abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8318359
Omdat ik de nodige problemen thuis heb en ik me vaak slecht voel, heb ik een gesprek gevoerd met een lerares van school die ik vertrouw. Ze zei dat ik contact op moest nemen met de schoolarts of een psycholoog, maar als er wat was dat ik dan ook altijd bij haar terecht kan.

Ik heb besloten dat ik nog even niet naar een psycholoog wil, omdat ik geen professionele hulp wil, ik heb dan het gevoel dat ik me aanstel.

Ik heb die lerares gemaild met de reden waarom ik dat niet wil, en dat ik het prettig vind om met haar te praten. Ze mailde terug en vertelde weer dat ik altijd bij haar terecht kan.

Nu, weer op school, hebben we het er niet meer over gehad. Ik wil graag weer met haar praten, omdat ik haar zo enorm vertrouw. Wat kan ik het beste doen, want ik schaam me dood. Zal ik haar weer mailen en zeggen dat ik wil praten? Of zal ik gelijk professionele hulp zoeken omdat ze me toch niet kan helpen?

Het voelt zo goed om met haar te praten, zoveel vertrouwen, zoveel liefde. Ik heb het gevoel dat ik iets mis als ik niet met haar praat.

pi_8318437
Toch maar gaan kijken voor psycholoog . Ik denk namelijk dat ze het wel goed vind dat je met haar over die dingen praat , maar een psycholoog is iemand die van de situatie af is en er niet te dicht bij betrokken is . Zij lijkt me juist er te betrokken bij . Het is wel heel aardig dat ze wil helpen maar denk dat die andere optie beter is .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_8318628
Voor een psycholoog stel je je niet gauw aan. Zo iemand is er voor opgeleid om je van je problemen af te helpen. Een leraar kan je wel tot steun zijn, maar kan ook zonder het zelf te willen verkeerde adviezen geven. Mijn ervaring met psychologen is vrij positief. Zij heeft je waarschijnlijk niet voor niets geadviseerd om eens met een psycholoog te praten, er is dus echt wat aan de hand. Laat het niet te lang duren.

In ieder geval veel succes en wijsheid toegewenst!

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')