abonnement Unibet Coolblue
pi_205923330
quote:
Enkele tientallen gemeentes en andere publieke instellingen hebben afgelopen maand in allerijl een nieuw gascontract afgesloten, onder dwang van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Nu dit mogelijk te voorbarig blijkt, wordt er flink gemord omdat tientallen miljoenen in rook op dreigen te gaan.

Tot deze week stond het ministerie van Economische Zaken en Klimaat erop dat publieke instellingen hun bestaande contracten met Gazprom uiterlijk op 10 oktober zouden hebben opgezegd. Volgens EZK is dat een verplichting die voortkomt uit de Europese sancties.

Geen cent naar Moskou
Maar die lezing staat flink onder druk. De Nederlandse tak van Gazprom waar de gemeentes en andere instellingen een contract mee hebben, valt namelijk onder Gazprom Duitsland, en dat wordt inmiddels bestuurd door de Duitse overheid. Die bezweert dat er geen cent meer naar Moskou vloeit.

Inmiddels is minister Jetten niet meer zo zeker van zijn zaak, en heeft toegezegd meer informatie bij de Europese Commissie in te winnen over hoe de regels te interpreteren. Tot 1 januari krijgt iedere publieke instelling daarom sowieso een ontheffing om het bestaande contract door te laten lopen, schreef hij deze week aan de Kamer. Maar voor veel gemeenten komt dat bericht te laat: zij hebben al een veel duurder gascontract afgesloten, omdat dat moest van het ministerie.

Chagrijn
"Bij de gemeenten leidt dat tot chagrijn", zegt Jaimi van Essen, wethouder in het Twentse Losser. Namens elf gemeenten in Twente en een aantal lokale instellingen onderhandelde hij over een nieuw energiecontract, ter vervanging van het bestaande contract met Gazprom.

Het nieuwe contract met Vattenfall moest uiterlijk op 2 september gegund worden, maar op dat moment waren er al twijfels of de interpretatie van de regels door EZK niet te streng was. "We hebben meerdere keren gevraagd: blijft dat nou het standpunt van het ministerie? Het antwoord bleef 'ja'." Van Essen had ook persoonlijk contact met minister Jetten, maar dat veranderde niets aan het antwoord.

"Daardoor konden wij niet anders dat het dure aanbod accepteren." Van Essen noemt het 'extreem zuur' dat enkele dagen later dan een Kamerbrief wordt verstuurd waarin het ministerie toch op zijn schreden terugkeert.

Als blijkt dat Brussel van mening is dat de contracten met Gazprom Nederland, inmiddels SEFE geheten, niet opgezegd hoeven te worden, hoopt Van Essen op begrip uit Den Haag én compensatie. Want onder de voorwaarden van het nieuwe contract, zijn de gemeenten ongeveer vier keer zo duur uit.

Mes op de keel
De gemeente Baarn paste voor zo'n voorstel. "We hebben geen realistisch aanbod gekregen", zegt wethouder Steven de Vries. Wat er wel lag was een 'mes-op-de-keel-aanbod', zoals hij dat noemt.

In de laatste drie maanden van het jaar zou de gemeente moeten gaan betalen wat het nu in een heel jaar betaalt. Feitelijk komt dat op hetzelfde neer als de verviervoudiging van de Twentse gemeenten. "Dat ging ons veel te ver", aldus De vries. Hij is dan ook blij dat de gemeente nog wat langer de tijd heeft gekregen.

In Twente gaat het bij elkaar om miljoenen euro's aan publiek geld, dat de gemeenten liever aan andere zaken uitgeven dan aan een nodeloos duur energiecontract. "Als het niet nodig is gebleken, dan is dat jammer geld. En jammer geld geven we liever niet uit", zegt Van Essen.

Friezen spelen zelf energieleverancier
En niet alleen in Twente is men mogelijk de dupe van het decreet van Economische Zaken. Een samenwerkingsverband van zeventien Friese gemeenten gaat zelf gas inkopen en verspreiden onder de lokale overheden. "Wij worden zelf leverancier", zegt directeur Isolde den Haring.

De Friezen kunnen volgende week trouwens alsnog besluiten om het bestaande contract te laten bestaan en de nieuwe plannen in de ijskast te zetten, vertelt Den Haring. Maar als de lokale bestuurders ervan overtuigd zijn dat zij zelf moeten gaan inkopen, kost dat de Friese belastingbetaler 9 miljoen euro extra.

11 miljoen per jaar
Ook de gemeente Utrecht heeft als een bezetene gezocht naar een nieuwe energieleverancier, en ook daar betaalt de burger een flinke rekening. Jaarlijks stijgen de kosten met 11 miljoen euro. De gasprijs die de gemeente betaalt bij Greenchoice is zelfs tien keer hoger dan in het oude contract met Gazprom.

Maar het is wat de gemeente betreft nog te vroeg om compensatie te eisen van de overheid. Daarvoor wil Utrecht eerst het oordeel van de Europese Commissie afwachten.

Snel duidelijkheid
Minister Jetten heeft de Europese Commissie gevraagd om 'zo snel mogelijk' opheldering te geven over de vraag of de sancties nu wel of niet van toepassing zijn op SEFE. Hij schrijft te begrijpen dat gemeenten die wel al een alternatieve leverancier hebben gevonden 'vragen hierover hebben'.

Maar buiten afwachten en hopen op compensatie uit Den Haag is er weinig wat gemeenten nu kunnen doen. "Het enige wapen wat we hebben is gebouwen versneld verduurzamen", zegt Van Essen nog. "Dat gaan we als de wiedeweerga doen."
Bron: RTL Z

Is dit echt pure incompetentie en die ie dus simpelweg op te stappen of is ie een Russische asset die voor de rechter zou moeten verschijnen?
pi_205923363
POL / Jetten: opstappen?

Het zit je hoog of niet?
pi_205923429
Dus het is gewoon IncompeJetten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_205923464
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:55 schreef Raw85 het volgende:
POL / Jetten: opstappen?

Het zit je hoog of niet?
Ben geen fan van economische oorlogsmisdadigers inderdaad, jij wel?
pi_205923555
Ik vind dat gezien de crisis waarin we ons bevinden hij het goed doet. :)
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:08:54 #6
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205923578
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205923599
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
Ik vind dat gezien de crisis waarin we ons bevinden hij het goed doet. :)
Een minder gelikt kapsel en baardgroei zou 'm niet misstaan. Zoiets wat de Koning ook heeft gedaan om dichterbij het volk te komen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_205923603
Het had misschien beter gekund, maar het had ook slechter gekund.
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:15:11 #9
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_205923671
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:10 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een minder gelikt kapsel en baardgroei zou 'm niet misstaan. Zoiets wat de Koning ook heeft gedaan om dichterbij het volk te komen.
Helaas voor hem ziet het er meer uit alsof ie een weekje onder de brug heeft geslapen.

Hugo de Jonge is trouwens ook zo'n geval.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_205923705
Jetten, dat deze man zijn huidige functie heeft weten te bemachtigen zonder kennis van zaken is wel knap van hem, dat moet ik toegeven.

Verder weer een standaard ver van het volk afstaand D66 figuur.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 19:20:33 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205923754
Zoveelste topic van TS om te kankeren op D66 en links :')

POL / Religieuzen bij D66
POL / Migranten in de politiek
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:24:56 #12
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_205923822
Of Jetten moet opstappen hangt af van wie die positie na hem gaat vervullen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:26:19 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205923842
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Jetten, dat deze man zijn huidige functie heeft weten te bemachtigen zonder kennis van zaken is wel knap van hem, dat moet ik toegeven.

Verder weer een standaard ver van het volk afstaand D66 figuur.
Nee hoor. Dat noemen we partijdiscipline.

Braaf ja zeggen en likken.

Partijdieren, dat zijn het.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205923862
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:10 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een minder gelikt kapsel en baardgroei zou 'm niet misstaan. Zoiets wat de Koning ook heeft gedaan om dichterbij het volk te komen.
Ik vind hem juist wel stijvol. Spreekt mij wel aan. Ik vind dat van de Koning gewoon onzin. Net doen alsof hij iemand van het normale volk is. Wil hij die statement toch serieus maken, dan moet hij zichzelf en zijn Koninkrijk opheffen i.p.v. een baard laten groeien en bier drinken.

Laat Jetten lekker zichzelf blijven (en WA ook overigens).
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:28:18 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205923867
Hij heeft blijkbaar zeer belabberde ambtenaren onder zich of hij laat zichzelf slecht informeren.
pi_205924107
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:20 schreef Starhopper het volgende:
Zoveelste topic van TS om te kankeren op D66 en links :')

POL / Religieuzen bij D66
POL / Migranten in de politiek
Doet ie goed.
Plaats hier uw advertentie
pi_205924148
ik heb tot nu toe geen enkele onderbouwde argumentatie gehoord dat je zaken mag doen met de duitse gazprom behalve dat het veel landen goed uitkomt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:45:55 #18
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_205924175
Jetten en Kaag zitten er niet voor het volk, die zitten er voor zichzelf. Wisten we natuurlijk van te voren, maar veel mensen hebben toch op(de partij van) deze 2 dubieuze figuren gestemd. Of niet gestemd, nog erger eigenlijk. En zie ze nu maar eens weg te krijgen. Iets van alternatief ofzo.
  zaterdag 10 september 2022 @ 19:48:21 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205924212
Jetten zal zich over een jaartje of 10 wel realiseren dat hij zich niet rücksichtslos voor het klimaatkarretje had moeten laten spannen zonder rekening te houden met wat speelt in de maatschappij van echte mensen. Politiek bedrijven is geen spelletje, keuzes van een minister hebben direct invloed op de portemonnee van de burger. En daar zit bij velen al weinig in.
pi_205924245
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
Ik vind dat gezien de crisis waarin we ons bevinden hij het goed doet. :)
En jij spoort niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205924341
Gladde junge
pi_205926644
Dank je wel D66 stemmers, dus ook een hoop Mods hier!! Ben benieuwd hoe lang deze post blijft staan.
pi_205926870
quote:
84s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:20 schreef Starhopper het volgende:
Zoveelste topic van TS om te kankeren op D66 en links :')

POL / Religieuzen bij D66
POL / Migranten in de politiek
Op Jetten kun je niet genoeg kankeren. Zelden zo’n incompetente kneus gezien in een kabinet. Zelfs de ministers die LPF leverde in Balkenende I waren hoogvliegers vergeleken met deze nitwit.
pi_205927652
quote:
Die opmerking van Jetten :')_!



Hoelang zijn we nou al bezig overal warmtepompen naar binnen te duwen? En deze gast moet onze energietransitie leiden? JESUS FUCK.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_205927711
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:54 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Bron: RTL Z

Is dit echt pure incompetentie en die ie dus simpelweg op te stappen of is ie een Russische asset die voor de rechter zou moeten verschijnen?
Incompetent.

Net nog een slagje erger dan Pipo de Jonge. Beiden dienen wat mij betreft op te stappen, net als Kaag die ook van toeten noch blazen weet.

Maar goed, D66 heeft de macht gegrepen, dus het land zal slecht bestuurd blijven.
pi_205927974
Met in het verleden mensen als Harbers, Opstelten, Dekker, Blok, Broekers-Knol, Hennis-Plasschaert en nog een lijstje met een ontelbaar aantal namen, doet deze man het zo slecht nog niet.

Er zit progressie in dit land. Erg gaaf.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_205928166
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
Jetten, dat deze man zijn huidige functie heeft weten te bemachtigen zonder kennis van zaken is wel knap van hem, dat moet ik toegeven.
Dat geldt voor meer ministers. Heeft er op minister Kuipers na überhaupt iemand een achtergrond m.b.t. het ministerie waar hij/zij verantwoordelijk voor is?

De meeste ministers zitten er gewoon zonder kennis van (de juiste) zaken.
pi_205928542
Dankzij Jetten zijn beleid, in lijn met de Europese eisen, zit onze gasopslag binnen een aantal dagen op 80%, of er al over (zie berichten hieronder). Hij gaat ook voor 90%. Zeker niet incompetent, maar eerder bekwaam. :)

https://www.bloomberg.com(...)ource=uverify%20wall

https://www.rijksoverheid(...)vuld-eu-doel-behaald
pi_205928723
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 23:53 schreef laforest het volgende:
Dankzij Jetten zijn beleid, in lijn met de Europese eisen, zit onze gasopslag binnen een aantal dagen op 80%, of er al over (zie berichten hieronder). Hij gaat ook voor 90%. Zeker niet incompetent, maar eerder bekwaam. :)

https://www.bloomberg.com(...)ource=uverify%20wall

https://www.rijksoverheid(...)vuld-eu-doel-behaald
Nederlandse gasopslagen voor 80 procent gevuld, EU-doel behaald

Ja, superleuk, EU-doel behaald door zoals een EU-schoothondje betaamt nog even de voorraden te vullen met duur geimporteerd LNG, maar is natuurlijk geen oplossing voor de middenkorte termijn.

quote:
Dat de vuldoelen nu zijn behaald betekent nog niet dat Europa zich in veilig vaarwater begeeft. Als Rusland de gastoevoer volledig stopzet, leidt dat alsnog tot problemen.

Hebben we nu genoeg gas om de winter door te komen?

De gasvoorraden zijn nu dus al voor 80 procent gevuld en gaan misschien wel richting de 100 procent. Maar dat is waarschijnlijk niet genoeg om de winter door te komen.

In het verleden gebruikten we in de koudere helft van het jaar (oktober-maart) gemiddeld 26 miljard kubieke meter. In de gasopslagen past zo'n 16 miljard kuub. Niet genoeg om 'zelfvoorzienend' te zijn dus. En het gas in de opslagen is ook niet per se alleen voor Nederland. Het kan ook verkocht worden aan het buitenland, want er is een vrije Europese gasmarkt.

Gasvoorraad nu op 80 procent, wat zegt dat voor de winter? NOS 7-9-2022


quote:
Dus als Rusland de gaskraan helemaal dichtdraait, er geen gas meer komt uit bijvoorbeeld Noorwegen en schepen met vloeibaar gemaakt gas niet meer deze kant op komen, dan heeft Nederland alsnog een probleem. Maar de kans daarop is klein.
En dit allemaal dankzij Jetten _O_ :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205928759
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 00:07 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nederlandse gasopslagen voor 80 procent gevuld, EU-doel behaald

Ja, superleuk, EU-doel behaald door zoals een EU-schoothondje betaamt nog even de voorraden te vullen met duur geimporteerd LNG, maar is natuurlijk geen oplossing voor de middenkorte termijn.
[..]

Gasvoorraad nu op 80 procent, wat zegt dat voor de winter? NOS 7-9-2022

[..]
En dit allemaal dankzij Jetten _O_ :')
Ja, de hele situatie is de schuld van Jetten. :Z
pi_205928781
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 00:09 schreef laforest het volgende:

[..]
Ja, de hele situatie is de schuld van Jetten. :Z
Welke situatie? Het is toch allemaal in bekwame handen? Komt goed!

Edit: Snel ff duur gas inkopen, je handen voor je ogen doen en wel een keer horen wanneer t Kerst wordt , getuigt nou niet echt van kunde hoor. Lekker makkelijk, toch niet jouw geld.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205929754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 23:33 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat geldt voor meer ministers. Heeft er op minister Kuipers na überhaupt iemand een achtergrond m.b.t. het ministerie waar hij/zij verantwoordelijk voor is?

De meeste ministers zitten er gewoon zonder kennis van (de juiste) zaken.
Wanneer heb je volgens jou een achtergrond mbt een ministerie? Als je iets gestudeerd hebt dat er bij aansluit, als je buiten de politiek ook op dat terrein heb gewerkt of een ander criterium?

Maar goed, zo uit het hoofd even een aantal namen met overduidelijke ervaring/kennis op hun gebied: Conny Helder, Ernst Kuipers, Robbert Dijkgraaf, Marnix van Rij, Hans Vijlbrief, Karien van Gennip.
pi_205929832
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
Ik vind dat gezien de crisis waarin we ons bevinden hij het goed doet. :)
Hahahahahahahahahahaha....

Nee..

:')
pi_205929853
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 07:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hahahahahahahahahahaha....

Nee..

:')
https://youtube.com/shorts/uxNyV3gvkSk?feature=share

^O^ Heldere uitleg
pi_205929870
quote:
Oh, deze uitleg maakt hem nu ineens de messias als het gaat om oplossing van de klimaat en energiecrisis?

Helder....
:')
pi_205929878
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 07:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Oh, deze uitleg maakt hem nu ineens de messias als het gaat om oplossing van de klimaat en energiecrisis?

Helder....
:')
Nee, maar hij is er wel actief mee begaan i.p.v. naast Rutte gaan zitten nietsdoen en mogen meeluisteren naar opportunistische ad hominems van Geert en Caroline. :)
pi_205929907
quote:
Deels onwaar en voor de rest gebakken lucht.

Maar fijn voor je dat jij nu helemaal gerustgesteld bent.
pi_205929913
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:02 schreef laforest het volgende:

[..]
Nee, maar hij is er wel actief mee begaan i.p.v. naast Rutte gaan zitten nietsdoen en mogen meeluisteren naar opportunistische ad hominems van Geert en Caroline. :)
Ja, hij heeft echt de langetermijn oplossing voor de crisis hoor....

Deze incompetente debiel kan niks.Bléren over vliegtaks maar zelf de hele wereld rondvliegen. Dat youtube filmpje van eerder over kernenergie slaat echt alles.
Maar dat maakt geen fuck uit voor hem. Hij zit straks bij een multinational zijn zakken te vullen.
pi_205929923
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Deels onwaar en voor de rest gebakken lucht.

Maar fijn voor je dat jij nu helemaal gerustgesteld bent.
Wat is niet waar? Wat is gebakken lucht dan? Wees specifieke, of zijn het holle kreten?
pi_205929941
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, hij heeft echt de langetermijn oplossing voor de crisis hoor....

Deze incompetente debiel kan niks.Bléren over vliegtaks maar zelf de hele wereld rondvliegen. Dat youtube filmpje van eerder over kernenergie slaat echt alles.
Maar dat maakt geen fuck uit voor hem. Hij zit straks bij een multinational zijn zakken te vullen.
Want hij moet met de trein of een schip naar de VS? :')
pi_205929961
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:12 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja, hij heeft echt de langetermijn oplossing voor de crisis hoor....

Deze incompetente debiel kan niks.Bléren over vliegtaks maar zelf de hele wereld rondvliegen. Dat youtube filmpje van eerder over kernenergie slaat echt alles.
Maar dat maakt geen fuck uit voor hem. Hij zit straks bij een multinational zijn zakken te vullen.
Oh groot orakel, vertel ons, het plebs, wat o wat is de langetermijn oplossing voor deze crisis. Verlicht ons met uw kennis.
pi_205929965
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:18 schreef laforest het volgende:

[..]
Want hij moet met de trein of een schip naar de VS? :')
Ik heb het over zijn vakanties waar hij van alles over post.
En daarbij, vliegen voor werk naar Parijs? Er gaat ook een trein he?

Hou toch op met ophemelen van deze nitwit. Ook dit D66-lichtgewicht kan niks. Past in het rijtje Ollongren, Kaag, Pechtold, van Huffelen.

Echt, wie zijn die mensen die daar op stemmen?
pi_205929984
Jetten is een absolute onbenul en een clown die door niemand serieus genomen wordt want hij kan zijn incompetentie nauwelijks verbergen.

Jetten is het zoveelste bewijs dat baantjes op dat niveau verdeeld worden op basis van partijloyaliteit, je hoeft echt niks te kunnen.

Het hele land wordt naar de kloten geholpen door dit soort narcistische psychopaten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205929993
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:26 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ik heb het over zijn vakanties waar hij van alles over post.
En daarbij, vliegen voor werk naar Parijs? Er gaat ook een trein he?

Hou toch op met ophemelen van deze nitwit. Ook dit D66-lichtgewicht kan niks. Past in het rijtje Ollongren, Kaag, Pechtold, van Huffelen.

Echt, wie zijn die mensen die daar op stemmen?
Laforest
pi_205929994
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:24 schreef XSbig het volgende:

[..]
Oh groot orakel, vertel ons, het plebs, wat o wat is de langetermijn oplossing voor deze crisis. Verlicht ons met uw kennis.
Kleuter. Ben ik onderdeel van de regering oid?
Ik zie toch geen oplossing terwijl hij daar wél voor is neergezet.
En ik ben onderdeel van het electoraat dus mag ik mijn mening toch geven?

En daarbij. Ik weet wel wat je allemaal met kernenergie kan doen. Dat wist ik op de basisschool al.
pi_205929997
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:33 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Laforest
Laforest speelt al jaren een heel vermoeiende act.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205930011
Eens met ts.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205930026
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:33 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Kleuter. Ben ik onderdeel van de regering oid?
Ik zie toch geen oplossing terwijl hij daar wél voor is neergezet.
En ik ben onderdeel van het electoraat dus mag ik mijn mening toch geven?

En daarbij. Ik weet wel wat je allemaal met kernenergie kan doen. Dat wist ik op de basisschool al.
Een minister wordt ondersteund door zijn ambtenarenapparaat waarin werknemers zitten met jarenlange ervaring, als daar niks uit komt is het zaak je zo goed mogelijk voor te bereiden. Als hij vanuit zijn departement door krijgt dat dit de best mogelijke manier is, mag je erop vertrouwen dat dit de beste keuze is.

Je mag zeker je mening geven, maar ik word een beetje moe van dat geschop heel de tijd. Lekker overal tegenaan kankeren maar zelf geen oplossing weten. Makkelijk en populistisch.

Wel fijn dat je de oplossing niet weet, maar wel dat je al vanaf de basisschool dingen weet over kernenergie. Ik hoop dat je kwa werk op een plek zit waar je die kennis tentoon kan stellen en misschien wel een bijdrage kan leveren aan dit probleem. Als je het toch allemaal zo goed weet.
pi_205930055
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:40 schreef XSbig het volgende:

[..]
Een minister wordt ondersteund door zijn ambtenarenapparaat waarin werknemers zitten met jarenlange ervaring, als daar niks uit komt is het zaak je zo goed mogelijk voor te bereiden. Als hij vanuit zijn departement door krijgt dat dit de best mogelijke manier is, mag je erop vertrouwen dat dit de beste keuze is.

Je mag zeker je mening geven, maar ik word een beetje moe van dat geschop heel de tijd. Lekker overal tegenaan kankeren maar zelf geen oplossing weten. Makkelijk en populistisch.

Wel fijn dat je de oplossing niet weet, maar wel dat je al vanaf de basisschool dingen weet over kernenergie. Ik hoop dat je kwa werk op een plek zit waar je die kennis tentoon kan stellen en misschien wel een bijdrage kan leveren aan dit probleem. Als je het toch allemaal zo goed weet.
Na crisis na crisis die door onze eogen overheid gecreëerd wordt met hun beleid moeten we bij een zichtbaar incompetente minister er maar op vertrouwen dat dit de beste keuze is.

Als al die ambtenaren zo goed zijn dat een incompetente minister niet uit maakt waarom hebben we dan een wooncrisis, een vluchgelingencrisis, een ergiecrisis, een toeslagenschdaal, een spaartaks schandaal, problemen in Groningen die niet opgelost worden de lijst is eindeloos.

Maar nu moeten we met clown Jetten vertrouwen hebben. Ik heb geen vertrouwen, ik ben hoogst verontrust.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205930088
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:40 schreef XSbig het volgende:

[..]
Een minister wordt ondersteund door zijn ambtenarenapparaat waarin werknemers zitten met jarenlange ervaring, als daar niks uit komt is het zaak je zo goed mogelijk voor te bereiden. Als hij vanuit zijn departement door krijgt dat dit de best mogelijke manier is, mag je erop vertrouwen dat dit de beste keuze is.

Je mag zeker je mening geven, maar ik word een beetje moe van dat geschop heel de tijd. Lekker overal tegenaan kankeren maar zelf geen oplossing weten. Makkelijk en populistisch.

Wel fijn dat je de oplossing niet weet, maar wel dat je al vanaf de basisschool dingen weet over kernenergie. Ik hoop dat je kwa werk op een plek zit waar je die kennis tentoon kan stellen en misschien wel een bijdrage kan leveren aan dit probleem. Als je het toch allemaal zo goed weet.
Ambtenaren met jarenlange ervaring....
:')

Ervaring met niks oplossen idd.

Daarom zitten we al jaren met diverse crisissen opgescheept waar geen oplossing voor is.

Echt, wat heeft Kabinet Rutte de laatste jaren nou eens écht opgelost?
Ja, de waarde van je geld, die is bijna opgelost...

:')
pi_205930097
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ambtenaren met jarenlange ervaring....
:')

Ervaring met niks oplossen idd.

Daarom zitten we al jaren met diverse crisissen opgescheept waar geen oplossing voor is.

Echt, wat heeft Kabinet Rutte de laatste jaren nou eens écht opgelost?
Ja, de waarde van je geld, die is bijna opgelost...

:')
En die crisissen spelen grotendeels alleen in Nederland want die hebben we namelijk zelf gecreëerd met beleid van "ervaren ambtenaren".
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205930106
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Na crisis na crisis die door onze eogen overheid gecreëerd wordt met hun beleid moeten we bij een zichtbaar incompetente minister er maar op vertrouwen dat dit de beste keuze is.

Als al die ambtenaren zo goed zijn dat een incompetente minister niet uit maakt waarom hebben we dan een wooncrisis, een vluchgelingencrisis, een ergiecrisis, een toeslagenschdaal, een spaartaks schandaal, problemen in Groningen die niet opgelost worden de lijst is eindeloos.

Maar nu moeten we met clown Jetten vertrouwen hebben. Ik heb geen vertrouwen, ik ben hoogst verontrust.
Daar heb je wel een goed punt, alleen bepaalt het ambtenarenapparaat de beleidslijn niet. Die wordt bepaalt door de verantwoordelijke minister.

Nou hebben we in dit geval Jetten als Minister voor Klimaat en Energie, wat dus geen eigen departement heeft en vanuit nul moest worden opgestart. (Het valt uit mn hoofd onder Economische Zaken) En ja, dit betekend dat er fouten gemaakt zullen worden, en nee als D66’er ben ik ook geen fan van Jetten, maar om nou als een kip zonder kop op hem in te hakken omdat hij een fout gemaakt heeft vind ik niet zo heel netjes. Of omdat hij vanuit D66 komt. Helemaal niet als je zelf geen oplossingen hebt onder de noemer dat je niet in de regering zit.

Want om even on-topic te blijven, noem eens iemand die je wél graag op die post ziet dan? Die het per definitie wél goed doet.
pi_205930119
Tja, weggepromoveerd naar een ministerspost.
Veel te licht voor deze functie, denk dat vriend en vijand het wel eens is dat dit een miskleun is.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_205930145
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:51 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ambtenaren met jarenlange ervaring....
:')

Ervaring met niks oplossen idd.

Daarom zitten we al jaren met diverse crisissen opgescheept waar geen oplossing voor is.

Echt, wat heeft Kabinet Rutte de laatste jaren nou eens écht opgelost?
Ja, de waarde van je geld, die is bijna opgelost...

:')
Dit is retoriek waar Wilders jaloers op is.
pi_205930148
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:54 schreef XSbig het volgende:

[..]
Daar heb je wel een goed punt, alleen bepaalt het ambtenarenapparaat de beleidslijn niet. Die wordt bepaalt door de verantwoordelijke minister.

Nou hebben we in dit geval Jetten als Minister voor Klimaat en Energie, wat dus geen eigen departement heeft en vanuit nul moest worden opgestart. (Het valt uit mn hoofd onder Economische Zaken) En ja, dit betekend dat er fouten gemaakt zullen worden, en nee als D66’er ben ik ook geen fan van Jetten, maar om nou als een kip zonder kop op hem in te hakken omdat hij een fout gemaakt heeft vind ik niet zo heel netjes. Of omdat hij vanuit D66 komt. Helemaal niet als je zelf geen oplossingen hebt onder de noemer dat je niet in de regering zit.

Want om even on-topic te blijven, noem eens iemand die je wél graag op die post ziet dan? Die het per definitie wél goed doet.
Er is niemand die het per definitie goed doet.

Maar iemand zoals Jetten die echt geen flauw benul heeft van de materie zoals Jetten kan het per definitie niet goed doen.

De man heeft geen flauw idee waar het allemaal over gaat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205930357
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:59 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dit is retoriek waar Wilders jaloers op is.
Nee, feiten.
pi_205930386
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is niemand die het per definitie goed doet.

Maar iemand zoals Jetten die echt geen flauw benul heeft van de materie zoals Jetten kan het per definitie niet goed doen.

De man heeft geen flauw idee waar het allemaal over gaat.
En Jetten kan zich niet inlezen?

Nogmaals, het is een nieuw departement, dus ja er zullen fouten gemaakt, en nee alles zal niet van een leien dakje gaan. Maar puur inhakken op de man omdat hij van een bepaalde partij is gaat er bij mij niet in.
pi_205930410
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:21 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Nee, feiten.
Prima, doet me alleen heel erg denken aan 2012.

Heel erg hard roepen hoe kut het allemaal is, en dat het door Wilders wel even opgelost zou worden. Nou hop, voila een gedoogcoalitie en zodra er een knoop moest worden doorgehakt snel wegrennen omdat, tja, het is nou eenmaal niet makkelijk om verantwoordelijkheid te pakken.

Populistisch schreeuwen is leuk voor de stemmen, maar het moment dat er verantwoordelijkheid genomen moet worden blijkt het vaak toch iets ingewikkelder dan die ene schreeuw.
pi_205930547
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:25 schreef XSbig het volgende:

[..]
Prima, doet me alleen heel erg denken aan 2012.

Heel erg hard roepen hoe kut het allemaal is, en dat het door Wilders wel even opgelost zou worden. Nou hop, voila een gedoogcoalitie en zodra er een knoop moest worden doorgehakt snel wegrennen omdat, tja, het is nou eenmaal niet makkelijk om verantwoordelijkheid te pakken.

Populistisch schreeuwen is leuk voor de stemmen, maar het moment dat er verantwoordelijkheid genomen moet worden blijkt het vaak toch iets ingewikkelder dan die ene schreeuw.
Waarom toch steeds Wilders er bij betrekken als het om afkeer gaat tegen de huidige coalitie?
  zondag 11 september 2022 @ 09:46:50 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205930559
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:25 schreef XSbig het volgende:

[..]
Prima, doet me alleen heel erg denken aan 2012.

Heel erg hard roepen hoe kut het allemaal is, en dat het door Wilders wel even opgelost zou worden. Nou hop, voila een gedoogcoalitie en zodra er een knoop moest worden doorgehakt snel wegrennen omdat, tja, het is nou eenmaal niet makkelijk om verantwoordelijkheid te pakken.

Populistisch schreeuwen is leuk voor de stemmen, maar het moment dat er verantwoordelijkheid genomen moet worden blijkt het vaak toch iets ingewikkelder dan die ene schreeuw.
Hij wil en kan dat blijkbaar ook niet uitleggen of verantwoorden dus dan blijft er maar één optie over en dat is vertrekken.
pi_205930606
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:44 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Waarom toch steeds Wilders er bij betrekken als het om afkeer gaat tegen de huidige coalitie?
Ik betrek Wilders niet in de discussie over Jetten, ik had het erover dat u dezelfde retoriek bedrijft als Wilders. Misschien een beetje te persoonlijk en off-topic, maar het is een hoop geschreeuw, met argumenten die als feiten worden beschouwd en het moment dat er dan wordt gevraagd wat dan wel een (realistische) oplossing is, dan is het ‘ja maar ik zit niet in de regering oid’ en ‘ik mag toch een mening hebben’. Weinig constructief.
pi_205930631
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:46 schreef the-eye het volgende:

[..]
Hij wil en kan dat blijkbaar ook niet uitleggen of verantwoorden dus dan blijft er maar één optie over en dat is vertrekken.
Dat snap ik ook volkomen hoor, dat is zijn manier van politiek bedrijven. Je mag er wat van vinden, maar politiek gezien is het in Nederland blijkbaar een prima strategie.

Het toont alleen wel aan dat schreeuwerige oplossingen niet werken, en dat het meeste geblaat compleet nutteloos is en alleen dient om stemmen te trekken.
pi_205930875
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:57 schreef Pedroso het volgende:
Tja, weggepromoveerd naar een ministerspost.
Veel te licht voor deze functie, denk dat vriend en vijand het wel eens is dat dit een miskleun is.
Eens. Door zijn gedraal zijn bepaalde gemeenten onnodig miljoenen kwijt. Een leerproces snap ik, maar dan liever niet via een ministerspost.
pi_205930957
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:23 schreef XSbig het volgende:

[..]
En Jetten kan zich niet inlezen?

Nogmaals, het is een nieuw departement, dus ja er zullen fouten gemaakt, en nee alles zal niet van een leien dakje gaan. Maar puur inhakken op de man omdat hij van een bepaalde partij is gaat er bij mij niet in.
Er is een bepaald basisniveau vereist om je ergens in te kunnen inlezen. Je kan je ook niet als alfaleek van middelmatig niveau even inlezen in de relativiteitstheorie of kwantummechanica in een paar maandjes.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205931046
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Er is een bepaald basisniveau vereist om je ergens in te kunnen inlezen. Je kan je ook niet als alfaleek van middelmatig niveau even inlezen in de relativiteitstheorie of kwantummechanica in een paar maandjes.
Jetten heeft een universitaire studie afgerond, dus hij zal vast over de benodigde intellectuele bagage beschikken om zichzelf te kúnnen inlezen. Zelfs met de basis kan hij daarmee een beleidslijn uitzetten. Voor de diepte daarvan en de uitvoering hebben we het ambtenarenapparaat.

En we zijn weer terug bij af.
pi_205931158
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef XSbig het volgende:

[..]
Jetten heeft een universitaire studie afgerond, dus hij zal vast over de benodigde intellectuele bagage beschikken om zichzelf te kúnnen inlezen. Zelfs met de basis kan hij daarmee een beleidslijn uitzetten. Voor de diepte daarvan en de uitvoering hebben we het ambtenarenapparaat.


Nou, dat zien we idd....
:')

Dus je hebt op de universiteit gezeten en dan kun je al minister zijn...
  zondag 11 september 2022 @ 10:47:36 #67
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_205931242
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Jetten is een absolute onbenul en een clown die door niemand serieus genomen wordt want hij kan zijn incompetentie nauwelijks verbergen.

Jetten is het zoveelste bewijs dat baantjes op dat niveau verdeeld worden op basis van partijloyaliteit, je hoeft echt niks te kunnen.

Het hele land wordt naar de kloten geholpen door dit soort narcistische psychopaten.
Post van het jaar. Lees je mee Rob?
pi_205931662
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:16 schreef laforest het volgende:

[..]
Wat is niet waar? Wat is gebakken lucht dan? Wees specifieke, of zijn het holle kreten?
Dat je als Minister alleen maar zit en toekijkt. Als er vragen zijn over jouw portefeuille wordt er gewoon ruggespraak gehouden. En al het andere is gebakken lucht. Daar zit niets concreets bij. Als jij wel iets concreets daarbij ziet, dan hoor ik het graag van je.
pi_205931698
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 08:40 schreef XSbig het volgende:

[..]
Een minister wordt ondersteund door zijn ambtenarenapparaat waarin werknemers zitten met jarenlange ervaring, als daar niks uit komt is het zaak je zo goed mogelijk voor te bereiden. Als hij vanuit zijn departement door krijgt dat dit de best mogelijke manier is, mag je erop vertrouwen dat dit de beste keuze is.

Je mag zeker je mening geven, maar ik word een beetje moe van dat geschop heel de tijd. Lekker overal tegenaan kankeren maar zelf geen oplossing weten. Makkelijk en populistisch.

Wel fijn dat je de oplossing niet weet, maar wel dat je al vanaf de basisschool dingen weet over kernenergie. Ik hoop dat je kwa werk op een plek zit waar je die kennis tentoon kan stellen en misschien wel een bijdrage kan leveren aan dit probleem. Als je het toch allemaal zo goed weet.
Ik weet toch zeker dat toen de overheid met lockdowns een betrekkelijk ongevaarlijke ziekte bestreed met de meest ingrijpende maatregelen ik reeds voorspeld heb dat dit nog een flink staartje zou krijgen economisch. En dat toen de EU de sancties in ging stellen tegen Rusland ik heb voorspeld dat dit Europa financieel op de rand van de afgrond kan brengen, of daar overheen.

Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over.

De puinhoop opruimen kan om te beginnen door op te houden met sancties die vooral de burgers in de EU zoveel pijn doen.

En dus niet door de lijn Jetten: steevast doorzetten met het foute beleid.

Ik roep ook al zo lang als er wordt gesproken over klimaatverandering dat we in moeten zetten op kernenergie. Dat wil Jetten ook niet. En de 'ervaren' ambtenaren kennelijk ook niet, gezien het leugenachtige rapport wat afgelopen week verscheen.
pi_205933014
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef XSbig het volgende:

[..]
Jetten heeft een universitaire studie afgerond, dus hij zal vast over de benodigde intellectuele bagage beschikken om zichzelf te kúnnen inlezen. Zelfs met de basis kan hij daarmee een beleidslijn uitzetten. Voor de diepte daarvan en de uitvoering hebben we het ambtenarenapparaat.

En we zijn weer terug bij af.
Ik heb ook een universitaire studie afgerond, dat betekent niet dat ik dat voor ieder vak zou kunnen. Zet mij in een studie Frans en ik lig er binnen een jaar uit. Jetten is een alfa kneus belast met beta materie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 11 september 2022 @ 13:55:38 #71
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205933100
Eens met TT. Jetten is zeer incompetent en kan werkelijk niks.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205933268
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 10:31 schreef XSbig het volgende:

[..]
Jetten heeft een universitaire studie afgerond,
Gender studies?
pi_205934053
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet toch zeker dat toen de overheid met lockdowns een betrekkelijk ongevaarlijke ziekte bestreed met de meest ingrijpende maatregelen ik reeds voorspeld heb dat dit nog een flink staartje zou krijgen economisch. En dat toen de EU de sancties in ging stellen tegen Rusland ik heb voorspeld dat dit Europa financieel op de rand van de afgrond kan brengen, of daar overheen.

Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over.

De puinhoop opruimen kan om te beginnen door op te houden met sancties die vooral de burgers in de EU zoveel pijn doen.

En dus niet door de lijn Jetten: steevast doorzetten met het foute beleid.

Ik roep ook al zo lang als er wordt gesproken over klimaatverandering dat we in moeten zetten op kernenergie. Dat wil Jetten ook niet. En de 'ervaren' ambtenaren kennelijk ook niet, gezien het leugenachtige rapport wat afgelopen week verscheen.
Je had waarzegger moeten worden
You need to be cold to be queen.
pi_205934792
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 15:02 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Je had waarzegger moeten worden
Iedereen met een gezond stel hersenen had dit kunnen voorspellen.
pi_205934945
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iedereen met een gezond stel hersenen had dit kunnen voorspellen.
Bij een crisis hoort een recessie, bravo hoor. En welke oplossing heb je het dan precies over?
You need to be cold to be queen.
pi_205934961
Jetten heeft stage gelopen bij ProRail. Als er een incompetente organisatie is, is ProRail dat wel, zeker in de periode dat hij er rondliep. Niet dat hij daar als stagiar wat aan kon doen, maar later als consultant hij heeft wel geleerd hoe je bakken met geld kunt verbranden onder t mom van publiek belang, en het eigenlijk nooit verkeerd kan doen als manager.

Eigenlijk is Jetten dus Klimaat/Energie/Spoorwegen bij D66 gaan doen, omdat hij ooit wat ervaring had met de boel verzieken bij ProRail.

Wat verwachten we nou van hem dan? :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205934997
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Iedereen met een gezond stel hersenen had dit kunnen voorspellen.
Ja, de meeste hadden kunnen voorspellen dat de steunpakketen tijdens de covid lockdowns de inflatie zouden aanzwengelen en ja, de meesten hadden kunnen voorspellen dat de sancties naar Rusland de bevolking zouden raken dmv oplopende energiekosten.

Maar wat waren de andere opties?
pi_205935022
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet toch zeker dat toen de overheid met lockdowns een betrekkelijk ongevaarlijke ziekte bestreed met de meest ingrijpende maatregelen ik reeds voorspeld heb dat dit nog een flink staartje zou krijgen economisch. En dat toen de EU de sancties in ging stellen tegen Rusland ik heb voorspeld dat dit Europa financieel op de rand van de afgrond kan brengen, of daar overheen.

Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over.

De puinhoop opruimen kan om te beginnen door op te houden met sancties die vooral de burgers in de EU zoveel pijn doen.

En dus niet door de lijn Jetten: steevast doorzetten met het foute beleid.

Ik roep ook al zo lang als er wordt gesproken over klimaatverandering dat we in moeten zetten op kernenergie. Dat wil Jetten ook niet. En de 'ervaren' ambtenaren kennelijk ook niet, gezien het leugenachtige rapport wat afgelopen week verscheen.
Jij hebt ook voorspeld dat als de dijken doorbreken de lager gelegen gebieden in Nederland weleens te maken zouden kunnen krijgen met wateroverlast zeker?
pi_205935157
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:44 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ja, de meeste hadden kunnen voorspellen dat de steunpakketen tijdens de covid lockdowns de inflatie zouden aanzwengelen en ja, de meesten hadden kunnen voorspellen dat de sancties naar Rusland de bevolking zouden raken dmv oplopende energiekosten.

Maar wat waren de andere opties?
De lockdowns waren het probleem. Dat was een zeer zwaar middel, wat niet past bij een milde ziekte als corona.

Maar goed, dat is niet het grote probleem. Dat heeft je alleen in een kwetsbare positie gebracht.

De sancties tegen Rusland is waar de schoen wringt. En die waren niet alleen nergens voor nodig, ze zorgen alleen maar voor meer geld voor Rusland en dat inmiddels ongeveer de helft van de inwoners in Europa niet meer rondkomen. En de winter moet nog beginnen!
pi_205935254
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De lockdowns waren het probleem. Dat was een zeer zwaar middel, wat niet past bij een milde ziekte als corona.

Maar goed, dat is niet het grote probleem. Dat heeft je alleen in een kwetsbare positie gebracht.

De sancties tegen Rusland is waar de schoen wringt. En die waren niet alleen nergens voor nodig, ze zorgen alleen maar voor meer geld voor Rusland en dat inmiddels ongeveer de helft van de inwoners in Europa niet meer rondkomen. En de winter moet nog beginnen!
Waarom waren die sancties niet nodig?
Overigens was Rusland al een jaar van te voren de gastoevoer aan het knijpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205935282
Hoe kun je de mate van competentie beoordelen wanneer je niet weet of begrijpt wat de doelstelling omhelst?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205935290
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De lockdowns waren het probleem. Dat was een zeer zwaar middel, wat niet past bij een milde ziekte als corona.

Maar goed, dat is niet het grote probleem. Dat heeft je alleen in een kwetsbare positie gebracht.

De sancties tegen Rusland is waar de schoen wringt. En die waren niet alleen nergens voor nodig, ze zorgen alleen maar voor meer geld voor Rusland en dat inmiddels ongeveer de helft van de inwoners in Europa niet meer rondkomen. En de winter moet nog beginnen!
Had jij Mark niet even kunnen bellen van tevoren dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You need to be cold to be queen.
pi_205935316
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De lockdowns waren het probleem. Dat was een zeer zwaar middel, wat niet past bij een milde ziekte als corona.

Maar goed, dat is niet het grote probleem. Dat heeft je alleen in een kwetsbare positie gebracht.

De sancties tegen Rusland is waar de schoen wringt. En die waren niet alleen nergens voor nodig, ze zorgen alleen maar voor meer geld voor Rusland en dat inmiddels ongeveer de helft van de inwoners in Europa niet meer rondkomen. En de winter moet nog beginnen!
Dit is mij 11e post ondertussen in dit topic, en je bent nu de derde user die compleet langs mij heen praat en alleen maar populistische platitudes uitslaat.

Als je het allemaal zo goed weet, draag de oplossingen eens aan dan.
pi_205935343
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

De sancties tegen Rusland is waar de schoen wringt. En die waren niet alleen nergens voor nodig, ze zorgen alleen maar voor meer geld voor Rusland en dat inmiddels ongeveer de helft van de inwoners in Europa niet meer rondkomen. En de winter moet nog beginnen!
Lekker naïef wel. Je denkt toch niet dat we allerlei zware wapens en financiële steun aan Oekraïne kunnen geven zonder dat Rusland met dat gas gaat ouwehoeren?

Bovendien heb je het enkel over de korte termijn en laat je de gevolgen voor de lange termijn totaal buiten beschouwing.
pi_205935383
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 15:58 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Had jij Mark niet even kunnen bellen van tevoren dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hem gesproken. En ben daarna vertrokken bij de VVD. Maar dat was al in het begin van corona.
pi_205935402
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom waren die sancties niet nodig?
Overigens was Rusland al een jaar van te voren de gastoevoer aan het knijpen.
Ze werken niet. Is je dat al opgevallen?
pi_205935443
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 15:59 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dit is mij 11e post ondertussen in dit topic, en je bent nu de derde user die compleet langs mij heen praat en alleen maar populistische platitudes uitslaat.

Als je het allemaal zo goed weet, draag de oplossingen eens aan dan.
Is Nederlands wat te moeilijk voor je?

Geen blunders meer maken.

En voor nu: terugkeren op je schreden.
pi_205935498
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lekker naïef wel. Je denkt toch niet dat we allerlei zware wapens en financiële steun aan Oekraïne kunnen geven zonder dat Rusland met dat gas gaat ouwehoeren?

Bovendien heb je het enkel over de korte termijn en laat je de gevolgen voor de lange termijn totaal buiten beschouwing.
Die wapens had je gewoon kunnen sturen. Moet je natuurlijk niet er met een blij hoofd over gaan opscheppen op twitter.

Op dat moment zou Rusland teveel te verliezen hebben om de kraan dicht te draaien. Temeer daar de wapens waar ze last van hebben uit de VS komen.

En welke lange termijn? Die onzin van dat Rusland anders de Navo aan gaat vallen?
pi_205935505
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is Nederlands wat te moeilijk voor je?

Geen blunders meer maken.

En voor nu: terugkeren op je schreden.
Ja heel leuk, ‘geen blunders meer maken.’

En nu in beleidstermen? Dus wat zou het beleid geweest moeten zijn, en wat zou het beleid in de toekomst moeten zijn?
pi_205935521
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze werken niet. Is je dat al opgevallen?
Waarom benadrukt Rusland dan steeds dat er pas weer meer gas wordt geleverd als de sancties opgeheven worden? Ze verdienen er toch zo ontzettend veel mee terwijl de sancties niet werken?
pi_205935530
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:07 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ja heel leuk, ‘geen blunders meer maken.’

En nu in beleidstermen? Dus wat zou het beleid geweest moeten zijn, en wat zou het beleid in de toekomst moeten zijn?
Lees gewoon even terug.
pi_205935567
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:08 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waarom benadrukt Rusland dan steeds dat er pas weer meer gas wordt geleverd als de sancties opgeheven worden? Ze verdienen er toch zo ontzettend veel mee terwijl de sancties niet werken?
Ze hebben er wel last van. Alleen brengt het Rusland nauwelijks in de problemen.
pi_205935610
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze hebben er wel last van. Alleen brengt het Rusland nauwelijks in de problemen.
Zo weinig problemen dat ze bij Noord-Korea aan moeten kloppen voor wapens bedoel je?
pi_205935659
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees gewoon even terug.
Graag een link naar een post waarin onderbouwd staat welk beleid er fout is geweest, hoe het wél had gemoeten en waar staat hoe toekomstige blunders voorkomen moeten worden, en wat het toekomstige beleid in zou moeten houden.

Als die in een ander topic staat, en het is zoals bovenstaand mag je deze post als niet geplaatst beschouwen, maar voor nu slaat je houding als kut op Dirk.
pi_205935692
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zo weinig problemen dat ze bij Noord-Korea aan moeten kloppen voor wapens bedoel je?
Is het voor jou heel moeilijk om het verschil te zien tussen de oorlog (die beïnvloeden we met wapens en dat is zeer effectief) en de economie?
pi_205935728
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is het voor jou heel moeilijk om het verschil te zien tussen de oorlog (die beïnvloeden we met wapens en dat is zeer effectief) en de economie?
Dit is toch geen antwoord? Dat snap je zelf neem ik aan ook wel.
pi_205935808
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:13 schreef XSbig het volgende:

[..]
Graag een link naar een post waarin onderbouwd staat welk beleid er fout is geweest, hoe het wél had gemoeten en waar staat hoe toekomstige blunders voorkomen moeten worden, en wat het toekomstige beleid in zou moeten houden.

Als die in een ander topic staat, en het is zoals bovenstaand mag je deze post als niet geplaatst beschouwen, maar voor nu slaat je houding als kut op Dirk.
#69 en #79

Ben je aan het trollen of echt niet snugger genoeg?
pi_205935837
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:15 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit is toch geen antwoord? Dat snap je zelf neem ik aan ook wel.
We hebben het over economische problemen en jij gaat het dan hebben over dat de oorlog kut verloopt.

Ook voor jou: ben je aan het trollen of echt niet zo snugger?
pi_205935901
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
#69 en #79

Ben je aan het trollen of echt niet snugger genoeg?
Je zegt alleen wat er mis ging en daar is ook genoeg op aan te merken. Op de andere opmerkingen reageer je niet eens. Voor iemand die zich hier zo intellectueel verheven gedraagt komt er bijzonder weinig zinnigs uit je.
pi_205935969
Weg.
Als klimaatminister bakt hij er niks van, want hij had Schiphol aan moeten pakken.
Juist nu, met de energiecrisis, én personeelstekorten overal,
de time is right, maar hij snapt t niet.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_205936006
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:21 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je zegt alleen wat er mis ging en daar is ook genoeg op aan te merken. Op de andere opmerkingen reageer je niet eens. Voor iemand die zich hier zo intellectueel verheven gedraagt komt er bijzonder weinig zinnigs uit je.
Waar wil je antwoord op?
pi_205936018
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
#69 en #79

Ben je aan het trollen of echt niet snugger genoeg?
In post #69 geef je eigenlijk alleen aan dat je glazen bol gewerkt heeft en dat ze de sancties maar op moeten heffen, en dan? Dan draait Poetin natuurlijk direct de gaskraan weer open zeker?

Post #79 is eigenlijk meer van hetzelfde, maar dan met nog minder woorden.

Prima allemaal als dat jouw mening is, maar als je zelf zo snugger bent zou je snappen dat dit geen realistische ‘oplossingen’ zijn, maar eerder populistisch geschreeuw.

[ Bericht 1% gewijzigd door XSbig op 11-09-2022 16:25:49 (Aanvulling) ]
pi_205936578
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 16:23 schreef XSbig het volgende:

[..]
In post #69 geef je eigenlijk alleen aan dat je glazen bol gewerkt heeft en dat ze de sancties maar op moeten heffen, en dan? Dan draait Poetin natuurlijk direct de gaskraan weer open zeker?

Post #79 is eigenlijk meer van hetzelfde, maar dan met nog minder woorden.

Prima allemaal als dat jouw mening is, maar als je zelf zo snugger bent zou je snappen dat dit geen realistische ‘oplossingen’ zijn, maar eerder populistisch geschreeuw.
Nee, dit zijn te verwachte gevolgen van domme beslissingen.

En jij snapt toch ook wel hoe dat gaat met sancties terugdraaien? Dan ga je daar eerst over onderhandelen.

Maar ze hadden het gewoon nooit moeten doen.
pi_205936820
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dit zijn te verwachte gevolgen van domme beslissingen.

En jij snapt toch ook wel hoe dat gaat met sancties terugdraaien? Dan ga je daar eerst over onderhandelen.

Maar ze hadden het gewoon nooit moeten doen.
Geef hier nou gewoon eens een keer een onderbouwd antwoord op dan. En dan niet even over net iets anders beginnen zoals je bij mij deed.

,,Ben je aan het trollen of ben je niet snugger genoeg?''

quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:13 schreef XSbig het volgende:

Graag een link naar een post waarin onderbouwd staat (1) welk beleid er fout is geweest,
(2) hoe het wél had gemoeten
en
(3) waar staat hoe toekomstige blunders voorkomen moeten worden,
en
(4) wat het toekomstige beleid in zou moeten houden
.
pi_205936833
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dit zijn te verwachte gevolgen van domme beslissingen.

En jij snapt toch ook wel hoe dat gaat met sancties terugdraaien? Dan ga je daar eerst over onderhandelen.

Maar ze hadden het gewoon nooit moeten doen.
Dus je geeft zelf toe dat je eigenlijk geen oplossingen hebt? Want dat waren de posts waarin de oplossingen stonden toch?

Dus ik moet eerst teruglezen naar een niet bestaande post met onderbouwde oplossingen en daarbij bijbehorend beleid, vervolgens verwijs je naar twee posts waarin de onderbouwde oplossingen met daarbij beleid voor de toekomst zou moeten staan. Daarbij word ik er ook nog van beticht ‘niet zo snugger te zijn’.

En vervolgens zijn het niet de onderbouwde oplossingen met bijbehorend beleid voor de toekomst, maar de ‘te verwachten gevolgen van domme beslissingen’.

Prima, jij bent af.

[ Bericht 0% gewijzigd door XSbig op 11-09-2022 16:51:15 (Grammaticale fout) ]
pi_205936972
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:48 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Geef hier nou gewoon eens een keer een onderbouwd antwoord op dan. En dan niet even over net iets anders beginnen zoals je bij mij deed.

,,Ben je aan het trollen of ben je niet snugger genoeg?''
[..]

(2) hoe het wél had gemoeten

Dat stond er al. Lees gewoon terug.

(3) waar staat hoe toekomstige blunders voorkomen moeten worden,

Dat staat er niet. Maar dat is eigenlijk een domme vraag. Je voorkomt dat door vooraf een correcte inschatting te maken van de gevolgen. Nogmaals, die gevolgen waren vooraf heel goed in te schatten.

(4) wat het toekomstige beleid in zou moeten houden.

Nou vraag je wel naar een glazen bol. Beleid maak je aan de hand van de situatie op dat moment.
pi_205936993
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 16:49 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dus je geeft zelf toe dat je eigenlijk geen oplossingen hebt? Want dat waren de posts waarin de oplossingen stonden toch?

Dus ik moet eerst teruglezen naar een niet bestaande post met onderbouwde oplossingen en daarbij bijbehorend beleid, vervolgens verwijs je naar twee posts waarin de onderbouwde oplossingen met daarbij beleid voor de toekomst zou moeten staan. Daarbij word ik er ook nog van beticht ‘niet zo snugger te zijn’.

En vervolgens zijn het niet de onderbouwde oplossingen met bijbehorend beleid voor de toekomst, maar de ‘te verwachten gevolgen van domme beslissingen’.

Prima, jij bent af.
Ok, je bent dus aan het trollen, aangezien je met bold iets highlight waar niet staat wat er moet gebeuren nu, terwijl dat een regel daaronder wel staat.

Of je bent zwakzinnig.
pi_205937001
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:58 schreef VEM2012 het volgende:

Wederom lachwekkend. Ik geloof het verder wel, er komt toch niets uit.
pi_205937088
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wederom lachwekkend. Ik geloof het verder wel, er komt toch niets uit.
Ik vind het op zich wel knap van Jetten dat hij een trollenleger heeft weten te verzamelen.

Maar goed, iedereen in Nederland kan zien wat een wanprestatie Jetten levert.
pi_205937102
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:00 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wederom lachwekkend. Ik geloof het verder wel, er komt toch niets uit.
Ik sluit mij hierbij aan. Succes joe
pi_205937135
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, je bent dus aan het trollen, aangezien je met bold iets highlight waar niet staat wat er moet gebeuren nu, terwijl dat een regel daaronder wel staat.

Of je bent zwakzinnig.
In post #69 zeg je : "Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over."

nergens heb ik je oplossingen zien noemen. Wel dingen die anders moeten nadat er dingen fout zijn gegaan, maar dat is lekker makkelijk achteraf de koe in den aars staren.

Natuurlijk hadden we liever geen sancties jegens Rusland gedaan, maarja... zo zit de wereld niet in mekaar. En als we Oekraine vanaf t begin hadden geholpen (ohnee, geen navo enzo), dan had Putin ons zowieso afgesloten.

Kortom: Nu zit de gasvoorraad vol met duur geimporteerd LNG gas, zodat de prijezen nog wel even hoog blijven, ook als we nu ineens vriendjes worden met Putin. Gemeenten worden tot een nieuw hoger Energiecontract gedwongen en Rusland krijgt nog steeds geld binnen. Wat gaat hier fout?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205937168
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind het op zich wel knap van Jetten dat hij een trollenleger heeft weten te verzamelen.

Maar goed, iedereen in Nederland kan zien wat een wanprestatie Jetten levert.
Aha. Anderen beschuldigen van trollen, fraai hoor. Zelf structureel weigeren inhoudelijk antwoord te geven als mensen je vragen je stellingen eens te onderbouwen of toe te lichten, dát is trollgedrag. Ik heb helemaal niets met Jetten maar nog minder met figuren die maar wat roepen. Dat kunnen we allemaal wel.

Denk je dat er werkelijk iets anders uit het Europese beleid was gekomen als jij of ik op de plek van Jetten had gezeten? Je overschat de invloed van een minister, maar überhaupt van NL in dit soort tijden van oorlog, schromelijk.
pi_205937178
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:08 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
In post #69 zeg je : "Dus ik had de oplossingen wel. Net als vele anderen. Kees de Kort was er ook steevast heel duidelijk over."

nergens heb ik je oplossingen zien noemen. Wel dingen die anders moeten nadat er dingen fout zijn gegaan, maar dat is lekker makkelijk achteraf de koe in den aars staren.

Natuurlijk hadden we liever geen sancties jegens Rusland gedaan, maarja... zo zit de wereld niet in mekaar. En als we Oekraine vanaf t begin hadden geholpen (ohnee, geen navo enzo), dan had Putin ons zowieso afgesloten.

Kortom: Nu zit de gasvoorraad vol met duur geimporteerd LNG gas, zodat de prijezen nog wel even hoog blijven, ook als we nu ineens vriendjes worden met Putin. Gemeenten worden tot een nieuw hoger Energiecontract gedwongen en Rusland krijgt nog steeds geld binnen. Wat gaat hier fout?
Ik heb duidelijk genoeg aangegeven wat ik vind dat er moet gebeuren: onderhandelen met Rusland over gas voor het afbouwen van sancties.
pi_205937186
Aldus captain Hindsight.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205937247
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Aha. Anderen beschuldigen van trollen, fraai hoor. Zelf structureel weigeren inhoudelijk antwoord te geven als mensen je vragen je stellingen eens te onderbouwen of toe te lichten, dát is trollgedrag. Ik heb helemaal niets met Jetten maar nog minder met figuren die maar wat roepen. Dat kunnen we allemaal wel.

Denk je dat er werkelijk iets anders uit het Europese beleid was gekomen als jij of ik op de plek van Jetten had gezeten? Je overschat de invloed van een minister, maar überhaupt van NL in dit soort tijden van oorlog, schromelijk.
Ik heb de drie vragen waar je antwoord op wilde gewoon beantwoord. Dan is het wel heel sneu om te blijven klagen dat ik geen vragen beantwoordt.

Je hebt wel een punt dat het Jetten niet te verwijten valt wat die domoor Von der Leyen heeft gedaan.

Wel te verwijten: hij weigert serieus werk te maken van kernenergie (ook al levert dat op korte termijn niets op, het is heel dom). Hij heeft niet heel duidelijk tegen Duitsland en België gezegd dat als ze doorgaan met kerncentrales sluiten er geen gas meer vanuit Nederland komt (dat is niet simpel, maar druk uitoefenen had hij moeten doen). Hij maakt geen plan voor het gas in Groningen (op zijn minst moet hij daar gaan praten over welke compensatie voldoende is om daar weer te gaan pompen).

Nou, dat zijn er even drie die ik zo uit de mouw schudt.
pi_205937273
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dan is het wel heel sneu om te blijven klagen dat ik geen vragen beantwoordt

Nou, dat zijn er even drie die ik zo uit de mouw schudt.
Noem anderen alsjeblieft nooit meer (indirect) dom, oké?
pi_205937440
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]


Wel te verwijten: hij weigert serieus werk te maken van kernenergie (ook al levert dat op korte termijn niets op, het is heel dom).
Beleid maak je toch op de situatie van nu, dus waarom zou je jezelf daar nu mee bezig houden.

quote:
Hij heeft niet heel duidelijk tegen Duitsland en België gezegd dat als ze doorgaan met kerncentrales sluiten er geen gas meer vanuit Nederland komt (dat is niet simpel, maar druk uitoefenen had hij moeten doen).
Dat is contractueel en juridisch gezien gewoon niet mogelijk, zelfs druk uitoefenen is verspilde energie. Je wordt gewoon weggewuift.

quote:
Hij maakt geen plan voor het gas in Groningen (op zijn minst moet hij daar gaan praten over welke compensatie voldoende is om daar weer te gaan pompen).
Hier ben ik het wel mee eens, we zullen voorlopig nog wel even gas nodig hebben, zorg dat je de Groningers achter je krijgt dmv herstelbetalingen.

Om ook nog even terug te komen op post #113, jij vindt Rusland en/of Poetin een betrouwbare onderhandelingspartner? Er zal heel veel moeten gebeuren zou dat gebeuren mijns inziens.
pi_205937503
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Noem anderen alsjeblieft nooit meer (indirect) dom, oké?
Ik noemde je vooral een trol. En terecht, want inhoudelijk weiger je te discussiëren.
pi_205937514
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik noemde je vooral een trol. En terecht, want inhoudelijk weiger je te discussiëren.
Ik vind dit wel vrij ironisch.
pi_205937607
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:30 schreef XSbig het volgende:

[..]
Beleid maak je toch op de situatie van nu, dus waarom zou je jezelf daar nu mee bezig houden.
[..]
Dat is contractueel en juridisch gezien gewoon niet mogelijk, zelfs druk uitoefenen is verspilde energie. Je wordt gewoon weggewuift.
[..]
Hier ben ik het wel mee eens, we zullen voorlopig nog wel even gas nodig hebben, zorg dat je de Groningers achter je krijgt dmv herstelbetalingen.

Om ook nog even terug te komen op post #113, jij vindt Rusland en/of Poetin een betrouwbare onderhandelingspartner? Er zal heel veel moeten gebeuren zou dat gebeuren mijns inziens.
De situatie van nu is dat we alternatieven nodig hebben voor gas (ook in de toekomst) en dat we daarbij vanwege klimaatverandering zo min mogelijk CO2 willen uitstoten: kernenergie dus.

Gelet op de noodsituatie is het helemaal niet zo dat er juridisch geen mogelijkheden zijn. Immers, Duitsland en België brengen zichzelf nu in de problemen. En dat heeft dan weer gevolgen voor Nederland. Dus dat is helemaal geen onmogelijke opdracht. Het punt is ook vooral dat je druk zet om af te dwingen dat België en Duitsland normaal gaan doen. Wat dat betreft verwijt ik het de EU ook die daar niets over zegt. Maar dat komt omdat ook de EU liever CO2 de lucht in stoot middels biomassa. Je zou denken dat daar wat smeergeld bij zit.

En ten aanzien van punt 3, dan ben je het toch ook wel met mij eens dat het een enorme gemiste kans is om te wachten tot het laatste moment en je dus weer iets moet gaan opleggen. Dan krijg je geen draagvlak en worden die mensen net zo boos als de boeren terecht zijn. Wederom: dat kun je nu al zien aankomen.

Ik vind geen enkele zakelijke partner betrouwbaar. Ik vertrouw alleen op wederzijdse belangen. Dat Rusland daar nog vileiner in is, is vers 2.
pi_205937814
[quote]0s.gif Op zondag 11 september 2022 17:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De situatie van nu is dat we alternatieven nodig hebben voor gas (ook in de toekomst) en dat we daarbij vanwege klimaatverandering zo min mogelijk CO2 willen uitstoten: kernenergie dus. [\quote]

Het waren je eigen woorden, dat je ze nu even vergeet om je eigen punt kracht bij te zetten kan ik niks aan doen. Wat betreft kernenergie, daar heb ik mezelf te weinig voor ingelezen, maar mijn eerste instinct zegt dat we meer op natuurlijke bronnen moeten gaan leunen. Dus wind en zonne-energie, eventueel bijgestaan door inderdaad kernenergie. Maar nogmaals, te weinig over ingelezen om een goede mening over te kunnen vormen.

quote:
Gelet op de noodsituatie is het helemaal niet zo dat er juridisch geen mogelijkheden zijn. Immers, Duitsland en België brengen zichzelf nu in de problemen. En dat heeft dan weer gevolgen voor Nederland. Dus dat is helemaal geen onmogelijke opdracht. Het punt is ook vooral dat je druk zet om af te dwingen dat België en Duitsland normaal gaan doen. Wat dat betreft verwijt ik het de EU ook die daar niets over zegt. Maar dat komt omdat ook de EU liever CO2 de lucht in stoot middels biomassa. Je zou denken dat daar wat smeergeld bij zit.
Noodsituatie of niet, contract is contract, we zijn immers niet zelf in oorlog. Als het andersom had geweest had Nederland ook moord en brand aan het schreeuwen geweest dat ze zich aan het contract dienen te houden. Ik snap ook wel dat de EU zich daar niet mee bemoeit om de eenheid te bewaren. Solidair zijn doe je ook in moeilijke tijden.

[quote] En ten aanzien van punt 3, dan ben je het toch ook wel met mij eens dat het een enorme gemiste kans is om te wachten tot het laatste moment en je dus weer iets moet gaan opleggen. Dan krijg je geen draagvlak en worden die mensen net zo boos als de boeren terecht zijn. Wederom: dat kun je nu al zien aankomen[\quote]

Wellicht dat ze er achter de schermen mee bezig zijn, wellicht ook niet. Punt is dat ze er hoe dan ook werk van moeten maken. Het is wel hoe dan ook ‘munitie’ voor bepaalde politieke oppositie partijen die het altijd zo weten te framen dat het kabinet het hoe dan ook fout doen. Misschien dat ze nog even aankijken/verwachten dat/of de gasprijs daalt nav de ontwikkelingen in het oosfen

quote:
Ik vind geen enkele zakelijke partner betrouwbaar. Ik vertrouw alleen op wederzijdse belangen. Dat Rusland daar nog vileiner in is, is vers 2.
Daarom is onderhandelen over het opheffen van de sancties op dit moment nog compleet onrealistisch. Dwing ze eerst maar eens op de knieën, en laat ze dan naar je toe kruipen. Dan heb je én meer zekerheid, én een betere onderhandelingspositie. Ook met het oog op de toekomst.
pi_205938193
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze werken niet. Is je dat al opgevallen?
Nee ze lijken namelijk prima te werken tot nu toe.

Het toepassen ervan heeft alleen een hoger prijskaartje dan Iran sanctioneren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205938234
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lekker naïef wel. Je denkt toch niet dat we allerlei zware wapens en financiële steun aan Oekraïne kunnen geven zonder dat Rusland met dat gas gaat ouwehoeren?

Bovendien heb je het enkel over de korte termijn en laat je de gevolgen voor de lange termijn totaal buiten beschouwing.
Precies Rusland was hier al jaren van te voren mee bezig.

En dat de gastoevoer stopt komt door Rusland en niet de sancties.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205938532
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 17:59 schreef XSbig het volgende:

Het waren je eigen woorden, dat je ze nu even vergeet om je eigen punt kracht bij te zetten kan ik niks aan doen. Wat betreft kernenergie, daar heb ik mezelf te weinig voor ingelezen, maar mijn eerste instinct zegt dat we meer op natuurlijke bronnen moeten gaan leunen. Dus wind en zonne-energie, eventueel bijgestaan door inderdaad kernenergie. Maar nogmaals, te weinig over ingelezen om een goede mening over te kunnen vormen.
[..]
Noodsituatie of niet, contract is contract, we zijn immers niet zelf in oorlog. Als het andersom had geweest had Nederland ook moord en brand aan het schreeuwen geweest dat ze zich aan het contract dienen te houden. Ik snap ook wel dat de EU zich daar niet mee bemoeit om de eenheid te bewaren. Solidair zijn doe je ook in moeilijke tijden.
[..]
Daarom is onderhandelen over het opheffen van de sancties op dit moment nog compleet onrealistisch. Dwing ze eerst maar eens op de knieën, en laat ze dan naar je toe kruipen. Dan heb je én meer zekerheid, én een betere onderhandelingspositie. Ook met het oog op de toekomst.
Nog een keer voor jou: dit is beleid NU. En niet beleid IN DE TOEKOMST.

Wind- en zonne-energie is niet constant en zal dus altijd aangevuld moeten worden. Gas is daar uitstekend voor, omdat je daarmee snel kan schakelen. Kernenergie als aanvulling is dat niet. Kernenergie kun je namelijk het beste zo goed als voluit laten draaien.

Je zal naar een goede balans moeten gaan. Waarbij je het schakelen middels gas zal moeten overlaten aan deels waterstof en deels andere opslag (daarvoor kun je vrij slim gaan werken met elektrische auto's, mits die daarvoor geschikt worden gemaakt. Ook daarvoor zou je nu al moeten handelen overigens.

Bij noodsituaties kun je weldegelijk onder contracten uit. Denk b.v. aan een arbeidscontract. Die kun je opzeggen als b.v. een bedrijf financieel in zwaar weer is geraakt. Dat we zelf niet in oorlog zijn is niet relevant. De noodsituatie is dat we met een gastekort te maken hebben. En onze productie niet meer toereikend is om voor onszelf bij te passen.

Duitsland en België presteren het vervolgens om zonder goede redenen kerncentrales te sluiten om dan bij Nederland aan te kloppen voor meer gas. Daartegen in het geweer komen is allesbehalve kansloos.

De EU moet zich daarmee niet bemoeien vanuit het Nederlandse belang, maar het EU belang. Iedere kuub gas die onnodig naar België en Duitsland gaat, moet elders worden bezuinigd. Solidariteit moet dus in dezen komen vanuit de Belgen en Duitsers.

Nu onderhandelen is weldegelijk verstandig. Rusland heeft grote problemen als het gaat om de oorlog. De EU grote problemen op economisch vlak. Het zit niet in de kaarten dat het nog heel veel slechter gaat met Rusland als het gaat om de oorlog, dat is immers al een enorme fuckup. En het zit ook niet in de kaarten dat het economisch ineens gaat draaien.

Partijen hebben over en weer wat te winnen. Dus het is een uitstekend moment om te onderhandelen. Temeer omdat hoe meer je Rusland in een hoek drukt, hoe gevaarlijker Rusland wordt en hoe meer ze zich zullen gaan committeren aan China.

En China is een probleem wat richting onbeheersbaar gaat. Gevaarlijker dan klimaatverandering. En dichter bij een point of no return. Maar goed, dat staat wel heel ver van Jetten zijn functioneren af.
pi_205938557
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee ze lijken namelijk prima te werken tot nu toe.

Het toepassen ervan heeft alleen een hoger prijskaartje dan Iran sanctioneren.
Vertel eens, waarom lijken ze prima te werken? Was een recordwinst voor Gazprom het doel?
pi_205938579
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Precies Rusland was hier al jaren van te voren mee bezig.

En dat de gastoevoer stopt komt door Rusland en niet de sancties.
De gastoevoer is gestopt als reactie op en men heeft al aangegeven dat ze deze weer willen hervatten als de sancties verdwijnen. Nou is er wel een verschil tussen zeggen en doen, maar wat je roept is at best een inschatting van jouw kant en zeker geen feit.
pi_205938600
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 19:24 schreef monkyyy het volgende:
Of Jetten moet opstappen hangt af van wie die positie na hem gaat vervullen.
Slechter kan het niet worden. Zet er een aap neer, die zal bij toeval ook weleens een goed besluit nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_205939039
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Slechter kan het niet worden. Zet er een aap neer, die zal bij toeval ook weleens een goed besluit nemen.
Dit.
En Jetten zit vast aan allerlei (EU)afspraken, dus effectief kan hij toch niet zo veel doen, behalve een D66-smaakje aan het narratief geven. (deugen prevaleert boven leven ofzo)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205939265
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vertel eens, waarom lijken ze prima te werken? Was een recordwinst voor Gazprom het doel?
Nee het doel was de economie en productiefaciliteiten ernstig te beschadigen en dat lijkt prima te werken.

Overigens heeft de EU geen sancties op Russisch gas ingesteld, daar was Rusland al ruim een jaar van te voren mee bezig.
En dan blijft het punt staan dat je, je niet moet laten chanteren want dat stopt nooit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205939329
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De gastoevoer is gestopt als reactie op en men heeft al aangegeven dat ze deze weer willen hervatten als de sancties verdwijnen. Nou is er wel een verschil tussen zeggen en doen, maar wat je roept is at best een inschatting van jouw kant en zeker geen feit.
Dat is gewoon een feit dat ze al ruim een jaar van te voren mee bezig waren.

Waarom denk je dat de prijzen al in de zomer van 2021 aan het stijgen waren en de door Gazprom beheerde voorraden niet gevuld werden?

Maar blijft staan waarom zou je je laten chanteren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205940175
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee het doel was de economie en productiefaciliteiten ernstig te beschadigen en dat lijkt prima te werken.

Overigens heeft de EU geen sancties op Russisch gas ingesteld, daar was Rusland al ruim een jaar van te voren mee bezig.
En dan blijft het punt staan dat je, je niet moet laten chanteren want dat stopt nooit.
Onderbouw eens waarom jij denkt dat de economie en de productie daar ernstig is beschadigd ten gevolge van de sancties.

En de EU heeft aantoonbaar wel sancties ingesteld op Russisch gas. Dat Rusland strategisch al de levering aan het minderen was is geen sanctie, maar een tactiek.
pi_205940255
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is gewoon een feit dat ze al ruim een jaar van te voren mee bezig waren.

Waarom denk je dat de prijzen al in de zomer van 2021 aan het stijgen waren en de door Gazprom beheerde voorraden niet gevuld werden?

Maar blijft staan waarom zou je je laten chanteren?
De prijzen stegen in de zomer van 2021 al omdat er meer vraag kwam naar alle fossiele brandstoffen.

En ik betwist helemaal niet dat Rusland zich al aan het voorbereiden was. Dat was om meteen druk te kunnen zetten indien nodig.

Hoe dan ook: onderhandelen is gewoon verstandig. Ook om die oorlog te kunnen beëindigen. Of het succesvol gaat zijn is een tweede, maar het lukt sowieso nooit als je vooraf al beslist dat het zinloos is.

Aan het einde van het liedje zal Rusland gewoon de Krim krijgen en blijven de twee afvallige regio's zelfstandig. In het sanctiebeleid van de VS zit dat ook al inbegrepen. Het is de EU die net doet alsof zelfs de Krim nog gewoon terug gaat komen naar de Oekraïne. Dat is echt hopeloos naïef.
pi_205940828
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderbouw eens waarom jij denkt dat de economie en de productie daar ernstig is beschadigd ten gevolge van de sancties.

Omdat ze als een malle hun FX aan het uitgeven zijn om het nog enigszins op peil te houden.
Met name het chiptekort gaat ze nekken.
quote:
En de EU heeft aantoonbaar wel sancties ingesteld op Russisch gas. Dat Rusland strategisch al de levering aan het minderen was is geen sanctie, maar een tactiek.
Ja welke zijn er dan ingesteld op pijpleiding gas.
Potato Potato effect is hetzelfde of geloof jij ook het onderhoudsverhaal excuus. Dus een onbetrouwbare leverancier waar je je niet door moeten laten chanteren.

Je hebt gelijk dat we onszelf (m.n. Duitsland) nooit in die positie hadden moeten manoeuvreren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205940947
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 20:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De prijzen stegen in de zomer van 2021 al omdat er meer vraag kwam naar alle fossiele brandstoffen.

Olie ja, Gas niet. En die stijging was al abnormaal en niet daardoor te verklaren.
quote:
En ik betwist helemaal niet dat Rusland zich al aan het voorbereiden was. Dat was om meteen druk te kunnen zetten indien nodig.

Hoe dan ook: onderhandelen is gewoon verstandig. Ook om die oorlog te kunnen beëindigen. Of het succesvol gaat zijn is een tweede, maar het lukt sowieso nooit als je vooraf al beslist dat het zinloos is.

Helemaal niet, als ze jouw advies hadden opgevolgd hadden Kiev op moeten geven zodat wij goedkoop gas hebben. Dat is gewoon laf en maakt dat er nooit ene einde komt aan chantage praktijken.

Soms moet het klappen om een betere onderhandelingspositie te krijgen, dat is zakelijk ook.
Zeker als je zaken doet met een maffia bende die nooit de waarheid spreekt.
Oekraïne heeft nu al een veel betere onderhandelingspositie verkregen en het kost ons alleen wat geld.
quote:
Aan het einde van het liedje zal Rusland gewoon de Krim krijgen en blijven de twee afvallige regio's zelfstandig. In het sanctiebeleid van de VS zit dat ook al inbegrepen. Het is de EU die net doet alsof zelfs de Krim nog gewoon terug gaat komen naar de Oekraïne. Dat is echt hopeloos naïef.
We zullen gaan zien waar het gaat eindigen. In de Krim geloof ik ook niet maar de Donbas gaan ze terug veroveren. Niettemin maakt dat niet uit want we moeten toch al als de wiederweerga van dat Russische gas af.

Maar wat linkjes voor je:
https://www.ft.com/conten(...)35?sharetype=blocked (huidige sancties).
https://www.atlanticcounc(...)sanctions-on-russia/ (2014 sancties).
https://twitter.com/kamilkazani/status/1568998091532951552 (Afhankelijkheid van westerse technologie voor de grondstoffen industrie)
https://en.desk-russie.eu(...)elf-destruction.html (Erg goede Rusland kenner en geen Rob De Wijk wannabe.)
https://som.yale.edu/stor(...)treats-and-sanctions

Maar zeker die laatste is al vaak zat langsgekomen (is ook een PPP van). Ook roepen de Russen al sinds 2014 te huilen over die sanctie die niet effectief zijn maar die ze toch echt graag opgeheven willen zien worden.

En bonus haar voorspellende gaven:

https://en.desk-russie.eu(...)hip-with-russia.html
https://en.desk-russie.eu(...)conomic-project.html
https://en.desk-russie.eu/2021/12/15/the-west-under-the-gun.html

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 11-09-2022 21:20:58 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205941401
Schuld van D66!!!!!!!!!!!!!!!
pi_205942725
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nog een keer voor jou: dit is beleid NU. En niet beleid IN DE TOEKOMST.

Wind- en zonne-energie is niet constant en zal dus altijd aangevuld moeten worden. Gas is daar uitstekend voor, omdat je daarmee snel kan schakelen. Kernenergie als aanvulling is dat niet. Kernenergie kun je namelijk het beste zo goed als voluit laten draaien.

Je zal naar een goede balans moeten gaan. Waarbij je het schakelen middels gas zal moeten overlaten aan deels waterstof en deels andere opslag (daarvoor kun je vrij slim gaan werken met elektrische auto's, mits die daarvoor geschikt worden gemaakt. Ook daarvoor zou je nu al moeten handelen overigens.

Bij noodsituaties kun je weldegelijk onder contracten uit. Denk b.v. aan een arbeidscontract. Die kun je opzeggen als b.v. een bedrijf financieel in zwaar weer is geraakt. Dat we zelf niet in oorlog zijn is niet relevant. De noodsituatie is dat we met een gastekort te maken hebben. En onze productie niet meer toereikend is om voor onszelf bij te passen.

Duitsland en België presteren het vervolgens om zonder goede redenen kerncentrales te sluiten om dan bij Nederland aan te kloppen voor meer gas. Daartegen in het geweer komen is allesbehalve kansloos.

De EU moet zich daarmee niet bemoeien vanuit het Nederlandse belang, maar het EU belang. Iedere kuub gas die onnodig naar België en Duitsland gaat, moet elders worden bezuinigd. Solidariteit moet dus in dezen komen vanuit de Belgen en Duitsers.

Nu onderhandelen is weldegelijk verstandig. Rusland heeft grote problemen als het gaat om de oorlog. De EU grote problemen op economisch vlak. Het zit niet in de kaarten dat het nog heel veel slechter gaat met Rusland als het gaat om de oorlog, dat is immers al een enorme fuckup. En het zit ook niet in de kaarten dat het economisch ineens gaat draaien.

Partijen hebben over en weer wat te winnen. Dus het is een uitstekend moment om te onderhandelen. Temeer omdat hoe meer je Rusland in een hoek drukt, hoe gevaarlijker Rusland wordt en hoe meer ze zich zullen gaan committeren aan China.

En China is een probleem wat richting onbeheersbaar gaat. Gevaarlijker dan klimaatverandering. En dichter bij een point of no return. Maar goed, dat staat wel heel ver van Jetten zijn functioneren af.
Ondanks dat je op bepaalde punten wel redelijk gelijk hebt, zoals ik in mijn vorige post al zei, is het voorderest een hoop aannames. Plus je hebt het af en toe in je verhaal over beleid voor toekomst, terwijl je daarvoor zowat schreeuwt dat het over beleid nu gaat. Ik wil niet belerend overkomen maar je stijl van beargumenteren en schrijven komt daardoor een beetje verwarrend over op mij.

Maar goed, we kunnen nog wel vijf pagina’s volposten over elkaar en het onderwerp, maar dat komt het niveau ook niet echt ten goede. We worden het toch niet met elkaar eens en dat is wat mij betreft prima.
pi_205942824
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 23:10 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ondanks dat je op bepaalde punten wel redelijk gelijk hebt, zoals ik in mijn vorige post al zei, is het voorderest een hoop aannames. Plus je hebt het af en toe in je verhaal over beleid voor toekomst, terwijl je daarvoor zowat schreeuwt dat het over beleid nu gaat. Ik wil niet belerend overkomen maar je stijl van beargumenteren en schrijven komt daardoor een beetje verwarrend over op mij.

Maar goed, we kunnen nog wel vijf pagina’s volposten over elkaar en het onderwerp, maar dat komt het niveau ook niet echt ten goede. We worden het toch niet met elkaar eens en dat is wat mij betreft prima.
Het beleid van nu is voor de toekomst.

Er werd mij echter gevraagd wat voor beleid ik in de toekomst zou willen voorstellen. Ja, dat weet natuurlijk niemand, omdat die toekomst nog niet bekend is.

Kortom, je maakt nu beleid voor de toekomst, gebaseerd op de wetenschap van nu.
pi_205960119
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 20:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Olie ja, Gas niet. En die stijging was al abnormaal en niet daardoor te verklaren.
[..]
Helemaal niet, als ze jouw advies hadden opgevolgd hadden Kiev op moeten geven zodat wij goedkoop gas hebben. Dat is gewoon laf en maakt dat er nooit ene einde komt aan chantage praktijken.

Soms moet het klappen om een betere onderhandelingspositie te krijgen, dat is zakelijk ook.
Zeker als je zaken doet met een maffia bende die nooit de waarheid spreekt.
Oekraïne heeft nu al een veel betere onderhandelingspositie verkregen en het kost ons alleen wat geld.
[..]
We zullen gaan zien waar het gaat eindigen. In de Krim geloof ik ook niet maar de Donbas gaan ze terug veroveren. Niettemin maakt dat niet uit want we moeten toch al als de wiederweerga van dat Russische gas af.

Maar wat linkjes voor je:
https://www.ft.com/conten(...)35?sharetype=blocked (huidige sancties).
https://www.atlanticcounc(...)sanctions-on-russia/ (2014 sancties).
https://twitter.com/kamilkazani/status/1568998091532951552 (Afhankelijkheid van westerse technologie voor de grondstoffen industrie)
https://en.desk-russie.eu(...)elf-destruction.html (Erg goede Rusland kenner en geen Rob De Wijk wannabe.)
https://som.yale.edu/stor(...)treats-and-sanctions

Maar zeker die laatste is al vaak zat langsgekomen (is ook een PPP van). Ook roepen de Russen al sinds 2014 te huilen over die sanctie die niet effectief zijn maar die ze toch echt graag opgeheven willen zien worden.

En bonus haar voorspellende gaven:

https://en.desk-russie.eu(...)hip-with-russia.html
https://en.desk-russie.eu(...)conomic-project.html
https://en.desk-russie.eu/2021/12/15/the-west-under-the-gun.html
Het blijft nu verdacht stil hier...

https://www.ft.com/content/d9cdc51f-5fe3-4f4a-b0e8-054ef21a2a6e

[ Bericht 2% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-09-2022 16:25:26 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')