abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 18:05:25 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205922589
Hongarije gaat het Nederlandse Commissariaat voor de Media vragen om een onderzoek op te starten naar de Netflix-animatieserie Jurassic World: Camp Cretaceous. In één aflevering zijn twee tienermeisjes zoenend te zien. Volgens de Hongaarse mediawaakhond is dat in strijd met de omstreden antihomowet die vorig jaar werd aangenomen.



De serie heeft in Hongarije het kijkadvies 7+ meegekregen, wat betekent dat kinderen van zeven jaar en ouder er naar zouden mogen kijken. Hongarije wil die leeftijdsgrens na bestudering van de aflevering met de zoenende tieners graag verhogen naar twaalf jaar en ouder, maar kan dat niet zelfstandig regelen. Netflix heeft zijn Europese hoofdzetel in Amsterdam, en valt daarom onder het toezicht van het Nederlandse Commissariaat van de Media (CvdM).

De Hongaarse media-autoriteit NMHH gaat het CvdM daarom vragen om een onderzoek op te starten naar Jurassic World. De NMHH wijst er in een e-mail aan deze site op dat de serie ook in Groot-Brittannië het label '12+’ mee heeft gekregen.

Kus van een paar seconden
In aflevering negen van het vijfde seizoen van Camp Cretaceous (in Nederland ‘Kamp Krijtastisch’) wisselen de personages Yazz en Sami een paar seconden lang een kus uit, nadat ze elkaar de liefde hebben verklaard. Volgens de Hongaarse mediawaakhond kan het zien van deze zoen ‘schadelijk zijn voor de morele ontwikkeling van minderjarigen’. Hetzelfde zou gelden voor een spannende scčne daarvoor, als dinosaurussen (‘enge wezens’ volgens de persverklaring) de tieners achtervolgen.



De Hongaarse media-autoriteit is de aflevering van Jurassic World vorige maand naar eigen zeggen gaan onderzoeken naar aanleiding van klachten van kijkers in het land. Een online petitie die werd opgestart omdat de serie kinderen vanaf zeven jaar zou ‘hersenspoelen met homoseksuele propaganda’ is inmiddels ruim 178.000 keer ondertekend. Hongarije telt bijna tien miljoen inwoners.

Het Commissariaat voor de Media is niet bereikbaar voor een reactie op het Hongaarse verzoek. Datzelfde geldt voor Netflix.

Omstreden wet
Hongarije nam vorig jaar een omstreden wet aan. Die zou jongeren moeten beschermen tegen informatie over homoseksualiteit en geslachtsoperaties. Door de wet worden uitingen over deze onderwerpen in de media, boeken, films, het onderwijs, reclames en het openbare leven aan banden gelegd.

De wet leidde in Europa - Hongarije is lid van de EU - tot veel commotie. De Europese Commissie startte naar aanleiding ervan een procedure en sleepte het land van premier Viktor Orbán voor het Europese Hof van Justitie. De datum van een eventuele zitting is nog niet bepaald.

Ook de Nederlandse premier Mark Rutte liet zich heel kritisch uit over de wet. Hij noemde die 'verschrikkelijk‘ en ‘achterlijk’ en vroeg zich af of Hongarije nog wel thuishoort in de EU.

https://www.ad.nl/buitenl(...)flix-serie~af69c276/

Welkom in het Europa van de 21ste eeuw. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205922620
Prima joh dan sluiten we heel Netflix toch af
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:07:15 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205922621
#vertrutting
  Moderator zaterdag 10 september 2022 @ 18:08:26 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205922631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:07 schreef Raw85 het volgende:
Prima joh dan sluiten we heel Netflix toch af
Ik zou liever zien dat we Hongarije afsluiten van de rest van Europa dan Netflix afsluiten :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205922642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou liever zien dat we Hongarije afsluiten van de rest van Europa dan Netflix afsluiten :P
Dat mag van mij ook, ja!
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:12:07 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205922680
We hebben Nederlanders ook om een reaktie gevraagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Tengano op 10-09-2022 18:17:24 ]
pi_205922689
:') Wat een aanstellers.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:14:43 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205922723
Antihomowet = Okidoki.
Maar dit zijn geile lesbo's. :?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:17:00 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205922744
Groot gelijk die Hongaren
Kinderen bijbrengen dat uitzonderingen de norm zijn leidt allleen maar tot verwarring bij die kleintjes. Vroeger zag je sowieso geen kusscenes in kinderseries; Dit is allemaal zo geforceerd ter glorie van de woke agenda
Bassie en Adriaan leefden samen in een caravan maar daar kwam geen gezoen aan te pas dus niemand hoefde z'n hoofdje te breken over wat nou eigenlijk precies hun relatie was.
pi_205922769
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:17 schreef the-eye het volgende:
Groot gelijk die Hongaren
Kinderen bijbrengen dat uitzonderingen de norm zijn leidt allleen maar tot verwarring bij die kleintjes. Vroeger zag je sowieso geen kusscenes in kinderseries; Dit is allemaal zo geforceerd ter glorie van de woke agenda
Bassie en Adriaan leefden samen in een caravan maar daar kwam geen gezoen aan te pas dus niemand hoefde z'n hoofdje te breken over wat nou eigenlijk precies hun relatie was.
Nou geleik heb je!! Ze proberen je alledoor al die smerigheid door je strot te douwe niet normaal
You need to be cold to be queen.
pi_205924387
Hongarije :')
pi_205924463
quote:
De wet leidde in Europa - Hongarije is lid van de EU - tot veel commotie.
Nee, er werd veel ophef gemaakt door hysterische activisten. Van commotie in Transnistrië en Armenie, ook Europa, was geen sprake.

quote:
De Europese Commissie startte naar aanleiding ervan een procedure en sleepte het land van premier Viktor Orbán voor het Europese Hof van Justitie.
Help! Diversiteit in de EU. Stel je voor dat landen dingen anders doen, dan blijken ideeen misschien wel goed of juist niet. Met deze EU dwang had Nederland nooit het homo-huwelijk mogen invoeren. Heeft Duitsland inmiddels al het homohuwelijk of wordt dat land ook gedaagd?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205924524
Dit las ik dus als klussende meiden :@
pi_205924688
Prima. Laat kinderen gewoon met rust.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  zaterdag 10 september 2022 @ 20:24:59 #15
338319 ZarB
Pińa colada
pi_205924736
ik kan me niet herinneren dat er tongzoenende animatiefiguren voorkwamen in de filmpjes die ik keek toen ik 7 was. Dus waarom moet het er uberhaupt in? Zoenende heterokindjes voegen toch ook niks toe..
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Beste debater 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 20:28:39 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205924795
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:18 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Nou geleik heb je!! Ze proberen je alledoor al die smerigheid door je strot te douwe niet normaal
Kun jij je nog tekenfilms van vroeger herinneren waarin getongd werd?

In plaats van jan en alleman weer voor homofoob te verslijten zou men ook nog eens gewoon rationeel en kritisch kunnen kijken naar het zogenaamde nut van al die seksualisering in o.a. tekenfilms, series en 'platte' media. Hetero of niet maakt niet eens uit. Vanwaar die plotse obsessie om werkelijk alles te seksualiseren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205924836
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kun jij je nog tekenfilms van vroeger herinneren waarin getongd werd?

In plaats van jan en alleman weer voor homofoob te verslijten zou men ook nog eens gewoon rationeel en kritisch kunnen kijken naar het zogenaamde nut van al die seksualisering in o.a. tekenfilms, series en 'platte' media. Hetero of niet maakt niet eens uit. Vanwaar die plotse obsessie om werkelijk alles te seksualiseren?
Kan me herinneren dat de prins Doornroosje wakker harrasde zonder consent.
You need to be cold to be queen.
pi_205924845
Gewoon 12+ van maken.

Niks mis mee.
  Beste debater 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 20:31:19 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205924847
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:30 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Kan me herinneren dat de prins Doornroosje wakker harrasde zonder consent.
Lieve help... dat is harrassment, ja?

Zal de Efteling vast bellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205924868
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:30 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Kan me herinneren dat de prins Doornroosje wakker harrasde zonder consent.
Doornroosje ook 12+ dan is alles weer in balans...
pi_205924871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lieve help... dat is harrassment, ja?

Zal de Efteling vast bellen.
Thanks, vraag wanneer er weer kortingskaarten komen bij de appie.
You need to be cold to be queen.
  Beste debater 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 20:36:21 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205924919
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:33 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Thanks, vraag wanneer er weer kortingskaarten komen bij de appie.
Kwestie van tijd voordat er aan die sprookjes gemorreld gaat worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205924966
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kwestie van tijd voordat er aan die sprookjes gemorreld gaat worden.
Lig er niet wakker van.
You need to be cold to be queen.
pi_205925001
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:24 schreef ZarB het volgende:
ik kan me niet herinneren dat er tongzoenende animatiefiguren voorkwamen in de filmpjes die ik keek toen ik 7 was. Dus waarom moet het er uberhaupt in? Zoenende heterokindjes voegen toch ook niks toe..
Idd het enigste was fappen op Anika uit pipi Langkous.
  zaterdag 10 september 2022 @ 20:51:36 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205925106
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kun jij je nog tekenfilms van vroeger herinneren waarin getongd werd?

In plaats van jan en alleman weer voor homofoob te verslijten zou men ook nog eens gewoon rationeel en kritisch kunnen kijken naar het zogenaamde nut van al die seksualisering in o.a. tekenfilms, series en 'platte' media. Hetero of niet maakt niet eens uit. Vanwaar die plotse obsessie om werkelijk alles te seksualiseren?
Hey ouwe koorknaap. Misschien dat kinderen zo kunnen leren dat seks en ook seks met hetzelfde geslacht geen big deal is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')