abonnement Unibet Coolblue
pi_205963028
Met geld speculeren zou ik zelf niet zo snel doen. Zeker niet met geld waar je blijkbaar veel voor hebt moeten laten.

Ik zou (en heb) een woning ervan kopen. 30.000 is niet zo heel veel, maar het kan wel helpen bij de aanschaf. Anders zou ik doorsparen tot ik wel genoeg zou hebben voor een woning. Naar mijn idee toch het beste/veiligste wat je met het geld kan doen.

Ik denk ook niet dat je gelukkig wordt als je je rekening straks op 0 ziet staan en daarvoor alleen een hoopje goud nu hebt liggen op je kamer.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_205964207
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 september 2022 16:27 schreef Galvez het volgende:
Ik vrees dat de inflatie de spuigaten uit gaat lopen, en dat we echt Turkse toestanden gaan krijgen binnen nu en 2 jaar.

Ik wil dus niet teveel spaargeld hebben omdat dat waardeloos wordt. Ik wil wel een ruime buffer aanhouden voor onvoorziene omstandigheden als kapotte auto, wasmachine of whatever, maar niet teveel.

Wat raden jullie aan om nu te kopen? Ik wil geen aandelen. Ik heb een huurhuis, dus investeringen aan huis zullen ook weinig uithalen.

Ik zat te denken voor een paar duizend euro goud misschien? Wat nog meer? Ideeën zijn welkom.
We krijgen geen Turkse toestanden want Nederland en de EU heeft geen Erdogan. Die alle rente veranderingen tegen houdt en de staatsbankier steeds vervangt.

Niet dat de EU nou zo'n fantastisch rente beleid had, maar dat is een ander verhaal, die niet over inflatie gaat.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 19 september 2022 @ 09:29:14 #78
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_206026609
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 september 2022 16:27 schreef Galvez het volgende:
Wat raden jullie aan om nu te kopen? Ik wil geen aandelen. Ik heb een huurhuis, dus investeringen aan huis zullen ook weinig uithalen.
Blijf nog even sparen om straks een huis te kopen met minimale hypotheek. Huren is natuurlijk niet handig als je op je centen wilt letten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_206054477
Ik ben het niet eens met je toekomstvisie TS, maar als dat je overtuiging is, dan wil ik je wel tips geven.

Je vraag is wat je kan kopen. Nou eigenlijk alles wat een lange levensduur heeft en wat je op (relatief korte termijn) nodig hebt.
Dus een nieuwere (tweedehands auto), nieuwe koelkast, laptop, tv, vaatwasser, wasmachine, meubels.
Op het moment dat alles (Turks) 80% duurder wordt, kan je dit beter nu kopen dan volgend jaar.
Dan kan je dus als je volgend jaar een nieuwe laptop nodig hebt, beter nu een nieuwe laptop kopen voor 1000 euro dan volgend jaar een vergelijkbare voor 1800 euro. Dan heb je de jaren daarna wel een 1 jaar oudere laptop dan eigenlijk nodig was, maar dat is het prijsverschil wel waard.

Aandelen gaan geen 80% stijgen komend jaar. Goud ook niet. Cryptos heb ik persoonlijk niks mee, maar sinds eind 2020 zijn die ook niet echt gestegen. 80% inflatie betekent gewoon nu alles uitgeven wat je kan uitgeven. Als het maar een beetje duurzaam is.

Ik weet niet of je verhuisplannen hebt, richting een koophuis, maar dan is die 30k snel op aan kosten koper en wat kleine aanpassingen in het huis. Daar zou ik het liever voor bewaren als ik jou was. En anders zou je je misschien toch eens kunnen verdiepen in het beleggen in ETFs, zeker als je nu maandelijks nog geld overhoudt.
pi_206059517
Wat mensen met veel geld vaak doen is geld laten renderen door dingen te kopen die door inflatie veel meer waard worden. Een voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld: huizen opkopen met zoveel mogelijk hypotheken erop. Omdat een huis iets is wat mensen nodig hebben om in te wonen en er zou een Turkse inflatie overheen gaan dan is een huis 70% meer waard na een jaar. Na een tijdje verhuren verkopen ze het weer met een dikke winst. Hoewel het opkopen niet voor iedereen is weggelegd kan je ook beleggen in aandelen die met huizen opkopen en verhuren te maken hebben. Je kan zelfs investeren in dit soort dingen via crowd funding. Bij elke keuze wel eerst goed inlezen.
pi_206060252
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:16 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
1-1,5 bitcoin

En misschien paar k in goud/zilver
Bitcoin zeker niet, die zakt alleen maar. Kan je nog beter Luna kopen, die kan alleen maar omhoog gaan.

Maar inderdaad de dure lego sets (¤200+ adviesprijs minimaal), gaan allemaal minimaal 2 a 3x over de kop na 5 jaar. Het nadeel hiervan is dat het grote dozen zijn en je dus opslag ruimte nodig hebt. Maar je gaat het er 100% zeker uit halen, ze kunnen onmogelijk minder waard worden namelijk, mits je de doos geseald laat dan natuurlijk.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_206060274
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:47 schreef DX11 het volgende:

[..]
Bitcoin zeker niet, die zakt alleen maar. Kan je nog beter Luna kopen, die kan alleen maar omhoog gaan.
Luna? Nee joh, je moet ButtFuck$ kopen, dat gaat het helemaal worden, mark my words.
pi_206060306
quote:
81s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:50 schreef Farenji het volgende:

[..]
Luna? Nee joh, je moet ButtFuck$ kopen, dat gaat het helemaal worden, mark my words.
Je kan wel grappig doen maar Luna is de afgelopen 2 maanden 300% gestegen, had ik maar meer gekocht toen het instortte.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_206060318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:53 schreef DX11 het volgende:

[..]
Je kan wel grappig doen maar Luna is de afgelopen 2 maanden 300% gestegen, had ik maar meer gekocht toen het instortte.
To the moon!
"Kan alleen maar omhoog gaan", ga weg man, is toch dom gelul.
pi_206060344
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:55 schreef Farenji het volgende:

[..]
To the moon!
"Kan alleen maar omhoog gaan", ga weg man, is toch dom gelul.
Kerel kijk dan waar Luna op staat. Veel lager dan dat kan haast niet. De kans is in ieder geval 1000x kleiner dan bitcoin. En ik heb sowieso al 300% winst in 2 maanden, als je het niet geloofd kan ik je een screenshot sturen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_206060523
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 10:19 schreef Gunner het volgende:

[..]
Of je moet van afgetrapte leaseauto's houden. Nee die heb ik liever niet en dat is nog een reden dat ik liever iets nieuws koop dan een tweedehands. maar altijd dat domme gelul dat het dom is om nieuw te kopen. Dat heb ik al zo vaak gehoord van (waarschijnlijk) jelly gasten. boeiend!
En je eerste zin is bijster intelligent?
pi_206060630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:59 schreef DX11 het volgende:

[..]
Kerel kijk dan waar Luna op staat. Veel lager dan dat kan haast niet. De kans is in ieder geval 1000x kleiner dan bitcoin. En ik heb sowieso al 300% winst in 2 maanden, als je het niet geloofd kan ik je een screenshot sturen.
Sorry je verwart me met iemand die er wel een fuck om geeft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')