Om heel eerlijk te zijn, ik ook niet. Zijn er ook op dát vlak mensen met ervaring?quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:19 schreef Jahr00n het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat dit veel impact gaat hebben op je energieverbruik
Verschil tussen de merken bedoel je? En qua isolatie (vergelijking met geen gordijnen)?quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:43 schreef Piles het volgende:
Ik heb hier de Soluna van de Hornbach en Karwei-eigenmerk hangen (Gamma==Kwarwei) en merk geen verschil.
Isolatiewaarde is volgens milieucentraal vergelijkbaar met Hr+ dat komt door de luchtkanalenquote:Op zaterdag 10 september 2022 15:46 schreef JeOma het volgende:
[..]
Verschil tussen de merken bedoel je? En qua isolatie (vergelijking met geen gordijnen)?
Ja, qua bevestiging etc.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:46 schreef JeOma het volgende:
[..]
Verschil tussen de merken bedoel je?
Geen idee... kan me niet voorstellen dat het veel doet. En objectief vergelijken is erg lastig natuurlijk.quote:En qua isolatie (vergelijking met geen gordijnen)?
Bij gamma en Karwei kom ik alleen als ze 20 procent korting hebben op producten die normaal overal even duur zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:16 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik koop nergens anders meer als bij Hornbach, de rest kan met hun veel te dure gedateerde assortiment en onbeschofte jonge personeel de boom in.
Dit maar dan niet voor een radiator hangen natuurlijkquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
als het puur en alleen om besparing van je gas gaat zou ik een enorm dik gordijn van het plafond tot de vloer ophangen. Hoe dikker hoe beter. Het liefst dat die over de grond ligt.
Mocht het om iets anders gaan dan besparing dan zou ik dit nooit bij een bouwmarkt kopen in verband met de kwaliteit.
klopt die moet je erachter proppen bij de radiator als die er isquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dit maar dan niet voor een radiator hangen natuurlijk
Ik heb jouw -meestal goede- advies tóch in de wind geslagen, vooral omdat ik nog een bedragje had om te declareren bij mijn werkgever en ik het niet te duur wilde maken. Ben toch redelijk tevreden. Of het echt gaat helpen moet ik nog zien, maar ik vind het er ook nog best aardig uitzien. Verwacht geen wonderen, maar dat hoeft ook niet voor 6 tientjes.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
als het puur en alleen om besparing van je gas gaat zou ik een enorm dik gordijn van het plafond tot de vloer ophangen. Hoe dikker hoe beter. Het liefst dat die over de grond ligt.
Mocht het om iets anders gaan dan besparing dan zou ik dit nooit bij een bouwmarkt kopen in verband met de kwaliteit.
dat ziet er mooi uitquote:Op zondag 11 september 2022 17:02 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik heb jouw -meestal goede- advies tóch in de wind geslagen, vooral omdat ik nog een bedragje had om te declareren bij mijn werkgever en ik het niet te duur wilde maken. Ben toch redelijk tevreden. Of het echt gaat helpen moet ik nog zien, maar ik vind het er ook nog best aardig uitzien. Verwacht geen wonderen, maar dat hoeft ook niet voor 6 tientjes.
Resultaat:
[ afbeelding ]
Ja, snap ik. Ik verwacht er ook niet teveel van. Maar het gaat mij wel vooral om warmte die niet van binnen naar buiten gaat (in de winter dus). En in beide gevallen (binnen-buiten en buiten-binnen) is het wel een extra barriere lijkt me, toch? Maar misschien is het alleen tussen de oren.quote:Op zondag 11 september 2022 22:13 schreef Pielemenneke het volgende:
Zonwering aan de binnenzijde heeft, behalve dat het zonlicht weert, weinig effect. Het zorgt er(in de meeste gevallen) niet voor dat de temperatuur in huis minder snel stijgt. Wil je dit bereiken dan zal je er voor moeten zorgen dat het zonlicht van je glas gehouden wordt. Dit doe je door buitenzonwering aan te brengen, zoals b.v. rolluiken, een rolluik zorgt voor een isolerende laag tussen je glas/gevel en het rolluik zelf.
Hornbach is met vrijwel alles veel goedkoper dan de gamma.quote:Op zaterdag 10 september 2022 13:38 schreef JeOma het volgende:
In mijn verwoede pogingen de komende winter een beetje geïsoleerd door te komen heb ik mijn oog nu ook laten vallen op plisségordijnen. Ik vind ze niet echt mooi, maar het schijnt een beetje extra isolatie te geven. Dus kom maar op.![]()
Nu vergelijk ik 2 bouwmarkten in de buurt:
https://www.gamma.nl/asso(...)js-100x180/p/B158214
https://www.hornbach.nl/s(...)0404896/artikel.html
Op het merk na lijkt het dus dat (zonder kortingen) Hornbach de helft goedkoper is. Ik kom er niet helemaal uit of en zo ja wát het kwaliteitsverschil is. Heeft iemand ervaringen met dit soort bouwmarkt-kwaliteit-dingen? Ik hoor het graag!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |