abonnement Unibet Coolblue
pi_205938398
Vanwege Rob de Wijk keek ik even wat ik zelf eigenlijk voorspeld had. Ik ben een grote visionair dan ik had gedacht. :+

quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 18:32 schreef Jojoke het volgende:
Dat Rusland zich misschien een beetje als Duitsland na WW1 voelt, dat kan ik begrijpen. Dat het een voedingsbodem kan zijn voor meer nationalisme en een gekwetst gevoel bij de Russen kan ik ook begrijpen. Vanuit Westerse ogen bekeken heeft Rusland te weinig gedaan om het wantrouwen weg te nemen. Zeker bij voormalige Sovjetlanden is het goed te begrijpen dat er een groot wantrouwen is.

Ik zie het nog wel gebeuren dat we slaapwandelen naar een serieus conflict met Rusland. Poetin heeft zijn volk het idee gegeven dat het Grote Russische Rijk kan herrijzen, maar in de praktijk heeft Rusland alleen maar aan invloed verloren. Als Poetin dat wil omkeren, dan is nu wel het moment daarvoor.

Europa is voor de energievoorziening momenteel behoorlijk afhankelijk van Rusland, maar het is duidelijk dat deze invloed in de komende jaren snel zal afnemen. Europese landen zijn nu de militaire uitgaven flink aan het opvoeren, dus de Europese landen zijn momenteel relatief zwak maar over enkele jaren zullen ze sterker zijn. Rusland zelf heeft net een programma afgerond waarmee ze hun leger hebben gemoderniseerd. Zij staan er momenteel voor hun doen goed voor. Daarnaast zijn Europa en de Verenigde Staten door de coronacrisis vooral met zichzelf bezig en is Europa momenteel politiek zwak door de recente en aankomende presidentsverkiezingen in Duitsland en Frankrijk. Kortom, als Rusland iets wil doen, dan moeten ze het nu doen. Hopelijk blijkt alles uiteindelijk een storm in een glas water, maar we moeten daar niet automatisch vanuit gaan.
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 12:07 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij zit er al snel weinig anders op. |:) Volgens mij zijn we net zo goed op een oorlog voorbereid als we op een pandemie voorbereid waren. Als Poetin een keertje niet zit te bluffen, dan hebben we een groot probleem.

Ondertussen rollen er massaal treinen met tanks van oost naar west, zoals te zien via bijvoorbeeld https://twitter.com/GirkinGirkin

We gaan er te makkelijk vanuit dat Poetin aan het bluffen is. Zou hij iets anders doen dan hij nu doet als zijn uiteindelijke doel is om (een deel van) Oekrane binnen te vallen? Als het toch misgaat dan verklaren de toekomstige historici ons voor gek dat we het niet zagen aankomen. De troepenopbouw, de onmogelijke eisen en hun openbare dreiging dat er een militaire reactie komt. Volgens mij is deze situatie echt anders dan 2014. Ik hoop dat Poetin toch blijkt te zitten bluffen, maar als ik alles zo zien dan twijfel ik daar sterk aan.
  Overall beste user 2022 zondag 11 september 2022 @ 18:44:29 #52
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205938421
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Grootspraak.
Ze denken dat de VS, Frankrijk en het VK niks gaan doen terwijl Noord-Korea toekijkt of het inzetten van nukes bestraft gaat worden. Grenzeloos naef.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zondag 11 september 2022 @ 18:45:05 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205938429
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 18:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ze overhaast wegmoeten.
Daar is op dit moment geen enkele reden voor.
Ze hadden het koud maar de gasrekening was nogal hoog.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 11 september 2022 @ 18:50:43 #54
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205938523
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:42 schreef Jojoke het volgende:
Vanwege Rob de Wijk keek ik even wat ik zelf eigenlijk voorspeld had. Ik ben een grote visionair dan ik had gedacht. :+
[..]
[..]

En hoe gaat het aflopen?
pi_205938552
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205938610
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 18:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
En hoe gaat het aflopen?
Daar moet ik even op broeden, want daar heb ik nog niet diep over nagedacht. Ik had gezocht op het trefwoord Poetin en vond overigens nog een paar pareltjes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:50 schreef Jojoke het volgende:
Tot nu toe springen een paar dingen bij mij het meest in het oog:
- toename islamistische extremisme, met aanslagen, onrust en oorlogen tot gevolg
- economische crisis en vergrijzing
- toename van invloed EU
- steeds snellere communicatie en meer mobiliteit
- recent de spanningen tussen het westen en Rusland.

Gokje wat de gevolgen op langere termijn zijn:
- langdurig weinig/geen economische voorspoed, vanwege de vergrijzing. Hierdoor meer onrust en onvrede.
- EU valt om, de snelheid hiervan is afhankelijk van de bereidwilligheid in Brussel om naar de bevolking te luisteren en zich aan te passen.
- mobiliteit verhoogt de kans op internationale epidemien
- opbloeiende extremisme in verschillende islamitische landen, maar verder dan aanslagen en lokale oorlogen komt het niet.
- voorlopig koude relaties met Rusland, tot Poetin weg is.
Later kwam ik blijkbaar op punt 2 tot een (voorlopig) ander inzicht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 19:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik ook. We hebben wel een sterke EU nodig of we het nu leuk vinden of niet. De VS zit in een neerwaartse spiraal en is op langere termijn onbetrouwbaar, ongeacht wie de verkiezingen wint en China is in opkomst. De enige manier om geopolitieke balans te houden is door een sterke EU.
Niet slecht *)
pi_205938627
twitter


Belgorod staat weer in de fik.
pi_205938658
Overigens YouTube toptip.

Lijkt offtopic maar rond 17 minuten gaan ze de verschillende mobilisatie en logistieke operaties vergelijken. Lijkt bijna 1 op 1 overeen te komen met dit conflict. Frankrijk leek beter voorbereid en het betere leger te hebben. Echter ook daar zorgde corruptie ervoor dat er geen onderhoud gepleegd was en dat de voorraden veel lager waren dan op papier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205938697
Succes in Kharkov regio was blijkbaar ook te danken aan de Gepard, waardoor de Russen niets in de lucht konden beginnen.
Komt goed overeen met het feit dat er geen Russische luchtmacht meer lijkt te bestaan boven Oekrane.
  zondag 11 september 2022 @ 19:08:48 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205938908
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2022 18:56 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Belgorod staat weer in de fik.
Olieopslag?
  zondag 11 september 2022 @ 19:11:38 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205938957
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:27 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Terugkeer van de honderdduizenden ontvoerde Ukrainers uit Rusland lijkt me ook een belangrijk punt maar wellicht is er een belangrijke reden om dat niet te noemen?
twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 11-09-2022 19:34:33 ]
  zondag 11 september 2022 @ 19:20:04 #64
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205939105
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:36 schreef Ulx het volgende:

Maar er klappen al raketten op de Krim, en Rusland doet niks. Verder lijkt het dat Oekrane probeert de Russische bezettingsmacht in tween te splitsen en dan hebben de troepen in de Krim geen andere keuze dan zich over te geven.
de andere keuze is via de Crimea brug terug naar Rusland gaan
pi_205939119
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Terugkeer van de honderdduizendne ontvoerde Ukrainers uit Rusland lijkt me ook een belangrijk punt maar wellicht is er een belangrijke reden om dat niet te noemen?
[ twitter ]
Gaat druk worden in denhaag met al die russen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 11 september 2022 @ 19:24:37 #66
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205939193
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Terugkeer van de honderdduizendne ontvoerde Ukrainers uit Rusland lijkt me ook een belangrijk punt maar wellicht is er een belangrijke reden om dat niet te noemen?
[ twitter ]
Ik zou zeggen dat toetreding tot de NAVO er ook een is.
pi_205939209
twitter
pi_205939241
De geluiden worden steeds meer desperate, waardoor de entertainment value stijgt van dit soort berichten :P

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205939264
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:20 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gaat druk worden in denhaag met al die russen
We zullen extra ruimte voor ze creren no problem :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205939269
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205939293
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:12 schreef Ulx het volgende:

[..]
- Uitlevering en berechting van alle oorlogsmisdadigers inclusief het tuig dat MH17 neerschoot.
In de nu bevrijde dorpen en steden dezelfde ellende als in Bucha: gemartelde en gedode burgers die nu opgegraven worden. Degenen die daarverantwoordelijk voor zijn, moeten berecht worden. Anders valt er echt niet te onderhandelen.
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 13:14 schreef capricia het volgende:

[..]
^O^
Tegen de tijd dat Oekrane 20.000 Russische krijgsgevangenen in de etalage heeft, en Poetins regime op wankelen staat, kunnen er heel andere kaarten op tafel komen.
Ik kan die zwangere vrouw die uit dat gebombardeerde ziekenhuis is gehaald en later een interview gaf voor de Russische tv niet vergeten. Ik wil weten wat er met haar en haar kind is gebeurd.
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:11 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Terugkeer van de honderdduizendne ontvoerde Ukrainers uit Rusland lijkt me ook een belangrijk punt maar wellicht is er een belangrijke reden om dat niet te noemen?
[ twitter ]
Mij ook, terugkeer van gedeporteerde mensen. En schadevergoeding aan deze mensen.
pi_205939311
Als Oekrane de Krim terug wil moeten ze met bommenwerpers de hele boel plat bombarderen. Die hebben ze niet echt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 11 september 2022 @ 19:30:19 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205939320
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 18:51 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Dat betekent dat militaire vliegtuigen met wapens voortaan weer in Ukraine kunnen landen ipv Polen. Scheelt weer honderden kilometers
twitter


[ Bericht 35% gewijzigd door slashdotter3 op 11-09-2022 19:38:46 ]
pi_205939336
twitter
pi_205939338
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 19:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat toetreding tot de NAVO er ook een is.
Dat Oekrane zal toetreden tot de Navo is een gegeven. De Russen hebben niks te willen binnenkort, vergelijkbaar met de toetreding van zo goed als alle Warschaupact leden in het verleden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')