abonnement Unibet Coolblue
pi_205948497
De grote vraag blijft in dit hele conflict om te kijken hoe ver wij willen gaan in het steunen van Oekraïne;

Wat doen we al Poetin al dan niet gelimiteerd nucleaire wapens inzet in Oekraïne??? Wat moet het Westen er tegenover zetten??

Laten we niet discussiëren over “doen ze niet”, “kan niet”…maar een casus waarin hij dat wel doet. Wat moet de response van ons als Westen dan zijn???

Dit is toch wel de grootste en meest escalerende casus waar je ook rekening mee moet houden.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205948584
Rusland nucleaire met de grond gelijk maken
pi_205948598
Zwaardere sancties.
Waarschijnlijk China en India zwaarder onder druk zetten om de banden te verbreken.
  maandag 12 september 2022 @ 15:41:12 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_205948638
Als de NAVO eensgezind is, en dat is nog maar de vraag, dan zijn de rapen gaar.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_205948650
Weleens van wind en windrichting gehoord? Je topic is daarom te dom voor woorden
pi_205948934
Als Rusland nucleaire wapens inzet, zal het 'Westen' dat ook doen, en dan met name om Putin en Rusland compleet onschadelijk te maken.

Het Westen heeft namelijk geen andere keus dan te laten zien dat er een grens in het voeren van oorlog, vooral omdat landen als China mee zitten te kijken. Als zij (en anderen) ook maar een beetje het idee krijgen dat nucleaire wapens okay zijn om in te zetten, omdat het Westen zwak or niet reageert, zullen zij er ook mee dreigen.

Verder weten alle landen die kernwapens hebben af van MAD, en dat is al de reden waarom het niet ingezet zal worden.
pi_205948964
Simpel, zodra er nucleaire wapens gebruikt worden, dan zit er simpelweg helemaal niks anders op dan een nucleaire tegenreactie.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_205949003
Dan denk ik dat we heel snel meer tijdelijke woningen moeten gaan bouwen.
pi_205949349
Oekraïne is in deze oorlog niet de agressor. Of te wel: ze verdedigen enkel hun land.

Als Rusland besluit om een nuke te gebruiken, dan is dat niet om zichzelf te verdedigen, maar puur om genocide te plegen. Oorlogsmisdaad in het kwadraat.

Je moet dan iets doen, blijven kijken zal resulteren in een alsmaar groter wordende oorlog.
pi_205949428
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 15:42 schreef etuiedelapiel het volgende:
Weleens van wind en windrichting gehoord? Je topic is daarom te dom voor woorden
Hopelijk is Putin niet net zo "dom".
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_205949489
We gaan een oorlog met Rusland beginnen, maar dan zonder kernbom. We gaan Rusland veroveren en van EU maken.

We gaan niet boel vervuilen. Al zullen we veel verliezen, winnen gaan we wel dankzij robot en afstandbediening machines.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_205949608
Ik denk dat de VS of de Mossad dan een coup in Rusland/Moskou zullen moeten plegen. Ik neem aan dat die twee landen wel mannetjes en Russische contacten hebben daar die zoiets zouden kunnen doen als het écht moet. De VS en Israël willen absoluut niet dat het gebruik van tactische nukes door andere landen dan zij zelf "normaal" wordt of dat de boel verder nucleair escaleert.

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 15:36 schreef Aurelius het volgende:
Waarschijnlijk China en India zwaarder onder druk zetten om de banden te verbreken.
Waarschijnlijk hoeven China en India dan niet eens meer echt onder druk gezet te worden... die willen dan zelf al niks meer met Poetin te maken hebben.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 12 september 2022 @ 17:33:35 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205949636
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 15:26 schreef Aloulu het volgende:
De grote vraag blijft in dit hele conflict om te kijken hoe ver wij willen gaan in het steunen van Oekraïne;

Wat doen we al Poetin al dan niet gelimiteerd nucleaire wapens inzet in Oekraïne??? Wat moet het Westen er tegenover zetten??

Laten we niet discussiëren over “doen ze niet”, “kan niet”…maar een casus waarin hij dat wel doet. Wat moet de response van ons als Westen dan zijn???

Dit is toch wel de grootste en meest escalerende casus waar je ook rekening mee moet houden.
Putin is zelf de grootste angsthaas die er is , die doet dat niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 12 september 2022 @ 17:46:02 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205949752
Eerst volledige mobilisatie voor Rusland de nucleaire optie inzet. En bij volledige mobilisatie, als Putin dat al (politiek/fysiek) overleeft dan is Oekraïne nergens meer. Dan is het echt een kwestie van kwantiteit vs kwaliteit.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205949895
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:07 schreef dudewhereismycar het volgende:
Oekraïne is in deze oorlog niet de agressor. Of te wel: ze verdedigen enkel hun land.

Als Rusland besluit om een nuke te gebruiken, dan is dat niet om zichzelf te verdedigen, maar puur om genocide te plegen. Oorlogsmisdaad in het kwadraat.

Je moet dan iets doen, blijven kijken zal resulteren in een alsmaar groter wordende oorlog.
Hate to say it maar de lijn van Poetin en het regime en de propaganda en alle voorstanders is al voor de “speciale operatie” dat het zelfverdediging is.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_205949942
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2022 17:46 schreef jogy het volgende:
Eerst volledige mobilisatie voor Rusland de nucleaire optie inzet. En bij volledige mobilisatie, als Putin dat al (politiek/fysiek) overleeft dan is Oekraïne nergens meer. Dan is het echt een kwestie van kwantiteit vs kwaliteit.
die russen gaan echt niet vechten hoor. die zien de oorlog op TV, maar echt zelf daarheen gaat niet gebeuren. In geval van mobilisatie zal de mars richting Kremlin gaan, en zal meneertje Poetin worden buiten gesmeten.
pi_205950132
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2022 17:46 schreef jogy het volgende:
Eerst volledige mobilisatie voor Rusland de nucleaire optie inzet. En bij volledige mobilisatie, als Putin dat al (politiek/fysiek) overleeft dan is Oekraïne nergens meer. Dan is het echt een kwestie van kwantiteit vs kwaliteit.
Denk ik ook tenzij men in een scenario echt aan de Krim komt. Dus zuiden grote delen bevrijdt en de druk op de Krim komt te liggen. De Krim kan die echt niet verliezen, dat is de grootste vernedering ooit. Voor heel veel Russen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 12 september 2022 @ 18:31:17 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205950196
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 18:05 schreef koemleit het volgende:

[..]
die russen gaan echt niet vechten hoor. die zien de oorlog op TV, maar echt zelf daarheen gaat niet gebeuren. In geval van mobilisatie zal de mars richting Kremlin gaan, en zal meneertje Poetin worden buiten gesmeten.
Is mogelijk, hoeft niet. De propaganda doet daar ook best zijn dingetje. Maar een kogel of politieke nekslag hoort ook bij de mogelijkheden. En als je dat vertienvoudigd qua risico kom je in de buurt van wat het hem zou kosten als hij een paar roestige nukes probeert te lanceren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 12 september 2022 @ 23:01:12 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205954495
Inzet van een klein tactisch kernwapen is helemaal nog niet zo'n vergezochte optie voor Putin. Hiermee kan hij laten zien dat het hem ernst is en dat hij ook deze drempel over durft te gaan. Eerder een signaal aan vooral het Westen dan dat het nu zoveel effect zal hebben. Denk hierbij aan 5KT tactisch ingezet op dunbevolkt gebied. Daar vallen nog geen 120 doden bij en de straling is heel gering. Maar de reactie zal enorm zijn!

https://nuclearsecrecy.co(...)s=1&psi=20,5,1&zm=13

[ Bericht 25% gewijzigd door LXIV op 12-09-2022 23:16:04 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205963671
Rusland zal zeker " bepaalde" wapens in gaan zetten en dat past ook precies in de bijbelse scenario. We zijn pas net begonnen met de oorlog in Oekraine en dat zal veel erger gaan worden.
pi_205969170
Volledige handelsembargo en zware sancties voor landen die nog handel met Rusland drijven.
Actief militair ingrijpen in Oekraïne. De NAVO luchtmacht zal korte metten maken met de Russen.

Ik hoop iig dat het niet direct met nukes beantwoord wordt, dat gaat onvermijdelijk escaleren tot een kernoorlog.
pi_205969259
Dan verwacht ik actief militair ingrijpen in Oekraïne door de NAVO. Dat is waar de VS al sinds maart voor waarschuwt.
  woensdag 14 september 2022 @ 12:12:25 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_205971327
Ik weet zeker dat er talloze scenarios klaarliggen voor beperkt nucleair ingrijpen. Als die eerste bom eenmaal gevallen is, is het verder damage control.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_205971596
Wat wij doen? Bidden dat de wind goed staat.
pi_205972961
Het meest realistisch:

- De VS en het VK gooien zelf een tactisch kernwapen op een Russische basis op dunbevolkt gebied.
- De NAVO verklaart Rusland de oorlog en gooit de Russen uit Oekraïne, maar valt Rusland zelf niet binnen.
pi_205974830
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
We gaan een oorlog met Rusland beginnen, maar dan zonder kernbom. We gaan Rusland veroveren en van EU maken.
Dan moeten we toch eerst goede vrienden worden met onze, dan, nieuwe buurlanden Kazakhstan, Mongolië en China.

Anders gaan we Rusland veroveren en van de EU maken, en eeuwig oorlog voeren met Kazakhstan, Mongolië en China.
pi_205974852
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hoeven China en India dan niet eens meer echt onder druk gezet te worden... die willen dan zelf al niks meer met Poetin te maken hebben.
Ik denk dat je schromelijk overschat hoeveel respect China en India voor 'ons' hebben.

Geloof me: met 100% zekerheid wil geen van beide leven zoals wij en zullen ze er alles aan doen om dat te voorkomen.
pi_205976807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:25 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk dat je schromelijk overschat hoeveel respect China en India voor 'ons' hebben.

Geloof me: met 100% zekerheid wil geen van beide leven zoals wij en zullen ze er alles aan doen om dat te voorkomen.
Als ik de berichten op nieuwszender WION mag geloven, dan heeft West-Europa zich bespottelijk hypocriet gedragen in de Oekraïnecrisis. Gas blijven afnemen van Rusland tijdens een boycot. Niet alleen China en India, maar ook een land als Nigeria heeft West-Europa qua moraal niet hoog meer zitten.
pi_205977097
Ik heb al op meerdere plekken gelezen dat als Rusland een klein tactisch nucleair wapen op een militair doel gaat gebruiken de NAVO en/of VS niet perse hetzelfde terug gaat doen. Alles om een nucleaire oorlog te voorkomen. De reactie zal een aanval met conventionele wapens zijn. Waarschijnlijk betekent dat een aanval op wat echt belangrijke militaire doelen en een no-fly zone boven Oekraïne.

Een voorbeeld uit juni in The Atlantic:

quote:
The reprisal should be strong and focused and conventional, not nuclear. It should be confined to Ukraine, ideally with targets linked to the nuclear attack. “You want to go as little up the escalation ladder as you can get away with doing and still have a profound and relevant effect,” Perry says. But if Putin responds by using another nuclear weapon, “you take off the gloves the second time around” and perhaps destroy Russia’s military forces in Ukraine, which the United States could readily do with conventional weapons.
xxx
  woensdag 14 september 2022 @ 20:01:31 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205977109
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2022 15:41 schreef Domnivoor het volgende:
Als de NAVO eensgezind is, en dat is nog maar de vraag, dan zijn de rapen gaar.
Hoezo?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205977159
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 23:01 schreef LXIV het volgende:
Inzet van een klein tactisch kernwapen is helemaal nog niet zo'n vergezochte optie voor Putin. Hiermee kan hij laten zien dat het hem ernst is en dat hij ook deze drempel over durft te gaan. Eerder een signaal aan vooral het Westen dan dat het nu zoveel effect zal hebben. Denk hierbij aan 5KT tactisch ingezet op dunbevolkt gebied. Daar vallen nog geen 120 doden bij en de straling is heel gering. Maar de reactie zal enorm zijn!

https://nuclearsecrecy.co(...)s=1&psi=20,5,1&zm=13
Maar hier wint ie dus niets mee. De NAVO zal VEEL meer steun gaan geven en wellicht ook een vergeldingsaanval (zonder nucleaire wapens) uitvoeren.
xxx
  woensdag 14 september 2022 @ 20:04:36 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205977167
Waarom heeft iedereen het constant over de NAVO?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205977246
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom heeft iedereen het constant over de NAVO?
Omdat de NAVO sinds april maandelijks bijeenkomt in Rammstein, Duitsland om de situatie in Oekraïne te bespreken en zo gezamenlijk de steun de coördineren.

Edit: de NAVO = in wisselende samenstelling een heleboel NAVO leden.
xxx
pi_206057370
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 15:26 schreef Aloulu het volgende:
De grote vraag blijft in dit hele conflict om te kijken hoe ver wij willen gaan in het steunen van Oekraïne;

Wat doen we al Poetin al dan niet gelimiteerd nucleaire wapens inzet in Oekraïne??? Wat moet het Westen er tegenover zetten??

Laten we niet discussiëren over “doen ze niet”, “kan niet”…maar een casus waarin hij dat wel doet. Wat moet de response van ons als Westen dan zijn???

Dit is toch wel de grootste en meest escalerende casus waar je ook rekening mee moet houden.
Het is denk ik heel belangrijk om onderscheid te maken tussen de 4 zones

1) Navo-gebied
2) Oekraine muv Krim
3)Krim
4) Rusland

Het aanvallen van zone 1 leidt tot vergelding in zone 4 en andersom
Aanvallen in zone 2 leiden tot vergelding in zone 2
Krim is een beetje een twijfelgeval, ik denk dat Russen bij een NAVO aanval op Krim ook terugslaan binnen Navo gebied

Een nucleaire aanval op Oekraine gaat dus niet op een vergelding op Russisch grondgebied leiden, want dan volgt er vergelding op NAVO grondgebied en zoveel heeft het westen niet voor Oekraine over lijkt me
pi_206057441
6000 kernbommen op rusland knallen
pi_206058260
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:10 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Het is denk ik heel belangrijk om onderscheid te maken tussen de 4 zones

1) Navo-gebied
2) Oekraine muv Krim
3)Krim
4) Rusland

Het aanvallen van zone 1 leidt tot vergelding in zone 4 en andersom
Aanvallen in zone 2 leiden tot vergelding in zone 2
Krim is een beetje een twijfelgeval, ik denk dat Russen bij een NAVO aanval op Krim ook terugslaan binnen Navo gebied

Een nucleaire aanval op Oekraine gaat dus niet op een vergelding op Russisch grondgebied leiden, want dan volgt er vergelding op NAVO grondgebied en zoveel heeft het westen niet voor Oekraine over lijkt me
Dikgedrukte wordt nogal eens vergeten maar inderdaad mee eens. En zodra Poetin die speelruimte heeft afgedwongen/afgetast betekent dat dus dat hij als uiterste middel Oekraine tot overgave kan dwingen door bijv een klein taktisch nucleair wapen in Oekraine in te zetten. Bijv een klein stadje van 50k inwoners of nog kleiner wegvagen en eisen dat Oekraine hun aanvallen op de gebieden die de Russen dan hebben geannexeerd en als Russisch beschouwen per direct staken.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 21 september 2022 @ 21:53:00 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058399
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 15:26 schreef Aloulu het volgende:
De grote vraag blijft in dit hele conflict om te kijken hoe ver wij willen gaan in het steunen van Oekraïne;

Wat doen we al Poetin al dan niet gelimiteerd nucleaire wapens inzet in Oekraïne??? Wat moet het Westen er tegenover zetten??

Laten we niet discussiëren over “doen ze niet”, “kan niet”…maar een casus waarin hij dat wel doet. Wat moet de response van ons als Westen dan zijn???

Dit is toch wel de grootste en meest escalerende casus waar je ook rekening mee moet houden.
Nukes op Moskou.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 21:54:32 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058435
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:10 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Het is denk ik heel belangrijk om onderscheid te maken tussen de 4 zones

1) Navo-gebied
2) Oekraine muv Krim
3)Krim
4) Rusland

Het aanvallen van zone 1 leidt tot vergelding in zone 4 en andersom
Aanvallen in zone 2 leiden tot vergelding in zone 2
Krim is een beetje een twijfelgeval, ik denk dat Russen bij een NAVO aanval op Krim ook terugslaan binnen Navo gebied

Een nucleaire aanval op Oekraine gaat dus niet op een vergelding op Russisch grondgebied leiden, want dan volgt er vergelding op NAVO grondgebied en zoveel heeft het westen niet voor Oekraine over lijkt me
Ik denk dat je nogal onderschat hoeveel de EU gecommitteerd heeft aan de Oekraïne. Een nuke gaat echt wel leiden tot een reactie van de NAVO op Russisch grondgebied.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 21:57:20 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058473
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:00 schreef SoSolid het volgende:
Ik heb al op meerdere plekken gelezen dat als Rusland een klein tactisch nucleair wapen op een militair doel gaat gebruiken de NAVO en/of VS niet perse hetzelfde terug gaat doen. Alles om een nucleaire oorlog te voorkomen. De reactie zal een aanval met conventionele wapens zijn. Waarschijnlijk betekent dat een aanval op wat echt belangrijke militaire doelen en een no-fly zone boven Oekraïne.

Een voorbeeld uit juni in The Atlantic:
[..]

Ik vind dat er wat nonchalant en lacherig gedaan wordt over de inzet van kernwapens. Vooral door D66 en aanverwante ideologen. Een klein tactisch kernwapen is niet het einde van de wereld, maar de doos van Pandora wordt wel geopend.
Wellicht een conventionele reactie van de navo, maar dan inzet van een teeede tactisch wapen op wat navo troepen, een nucleaire respons ennzo komen de poppen aan het dansen.

Beter wordt ingezet op de-escalatie en het bieden van een uitweg zonder al te veel gezichtsverlies voor Putin, maar dat strookt niet met de Drang nach Osten van de EU-partijen.

Ik denk dat de kans op inzet van kernwapens dit of volgend jaar vrij realistisch is, zeker tussen de 10 en 25%, vooral als de Krim bedreigd wordt. En zie dan de boel maar eens netjes af te wikkelen zonder al te veel nevrnschade, Sjoerd Sjoerdsma.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 21:57:45 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206058486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dikgedrukte wordt nogal eens vergeten maar inderdaad mee eens. En zodra Poetin die speelruimte heeft afgedwongen/afgetast betekent dat dus dat hij als uiterste middel Oekraine tot overgave kan dwingen door bijv een klein taktisch nucleair wapen in Oekraine in te zetten. Bijv een klein stadje van 50k inwoners of nog kleiner wegvagen en eisen dat Oekraine hun aanvallen op de gebieden die de Russen dan hebben geannexeerd en als Russisch beschouwen per direct staken.
En je hebt echt de illusie dat wanneer rusland 50k mensen verdampt, de hele wereld daar niks van vind of aan doet, en dat Oekraine dan zegt 'oh kut, nu heb je ons, we geven ons over?' ... Een stad wegvagen gaat als een rode lap werken.

No fly zone, NATO in Oekraine, Oekraine die 300km HIMARS shit en zo verder. Plus dat de entiteit die de nuke wegschoot zal worden verwijderd van deze aardkloot, conventioneel dat wel.
Dum de dum
  woensdag 21 september 2022 @ 21:58:57 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058503
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:04 schreef SoSolid het volgende:

[..]
Maar hier wint ie dus niets mee. De NAVO zal VEEL meer steun gaan geven en wellicht ook een vergeldingsaanval (zonder nucleaire wapens) uitvoeren.
Je moet Putin niet in een hoek drijven waar hij geen andere optie meer ziet. Je moet hem een enigszins acceptabele uitweg bieden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206058527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:57 schreef Fe2O3 het volgende:
En je hebt echt de illusie dat wanneer rusland 50k mensen verdampt, de hele wereld daar niks van vind of aan doet, en dat Oekraine dan zegt 'oh kut, nu heb je ons, we geven ons over?' ... Een stad wegvagen gaat als een rode lap werken.
Jij denkt dus dat de NAVO voor uiteindelijk een niet-NAVO lid in directe confrontatie met kernmacht Rusland gaat komen als reactie op zo een aanval van Poetin in Oekraine?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 21 september 2022 @ 22:01:20 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dikgedrukte wordt nogal eens vergeten maar inderdaad mee eens. En zodra Poetin die speelruimte heeft afgedwongen/afgetast betekent dat dus dat hij als uiterste middel Oekraine tot overgave kan dwingen door bijv een klein taktisch nucleair wapen in Oekraine in te zetten. Bijv een klein stadje van 50k inwoners of nog kleiner wegvagen en eisen dat Oekraine hun aanvallen op de gebieden die de Russen dan hebben geannexeerd en als Russisch beschouwen per direct staken.
Inzet op een stad is niet tactisch maar strategisch. Eerste inzet zal op een militair doel te velde zijn, bijvoorbeeld een divisie hoofdkwartier, een artillerieregiment of een pantserbrigade.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:01:23 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet Putin niet in een hoek drijven waar hij geen andere optie meer ziet. Je moet hem een enigszins acceptabele uitweg bieden.
We moeten helemaal niks. We doen precies genoeg nu, hij staat flink onder druk en in Rusland begint men nu door te krijgen dat dit niet goed gaat.

De geschiedenis leert ons dat dictators wiens plan niet zo goed verliep over het algemeen geen lang leven beschoren zijn. Letterlijk en figuurlijk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:02:29 #45
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058576
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Jij denkt dus dat de NAVO voor uiteindelijk een niet-NAVO lid in directe confrontatie met kernmacht Rusland gaat komen als reactie op zo een aanval van Poetin in Oekraine?
Waarom is iedereen zo zwart wit hierover, als je ziet wat de EU (en indirect dus NATO landen) nu al doen dan kan je rustig spreken van commitment.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206058587
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:01 schreef LXIV het volgende:
Inzet op een stad is niet tactisch maar strategisch. Eerste inzet zal op een militair doel te velde zijn, bijvoorbeeld een divisie hoofdkwartier, een artillerieregiment of een pantserdivisie.
Ook goed. Gaat meer erom dat de grootst mogelijk denkbare rode lijn is overschreden; inzet van nucleaire wapens hoe kleinschalig dan ook. En wat de reactie erop van de NAVO/US zal zijn; directe vergelding op Russische doelen of niet.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  woensdag 21 september 2022 @ 22:03:54 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
We moeten helemaal niks. We doen precies genoeg nu, hij staat flink onder druk en in Rusland begint men nu door te krijgen dat dit niet goed gaat.

De geschiedenis leert ons dat dictators wiens plan niet zo goed verliep over het algemeen geen lang leven beschoren zijn. Letterlijk en figuurlijk.
Je hoeft niet lang te leven om veel schade aan te richten.
We balanceren op het randje. Beter wordt er ge-deëscalerd. We zijn nog steeds het tegenovergestelde aan het doen. Een heel gevaarlijk spel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:05:44 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058641
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je hoeft niet lang te leven om veel schade aan te richten.
We balanceren op het randje. Beter wordt er ge-deëscalerd. We zijn nog steeds het tegenovergestelde aan het doen. Een heel gevaarlijk spel.
Ik zou niet weten waarom je Putin moet belonen in zijn doorgedraaide waanbeelden door hem de Oekraïne en de rest van Oost Europa kado te geven.

En dan nog, doe niet zo kinderlijk naïef om te denken dat door bovenstaande te doen er iets ge-escaleerde zal worden.

Verwar zwakte niet met een poging tot de-escalatie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:06:53 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058663
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ook goed. Gaat meer erom dat de grootst mogelijk denkbare rode lijn is overschreden; inzet van nucleaire wapens hoe kleinschalig dan ook. En wat de reactie erop van de NAVO/US zal zijn; directe vergelding op Russische doelen of niet.
Dat laatste niet, ook nucleaire escalatie gaat in stappen.
Ik denk eerst ook een conventionele respons.

Maar dit is dus een weg, met niet te bevatten risico’s, die we helemaal niet in moeten slaan. Stoppen met die chicken-game. Zowel Rusland, de VS als de EU hebben incompetente en labiele leiders. Die wil je niet met hun vingers aan de knoppen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:07:55 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058682
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom je Putin moet belonen in zijn doorgedraaide waanbeelden door hem de Oekraïne en de rest van Oost Europa kado te geven.

En dan nog, doe niet zo kinderlijk naïef om te denken dat door bovenstaande te doen er iets ge-escaleerde zal worden.

Verwar zwakte niet met een poging tot de-escalatie.
Je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Kruip jij maar lekker dicht tegen Sjoerd aan in de bunker straks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206058689
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:02 schreef Scorpie het volgende:
Waarom is iedereen zo zwart wit hierover, als je ziet wat de EU (en indirect dus NATO landen) nu al doen dan kan je rustig spreken van commitment.
Omdat in dit meest escalerende scenario wat helemaal niet onrealistisch is indien Poetin aanblijft er geen grijs gebied meer is. Als Poetin er op het slagveld nog slechter voorstaat, en zijn Federatie staat op wankelen, en de mobilisatie haalde weinig tot niets uit, en de 4 geannexeerde gebieden behoren inmiddels tot Rusland waarbij Oekraine ondanks dat het verder blijft aanvallen...dan rest hem of op te geven, of zijn nucleaire wapen hoe klein dan ook in Oekraine in te zetten en af te wachten of de NAVO en/of het Westen bereid is daarvoor de Russen direct te vergelden. Wat feitelijk de laatste en meest ernstige fase is en de weg volledig vrij maakt voor directe confrontatie tussen twee kernmachten.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206058744
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:06 schreef LXIV het volgende:
Dat laatste niet, ook nucleaire escalatie gaat in stappen.
Ik denk eerst ook een conventionele respons.

Maar dit is dus een weg, met niet te bevatten risico’s, die we helemaal niet in moeten slaan. Stoppen met die chicken-game. Zowel Rusland, de VS als de EU hebben incompetente en labiele leiders. Die wil je niet met hun vingers aan de knoppen
Wees eens concreet. Wat zou je voorstellen als Europa/NAVO zijnde in de huidige situatie? Naar Rusland toe?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206058748
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk dat je nogal onderschat hoeveel de EU gecommitteerd heeft aan de Oekraïne. Een nuke gaat echt wel leiden tot een reactie van de NAVO op Russisch grondgebied.
Ik hoop niet dat onze leiders zo dwaas zijn, wil dat niet geloven.

Een serieuse aanval op Russisch grondgebied leidt immers tot aanvallen kan ook conventioneel zijn op bases en schepen op NAVO grondgebied.

De Russische doctrine houdt al heel lang in dat als Rusland geraakt wordt de VS (mainland) op eigen grondgebied pijn moet voelen. (En dat is revolutionair want dat is in de tweede wereld oorlog zelfs niet gebeurd)

Putin doctrine: "als jullie ons aanvallen gaan wij naar de hemel en jullie naar de hel"
  woensdag 21 september 2022 @ 22:15:30 #54
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058819
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:08 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Omdat in dit meest escalerende scenario wat helemaal niet onrealistisch is indien Poetin aanblijft er geen grijs gebied meer is. Als Poetin er op het slagveld nog slechter voorstaat, en zijn Federatie staat op wankelen, en de mobilisatie haalde weinig tot niets uit, en de 4 geannexeerde gebieden behoren inmiddels tot Rusland waarbij Oekraine ondanks dat het verder blijft aanvallen...dan rest hem of op te geven, of zijn nucleaire wapen hoe klein dan ook in Oekraine in te zetten en af te wachten of de NAVO en/of het Westen bereid is daarvoor de Russen direct te vergelden. Wat feitelijk de laatste en meest ernstige fase is en de weg volledig vrij maakt voor directe confrontatie tussen twee kernmachten.
Putin heeft al sinds het begin met nukes gedreigd, en tot nu toe is er werkelijk 0 indicatie dat hij ook over zal gaan tot het gebruik ervan. Daarnaast is het niet zo dat hij alleen op de knop kan drukken, er is een chain of command die allemaal hiervoor hun steentje bij moeten dragen.

Op het moment dat Putin zover weg is dat hij met nukes wil gaan gooien is dat op het moment dat hij de staatsrechtelijke controle aan het verliezen is (rellen, opstand, revolutie). Ik wil dan nog wel eens zien of iemand het aandurft in tijden van instabiliteit een nuke te gooien in wat dan een verloren oorlog kan worden beschouwd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:15:33 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:11 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Wees eens concreet. Wat zou je voorstellen als Europa/NAVO zijnde in de huidige situatie? Naar Rusland toe?
Je moet onderhandelen ipv steeds verder escalleren. Onze onderhandelingspositie is helemaal niet slecht. Maar die van Rusland moet ook weer niet zo slecht worden dat zij als enige optie nog de nucleaire respons hebben. Want ze zullen ze zich niet overgeven.

Een mandaatgebied van de VN in de Donetz en de Krim, met een volksraadpleging of ze bij Rusland of bij de Oekraine willen horen zou een mogelijkheid zijn.

Maar waar ik dus geen voorstander ben is telkens in kleine stapjes verder te escaleren en het conflict uit te breiden. Want daar zul je ooit mee moeten stoppen. Stop je niet met escaleren dan weet je waar je uitkomt. Dat geldt voor beide partijen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:15:54 #56
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:11 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat onze leiders zo dwaas zijn, wil dat niet geloven.

Een serieuse aanval op Russisch grondgebied leidt immers tot aanvallen kan ook conventioneel zijn op bases en schepen op NAVO grondgebied.

De Russische doctrine houdt al heel lang in dat als Rusland geraakt wordt de VS (mainland) op eigen grondgebied pijn moet voelen. (En dat is revolutionair want dat is in de tweede wereld oorlog zelfs niet gebeurd)

Putin doctrine: "als jullie ons aanvallen gaan wij naar de hemel en jullie naar de hel"
Leuk, maar tot nu toe is het altijd geblaf gebleven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:18:01 #57
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet onderhandelen ipv steeds verder escalleren. Onze onderhandelingspositie is helemaal niet slecht. Maar die van Rusland moet ook weer niet zo slecht worden dat zij als enige optie nog de nucleaire respons hebben. Want ze zullen ze zich niet overgeven.

Een mandaatgebied van de VN in de Donetz en de Krim, met een volksraadpleging of ze bij Rusland of bij de Oekraine willen horen zou een mogelijkheid zijn.

Maar waar ik dus geen voorstander ben is telkens in kleine stapjes verder te escaleren en het conflict uit te breiden. Want daar zul je ooit mee moeten stoppen. Stop je niet met escaleren dan weet je waar je uitkomt. Dat geldt voor beide partijen.
Een volksraadpleging in een gebied die door gedwongen deportatie alleen nog maar pro-Russische bewoners telt? :D nee dank je.

Inzet moet zijn volledige terugtrekking van Rusland, herstelbetalingen en reparaties in ruil voor de toezegging dat Oekraïne niet bij de EU of NATO komt.

En dan nog minimaal 3 jaar lang de sancties handhaven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:18:44 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Putin heeft al sinds het begin met nukes gedreigd, en tot nu toe is er werkelijk 0 indicatie dat hij ook over zal gaan tot het gebruik ervan. Daarnaast is het niet zo dat hij alleen op de knop kan drukken, er is een chain of command die allemaal hiervoor hun steentje bij moeten dragen.

Op het moment dat Putin zover weg is dat hij met nukes wil gaan gooien is dat op het moment dat hij de staatsrechtelijke controle aan het verliezen is (rellen, opstand, revolutie). Ik wil dan nog wel eens zien of iemand het aandurft in tijden van instabiliteit een nuke te gooien in wat dan een verloren oorlog kan worden beschouwd.
"Ik wil nog wel eens zien". "chain of command". Dat zijn risico's die je niet kunt lopen.

Zelfs al zou het lukken om Donetz en Krim terug te veroveren zonder dat Rusland nucleair escalleert (waarop de kans heel reeel is overigens), dan nog heb je het probleem niet opgelost, want Rusland zal dat dan altijd terug willen krijgen. Je moet dus een oplossing voor de kern van het conflict vinden. En dat kan alleen een oplossing zijn die acceptabel is voor beide partijen.

Nu weet ik dat de gemiddelde kinderloze D66'er zich niet zo druk maakt over hoe Nederland er over 50 jaar uitziet, gezien de risico's op alle mogelijke terreinen die ze achteloos nemen, maar ik ben dat wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:19:59 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206058951
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Een volksraadpleging in een gebied die door gedwongen deportatie alleen nog maar pro-Russische bewoners telt? :D nee dank je.

Inzet moet zijn volledige terugtrekking van Rusland, herstelbetalingen en reparaties in ruil voor de toezegging dat Oekraïne niet bij de EU of NATO komt.
Dat zou ook een startpunt voor de onderhandelingen kunnen zijn.
quote:
En dan nog minimaal 3 jaar lang de sancties handhaven.
Waarom dat dan? Je moet opheffen van de sancties juist meenemen als troefkaart in de onderhandelingen. Bovendien lijden wij er ook veel schade van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:21:19 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206058986
Trouwens zullen we even de valse stelling ontkrachten dat beide partijen escaleren ? Op dit moment is in 9 maanden oorlog slecht 1 partij aan het escaleren geslagen op het slagveld en dat is Rusland. De EU is zeer terughoudend geweest in hun reactie en de Oekraïne heeft volkomen terecht een verdedigingsmechanisme opgezet om verloren land terug te winnen.

De volgende persoon die zegt dat beide partijen moeten stoppen met escalerend te handelen is bij deze dan ook direct af.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:22:22 #61
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059010
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zou ook een startpunt voor de onderhandelingen kunnen zijn.
[..]
Waarom dat dan? Je moet opheffen van de sancties juist meenemen als troefkaart in de onderhandelingen. Bovendien lijden wij er ook veel schade van.
Omdat je ten allen tijde moet voorkomen dat Putin binnen een jaar of 5 zijn oorlogsmachine op volle sterkte heeft en het nog een keer gaat proberen.

Rusland moet zo klein worden gemaakt dat ze de eerstkomende 100 jaar geen wereldspeler van betekenis meer zullen zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:23:41 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059043
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
"Ik wil nog wel eens zien". "chain of command". Dat zijn risico's die je niet kunt lopen.

Zelfs al zou het lukken om Donetz en Krim terug te veroveren zonder dat Rusland nucleair escalleert (waarop de kans heel reeel is overigens), dan nog heb je het probleem niet opgelost, want Rusland zal dat dan altijd terug willen krijgen. Je moet dus een oplossing voor de kern van het conflict vinden. En dat kan alleen een oplossing zijn die acceptabel is voor beide partijen.

Nu weet ik dat de gemiddelde kinderloze D66'er zich niet zo druk maakt over hoe Nederland er over 50 jaar uitziet, gezien de risico's op alle mogelijke terreinen die ze achteloos nemen, maar ik ben dat wel.
Tot nu toe is 9000km2 terug gewonnen zonder dat er een nuke is gevallen, dus ja, ik waag wel te betwijfelen dat bij een verdere herovering opeens de kaarten anders geschud zouden zijn.

En een fop-referendum gaat daar niks aan af doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206059097
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Leuk, maar tot nu toe is het altijd geblaf gebleven.
Putin sterrenbeeld

Mensen met het sterrenbeeld Weegschaal, blinken uit in het bemiddelen in moeilijke situaties. Daarom staan ze ook wel bekend als de diplomaten van de dierenriem. Ze blijven zoeken naar een oplossing om beide partijen tevreden en in balans te houden en bekijken situaties vanuit alle kanten.

Maw kijk maar uit als er een echte hardliner aan de macht komt
  woensdag 21 september 2022 @ 22:31:24 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059216
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat je ten allen tijde moet voorkomen dat Putin binnen een jaar of 5 zijn oorlogsmachine op volle sterkte heeft en het nog een keer gaat proberen.

Rusland moet zo klein worden gemaakt dat ze de eerstkomende 100 jaar geen wereldspeler van betekenis meer zullen zijn.
Rusland is al klein. De hele econome is niet veel groter dan die van de Benelux.

Van Versailles hebben we geleerd dat een verslagen vijand niet diep vernederd en kapot gemaakt moet worden. Het zou juist beter zijn Rusland te democratiseren en welvaart te brengen.

En 100 jaar! Dat betekent dat de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen nog de gevolgen van deze oorlog moeten dragen. Waanzin. Duitsland kon 5 jaar na WO2 alweer aan zijn Wirtschaftswunder beginnen. En dat was een wijs besluit dat ons veel welvaart en veiligheid gebracht heeft.

Juist dit soort denkbeelden maakt dat Rusland nooit zal willen toegeven aan ons.

Juist dat soort ideeen zorgt dat Rusland zich
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206059242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
"Ik wil nog wel eens zien". "chain of command". Dat zijn risico's die je niet kunt lopen.

Zelfs al zou het lukken om Donetz en Krim terug te veroveren zonder dat Rusland nucleair escalleert (waarop de kans heel reeel is overigens), dan nog heb je het probleem niet opgelost, want Rusland zal dat dan altijd terug willen krijgen. Je moet dus een oplossing voor de kern van het conflict vinden. En dat kan alleen een oplossing zijn die acceptabel is voor beide partijen.

Nu weet ik dat de gemiddelde kinderloze D66'er zich niet zo druk maakt over hoe Nederland er over 50 jaar uitziet, gezien de risico's op alle mogelijke terreinen die ze achteloos nemen, maar ik ben dat wel.
Ik ben het met je eens.

Totale winst voor het Westen is een heel risicovolle strategie, waardoor de kans van slagen klein is. En als Europa in as ligt en Rusland ook is dat natuurlijk een dikke fail.

Je moet toch echt om tafel met Rusland en manieren vinden hoe je samen kan leven binnen Europa. Zal niet makkelijk zijn maar het moet uiteindelijk wel gebeuren
  woensdag 21 september 2022 @ 22:33:25 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059250
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tot nu toe is 9000km2 terug gewonnen zonder dat er een nuke is gevallen, dus ja, ik waag wel te betwijfelen dat bij een verdere herovering opeens de kaarten anders geschud zouden zijn.

En een fop-referendum gaat daar niks aan af doen.
Die terreinwinst is geen strategisch essentieel gebied. Als Oekraine richting de Krim gaat is dat heel anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:36:29 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059302
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:32 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens.

Totale winst voor het Westen is een heel risicovolle strategie, waardoor de kans van slagen klein is. En als Europa in as ligt en Rusland ook is dat natuurlijk een dikke fail.

Je moet toch echt om tafel met Rusland en manieren vinden hoe je samen kan leven binnen Europa. Zal niet makkelijk zijn maar het moet uiteindelijk wel gebeuren
Verder is totale winst onmogelijk, want dan ontstaat een situatie die in de toekomst tot een nieuw conflict leidt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:41:06 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059385
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die terreinwinst is geen strategisch essentieel gebied. Als Oekraine richting de Krim gaat is dat heel anders.
Uh, ze hebben letterlijk noord en zuid gescheiden van elkaar waardoor het nu een kwestie is van opruimen in het noordelijke gebied.

Dat is ernstig strategisch gebied hoor.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:42:33 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Verder is totale winst onmogelijk, want dan ontstaat een situatie die in de toekomst tot een nieuw conflict leidt.
Dit soort argumenten kan je natuurlijk ook andersom redeneren. Je moet dit tegen Putin zeggen; hij is de warmongering dictator die te pas en te onpas legers de meatgrinder in gooit en met nukes dreigt als hij zijn zin niet krijgt.

Hem aan tafel krijgen is prio 1.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:44:00 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Uh, ze hebben letterlijk noord en zuid gescheiden van elkaar waardoor het nu een kwestie is van opruimen in het noordelijke gebied.

Dat is ernstig strategisch gebied hoor.
Tactisch. Deze gebieden zijn niet strategisch essentieel voor Rusland. De Krim is dat wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:44:51 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059452
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit soort argumenten kan je natuurlijk ook andersom redeneren. Je moet dit tegen Putin zeggen; hij is de warmongering dictator die te pas en te onpas legers de meatgrinder in gooit en met nukes dreigt als hij zijn zin niet krijgt.

Hem aan tafel krijgen is prio 1.
Zijn we het daar over eens.

Bovendien vind ik die angst dat Rusland in staat zou zijn heel Oost-Europa binnen te rollen een beetje overdreven, gezien de moeite die het hem kost om enkel wat terrein op Oekraine te veroveren in 6 maanden tijd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:45:22 #72
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Tactisch. Deze gebieden zijn niet strategisch essentieel voor Rusland. De Krim is dat wel.
Dan klopt je redenering niet want dan kunnen de andere oblasten prima heroverd worden door de Oekraïne omdat ze niet strategisch van aard zijn aldus jou. Dan zal Putin geen nukes gebruiken dus?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:46:47 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059481
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dan klopt je redenering niet want dan kunnen de andere oblasten prima heroverd worden door de Oekraïne omdat ze niet strategisch van aard zijn aldus jou. Dan zal Putin geen nukes gebruiken dus?
Weet ik niet. Ik weet ook niet waar de grens ligt voor Putin om inzet van nukes te overwegen. Ik denk dat een mogelijke verovering van de Krim inzet van een tactisch nucleair wapen mogelijk zou maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:47:55 #74
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Weet ik niet. Ik weet ook niet waar de grens ligt voor Putin om inzet van nukes te overwegen. Ik denk dat een mogelijke verovering van de Krim inzet van een tactisch nucleair wapen mogelijk zou maken.
Herovering bedoel je. De Krim was namelijk oorspronkelijk van Oekraïne ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206059516
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 16:26 schreef Mikeytt het volgende:
Simpel, zodra er nucleaire wapens gebruikt worden, dan zit er simpelweg helemaal niks anders op dan een nucleaire tegenreactie.
Oekraine is geen NAVO-land dus dat is helemaal niet zo simpel.

Ik denk dat als Putin een 'kleine' 'tactical' nuke gooit op Oekraïns grondgebied er best nog eens flinke ruimte kan zijn voor discussie en twijfel van 'onze' kant. Wat is namelijk het alternatief?

Als wij een nuke op Rusland afvuren dan is Mutually Assured Destruction een feit. Gaan we dat riskeren voor een niet-NAVO lidstaat?

Ik denk dat er meer moet gebeuren dan dat om de Allah-Hu-Akhbar-modus aan te zetten.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:49:48 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059527
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Herovering bedoel je. De Krim was namelijk oorspronkelijk van Oekraïne ;)
Daar zijn ook nog wat kanttekeningen bij te plaatsen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 22:52:57 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206059564
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daar zijn ook nog wat kanttekeningen bij te plaatsen..
Krim hoort bij het Ottomaanse rijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 21 september 2022 @ 22:55:25 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Krim hoort bij het Ottomaanse rijk
Eigenlijk zijn het Griekse kolonies.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206059659
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:49 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Oekraine is geen NAVO-land dus dat is helemaal niet zo simpel.

Ik denk dat als Putin een 'kleine' 'tactical' nuke gooit op Oekraïns grondgebied er best nog eens flinke ruimte kan zijn voor discussie en twijfel van 'onze' kant. Wat is namelijk het alternatief?

Als wij een nuke op Rusland afvuren dan is Mutually Assured Destruction een feit. Gaan we dat riskeren voor een niet-NAVO lidstaat?

Ik denk dat er meer moet gebeuren dan dat om de Allah-Hu-Akhbar-modus aan te zetten.
Ik kan me zelfs voorstellen dat als het echt uit de hand loopt dat er landen uit de NAVO stappen en zich neutraal verklaren om een kans te maken er minder slecht uit te komen
  woensdag 21 september 2022 @ 23:00:50 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:00 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Ik kan me zelfs voorstellen dat als het echt uit de hand loopt dat er landen uit de NAVO stappen en zich neutraal verklaren om een kans te maken er minder slecht uit te komen
Frankrijk bijv. Maar Nederland niet met zijn Nibelungentreue.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206059675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Frankrijk bijv.
of Italie als daar rechts gaat winnen binnenkort
  woensdag 21 september 2022 @ 23:03:23 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059708
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:01 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
of Italie als daar rechts gaat winnen binnenkort
Italie kiest altijd puur voor zijn eigenbelang. Gott strafe das treuelose Italien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206059714
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Frankrijk bijv. Maar Nederland niet met zijn Nibelungentreue.
Vraag is of het realistisch is, en er zitten ook grote risico's aan omdat het als verraad zal worden beschouwd,
maar je weet nooit wat er gebeurt als de eerste kernbommen zijn gevallen, maar men nog niet all in is gegaan.

Je kan van alles roepen en afspreken, maar hoe reageer je als persoon ials iemand een mes op je keel zet. Denk je dan aan je gezin of aan afspraken/beloften/principes en dat soort dingen ?
  woensdag 21 september 2022 @ 23:07:22 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059772
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:03 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Vraag is of het realistisch is, en er zitten ook grote risico's aan omdat het als verraad zal worden beschouwd,
maar je weet nooit wat er gebeurt als de eerste kernbommen zijn gevallen, maar men nog niet all in is gegaan.

Je kan van alles roepen en afspreken, maar hoe reageer je als persoon in het echt iemand een mes op je keel zet. Denk je dan aan je gezin of aan afspraken/beloften/principes en dat soort dingen ?

Ik denk dat Frankrijk, Italie maar ook Turkije van die typische landen zijn die in zo'n geval snel de stekker uit hun lidmaatschap trekken. Heeft de geschiedenis ook uitgewezen. Italie nog boven alles.
Anderzijds zijn het wel landen die vanuit het belang van hun bevolking handelen en voor ons is het ook fijn als er op rij-afstand nog landen zijn die niet in puin liggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:09:55 #85
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059813
Waarom zou je uit de navo stappen? Er is op dit moment geen land wat zich niet kan vinden jn de strategie van de navo. Noch lees je of hoor je geluiden dat landen ermee willen stoppen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:11:00 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059828
Griekenland gaat ook snel terugtrekken als het serieus wordt. Die zijn vanwege het orthodoxe geloof bovendien ook redelijk pro-Russisch.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:11:49 #87
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je uit de navo stappen? Er is op dit moment geen land wat zich niet kan vinden jn de strategie van de navo. Noch lees je of hoor je geluiden dat landen ermee willen stoppen.
Als het echt serieus wordt en we op het randje van een kernoorlog balanceren zie ik bepaalde landen zich nog snel terugtrekken om hun huid te redden. usual suspects. overlap met de euro-probleemlanden. Zelfde principe.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206059854
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Waarom zou je uit de navo stappen? Er is op dit moment geen land wat zich niet kan vinden jn de strategie van de navo. Noch lees je of hoor je geluiden dat landen ermee willen stoppen.
Nee, klopt is niet aan de orde. Gaat om hypotetische situatie dat sommige leden denken dat een nucleaire oorlog te winnen is en daar naar gaan handelen
  woensdag 21 september 2022 @ 23:14:10 #89
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059874
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als het echt serieus wordt en we op het randje van een kernoorlog balanceren zie ik bepaalde landen zich nog snel terugtrekken om hun huid te redden. usual suspects. overlap met de euro-probleemlanden. Zelfde principe.
Mwoah, gezien het feit dat alle landen in de navo zichzelf behoorlijk klem hebben gezet door hun defensie uitgaven uit te hollen en dus afhankelijk zijn van andere landen denk ik dat dat vooral speculatie is.

Daarnaast zie ik eerder Rusland in elkaar ploffen dan een solidariteitsverband zoals de navo. Magoed, alles kan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:14:56 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059886
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Mwoah, gezien het feit dat alle landen in de navo zichzelf behoorlijk klem hebben gezet door hun defensie uitgaven uit te hollen en dus afhankelijk zijn van andere landen denk ik dat dat vooral speculatie is.

Daarnaast zie ik eerder Rusland in elkaar ploffen dan een solidariteitsverband zoals de navo. Magoed, alles kan.
Het gaat er niet om dat ze tegen het concept NAVO zijn, maar dat ze in de ultieme situatie de dans willen ontspringen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:15:30 #91
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:12 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Nee, klopt is niet aan de orde. Gaat om hypotetische situatie dat sommige leden denken dat een nucleaire oorlog te winnen is en daar naar gaan handelen
Dr zijn maar weinig landen waar nucleaire slagkracht in de buurt komt van de US of Rusland. Een Frankrijk kan zich misschien proberen los te maken (lange procedure trouwens) maar hun nucleaire slagkracht is nihil.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:16:47 #92
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059909
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat er niet om dat ze tegen het concept NAVO zijn, maar dat ze in de ultieme situatie de dans willen ontspringen.
Waarom zou Putin daarin meegaan? Een soort buurt-vrij maar dan op globale schaal ? “Je hebt maandenlang wapens geleverd aan onze vijanden maar je bent nu vrij want je bent uit de navo gestapt”, zoiets ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:17:41 #93
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059924
Als Putin al zover is dat hij nukes gaat droppen op navo landen dan maakt het hem echt niet meer uit of het een ex navo land is of een huidig lid denk ik zo, hij is dan natuurlijk al zover heen dat heel Europa eraan moet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:19:07 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059942
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zou Putin daarin meegaan? Een soort buurt-vrij maar dan op globale schaal ? “Je hebt maandenlang wapens geleverd aan onze vijanden maar je bent nu vrij want je bent uit de navo gestapt”, zoiets ?
Ja, natuurlijk. Het is puur eigenbelang, want het dient Rusland niet wezenlijk om een nuke op Frankrijk te werpen. Als ze dat kunnen overslaan is het alleen maar goed. En ze krijgen geen tegenreactie. Plus destabiliseert het de NAVO.

Het is niet zo dat er in de internationale politiek sentimenteel gehandeld wordt. Het gaat puur om belangen. Het is voor Rusland gunstiger om zeg maar de Zuidflank van de NAVO buiten de oorlog te kunnen houden dan dat ze erin gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:21:13 #95
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Het is puur eigenbelang, want het dient Rusland niet wezenlijk om een nuke op Frankrijk te werpen. Als ze dat kunnen overslaan is het alleen maar goed. En ze krijgen geen tegenreactie. Plus destabiliseert het de NAVO.

Het is niet zo dat er in de internationale politiek sentimenteel gehandeld wordt. Het gaat puur om belangen. Het is voor Rusland gunstiger om zeg maar de Zuidflank van de NAVO buiten de oorlog te kunnen houden dan dat ze erin gaan.
Als je ziet hoe lang een uittredingsproces in beslag neemt is het sowieso niet haalbaar. Los daarvan denk ik dat juist Putin dan nukes gooit op de niet-navo landen aangezien die dan geïsoleerd zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:21:47 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206059986
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:17 schreef Scorpie het volgende:
Als Putin al zover is dat hij nukes gaat droppen op navo landen dan maakt het hem echt niet meer uit of het een ex navo land is of een huidig lid denk ik zo, hij is dan natuurlijk al zover heen dat heel Europa eraan moet.
Zo'n escallatie duurt een paar dagen of weken. Het is niet zo dat het een kinderachtig spelletje betreft. Als in jouw model van de werkelijkheid zit dat Putin heel Europa wil veroveren of vernietigen dan heb je een incorrect model. Wat hij in de kern wil is de positie van Rusland en zijn eigen machtspositie daarin handhaven.
De reden van zijn agressie is dat hij opgaan van Oekraine in de NAVO/EU als een bedreiging ervaart voor precies Rusland en zijn eigen positie. Daar kun je het an sich niet mee eens zijn, maar zo is wel als hij het ziet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:22:16 #97
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206059992
This says that any country that wants to leave must send the United States (as the depositary) a "notice of denunciation", which the U.S. would then pass on to the other countries in the alliance. After a one-year waiting period, the country that wants to leave would be out.


Jaar minimaal dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206060011
Volgens mij zijn er nog wel meer escalatie stappen mogelijk voordat het tot nukes komt. In maart leek het me ook waarschijnlijker dat eerst die gaskraan dicht ging. Nukes zou echt een last resort zijn. Volgens mij kan hij prima eerst ook nog meer mensen mobiliseren. Of geen olie/steenkolen als tegen sanctie.

En het meest waarschijnlijke scenario zou wat mij betreft zijn een tactische nuke op Oekraïne als vergelding van een aanval op de eventueel geannexeerde gebieden. Dat is geen directe confrontatie met de NAVO en geeft nog steeds wat lucht. Ik vraag me af wat China en/of India dan zouden doen, dan is genocide eigenlijk niet meer te ontkennen.

Die russen zijn er volgens mij ook altijd realistisch in geweest. Zij hebben altijd gezegd dat dit kan escaleren tot een kernoorlog, het westen heeft de kop in het zand. De kans is klein, maar niet nul.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:23:55 #99
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206060015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zo'n escallatie duurt een paar dagen of weken. Het is niet zo dat het een kinderachtig spelletje betreft. Als in jouw model van de werkelijkheid zit dat Putin heel Europa wil veroveren of vernietigen dan heb je een incorrect model. Wat hij in de kern wil is de positie van Rusland en zijn eigen machtspositie daarin handhaven.
De reden van zijn agressie is dat hij opgaan van Oekraine in de NAVO/EU als een bedreiging ervaart voor precies Rusland en zijn eigen positie. Daar kun je het an sich niet mee eens zijn, maar zo is wel als hij het ziet.
Putin wil oost Europa weer in glorie hersteld zien in een USSR model, dus dat betekent dat hij niet wil stoppen na de Oekraïne. Dat gaat linksom of rechtsom botsen want Polen is bv onderdeel van de navo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:24:04 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060017
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als je ziet hoe lang een uittredingsproces in beslag neemt is het sowieso niet haalbaar. Los daarvan denk ik dat juist Putin dan nukes gooit op de niet-navo landen aangezien die dan geïsoleerd zijn.
De president van Frankrijk hoeft alleen maar op TV te verklaren dat Frankrijk uit de NAVO stapt en Putin te bellen dat hij neutraal is en ze zijn er de facto uit.
Jouw idee van Putin en Rusland is teveel gebaseerd op propaganda en te weinig op Realpolitik. Waarom zou Putin meer vijanden creeren dan hij aankan? er zijn nog 191 landen die ook geen NAVO lid zijn waar Putin geen nukes op gooit.

Van de ene kant ben je extreem zorgeloos over escallatie tot een nucleair oorlog, anderzijds heb je een soort sprookjesbeeld over een evil dictator die de wereld wil vernietigen. Putin wil zijn macht behouden, niet de wereld vernietigen. Kletsica.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:25:24 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Putin wil oost Europa weer in glorie hersteld zien in een USSR model, dus dat betekent dat hij niet wil stoppen na de Oekraïne. Dat gaat linksom of rechtsom botsen want Polen is bv onderdeel van de navo.
Putin kan Oekraine niet eens veroveren. Een buurland met een beperkt leger en economie. Hoe wil hij het dan tegen de hele NAVO opnemen? Dat zijn echt praatjes om ons (de NAVO) dichter te betrekken bij het conflict, maar gebaseerd op niets.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:26:04 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060040
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:22 schreef Scorpie het volgende:
This says that any country that wants to leave must send the United States (as the depositary) a "notice of denunciation", which the U.S. would then pass on to the other countries in the alliance. After a one-year waiting period, the country that wants to leave would be out.

Jaar minimaal dus.
Kan in een dag. Papierwerk is irrelevant.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:27:52 #103
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206060065
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
De president van Frankrijk hoeft alleen maar op TV te verklaren dat Frankrijk uit de NAVO stapt en Putin te bellen dat hij neutraal is en ze zijn er de facto uit.
Jouw idee van Putin en Rusland is teveel gebaseerd op propaganda en te weinig op Realpolitik. Waarom zou Putin meer vijanden creeren dan hij aankan? er zijn nog 191 landen die ook geen NAVO lid zijn waar Putin geen nukes op gooit.

Van de ene kant ben je extreem zorgeloos over escallatie tot een nucleair oorlog, anderzijds heb je een soort sprookjesbeeld over een evil dictator die de wereld wil vernietigen. Putin wil zijn macht behouden, niet de wereld vernietigen. Kletsica.
En ik denk dat je veel te luchtig doet over uit de navo stappen. Putin gaat natuurlijk echt niet een Macron geloven aan de hand van een telefoontje, over sprookjes gesproken.

Op het moment dat de nood zo hoog is dat een land uit de navo wil stappen onder dreiging van nukes dan zijn alle communicatielijnen verbroken, is er dermate veel wantrouwen van beide kanten dat met beloftes alleen er geen de-escalatie mogelijk is.

Dat betekent dat Putin keiharde garanties wil op dat moment, zoals een ondertekend niet-aanvalsverdrag met FR bv. Of een samenwerkingspact.

Je denkt toch niet dat Putin überhaupt de telefoon opneemt als hij de nukes klaar heeft staan? Dat is 15 escalaties van hier verwijderd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:28:29 #104
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206060071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Kan in een dag. Papierwerk is irrelevant.
:') nee. Hou op met deze act.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:30:12 #105
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206060095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Putin kan Oekraine niet eens veroveren. Een buurland met een beperkt leger en economie. Hoe wil hij het dan tegen de hele NAVO opnemen? Dat zijn echt praatjes om ons (de NAVO) dichter te betrekken bij het conflict, maar gebaseerd op niets.
En dat is de hele reden dat we nu in een uitputtingsoorlog zitten; de gigantische misrekening van het militaire apparaat van de Russen. Wil niet zeggen dat hij zijn ambitie bij gaat stellen aangezien we nu ook over het scenario praten van nukes omdat Putin zijn zin niet krijgt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:30:24 #106
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060099
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En ik denk dat je veel te luchtig doet over uit de navo stappen. Putin gaat natuurlijk echt niet een Macron geloven aan de hand van een telefoontje, over sprookjes gesproken.

Op het moment dat de nood zo hoog is dat een land uit de navo wil stappen onder dreiging van nukes dan zijn alle communicatielijnen verbroken, is er dermate veel wantrouwen van beide kanten dat met beloftes alleen er geen de-escalatie mogelijk is.

Dat betekent dat Putin keiharde garanties wil op dat moment, zoals een ondertekend niet-aanvalsverdrag met FR bv. Of een samenwerkingspact.

Je denkt toch niet dat Putin überhaupt de telefoon opneemt als hij de nukes klaar heeft staan? Dat is 15 escalaties van hier verwijderd.
Ik denk dat de telefoons roodgloeiend staan aan de vooravond van een nucleaire oorlog.

En dat soort verdragen wordt handig onderuitgerupst. Kijk maar eens hoe Italie zich onder de Triple Alliantie uitwurmde op het laatste moment.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:32:51 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060119
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dat is de hele reden dat we nu in een uitputtingsoorlog zitten; de gigantische misrekening van het militaire apparaat van de Russen. Wil niet zeggen dat hij zijn ambitie bij gaat stellen aangezien we nu ook over het scenario praten van nukes omdat Putin zijn zin niet krijgt.
Een Rusland dat als een stoomwals 500 km naar het westen oprukt, van Finland tot aan Kroatie is totaal onrealistisch. Ze konden nog niet eens Oekraine aan, geen NAVO lid en met een defensiebudget van een paar miljard. En dan ook nog de steun van de VS, UK, Duitsland en Frankrijk voor die Oost-Europese landen?

Dat is alsof je probeert een zwak jongetje uit je klas in elkaar te slaan, wat tegenvalt en waarbij je zelf fors klappen krijgt, en dan maar besluit om een groepje grote jongens tegelijk aan te vallen. Hij mag het proberen, conventioneel, maar het is kansloos. Dat snapt iederen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:33:55 #108
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206060133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat de telefoons roodgloeiend staan aan de vooravond van een nucleaire oorlog.

En dat soort verdragen wordt handig onderuitgerupst. Kijk maar eens hoe Italie zich onder de Triple Alliantie uitwurmde op het laatste moment.
Punt blijft nog steeds staan. Putin zal echt niet genoegen nemen met een intentie tot NATO verlaten. Die gaat voor de keiharde garanties en anders krijgt Frankrijk er 1 op Parijs als hij echt gaat flippen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:34:58 #109
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206060139
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een Rusland dat als een stoomwals 500 km naar het westen oprukt, van Finland tot aan Kroatie is totaal onrealistisch. Ze konden nog niet eens Oekraine aan, geen NAVO lid en met een defensiebudget van een paar miljard. En dan ook nog de steun van de VS, UK, Duitsland en Frankrijk voor die Oost-Europese landen?

Dat is alsof je probeert een zwak jongetje uit je klas in elkaar te slaan, wat tegenvalt en waarbij je zelf fors klappen krijgt, en dan maar besluit om een groepje grote jongens tegelijk aan te vallen. Hij mag het proberen, conventioneel, maar het is kansloos. Dat snapt iederen.
Je bent het toch wel met me eens dat de rationaliteit op het slagveld en over de militaire slagkracht van Rusland bij Putin volledig weg is?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:36:43 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Punt blijft nog steeds staan. Putin zal echt niet genoegen nemen met een intentie tot NATO verlaten. Die gaat voor de keiharde garanties en anders krijgt Frankrijk er 1 op Parijs als hij echt gaat flippen.
Putin staat alleen maar te lachen als Frankrijk dat doet. Dat is toch win-win voor hem!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 21 september 2022 @ 23:37:47 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206060155
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je bent het toch wel met me eens dat de rationaliteit op het slagveld en over de militaire slagkracht van Rusland bij Putin volledig weg is?
Ik hoop het niet!

Maar al zou hij het conventioneel proberen, dan nog zou ik daar niet wakker van liggen. Want ver zal hij niet komen. Als het niet eens tegen een relatief zwak land als Oekraine lukt...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 22 september 2022 @ 08:34:40 #112
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206061390
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Jij denkt dus dat de NAVO voor uiteindelijk een niet-NAVO lid in directe confrontatie met kernmacht Rusland gaat komen als reactie op zo een aanval van Poetin in Oekraine?
Ja

Dat denk ik niet alleen, date hebben verschillende leden ook aangegeven al.
Dum de dum
  donderdag 22 september 2022 @ 08:40:56 #113
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206061428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je bent het toch wel met me eens dat de rationaliteit op het slagveld en over de militaire slagkracht van Rusland bij Putin volledig weg is?
Het kan zijn dat hem simpelweg niet de,volledige, waarheid wordt verteld.

Naar verluid gebruikt hij bijv. geen pc of smartphone met vrij internet zelf. Al zijn info komt via yes men.
Dum de dum
pi_206061795
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 08:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ja

Dat denk ik niet alleen, date hebben verschillende leden ook aangegeven al.
Bron?

Biden liet het expliciet open een week geleden namelijk.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 22 september 2022 @ 18:52:42 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206067554
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 15:26 schreef Aloulu het volgende:
De grote vraag blijft in dit hele conflict om te kijken hoe ver wij willen gaan in het steunen van Oekraïne;

Wat doen we al Poetin al dan niet gelimiteerd nucleaire wapens inzet in Oekraïne??? Wat moet het Westen er tegenover zetten??

Laten we niet discussiëren over “doen ze niet”, “kan niet”…maar een casus waarin hij dat wel doet. Wat moet de response van ons als Westen dan zijn???

Dit is toch wel de grootste en meest escalerende casus waar je ook rekening mee moet houden.
Een van de belangrijkste punten om te onthouden is dat een nuclear wapen tactisch niet zo goed werkt tegen een leger. Althans dat waren de bevindingen van het Amerikaanse leger.

Het is vooral een druk middel, maar echter geen oplossing tot een militaire overwinning. Oekraine zou nog steeds gebied kunnen innemen ook al drop je een nuke op Kiev. En een nuke droppen op de frontlines zou heel inefficient zijn. (en bovendien te dicht op je eigen troepen/bevolking.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 september 2022 @ 18:53:29 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206067561
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Een van de belangrijkste punten om te onthouden is dat een nuclear wapen tactisch niet zo goed werkt tegen een leger. Althans dat waren de bevindingen van het Amerikaanse leger.

Het is vooral een druk middel, maar echter geen oplossing tot een militaire overwinning. Oekraine zou nog steeds gebied kunnen innemen ook al drop je een nuke op Kiev. En een nuke droppen op de frontlines zou heel inefficient zijn. (en bovendien te dicht op je eigen troepen/bevolking.
Zo is WOII toch gewonnen? bommen op Japan en hoppa. Waarom zou dat hier anders werken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 22 september 2022 @ 18:55:03 #117
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206067575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zo is WOII toch gewonnen? bommen op Japan en hoppa. Waarom zou dat hier anders werken?
Als drukmiddel dus. Maar het leger en de industrie van Japan waren al maanden ervoor bijna totaal vernietigd door conventionele bombardementen. Dat is wat ik bedoel.

Ik probeer meer te zeggen dat een atoombom dus geen directe oplossing is voor poetin om het leger van Oekraine te stoppen.

Edit: maar een atoombom op kiev zou direct alle steun die rusland nog heeft in de wereld weg doen vagen. Zelfs China kan dat niet door de vingers zien. En atoombommen op het slagveld zijn niet zo effectief.

Dus de vraag is ook: waarom zou hij uberhaupt een atoombom gooien? Om het leger te stoppen heb je betere shit: chemische wapens bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206072587
quote:
2s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Als drukmiddel dus. Maar het leger en de industrie van Japan waren al maanden ervoor bijna totaal vernietigd door conventionele bombardementen. Dat is wat ik bedoel.

Ik probeer meer te zeggen dat een atoombom dus geen directe oplossing is voor poetin om het leger van Oekraine te stoppen.

Edit: maar een atoombom op kiev zou direct alle steun die rusland nog heeft in de wereld weg doen vagen. Zelfs China kan dat niet door de vingers zien. En atoombommen op het slagveld zijn niet zo effectief.

Dus de vraag is ook: waarom zou hij uberhaupt een atoombom gooien? Om het leger te stoppen heb je betere shit: chemische wapens bijvoorbeeld.

Om de prijs voor Oekraïne zo groot te maken dat hij hoopt dat ze zich overgeven en de aanvallen op de geannexeerde Russische gebieden dan staken. Als hij om een waarschuwing af te geven bij wijze van spreken een stad met 100k burgers wegvaagt en aangeeft dat indien met niet stopt er meerdere volgen….
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  vrijdag 23 september 2022 @ 09:39:58 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206073579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 01:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Om de prijs voor Oekraïne zo groot te maken dat hij hoopt dat ze zich overgeven en de aanvallen op de geannexeerde Russische gebieden dan staken. Als hij om een waarschuwing af te geven bij wijze van spreken een stad met 100k burgers wegvaagt en aangeeft dat indien met niet stopt er meerdere volgen….
Maar de vraag is dus of dat (het wegvagen van steden als dreigement) werkt. Het is nooit getest iig. Japan gaf zich over omdat al hun andere industrie sowieso al kapot was. (veel mensen zijn dan ook van mening dat Japan zich ook zonder atoombommen zich snel overgegeven zou hebben).

Wellicht werkt het juist averechts, Een stad met 100k man wordt weggevaagd maar Oekraine krijgt nu ongelimiteerde steun en China en India laten Rusland vallen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206073683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 01:59 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Om de prijs voor Oekraïne zo groot te maken dat hij hoopt dat ze zich overgeven en de aanvallen op de geannexeerde Russische gebieden dan staken. Als hij om een waarschuwing af te geven bij wijze van spreken een stad met 100k burgers wegvaagt en aangeeft dat indien met niet stopt er meerdere volgen….
Ik verwacht juist dat je dan het tegenovergestelde effect gaat hebben. Dat het de Oekraieners zo erg radicaliseert dan ze middels aanslagen dood en verderf zullen zaaien in Rusland zelf.
pi_206074489
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dan moeten we toch eerst goede vrienden worden met onze, dan, nieuwe buurlanden Kazakhstan, Mongolië en China.

Anders gaan we Rusland veroveren en van de EU maken, en eeuwig oorlog voeren met Kazakhstan, Mongolië en China.
We hoeven alleen maar het Europese deel te hebben, inclusief Moskou. De rest kan in nieuwe landen gevormd worden of deels aan Kazakhstan, Mongolië en China gegeven worden. Rusland heeft sowieso nog een groot gebied dat ooit bij China hoorde dat ze graag terug willen
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 23 september 2022 @ 16:01:37 #122
414785 sirdanilot
pi_206077358
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zo is WOII toch gewonnen? bommen op Japan en hoppa. Waarom zou dat hier anders werken?
Destijds was er welgeteld 1 land dat kernwapens had. De rest kreeg pas veel later de beschikking tot kernwapens. Dus voor de VS was er geen risico op een kernoorlog toen ze hiroshima en nagasaki met de grond gelijk maakten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 23 september 2022 @ 16:44:53 #123
414785 sirdanilot
pi_206077683
Inzet van kernwapens zal het begin van het einde van de wereld zijn.

Stel de NAVO gooit geen kernwapen terug. Dan gaat China er ook eentje op Taiwan gooien. Nu acht ik een kernoorlog met China waarschijnlijker dan een kernoorlog met rusland simpelweg omdat China veel minder kernwapens heeft dan het Westen, in tegenstelling tot Rusland dat evenveel kernwapens of zelfs meer bezit. Maar ook een relatief kleinschalige kernoorlog leidt tot het einde van de wereld. Allicht niet het einde van de menselijke soort maar we gaan terug naar het stenen tijdperk.

Stel de NAVO gooit wel een kernwapen terug dan escaleert de kernoorlog dusdanig dat het leidt tot het einde van de wereld en dus stenen tijdperk of zelfs uitsterven van de mensheid.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206078064
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:44 schreef sirdanilot het volgende:
Inzet van kernwapens zal het begin van het einde van de wereld zijn.

Stel de NAVO gooit geen kernwapen terug. Dan gaat China er ook eentje op Taiwan gooien. Nu acht ik een kernoorlog met China waarschijnlijker dan een kernoorlog met rusland simpelweg omdat China veel minder kernwapens heeft dan het Westen, in tegenstelling tot Rusland dat evenveel kernwapens of zelfs meer bezit. Maar ook een relatief kleinschalige kernoorlog leidt tot het einde van de wereld. Allicht niet het einde van de menselijke soort maar we gaan terug naar het stenen tijdperk.

Stel de NAVO gooit wel een kernwapen terug dan escaleert de kernoorlog dusdanig dat het leidt tot het einde van de wereld en dus stenen tijdperk of zelfs uitsterven van de mensheid.
Je gaat toch niet op grondgebied wat je in wil nemen een nucleair wapen gooien? Dat is wel heel dom.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 23 september 2022 @ 17:55:44 #125
414785 sirdanilot
pi_206078422
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je gaat toch niet op grondgebied wat je in wil nemen een nucleair wapen gooien? Dat is wel heel dom.
Rusland doet wel meer domme dingen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 23 september 2022 @ 21:55:29 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je gaat toch niet op grondgebied wat je in wil nemen een nucleair wapen gooien? Dat is wel heel dom.
Kan weinig kwaad. De effecten zijn snel uitgewerkt, zeker van een tactisch wapen. Het militaire effect valt ook wel mee, zo’n inzet is meer een niet mis te verstane boodschap.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:00:38 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081185
Verder denk ik niet dat we ooit dichter bij een daadwerkelijke inzet van kernwapens geweest zijn sinds nagasaki, er wordt nu duidelijk mee gedreigd en op die bedreiging wordt weer gereageerd.
Hoe de inzet ongeveer zal gaan en de op zich reële reden die dat motiveert is ook wel duidelijk. Ik acht de kans op inzet dit jaar of begin volgend jaar op zeker 25% en die dreiging neemt toe.

Waar ik me dan over verbaas is hoe nonchalant er over gedaan wordt en hoe weinig media-aandacht het krijgt. Dit is een veel acuter en groter gevaar op veel kortere termijn dan het klimaat of stikstof of Corona, waar de kranten vol van stonden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:02:51 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081206
Mensen en politici zeggen dan: hij dreigt alleen maar. Maar Putin heeft ook anderhalf jaar lang alleen maar gedreigd met ingrijpen in de Oekraïne, toen hij het deed was iedereen verbaasd. Tot die tijd leek niemand zich er echt druk over te maken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:07:04 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081256
Nu is een beperkte kernoorlog met inzet van vooral tactische wapens op militaire doelen heus niet het einde van de wereld, en zelfs escalatie tot strategische inzet ook nog niet, de natuur kan zich er echt wel relatief snel van herstellen en ook de mens blijft heus wel bestaan, maar het is toch wel van een schaal vergelijkbaar of groter dan WO2 of een stijging van de zeespiegel met 10 meter.
Het is niet alleen de inzet zelf en de Fall out, maar op langere termijn ook eventueel een nucleaire winter en verstoring van het wereldwijde logistieke systeem. Na een kernoorlog kunnen we in Nederland misschien 5 miljoen mensen duurzaam in leven houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:08:28 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081267
Er gaan meer mensen van de honger en de kou omkomen dan van de blast of van de straling.

Wat mij betreft wordt het wat serieuzer genomen en ingezet op de-escalatie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206081406
Jij maakt je in ieder geval lekker druk.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:23:54 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081445
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:20 schreef Document1 het volgende:
Jij maakt je in ieder geval lekker druk.
Ja, omdat ik dit gevaar veel urgenter vind en reëler dan alle crisissen waarvan de media zegt waarover ik me druk moet maken. Ik ben voorbereid zo goed en kwaad als het kan. 95% van de mensen komt pas in beweging als het te laat is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 september 2022 @ 22:25:56 #133
842 Zorro
Z
pi_206081474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:00 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik niet dat we ooit dichter bij een daadwerkelijke inzet van kernwapens geweest zijn sinds nagasaki,
Dan heb je de koude oorlog niet goed meegekregen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:34:14 #134
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206081575
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:00 schreef LXIV het volgende:
Verder denk ik niet dat we ooit dichter bij een daadwerkelijke inzet van kernwapens geweest zijn sinds nagasaki, er wordt nu duidelijk mee gedreigd en op die bedreiging wordt weer gereageerd.
Denk van wel. In '62 is een nucleaire oorlog op het nippertje afgewend:
https://tiogatours.nl/voo(...)a/1962--cuba-crisis/
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:35:36 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081591
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:25 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dan heb je de koude oorlog niet goed meegekregen.
Toen was MAD de ondenkbare optie. Daar werd niet serieus mee gedreigd, laat staan dat er een zich duidelijk aftekenend scenario ontplooide voor de inzet.
We hadden de Cuba-crisis, maar toen is er dus niet concreet mee gedreigd, alhoewel de mogelijkheid toen uiterst dergelijken werd.
Juist omdat iedereen zo bang was voor escalatie tot inzet is die crisis toen afgeeend. Nu marcheren we vrolijk door.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:37:57 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081607
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:34 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Denk van wel. In '62 is een nucleaire oorlog op het nippertje afgewend:
https://tiogatours.nl/voo(...)a/1962--cuba-crisis/
Zie boven. Er wordt nu concreter mee gedreigd dan toen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 september 2022 @ 22:38:43 #137
842 Zorro
Z
pi_206081615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Toen was MAD de ondenkbare optie. Daar werd niet serieus mee gedreigd, laat staan dat er een zich duidelijk aftekenend scenario ontplooide voor de inzet.
We hadden de Cuba-crisis, maar toen is er dus niet concreet mee gedreigd, alhoewel de mogelijkheid toen uiterst dergelijken werd.
Juist omdat iedereen zo bang was voor escalatie tot inzet is die crisis toen afgeeend. Nu marcheren we vrolijk door.
Zo uit mijn hoofd is 2x een inzet van kernwapens voorkomen omdat een Rus aan de knoppen het toch niet helemaal vertrouwde.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:40:41 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081640
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:38 schreef Zorro het volgende:

[..]
Zo uit mijn hoofd is 2x een inzet van kernwapens voorkomen omdat een Rus aan de knoppen het toch niet helemaal vertrouwde.
Ik weet van 1 keer, maar dat is wat anders dan de situatie nu. Bewuste inzet. Ik zou het fijn vinden als dit serieus genomen werd, om bovengenoemde redenen, en dat er gewerkt werd aan het voorkomen van een kernoorlog. Jij niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:40:43 #139
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206081642
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:38 schreef Zorro het volgende:

[..]
Zo uit mijn hoofd is 2x een inzet van kernwapens voorkomen omdat een Rus aan de knoppen het toch niet helemaal vertrouwde.
Ging nog maar net goed.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 september 2022 @ 22:43:16 #140
842 Zorro
Z
pi_206081684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:40 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik weet van 1 keer, maar dat is wat anders dan de situatie nu. Bewuste inzet. Ik zou het fijn vinden als dit serieus genomen werd, om bovengenoemde redenen, en dat er gewerkt werd aan het voorkomen van een kernoorlog. Jij niet?
Dat wel, maar het mag dan niet om bewuste inzet gegan zijn, maar het feit dat er al zo hyper werd gereageerd om op basis van foute informatie kernwapens te willen afvuren geeft wel aan dat er toen ook maar heel weinig hoefde te gebeuren om het mis te laten gaan. Dat noem ik toch wel dichtbij.
Neemt niet weg dat dat nu ook zo is.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:44:24 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081699
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:43 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat wel, maar het mag dan niet om bewuste inzet gegan zijn, maar het feit dat er al zo hyper werd gereageerd om op basis van foute informatie kernwapens te willen afvuren geeft wel aan dat er toen ook maar heel weinig hoefde te gebeuren om het mis te laten gaan. Dat noem ik toch wel dichtbij.
Neemt niet weg dat dat nu ook zo is.
Nu zal het bewust gebeuren ipv door een communicatie-foutje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  FOK!fotograaf vrijdag 23 september 2022 @ 22:46:02 #142
842 Zorro
Z
pi_206081717
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nu zal het bewust gebeuren ipv door een communicatie-foutje.
Dat klopt. De enige situatie waar het bewust dichtbij kwam is volgens mij de Cuba crisis.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:50:37 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081752
Mijn boodschap: neem het serieus en probeer het te voorkomen. Het is nog niet te laat, wel 2 voor 12
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:51:30 #144
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206081764
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nu zal het bewust gebeuren ipv door een communicatie-foutje.
Erkenning van het reële gevaar en inzetten op de-escalatie is inderdaad van groot belang. Zeker mee eens!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:53:47 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206081788
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Erkenning van het reële gevaar en inzetten op de-escalatie is inderdaad van groot belang. Zeker mee eens!
Ik snap ook niet hoe mensen het daar niet mee eens zouden kunnen zijn.
Pas ergens nog zo’n idioot die het wel zag zitten, politicus oook nog. Dat ze daarmee stemmen denken te trekken. Ieder weldenkend mens kan daar toch onmogelijk in mee gaan!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:00:55 #146
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206081843
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:53 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap ook niet hoe mensen het daar niet mee eens zouden kunnen zijn.
Pas ergens nog zo’n idioot die het wel zag zitten, politicus oook nog. Dat ze daarmee stemmen denken te trekken. Ieder weldenkend mens kan daar toch onmogelijk in mee gaan!
Kan ook eigenlijk niet. Maar er zijn er genoeg die denken: ''het zal zo'n vaart niet lopen''.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 23 september 2022 @ 23:04:47 #147
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_206081876
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:38 schreef Zorro het volgende:

[..]
Zo uit mijn hoofd is 2x een inzet van kernwapens voorkomen omdat een Rus aan de knoppen het toch niet helemaal vertrouwde.
Bijna weer Stanislav Petrov dag idd (26 september 1983)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_206082129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:04 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Bijna weer Stanislav Petrov dag idd (26 september 1983)
En Vasily Arkhipov op 27 oktober 1962

Hij was een van de drie leidinggevende officieren op een russische onderzeeboot met kerwapens voor Cuba tijdens de Cuba-crisis.

Er was geen radiocontact met moskou (was niet mogelijk omdat ze ondergedoken zaten en amerika gooide dieptebommen.

De kapitein en de andere officier waren van mening dat dit betekende dat een oorlog al uitgebroken was en ze hun nucleaire torpedos moesten afvuren, maar Vasily weigerde dit ook te bevestigen, aangezien alledrie unaniem moesten instemmen konden ze dit dus niet doen, maar anders was dit wel gedaan en was de Cuba-crisis anders afgelopen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206083082
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:46 schreef Zorro het volgende:

[..]
Dat klopt. De enige situatie waar het bewust dichtbij kwam is volgens mij de Cuba crisis.
Er staat me ook nog iets bij van een militaire training van de Amerikanen waar de Russen destijds niet van op de hoogte waren. Kan me alleen niet herinneren wanneer dat was.
pi_206083097
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:50 schreef LXIV het volgende:
Mijn boodschap: neem het serieus en probeer het te voorkomen. Het is nog niet te laat, wel 2 voor 12
Het probleem is, in het Kremlin zitten lieden die dat niet in willen zien. Ze zijn blind voor enige rede, het is daar pure kwaadaardigheid.
  zaterdag 24 september 2022 @ 07:29:11 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206083099
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 22:37 schreef LXIV het volgende:

[..]
Zie boven. Er wordt nu concreter mee gedreigd dan toen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-nucleaire-wapens

https://www.trouw.nl/buit(...)iging-echt~b484426d/

Die van Trouw zit achter een paywall maar de boodschap is dat het min of meer op hetzelfde niveau zit als toen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 24 september 2022 @ 07:31:08 #152
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206083103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:00 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Kan ook eigenlijk niet. Maar er zijn er genoeg die denken: ''het zal zo'n vaart niet lopen''.
Het kan zeer zeker wel zo’n vaart lopen, maar de enige manier voor die engnek in Rusland om te de-escaleren is door de Oekraïne, en daarna het gehele Oost Europese USSR blok, aan hem over te dragen.

En dan moet je maar hopen dat hij niet doorstoot naar de rest van Europa onder diezelfde dreiging.

Zeg het maar, vind je dat het waard ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 24 september 2022 @ 07:50:39 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206083135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 07:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het kan zeer zeker wel zo’n vaart lopen, maar de enige manier voor die engnek in Rusland om te de-escaleren is door de Oekraïne, en daarna het gehele Oost Europese USSR blok, aan hem over te dragen.

En dan moet je maar hopen dat hij niet doorstoot naar de rest van Europa onder diezelfde dreiging.

Zeg het maar, vind je dat het waard ?
“Doorstoten naar de rest van Europa “? Hij kan nog niet 100km diep de Oekraïne in stoten…
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 24 september 2022 @ 08:37:08 #154
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206083366
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 07:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
“Doorstoten naar de rest van Europa “? Hij kan nog niet 100km diep de Oekraïne in stoten…
Ja, dus? Hij dreigt een nuke te gooien als je je niet overgeeft. Hoef je helemaal niet voor te vechten dan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206083397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 07:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
“Doorstoten naar de rest van Europa “? Hij kan nog niet 100km diep de Oekraïne in stoten…
Dat klopt wel, maar de intenties zijn er volgens mij wel. Daar heeft Medvedev ook geen doekjes om gewonden. Al is die nog gekker dan Poetin, maar ze hebben daar in Rusland allemaal een beste klap van de molen gehad. Bizar volk met bizarre denkbeelden.
Als dit niet goed afgestraft wordt is het een kwestie van tijd tot ze weer iets idioots in hun botte koppen halen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 15:51:02 #156
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206086871
Moeilijke kwestie! Natuurlijk wil men zoveel mogelijk de-escaleren, maar tegelijk ook deze mega-dictator niet al teveel de kans geven nog meer invloed op de veiligheid in de wereld uit te oefenen. Dus hoe zal het Westen dit zonder alle gevaren van dien kunnen managen naar een veiliger situatie?

Het antwoord is er kennelijk niet echt. Het mes snijdt namelijk aan alle kanten, niemand wil toegeven aan Putin maar hem ook niet al teveel provoceren. Het gevaar van een nucleaire confrontatie ligt toch wel op de loer ondanks allerlei pogingen tot de-escalatie, want aan alles kleven nadelen en risico's op dit moment.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206087747
Rutte zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken dus ik heb zojuist de schuilkelder volgeflikkerd met eten en batterijen en timmer hem over een uur of 2 van binnenuit dicht. Mij nemen ze niet in de maling.
You need to be cold to be queen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:54:54 #158
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206087827
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:45 schreef Waldorf22 het volgende:
Rutte zei dat we ons geen zorgen hoeven te maken dus ik heb zojuist de schuilkelder volgeflikkerd met eten en batterijen en timmer hem over een uur of 2 van binnenuit dicht. Mij nemen ze niet in de maling.
Van welk geld heb je dat gedaan ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206087841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Van welk geld heb je dat gedaan ?
Al mijn spaargeld van de bank gehaald die doen het toch toch niet meer bij een Russische lichtjesshow
You need to be cold to be queen.
pi_206092613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nukes op Moskou.
Wat mij betreft geen probleem wat een varkens wonen daar zeg!
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 13:08:34 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206096489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nukes op Moskou.
Hoewel dat de meest verwachtte reactie zal zijn, zie ik dat niet gebeuren. Iedereen zal roepen om vergelding. Maar gelukkig zitten er om de beslissingnemers verstandige mensen die het hoofd koel houden. Ik verwacht niet dat er 'gelijk militair' wordt ingegrepen om Rusland aan te vallen.

Sowieso zal de NAVO geen militairen sturen naar Oekraïne. Hoe cru het ook klinkt de waarheid zal zijn ; het is beter dat Oekraïense soldaten daar gaan sterven dan dat er NATO jongens om komen door straling of wat dan ook. Tegelijkertijd verwacht ik wel dat er een plan in werking gaat treden om Poetin af te zetten Hoe dat er concreet uit ziet weet ik natuurlijk niet maar ik verwacht niet dat we 'full scale' zullen reageren. Doen we dat wel dan is binnen 24h de hele wereld een parkeerplaats.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 25 september 2022 @ 13:09:06 #162
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206096494
Van mij mag ie.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206096528
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 13:09 schreef corehype het volgende:
Van mij mag ie.
Mail hem anders even. Denk niet dat hij forum.fok.nl actief leest.
pi_206105070
Kijk naar WWII. Eerste land wat binnengevallen wordt, wordt opgegeven (Met de nodige politieke bombarie). Pas bij het tweede land, zal de NAVO wellicht in gaan grijpen. Conflict wordt pas WWIII als China besluit Taiwan binnen te vallen (Immers heeft de NAVO het opeens druk) en Noord Korea, zuid Korea wil hebben. Dan wordt het ben ik bang een goed begin van het einde.

Hopelijk een sisser, maar we zijn niet meer zo dicht bij geweest sinds Cuba.
pi_206106700
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:57 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
En je hebt echt de illusie dat wanneer rusland 50k mensen verdampt, de hele wereld daar niks van vind of aan doet, en dat Oekraine dan zegt 'oh kut, nu heb je ons, we geven ons over?' ... Een stad wegvagen gaat als een rode lap werken.

No fly zone, NATO in Oekraine, Oekraine die 300km HIMARS shit en zo verder. Plus dat de entiteit die de nuke wegschoot zal worden verwijderd van deze aardkloot, conventioneel dat wel.
Dit dus. Oekraïne heeft zelf genoeg materiaal voor een dirty bom in Moskou.
Ik verwacht dan een periode van terreur voor de Russen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:49:15 #166
423737 NM07
Backwards cap
pi_206117040
Mogelijk draaiboek richting Russische inzet atoombom ziet er zo uit:

1. De Russische Federatie annexeert de betreffende gebieden na de ''referenda''. (ergens in de komende weken)
2. Oekraïne beschouwt de gebieden nog als Oekraïens en gaat ze proberen te heroveren.
3. Oekraïne slaagt er gedeeltelijk in de gebieden te heroveren.
4. De Russen beschouwen dit als aanval op hun grondgebied.
5. De Russen dreigen met inzet atoombom als de Oekraïners zich niet terugtrekken.
6. Oekraïne weigert dit.
7. De Russen gooien een (kleine) atoombom op Oekraïens/grensgebied/voor de kust als waarschuwing.

Een concreet scenario: de Russen gooien een (relatief kleine) atoombom op een strategisch insignificante plek in Oekraïne of bijvoorbeeld voor de kust van de Krim als waarschuwing (geen doden, maar wel inzet atoombom), wat doet de VS dan?

Weet iemand iets over de militaire draaiboeken van de VS in zo'n geval? In welke scenario's wordt er wat gedaan als tegenreactie?
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
  dinsdag 27 september 2022 @ 11:51:52 #167
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206117060
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:49 schreef NM07 het volgende:
Een concreet scenario: de Russen gooien een (relatief kleine) atoombom op een strategisch insignificante plek in Oekraïne of bijvoorbeeld voor de kust van de Krim als waarschuwing (geen doden, maar wel inzet atoombom), wat doet de VS dan?

Weet iemand iets over de draaiboeken van de VS? In welke scenario's wordt er wat gedaan als tegenreactie?
Ze sturen Trump naar Moscow.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206117456
Eerst de opstandige moslim minderheden steunen in hun strijd voor onafhankelijkheid v d Russen.

De Krim heroveren en de Tartaren terug halen, wat rest na de Stalin deportatie.

De Koerillen terug aan Japan

Het Oosten terug aan China.

Finland en Zweden hun gebieden terug.

Rusland eerst uit Latakia trappen.

Russen patatten eten, koud.
pi_206163160
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 16:20 schreef YStec het volgende:
Als Rusland nucleaire wapens inzet, zal het 'Westen' dat ook doen, en dan met name om Putin en Rusland compleet onschadelijk te maken.
Waarom zou het Westen nukes inzetten als Rusland dat doet? Rusland gaat echt niet meteen 100 kernkoppen richting alle grote steden sturen. Het begint met tactische nukes in Oekraine.

Dan is het voor ons niet nodig om ze terug te sturen. Ik denk eerder dan aan gerichte aanvallen op Russische troepen met vliegtuigen. Als dit escaleert zie ik ook nog wel een gerichte aanslag op hoge piefen.
Dit naast zwaardere sancties en wereldwijde ophef natuurlijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206167299
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:51 schreef Scjvb het volgende:
Moeilijke kwestie! Natuurlijk wil men zoveel mogelijk de-escaleren, maar tegelijk ook deze mega-dictator niet al teveel de kans geven nog meer invloed op de veiligheid in de wereld uit te oefenen. Dus hoe zal het Westen dit zonder alle gevaren van dien kunnen managen naar een veiliger situatie?

Het antwoord is er kennelijk niet echt. Het mes snijdt namelijk aan alle kanten, niemand wil toegeven aan Putin maar hem ook niet al teveel provoceren. Het gevaar van een nucleaire confrontatie ligt toch wel op de loer ondanks allerlei pogingen tot de-escalatie, want aan alles kleven nadelen en risico's op dit moment.
ik begrijp eigenlijk nooit echt waarom de-escaleren zo'n droom is. Dat is toch gewoon aanmodderen en vooruitschuiven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:50:04 #171
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206167344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik begrijp eigenlijk nooit echt waarom de-escaleren zo'n droom is. Dat is toch gewoon aanmodderen en vooruitschuiven?
Op de langere termijn wel, maar politici worden gekozen voor 4 jaar, en CEO's hebben elk kwartaal bijltjesdag.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206167369
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom je Putin moet belonen in zijn doorgedraaide waanbeelden door hem de Oekraïne en de rest van Oost Europa kado te geven.

En dan nog, doe niet zo kinderlijk naïef om te denken dat door bovenstaande te doen er iets ge-escaleerde zal worden.

Verwar zwakte niet met een poging tot de-escalatie.
Je doet net alsof Oekraïne onderdeel van de EU is of van de NAVO.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:55:56 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206167392
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 13:03 schreef Knipoogje het volgende:



Dan is het voor ons niet nodig om ze terug te sturen. Ik denk eerder dan aan gerichte aanvallen op Russische troepen met vliegtuigen. Als dit escaleert zie ik ook nog wel een gerichte aanslag op hoge piefen.
Dit naast zwaardere sancties en wereldwijde ophef natuurlijk.
Ik ben in dit geval niet voor een voorzichtige geweldspiraal. Ik denk dat je grondig te werk moet gaan om iedere lust tot herhaling conventioneel volledig kapot te bombarderen.

Dan denk ik aan het kelderen van de Zwarte Zee-vloot, bommen op Rostov en Bolgorod, infrastructuur, (luchtmacht)-bases, en zo veel mogelijk raketten naar bekende nucleaire locaties en wat symbolische plekken. Een gat in het Rode Plein recht voor de voordeur van het Kremlin bijvoorbeeld.

En daarnaast ouderwetsche bomtapijten op het front in Ukraine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 18:57:37 #174
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206167410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Je doet net alsof Oekraïne onderdeel van de EU is of van de NAVO.
Een aantal landen steunen Ukraine. Dat een aantal van die landen lid zijn van EU of NATO is volkomen irrelevant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206167414
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Je doet net alsof Oekraïne onderdeel van de EU is of van de NAVO.
De Navo en de EU staan zo op scherp, door putin en zijn aggressie, dat eigenlijk ww3 toch is begonnen.
Vergis je niet, oorlog komt soms langzaam op gang.
  zaterdag 1 oktober 2022 @ 19:39:12 #176
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206167859
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206171706
Zodra vladje op die rode knop drukt is ie dood.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206174018
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2022 18:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik begrijp eigenlijk nooit echt waarom de-escaleren zo'n droom is. Dat is toch gewoon aanmodderen en vooruitschuiven?
Jij denkt dat actief escaleren in een conflict waar een kernmacht bij betrokken is, verstandig is?
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_206174104
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2022 09:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Jij denkt dat actief escaleren in een conflict waar een kernmacht bij betrokken is, verstandig is?
Dan zijn we er wel snel vanaf. De uitkomst staat toch al vast
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')