precies, Tijdens de Corona periode waren het aantal faillissementen laag, nog nooit zo laag geweest zelfsquote:Op maandag 12 september 2022 10:49 schreef RM-rf het volgende:
Wat stel je voor TS?
vind je dat het MKB meer subsidie nodig heeft, dat de overheid hen meer moet ondersteunen dan ze tot nu toe doen met bv regelingen als de
TOZO : Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers
BBZ : Bijstand voor zelfstandigen
TONK : Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten
TVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten)
TVL voor startende ondernemers
Subsidieregeling evenementengarantie (SEG)
Of wil je gewoon heel hard huilen en naar iets of iemand je vingertje wijzen en luid roepen "zij-hebben-de-schuhuld!"
FTFYquote:Op maandag 12 september 2022 10:43 schreef Viesdik het volgende:
Het is me wat.. we zitten erbij en klikken er naar
ik stel voor om de EU asap te verlaten, de gulden te herintroduceren, internationale onderneming max 30% van het totale Nederlandse aanbod te laten uitmakenquote:Op maandag 12 september 2022 10:49 schreef RM-rf het volgende:
Wat stel je voor TS?
vind je dat het MKB meer subsidie nodig heeft, dat de overheid hen meer moet ondersteunen dan ze tot nu toe doen met bv regelingen als de
TOZO : Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandige ondernemers
BBZ : Bijstand voor zelfstandigen
TONK : Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten
TVL (Tegemoetkoming Vaste Lasten)
TVL voor startende ondernemers
Subsidieregeling evenementengarantie (SEG)
Of wil je gewoon heel hard huilen en naar iets of iemand je vingertje wijzen en luid roepen "zij-hebben-de-schuhuld!"
Er bestaan hele schaarse mensen die het opnemen voor mensen binnen een doelgroep waar jezelf buiten valt.quote:Op maandag 12 september 2022 11:19 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
FTFY
Zit Viesdik &Co. B.V. in zwaar weer?
Die kans is er ja. En zo te lezen jij ook, want je maakt je zorgen over een groep waar jij buiten valt. Dat siert je, maar dan heb je dus blijkbaar niets te maken met MKB, dus wellicht heb jij je inkomsten via de Overheid (door arbeid of uitkering)quote:Op maandag 12 september 2022 11:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Er bestaan hele schaarse mensen die het opnemen voor mensen binnen een doelgroep waar jezelf buiten valt.
Mijn werk is gezegend, ik maak mij geen zorgen over mezelf.
Zou men sieren als ze zich het lot van anderen wat meer zouden aantrekken. Denk aan de boeren of andere mensen die hun levenswerk vernietigd zien worden.
Maar het percentage bijstandspaupers op fok zal waarschijnlijk 90% zijn, dus de kans dat jij daar ook deel van uitmaakt is groot.
En uiteindelijk houden we 3 grote supermarktketens over die alles en iedereen kunnen uitknijpen. (Boeren, Producenten en consumenten). Lekker bezig!quote:Op maandag 12 september 2022 11:37 schreef Bocaj het volgende:
De bakkers gaan eraan en ik lees nu ook de slagers...
Het mkb wordt niet voor niks de motor van de economie genoemd.quote:Op maandag 12 september 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:
Maar waarom word het MKB doelbewust kapot gemaakt dan?
Ja, en terecht, dat is waar. Maar nog steeds geen uitleg waarom 'het MKB' doelbewust kapot gemaakt wordt. Ja, dingen gaan pijn doen. Bij iedereen. Dus ook bij het MKB. MKB-ers lopen iets meer risico, maar dat is inherent aan MKB-er zijn. In goede tijden de vruchten oogsten, maar in slechte tijden niets inleveren? Ja daaag.quote:Op maandag 12 september 2022 12:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het mkb wordt niet voor niks de motor van de economie genoemd.
Is er oorlog in Rusland? Heb ik wat gemist?quote:Op maandag 12 september 2022 10:43 schreef Viesdik het volgende:
En mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.
Corona was al een side-effect voor ondernemers om faillissement aan te vragen, nu is de (al dan niet bewust gecreëerde) oorlog in Rusland het perfecte excuus om ondernemers het leven zuur te maken.
En de EU/NL maar wat veel propaganda inzetten om te doen alsof Rusland de schuld van dit alles is.
En het houdt niet op, althans niet vanzelf.
Het nieuwe normaal is nog lang niet op het eindpunt. Want ik durf wel verder te kijken dan van dag op dag te leven.
Het is me wat.. we zitten erbij en kijken er naar
Geld weghalen bij de gewone man?quote:Op maandag 12 september 2022 12:37 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Ja, en terecht, dat is waar. Maar nog steeds geen uitleg waarom 'het MKB' doelbewust kapot gemaakt wordt. Ja, dingen gaan pijn doen. Bij iedereen. Dus ook bij het MKB. MKB-ers lopen iets meer risico, maar dat is inherent aan MKB-er zijn. In goede tijden de vruchten oogsten, maar in slechte tijden niets inleveren? Ja daaag.
Ik zeg niet dat het MKB het niet al lastig genoeg heeft en nog slechter gaat krijgen.
En de ene MKB-er is de andere niet.
Nee man, gewoon rupees met groene, blauwe, gele en rode kristallen.quote:Op maandag 12 september 2022 11:21 schreef Viesdik het volgende:
[..]
ik stel voor om de EU asap te verlaten, de gulden te herintroduceren, internationale onderneming max 30% van het totale Nederlandse aanbod te laten uitmaken
Dat gebeurt toch sowieso? Inkomstenbelasting/BTW/Accijnzen. (voor de Overheid)quote:Op maandag 12 september 2022 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Geld weghalen bij de gewone man?
geen ambtenaar.. ben nog liever zwerverquote:Op maandag 12 september 2022 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Die kans is er ja. En zo te lezen jij ook, want je maakt je zorgen over een groep waar jij buiten valt. Dat siert je, maar dan heb je dus blijkbaar niets te maken met MKB, dus wellicht heb jij je inkomsten via de Overheid (door arbeid of uitkering)
'Gezegend werk' kan ook staatsgesponsord zijn toch? Maargoed, daar gaat het niet over.
Maar waarom word het MKB doelbewust kapot gemaakt dan? Door de stijgende energieprijzen waar onze politici niet veel aan kunnen/willen doen? Burgers worden toch ook kapot gemaakt zo? Boehoe, t MKB! MKB heeft genoeg steun (gehad en nog steeds).
15 jaar aan gecreëerde crisissen, waarvan iedereen denkt dat die uit de lucht komen vallen?quote:
neen, maar die hing wel om de strot van je zuster toen ik haar al chokend van achter rodeo reedquote:Op maandag 12 september 2022 11:34 schreef Questular het volgende:
heb je ook zo een kekke rode zakdoek aan je scootmobiel hangen?
De laatste tijd zijn er best veel lui die niet meer rond kunnen komen.quote:Op maandag 12 september 2022 12:50 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch sowieso? Inkomstenbelasting/BTW/Accijnzen. (voor de Overheid)
En uiteindelijk moet het MKB het ook van 'de gewone man' hebben, dat zijn klanten.
Wat heeft dat te maken met het 'bewust kapotmaken van het MKB'? Of zie ik het verkeerd, en moet ik het zo begrijpen: De Overheid knijpt de gewone man/burger zo uit, dat er niets voor het MKB overblijft.
Nou, volgens mij heeft de gewone man best veel vrij te besteden, veel ervan staat zelfs te stoven op een of andere BitCoin rekening, of word uitgegeven aan woningverbetering. Veel salarissen zijn doorbetaald met behulp van MKB-overheidssteun.
Dat de gasprijzen nu de pan uit rijzen is superkut, maar niet doelbewust gericht op t MKB. MKB heeft er exonentieel meer last van dan de burger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |