abonnement Unibet Coolblue
pi_205956048
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
1932 belde, ze willen hun bekrompenheid terug. :')
Als je niet weet wat dat woord betekent zeg dat dan gewoon.

Maw zei ik dat vrouwen het een of andere moeten doen? Nee.
Nee? Dan fuck off.
  dinsdag 13 september 2022 @ 07:10:05 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205956102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik probeer mijn kinderen ver weg te houden bij die adviezen.

Teveel verdriet en zelfmoord gezien, heb jarenlang in Ommoord gewoond, bijna wekelijks springers en altijd mannen. Halen het nieuws niet. Waren altijd mannen, vrouwen zoeken blijkbaar hulp in medicijnen.
Je moet wel ballen hebben om voor een trein te springen.
pi_205956114
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:56 schreef Guanabana het volgende:
Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in om antidepressiva voor te schrijven als de oorzaak van de depressie en somberte ligt in de omstandigheden (in dit geval, lockdowns, weinig sociale contacten, enz.) en niet in chemische onbalans.
Ik in principe ook niet en ik vind ook niet dat huisartsen dit moeten voorschrijven. Huisartsen geven volgens mij over het algemeen heel weinig informatie over wat ad eigenlijk allemaal inhoudt. Het zijn geen snoepjes. En ik ben zelf zo'n hippie dat ik het eerst in de natuurlijke hoek zou gaan zoeken :P

Maargoed, het duurt voor mensen die zich niet happy voelen 'eeuwen' voordat ze eens door de wachtlijst zijn dat ik het op zich wel kan snappen dat mensen dit als snelle redmiddel zien. Al is het met ad zo dat je lichaam moet wennen aan het spul en dat je je vaak de eerste periode nog kutter voelt.

En als je door de wachtlijst bent moet je het maar treffen met je psycholoog. Je kan een klik hebben, maar mijn ervaring met verschillende is dat ze vrij weinig mensenkennis hebben en opdreunen wat ze uit hun studieboeken hebben geleerd.
pi_205956237
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 07:10 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Je moet wel ballen hebben om voor een trein te springen.
In Ommoord springen ze van de flats.
pi_205960346
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In het boek Het pillenprobleem van Dick Bijl wordt een heel ander beeld geschetst. Ik citeer: "Samenvattend moeten het placebo-effect, de bedroevende kwaliteit van het onderzoek, de invloed van conflicterende belangen en het gesjoemel en de regelrechte fraude met onderzoeksuitkomsten leiden tot de conclusie dat de werkzaamheid van antidepressiva vrijwel niet is aangetoond." En: "In het algemeen kan worden gesteld dat voor alle antidepressiva geldt dat ze gepaard gaan met een uitgebreid scala aan bijwerkingen. (...) Patiënten die last hebben van deze bijwerkingen zouden ze misschien op de koop toe willen nemen als antidepressiva overtuigend werken en helpen, maar dat doen ze niet. Door suggestie en andere genoemde mechanismen trekt de patiënt vaak die conclusie niet."
Dick Bijl is een soort Willem Engels als het gaat om AD en medicatie in het algemeen.. Niet erg serieus te nemen dus.

Anyway AD werkt perfect voor mijn dwang *O*
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205960702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dick Bijl is een soort Willem Engels als het gaat om AD en medicatie in het algemeen.. Niet erg serieus te nemen dus.
Dat is nonsens, want hij is geen wappie en baseert zich niet op complottheorieën. Sterker nog, hij is gepromoveerd, is 22 jaar (hoofd-)redacteur van het door de overheid opgerichte Geneesmiddelenbulletin geweest en hecht grote waarde aan wetenschappelijke onderzoek. Voor zijn boek bestudeerde hij 25 duizend onderzoeken naar medicijnen.

Je mag gezien de dubieuze reputatie van farmaceuten blij zijn dat er mensen als Dick Bijl zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205960757
Negeer de clickbaittitel.


Hij haakt hier in op de onderstaande studie (met de main take-away: no association between markers of serotonin activity and depression) waar bepaalde (onterechte) conclusies uit zijn getrokken:

https://www.nature.com/articles/s41380-022-01661-0
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205960761
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is nonsens, want hij is geen wappie en baseert zich niet op complottheorieën. Sterker nog, hij is gepromoveerd, is 22 jaar (hoofd-)redacteur van het door de overheid opgerichte Geneesmiddelenbulletin geweest en hecht grote waarde aan wetenschappelijke onderzoek. Voor zijn boek bestudeerde hij 25 duizend onderzoeken naar medicijnen.

Je mag gezien de dubieuze reputatie van farmaceuten blij zijn dat er mensen als Dick Bijl zijn.
Er zijn wel meer gerenommeerde wetenschappers van het padje geraakt.

Zijn verhaal over AD heeft letterlijk mensenlevens gekost.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:52:45 #84
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205960777
Wat verwacht je dan ook in dit goddeloze oord?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205960779
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Er zijn wel meer gerenommeerde wetenschappers van het padje geraakt.

Zijn verhaal over AD heeft letterlijk mensenlevens gekost.
Kom vooral met argumenten, laat zien dat er wetenschappelijk bewijs is dat antidepressiva werken en levens weten te redden, ga in tegen de analyses van Bijl. Maar laat je gemakzuchtige karaktermoord achterwege.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205960812
Niet zo gek ook. Wat mogelijk ook meespeelt is nog veel complexer: jongeren worden al op jonge leeftijd in de war gemaakt met gender indoctrinatie en ze hebben een beroerd toekomstperspectief. Ze kunnen niet op zichzelf wonen omdat alle betaalbare huizen naar statushouders gaan en moeten zich in de schulden steken voor een studielening.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205960890
Zolang grote groepen ''jongeren'' dagelijks en in de nacht op straat en winkelcentrum kunnen rondhangen om te klieren, intimideren en vooral flesjes kunnen weggooien met statiegeld erop gaat het met hun nog steeds veel te goed.

Het enige pluspuntje is de achtergelaten flesjes, daar heb ik dan voordeel van. Dat is dan ook het enige. :)

Een boomer.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  dinsdag 13 september 2022 @ 16:27:01 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205961024
Met de huidige #energie-armoede verwacht ik dat de farmacie op korte termijn nog betere zaken zal doen.
pi_205961292
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kom vooral met argumenten, laat zien dat er wetenschappelijk bewijs is dat antidepressiva werken en levens weten te redden, ga in tegen de analyses van Bijl. Maar laat je gemakzuchtige karaktermoord achterwege.
Dat bewijs is gewoon makkelijk te vinden in de verschillende databases.

Daarnaast is mijn eigen ervaring dat ze zeer goed werken. Ik moest er eerst ook niks van hebben (dankzij o.a. meneer Bijl, Zembla en Radar). Maar therapie sloeg niet aan, mindfulness niet, natuurlijke shit deed niks.. totdat de AD aansloeg.

Verder lees even https://antidepressiva.nl/ door die o.a. gemaakt is door ervaringsdeskundigen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205961317
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:53 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat bewijs is gewoon makkelijk te vinden in de verschillende databases.
En ik maar denken dat we wetenschappers nodig hebben om (meta-)analyses te interpreteren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205961349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En ik maar denken dat we wetenschappers nodig hebben om (meta-)analyses te interpreteren.
Nature heeft het onlangs nog gedaan. Conclusie was dat de chemische onbalans theorie niet klopt maar dag ze wel degelijk werken.

Ik weet niet of je zelf een slechte ervaring met AD hebt ofzo.. maar projecteer dat dan niet op iedereen.

Of je bent aan anti BigPharma wap...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205961359
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:57 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nature heeft het onlangs nog gedaan. Conclusie was dat de chemische onbalans theorie niet klopt maar dag ze wel degelijk werken.

Ik weet niet of je zelf een slechte ervaring met AD hebt ofzo.. maar projecteer dat dan niet op iedereen.

Of je bent aan anti BigPharma wap...
Nope, ik ben een wetenschapper.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205961371
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nope, ik ben een wetenschapper.
Een verdomd slechte dan...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_205961455
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:59 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Een verdomd slechte dan...
Doordat ik een wetenschapper ben, weet ik hoe misleidend anekdotisch bewijs kan zijn, hoe moeilijk het is om goed onderzoek te doen, en hoeveel werk en ervaring ervoor nodig zijn om onderzoek te interpreteren. Je kunt als leek niet op een enkel onderzoek afgaan, zelfs niet als het een meta-analyse of een meta-meta-analyse is. Wetenschap bedrijven is een vak én het is een vak waarin uitwisseling van gedachten met vakgenoten van essentieel belang is. Die discussie tussen experts volgen - ik ben ook geen expert in depressie - is voor een leek dan ook zinniger dan zelf individuele studies gaan proberen te interpreteren.

En tja, wat mij betreft heb je de schijn tegen als je karaktermoord pleegt op iemand met wie je het niet eens bent. Dat zijn pas Willem Engel-praktijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205961511
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Niet zo gek ook. Wat mogelijk ook meespeelt is nog veel complexer: jongeren worden al op jonge leeftijd in de war gemaakt met gender indoctrinatie en ze hebben een beroerd toekomstperspectief. Ze kunnen niet op zichzelf wonen omdat alle betaalbare huizen naar statushouders gaan en moeten zich in de schulden steken voor een studielening.
Het maakt niet uit wat het probleem is tegenwoordig, er is altijd wel iemand die de woke beweging ergens de schuld van kan geven.
pi_205961666
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:10 schreef -Hakuna- het volgende:
Zolang grote groepen ''jongeren'' dagelijks en in de nacht op straat en winkelcentrum kunnen rondhangen om te klieren, intimideren en vooral flesjes kunnen weggooien met statiegeld erop gaat het met hun nog steeds veel te goed.

Het enige pluspuntje is de achtergelaten flesjes, daar heb ik dan voordeel van. Dat is dan ook het enige. :)

Een boomer.
Wat is dat nou weer voor redenatie joh, alsof die rondhangende jongeren ook degenen zijn die depressief aan de pillen zitten.

Er is in Nederland geen echte armoede, zolang mensen verderop in Laren gewoon in villa's kunnen wonen gaat het nog veel te goed.
pi_205961684
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:10 schreef -Hakuna- het volgende:
Zolang grote groepen ''jongeren'' dagelijks en in de nacht op straat en winkelcentrum kunnen rondhangen om te klieren, intimideren en vooral flesjes kunnen weggooien met statiegeld erop gaat het met hun nog steeds veel te goed.

Het enige pluspuntje is de achtergelaten flesjes, daar heb ik dan voordeel van. Dat is dan ook het enige. :)

Een boomer.
Jouw empathisch vermogen is van een fles. God, het zal ook es niet om jou gaan.
How can we make this about Hakuna.
Het zal wel altijd een mysterie blijven.
Go hard or go home
  dinsdag 13 september 2022 @ 17:53:53 #98
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205961914
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 16:27 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Maar dat maakt het des te belangrijker dat we iets aan ons denken veranderen. Ik ben er van overtuigd dat een groot deel van het leed voortkomt uit het irreële en het onvervulde. Ik zou mensen adviseren om óf minder te willen en erger te verwachten, óf om er meer aan te doen om alsnog het gewenste te bereiken. Jezelf verdoven lijkt mij op de lange termijn de allerslechtste optie; onderliggend blijf je dan immers onvervuld én verzaak je het handelen vereist om verandering te bewerkstelligen.
Dit zei mijn dokter letterlijk als onderbouwing waarom ik geen antdepressiva krijg. En ik loop best met wat rond en krijg er na de vakantie schematherapie voor, wat 2 jaar gaat duren.

Ik vraag me af hoe makkelijk die andere dokters antidepressiva voorschrijven, hoeveel mensen er klachten erger doen voorkomen dan dat ze zijn (zo'n test is makkelijk te faken) en hoeveel er sowieso denken dat antidepressiva alles oplost.
With love :*
pi_205962318
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:53 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Dit zei mijn dokter letterlijk als onderbouwing waarom ik geen antdepressiva krijg. En ik loop best met wat rond en krijg er na de vakantie schematherapie voor, wat 2 jaar gaat duren.

Ik vraag me af hoe makkelijk die andere dokters antidepressiva voorschrijven, hoeveel mensen er klachten erger doen voorkomen dan dat ze zijn (zo'n test is makkelijk te faken) en hoeveel er sowieso denken dat antidepressiva alles oplost.
Oeh ja, ik moet wel even de kanttekening plaatsen dat ik dat schreef met een persoon zonder persoonlijkheidsstoornis in gedachten; de 'gewone' mens die tegen problemen aanloopt en naar AD grijpt. Ik was daarbij ook even vergeten dat ik als tiener juist SSRI's kreeg om tot actie te komen ivm angstproblematiek die mij in de weg zat. Niettemin lijkt het me niet per se verkeerd advies, ook als je in aanmerking komt voor schematherapie.

Ik zou trouwens de klinische toepassing psychedelische drugs in de gaten houden de komende jaren. Er worden uitzonderlijk goede resultaten geboekt, vooral in de hoek van PTSD, en het lijkt er ook op dat er -eindelijk- mee ingegrepen kan worden in wat in de 'kritische periode' bepaald wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205962354
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 17:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Doordat ik een wetenschapper ben, weet ik hoe misleidend anekdotisch bewijs kan zijn, hoe moeilijk het is om goed onderzoek te doen, en hoeveel werk en ervaring ervoor nodig zijn om onderzoek te interpreteren. Je kunt als leek niet op een enkel onderzoek afgaan.
Ik ben geen wetenschapper al heb ik een jaartje havo/VWO gedaan wat ik achteraf door mijn dwangstoornis en luiheid heb verneukt.

Maar ik ben inmiddels jarenlang gebruiker van AD (wel een TCA) en het heeft mijn leven gewoon gered. Die eerste ochtend dat ik wakker werd en het middel aansloeg was serieus één van de mooiste momenten in mijn leven. Ineens was de dwang minder heftig en dat enorm lege gevoel was ineens stukken beter te doen.

Helaas wel wat teruggevallen gehad door een stop poging maar ook doordat de spiegel in mijn bloed onderuit was gegaan (wss door roken..). Ik was me hier niet van bewust.. pas bij bloed test vonden ze dan ook de reden van de terugval.

Dat is 3x gebeurd en nu stabiel gekregen door een antipsychotica (dat is wel tuig..). Dus voor mij is het 100% geen placebo.

En zo ken ik nog vele andere lotgenoten die hun leven te danken hebben aan AD.

Dat meneer Bijl dat allemaal onder "placebo" heeft gestopt is bijna misdadig, en het was niet zo dat er geen kritiek was vanuit de wetenschap op zijn studie en boek. Stuitend was ook zijn aandeel in de Zembla docu waar hij zonder enige kritische vraag zijn betoog kan doen en experts zoals Psychiaters bijna als leugenaar werden weg gezet.

Ik kan helaas de blog niet meer vinden van een Psychiater die tijdens haar crisis dienst een patiënte thuis dood aantrof want tjah op Zembla zeiden ze dat pillen toch niet werkte. Dus ja wmb heeft meneer Bijl wel degelijk bloed aan zijn handen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')