abonnement Unibet Coolblue
pi_205932610
Eens, het volledige Oekraïnse grondbezit ínclusief de Krim moet terug naar Oekraïne.
En Russische herstelbetalingen.

Die 2 zaken daar valt niet aan te tornen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205932615
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoi!
Ik ben voorstander van onderhandelen.

Het doel moet zijn: Rusland volledig weg uit Oekraïne. Dus ook uit de Krim en de Donbas.
Er zijn verschillende manieren om dat te bereiken. Onderhandelen is daar een van. Lukt dat niet, dan HIMARen we ze een stukje de goede richting op. Tot de Russen wel willen luisteren aan de onderhandelingstafel. :)

In elk geval alle opties open laten. En focus op je einddoel: Oekraïne moet haar volledige grondgebied terug krijgen.
De Russen gaan nooit met een acceptabel voorstel komen. Bijvoorbeeld betalingen om iets aan het leed te doen en de schade te repareren gaan de Russen nooit accepteren. En vertrekken zonder er zelf iets aan over te houden kunnen de Russen ook zonder onderhandelen. En vertrekken terwijl ze daarnaast nog iets inleveren gaan de Russen niet doen.

De enige onderhandelingen waar de Russen naar luisteren gebeuren al op het slagveld: wegwezen of we schieten jullie kapot.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205932616
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom? Laat ze zelf havens bouwen.
In Moskou?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 september 2022 @ 13:10:04 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205932641
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 12:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet heel erg bekend, maar toen de USSR uiteenviel heeft het westen alles op alles gezet om rusland niet uit elkaar te laten vallen.
Was de (mis)calculatie dat 10 tallen nieuwe landen voor meer rotzooi zouden zorgen dan dat ene rusland.
Toen heeft de EU ook meegewerkt dat Ukraine de kernraketten zou opgeven , als ze die gehad hadden dan was dit niet gebeurd

Rusland achten wij toen een veilig westers land
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 september 2022 @ 13:10:15 #130
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205932643
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Russen gaan nooit met een acceptabel voorstel komen. Bijvoorbeeld betalingen om iets aan het leed te doen en de schade te repareren gaan de Russen nooit accepteren. En vertrekken zonder er zelf iets aan over te houden kunnen de Russen ook zonder onderhandelen. En vertrekken terwijl ze daarnaast nog iets inleveren gaan de Russen niet doen.

De enige onderhandelingen waar de Russen naar luisteren gebeurd al op het slagveld: wegwezen of we schieten jullie kapot.
Ik denk dat je wel gelijk hebt hier. Herstelbetalingen kun je wel vergeten, of je moet een stuk van Rusland gaan bezetten en dan pas onderhandelen. Maar dat is ook weer link gezien kernwapens.
  Overall beste user 2022 zondag 11 september 2022 @ 13:11:11 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205932657
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Moskou?
Ze hebben toch Sochi aan de Zwarte Zee? Je kunt zo'n toeristenoord prima ombouwen tot een overslagplaats voor bruinkool en ijzererts. Er gaan wat villa's van de elite in waarde omlaag, maar da's klein bier.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205932661
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 13:01 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoi!
Ik ben voorstander van onderhandelen.

Het doel moet zijn: Rusland volledig weg uit Oekraïne. Dus ook uit de Krim en de Donbas.
Er zijn verschillende manieren om dat te bereiken. Onderhandelen is daar een van. Lukt dat niet, dan HIMARen we ze een stukje de goede richting op. Tot de Russen wel willen luisteren aan de onderhandelingstafel. :)

In elk geval alle opties open laten. En focus op je einddoel: Oekraïne moet haar volledige grondgebied terug krijgen.
Het zou dom zijn om bepaalde middelen en technieken bij voorbaat al af te schrijven.
Opheffing van de sancties zou echter niet onderhandelbaar moeten zijn, dat is nl. alsof je je brandverzekering opzegt terwijl er een pyromaan in je woonwijk aktief is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205932671
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Moskou?
Dat ze de havens in Novorossiejsk, Toeapse en Sotsji maar uitbreiden, ze hebben tussen de Krim en Georgië nog honderden kilometers kustlijn. In Novorossiejsk zit ook al een marinehaven, dus Sebastopol hebben ze ook niet nodig. Overigens heeft Oekraïne ook aangekondigd het spoornetwerk om te willen bouwen naar normaalspoor, dus Rusland kan in dat geval nieteens meer zoveel met de Oekraïense havens aanvangen.
  Overall beste user 2022 zondag 11 september 2022 @ 13:12:33 #134
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205932674
Als de Russen willen dat de sancties worden opgeheven moeten ze met een goed voorstel komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 13:12:46 #135
236264 crew  capricia
pi_205932676
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De Russen gaan nooit met een acceptabel voorstel komen. Bijvoorbeeld betalingen om iets aan het leed te doen en de schade te repareren gaan de Russen nooit accepteren. En vertrekken zonder er zelf iets aan over te houden kunnen de Russen ook zonder onderhandelen. En vertrekken terwijl ze daarnaast nog iets inleveren gaan de Russen niet doen.

De enige onderhandelingen waar de Russen naar luisteren gebeuren al op het slagveld: wegwezen of we schieten jullie kapot.
Dat kan op dit moment heel goed waar zijn, maar alsnog moet je die route nooit bij voorbaat sluiten.

Bovendien weet je niet wat er in de nabije toekomst kan gaan gebeuren met het sentiment in Rusland.
Definitely not CIA
pi_205932692
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:10 schreef Perox het volgende:

[..]
Ik denk dat je wel gelijk hebt hier. Herstelbetalingen kun je wel vergeten, of je moet een stuk van Rusland gaan bezetten en dan pas onderhandelen. Maar dat is ook weer link gezien kernwapens.
Er zijn tientallen (of zelf een paar honderd) miljard ¤/$ van de Russische centrale bank bevroren in verband met de sancties. Er kan best onderhandeld worden over het vrijgeven daarvan, de vraag is dan of dat geld naar Oekraïne of terug naar Rusland gaat.
pi_205932703
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Toen heeft de EU ook meegewerkt dat Ukraine de kernraketten zou opgeven , als ze die gehad hadden dan was dit niet gebeurd

Rusland achten wij toen een veilig westers land
Dat is een peperdure fout gebleken, we kunnen ons niet veroorloven diezelfde catastrofale fout nog een keer te maken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 11 september 2022 @ 13:14:21 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205932704
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 12:13 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
quote:
Transportation
Kozacha Lopan railway station is on the railway connecting Kharkiv and Belgorod.

There is local passenger traffic in the direction of Kharkiv, and long-distance trains connecting Kharkiv with Russia. Kozacha Lopan is the last station on the Ukrainian side, and here border and custom controls take place.

The settlement has road access to Highway M20 which connects Kharkiv with the Russian border and continues across the border to Belgorod.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 13:14:53 #139
236264 crew  capricia
pi_205932712
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:12 schreef Ulx het volgende:
Als de Russen willen dat de sancties worden opgeheven moeten ze met een goed voorstel komen.
^O^
Tegen de tijd dat Oekraïne 20.000 Russische krijgsgevangenen in de etalage heeft, en Poetins regime op wankelen staat, kunnen er heel andere kaarten op tafel komen.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 13:17:26 #140
236264 crew  capricia
pi_205932738
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Opheffing van de sancties zou echter niet onderhandelbaar moeten zijn, dat is nl. alsof je je brandverzekering opzegt terwijl er een pyromaan in je woonwijk aktief is.
Oh, ik kan me wel wat scenarios voorstellen: regime change Rusland, overeenkomst over volledige terugtrekking, uitruil alle krijgsgevangenen, financiële compensatie Oekraïne.. daar achteraan lijkt mij opheffen sancties ook op het lijstje kunnen staan.
Definitely not CIA
  zondag 11 september 2022 @ 13:19:55 #141
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205932763
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
In Moskou?
Begrijp me aub niet verkeerd, maar als we het hebben over rusland iets gunnen, dan ben je denk ik 100 jaar te vroeg.

Daarbij is zoiets als oostenrijk, hongarije, tsjechië ook land locked, en die rooien het ook prima.

Moskou zelf is een hele vreemde stad. Ligt in een bijzonder onvruchtbaar gebied, dus eten moet van ver komen, ligt heel noorderlijk dus koud klimaat, geen natuurlijk rivieren die transport vanaf zee mogelijk maken.

Het is echt een 'prinsenstad', en de rest van rusland mag bloeden om het daar leefbaar te houden.
&lt;signature here&gt;.
pi_205932775
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 12:59 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]
Uhm, niet per se.
[..]
Beter dan vol aan misschien, maar de kernreactor uitzetten was wat chernobyl liet ontploffen.
Dat was toch een samenhang van menselijke fouten en falend apparatuur? Ze zullen toch wel geleerd hebben van de ramp in tsjernobyl? ;( Of is het een wanhopige poging tot het voorkomen van een ramp.
pi_205932780
twitter


Mooie uitbreiding van het Oekraïense leger, alleen al in deze video zijn 12 tanks en andere gepantserde voertuigen te zien.
pi_205932790
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:

Moskou zelf is een hele vreemde stad. Ligt in een bijzonder onvruchtbaar gebied, dus eten moet van ver komen, ligt heel noorderlijk dus koud klimaat, geen natuurlijk rivieren die transport vanaf zee mogelijk maken.

Het is echt een 'prinsenstad', en de rest van rusland mag bloeden om het daar leefbaar te houden.
Jij volgt ook Kamil galeev zie ik 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_205932792
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Begrijp me aub niet verkeerd, maar als we het hebben over rusland iets gunnen, dan ben je denk ik 100 jaar te vroeg.

Daarbij is zoiets als oostenrijk, hongarije, tsjechië ook land locked, en die rooien het ook prima.

Moskou zelf is een hele vreemde stad. Ligt in een bijzonder onvruchtbaar gebied, dus eten moet van ver komen, ligt heel noorderlijk dus koud klimaat, geen natuurlijk rivieren die transport vanaf zee mogelijk maken.

Het is echt een 'prinsenstad', en de rest van rusland mag bloeden om het daar leefbaar te houden.
Ik denk dat het van nature ook te maken heeft dat je je Hoofdstad niet aan zee wilt hebben, je hebt daar tamelijk matige verdediging ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205932796
Is het waar dat rond Kherson, Oekraine het erg zwaar heeft?
pi_205932800
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die sancties blijven gewoon tot Rusland de schade heeft betaald.
Dit is het slechtste wat je kan doen !
pi_205932802
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:20 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Dat was toch een samenhang van menselijke fouten en falend apparatuur? Ze zullen toch wel geleerd hebben van de ramp in tsjernobyl? ;( Of is het een wanhopige poging tot het voorkomen van een ramp.
Ja, het is echt niet zo dat een kerncentrale uit elkaar "ploft", als je gewoon de tijd hebt om de boel in een stabiele situatie te brengen is er niet zoveel aan de hand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205932805
De hoeveelheid copium dat deze Putin/Assad propagandist neemt is niet te bevatten :{

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 zondag 11 september 2022 @ 13:24:57 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205932807
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 13:23 schreef Korenfok het volgende:
Is het waar dat rond Kherson, Oekraine het erg zwaar heeft?
Vast, de Russen hebben veel troepen vanuit Charkov daarheen gestuurd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')