abonnement Unibet Coolblue
pi_205945666
Er is vast al wel een topic hier over, maar zelfs met een ICT achtergrond snap ik geen hol van de zoekfuntie hier.

Ik heb een rekening geopend bij Revolut. Een bedrijf met in Nederland een bank-licentie. Het valt onder het depositogarantiestelsel in Litouwen. Niet dat het veel uitmaakt. Ik heb meestal geen tonnen op m'n betaalrekening.

Enkele voordelen zijn. Gratis bankrekening. Gratis debitkaart. Veelzijdige app met veel laagdrempelige mogelijkheden tot sparen, makkelijk wisselen van valuta.

Zijn er zaken waar ik tegenaan ga lopen als ik mijn Rabo rekening opzeg, en mijn salaris laat storen op een rekening hier? Zijn er menen die ervaring hebben met deze stap?
pi_205955399
Revolut heeft geen Nederlandse bank-licentie. De bank-licentie zit in Litouwen. Zij mogen als gevolg van de EU regels wel hun diensten in Nederland aanbieden - en hebben er voor gekozen om dat te doen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik het enige waar je tegen aan kan lopen - is dat niet alle bedrijven weten dat dit allemaal mag/kan/legaal is. Dus er is best een kans dat je bij het afsluiten van een automatische incasso bij een bedrijf te horen krijgt dat ze alleen Nederlandse banken accepteren. Ze mogen dit niet eisen - maar onbekend maakt onbemind.
Dus deposito garantiestelsel in Litouwen en af en toe wat gezeur van bedrijven die niet weten dat ze geen onderscheid mogen maken met klanten/werknemers etc. Veel meer dan dat kan ik me niet echt indenken.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:26:26 #3
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205956833
Mijn ervaring is dat Revolut over het algemeen prima werkt, maar omdat het een prepaid CC is en geen debitkaart heb ik al wel een paar keer gehad dat een terminal de kaart niet pakte en ik een andere moest gebruiken.

No biggie, maar af en toe kan het gebeuren
The more debt, the better
pi_205957006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 00:10 schreef snabbi het volgende:
Revolut heeft geen Nederlandse bank-licentie. De bank-licentie zit in Litouwen. Zij mogen als gevolg van de EU regels wel hun diensten in Nederland aanbieden - en hebben er voor gekozen om dat te doen.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik het enige waar je tegen aan kan lopen - is dat niet alle bedrijven weten dat dit allemaal mag/kan/legaal is. Dus er is best een kans dat je bij het afsluiten van een automatische incasso bij een bedrijf te horen krijgt dat ze alleen Nederlandse banken accepteren. Ze mogen dit niet eisen - maar onbekend maakt onbemind.
Dus deposito garantiestelsel in Litouwen en af en toe wat gezeur van bedrijven die niet weten dat ze geen onderscheid mogen maken met klanten/werknemers etc. Veel meer dan dat kan ik me niet echt indenken.
Bedankt. Het is dus inderdaad even bekijken of m'n werkgever het wel naar een rekening in Litouwen wil overmaken
pi_205957014
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:26 schreef flyguy het volgende:
Mijn ervaring is dat Revolut over het algemeen prima werkt, maar omdat het een prepaid CC is en geen debitkaart heb ik al wel een paar keer gehad dat een terminal de kaart niet pakte en ik een andere moest gebruiken.

No biggie, maar af en toe kan het gebeuren
Een "prepaid cc" is een debitkaart.. toch?

Je kan ook een fysieke pas aanvragen, wat dan een Maestro pas is, zo heb ik begrepen. Dan is het volgens mij een gewone bankpas

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2022 09:43:31 ]
pi_205957070
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 11:34 schreef Roellie80 het volgende:
Er is vast al wel een topic hier over, maar zelfs met een ICT achtergrond snap ik geen hol van de zoekfuntie hier.

Ik heb een rekening geopend bij Revolut. Een bedrijf met in Nederland een bank-licentie. Het valt onder het depositogarantiestelsel in Litouwen. Niet dat het veel uitmaakt. Ik heb meestal geen tonnen op m'n betaalrekening.

Enkele voordelen zijn. Gratis bankrekening. Gratis debitkaart. Veelzijdige app met veel laagdrempelige mogelijkheden tot sparen, makkelijk wisselen van valuta.

Zijn er zaken waar ik tegenaan ga lopen als ik mijn Rabo rekening opzeg, en mijn salaris laat storen op een rekening hier? Zijn er menen die ervaring hebben met deze stap?
Ik ben probleemloos naar Openbank overgestapt, maar betalen met iDeal kan daar niet. Wellicht een idee om dat ook te checken?

Overigens prijzenswaardig dat je SNS/RABO eruit flikkert.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 13 september 2022 @ 09:56:31 #7
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205957126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:42 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Een "prepaid cc" is een debitkaart.. toch?

Je kan ook een fysieke pas aanvragen, wat dan een Maestro pas is, zo heb ik begrepen. Dan is het volgens mij een gewone bankpas
Nee, blijkbaar is er wel echt een feitelijk verschil. Die fysieke pas wordt dus wel eens geweigerd bij terminals.
The more debt, the better
  dinsdag 13 september 2022 @ 10:46:19 #8
189961 ex
aperture science
pi_205957561
Er zijn een hoop verhalen van Revolut die random accounts sluit (https://www.google.com/se(...)ddit.com&newwindow=1) daarnaast, als iedereen in de EU Revolut gebruikt, denk je dat zo'n klein land als Litouwen iedereen 100k kan uitbetalen als ze omvallen? Is al eerder mis gegaan.

Je kan trouwens wel gewoon een Maestro kaart aanvragen die overal werkt. Je hebt alleen wel IBAN discriminatie (bedrijven die een NL IBAN verwachten).

Dat is het lijstje wat ik kan bedenken, als 2de bank prima, niet als hoofdbank.
The cake is a lie!
pi_205958191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 10:46 schreef ex het volgende:
Er zijn een hoop verhalen van Revolut die random accounts sluit (https://www.google.com/se(...)ddit.com&newwindow=1) daarnaast, als iedereen in de EU Revolut gebruikt, denk je dat zo'n klein land als Litouwen iedereen 100k kan uitbetalen als ze omvallen? Is al eerder mis gegaan.
Ik ben me van dit risico bewust. Het is zoals aangegeven niet mijn doel hier veel geld op te laten staan. Net zoals ik nu ook bij m'n hoofdbank eigenlijk alleen m'n salaris op laat binnenkomen, vanaf hier gaat een deel naar een gezamelijke betaalrekening, en het meeste naar een debitkaart. Dus verwacht hier niet veel problemen.

Waar het is misgegaan, dan doel je waarschijnlijk op IceSave. Waar uiteindelijk bij mijn weten iedereen zo'n geld tot 100k heeft teruggekregen
quote:
Je kan trouwens wel gewoon een Maestro kaart aanvragen die overal werkt. Je hebt alleen wel IBAN discriminatie (bedrijven die een NL IBAN verwachten).

Dat is het lijstje wat ik kan bedenken, als 2de bank prima, niet als hoofdbank.
Dus jij hebt zelf wel een Revolut Maestro kaart? Hier zijn dus wel wel wat tegengestelde beweringen over. Of dit nu wel vergelijkbaar is met een Nederlandse pinpas, of niet..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2022 11:44:24 ]
pi_205961049
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:42 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik ben me van dit risico bewust. Het is zoals aangegeven niet mijn doel hier veel geld op te laten staan. Net zoals ik nu ook bij m'n hoofdbank eigenlijk alleen m'n salaris op laat binnenkomen, vanaf hier gaat een deel naar een gezamelijke betaalrekening, en het meeste naar een debitkaart. Dus verwacht hier niet veel problemen.

Waar het is misgegaan, dan doel je waarschijnlijk op IceSave. Waar uiteindelijk bij mijn weten iedereen zo'n geld tot 100k heeft teruggekregen
Wat je zegt klopt, maar de reden waarom iedereen zn geld kreeg is dat Nederland besloten heeft dat "rust in crisis" belangrijker was dan dat "IJsland de rekening" daarvoor betaalt. Het is dus Nederland die de 100k aan iedereen heeft voorgeschoten en niet omdat wij daar nou recht op hadden.

Verder geen ervaring met betaalkaarten ofzo dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
pi_206042912
Roellie80 in DIG / Online bank Revolut is getroffen door hack, gegevens op straat

Ik gebruik Revolut voor de gratis debitkaart. Maar als "main-bank" nog maar even niet
  woensdag 21 september 2022 @ 09:55:09 #12
189961 ex
aperture science
pi_206048651
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:42 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik ben me van dit risico bewust. Het is zoals aangegeven niet mijn doel hier veel geld op te laten staan. Net zoals ik nu ook bij m'n hoofdbank eigenlijk alleen m'n salaris op laat binnenkomen, vanaf hier gaat een deel naar een gezamelijke betaalrekening, en het meeste naar een debitkaart. Dus verwacht hier niet veel problemen.

Waar het is misgegaan, dan doel je waarschijnlijk op IceSave. Waar uiteindelijk bij mijn weten iedereen zo'n geld tot 100k heeft teruggekregen
[..]
Dus jij hebt zelf wel een Revolut Maestro kaart? Hier zijn dus wel wel wat tegengestelde beweringen over. Of dit nu wel vergelijkbaar is met een Nederlandse pinpas, of niet..
Nooit een notificatie gehad van deze post, mijn excuus.

Ik heb een Maestro kaart die tot nu toe overal heeft gewerkt waar getest. Ik werk veel met Ieren (en in Ierland) en daar is Revolut een beetje de standaard geworden (je kan namelijk bij de andere banken niet zomaar geld overmaken naar elkaar, hoop gedoe).

Volgens mij bedoelde ik inderdaad IceSave, en had IJsland toen niet genoeg geld om iedereen terug te betalen en heeft de rest van Europa dat toen opgelost. Je hebt onder het EU systeem er wel recht op, maar dan moet het land het wel kunnen betalen.
The cake is a lie!
pi_206062840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:26 schreef flyguy het volgende:
Mijn ervaring is dat Revolut over het algemeen prima werkt, maar omdat het een prepaid CC is en geen debitkaart heb ik al wel een paar keer gehad dat een terminal de kaart niet pakte en ik een andere moest gebruiken.

No biggie, maar af en toe kan het gebeuren
Dit dus. Heb het al bijna 8 jaar samen met N26. Maar voor het gemak hou ik mijn Rabo pakket er toch naast.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206125166
Vind je het niet kunnen gebruiken van iDeal niet een te groot nadeel? Ik neem aan dat je ook wel eens iets betaalt vanaf je eigen rekening ipv de gezamenlijke?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_206125167
Ik ken iemand die een Revolut-rekening heeft en daar erg tevreden mee is, maar diegene woont niet in NL (überhaupt niet in de EU).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 28 september 2022 @ 06:01:21 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206125207
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 09:42 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Een "prepaid cc" is een debitkaart.. toch?

Je kan ook een fysieke pas aanvragen, wat dan een Maestro pas is, zo heb ik begrepen. Dan is het volgens mij een gewone bankpas
Nee, betalingen met een debit-card worden direct van je rekening afgeschreven; effectief is de pinpas van een gewone bank ook een debit-card.
Op een prepaid credit-card moet je eerst geld zetten voordat je ermee kunt betalen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 28 september 2022 @ 06:33:10 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206125236
Ik gebruik Revolut nu 6 jaar als mijn belangrijkste bankrekening. 6 jaar geleden had ik wel eens problemen, dat andere banken geen geld wilde overmaken naar Revolut, vanwege potentiële fraude. Dat was ook early days IBAN.

Sinds een jaar of 4 geen problemen meer.

Heb inderdaad een Maestro kaart voor AH, vrijwel bij alle andere winkels kan ik normaal pinnen.

Ik krijg een gedeelte van mijn salaris in dollars en daardoor is Revolut echt een must. Heb meerdere valuta rekeningen en kan zeer eenvoudig geld heen en weer wisselen tegen de beste koersen die je maar kunt vinden met minimale transactiekosten
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')