abonnement Unibet Coolblue
pi_206015551
Wat kosten die geintjes wel niet? Dat krijg je toch nooit terug met dat kleine beetje energiebesparing :')

Ja oke als je dak volligt met panelen..maar anders
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 10:20:00 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206015635
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:10 schreef Geerd het volgende:
Wat kosten die geintjes wel niet? Dat krijg je toch nooit terug met dat kleine beetje energiebesparing :')

Ja oke als je dak volligt met panelen..maar anders
Nee, maar dat is het doel ook niet. Gemak is het doel, plus gewoon er hobbymatig mee bezig zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206015671
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je ze kent, waarom schrijf je dan zoiets onzinnigs?
Wist je nog niet dat je een domme patser bent ? Ben je wel de enige.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 11:06:30 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206016126
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2022 10:23 schreef machtpen het volgende:

[..]
Wist je nog niet dat je een domme patser bent ? Ben je wel de enige.
Wat is nou precies je doel om iemand aan te vallen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206016855
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2022 10:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Automatisch? Bijzonder!
Welke apps doen dat dan?
Heb je voorbeelden hiervan in Google Playstore of Apple Appstore?
[..]
Dexter's Laboratory heeft me geleerd dat dit geen goed idee is.
Omlette Du Fromage!
Echt het eerste wat in me opkwam hahahahaha Dexter Du Fromage!!!!
pi_206016880
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2022 11:35 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het een verspilling van grondstoffen, deze vorm van technologie in huis.
Wacht maar tot je ziet wat ze bij Ministeries doen, die gooien een partij aan spullen weg die 100% nog bruikbaar zijn.
En owjee als je dan vraagt "joh mag ik dit hebben" wordt je meteen als onbetrouwbaar ingeschaald.
Die shit is pas pure waste ....
pi_206017040
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Wat is nou precies je doel om iemand aan te vallen?
Hij valt mij toch ook aan. Duh
  zondag 18 september 2022 @ 12:56:25 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_206017230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:33 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Automatisering en gemakzucht. Je hoeft niet meer na te denken of je lampen aan of uit gaan. Zon onder? Lamp aan.
Dat doen de lampen bij ons in de portiek ook en daar komt geen appje aan te pas. Daar hangt namelijk een ouderwetse schemerschakelaar tussen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 12:57:23 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206017246
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2022 12:41 schreef machtpen het volgende:

[..]
Hij valt mij toch ook aan. Duh
Nee. #44 is van jou en je valt daar vrijwel iedereen aan op de persoon en daarna raak je in een discussie met vem. Maar je komt al op de man spelend het topic binnen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 15:09:08 #60
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206018919
Op inhoud verder aub!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 15:10:24 #61
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206018929
Ik vind een smart home op zich niet zo fantastisch. Lichten aanzetten met een telefoon bijvoorbeeld, beetje onzin. Verwarming aanzetten voor als je thuiskomt is dan wat logischer

Wat ik wel leuk zou vinden is om meerdere lampen aan te zetten met één schakelaar, dat zou ik dan nog wel waarderen.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  zondag 18 september 2022 @ 16:29:18 #62
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_206020124
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 15:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind een smart home op zich niet zo fantastisch. Lichten aanzetten met een telefoon bijvoorbeeld, beetje onzin. Verwarming aanzetten voor als je thuiskomt is dan wat logischer

Wat ik wel leuk zou vinden is om meerdere lampen aan te zetten met één schakelaar, dat zou ik dan nog wel waarderen.
Die slimme lampen kunnen wel handigheidjes hebben. Een vriend van mij heeft ook slimme lampen en die krengen knipperen allemaal rood als het alarm afgaat. Dat valt wel op.

En met een feestje heb je ineens een mooie discotheek. Ok, er hangen geen dikke scanners en stroboscopen, maar er is gekleurd licht dat op de maat van de muziek knippert.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_206020356
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 15:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind een smart home op zich niet zo fantastisch. Lichten aanzetten met een telefoon bijvoorbeeld, beetje onzin. Verwarming aanzetten voor als je thuiskomt is dan wat logischer

Wat ik wel leuk zou vinden is om meerdere lampen aan te zetten met één schakelaar, dat zou ik dan nog wel waarderen.
Ik heb daar een andere kijk op, je zou namelijk met gemak een AI (Neural Network) kunnen trainen die naar
meerdere sensors kijkt en maakt hierop een keuzen die meest logisch is (aan de hand van een profiel van een gebruiker). Zo zou een AI kunnen leren van data dat van afgelopen jaar of meer een keuze te maken die bijv. voor mensen die zuinig willen doen want ANN's zijn extreem goed in het vinden van patronen in statistieken, en het trainen ervan duurt niet zo heel lang , mits je echt een complex ANN wilt maken natuurlijk.

mensen onderschatten ANN's echt hard maar het is zo verdomd slim en handig.
pi_206020486
Domo Lang Lekker
pi_206020908
quote:
2s.gif Op zondag 18 september 2022 10:23 schreef machtpen het volgende:

[..]
Wist je nog niet dat je een domme patser bent ? Ben je wel de enige.
Heb je ook nog inhoudelijk iets te melden?
pi_206021831
Vooral show-off voor de gasten natuurlijk.
  zondag 18 september 2022 @ 19:57:53 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_206022687
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 20:21 schreef Belugastroop het volgende:
Laat me de vraag anders formuleren. Waarom heb je de deuren geautomatiseerd?

Heb je moeite een sleutel omtedraaien door een handicap. Of wil je je vrouw in huis opsluiten terwijl je buitenshuis werkt?
Met de discriminatie van de vrouw in het tweede zin van je post is je wel duidelijk geworden dat je erg ouderwets bent, maar de eerste zin van je post laat dat eigenlijk al zien omdat je klaarblijkelijk nog steeds sleutels gebruikt :')
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_206025785
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb er 3 binnen en 2 buiten. Naja, 3 buiten als je de deurbel mee rekent.
Dien je die buiten-camera's aan te melden bij politie?
En wat vinden je buren ervan. Dat ze door jou worden gefilmd als ze over straat lopen?
pi_206025815
ik steek gewoon lekker een kaars aan als ik licht wil of warmte. hoef al dat enge gedoe niet van die lichtknopjes met electra.
pi_206025884
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:49 schreef matigeuser het volgende:
Vooral show-off voor de gasten natuurlijk.
Toen ik early adopter was met een mobiele telefoon was ik een show-off. 10 jaar later kon niemand zonder. Zelfde met airco in de auto. Airco in huis. Enz.

Overigens krijgen mijn gasten (zo goed als) niets mee van deze zaken.
pi_206025888
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 06:51 schreef pokkerdepok het volgende:
ik steek gewoon lekker een kaars aan als ik licht wil of warmte. hoef al dat enge gedoe niet van die lichtknopjes met electra.
Terecht!
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 08:07:08 #72
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206026127
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 06:32 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Dien je die buiten-camera's aan te melden bij politie?
En wat vinden je buren ervan. Dat ze door jou worden gefilmd als ze over straat lopen?
Nee.

Die filmt de straat niet, alleen de oprit. De deurbel alleen als er op gedrukt wordt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206026888
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 07:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Toen ik early adopter was met een mobiele telefoon was ik een show-off. 10 jaar later kon niemand zonder. Zelfde met airco in de auto. Airco in huis. Enz.
Juist. M'n collega's vonden hun papieren agenda altijd prima werken, maar hoe denk je dat ze nu vergaderingen via Teams inplannen?

Het is iets van alle tijden, mensen die afgeven op anderen die in de voorhoede van technologische ontwikkelingen zitten. Ik vind het prima dat die mensen er zelf niet aan mee willen doen, maar anderen patsergedrag verwijten is wel heel kortzichtig.

Waar wij domotica voor gebruiken:
- Beveiliging van ons huis.
- Informatie verzamelen t.b.v. een gezond leefklimaat (denk aan temperatuur, luchtvochtigheid, co2 en fijnstof).
- Energiebesparing.
- Weten wanneer onze kat naar binnen wil.
- Gemak (alles in één app).

Voor verlichting vind ik domotica minder interessant omdat ik de voorkeur geef aan een offline systeem, maar in sommige gevallen is slimme verlichting wel handig. Ik denk dan bijv. aan de plekken met bewegingssensor voor verlichting en het op afstand aan en uit kunnen zetten van de verlichting. Maar je kunt een groot deel daarvan ook op andere manieren regelen zoals met een tijdklok.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 september 2022 @ 10:33:24 #74
338319 ZarB
Piña colada
pi_206027120
Krijg je van die Amerikaanse toestanden dat mensen niet meer zelf na kunnen denken. Heb domotica nooit begrepen. Zie allerlei oplossingen genoemd worden voor problemen die er helemaal niet zijn en je anders prima kunt voorkomen. Maar dat werkt net als alle andere marketing shit. Mensen laten geloven dat ze een probleem hebben en dan daar een oplossing voor bedenken.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206027909
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 10:33 schreef ZarB het volgende:
Krijg je van die Amerikaanse toestanden dat mensen niet meer zelf na kunnen denken. Heb domotica nooit begrepen. Zie allerlei oplossingen genoemd worden voor problemen die er helemaal niet zijn en je anders prima kunt voorkomen. Maar dat werkt net als alle andere marketing shit. Mensen laten geloven dat ze een probleem hebben en dan daar een oplossing voor bedenken.
Het gaat gewoon om gemak. Net zoals een vaatwasmachine gemak betekent. Wil niet zeggen dat je niet met de hand af kan wassen.
pi_206028159
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 10:33 schreef ZarB het volgende:
Krijg je van die Amerikaanse toestanden dat mensen niet meer zelf na kunnen denken. Heb domotica nooit begrepen. Zie allerlei oplossingen genoemd worden voor problemen die er helemaal niet zijn en je anders prima kunt voorkomen. Maar dat werkt net als alle andere marketing shit. Mensen laten geloven dat ze een probleem hebben en dan daar een oplossing voor bedenken.
Dat werd ook over het internet gezegd en over mobiele telefoons. Zo ook nu over domotica en cryptovaluta.

Apparaten worden slimmer* en dat heeft allerlei voordelen. Mijn installateur houdt bijv. in de gaten of één van mijn zonnepanelen uitvalt. Hartstikke fijn omdat ik anders opbrengst misloop. Zo zijn er allerlei manieren om apparaten efficiënter te gebruiken en zo energiezuiniger te leven. Je hoeft er geen grote fantasie voor te hebben om te weten wat voor voordelen dat oplevert. Maar hé, het is je goed recht om als eigentijdse Amish te leven en geen zonnepanelen te nemen of om de werking niet in de gaten te houden.

* Echt slim zijn ze meestal niet. Het gaat veelal om data uit kunnen lezen en apparaten kunnen automatiseren of op afstand kunnen besturen. Zelf analyseren en werking erop afstemmen doen apparaten niet of nauwelijks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206031627
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 15:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind een smart home op zich niet zo fantastisch. Lichten aanzetten met een telefoon bijvoorbeeld, beetje onzin. Verwarming aanzetten voor als je thuiskomt is dan wat logischer

Wat ik wel leuk zou vinden is om meerdere lampen aan te zetten met één schakelaar, dat zou ik dan nog wel waarderen.
Je kan in principe alles doen wel je kan verzinnen natuurlijk. Alleen vind ik dat alles moet werken zonder een telefoon of app.
  maandag 19 september 2022 @ 18:25:21 #78
338319 ZarB
Piña colada
pi_206032577
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat werd ook over het internet gezegd en over mobiele telefoons. Zo ook nu over domotica en cryptovaluta.

Apparaten worden slimmer* en dat heeft allerlei voordelen. Mijn installateur houdt bijv. in de gaten of één van mijn zonnepanelen uitvalt. Hartstikke fijn omdat ik anders opbrengst misloop. Zo zijn er allerlei manieren om apparaten efficiënter te gebruiken en zo energiezuiniger te leven. Je hoeft er geen grote fantasie voor te hebben om te weten wat voor voordelen dat oplevert. Maar hé, het is je goed recht om als eigentijdse Amish te leven en geen zonnepanelen te nemen of om de werking niet in de gaten te houden.

* Echt slim zijn ze meestal niet. Het gaat veelal om data uit kunnen lezen en apparaten kunnen automatiseren of op afstand kunnen besturen. Zelf analyseren en werking erop afstemmen doen apparaten niet of nauwelijks.
Ik heb het over je lampen via je telefoon en dat soort onzinnigheden.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 19:48:33 #79
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206033468
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 18:25 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb het over je lampen via je telefoon en dat soort onzinnigheden.
Verlichting moet gewoon automatisch aan gaan als je naar huis komt of als het donker is binnen of als het donker wordt buiten zonder handmatige acties.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 20 september 2022 @ 17:08:04 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206041569
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 22:05 schreef R16 het volgende:


• Veiligheid: Nooit meer zoeken naar een lichtknopje of in het donker naar het toilet, want sensor. 's Nachts gaat het licht op halve kracht aan. Niet meer bang zijn dat kinderen 's nachts van de trap donderen.
Mijn kinderen zijn motorisch niet gehandicapt, dus die kunnen heel goed in het donker trap op en af lopen. :')

quote:
• Energiebesparing: verwarming, hifi etc wordt automatisch uitgeschakeld als de laatste persoon het huis verlaten heeft. Verlichting wordt uitgeschakeld in hal, overloop, toilet en badkamer als er niemand aanwezig is in die ruimte.
Hoe is dat besparing? Ik doe alles uit voordat ik naar buiten loop, dus ben altijd iets eerder dan de sensor.

quote:
• Zekerheid: Je nooit meer afvragen of je de deur wel op slot hebt gedraaid, je kunt het gewoon controleren
Ik twijfel nooit.

quote:
• Inbraakveiligheid: Lampen gaan automatisch aan als er niemand thuis is.
Hoe rijm je dat met je eerdere claim van besparing? :')

quote:
• Zekerheid: ik krijg een melding als de temperatuur van de koelkast te hoog wordt (iemand heeft de deur open laten staan)
Iedereen in mijn gezin weet hoe ze een koelkastdeur dichtdoen. Is nog nooit fout gegaan.

Ik lees eigenlijk alleen maar een poging tot onderbouwing voor 'Kijk eens hoe goed ik bezig ben'. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206045859
Dat moeten zij lekker zelf weten. Ik heb daar geen last van.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206045941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn motorisch niet gehandicapt, dus die kunnen heel goed in het donker trap op en af lopen. :')
Ja....en?
quote:
[..]
Hoe is dat besparing? Ik doe alles uit voordat ik naar buiten loop, dus ben altijd iets eerder dan de sensor.
Ja....en?
quote:
[..]
Ik twijfel nooit.
Nooit zelfs. Nou nou....
quote:
[..]
Hoe rijm je dat met je eerdere claim van besparing? :')
Dat vraag ik mij ook af. Ik vind het altijd fijn als een inbreker binnenkomt en de lampen gaan niet aan.
quote:
[..]
Iedereen in mijn gezin weet hoe ze een koelkastdeur dichtdoen. Is nog nooit fout gegaan.
Jij ziet 24 uur per dag bij de koelkast om te kijken of ze niet de deur vergeten dicht te doen?
quote:
Ik lees eigenlijk alleen maar een poging tot onderbouwing voor 'Kijk eens hoe goed ik bezig ben'. :')
Ik zie een poging tot onderbouwing voor "kijk mij denken beter te zijn"-gebrabbel.

[ Bericht 4% gewijzigd door HSG op 21-09-2022 06:52:07 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206045981
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn motorisch niet gehandicapt, dus die kunnen heel goed in het donker trap op en af lopen. :')
[..]
Hoe is dat besparing? Ik doe alles uit voordat ik naar buiten loop, dus ben altijd iets eerder dan de sensor.
[..]
Ik twijfel nooit.
[..]
Hoe rijm je dat met je eerdere claim van besparing? :')
[..]
Iedereen in mijn gezin weet hoe ze een koelkastdeur dichtdoen. Is nog nooit fout gegaan.

Ik lees eigenlijk alleen maar een poging tot onderbouwing voor 'Kijk eens hoe goed ik bezig ben'. :')
Ik geef een paar voorbeelden van de voordelen van domotica. Die voorbeelden kunnen voor jou best niet van toepassing zijn, maar dat maakt ze toch niet onbruikbaar voor anderen? Het zijn een paar antwoorden op de eerste stelling "ik begrijp niet dat mensen hun huis volhangen met domotica".

Ik probeer mensen op ideeen te brengen wat er allemaal mogelijk zou kunnen zijn. Iedereen moet daarmee maar doen wat hij/zij wil. Wat doe jij? Alleen anderen afzeiken? Wat probeer je precies te bereiken met jouw post? Wie heeft daar wat aan?
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 16:39:33 #84
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206053442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik lees eigenlijk alleen maar een poging tot onderbouwing voor 'Kijk eens hoe goed ik bezig ben'. :')
Juist ja.
quote:
Ik twijfel nooit.
quote:
Mijn kinderen zijn motorisch niet gehandicapt, dus die kunnen heel goed in het donker trap op en af lopen. :')
quote:
Iedereen in mijn gezin weet hoe ze een koelkastdeur dichtdoen. Is nog nooit fout gegaan.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_206053982
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 18:25 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik heb het over je lampen via je telefoon en dat soort onzinnigheden.
Maar dat gaat ook niet over het bedienen met je telefoon. Meer over dat je meerdere lampen in een keer kan bedienen. Lampen automatisch aan kan laten gaan obv een schema, of op basis van wanneer je thuis bent. Of dat je verschillende scenes kan programmeren. Een scene voor je tinderdate, een scene voor een feestje, een scene voor laat in de avond nog werken, whatever.

En dat is voor sommigen helemaal niet belangrijk. Ook goed.
pi_206060595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Mijn kinderen zijn motorisch niet gehandicapt, dus die kunnen heel goed in het donker trap op en af lopen. :')
[..]
Hoe is dat besparing? Ik doe alles uit voordat ik naar buiten loop, dus ben altijd iets eerder dan de sensor.
[..]
Ik twijfel nooit.
[..]
Hoe rijm je dat met je eerdere claim van besparing? :')
[..]
Iedereen in mijn gezin weet hoe ze een koelkastdeur dichtdoen. Is nog nooit fout gegaan.

Ik lees eigenlijk alleen maar een poging tot onderbouwing voor 'Kijk eens hoe goed ik bezig ben'. :')
Ik denk dat je het toch wat ruimer moet zien, ik neem aan dat je thuis een tv en/of een versterker hebt staan met afstandsbediening? Ik mag aannemen dat je deze ook gewoon gebruikt? Ondanks dat jij en je gezin er geestelijk en lichamelijk wel in staat staan om even naar de tv te lopen om van zender te veranderen of om het volume te veranderen?

Domotica is eigenlijk hetzelfde, een grote afstandsbediening om van alles en nog wat te regelen/besturen.

Levert het geld op? absoluut niet. Maar het levert wel gemak op, het zelfde gemak als de afstandsbediening van je tv of de draadloze telefoon. (of met de sleutel van je auto alle deuren open/dicht doen)
pi_206065787
Dingen als lichten bedienen met je telefoon vind ik niet zo interessant. Ik zou graag meer sensors willen zien in de electra/luchtverversing/verwarming/pijpen, etc

Er zat bijvoorbeeld een pijp los in het plafond van de ventilatie, waardoor deze niet optimaal lucht ververste. Dat werd toevallig ontdekt tijdens een CV controle anders had ik dat nooit gevonden. Zou mooi zijn als ik kon zien wat de staat van al je bedrading/pijpen is achter de muren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 22 september 2022 @ 17:37:11 #88
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_206066899
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 15:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik vind een smart home op zich niet zo fantastisch. Lichten aanzetten met een telefoon bijvoorbeeld, beetje onzin. Verwarming aanzetten voor als je thuiskomt is dan wat logischer
Het is ook veel meer dan licht aanzetten met je telefoon.

In mijn geval:

• Licht in de woonkamer gaat 's avonds automatisch aan als het donker wordt. (op basis van lichtsensor)
• Licht in de gang gaat automatisch aan als ik de voordeur open en het is donker.
• Licht in de gang gaat automatisch aan als er aangebeld wordt en het is donker.
• Licht in woonkamer dimt automatisch als ik een film/serie start.
• Als ik de kelderdeur opentrek terwijl er een film/serie aan het kijken ben omdat ik een biertje ga pakken (kelder is toegankelijk vanuit de woonkamer) dan gaat de film automatisch op pauze, en hij start weer als ik weer uit de kelder kom.
• Als een brandmelder afgaat dan gaan alle lampen in huis op 100% aan, tevens krijg ik een bericht op m'n telefoon met welke brandmelder was en of het ging om een rook of hitte detectie.
• Dezelfde sensoren e.d. worden ook gebruik voor mijn alarmsysteem. Als ik thuis ben en ik zit b.v. boven te werken, dan kan ik 'm ook zo instellen dat de deurbel afgaat als er een deur geopend word. Zo hoeven de deuren niet op slot als ik weet dat er iemand langskomt maar hoor ik wel meteen als er iemand binnen komt.

Wat ik nog wil doen:
• Slimme thermostaat + slimme thermostaatknoppen op de radiatoren, gecombineerd met temperatuur en raamsensoren zodat b.v. de verwarming in een slaapkamer niet aan gaat als het raam ook openstaat.
• Automatische waarschuwing als het gaat regenen en er staat nog een slaapkamerraam open.

Alles is uiteraard ook gewoon met knoppen te bedienen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_206067200
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 17:37 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Het is ook veel meer dan licht aanzetten met je telefoon.

In mijn geval:

• Licht in de woonkamer gaat 's avonds automatisch aan als het donker wordt. (op basis van lichtsensor)
• Licht in de gang gaat automatisch aan als ik de voordeur open en het is donker.
• Licht in de gang gaat automatisch aan als er aangebeld wordt en het is donker.
• Licht in woonkamer dimt automatisch als ik een film/serie start.
• Als ik de kelderdeur opentrek terwijl er een film/serie aan het kijken ben omdat ik een biertje ga pakken (kelder is toegankelijk vanuit de woonkamer) dan gaat de film automatisch op pauze, en hij start weer als ik weer uit de kelder kom.
• Als een brandmelder afgaat dan gaan alle lampen in huis op 100% aan, tevens krijg ik een bericht op m'n telefoon met welke brandmelder was en of het ging om een rook of hitte detectie.
• Dezelfde sensoren e.d. worden ook gebruik voor mijn alarmsysteem. Als ik thuis ben en ik zit b.v. boven te werken, dan kan ik 'm ook zo instellen dat de deurbel afgaat als er een deur geopend word. Zo hoeven de deuren niet op slot als ik weet dat er iemand langskomt maar hoor ik wel meteen als er iemand binnen komt.

Wat ik nog wil doen:
• Slimme thermostaat + slimme thermostaatknoppen op de radiatoren, gecombineerd met temperatuur en raamsensoren zodat b.v. de verwarming in een slaapkamer niet aan gaat als het raam ook openstaat.
• Automatische waarschuwing als het gaat regenen en er staat nog een slaapkamerraam open.

Alles is uiteraard ook gewoon met knoppen te bedienen.
Mooi man. Welke lichtsensor/luxmeter heb je trouwens?
  donderdag 22 september 2022 @ 18:44:20 #90
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_206067474
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 18:12 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Mooi man. Welke lichtsensor/luxmeter heb je trouwens?
Deze: https://www.robbshop.nl/p(...)sor-3in1-z-wave-plus

Let op, dit is z-wave dus je moet wel een z-wave systeem hebben.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_206069267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 17:37 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Het is ook veel meer dan licht aanzetten met je telefoon.

In mijn geval:

• Licht in de woonkamer gaat 's avonds automatisch aan als het donker wordt. (op basis van lichtsensor)
• Licht in de gang gaat automatisch aan als ik de voordeur open en het is donker.
• Licht in de gang gaat automatisch aan als er aangebeld wordt en het is donker.
• Licht in woonkamer dimt automatisch als ik een film/serie start.
• Als ik de kelderdeur opentrek terwijl er een film/serie aan het kijken ben omdat ik een biertje ga pakken (kelder is toegankelijk vanuit de woonkamer) dan gaat de film automatisch op pauze, en hij start weer als ik weer uit de kelder kom.
• Als een brandmelder afgaat dan gaan alle lampen in huis op 100% aan, tevens krijg ik een bericht op m'n telefoon met welke brandmelder was en of het ging om een rook of hitte detectie.
• Dezelfde sensoren e.d. worden ook gebruik voor mijn alarmsysteem. Als ik thuis ben en ik zit b.v. boven te werken, dan kan ik 'm ook zo instellen dat de deurbel afgaat als er een deur geopend word. Zo hoeven de deuren niet op slot als ik weet dat er iemand langskomt maar hoor ik wel meteen als er iemand binnen komt.

Wat ik nog wil doen:
• Slimme thermostaat + slimme thermostaatknoppen op de radiatoren, gecombineerd met temperatuur en raamsensoren zodat b.v. de verwarming in een slaapkamer niet aan gaat als het raam ook openstaat.
• Automatische waarschuwing als het gaat regenen en er staat nog een slaapkamerraam open.

Alles is uiteraard ook gewoon met knoppen te bedienen.
De favoriet is hier een raam/deur sensor op de brievenbus, deze hangt buiten voor het huis. Indien iemand de klep open doet om er post in te gooien krijgen we daar een berichtje van, niet meer dagelijks (meestal voor niets) naar de brievenbus lopen.

ja ja, first world problems
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 20:56:49 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206069714
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:40 schreef Snowby het volgende:

[..]
De favoriet is hier een raam/deur sensor op de brievenbus, deze hangt buiten voor het huis. Indien iemand de klep open doet om er post in te gooien krijgen we daar een berichtje van, niet meer dagelijks (meestal voor niets) naar de brievenbus lopen.

ja ja, first world problems
Dat had ik in mijn vorige huis ook inderdaad. Dat was echt handig :P Ik had in mijn vorige huis ook meldingen als de wasmachine en/of droger klaar waren. Dat heb ik in dit huis ook, alleen nu komt het daadwerkelijk van de apparaten zelf in plaats van de logica die ik gemaakt had op basis van een tussenstekker.

Voor de rest wil ik dat er zoveel mogelijk automatisch gebeurt, dus zonder tussenkomst van handmatige acties. Ik wil niet zelf mijn licht aan moeten maken. Het kan wel, maar als het niet hoeft hoeft 't niet :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206069873
Da's hier net zo, een berichtje als de wasdroger/wasmachine en vaatwasser klaar zijn.
En alles loopt hier automatisch (meer dan 120 devices)

berichtje op de tv als de achterdeur open gaat (wij wonen in een dorp en iedereen komt via de achterdeur)
pi_206070218
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:40 schreef Snowby het volgende:

[..]
De favoriet is hier een raam/deur sensor op de brievenbus, deze hangt buiten voor het huis. Indien iemand de klep open doet om er post in te gooien krijgen we daar een berichtje van, niet meer dagelijks (meestal voor niets) naar de brievenbus lopen.

ja ja, first world problems
Ow dat is wel handig ja! Ga ik ook ff naar kijken en naar een sensor op de "pakjesbak" :D
Wakadoodle!
pi_206070622
Als het een grote deur is, kan je er ook gewoon een tril-sensor op plakken
pi_206233129
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2022 21:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wel fijn dat je de maatschappij veiliger maakt door jezelf permanent onder toezicht te plaatsen.
Dat niet alleen, tis vrij makkelijk om voor een Wardriver (ja dat heet zo lol) je spullen te scannen, en dit process
kan vrij makkelijk gecloned (signal boosting) worden. Deurtje, open of dicht, camera uit of aan. Het is niet 100% veilig.

Dit bijv is een simpele RF scan over mijn wijk, je ziet wat voor apparaten er allemaal praten met elkaar,
zonder enig vorm van encryptie (dure apparaatjes hebben dat dan wel hoop ik?)

pi_206234514
Dit lijkt mij het perfecte topic voor het volgende. Ik wil graag de camera’s om m’n huis heen op tablets hebben, maar dat het scherm automatisch en alleen aan springt bij bewegingsdetectie.

Hoe wat waar? Ik heb gewoon LSC spul van de Action. Heb ook een koppelkabel nodig om 1 camera verder weg op mijn oprit te kunnen plaatsen maar die kan ik niet vinden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Azula2.0 op 07-10-2022 11:43:24 ]
pi_206234742
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 11:36 schreef Azula2.0 het volgende:
Dit lijkt mij het perfecte topic voor het volgende. Ik wil graag de camera’s om m’n huis heen op tablets hebben, maar dat het scherm automatisch en alleen aan springt bij bewegingsdetectie.

Hoe wat waar? Ik heb gewoon LSC spul van de Action. Heb ook een koppelkabel nodig om 1 camera verder weg op mijn oprit te kunnen plaatsen maar die kan ik niet vinden.
Oh dat das heel goed mogelijk, die komen meestal in series en setjes, maar die zijn prijzig hoor. oof :+

https://www.365smart.nl/b(...)eviews-aanbiedingen/

ps. let heel goed op dat er heel duidelijk bij staat "deze camera kan buiten" want soms lijkt het zo,
maar is dat dus niet zo. dat zou zonde zijn.
pi_206234843
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:01 schreef TheBarret het volgende:

[..]
Oh dat das heel goed mogelijk, die komen meestal in series en setjes, maar die zijn prijzig hoor. oof :+

https://www.365smart.nl/b(...)eviews-aanbiedingen/

ps. let heel goed op dat er heel duidelijk bij staat "deze camera kan buiten" want soms lijkt het zo,
maar is dat dus niet zo. dat zou zonde zijn.
Ik heb de camera’s al :) alleen iets dat het op m’n tablets kan en gewoon aan springt bij detectie.

Zal in de app kijken of het mogelijk is.
pi_206245674
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:12 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ik heb de camera’s al :) alleen iets dat het op m’n tablets kan en gewoon aan springt bij detectie.

Zal in de app kijken of het mogelijk is.
Open source managers, vereist wel wat "know-how" :+

https://github.com/btimby/everwary

https://github.com/KodeStar/Argus

https://github.com/topics/security-camera?o=asc&s=stars

ps deze repo's zijn wel oud, dus ik vermoed dat ze misschien iets wat aanpassingen nodig zullen hebben,
maar ja, dat is open source.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')