abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 17:55:18 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_205922447
Partijgenoot van de Italiaanse kandidaat-premier Giorgia Meloni wil dat de Italiaanse publieke omroep RAI een aflevering van tekenfilm Peppa Pig niet uitzendt. De reden: een personage met twee moeders.



,,Ik woon met mijn mama en mijn andere mama. Eén mama is dokter, de ander maakt spaghetti. Ik ben dol op spaghetti”, was getekend Penny Polar Bear, een nieuw personage in de nieuwste reeks van de tekenfilmserie Peppa Pig.

Die twee moeders van de getekende ijsbeer zorgden voor woedende reacties. Ook de partijgenoot Federico Mollicone vindt het scenario absoluut onacceptabel. ,,Opnieuw doet het politiek correct een duit in het zakje over de ruggen van onze kinderen. Mogen kinderen geen kinderen meer zijn?”

‘Indoctrinatie’
Mollicone houdt zich voor de rechts-nationalistische Fratelli d’Italia bezig met cultuur. De partij van Giorgia Meloni maakt over twee weken grote kans de grootste te worden bij de parlementsverkiezingen. In de laatste peilingen staat de partij op ruim 25 procent van de stemmen.

Mollicone heeft de Italiaanse publieke TV, RAI, gevraagd de gewraakte aflevering niet uit te zenden. ,,We zijn tegen elke vorm van discriminatie, maar we kunnen deze indoctrinatie van de gendertheorie niet accepteren.”

Verrassend is de reactie van Fratelli d’Italia niet, kandidaat-premier Giorgia Meloni maakt zich sterk voor het ‘traditionele gezin’ en spreekt zich uit tegen wat ze noemt ‘de LGBT+ lobby’, zoals in juni van dit jaar nog op een bijeenkomst van het Spaanse Vox.

Kwik, Kwek en Kwak ook censureren
De reacties uit de andere politieke hoek laten niet lang op zich wachten. ,,Fratelli d’Italia slaat alarm, de nieuwe volksvijand nummer één is Peppa Pig”, is het ironische commentaar van Alessandro Zan, indiener van een wetsvoorstel tegen homofobie. Dat voorstel werd, onder vanwege de massale steun van Fratelli d’Italia, verworpen. Nicola Fratoianni van de groene partij stelt Giorgia Meloni voor om ook Kwik, Kwek en Kwak te censureren, ‘die groeien namelijk op met Donald Duck of Masha, die woont zelfs samen met een beer.’

De RAI laat weten dat ze de aflevering voorlopig niet kunnen uitzenden, omdat ze de rechten voor het open net voor deze serie nog niet hebben. Pas als de pay-TV rechten van Disney+ vervallen dan is de RAI aan de beurt.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-verbieden~a7b35c9c/

Kwik, Kwek en Kwakje.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_205922462
Vrouwen die het met vrouwen doen. :9

:T
pi_205922480
Wat een varken.
pi_205922573
"De ander maakt spaghetti". Want het moet wel traditioneel blijven _O- dat vind ik pas klachtwaardig.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:04:43 #5
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205922575
Hongarije houdt er ook niet van...


Hongarije vindt kussende meiden niet oké en vraagt om Nederlands onderzoek naar Netflix-serie


Ik zie liever kussende meiden dan kussende varkens.
Tot nooit .......
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:21:36 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205922806
Politieke aandachtshoeren. Ga gvd wat nuttigs doen voor je geld patjepeeër.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205922905
Zou er in Italie ook ophef zijn steeds als Thierry weer iets op Twitter kotst
You need to be cold to be queen.
pi_205922909
Och, och, och, but what about the children?!!!!
Kinderen geven daar geen bal om, tenzij ze door hun ouders geleerd is dat het fout is, dat het niet mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205923002
Ik ben altijd erg blij als politici zich met dit soort vraagstukken bezig kunnen houden. Een betere indicatie van de absentie van belangrijke zaken kan er niet wezen.
pi_205923021
dat moeten hun weten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205923159
Ik kijk al die tekenfilmpjes al een paar jaar verplicht mee, en Peppa Pig valt juist op doordat het nogal conservatief is. Nu doen ze één keer gek, en zijn die Italiaanse politici meteen helemaal van de leg :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 10 september 2022 @ 20:02:08 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205924404
Who gives a fuck?
Italië heeft grotere problemen. Wat een tijdverspilling.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205924406
Bert en Ernie Berto en Ernesto al gecanceld?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205924935
Prima, maar wel het hele verhaal vertelen inclusief de donor vader noemen.
pi_205925137
Angst voor het onbekende, frustratie omdat de werkelijkheid niet zo statisch is als ze (we) denken.
-
  Beste debater 2022 zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:29 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205925193
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:53 schreef Haushofer het volgende:
Angst voor het onbekende, frustratie omdat de werkelijkheid niet zo statisch is als ze (we) denken.
Eerder frustratie vanwege het geforceerde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205925265
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eerder frustratie vanwege het geforceerde.
Wanneer zou het niet meer geforceerd zijn? Dit is toch deel van onze moderne maatschappij? Juffrouw Konijn heeft ook -tig baantjes. Oh noes, een werkende vrouw in een kinderprogramma. Hoe geforceerd.

Laatst deed papa Big de was. Toen heb ik weggezapt. Ik weiger mijn dochter met dat soort geforceerde emancipatie te laten verzieken.
-
pi_205929216
quote:
Partijgenoot van de Italiaanse kandidaat-premier Giorgia Meloni wil dat de Italiaanse publieke omroep RAI een aflevering van tekenfilm Peppa Pig niet uitzendt. De reden: een personage met twee moeders.
quote:
De RAI laat weten dat ze de aflevering voorlopig niet kunnen uitzenden, omdat ze de rechten voor het open net voor deze serie nog niet hebben.
:D

Ik wil niet dat jullie dit uitzenden! Ik wil het niet! Hoor je me?! Niet, niet, niet!!! Het is een schande!

"Eh ja, rustig maar. We hebben de rechten niet eens."
pi_205929298
Italianen :')

Ze zien liever een metroseksueel die op zijn veertigste nog aan de tit van de mama zit.
pi_205929378
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 18:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik ben altijd erg blij als politici zich met dit soort vraagstukken bezig kunnen houden. Een betere indicatie van de absentie van belangrijke zaken kan er niet wezen.
Wat is er voor Italië belangrijker dan de teloorgang van Italië? De moderne maatschappij omhelst niet meer dan geforceerde tolerantie voor elke nagel die in de kist geslagen wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205929858
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 01:12 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat is er voor Italië belangrijker dan de teloorgang van Italië? De moderne maatschappij omhelst niet meer dan geforceerde tolerantie voor elke nagel die in de kist geslagen wordt.
Geloof me, ik weet wat cultureel gezien belangrijk is in Italië. Peppa pig en de acceptatie van geaardheden is er daar niet één van.
pi_205931843
I LAF DJAMPING IN MADDIE PADDELS _O_ _O_ _O_

Ik vind hier niks geforceerd aan. Er zijn toch genoeg kinderen met twee moeders in Europa? Ik ken zelf ook twee gezinnen met homoseksuele ouders en ik woon dan nog in een dorp ook. En als er eentje dokter is, dan kan de ander lekker huisvrouw zijn, klinkt ook niet gek. Gezeik om niks weer.

Lesbiennes zijn geweldig, dat die Italianen dat niet zien, gek eigenlijk.

Ze zouden inderdaad eens moeten kijken naar die juffrouw konijn. Die heeft geen partner maar wel tien baantjes ofzo. De enige reden dat het seaquarium open kan blijven is omdat zij de kassa doet, de giftshop, en de aquariums van groen slijm ontdoet. En dan heeft ze ook nog een krantenwijk, geeft ze les en rijdt kinderen rond in een busje. Daar zitten de echte misstanden.
-nee-
  maandag 12 september 2022 @ 13:55:54 #23
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205947562
Je druk maken om Peppa Pig!

Leuke serie voor kinderen, mijn dochter heeft genoten. Maar dan die volwassen mensen die zich helemaal druk maken, omdat homo's in hun ogen compleet fout zijn en een soort ziekte. En dan als een soort Moslim gaan verbieden, cancelen if you will. Ja er zijn menen die het hele 'woke'-gebeuren veel te ver trekken, schreeuwerds die dingen eisen ipv de dialoog aangaan. En dat geldt voor zogenaamde wokers en de zogenaamde anti-wokers.

Zelf opgegroeid met Theo en Thea, die behandelden dit al in de jaren 80 en 90 en daar zullen de meest hardcore religieuzen ook niet blij mee zijn geweest, maar men doet net alsof het iets van nu is. Theo en Thea zouden nu constant bedreigd worden, met hun politieke correctheid, terwijl dit juist n de jaren 80 en 90 als niet politiek correct werd gezien.

Dat zegt echt alles over de gecreëerde 'haat alles dat voor gelijkheid gaat' en 'voorlichting voor kinderen is bad!'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 12-09-2022 15:18:03 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205947574
Die 4 kinderen die jaarlijks nog in Italië geboren worden zullen de aflevering wel overleven.
pi_205959247
Dat de Italianen moeite hebben met woke-ism is helemaal prima.

Dat wij in liberaal Nederland daar minder moeite mee hebben moeten we zelf weten. Ik meen dat we het eerste land waren met het homo huwelijk.

Vond het wel opvallend dat onze minister van justitie nog een punt maakte tegen woke ism gisteren. Maar deels ook weer niet. Het was een gekke standpunt in ieder geval.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')