abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 04:19:16 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_205929651
Etapa 21: Las Rozas - Madrid. Paisaje de la Luz, 96,7 km

Is er gisteren nog een rit verreden? Is er überhaupt een Vuelta verreden? Het hield niet over, de afgelopen weken. Gisteren was het ergens nog wel vermakelijk, maar eigenlijk ook weer niet. De strijd om de ritzege was de moeite waard, de strijd om de eindzege net wat minder. Mas plaatste een paar schijnaanvallen, om aan het Spaanse publiek te kunnen vertellen dat hij er toch echt alles aan heeft gedaan. Nouja, waarvan akte. De strijd om de ritzege, achja, wat dat betreft kende de rit wel wat ontwikkelingen. Kleine kopgroep vrij snel weg, grote achtervolgende groep daarachter. Dat kwam uiteindelijk bij elkaar en nog een stuk later hadden we ineens nog maar drie koplopers, Meintjes, Higuita en Carapaz. Die laatste was een beetje nerveus omdat Stannard qua bergpunten in de buurt kwam, maar uiteindelijk pakte het allemaal perfect uit voor Carapaz. Op de laatste klim van de dag, de Cotos, ging Carapaz in de aanval. Meintjes moest passen en Higuita kon nog wel mee. In de achtergrond reed UAE op kop, die wilden nog voor de rit gaan met Ayuso, of Almeida, of wie dan ook. Ze kwamen ontzettend dicht, vlak voor de top was het gat nog niet eens 10 seconden. Het signaal voor Carapaz om nog eens aan te vallen, en toen liep hij flink uit. Arensman ging in z'n eentje in de achtervolging, maar hij kwam niet meer bij Carapaz. Die boekte zodoende zijn derde ritzege, en hij verzekerde zich van de bergtrui. Arensman werd tweede, voor de groep der favorieten. Daar won Ayuso de sprint. Maakte verder allemaal niets uit, in de top 10 verloor alleen Carlos Rodriguez twee plaatsen omdat hij op iedere berg moest afhaken. Hard gevallen, de gevolgen van die val waren merkbaar. Almeida en Arensman schoven een plekje op en dat was het. Een rit zonder grote gevolgen, daarvan hebben we er nu toch al snel een stuk of 20 gezien. Oké, dat is niet waar, maar alsnog, geen Vuelta om nog lang over na te praten. Evenepoel zal winnen en hij neemt Mas en Ayuso mee op het podium. Ayuso is niet eens 20 en eindigt op het eindpodium, dat is wel gigantisch bijzonder. Over vijf dagen pas 20, ongekend. De Belgen zullen daar weinig aandacht voor hebben, die mogen hun feest gaan vieren. Jammer. Jammerlijke Vuelta, nooit meer over praten. Nog even heel snel de laatste rit afwerken en dan heel snel gaan denken aan het WK, waar we hopelijk wel een fatsoenlijke koers krijgen te zien.




De laatste rit van deze teleurstellende en vergetenswaardige Vuelta gaat van start in Las Rozas, een stad met bijna 95.000 inwoners op een aantal kilometer van Madrid. In 2016 ging hier voor het laatst een rit van start, toen werd het heuglijke feit gevierd dat Las Rosas de Europse sportstad van dat jaar was. De trainingsfaciliteiten in de stad schijnen uitstekend te zijn en je kan zowat iedere sport beoefenen. Niet echt op hoog niveau, want de voetbalclub is bijvoorbeeld slechts actief op het vierde niveau. Ook de lokale rugby- en basketbalclub vinden we niet terug in de hoogste divisies. Desondanks heeft Las Rozas wel twee keer een nationale sportprijs gewonnen, wat dan dan ook mag inhouden. En Las Rozas kan pronken met het feit dat ze hier een Ciudad del Fútbol hebben, een groot voetbalcomplex, geopend in 2003. Wat in Nederland Zeist is moet in Spanje Las Rozas voorstellen, naar het schijnt. Zowel de nationale mannen- als vrouwenploeg van Spanje trainen hier, als het weer tijd is voor de interlands. Ook alle jeugdelftallen brengen tijd door in Las Rozas, is het verhaal. De Ciudad del Fútbol de Las Rozas is een sport- en administratief complex dat eigendom is van de Koninklijke Spaanse voetbalbond (RFEF), waar deze federatie haar hoofdkantoor heeft. Het bestaat uit twee ruimtes, een sportruimte, bestaande uit een hotel-residentie, een sportpaviljoen, vier voetbalvelden (de centrale met een atletiekbaan) en het technisch gebouw, dat de kantoren van de federatieve technische dienst huisvest. Anderzijds herbergt het administratief gebouw de federale centrale kantoren, het auditorium en het "Nationaal Voetbalmuseum". Te lui om dit allemaal ordentelijk te vertalen, het idee zal duidelijk zijn. In de omgeving van de stad zijn er ook nog twee regionale natuurparken, met heel veel bos. Jaarlijks komen 4,5 miljoen mensen shoppen in Las Rozas, want op het sportgebeuren na is het toch vooral een stad met grote winkelcentra. Heel veel bedrijfjes en ook heel veel werkende mensen. Bijna niemand is hier werkloos, wat we in Spanje best een unicum mogen noemen. Er worden nog meer propagandadingetjes genoemd op de officiële site, maar dat begint na een tijd toch wel redelijk gênant te worden. Alhoewel, het Museo del Ferrocarril mogen we nog wel noemen, een spoorwegmuseum. Voorts gaan we het maar even hebben over het verleden van Las Rozas in de Vuelta. Net als alle steden in de directe omgeving van Madrid keert de Ronde van Spanje hier met enige regelmaat terug. Het is vooral een plaats waar wel eens een rit vertrekt. In 1988 bijvoorbeeld, of in 1999 en 2008. Of in 2016 dus. Tussendoor was er in 2003 een rit met aankomst en vertrek in Las Rozas, gewonnen door de vrij onbekende Spanjaard Pedro Diaz Lobato. In 2008 was er ook nog een aankomst in Las Rozas, met een iets bekendere winnaar. De eeuwige Imanol Erviti pakte hier zijn eerste zege als prof, er zouden er daarna niet veel meer volgen. Ondanks al het knechtwerk toch twee ritten gepakt in de Vuelta, maar de laatste jaren is hij natuurlijk vooral een pure knecht geweest. Een boezemvriend van Valverde ook, ik ben benieuwd of Imanol samen met Alejandro met pensioen gaat, ook bij hem is het vat wel af. In Las Rozas, overigens geen prettig ogende stad, kwam na de Vuelta van 2016 nog een andere koers voorbij. De Vuelta Ciclista Comunidad de Madrid, zo'n nutteloze Spaanse 2.1-koers. De eerste rit liep van Las Rozas naar Las Rozas en de uitslag van die etappe was werkelijk waar schitterend. Nummer 1: Raul Alarcon, de GOAT. Nummer 2: Dmitry Strakhov, in die tijd ook een absolute grootheid. Nummertje 3: Niemand minder dan Richard Carapaz, de drie staat waarschijnlijk voor zijn drie etappes tijdens deze Vuelta en op nummer 4 niemand minder dan Oscar Sevilla, wát een namen. Alarcon werd helaas geschrapt omdat zijn bloedpaspoort niet helemaal in orde was, maar gelukkig hebben we de foto's nog.



In de Vuelta van 2016 ging de afsluitende rit ook van start in Las Rozas en toen werkten we eigenlijk precies dezelfde route af. Hoe je een rit die sowieso al niet origineel is nog wat minder origineel kunt maken. Zo'n laatste rit is altijd volstrekt overbodig, maar het parcours van deze rit en van die uit 2016 spant wel echt de kroon. Van Las Rozas kan je best snel naar Madrid fietsen, maar we maken eerst nog een extra omweggetje. Waarom weet niemand, want deze rit gaat toch nergens over. Dat is net als in de Tour een traditie. De renners fietsen naar Las Matas en komen dan door een of ander park. Vervolgens fietsen ze door tot Torrelodones, waar ze zo'n beetje omdraaien om dan weer richting Las Rozas te fietsen. Een rondje, gewoon, omdat het kan, ofzo. Over de ene kant van de weg naar Torrelodones en dan over de ander kant van de weg weer terug naar Las Rozas, heb je wat aan. Vervolgens fietsen we via Majadahonda, onderdeel van de 'periferia' van Madrid, naar Madrid. Zou in een normale rit nog een route kunnen zijn die het beschrijven waard is, nu niet. Na 35 kilometer bereiken we Madrid en na 44 kilometer rijden we voor het eerst over de streep, daarna volgen er liefst negen rondjes. Rondjes die we kennen, maar minder goed kennen dan de rondjes in Parijs. Zo eindigde de laatste rit van de Vuelta vorig jaar in Santiago de Compestela met een tijdrit, in Spanje durven ze nogal eens te variëren. Ook werken ze hier nog wel eens aan de weg, wat voor een andere lokale ronde kan zorgen. Ondanks alles is de lokale lus nu wel gelijk aan die van 2016. Maar wel weer anders dan die van 2020, de laatste keer dat we in Madrid aankwamen. Enfin, maakt allemaal verder geen reet uit. Het rondje in Madrid is 5,8 kilometer lang en heeft een aantal flinke bochten. Paar bochtjes van 180 graden, die ondanks dat feit toch niet zo heel spannend zijn. Beetje fietsen door het centrum, stukje over de Gran Via, fonteintje van Neptunes begroeten, eindigen op de Plaza de Cibiles, je kent het allemaal wel. De laatste bocht komt steeds op iets meer dan een kilometer van de streep, dus de laatste rechte lijn is lekker lang. Het loopt nog wel heel licht omhoog, maar dan ook heel licht. Bij de tweede passage aan de meet volgt een tussensprint, na 50 kilometer. Na ongeveer negen rondjes en 97 kilometer is deze Vuelta gelukkig voorbij. De finish is weer op Plaza de Cibiles.



Madrid is natuurlijk de hoofdstad en de grootste stad van Spanje. Een stad met meer dan 3.000.000 inwoners. Is de laatste jaren zo'n beetje altijd het eindpunt van de Vuelta. Vorig jaar werd er toevallig een uitzondering gemaakt, het was een Año Xacobeo en dus trokken we naar Santiago de Compostela, alwaar de tijdrit werd gewonnen door Primoz Roglic. Ook in 2014 maakten we zo'n uitzondering, weer eindigde de Vuelta met een tijdrit in Santiago de Compostela. In alle tussenliggende jaren werd er gewoon gesprint in Madrid. In 2020, de laatste keer dat we aankwamen in Madrid, ging de zege naar Pascal Ackermann. In 2019, toen corona nog niet bestond, was de overwinning weggelegd voor Fabio Jakobsen. Hij won toen zijn tweede rit van die Vuelta, in Madrid versloeg hij Sam Bennett. In 2018 ging de overwinning dan weer naar Elia Viviani, toen nog met Patbonus. Hij pakte zijn derde ritzege mee. Het daarvoor was Matteo Trentin overduidelijk de snelste renner in koers was, in Madrid pakte hij zijn vierde ritzege. In 2016 ging de overwinning dan weer naar Magnus Cort Nielsen, dat wat een perfecte afsluiter voor een vrij treurige ronde. We gingen toen ook van start in Las Rozas, met het verschil dat Cort nu niet van de partij is. De massasprint werd in 2015 gewonnen door John Degenkolb, die zijn tegenvallende Vuelta met deze rit toch nog wat glans wist te geven. In 2013 won Michael Matthews de massasprint en 2012 won John Degenkolb ook al. In 2011 was Sagan de snelste in de straten van Madrid en in 2010 won Tyler Farrar. In 2009 won Greipel en in de jaren daarvoor waren er een paar wat verrassendere namen. Bennati, Breschel en dat soort gedoe. De laatste keer dat er geen massasprint kwam in Madrid was in 2004, toen was er een tijdrit in deze stad. Die tijdrit werd gewonnen door de keihard schroeiende Santi Perez. Madrid is overigens best een mooie stad. Beetje hobbelen over de Gran Via, even langs het Plaza de Cibiles. Via de Puerta de Alcalá naar die gigantische tuin lopen waar ook nog wat kicken gebouwtjes staan, niks mis mee allemaal. Aan de andere kant van het centrum heb je ook nog een aardig paleisje met een aardige kathedraal, maar dat deel van de stad laat de Vuelta altijd links liggen. Museumpje van Prado zou ook de moeite waard moeten zijn en dan heb je natuurlijk ook nog de Plaza Mayor en duizend andere dingen. Gewoon een keer een paar dagen naartoe als je er nog niet bent geweest, is leuk. Museumpjes zat ook, keertje de Guernica gaan bekijken in het Museo Reina Sofia, eigenlijk wel een must.



In Madrid wordt het overdag 36 graden, lol. Geen kans op regen en een klein beetje wind vanuit het zuiden. Las Rozas ligt om de hoek en dus is het daar precies hetzelfde verhaal. 's Avonds koelt het een klein beetje af, maar het blijft tot 22:00 boven de 30 graden hangen. Een hete sprint, kunnen we wel stellen. Van start gaat de rit enorm laat, om 17:10 pas. De Vuelta begon laat en eindigt laat, traditie. Hoewel zo'n laatste rit één lange neutralisatie is volgt er nog een officiële neutralisatie van 16 minuten, om 17:26 zal er dus iemand met het vlaggetje gaan zwaaien waarna er nog steeds exact helemaal niets gaat gebeuren. Eurosport 1 is er direct live bij, Sporza niet. Nee, die zijn er rond 18:20 een keer bij. En dan nog op Canvas ook. Dat wordt zappen, voor iedereen die last heeft van Remcoorts. Bij de NOS hebben ze vooral de Maxelen en dus hoef je op die baggerzender niet te rekenen. De aankomst wordt laat verwacht, ergens tussen 19:51 en 20:07. Rond acht uur is deze kwelling voorbij en kunnen we weer nuttige dingen gaan doen met ons leven, eventueel.



Dit wordt, hoe kan het ook anders, een massasprint. De kans dat een ander scenario zich gaat ontvouwen lijkt me precies 0%. Nee, sprinten.
1. Merlier. Hij heeft Madrid gehaald! Een prestatie op zich, had ik nooit verwacht. Ik had wel verwacht dat hij meteen in de eerste week een rit zou winnen, dus mijn verwachtingen kloppen niet helemaal. Nu hij toch al die moeite heeft gedaan om Madrid te halen kan hij maar beter deze rit winnen. Wellicht lukt het zijn ploeg om een keer een goede trein op de rails te zetten, meer heeft Merlier niet nodig.
2. Pedersen. Geen vierde ritzege, dat zou wat veel van het goede zijn. Wel wat extra punten om de groene trui nog wat extra glans te geven. Het was een prima Vuelta en een prima jaar voor Mes Pildaursen, we hebben er niet direct van genoten maar hij heeft wel flink zijn best gedaan.
3. Ackermann. Won de laatste keer dat er een rit eindigde in Madrid, maar ik heb besloten dat hij dat kunstje niet gaat herhalen.
4. Groves. Grofs heeft een rit gewonnen in deze Vuelta en daar blijft het bij.
5. Van Poppel. Dommie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_205930150
Tot gisterochtend wist Remvo volgens eigen zeggen niet dat Dumoulin in de voorlaatste rit in de rode trui startte zeven jaar daarvoor. Dus zo snel ga je in de vergetelheid.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 11 september 2022 @ 10:00:05 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205930668
R_R maar weer bedankt voor negen weken topwerk dit jaar _O_ _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205930864
Uiteindelijk een zeer teleurstellende Vuelta qua strijd inderdaad. Geen goede Carapaz, in eerste instantie in ieder geval, de vallende Roglic en de wegvallende Yates. Zonde. Maar goed, de Vuelta kan met Evenepoel en Ayuso toch wel de geschiedenisboeken in als het begin van. Hopelijk ook voor Carlos Rodrgiuez en Arensman. Van een podium met Mas, Lopez en Kelderman ofzo was ook niemand blij geworden.

RR bedankt _O_
pi_205931004
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:00 schreef heywoodu het volgende:
R_R maar weer bedankt voor negen weken topwerk dit jaar _O_ _O_
Ho, ho tien en en halve week hoor.

Zou het maar negen weken zijn. Maar nu krijg ik hhh38 weer op mijn dak.
  Moderator zondag 11 september 2022 @ 10:31:15 #6
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205931043
RR bedankt inderdaad weer. Waren weer weken vol met goede stukken proza _O_
pi_205931054
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:00 schreef Idisrom het volgende:
Tot gisterochtend wist Remvo volgens eigen zeggen niet dat Dumoulin in de voorlaatste rit in de rode trui startte zeven jaar daarvoor. Dus zo snel ga je in de vergetelheid.
Remco was toen ook nog maar 15 jaar. Voor hem is dat een lange tijd geleden.
Voor andere hier lijkt dat als gisteren. Ik schrik ook als het doordringt dat 2015 al 7 jaar geleden is.
Het lijkt voor mij bijvoorbeeld ook niet lang geleden dat talentjes Pinot en Bardet de nieuwe franse hoop waren, ondertussen zijn dat al doorleefde 30'ers.
pi_205931092
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef Belgosome het volgende:

[..]
Remco was toen ook nog maar 15 jaar. Voor hem is dat een lange tijd geleden.
Voor andere hier lijkt dat als gisteren. Ik schrik ook als het doordringt dat 2015 al 7 jaar geleden is.
Het lijkt voor mij bijvoorbeeld ook niet lang geleden dat talentjes Pinot en Bardet de nieuwe franse hoop waren, ondertussen zijn dat al doorleefde 30'ers.
Maar het geeft wel duidelijk weer, dat Remco op die leeftijd zich nog niet met wielrennen bezig hield.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 september 2022 @ 10:59:47 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205931342
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:00 schreef Idisrom het volgende:
Tot gisterochtend wist Remvo volgens eigen zeggen niet dat Dumoulin in de voorlaatste rit in de rode trui startte zeven jaar daarvoor. Dus zo snel ga je in de vergetelheid.
Of: Zo dom is Remvo dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205931396
Tja, ik vind het soms wat al te cynisch hier, maar deze Vuelta was inderdaad vlees noch vis. Hopen dat we volgend jaar wel weer minstens twee leuke grote ronden hebben.
pi_205931404
Overigens echt een schande dat Remco niet vanaf zijn vijftiende tot en met nu heeft onthouden wie op de voorlaatste dag van de Vuelta de leider was. Dat wil ik wel even benadrukt hebben.
pi_205931412
Tsja ik heb gewoon helemaal niks met R.Ev. Daarbuiten weinig kunnen zien en dat maakt het misschien wel (voor mijn gevoel) de minste GT van de laatste paar jaar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_205931465
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2022 10:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Of: Zo dom is Remvo dus.
Nee, dat bedoel ik absoluut niet. Het geeft alleen maar weer hoe vluchtig de geschiedenis is, als je op dat moment nog niet echt in wielrennen geïnteresseerd bent.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 september 2022 @ 11:12:04 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205931468
Als Evenepoep nou vandaag ook nog even wint dan herhaalt hij de stunt van Van Aert vorig jaar: Bergrit, tijdrit en massasprint winnen in 1 ronde. Geen Tour okee, maar toch.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 september 2022 @ 11:12:28 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205931476
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nee, dat bedoel ik absoluut niet. Het geeft alleen maar weer hoe vluchtig de geschiedenis is, als je op dat moment nog niet echt in wielrennen geïnteresseerd bent.
ik bedoelde ook meer van "je kunt daar van alles aan ophangen" :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205931490
Ik vond de grote rondes dit jaar toch wat tegen vallen. De freakshow met de mutanten Jumbo in de Tour is het enige dat mij echt bij gaat blijven denk ik.
The owls are not what they seem
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 11 september 2022 @ 11:19:22 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_205931552
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:13 schreef DiegoFuser het volgende:
Ik vond de grote rondes dit jaar toch wat tegen vallen. De freakshow met de mutanten Jumbo in de Tour is het enige dat mij echt bij gaat blijven denk ik.
Die stoelendans _O- Ja dat was lachen idd :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_205931644
twitter
  zondag 11 september 2022 @ 11:29:22 #19
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_205931649
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weinig van meegekregen de laatste dagen, maar de spanning met de val van Roglic was ook wel verdwenen. Zo te lezen heeft Evenepoel de boel simpel gecontroleerd, knap.

Los van de altijd vervelende Belgische media is het de Belgen natuurlijk meer dan gegund om na 44 jaar weer eens een grote winnaar te hebben. Bizarre statistiek toch eigenlijk. Volgend jaar in de Tour gaan we zien wat dit waard is tegen Pogacar en Vingegaard en misschien nog eens Roglic _O_
Uiteindelijk zal het parcours leidend gaan zijn, maar voorlopig staat Hij volgend jaar op de boeken voor de Giro en Vuelta. Dat lijkt me ook de beste route momenteel, ongeacht het parcours. Voor Remco is er nog voldoende om te leren in een grote ronde en QuickStep als ploeg lijkt me nog niet klaar voor de Tour. Ze reden deze Vuelta voortreffelijk, maar er bleek ook niet heel veel nodig om ze collectief onder druk te zetten. Nu is eerlijk ook braaf, Serry heeft eigenlijk geen enkele rol van betekenis kunnen spelen en Alaphilippe lag eruit voordat de beste versie überhaupt de koers heeft gezien. Echter loopt mijn hart niet vol van vertrouwen door Hirt. Er ontbreekt echt nog een type Kuss, Dennis of Porte, die gewoon een koers kunnen maken of breken.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 11 september 2022 @ 11:37:03 #20
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_205931721
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:28 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ho, ho tien en en halve week hoor.

Zou het maar negen weken zijn. Maar nu krijg ik hhh38 weer op mijn dak.
Hij schrijft niks voor de rustdagen ;)

Wederom bedankt R_R _O_
pi_205931779
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal het parcours leidend gaan zijn, maar voorlopig staat Hij volgend jaar op de boeken voor de Giro en Vuelta. Dat lijkt me ook de beste route momenteel, ongeacht het parcours. Voor Remco is er nog voldoende om te leren in een grote ronde en QuickStep als ploeg lijkt me nog niet klaar voor de Tour. Ze reden deze Vuelta voortreffelijk, maar er bleek ook niet heel veel nodig om ze collectief onder druk te zetten. Nu is eerlijk ook braaf, Serry heeft eigenlijk geen enkele rol van betekenis kunnen spelen en Alaphilippe lag eruit voordat de beste versie überhaupt de koers heeft gezien. Echter loopt mijn hart niet vol van vertrouwen door Hirt. Er ontbreekt echt nog een type Kuss, Dennis of Porte, die gewoon een koers kunnen maken of breken.
Ik denk dat dit ook het beste programma voor Remco zal zijn. Als je in het voorjaar en in het najaar wilt pieken ook in de klassiekers, dan moet je gewoon voor jezelf juni en juli als rustpauze nemen. Dat geldt ook voor Mathieu van der Poel.
De Tour is wat mij betreft overgewaardeerd
  zondag 11 september 2022 @ 11:45:16 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205931789
Ik moet nog erg wennen aan klassementsrenner Evenepoel.
  zondag 11 september 2022 @ 11:47:19 #23
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205931811
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef Belgosome het volgende:

[..]
Remco was toen ook nog maar 15 jaar. Voor hem is dat een lange tijd geleden.
Voor andere hier lijkt dat als gisteren. Ik schrik ook als het doordringt dat 2015 al 7 jaar geleden is.
Het lijkt voor mij bijvoorbeeld ook niet lang geleden dat talentjes Pinot en Bardet de nieuwe franse hoop waren, ondertussen zijn dat al doorleefde 30'ers.
Het is nog niet lang geleden dat Sylvain Chavanel de Franse hoop was in de Tour :@
pi_205932264
Alle lof voor R_R voor de geweldige proza de afgelopen weken / maanden _O_
Valt me mee dat je geen last had van writersblock na mening flopetappe :P
Ik gun je een rustige vakantie toe hierna ^O^ :7
pi_205932421
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Uiteindelijk zal het parcours leidend gaan zijn, maar voorlopig staat Hij volgend jaar op de boeken voor de Giro en Vuelta. Dat lijkt me ook de beste route momenteel, ongeacht het parcours. Voor Remco is er nog voldoende om te leren in een grote ronde en QuickStep als ploeg lijkt me nog niet klaar voor de Tour. Ze reden deze Vuelta voortreffelijk, maar er bleek ook niet heel veel nodig om ze collectief onder druk te zetten. Nu is eerlijk ook braaf, Serry heeft eigenlijk geen enkele rol van betekenis kunnen spelen en Alaphilippe lag eruit voordat de beste versie überhaupt de koers heeft gezien. Echter loopt mijn hart niet vol van vertrouwen door Hirt. Er ontbreekt echt nog een type Kuss, Dennis of Porte, die gewoon een koers kunnen maken of breken.
Het zijn geen superluitenanten, maar Knox en zeker Cattaneo en Masnada kunnen zeker een flink stuk beter dan dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')