Precies. Die monteur heeft er nog wel naar gekeken naar aanleiding van klachten. Kon niets vreemds zien. Vandaar dat we een specialist zoekenquote:Op maandag 12 september 2022 14:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Bij de APK kijken ze niet naar de staat van de motor, alleen of hij nog voldoet aan de wettelijke eisen qua uitstoot etc
Dit, of een turbo of verstuivers, het kan best veel zijn. Zwarte rook is onverbrande diesel dus een piesende verstuiver, turbo die aan het overlijden is, iets in die trant.. turbo's kun je vervangen (bij voorkeur voor hij de schoepjes aan je motor heeft gevoerd), verstuivers kun je reinigen. Als het zuigerveren zijn gaat het iets meer kostenquote:Op maandag 12 september 2022 17:22 schreef Tjabbo het volgende:
Klinkt een beetje alsof je zuigerveren naar de eeuwige boostvelden zijn.
Compressie check en je weet het.
Ik geef dit door aan die ouwe. Helaas zijn zowel hij als ik niet echt technisch hahaha. Maar het geeft wel een goede richting aan waar we het moeten zoeken.quote:Op maandag 12 september 2022 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit, of een turbo of verstuivers, het kan best veel zijn. Zwarte rook is onverbrande diesel dus een piesende verstuiver, turbo die aan het overlijden is, iets in die trant.. turbo's kun je vervangen (bij voorkeur voor hij de schoepjes aan je motor heeft gevoerd), verstuivers kun je reinigen. Als het zuigerveren zijn gaat het iets meer kosten
Gelukkig ist een Ducato, die zijn redelijk bomproof, dus het is vast gewoon een zoekplaatje en wat dingen vervangen. Compressie meten is nooit een slecht idee sws
Ik heb het door gegeven, hij gaat morgen bellen met ze.quote:Op maandag 12 september 2022 20:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Rustenburg Autotechniek in Blokker Nh. Kom er al jaren met m’n auto, maar hij doet ook veel campers.
https://www.rustenburgautotechniek.nl/
Succes! Hopelijk wordt het niet al te duur.quote:Op maandag 12 september 2022 23:18 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik heb het door gegeven, hij gaat morgen bellen met ze.
Is ook mijn eerste gedacvhte, zwarte rook en diesel is teveel diesel of teweinig lucht.quote:Op maandag 12 september 2022 18:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit, of een turbo of verstuivers, het kan best veel zijn. Zwarte rook is onverbrande diesel dus een piesende verstuiver, turbo die aan het overlijden is, iets in die trant.. turbo's kun je vervangen (bij voorkeur voor hij de schoepjes aan je motor heeft gevoerd), verstuivers kun je reinigen. Als het zuigerveren zijn gaat het iets meer kosten
Gelukkig ist een Ducato, die zijn redelijk bomproof, dus het is vast gewoon een zoekplaatje en wat dingen vervangen. Compressie meten is nooit een slecht idee sws
Onder de motorkap is een goed beginquote:Op maandag 12 september 2022 18:44 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Ik geef dit door aan die ouwe. Helaas zijn zowel hij als ik niet echt technisch hahaha. Maar het geeft wel een goede richting aan waar we het moeten zoeken.
Volgens mij slijten ze. Die nieuwerwetse commonrails spuiten 2000 bar door een paar gaatjes kleiner dan mensenharen. Dat sluit op termijn.quote:Op vrijdag 16 september 2022 21:09 schreef densmee het volgende:
Dat zijn kut verstuivers, en als hij er niet uit wil dan trek de kop er maar af. Verstuivers kunnen mega vast zitten bij die blokken
Altijd lastig wanneer niet wordt aangegeven waar reeds naar gekeken is en kunt uitsluiten... Dus ook al is er door garagist naar gekeken die niets vind, dan zou het nog steeds wel eens iets heel simpels kunnen zijn waar vaak overheen gekeken word. En veel mensen zelfs die technisch redelijk onderlegt zijn denken dan snel in doemscenario's en zoeken het op de verkeerde plek.quote:Op maandag 12 september 2022 13:34 schreef Treinhoer het volgende:
Zijn reguliere garage kon niets vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |