abonnement Unibet Coolblue
pi_205945666
Er is vast al wel een topic hier over, maar zelfs met een ICT achtergrond snap ik geen hol van de zoekfuntie hier.

Ik heb een rekening geopend bij Revolut. Een bedrijf met in Nederland een bank-licentie. Het valt onder het depositogarantiestelsel in Litouwen. Niet dat het veel uitmaakt. Ik heb meestal geen tonnen op m'n betaalrekening.

Enkele voordelen zijn. Gratis bankrekening. Gratis debitkaart. Veelzijdige app met veel laagdrempelige mogelijkheden tot sparen, makkelijk wisselen van valuta.

Zijn er zaken waar ik tegenaan ga lopen als ik mijn Rabo rekening opzeg, en mijn salaris laat storen op een rekening hier? Zijn er menen die ervaring hebben met deze stap?
pi_205955399
Revolut heeft geen Nederlandse bank-licentie. De bank-licentie zit in Litouwen. Zij mogen als gevolg van de EU regels wel hun diensten in Nederland aanbieden - en hebben er voor gekozen om dat te doen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik het enige waar je tegen aan kan lopen - is dat niet alle bedrijven weten dat dit allemaal mag/kan/legaal is. Dus er is best een kans dat je bij het afsluiten van een automatische incasso bij een bedrijf te horen krijgt dat ze alleen Nederlandse banken accepteren. Ze mogen dit niet eisen - maar onbekend maakt onbemind.
Dus deposito garantiestelsel in Litouwen en af en toe wat gezeur van bedrijven die niet weten dat ze geen onderscheid mogen maken met klanten/werknemers etc. Veel meer dan dat kan ik me niet echt indenken.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:26:26 #3
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205956833
Mijn ervaring is dat Revolut over het algemeen prima werkt, maar omdat het een prepaid CC is en geen debitkaart heb ik al wel een paar keer gehad dat een terminal de kaart niet pakte en ik een andere moest gebruiken.

No biggie, maar af en toe kan het gebeuren
The more debt, the better
pi_205957006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:10 schreef snabbi het volgende: