abonnement Unibet Coolblue
pi_205931095
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:28 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Dit ligt veel zuidelijker dan het offensief rond Charkov. Zouden ze proberen om een bres richting Marioepol te slaan? :o
Dit soort berichten wijzen er wel op. En hoe dan ook, als dit soort berichten binnen blijven komen dendert Oekrane voorlopig nog even doem
pi_205931122
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2022 09:52 schreef Aether het volgende:

[..]
complaints@mil.in.ua
Direct gemaild :(
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 11 september 2022 @ 10:39:05 #278
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205931130
Poh wat is dat lekker wakker worden zo met Russen die een ongenadig pak slaag krijgen en met staart tussen de benen de aftocht blazen.
Huilen dan.
pi_205931157
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 10:27 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Kunnen ze straks iig een mitrailleur nadoen: p-p-p-p-pang :)
quote:
Alisa, was dat een mitrailleur?
Ik spreek geen Russisch.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 september 2022 @ 10:42:28 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205931172
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:28 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Dit ligt veel zuidelijker dan het offensief rond Charkov. Zouden ze proberen om een bres richting Marioepol te slaan? :o
Wow!!!! Dat zou wel heel groots zijn! :o Als dat lukt dan ligt de hele logistiek op z'n gat. Dan is het een kwestie van tijd tot Kherson in Oekrainse handen is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 september 2022 @ 10:42:28 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205931173
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 09:50 schreef Rode_Wijn het volgende:

Bewust laten staan van materieel kan een onderdeel zijn
Dat het achter gelaten is duidt op een enorm gebrekkige logistiek aan Russische zijde. Als je terug moet trekken doe je dat het liefst gewoon gemotoriseerd want dat is per definitie sneller, je bent beter beschermd en je kunt meer meenemen.

In het verlengde daarvan las ik wat opmerkingen mbt de logisiteke lijnen van Oekraine en dat ze wel gebruik kunnen maken van het achter gelaten materiaal. Zo werkt dat natuurlijk niet, dat spul blijft achter met een reden bv. een brandstoftekort... Dus kun je je eigen club echt niet van brandstof voorzien. Daarnaast moet je ook enorm voorzichtig zijn dat de boel niet geboobytrapped is... Dat ze wat AK mumitie vinden en hergebruiken geloof ik wel maar je kan er helemaal niet vanuit gaan. Even je T80 naast een T72 zetten en de boel overbunkeren gaat echt niet werken.
  zondag 11 september 2022 @ 10:43:16 #282
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205931188
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Oekrane houd al weken “wargames” overleg met Amerikaanse generaals en strategen.
Ik vermoed dat ze al die weken hun munitie niet hebben gebruikt, de Russen vol op hebben laten schieten, waardoor de Russen continue moesten bevoorraden en stockpiles moesten opbouwen, dat werd nauwlettend in de gaten gehouden middels satelliet en ouderwets spionage werk op de grond.

Dan HIMARS er op..

Het tegenoffensief eenmaal begonnen, toen hoorde je ook via onderschept telefoonverkeer dat de Russen zeiden dat plots Oekrane geen munitie meer spaarde en de volle laag x5 leek te geven.

Vandaar ook het snelle terugtrekken, hier was Rusland niet op voorbereid met, zoals anderen al opmerkte, het logge en bijna arrogante manier van oorlog voeren door alles plat te willen gooien.

Hier is goed gebruik van gemaakt door tevens misleiding toe te passen waar de grootste tegenaanval zou plaatsvinden, dit was denk ik niet heel serieus Kherson, zo deden ze het lijken hoewel het succes daar ook goed uitkomt.
Klinkt plausibel. Bovendien is de informatievoorziening aan Oekrainse zijde op 2 manieren uitstekend ingericht: 1) decentrale chains of command en 2) hulp van J. Biden. Voorlopig redder van de westerse, (geopolitieke) hegemonie
pi_205931203
quote:
84s.gif Op zondag 11 september 2022 10:42 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wow!!!! Dat zou wel heel groots zijn! :o Als dat lukt dan ligt de hele logistiek op z'n gat. Dan is het een kwestie van tijd tot Kherson in Oekrainse handen is.
Dat is 100 km van Marioepol, dat zou wel erg snel zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 11 september 2022 @ 10:45:15 #284
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205931217
quote:
84s.gif Op zondag 11 september 2022 09:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klopt. Dat is niet in paniek wegvluchten maar tactisch hergroeperen :D
Het is vergezocht maar niet onmogelijk. Ik heb graag dat de verdedigers van het Westen ook de minder voor de hand liggende scenario's meepakt. Misschien lezen ze mee dan heb ik toch weer mijn plicht kunnen doen vanuit de luie stoel
  zondag 11 september 2022 @ 10:48:30 #285
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205931251
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 10:28 schreef Aether het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
In de eerste tweet rijden ze op het laatst van het filmpje 's nachts met volle verlichting in colonne.
Kennelijk geen kans op een verdwaalde Rus op de grond of in de lucht?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 september 2022 @ 10:49:04 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205931259
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 10:44 schreef Aether het volgende:

[..]
Dat is 100 km van Marioepol, dat zou wel erg snel zijn.
Dat plaatsje ligt in de buurt van het front dus dit kan wel hoor!

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205931267
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205931270
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2022 10:28 schreef Aether het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Dit gaat door merg en been, zeker nu er steeds meer naar buiten komt van wat die schoften daar allemaal gedaan hebben. :'(
Het is koud, het is guur....
  zondag 11 september 2022 @ 10:52:12 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205931279
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 10:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat het achter gelaten is duidt op een enorm gebrekkige logistiek aan Russische zijde. Als je terug moet trekken doe je dat het liefst gewoon gemotoriseerd want dat is per definitie sneller, je bent beter beschermd en je kunt meer meenemen.

In het verlengde daarvan las ik wat opmerkingen mbt de logisiteke lijnen van Oekraine en dat ze wel gebruik kunnen maken van het achter gelaten materiaal. Zo werkt dat natuurlijk niet, dat spul blijft achter met een reden bv. een brandstoftekort... Dus kun je je eigen club echt niet van brandstof voorzien. Daarnaast moet je ook enorm voorzichtig zijn dat de boel niet geboobytrapped is... Dat ze wat AK mumitie vinden en hergebruiken geloof ik wel maar je kan er helemaal niet vanuit gaan. Even je T80 naast een T72 zetten en de boel overbunkeren gaat echt niet werken.
Een kilo suiker in een dieseltank, is dat net zo schadelijk voor een T72 als vroeger een schepje in mijn Puch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 11-09-2022 10:57:58 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205931288
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dit gaat door merg en been, zeker nu er steeds meer naar buiten komt van wat die schoften daar allemaal gedaan hebben. :'(
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205931290
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 10:43 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Klinkt plausibel. Bovendien is de informatievoorziening aan Oekrainse zijde op 2 manieren uitstekend ingericht: 1) decentrale chains of command en 2) hulp van J. Biden. Voorlopig redder van de westerse, (geopolitieke) hegemonie
Wat dat betreft mag West-Europa (en ook Oekrane natuurlijk) zich gelukkig prijzen dat Trump daar niet zit op het moment. Er is gelukkig in de VS vanuit zowel Republikeinen als Democraten brede steun voor het leveren van middelen, maar een president kan wel wat roet in het eten gooien. Hopelijk leidt dit conflict en de realisatie dat er in de VS ook een type Trump aan de macht kan zijn er wel toe dat men zich in Europa nou eens van bewust is dat maar leunen op de Atlantische grote broer in militair opzicht gezien de geopolitieke realiteit geen verstandige strategie is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205931296
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205931313
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zag gisteren een meme, waarin gesteld werd
VS is de enige echte supermacht, zij kunnen aan de andere kant van de wereld een aanvalslijn opzetten, een land overnemen, zonder grootschallig burgerslachtofferrs te maken.

(Voor alle anti amerika schreeuwers, grotendeels van de slachtoffers in Irak na de invasie, zijn ontstaan door sectarisch geweld en de burger oorlog).
Nou ja die lelijke sancties hebben ook een hoop doden gemaakt, toch een geschatte 500.000 kinderen, dat lijkt mij het niet waard.
Albrecht destijds wel zo zei ze openlijk in dat befaamde interview.

De Amerikanen zijn natuurlijk niet een of ander heilig volk, ze doen een hoop fout en hebben vooral een eigen agenda.
Maar als het op oorlogvoering aankomt, sta ik nog liever tegenover de Russen dan de Amerikanen.
  zondag 11 september 2022 @ 10:56:09 #294
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205931315
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 10:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat het achter gelaten is duidt op een enorm gebrekkige logistiek aan Russische zijde. Als je terug moet trekken doe je dat het liefst gewoon gemotoriseerd want dat is per definitie sneller, je bent beter beschermd en je kunt meer meenemen.

In het verlengde daarvan las ik wat opmerkingen mbt de logisiteke lijnen van Oekraine en dat ze wel gebruik kunnen maken van het achter gelaten materiaal. Zo werkt dat natuurlijk niet, dat spul blijft achter met een reden bv. een brandstoftekort... Dus kun je je eigen club echt niet van brandstof voorzien. Daarnaast moet je ook enorm voorzichtig zijn dat de boel niet geboobytrapped is... Dat ze wat AK mumitie vinden en hergebruiken geloof ik wel maar je kan er helemaal niet vanuit gaan. Even je T80 naast een T72 zetten en de boel overbunkeren gaat echt niet werken.
Oke dus een soort manipulatief toneelspel zie je er niet in. En is te onwaarschijnlijk?

Het zou dan aan de andere kant wel geniaal zijn. Beetje in de trant van "Nein! Der invasion kommt in Normandie, bei schlechtes wetter!". Vrij naar de film 'der langste tag'
  zondag 11 september 2022 @ 10:56:52 #295
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205931321
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 10:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat het achter gelaten is duidt op een enorm gebrekkige logistiek aan Russische zijde. Als je terug moet trekken doe je dat het liefst gewoon gemotoriseerd want dat is per definitie sneller, je bent beter beschermd en je kunt meer meenemen.
Dan ga je uit van rationeel opererende russen. Maar zal niet de eerste keer zijn dat oekraine een perfect werkende tank + volle tank verovert.

En in het verlengde van rationeel opereren, kun je ook een granaat in de tank gooien voor je het hazepad kiest. Doen ze ook niet (de koepels lijken er nog op te zitten; tenzij de carrousel ook leeg is).

quote:
Even je T80 naast een T72 zetten en de boel overbunkeren gaat echt niet werken.
Dat kan toch prima, diesel overpompen van de ene tank naar de andere? Niet dat het erg zinvol is, dat ben ik met je eens ;)
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 september 2022 @ 10:59:16 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205931337
quote:
12s.gif Op zondag 11 september 2022 10:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan ga je uit van rationeel opererende russen. Maar zal niet de eerste keer zijn dat oekraine een perfect werkende tank + volle tank verovert.

En in het verlengde van rationeel opereren, kun je ook een granaat in de tank gooien voor je het hazepad kiest. Doen ze ook niet (de koepels lijken er nog op te zitten; tenzij de carrousel ook leeg is).
[..]
Dat kan toch prima, diesel overpompen van de ene tank naar de andere? Niet dat het erg zinvol is, dat ben ik met je eens ;)
Ze zullen echt wel controleren of er geen boobytraps zijn voor ze in zo'n ding gaan zitten. En of er suiker in de tank zit maakt ook geen reet uit. Als ie het doet, dan doet ie het en heb je een leuk extraatje
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 11 september 2022 @ 11:02:54 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205931371
Ik ben wel heel benieuwd hoe het er over een week voor staat :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 11 september 2022 @ 11:04:24 #298
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205931382
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat dat betreft mag West-Europa (en ook Oekrane natuurlijk) zich gelukkig prijzen dat Trump daar niet zit op het moment. Er is gelukkig in de VS vanuit zowel Republikeinen als Democraten brede steun voor het leveren van middelen, maar een president kan wel wat roet in het eten gooien. Hopelijk leidt dit conflict en de realisatie dat er in de VS ook een type Trump aan de macht kan zijn er wel toe dat men zich in Europa nou eens van bewust is dat maar leunen op de Atlantische grote broer in militair opzicht gezien de geopolitieke realiteit geen verstandige strategie is.
Eens. Het grootste gevaar voor onze westerse hegemonie zijn de midterms in de states in november en daarna uiteraard de mogelijke verkiezing van D Trump. Ik hoop dat Biden ook dat varkentje weet te wassen (en die malloot van een Trump zoon geen serieuze oovolger is.

Ik zeg dit al vanaf redelijk begin van de crisis aldaar: Joe Biden kon zomaar eens de historie in gaan als een meesterlijke redder van de westerse cultuur voor pak m beet de komende 100 jaar. En de ontmantelaar van het dreigende oostelijke blok. En dat in een omhulsel van bot en vel waar bij elk televisieoptreden de dreiging hangt alsof we getuige zullen zijn van zijn laatste adem in het harnas.
  Overall beste user 2022 zondag 11 september 2022 @ 11:05:05 #299
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205931389
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 09:50 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Bewust laten staan van materieel kan een onderdeel zijn
Zo van: "We vluchten nu wel en laten al het zware materieel achter maar we komen met infanterie terug en dan pakken we de tanks weer af en omdat Oekrane dat niet verwacht winnen we"?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205931392
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2022 10:23 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is ie ook zeker niet kan ik je uit ervaring vertellen.
Denk dat de VS, Canada, Denemarken, Zweden en Finland wel betere winterkleding gaan leveren om eerlijk te zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')