Ik werk inderdaad niet bij Ferrari, dus heb helaas geen insider scoops, nee.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah, gewoon ongegronde speculaas dus
Ik ga er toch nooit geld voor hebben . En idd, tis geen mercedes of renault of honda waarvan je denkt dat je thuis autootje sneller kapot gaatquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het marketingtechnisch handiger is dat ze hard gaan en eventueel in de fik vliegen, dan dat ze te langzaam zijn om te kunnen winnen.
Mensen kopen geen Ferrari omdat ze zo veilig of betrouwbaar zijn
Wellicht, maar Ferrari was ook goed in Oostenrijk en dat had ook niemand verwacht. Ik denk dat Ferrari en Red Bull gewoon dicht bij elkaar zitten en het vooral Verstappen is die het verschil maakt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch opvallend dat ze hier opeens wel veel rechtelijnsnelheid hebben, terwijl het er daar op Spa nog aan ontbrak.
ze hebben die achtervleugel helemaal vlak gezet, en daardoor moest charles veel meer risico nemenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is toch opvallend dat ze hier opeens wel veel rechtelijnsnelheid hebben, terwijl het er daar op Spa nog aan ontbrak.
Ah, Oostenrijk... waar de auto van Sainz bijna brandend de berg afrolde na een plof. Die race, ja.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht, maar Ferrari was ook goed in Oostenrijk en dat had ook niemand verwacht.
Ik denk dat het extra beetje neerwaartse druk Max kan helpen met de bandenslijtage binnen de perken te houdenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze hebben die achtervleugel helemaal vlak gezet, en daardoor moest charles veel meer risico nemen
oja misschien welquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het extra beetje neerwaartse druk Max kan helpen met de bandenslijtage binnen de perken te houden
En waar Leclerc het makkelijk won.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ah, Oostenrijk... waar de auto van Sainz bijna brandend de berg afrolde na een plof. Die race, ja.
Precies dit begrijp ik ook niet. In Hongarije wisselde Max naar motor 3. Daarvoor had hij dus 12 races gedaan met 2 motoren. Nu had hij motor 3 waarmee hij nog 10 races moest. Dat leek me teveel en daarom wisselden ze in België en had hij er dus weer 2 voor in totaal 9 races waarbij 1 motor er aan één gelopen had. Ik snap ook niet waarom hier dan weer een penalty gepakt moet worden. Als je in de problemen komt pak er dan nog één in Brazilië ofzo. Daar kun je beter inhalen dan hier.quote:Op zaterdag 10 september 2022 22:50 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Snap niet waarom RB 2 weken na een engine weer een nieuwe engine doet. Maak gewoon een motor die lang meegaat
jup max zegt het blijkbaar zelfquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het extra beetje neerwaartse druk Max kan helpen met de bandenslijtage binnen de perken te houden
Enige dat ik me voor kan stellen, is dat anderen het ook zouden doen en een gridstraf van 5 plaatsen geen echte straf van 5 plaatsen zou zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit begrijp ik ook niet. In Hongarije wisselde Max naar motor 3. Daarvoor had hij dus 12 races gedaan met 2 motoren. Nu had hij motor 3 waarmee hij nog 10 races moest. Dat leek me teveel en daarom wisselden ze in België en had hij er dus weer 2 voor in totaal 9 races waarbij 1 motor er aan één gelopen had. Ik snap ook niet waarom hier dan weer een penalty gepakt moet worden. Als je in de problemen komt pak er dan nog één in Brazilië ofzo. Daar kun je beter inhalen dan hier.
De dood-of-de-gladiolen-aanpak dus. Hopen dat de motor het volhoudt tot na de eindstreep, ipv op zeker te spelen. En dat is precies wat ik met mijn eerdere post bedoelde. Dat Ferrari voor dit weekend voor het thuispubliek wellicht dat risico weer neemt, terwijl ze daar in de afgelopen races juist vanaf leken te zijn gestapt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En waar Leclerc het makkelijk won.
Je vergeet nog de +3 die Tsunoda dit weekend ook nog opliepquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:38 schreef Sodemieters het volgende:
Zeg, even iets anders over al die penalties: Tsunoda zou tien plekken gridstraf behoren te krijgen, omdat-ie 5 reprimandes gehad heeft. Tsunoda heeft echter óók een BOG-penalty, zodat die tien plekken geen enkel effect meer sorteren.
Het lijkt me wel goed als je technische penalties niet mag combineren met gedragspenalties. Zodat die tien plekken bij de volgende race dus alsnog ingelost zouden moeten worden. Anders betekent vijf keer een misdraging feitelijk dat je gratis een nieuwe motor mag nemen.
Ik denk niet dat ze nu direct problemen hebben, maar dat ze nog wat extra onderdelen in de poule willen zodat ze de rest van het seizoen kunnen mixen & matchen zonder verder nog penalties te hoeven pakken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:32 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies dit begrijp ik ook niet. In Hongarije wisselde Max naar motor 3. Daarvoor had hij dus 12 races gedaan met 2 motoren. Nu had hij motor 3 waarmee hij nog 10 races moest. Dat leek me teveel en daarom wisselden ze in België en had hij er dus weer 2 voor in totaal 9 races waarbij 1 motor er aan één gelopen had. Ik snap ook niet waarom hier dan weer een penalty gepakt moet worden. Als je in de problemen komt pak er dan nog één in Brazilië ofzo. Daar kun je beter inhalen dan hier.
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:38 schreef Sodemieters het volgende:
Zeg, even iets anders over al die penalties: Tsunoda zou tien plekken gridstraf behoren te krijgen, omdat-ie 5 reprimandes gehad heeft. Tsunoda heeft echter óók een BOG-penalty, zodat die tien plekken geen enkel effect meer sorteren.
Het lijkt me wel goed als je technische penalties niet mag combineren met gedragspenalties. Zodat die tien plekken bij de volgende race dus alsnog ingelost zouden moeten worden. Anders betekent vijf keer een misdraging feitelijk dat je gratis een nieuwe motor mag nemen.
Dat is ook zo geweest vroeger.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.
Ok...quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:38 schreef Jane het volgende:
[..]
De dood-of-de-gladiolen-aanpak dus. Hopen dat de motor het volhoudt tot na de eindstreep, ipv op zeker te spelen. En dat is precies wat ik met mijn eerdere post bedoelde. Dat Ferrari voor dit weekend voor het thuispubliek wellicht dat risico weer neemt, terwijl ze daar in de afgelopen races juist vanaf leken te zijn gestapt.
Ergens snap ik dat ook wel. Het kampioenschap is toch al verloren, dus dan kun je maar beter de thuisrace proberen te winnen. Als de motor het volhoudt...
Die ook inderdaad. Als je toch al een BOG-penalty pakt, zou je daarbij geen andere penalties moeten kunnen inlossen. Schuif die dan door.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je vergeet nog de +3 die Tsunoda dit weekend ook nog opliep
Daarom hebben ze nu de "back of the grid"-penalty. Op het moment dat je meer dan 15 (?) plaatsen gridstraf verzamelt, dan moet je gewoon naar achteren en wordt er geen score meer bijgehouden van hoeveel plaatsen dat dan precies zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.
Ik heb die indruk ook. Laten we voor Leclerc maar hopen dat het niet zo is.quote:
Charles heeft sowieso nog geen vlammen gehad, zoals Sainz. Maar wat niet is kan nog komenquote:Op zaterdag 10 september 2022 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb die indruk ook. Laten we voor Leclerc maar hopen dat het niet zo is.
Dat hoeft van mij nog niet eens. Dat zou namelijk betekenen dat bijv. Latifi het hele seizoen bezig is om penaltyplekken in te lossen. Ik vind het wel logisch dat je een penalty van 15 plekken in één keer kunt inlossen, ook als dat praktisch gezien niet kan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze gridstraffen sowieso gaan staffelen, eigenlijk. Als je meer plaatsen straf krijgt dan je na de kwalificatie naar achteren kan, dan neem je ze mee naar het volgende raceweekend.
You never know..quote:Op zaterdag 10 september 2022 23:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Charles heeft sowieso nog geen vlammen gehad, zoals Sainz. Maar wat niet is kan nog komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |