de schoenen van links of woke te duwen om maar niet over een onderwerp na te denken is om te janken. Een D66er of GLer had met dit verhaal moeten komen, let op hoe hard hij zou zijn "gecancelled"....
pi_205986405
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Zwarte Piet, Negerzoenen, sowieso het woord 'neger' mag, schijnbaar, niet meer gezegd worden, want dan voelen negers zich beledigd.

De minister noemde bij op1 ook, terecht, het feit dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden.
Je zegt het zelf. Dus het mag. Feit is alleen dat een groot en groeiend deel van de mensen het niet zo'n prettig woord meer vindt.
Je mag ook nog steeds "wijf" zeggen tegen een vrouw. In de middeleeuwen was dat een normaal woord voor een vrouw. Tegenwoordig heeft het een negatieve klank. Dus je mag het nog gebruiken. En het wordt ook nog gebruikt. Maar de meerderheid vindt het niet meer zo'n vriendelijk woord. Het verbod op "wijf" wordt niet van bovenaf opgelegd door lobby'ende wokisten.
En zo is het ook met Zwarte Piet en neger.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205986406
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Zwarte Piet, Negerzoenen, sowieso het woord 'neger' mag, schijnbaar, niet meer gezegd worden, want dan voelen negers zich beledigd.

De minister noemde bij op1 ook, terecht, het feit dat niemand het recht heeft om niet beledigd te worden.
Wat dacht je van cultuureigening?
Blanken die geen kroeshaar mogen of zich kleden in Afrikaanse klededracht...

:')
pi_205986561
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Je zegt het zelf. Dus het mag. Feit is alleen dat een groot en groeiend deel van de mensen het niet zo'n prettig woord meer vindt.
en daar loopt men juist tegenaan denk ik. De groep mensen die iets niet fijn vinden lijkt wel datgene direct te willen verwijderen. Iemand hierboven geeft daar een aantal voorbeelden van volgens mij
pi_205986619
quote:
Nee, is duidelijk.
Het moet gezegd: Je bent concreet. En je hebt je bagage.
Complimenten!

Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre dit onder druk gebeurt van bedreigingen of dat het het gevolg is van eigen inzicht. De waarheid zit dan volgens mij toch in het midden.

Zonder in een whataboutism te vervallen zien we ook aan de meer rechtsere kanten deze acties.

"Zwarte Pieten" die zonder aanmelding een school binnenstormen.
Terreurtrekkerbestuurders die een vega bedrijf bezetten en sommeren dat een pro-vega website tekst wordt aangepast.
En ook een reclamezuil van een supermarkt beinvloeden dat daar geen wakker-dier reclame op mag.

Dus: bedreigingen etc gebeurt natuurlijk op verschillende terreinen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205986697
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neem een kijkje op OneWorld.
En dan wat?
Dan hoef je mijn vragen niet te beantwoorden?
pi_205986698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Nee, is duidelijk.
Het moet gezegd: Je bent concreet. En je hebt je bagage.
Complimenten!

Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre dit onder druk gebeurt van bedreigingen of dat het het gevolg is van eigen inzicht. De waarheid zit dan volgens mij toch in het midden.

Zonder in een whataboutism te vervallen zien we ook aan de meer rechtsere kanten deze acties.

"Zwarte Pieten" die zonder aanmelding een school binnenstormen.
Terreurtrekkerbestuurders die een vega bedrijf bezetten en sommeren dat een pro-vega website tekst wordt aangepast.
En ook een reclamezuil van een supermarkt beinvloeden dat daar geen wakker-dier reclame op mag.

Dus: bedreigingen etc gebeurt natuurlijk op verschillende terreinen.
Precies het punt van de minister, het komt ook van 2 kanten. Zowel dat wokisme als wat jij beschrijft.
pi_205986832
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre dit onder druk gebeurt van bedreigingen of dat het het gevolg is van eigen inzicht.
De anti-WOKE club lijkt het erg moeilijk te hebben met mensen die ergens vragen over stellen en op die manier zo af en toe gehoor vinden. Levensgevaarlijk natuurlijk, clubjes die een beetje voor zichzelf nadenken over de wereld om hun heen.
  donderdag 15 september 2022 @ 17:38:00 #244
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205986857
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 13:37 schreef Iblardi het volgende:

Ik ben wel benieuwd wat de herkomst is van het Griekse woord (a)tsinganos waar het mogelijk op terug zou gaan.
https://en.wiktionary.org(...)AC%CE%BD%CE%BF%CF%82
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205986888
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
De anti-WOKE club lijkt het erg moeilijk te hebben met mensen die ergens vragen over stellen en op die manier zo af en toe gehoor vinden. Levensgevaarlijk natuurlijk, clubjes die een beetje voor zichzelf nadenken over de wereld om hun heen.
Volgens mij is dat het probleem niet. Tenminste niet voor mij. Vragen stellen prima, ga lekker in discussie. Maar het doordrammen en cancellen omdat men iets niet aanstaat en de bedreigingen daardoor.

Nogmaals, komt van 2 kanten. Maar een normale discussie danwel middenweg is voor beide kanten vaak niet bespreekbaar
pi_205986939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:41 schreef Malavita het volgende:

[..]
Volgens mij is dat het probleem niet. Tenminste niet voor mij. Vragen stellen prima, ga lekker in discussie. Maar het doordrammen en cancellen omdat men iets niet aanstaat en de bedreigingen daardoor.
Wie wordt er dan gecanceld en wie hebben überhaupt de mogelijkheid om mensen te cancelen dan? Doordrammen is verder een nietszeggend label, vragen stellen is prima en je kunt vragen als 'gedram' ervaren, maar dat maakt het nog niet 'gedram'.
  donderdag 15 september 2022 @ 17:58:07 #247
3542 Gia
User under construction
pi_205987066
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:07 schreef Malavita het volgende:

[..]
en daar loopt men juist tegenaan denk ik. De groep mensen die iets niet fijn vinden lijkt wel datgene direct te willen verwijderen. Iemand hierboven geeft daar een aantal voorbeelden van volgens mij
Negerzoenen en Jodenkoeken heten al niet meer zo.
pi_205987070
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:47 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wie wordt er dan gecanceld en wie hebben überhaupt de mogelijkheid om mensen te cancelen dan? Doordrammen is verder een nietszeggend label, vragen stellen is prima en je kunt vragen als 'gedram' ervaren, maar dat maakt het nog niet 'gedram'.
jij hebt het zelf over dat witte de withcentrum. Waarom mogen die hun naam niet veranderen vraag je. Niemand die zegt dat dat niet mag, zeker niet als dat gebeurd zonder druk.

Maar in diezelfde post waar jij op reageert staat ook deze link: https://www.volkskrant.nl(...)iale-namen~bfc79e18/

Koste wat het kost moeten die namen weg. Dat bedoel ik met cancellen en drammen. Zelfde verhaal met het standbeeld in Hoorn. Daar worden of werden ook bedreigingen voor geuit, waren ook wat relletjes van notabene mensen van buiten Hoorn die vonden dat het weg moest. Er is al wat aangepast, er staat echt veel en juiste informatie maar dan nog is het niet genoeg. Dat is drammen.
  donderdag 15 september 2022 @ 18:05:26 #249
3542 Gia
User under construction
pi_205987145
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:48 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wat dacht je van cultuureigening?
Blanken die geen kroeshaar mogen of zich kleden in Afrikaanse klededracht...

:')
Of wanneer je een foto van zwarte piet op facebook zet! Wordt verwijderd en je krijgt een waarschuwing.

Voor mij blijft een neger een neger en een negerzoen een negerzoen. Ik weiger mee te doen met politiek wenselijk gedrag. Zoals zoveel mensen. Dit gaat onherroepelijk leiden tot 2 kampen, waarbij gezegd moet worden dat van het kamp waar ik in zit de mensen in het andere kamp zich gerust beledigd mogen voelen en dit mogen zeggen. Maar mogen wij van hen ook zeggen wat wij willen, zelfs als zij dit als beledigend ervaren?

Dat is de kwestie. Want zij beweren dat wij ze beledigen en dat is niet waar. Zij VOELEN zich beledigd.
pi_205987189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Of wanneer je een foto van zwarte piet op facebook zet! Wordt verwijderd en je krijgt een waarschuwing.

Voor mij blijft een neger een neger en een negerzoen een negerzoen. Ik weiger mee te doen met politiek wenselijk gedrag. Zoals zoveel mensen. Dit gaat onherroepelijk leiden tot 2 kampen, waarbij gezegd moet worden dat van het kamp waar ik in zit de mensen in het andere kamp zich gerust beledigd mogen voelen en dit mogen zeggen. Maar mogen wij van hen ook zeggen wat wij willen, zelfs als zij dit als beledigend ervaren?

Dat is de kwestie. Want zij beweren dat wij ze beledigen en dat is niet waar. Zij VOELEN zich beledigd.
Vraag is natuurlijk wel waarom je die woorden zo graag wilt gebruiken. Zoals het woord neger.
  donderdag 15 september 2022 @ 18:12:33 #251
3542 Gia
User under construction
pi_205987212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:09 schreef Malavita het volgende:

Vraag is natuurlijk wel waarom je die woorden zo graag wilt gebruiken. Zoals het woord neger.
Omdat ik dat mijn hele leven al doe. Een eskimo, een indiaan, een chinees, een neger, een blanke. Het zijn geen scheldwoorden, geen van allen.
Kijk, 'nikker' is een een scheldwoord. Zo zal ik nooit iemand aanduiden. Maar met 'neger' is niets mis.
pi_205987251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat ik dat mijn hele leven al doe. Een eskimo, een indiaan, een chinees, een neger, een blanke. Het zijn geen scheldwoorden, geen van allen.
Kijk, 'nikker' is een een scheldwoord. Zo zal ik nooit iemand aanduiden. Maar met 'neger' is niets mis.
dus omdat jij heel je leven iets doet, is er geen reden om iets aan te passen? Duidelijk :)
pi_205987309
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:57 schreef opgebaarde het volgende:
Sowieso een beetje raar dat ze het heeft over Nekschot die zou zijn opgepakt vanwege belediging van de profeet wat gewoon reinste lulkoek is.
Dat is precies wat er gebeurd is.
pi_205987331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat ik dat mijn hele leven al doe. Een eskimo, een indiaan, een chinees, een neger, een blanke. Het zijn geen scheldwoorden, geen van allen.
Kijk, 'nikker' is een een scheldwoord. Zo zal ik nooit iemand aanduiden. Maar met 'neger' is niets mis.
Negroďde types. O-)
pi_205987541
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:05 schreef Jojoke het volgende:
Wokisten willen bepalen wie recht van spreken heeft.
Ik loop met een grote boog om mensen met paars-blauw haar... (Vooral vrouwen!)
Ik kijk ze niet aan... spreek ze niet aan, ik CANCEL ze! :')
pi_205987593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:05 schreef Gia het volgende:

Ik weiger mee te doen met politiek wenselijk gedrag.\
Jij weigert mee te doen met sociaal-wenselijk gedrag ....
Vele donkere afrikaanse mensen willen niet meer geduid worden met neger of negerin.
Pas je dan aan en respecteer dat zij zelf kunnen bepalen hoe het prettig is genoemd te worden.
pi_205987613
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 17:58 schreef Malavita het volgende:

[..]
jij hebt het zelf over dat witte de withcentrum. Waarom mogen die hun naam niet veranderen vraag je. Niemand die zegt dat dat niet mag, zeker niet als dat gebeurd zonder druk.
Dan is dat toch een slecht voorbeeld?
quote:
Maar in diezelfde post waar jij op reageert staat ook deze link: https://www.volkskrant.nl(...)iale-namen~bfc79e18/
Bedreigingen zijn nooit goed natuurlijk.
pi_205987616
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij weigert mee te doen met sociaal-wenselijk gedrag ....
Vele donkere afrikaanse mensen willen niet meer geduid worden met neger of negerin.
Pas je dan aan en respecteer dat zij zelf kunnen bepalen hoe het prettig is genoemd te worden.
Die willen zoveel. Ook mogen we onszelf van hun niet meer wit noemen.

Laat ze lekker de vinken tering krijgen
pi_205987631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:50 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dan is dat toch een slecht voorbeeld?
[..]
Bedreigingen zijn nooit goed natuurlijk.
dat was ook een slecht voorbeeld, gebruikte hem vooral als bruggetje naar het voorbeeld wat ik wel een juiste vond.

En over het laatste zijn we het gelukkig eens, maar dat dacht ik al als ik je posts voorbij zie komen :)
pi_205987638
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:51 schreef PS. het volgende:

[..]
Die willen zoveel. Ook mogen we onszelf van hun niet meer wit noemen.

??? ik snap je niet..
wie is die 'hun' die je verbiedt jezelf wit te noemen ?
pi_205987652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:51 schreef PS. het volgende:

[..]
Die willen zoveel. Ook mogen we onszelf van hun niet meer wit noemen.

Laat ze lekker de vinken tering krijgen
Het is een verschil hoe je iemand anders noemt die dat niet wilt en hoe je jezelf noemt. Daar kan je best onderscheid in maken.
pi_205987678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
??? ik snap je niet..
wie is die 'hun' die je verbiedt jezelf wit te noemen ?
ik denk dat diegene blank bedoeld. Dat zou de zin wat logischer maken.
pi_205987724
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:54 schreef Malavita het volgende:

[..]
ik denk dat diegene blank bedoeld. Dat zou de zin wat logischer maken.
lijkt me ook logischer...
Dan de vraag anders formuleren: wie is die 'hun' die 'onszelf' verbiedt blank te noemen?
pi_205987780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
lijkt me ook logischer...
Dan de vraag anders formuleren: wie is die 'hun' die 'onszelf' verbiedt blank te noemen?
donkere medemensen danwel linkse strijders vermoed ik:

quote:
Mensen kiezen steeds vaker voor de term wit omdat blank vanwege het koloniale verleden van ons land een superioriteit tegenover gekleurde mensen uitstraalt die er niet zou moeten of mogen zijn.
Hoor het ook wel om me heen in discussies waar men wordt gecorrigeerd wordt als men blank zegt. Dat is nu echt wel anders dan pak em beet 20 jaar geleden denk ik. Corrigeren is wat anders dan verbieden uiteraard.
pi_205987787
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:50 schreef EinarBoe het volgende:

[..]

Bedreigingen zijn nooit goed natuurlijk.
Precies waar de minister het over heeft.
pi_205987849
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:01 schreef Malavita het volgende:

[..]
donkere medemensen danwel linkse strijders vermoed ik:
Ja... die zullen bedoeld zijn.... maar wie precies van deze groepen 'verbieden' ?
Ik ken die mensen niet. Ze bestaan niet , denk ik
quote:
Hoor het ook wel om me heen in discussies waar men wordt gecorrigeerd wordt als men blank zegt. Dat is nu echt wel anders dan pak em beet 20 jaar geleden denk ik. Corrigeren is wat anders dan verbieden uiteraard.
Dat is het juiste onderscheid.
Ik blijf gewoon blank zeggen en schrijven.
Die angelsaksische indeling van witten en zwarten deugt niet. Zo zijn de huidskleuren niet.
Correcter is het te zeggen lichtgekleurden en donkergekleurden...
pi_205987870
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Precies waar de minister het over heeft.
Nee, de minister heeft het over van alles en nog wat en beperkt zich totaal niet tot 'bedreigingen'.
pi_205987910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, de minister heeft het over van alles en nog wat en beperkt zich totaal niet tot 'bedreigingen'.
Niemand heeft het over beperken.

Maar wel een goed voorbeeld van het beperkte denken van een bepaalde slag posters hier.
pi_205987931
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Niemand heeft het over beperken.
Jij zegt dat 'bedreigingen' precies is waar de minister het over heeft. Dat is aantoonbaar onjuist, aangezien ze het over een heleboel zaken heeft en dus niet 'precies' over bedreigingen.
pi_205987969
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jij zegt dat 'bedreigingen' precies is waar de minister het over heeft. Dat is aantoonbaar onjuist, aangezien ze het over een heleboel zaken heeft en dus niet 'precies' over bedreigingen.
Ik denk dat je dat iets anders kan interpreteren. Nadeel van een forum ipv real life discussie denk ik.
pi_205987979
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat ik dat mijn hele leven al doe. Een eskimo, een indiaan, een chinees, een neger, een blanke. Het zijn geen scheldwoorden, geen van allen.
Kijk, 'nikker' is een een scheldwoord. Zo zal ik nooit iemand aanduiden. Maar met 'neger' is niets mis.
Zaken kunnen in de loop van de tijd veranderen.
Wijf was ook ooit een geaccepteerd woord voor vrouw.
Zigeuner komt van "Ziehende Gauner". Dus "Rondtrekkende Bandieten". Logisch dat daar bezwaar voor wordt gemaakt.
Het lijkt me niet zo'n probleem om daarover van gedachten te wisselen.
Dries van Agt had het ooit over het feit dat hij als Ariër anders over de "drie van Breda" dacht dan bv Polak.
Dat heeft hem ook kritiek opgeleverd en terecht.
Ik vind hierover van gedachten wisselen geen "gezeur".
Ik vind het eerder "gezeur" om het "gezeur" te noemen. En het leidt volgens mij nooit tot een regelrecht verbod. Er komen gewoon richtlijnen die in bepaalde kringen wel worden opgenomen.
Waarom hebben andere mensen daar dan moeite mee?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205988008
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:16 schreef Malavita het volgende:

[..]
Ik denk dat je dat iets anders kan interpreteren. Nadeel van een forum ipv real life discussie denk ik.
Nee, het is gewoon een poging om de discussie te versmallen - 'Yesilgoz had het over bedreigingen' - zodat de krakkemikkigheid van haar overige haakjes en invalshoeken, die er ook gewoon waren, wat op de achtergrond terecht komt.
pi_205988044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:18 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon een poging om de discussie te versmallen - 'Yesilgoz had het over bedreigingen' - zodat de krakkemikkigheid van haar overige haakjes en invalshoeken, die er ook gewoon waren, wat op de achtergrond terecht komt.
Dat mag je verder vinden :)
pi_205988166
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Jij zegt dat 'bedreigingen' precies is waar de minister het over heeft. Dat is aantoonbaar onjuist, aangezien ze het over een heleboel zaken heeft en dus niet 'precies' over bedreigingen.
Leuk geprobeerd maar nee. De aanduiding precies beketent niet exclusief.

De bedreigingen zijn een uitwas van de cultuur waar ze het over heeft. Zowel aan rechter als linkerkant. Het is alleen mogelijk om die bedoeling te missen als je dat moedwillig negeert.
pi_205988386
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:28 schreef MoreDakka het volgende:

De bedreigingen zijn een uitwas van de cultuur waar ze het over heeft. Zowel aan rechter als linkerkant.
Die bedreigingen van de rechterkant van wappies in coalitie met extreemrechts zijn er toch veel meer en veel enger ?
Vooral voor mensen persoonlijk, niet zozeer in verdergaand afbraak van democratie.
In Amerika is die afbraak wel sluipend gevaarlijk voor de democratie zelf.. Complotbeschuldigingen naar de Democrats... dat uit die hoek de verkiezingen van 2020 zijn vervalst en dat men de blanke bevolking willen 'vervangen' . En de bedreigingen voor burgers, bestuurders, agenten zijn daar ook veel erger dan hier.
pi_205988409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Die bedreigingen van de rechterkant van wappies in coalitie met extreemrechts zijn er toch veel meer en veel enger ?
Wellicht. Wat is je punt?
pi_205988506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wellicht. Wat is je punt?
Staat er toch duidelijk:
Die bedreigingen van de rechterkant van wappies in coalitie met extreemrechts zijn er toch veel meer en veel enger ?

Wat ik ook schreef dat in Nederland de democratie en rechtsstaat niet onder bezwarende druk staan.
In Amerika is dat erger....vnl door Trump een volksmenner met veel invloed, zijn aanhangers, inclusief extreemrechts.
pi_205988528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Staat er toch duidelijk:
Die bedreigingen van de rechterkant van wappies in coalitie met extreemrechts zijn er toch veel meer en veel enger ?


Dat is jouw mening maar geen argument voor wat dan ook. Welk punt wil je maken?
pi_205988573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

Welk punt wil je maken?
Ik heb dat punt al duidelijk omschreven.
Maar jij wil het niet begrijpen, kennelijk.
Sympathiseer je met de complotdenkers van wappies en extreemrechts ?
pi_205988582
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Ik heb dat punt al duidelijk omschreven.
Maar jij wil het niet begrijpen, kennelijk.
Sympathiseer je met de complotdenkers van wappies en extreemrechts ?
:')
  donderdag 15 september 2022 @ 20:08:24 #281
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205988832
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is jouw mening maar geen argument voor wat dan ook. Welk punt wil je maken?
Dit noemen we een wedstrijdje ver pissen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205988893
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is precies wat er gebeurd is.
Discriminatie en aanzetten tot haat
  donderdag 15 september 2022 @ 20:32:52 #283
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205989312
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat ik dat mijn hele leven al doe. Een eskimo, een indiaan, een chinees, een neger, een blanke. Het zijn geen scheldwoorden, geen van allen.
Kijk, 'nikker' is een een scheldwoord. Zo zal ik nooit iemand aanduiden. Maar met 'neger' is niets mis.
Grappig, "neger" heeft bij mij wel een bepaalde gevoelsconnotatie. Daarbij denk ik meer aan halfnaakte mensen voor een hutje op een of andere volkenkundige tentoonstelling uit het interbellum dan aan een geciviliseerd lid van een moderne samenleving.

(Niets mis met hutjes, trouwens. Homo sapiens is van oudsher een hutjesbouwer. Een flat is pas een raar ding.)
pi_205989406
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Discriminatie en aanzetten tot haat
Het maken van een cartoon over de zogenaamde profeet valt daar dus niet onder. Daarom is de arrestatie zo absurd.
  donderdag 15 september 2022 @ 20:48:16 #285
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205989518
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het maken van een cartoon over de zogenaamde profeet valt daar dus niet onder. Daarom is de arrestatie zo absurd.
Ging het bij Nekschot niet juist om generaliserende cartoons van "de moslim" en "de zwarte"? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
pi_205989589
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het maken van een cartoon over de zogenaamde profeet valt daar dus niet onder. Daarom is de arrestatie zo absurd.
Hij werd verdacht van aanzetten tot haat en discriminatie. Dat is dus niet vanwege een prent over Mohammed en niet vanwege beledigen van een profeet. Er zijn wel honderd prenten bekeken, ook met Mohammed en uiteindelijk niks mee gebeurt. Zo bout als yesilgoz het stelt klopt gewoon niet.
pi_205989620
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:32 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Grappig, "neger" heeft bij mij wel een bepaalde gevoelsconnotatie. Daarbij denk ik meer aan halfnaakte mensen voor een hutje op een of andere volkenkundige tentoonstelling uit het interbellum dan aan een geciviliseerd lid van een moderne samenleving.

(Niets mis met hutjes, trouwens. Homo sapiens is van oudsher een hutjesbouwer. Een flat is pas een raar ding.)
Bij mij heeft het woord 'neger' nooit een negatieve betekenis gehad. Gebruik het eigenlijk ook alleen maar als (aan)duiding om een persoon te duiden binnen een groep. Gewoon als uiterlijk kenmerk.

En ik pas ervoor om dat woord niet meer te gebruiken, bv omdat mensen daar wel een negatieve betekenis aan hangen. Hun belevenis daarin staat gelijk aan mijn belevenis daarin. Ik laat hun daarin in hun waarde net zoals ik verwacht dat ik in mijn waarde gelaten wordt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205989743
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij werd verdacht van aanzetten tot haat en discriminatie. Dat is dus niet vanwege een prent over Mohammed en niet vanwege beledigen van een profeet.
Jawel, dat was de aanleiding tot de aanhouding. Er lag een klacht van een imam. Ga maar eens googlen want je heb echt nul kennis van zaken.
pi_205989759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 20:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ging het bij Nekschot niet juist om generaliserende cartoons van "de moslim" en "de zwarte"? Of heb ik dat verkeerd onthouden?
Hij maakte ook politici belachelijk. Maar de reden tot aanhouding was een specifieke klacht van een imam over een cartoon van mohammed.
pi_205990056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij maakte ook politici belachelijk. Maar de reden tot aanhouding was een specifieke klacht van een imam over een cartoon van mohammed.
quote:
Cartoonist Nekschot gearresteerd
16 mei 2008, 14:05
AMSTERDAM - Cartoonist Gregorius Nekschot is deze week gearresteerd en anderhalve dag vastgehouden. Hij wordt verdacht van het vervaardigen van beledigende cartoons en mogelijk ook van het aanzetten tot haat.

Nekschot (een pseudoniem), die op websites en in HP/De Tijd publiceert, werd dinsdag aangehouden bij de doorzoeking van zijn huis in Amsterdam. Zijn computer en mobiele telefoon werden in beslag genomen.

De aanhouding volgt op een aangifte uit 2005. Jongerenimam Abdul Jabbar van de Ven deed toen een oproep om melding te maken van de cartoons van Nekschot bij het Meldpunt Internet Discriminatie. Dit heeft de affaire aan het Openbaar Ministerie (OM) gemeld.

Het onderzoek heeft volgens het OM zo lang geduurd omdat het Landelijk Expertisebureau Discriminatie honderden cartoons heeft beoordeeld. Tussen de twee en de twintig ervan zijn volgens het OM mogelijk strafbaar.

De tekeningen zouden volgens het OM beledigend zijn voor moslims en 'mensen met een donkere huidskleur'. Ze zouden ook kunnen aanzetten tot haat. Het OM ziet de tekening van Van de Ven met Dr. Beul overigens niet als strafbaar.
Volgens het OM was het lastig om de identiteit van Nekschot te achterhalen. Hij zegt zich nooit aan justitie te hebben onttrokken, maar niet op de hoogte te zijn geweest van het onderzoek.

Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie zegt dat nog niet is besloten of Nekschot wordt vervolgd.
https://www.parool.nl/nie(...)arresteerd~bcb1a565/

Een figuur die al 1300 jaar dood is beledigen is niet strafbaar . Wel bevolkingsgroepen beledigen en haat naar hen aanzetten.
pi_205990071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een figuur die al 1300 jaar dood is beledigen is niet strafbaar .
Klopt, daarom is de aanhouding dan ook een gotspe.
quote:
Wel bevolkingsgroepen beledigen en haat naar hen aanzetten.
Wat hij dus niet deed.

Leuk om te proberen de discussie te laten ontsporen maar dan moet je wel komen met een fatsoenlijk punt. De minister heeft gewoon gelijk hier.
pi_205990104
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Klopt, daarom is de aanhouding dan ook een gotspe.
[..]
Wat hij dus niet deed.
Wat justitie onderzocht en aanwijzingen vond/vermoedde dat hij dat wel deed.
pi_205990117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat justitie onderzocht en aanwijzingen vond/vemoedde dat hij dat wel deed.
Nope. Hij deed het niet, er kwam geen vervolging en hij zit niet in de bak. Onterechte aanhouding.
pi_205990162
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nope. Hij deed het niet, er kwam geen vervolging en hij zit niet in de bak. Onterechte aanhouding.
Natuurlijk deed hij het wel.... maar ja discriminerende lieden ontkennen uiteraard .
Onschuldig gezicht trekkend....
pi_205990180
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Natuurlijk deed hij het wel.... maar ja discriminerende lieden ontkennen uiteraard .
Onschuldig gezicht trekkend....
Jij bent echt totaal van het padje af.
pi_205990314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jawel, dat was de aanleiding tot de aanhouding. Er lag een klacht van een imam. Ga maar eens googlen want je heb echt nul kennis van zaken.
Volgens mij had de imam mensen opgeroepen om een melding te doen en had hij het zelf niet gedaan. Maar best joh blasfemie bestaat niet meer maar is belediging van de profeet wel strafbaar. Jij laat zien dat je wel kennis van zaken hebt
pi_205990360
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Klopt, daarom is de aanhouding dan ook een gotspe.
[..]
Wat hij dus niet deed.

Leuk om te proberen de discussie te laten ontsporen maar dan moet je wel komen met een fatsoenlijk punt. De minister heeft gewoon gelijk hier.
Dan was er dus iets mis met al die honderden spotprenten
pi_205990417
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Volgens mij had de imam mensen opgeroepen om een melding te doen en had hij het zelf niet gedaan. Maar best joh blasfemie bestaat niet meer maar is belediging van de profeet wel strafbaar. Jij laat zien dat je wel kennis van zaken hebt
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dan was er dus iets mis met al die honderden spotprenten
Nee, en nee. Blasfemie is niet strafbaar en er was niets mis met die spotprenten. De aanhouding was onterecht.

De aanleiding tot de aanhouding was een klacht van iemand die precies doet waar de minister voor waarschuwt. Het is echt niet zo moeilijk, dus er zijn twee mogelijkheden. Of je bent niet slim genoeg om dit te snappen of je houd je moedwillig van de domme. Om ideologische redenen, waarschijnlijk. Kies maar :)
pi_205990514
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Nee, en nee. Blasfemie is niet strafbaar en er was niets mis met die spotprenten. De aanhouding was onterecht.

De aanleiding tot de aanhouding was een klacht van iemand die precies doet waar de minister voor waarschuwt. Het is echt niet zo moeilijk, dus er zijn twee mogelijkheden. Of je bent niet slim genoeg om dit te snappen of je houd je moedwillig van de domme. Om ideologische redenen, waarschijnlijk. Kies maar :)
je wisselt nu van onderwerp zodat je het persoonlijk kan maken. Dat staat je niet.
  Beste debater 2022 donderdag 15 september 2022 @ 22:01:28 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205990712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 15:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
En dat kijg ik idd steeds als antwoord. Nooit een concreet voorbeeld.
Hierna zeg je "One World". Wat is dat in hemelsnaam? Je kunt dan toch zelf ook een voorbeeld geven.
In Real Life houdt links zich stil.

En rechts zit met zijn blauw-wit-rode vlaggen en hun trekkers de maatschappij te intimideren.
En links durft niks terug te zeggen.
Dan heb je het gewoon niet gelezen.

Meest in het oog springend voorbeeld van hoe ontzettend onbedachtzaam en lomp woke te werk gaat was wel de totaal ondoordachte exercitie laatst in Utrecht om via speakers op straat mannen 'seksueel' te benaderen om ze zo bewust te maken van seksuele agressie/intimidatie zoals vrouwen dat ervaren. Lees dat goed: mannen. Geslacht alleen was voldoende om deze actie op te zetten.

https://nos.nl/artikel/24(...)en-straatintimidatie

Is er vervolgens nagedacht over:
- het feit dat niet alle mannen seksuele intimidatie gebruiken?
- het feit dat sommige mannen homoseksueel zijn en vrouwen sowieso niet zo zullen benaderen?
- het feit dat er mannen zijn die slachtoffer zijn van seksueel misbruik en geweld?

Neen. Men keek, zoals woke dat altijd doet, naar een bepaalde vaststaande eigenschap en pint daar vervolgens een hele campagne omheen. 'Man' was genoeg.

Punt is: geen weldenkend mens (m/v, hetero, homo, blank, zwart) juicht seksuele intimidatie toe; het betreft hier een gedragsuiting van individuen die wordt toegepast op een hele groep (mannen), hetgeen natuurlijk uiterst ironisch is voor een beweging die stelt tegen vooroordelen en veralgemeniseringen te zijn. Maar bij woke ligt het aan de target-groep: als je nu eenmaal hebt vastgesteld voor jezelf dat zaken als wit privilege en mannelijke toxiciteit een soort wetenschappelijke feiten zijn, hoef je verder niet meer na te denken over nuanceringen en het gegeven dat vaststaande eigenschappen van een persoon deze persoon niet a priori tot bepaalde gedragshandelingen predestineert.

Was er daadwerkelijk over nagedacht, had men overtreders die men al kent en heeft gelokaliseerd kennis laten maken met de effecten van hun eigen gedrag. Nu wordt dat geheel overboord gegooid en pakt men gewoon een hele groep aan voor gedrag dat kennelijk inherent bij die groep hoort.

Dit was voorts ook geen 'ludieke actie' van een groep eenlingen, het was door de gemeente zelf ingezet. Wat zegt dat over hoe de gemeente over bepaalde groepen denkt?

Als je niet doorhebt dat dit precies dezelfde wijze van denken is als die we zien bij racisten en antisemieten, ga je nooit doorhebben waarom woke net als complotdenken een gevaar is.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-09-2022 22:09:29 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205998195
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 22:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dan heb je het gewoon niet gelezen.

Meest in het oog springend voorbeeld van hoe ontzettend onbedachtzaam en lomp woke te werk gaat was wel de totaal ondoordachte exercitie laatst in Utrecht om via speakers op straat mannen 'seksueel' te benaderen om ze zo bewust te maken van seksuele agressie/intimidatie zoals vrouwen dat ervaren. Lees dat goed: mannen. Geslacht alleen was voldoende om deze actie op te zetten.

https://nos.nl/artikel/24(...)en-straatintimidatie

Is er vervolgens nagedacht over:
- het feit dat niet alle mannen seksuele intimidatie gebruiken?
- het feit dat sommige mannen homoseksueel zijn en vrouwen sowieso niet zo zullen benaderen?
- het feit dat er mannen zijn die slachtoffer zijn van seksueel misbruik en geweld?

Neen. Men keek, zoals woke dat altijd doet, naar een bepaalde vaststaande eigenschap en pint daar vervolgens een hele campagne omheen. 'Man' was genoeg.

Punt is: geen weldenkend mens (m/v, hetero, homo, blank, zwart) juicht seksuele intimidatie toe; het betreft hier een gedragsuiting van individuen die wordt toegepast op een hele groep (mannen), hetgeen natuurlijk uiterst ironisch is voor een beweging die stelt tegen vooroordelen en veralgemeniseringen te zijn. Maar bij woke ligt het aan de target-groep: als je nu eenmaal hebt vastgesteld voor jezelf dat zaken als wit privilege en mannelijke toxiciteit een soort wetenschappelijke feiten zijn, hoef je verder niet meer na te denken over nuanceringen en het gegeven dat vaststaande eigenschappen van een persoon deze persoon niet a priori tot bepaalde gedragshandelingen predestineert.

Was er daadwerkelijk over nagedacht, had men overtreders die men al kent en heeft gelokaliseerd kennis laten maken met de effecten van hun eigen gedrag. Nu wordt dat geheel overboord gegooid en pakt men gewoon een hele groep aan voor gedrag dat kennelijk inherent bij die groep hoort.

Dit was voorts ook geen 'ludieke actie' van een groep eenlingen, het was door de gemeente zelf ingezet. Wat zegt dat over hoe de gemeente over bepaalde groepen denkt?

Als je niet doorhebt dat dit precies dezelfde wijze van denken is als die we zien bij racisten en antisemieten, ga je nooit doorhebben waarom woke net als complotdenken een gevaar is.
Ik kende dit voorbeeld niet van de gemeente Utrecht.
Ik zet hier zelf ook grote vraagtekens bij. In mijn vervaring wordt de therm "woke" echter gebruikt bij gevallen waar gewoon een open discussie is over benaming, duiding etc.
Als er geweld of intimidatie ontstaat is het sowieso fout. Maar ik vind discussie over dingen altijd wel een verrijking.
Ik snap deze actie van de gemeente ook niet. Onschuldige mannen lastig vallen. En dan "opvangen".... Pfff.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')