abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205909170
quote:
Een leerling van 11 jaar werd maandag duizelig in de klas. Hij had ook hoofdpijn – waarschijnlijk ziek. De juf belde zijn moeder, of ze hem kon ophalen? „Mag ik de ouderconsulente spreken?”, vroeg de moeder. Aan de ouderconsulente vertelde ze: „Hij is niet ziek. Sorry, maar ons geld was vrijdag op. We hebben het hele weekend niks gegeten.”

Directeur Arina Rook en haar collega’s op basisschool De Catamaran in Rotterdam zijn er nog steeds beduusd van. Ze kennen armoede al heel lang op deze school (tijdens de eerste corona-lockdown bleek dat 4.200 Rotterdamse basisscholieren geen computer hadden thuis), maar dít gaat een stap verder. Dat een leerling omvalt, omdat hij drie dagen niks heeft gegeten. Iemand van school, vertelt Rook, heeft boodschappen gehaald voor het gezin. „Dat is onopvallend gebracht, zodat niemand zich hoeft te schamen.”
Zaanstad

Op basisschool Kleurenpracht op de grens van de Zaanse wijken Poelenburg en Peldersveld ging het vorige week in de ‘ouderkamer’ na de zomervakantie niet over de vakantie. Het ging over de energierekening. Directrice Petra Glandorff: „De moeders vertelden dat ze erg geschrokken waren van het nieuwe bedrag dat de energiemaatschappij vraagt.”

De energierekening stijgt. Volgens Peter Mulder, onderzoeker bij TNO, zal het aantal huishoudens dat aan ‘energie-armoede’ lijdt de komende maanden stijgen – het zijn er nu 630.000. De definitie van energie-armoede: 13 tot 20 procent van het netto inkomen gaat op aan de energierekening. Meestal wonen deze mensen in slecht geïsoleerde huizen, gebouwd in de jaren vijftig en zestig, waardoor ze relatief hoge gas- en elektriciteitskosten hebben. Tegelijk hebben ze een laag inkomen.

Dat geldt zeker voor Poelenburg en Peldersveld in Zaanstad. Hier staan veel flats uit de jaren zestig, het gemiddelde gezinsinkomen is 1.500 euro bruto per maand (Poelenburg) en 1.750 euro bruto per maand (Peldersveld).

In de toekomstplannen Pact Poelenburg, Peldersveld van de gemeente Zaanstad, de woningcorporaties, het onderwijs en de GGD staat: „Gezinnen die het goed doen, vertrekken, en kwetsbare huurders komen er wonen.” Bedoeling is dat de wijk in 2040 door investeringen op het gemiddelde sociaal economische niveau van Zaanstad zit.
Tommy Tomato

Basisschool Kleurenpracht doet er van alles aan de armoede bij leerlingen thuis te verlichten. Sinds juni krijgen de 170 leerlingen elke vrijdag een gratis warme maaltijd op school, van Tommy Tomato. Deze stichting regelt normaal gesproken gezonde warme maaltijden voor op school, tegen betaling. In Poelenburg gebeurt het nu een keer in de week gratis.

Het gekke is, zegt ‘brugfunctionaris’ Isil Gokce, dat de kinderen na de lockdowns en nu weer na de zomervakantie iets zwaarder zijn geworden. Niet allemaal, maar velen wel. Want sporten voor kinderen kost geld. Vervoer. Lidmaatschap. Spullen. En ongezond eten – met suiker en vet, wit brood – is goedkoper dan gezond eten.

Gokce gaat, als enige van de school, bij ouders thuis langs. „Niet om hen te controleren, maar om te helpen”, zegt ze nadrukkelijk. Gokce spreekt Nederlands en Turks en kan zo met alle Nederlands sprekende ouders én Turkse én Bulgaarse ouders van de school praten. Veel Bulgaren spreken vloeiend Turks.

Onlangs kwam ze bij mensen bij wie de kookplaat kapot was. Ze konden hem niet vervangen en dus heeft Gokce dat geregeld. Sommige kinderen hebben geen bed om in te slapen; dat regelt ze ook. Twee keer heeft ze recent boodschappen gedaan voor gezinnen waar niks meer in huis was.

Zíj krijgt daarvoor weer hulp van het Jeugdeducatiefonds, een stichting die scholen in arme wijken bijstaat. Daar zijn 445 basisscholen bij aangesloten, vertelt coördinator Arie Schilling. Elk jaar mogen ze ieder 10.000 euro aanvragen voor alles wat zij nodig achten. „We zijn niet bureaucratisch en gaan ervan uit dat de leraar weet wat de kinderen nodig hebben. Ze kunnen online een vergoeding aanvragen voor allerlei dingen – van een bed en eten tot een ov-chipkaart. Dat kan voor een individueel kind zijn, een gezin, of een groep.” In Nederland horen 1.800 basisscholen (van de ongeveer 7.000) tot de ‘doelgroep’ van het fonds. Dat zijn scholen waar minimaal de helft van de leerlingen in armoede opgroeit.

Zo ook basisschool Johannes Postschool in Sneek. Sinds een aantal weken krijgen veertig leerlingen op deze school een ontbijtpakket van het Rode Kruis. Dat doet het Rode Kruis sinds februari in heel Friesland, deze school heeft zich nu ook aangemeld. Directeur Djoke de Schiffart: „De pakketten zijn populair. Er zit brood in, beleg, humus, eieren, yoghurt en fruit.” Ze gebruikt het pakket ook om met ouders te communiceren. „We leggen er ook wel folders in, over omgaan met energie of gezonde voeding.”

Waar het heen gaat in deze wijk, als de energienota almaar blijft stijgen? Djoke de Schiffart zucht even. „Er zullen steeds meer mensen in grote problemen komen.”
BRON VAN DE BRON

Gaaf land -O-
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:41:50 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205909181
Armoe in Nederland ;(
pi_205909190
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daar zeg je zowat. The working poor. En met nog minder degenen zonder werk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205909197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:41 schreef Tengano het volgende:
Armoe in Nederland ;(
Trolllol
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:44:33 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205909218
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:43 schreef Bart2002 het volgende:
Trolllol
Het zou wel gepast zijn als je zo'n oordeel velt als je de rest van mijn posts ook even bekijkt flapuit.
pi_205909230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:44 schreef Tengano het volgende:

[..]
Het zou wel gepast zijn als je zo'n oordeel velt als je de rest van mijn posts ook even bekijkt flapuit.
Heb ik gedaan. Daar is het oordeel op gebaseerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205909242
Misschien toch nog een gevuld broodtrommeltje dit jaar nog.

Rutte hint toch op extra maatregelen voor de koopkracht dit jaar

Het kabinet zegt al maanden dat het onmogelijk is om dit jaar nog wat te doen aan de koopkracht van mensen. Maar toen premier Mark Rutte vrijdag op zijn wekelijkse persconferentie werd gevraagd of hij hierin kan volharden, zei hij dat het niet vol te houden is „om dit jaar niets te doen”, gezien de almaar stijgende prijzen voor energie en boodschappen. „Maar we zeggen nog niet wat we wel of niet doen. Dat komt met Prinsjesdag.”

Hij leek daarmee aan te geven dat er op Prinsjesdag toch wat financiële lucht komt voor de lagere en middeninkomens. Toen hij hier nader over werd bevraagd, wilde hij er niet meer op reageren, maar hij trok zijn woorden ook niet helemaal in. „Met Prinsjesdag komen we naar buiten met al of niet iets voor 22 en sowieso onze plannen voor 23.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-koopkracht-dit-jaar
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:46:29 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205909243
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:45 schreef Bart2002 het volgende:
Heb ik gedaan. Daar is het oordeel op gebaseerd.
Leugenaar, trol en gebrek aan mensenkennis begrijp ik dus.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:46:42 #9
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205909248
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:41 schreef Tengano het volgende:
Armoe in Nederland ;(
Precies! Armoe in NL is geklets v.d. bovenste plank, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205909264
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:46 schreef Tengano het volgende:

[..]
Leugenaar en gebrek aan mensenkennis begrijp ik dus.
Je zelfkennis is dan weer helemaal goed. Maar ontopic maar weer...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205909273
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:46 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Precies! Armoe in NL is geklets v.d. bovenste plank, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Jij komt nooit in die kringen. Daarom denk je dat het er niet is. Net als je vrind Rutte.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205909278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:06 schreef britneycheers het volgende:
Een appeltaart is tegenwoordig ook niet meer goedkoop om te maken. Een pakje roomboter kost tegenwoordig bijna ¤4,00.
De oven, dat is wat het duur maakt tegenwoordig...
pi_205909313
Is het kind al afgenomen en in afwachting van plaatsing in een pleeggezin die het wel kan bieden wat hij nodig heeft?
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:53:40 #14
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205909348
Ik heb jarenlang geld gedoneerd aan het armoedefonds. Misschien een idee voor anderen die dit ook heel triest vinden.

https://www.armoedefonds.nl/
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 9 september 2022 @ 17:55:15 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205909365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:51 schreef Nober het volgende:
Is het kind al afgenomen en in afwachting van plaatsing in een pleeggezin die het wel kan bieden wat hij nodig heeft?
Precies, de school had beter de Raad voor de Kinderbescherming kunnen bellen ipv de Gorillas.

Daar had dat kind meer aan gehad. Zijn leven gaat er vast niet beter op worden met die ene tas boodschappen. Het probleem zit hem immers vooral in die moeder en niet wat er in haar keuken ontbreekt.
pi_205909422
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb jarenlang geld gedoneerd aan het armoedefonds. Misschien een idee voor anderen die dit ook heel triest vinden.

https://www.armoedefonds.nl/
Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is maar ik ken die clubs een beetje inside. En heel vaak hebben ze meer het karakter van een beleggingsclub. De werkenden aldaar hebben allemaal zeer goede beloningen, zo'n vereniging heeft vaak enorm veel geld (wat ze o.a. beleggen) en ze geven het zeer mondjesmaat uit aan de doelen van dienst. KWF is hier ook bekend om. Geen doel was indertijd goed genoeg voor hun fondsen en dan gaan ze het maar beleggen tot ze wel iets geschikts vinden (if ever). Ik geef niks meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:00:51 #17
433238 Tengano
Try not to think of me
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:06:50 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205909536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is maar ik ken die clubs een beetje inside. En heel vaak hebben ze meer het karakter van een beleggingsclub. De werkenden aldaar hebben allemaal zeer goede beloningen, zo'n vereniging heeft vaak enorm veel geld (wat ze o.a. beleggen) en ze geven het zeer mondjesmaat uit aan de doelen van dienst. KWF is hier ook bekend om. Geen doel was indertijd goed genoeg voor hun fondsen en dan gaan ze het maar beleggen tot ze wel iets geschikts vinden (if ever). Ik geef niks meer.
Ik begrijp wat je bedoelt. Met die periodieke donaties is het echt net alsof je iemands salaris betaalt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:07:11 #19
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205909542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij komt nooit in die kringen. Daarom denk je dat het er niet is. Net als je vrind Rutte.
Huh, Rutte denkt dat er geen uitzonderingen op de regel zijn? :N Ziehier een berichtje van plusminus een uur geleden:

Rutte hint toch op extra maatregelen voor de koopkracht dit jaar
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205909582
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:46 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Misschien toch nog een gevuld broodtrommeltje dit jaar nog.

Rutte hint toch op extra maatregelen voor de koopkracht dit jaar

Het kabinet zegt al maanden dat het onmogelijk is om dit jaar nog wat te doen aan de koopkracht van mensen. Maar toen premier Mark Rutte vrijdag op zijn wekelijkse persconferentie werd gevraagd of hij hierin kan volharden, zei hij dat het niet vol te houden is „om dit jaar niets te doen”, gezien de almaar stijgende prijzen voor energie en boodschappen. „Maar we zeggen nog niet wat we wel of niet doen. Dat komt met Prinsjesdag.”

Hij leek daarmee aan te geven dat er op Prinsjesdag toch wat financiële lucht komt voor de lagere en middeninkomens. Toen hij hier nader over werd bevraagd, wilde hij er niet meer op reageren, maar hij trok zijn woorden ook niet helemaal in. „Met Prinsjesdag komen we naar buiten met al of niet iets voor 22 en sowieso onze plannen voor 23.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-koopkracht-dit-jaar
Mark heeft eindelijk, als laatste persoon van Nederland, door dat het toch wel uit de hand aan het lopen is.
Iedereen gaat er een duizendje op vooruit!
You need to be cold to be queen.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:09:54 #21
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205909584
Nou voor de mensen die hun bestedingsruimte goed in de gaten moeten houden, is het zelf bakken van een appeltaart wellicht toch niet zo'n goed idee.

Beter gaan ze dan voor pannenkoeken, wentelteefjes ^O^ of een oud Hollands pepernoten recept bijvoorbeeld. Echter pepernoten (GEEN kruidnoten :( ) zijn immers wel teringduur. En het wordt onderhand een beetje de tijd <O)

De avonden worden korter, het weer wordt iets guurder en ik heb vandaag zelfs al mijn eerste stamppot boerenkool op :9~

En een ander voordelig en gezellig recept waar kinderen ook gek op zijn is watergruwel (met parelgort).

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 09-09-2022 18:15:17 ]
pi_205909587
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:46 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Precies! Armoe in NL is geklets v.d. bovenste plank, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Mijn advies is dan om ook eens buiten de Haerlemsche kringen te gaan kijken
pi_205909620
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:09 schreef Tengano het volgende:
Nou voor de minderbedeelden is het zelf bakken van een appeltaart wellicht toch niet zo'n goed idee.

Beter gaan dan voor pannenkoeken, of wentelteefjes ^O^ of een oud Hollands pepernoten recept bijvoorbeeld. Echter pepernoten (GEEN kruidnoten :( ) zijn immers wel teringduur. En het wordt onderhand een beetje de tijd <O)

De avonden worden korter, het weer wordt iets guurder en ik heb vandaag zelfs al mijn eerste stamppot boerenkool op :9~
Verkeerde account :Y) , Scjvb |:)
You need to be cold to be queen.
pi_205909665
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:09 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Mark heeft eindelijk, als laatste persoon van Nederland, door dat het toch wel uit de hand aan het lopen is.
Iedereen gaat er een duizendje op vooruit!
100 max 150 uitkeringen
150-300 max andere inkomens.

Dat is wat ik denk.
pi_205909690
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:16 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
100 max 150 uitkeringen
150-300 max andere inkomens.

Dat is wat ik denk.
Zoiets zal het wel worden ja. Kun je net de leveringskosten van je gas mee aftikken.
You need to be cold to be queen.
pi_205909890
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:46 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Precies! Armoe in NL is geklets v.d. bovenste plank, uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Helaas is armoede in Nederland best ruim aanwezig, net als pedofilie in de katholieke gemeenschap.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2022 @ 18:35:46 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_205909900
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:35 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Helaas is armoede in Nederland best ruim aanwezig, net als pedofilie in de katholieke gemeenschap.
en wat heeft het een met het ander te maken ?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:37:20 #28
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205909921
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:35 schreef just me het volgende:

[..]
en wat heeft het een met het ander te maken ?
Precies. Dat zou ik ook wel eens willen weten. @kale_gehaktbal mag het zeggen. :{ En.. serieuze armoede in NL :{w, please!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:39:11 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205909937
Deze appeltaart kost trouwens E 12,- bij de Hema. Daar moet je hem toch wel zelf voor kunnen maken (en voordeliger).

https://www.hema.nl/eten-(...)esneden-6340020.html

Bovendien die appeltaartjes waar hier over gesproken wordt, dat zijn van die kleine flutdingetjes die je makkelijk in twee dagen in je eentje wegtikt. En dan hoef je nog niet eens een vreetbui te hebben.

Maar anyway, dit is voor mij pas een appeltaart.

pi_205909940
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb jarenlang geld gedoneerd aan het armoedefonds. Misschien een idee voor anderen die dit ook heel triest vinden.

https://www.armoedefonds.nl/
Met deze onzekere tijden doneer ik helemaal niets. Eerst maar eens in de gaten houden of m’n eigen situatie niet uit de klauwen loopt.
pi_205909950
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:37 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Precies. Dat zou ik ook wel eens willen weten. @:kale_gehaktbal mag het zeggen. :{
De gemene deler is dat je een plaat voor je kop hebt en geen idee hebt wat er leeft buiten je eigen bubbel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2022 18:40:41 ]
pi_205909962
quote:
88s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:35 schreef just me het volgende:

[..]
en wat heeft het een met het ander te maken ?
Objectief gezien niets, maar in het geval van @Scjvb zijn onwetende domheid.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:42:50 #33
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205909978
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:41 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Objectief gezien niets, maar in het geval van @:scjvb zijn onwetende domheid.
:')
Geen probleem, dat mag u best vinden. :) Hier weet men wel beter. ;)

En al dat gezeik altijd maar over misbruik in de kerk door anderen
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:45:22 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205909993
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:01 schreef Nober het volgende:

[..]
Voor de allerarmsten deze week bij Albert.

[ afbeelding ]
10 plastic flessen inleveren bij de appie en dan heb je al zo'n appeltaart
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:45:44 #35
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205910001
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:40 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
De gemene deler is dat je een plaat voor je kop hebt en geen idee hebt wat er leeft buiten je eigen bubbel.
Dat gevoel heb ik ook altijd bij de mensen die beweren dat het hele land naar de tering gaat en dat iedereen arm is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:46:50 #36
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205910008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]
10 plastic flessen inleveren bij de appie en dan heb je al zo'n appeltaart
Of je kijkt even in het park wat je lokale mocro's aan lege flesjes hebben laten slingeren en casht daar het statiegeld van.
pi_205910015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat gevoel heb ik ook altijd bij de mensen die beweren dat het hele land naar de tering gaat en dat iedereen arm is.
Dat is natuurlijk het andere uiterste, maar als veel mensen honderden euro's per maand extra aan G/W/L kwijt zijn ligt het voor de hand dat dat problemen geeft.
pi_205910084
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:48 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Oké kerel! Ouwe wijsgeer. :) ;)
Veel plezier in je ivoren toren!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:54:38 #39
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205910129
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:52 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Veel plezier in je ivoren toren !
Correctie: het is een villa. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:56:43 #40
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205910168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:52 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Duh, natuurlijk vreet je dat alleen op. :|W
En langer dan twee dagen moet je ze ook niet bewaren.

Nee, maar die kleine 'flutdingetjes' zijn prima voor 2 a 3 personen. Niks mis mee. Ze zijn echt superlekker ook nog. :9
Zeker voor kinderen die hebben daar echt genoeg aan.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 9 september 2022 @ 18:57:42 #41
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205910184
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
Oh zeker. Maar als je zelf appeltaart maakt dan maak je natuurlijk niet zo'n klein flutdingetje. dan kom je echt wel op een appeltaart zoals die van E12 of ietsje kleiner. En dan krijg je je ovenkosten er gemakkelijk uit.

Ik heb het niet uitgerekend maar als je oven 1 uur aanstaat x 1,5 Kwh x 88 ct (tegenwoordig zie ik :o ) dan kom je op grofweg E 1,50 uit.
En de vaatwas?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:00:00 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205910213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:57 schreef britneycheers het volgende:
En de vaatwas?
Een vaatwasser in een huis dat op zijn bestedingsruimte moet passen :?

met een KWh prijs van 88 cent :{
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:02:36 #43
338319 ZarB
Piña colada
pi_205910257
Kinderen komen aan in de zomervakantie want sporten is te duur en witbrood lekker goedkoop. Kwestie van armoede? Kwestie van verkeerde prioriteiten. Voetballen op straat is gratis, wandelen/rennen is gratis, speeltuintjes zijn gratis en dat eeuwige gewauwel over ongezond eten is goedkoper dan gezond eten is ook al achterhaalt als de pest. In de VS misschien, in NL niet. Die kinderen eten gewoon teveel als ze aankomen. Geef die gezinnen budgetcoaching, ipv gratis eten. Overigens is dat ook wel een probleem van alle tijden, niet van nu.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:04:41 #44
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205910285
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:02 schreef ZarB het volgende:
Kinderen komen aan in de zomervakantie want sporten is te duur en witbrood lekker goedkoop. Kwestie van armoede? Kwestie van verkeerde prioriteiten. Voetballen op straat is gratis, wandelen/rennen is gratis, speeltuintjes zijn gratis en dat eeuwige gewauwel over ongezond eten is goedkoper dan gezond eten is ook al achterhaalt als de pest. In de VS misschien, in NL niet. Die kinderen eten gewoon teveel als ze aankomen. Geef die gezinnen budgetcoaching, ipv gratis eten. Overigens is dat ook wel een probleem van alle tijden, niet van nu.
En anticonceptie. In die Turkse gemeenschappen blijven die vrouwen maar kind na kind krijgen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205910313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:53 schreef thedeedster het volgende:
Ik heb jarenlang geld gedoneerd aan het armoedefonds. Misschien een idee voor anderen die dit ook heel triest vinden.

https://www.armoedefonds.nl/
Als de verhoging van het salaris/uitkeringen met 10% doorgaat, geef ik wel wat vaker iets aan de voedselbank, zodat ik zeker weet dat de onfortuinlijke mensen iets te eten krijgen.
pi_205910341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Een vaatwasser in een huis dat op zijn bestedingsruimte moet passen :?

met een KWh prijs van 88 cent :{
Een huishouden waarin elke dubbeltje omgedraaid moet worden zal überhaupt geen appeltaarten bakken mag ik hopen.
pi_205910356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:04 schreef britneycheers het volgende:

[..]
En anticonceptie. In die Turkse gemeenschappen blijven die vrouwen maar kind na kind krijgen.
Is dat zo? Misschien lang geleden maar tegenwoordig zijn Turken iets slimmer dan dat, imo.
Ik zie het vooral bij de oer-Nederlandse Tokkies, Marokkanen en vooral Afrikanen. Oh en Surinamers/Antilianen.

Maar het is inderdaad wel zo dat als het allemaal al krapjes gaat ze er gewoon nog een paar uitpoepen.
De staat regelt het wel. ;)
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:16:01 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205910432
Op de school waar mijn zoon werkt hebben ze standaard een pak knackebrod voor t geval dat iemand geen eten bij zich heeft. Alle kinderen hebben daar dus altijd wel iets te eten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205910439
Het zeiken op (het vermeende gedrag van) de minderbedeelden is weer populair, zie ik. Triest.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205910460
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:02 schreef ZarB het volgende:
Kinderen komen aan in de zomervakantie want sporten is te duur en witbrood lekker goedkoop. Kwestie van armoede? Kwestie van verkeerde prioriteiten. Voetballen op straat is gratis, wandelen/rennen is gratis, speeltuintjes zijn gratis en dat eeuwige gewauwel over ongezond eten is goedkoper dan gezond eten is ook al achterhaalt als de pest. In de VS misschien, in NL niet. Die kinderen eten gewoon teveel als ze aankomen. Geef die gezinnen budgetcoaching, ipv gratis eten. Overigens is dat ook wel een probleem van alle tijden, niet van nu.
leef jij in de realiteit?
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:19:14 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205910486
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:39 schreef Tengano het volgende:
Bovendien die appeltaartjes waar hier over gesproken wordt, dat zijn van die kleine flutdingetjes die je makkelijk in twee dagen in je eentje wegtikt. En dan hoef je nog niet eens een vreetbui te hebben.
Laatst bij de Plus een aardbeientaart gekocht die ik (inderdaad in 2 dagen) helemaal alleen heb opgegeten. Voelde me net een varkentje daarna.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:21:12 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205910511
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Een huishouden waarin elke dubbeltje omgedraaid moet worden zal überhaupt geen appeltaarten bakken mag ik hopen.
Dat lijkt mij onverstandig. In een bestaan waarin je het minder breed hebt is het belangrijk om op een creatieve manier hoogtepunten te verwezenlijken. Dat maakt namelijk dat je je toch 'rijk' kunt voelen. In het bijzonder als je zo'n hoogtepunt zelf gecreeerd hebt in plaats van dat je het aftikt met je pinpas.

Het geeft een vermogend en voldaan gevoel. Daarom is het ook zo belangrijk in bijvoorbeeld overlevingssituaties, als je bijna helemaal niks hebt, om voortdurend bezig te zijn met je leefomstandigheden te verbeteren. Dat is essentieel voor je moraal. En met een beter moraal ben je beter bestand je problemen aan te gaan. Iets wat eigenlijk ieder mens moet, ongeacht de grootte van je beurs. Daarom sprak ik al eerder over slachtoffergedrag wat funest is voor mensen die weinig te besteden hebben. Dan kan het heel gemakkelijk en snel bergafwaarts met je gaan.

Omgaan met geld en vooral met weinig geld vereist niet alleen creativiteit maar ook een mentale insteek, geloof en vertrouwen in jezelf dat je ongeacht je omstandigheden zult standhouden en je je situatie de baas zult blijven. En met die laatste aspecten is het vaak minder goed gesteld. En met drie dagen niet eten zit je dan al royaal onder de maat en heb je het voor je kinderen wat dat betreft dus laten liggen. Onvoldoende zorg en zeer slecht geprioriteerd dus.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:22:38 #53
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205910531
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:16 schreef probeer het volgende:
Het zeiken op (het vermeende gedrag van) de minderbedeelden is weer populair, zie ik. Triest.
Dat is wel erg gemakkelijk praten.

Nou, veel (lang niet alles hoor) heeft toch ook best te maken met bepaalde leefwijzen/problemen van verschillende aard binnen de betreffende milieus zoals verkeerde omgang met geld. Velen houden deze leefwijze gaarne in stand en kunnen daar tegen beter weten in geen afstand van doen, weigerden hulp e.d., zo jammer! -O-

Dan moet de overheid soms bijspringen inderdaad.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205910547
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dat lijkt mij onverstandig. In een bestaan waarin je het minder breed hebt is het belangrijk om op een creatieve manier hoogtepunten te verwezenlijken. Dat maakt namelijk dat je je toch 'rijk' kunt voelen. In het bijzonder als je zo'n hoogtepunt zelf gecreeerd hebt in plaats van dat je het aftikt met je pinpas.

Het geeft een vermogend en voldaan gevoel. Daarom is het ook zo belangrijk in bijvoorbeeld overlevingssituaties, als je bijna helemaal niks hebt, om voortdurend bezig te zijn met je leefomstandigheden te verbeteren. Dat is essentieel voor je moraal. En met een beter moraal ben je beter bestand je problemen aan te gaan. Iets wat eigenlijk ieder mens moet, ongeacht de grootte van je beurs. Daarom sprak ik al eerder over slachtoffergedrag wat funest is voor mensen die weinig te besteden hebben. Dan kan het heel gemakkelijk en snel bergafwaarts met je gaan.

Omgaan met geld en vooral met weinig geld vereist niet alleen creativiteit maar ook een mentale insteek, geloof en vertrouwen in jezelf dat je ongeacht je omstandigheden zult standhouden en je je situatie de baas zult blijven. En met die laatste aspecten is het vaak minder goed gesteld. En met drie dagen niet eten zit je dan al royaal onder de maat en heb je het voor je kinderen wat dat betreft dus laten liggen. Onvoldoende zorg en zeer slecht geprioriteerd.
Goed gezegd, helemaal waar.
pi_205910612
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:02 schreef ZarB het volgende:
Kinderen komen aan in de zomervakantie want sporten is te duur en witbrood lekker goedkoop. Kwestie van armoede? Kwestie van verkeerde prioriteiten. Voetballen op straat is gratis, wandelen/rennen is gratis, speeltuintjes zijn gratis en dat eeuwige gewauwel over ongezond eten is goedkoper dan gezond eten is ook al achterhaalt als de pest. In de VS misschien, in NL niet. Die kinderen eten gewoon teveel als ze aankomen. Geef die gezinnen budgetcoaching, ipv gratis eten. Overigens is dat ook wel een probleem van alle tijden, niet van nu.
Dit hè. Je hoeft niet op een sportclub te zitten om te bewegen. Maar stoer met je vriendjes ergens hangen is veel toffer dan op een veld ergens gaan voetballen. En een appel is goedkoper dan een pak koeken of frikandelbroodje maar natuurlijk koop je dat niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:30:46 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205910621
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Een huishouden waarin elke dubbeltje omgedraaid moet worden zal überhaupt geen appeltaarten bakken mag ik hopen.
Appeltaart waarschijnlijk niet, met alle ingredïenten en deze energieprijzen ben je veel duurder uit als je zelf bakt.
Maar met andere maaltijden meestal niet.

Pasta is bijvoorbeeld een topgerecht. Daar kun je echt van alles en nog wat in doen, en je kunt porties maken voor een paar dagen. Vaak hoef je alleen maar wat ui, knoflook, en wat goedkoop gehakt er in te doen. Smaakt gewoon goed.

Of van die Japanse noedels met wat kip en allerlei groenten, gewoon op standje lava kort roerbakken in een wok en dan nog wat sojasaus er bij gooien.

Of cowboyvoedsel, zoals kapucijners met spek, ui, en azijn.

Heb mijn studententijd met een volle maag overleefd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205910630
Ben ik nou de enige die dan denkt; loop naar de buren? Of naar familie? Vrienden? Collega's? Je laat je kind toch niet 3 dagen verhongeren :?

Ik snap dat het een hele nare situatie is, maar mensen helpen echt wel. Als iemand hier uit de buurt voor mijn deur zou staan met een kind dat 3 dagen niet gegeten heeft dan trek ik m'n koelkast wel leeg hoor. Maakt mij niet uit of ik die mensen nou ken of niet.

Vreemd verhaal. De schaamte zal wel diep zitten :N
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:34:01 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205910677
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ik nou de enige die dan denkt; loop naar de buren? Of naar familie? Vrienden? Collega's? Je laat je kind toch niet 3 dagen verhongeren
Trots is een interessant dingetje. Sommige mensen willen nu eenmaal niet bij andere mensen de bedelaar uithangen. Blijkbaar ook niet als je kind honger heeft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:37:05 #59
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205910726
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ik nou de enige die dan denkt; loop naar de buren? Of naar familie? Vrienden? Collega's? Je laat je kind toch niet 3 dagen verhongeren :?

Ik snap dat het een hele nare situatie is, maar mensen helpen echt wel. Als iemand hier uit de buurt voor mijn deur zou staan met een kind dat 3 dagen niet gegeten heeft dan trek ik m'n koelkast wel leeg hoor. Maakt mij niet uit of ik die mensen nou ken of niet.

Vreemd verhaal. De schaamte zal wel diep zitten :N
Klopt en niet alleen buren dus. Ik denk dat er voldoende instanties zijn die, als je je situatie uitlegt, je graag willen helpen en ook ongetwijfeld iets willen doneren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205910731
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:22 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat is wel erg gemakkelijk praten.

Nou, veel (lang niet alles hoor) heeft toch ook best te maken met bepaalde leefwijzen/problemen van verschillende aard binnen de betreffende milieus zoals verkeerde omgang met geld. Velen houden deze leefwijze gaarne in stand en kunnen daar tegen beter weten in geen afstand van doen, weigerden hulp e.d., zo jammer! -O-

Dan moet de overheid soms bijspringen inderdaad.
Er zitten veel van die arme mensen met bepaalde leefwijzen in jouw Haarlemse kringen ja? Wat weet je dat toch allemaal goed zeg.

Het kan bij jou inderdaad nooit aan het systeem liggen, wanneer je er zelf zo van profiteert. Kelderende koopkracht bij het gros van de bevolking, immense en nog steeds groeiende vermogensongelijkheid. Nee, het ligt natuurlijk aan het gedrag van al die mensen die je helemaal niet kent en ook nooit contact mee hebt.

Blijf vooral pochen met je Zuid-as praatjes, maakt je mening over de minima echt heel geloofwaardig :')

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 09-09-2022 19:42:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_205910736
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Appeltaart waarschijnlijk niet, met alle ingredïenten en deze energieprijzen ben je veel duurder uit als je zelf bakt.
Maar met andere maaltijden meestal niet.

Pasta is bijvoorbeeld een topgerecht. Daar kun je echt van alles en nog wat in doen, en je kunt porties maken voor een paar dagen. Vaak hoef je alleen maar wat ui, knoflook, en wat goedkoop gehakt er in te doen. Smaakt gewoon goed.

Of van die Japanse noedels met wat kip en allerlei groenten, gewoon op standje lava kort roerbakken in een wok en dan nog wat sojasaus er bij gooien.

Of cowboyvoedsel, zoals kapucijners met spek, ui, en azijn.

Heb mijn studententijd met een volle maag overleefd.
Same here, heb zelfs nog een studentenkookboek liggen voor cheap ass, maar wel fatsoenlijke gerechten.
pi_205910765
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ik nou de enige die dan denkt; loop naar de buren? Of naar familie? Vrienden? Collega's? Je laat je kind toch niet 3 dagen verhongeren :?

Ik snap dat het een hele nare situatie is, maar mensen helpen echt wel. Als iemand hier uit de buurt voor mijn deur zou staan met een kind dat 3 dagen niet gegeten heeft dan trek ik m'n koelkast wel leeg hoor. Maakt mij niet uit of ik die mensen nou ken of niet.

Vreemd verhaal. De schaamte zal wel diep zitten :N
Maar wat als de buren, familie, vrienden dit elke 2 weken eens meemaken? Dan ben je dat toch snel beu?

Persoonlijk zou ik best iemand in nood willen helpen, 2 max 3 keer en daarna zal het mij beginnen te irriteren en zal er ook klaar mee zijn. En zo zullen veel mensen denken; ´Ik ben wel goed maar niet gek!´

Het is niet de schuld noch de verantwoordelijkheid van de buren, familie, vrienden en al helemaal niet van collega's.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:42:13 #63
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205910821
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zitten veel van die arme mensen met bepaalde leefwijzen in jouw Haarlemse kringen ja? Wat weet je dat toch allemaal goed zeg.
En dat durft u in twijfel te trekken :? In de regel is men daar prima op de hoogte van wat er speelt onder de bevolking hoor, zo ook waar het eventueel misgaat.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205910857
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:42 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En dat durft u in twijfel te trekken :? In de regel is men daar prima op de hoogte van wat er speelt onder de bevolking hoor, zo ook waar het eventueel misgaat.
Ik trek bij jou heel veel aan twijfel ja. Voornamelijk je morele kompas. En dus inderdaad je vermogen tot inzicht in mensen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205910870
En vaak blijft het niet bij wat eten doneren, een andere keer willen ze geld lenen..en dan weer dit, dat.
Nee, daar zou ik geen zin in hebben. :{w
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:45:10 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205910881
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Er zitten veel van die mensen in jouw Haarlemse kringen ja? Wat weet je dat toch allemaal goed zeg.
Laatst had iemand daar wat aandelen verloren en moest maar genoegen nemen met een eenvoudige witte Chardonnay in plaats van een Château Rothschild Sauvignon.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:46:37 #67
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205910907
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laatst had iemand daar wat aandelen verloren en moest maar genoegen nemen met een eenvoudige witte Chardonnay in plaats van een Château Rothschild Sauvignon.
:D
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_205910921
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:39 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Maar wat als de buren, familie, vrienden dit elke 2 weken eens meemaken? Dan ben je dat toch snel beu?

Persoonlijk zou ik best iemand in nood willen helpen, 2 max 3 keer en daarna zal het mij beginnen te irriteren en zal er ook klaar mee zijn. En zo zullen veel mensen denken; ´Ik ben wel goed maar niet gek!´

Het is niet de schuld noch de verantwoordelijkheid van de buren, familie, vrienden en al helemaal niet van collega's.
Dit dus. Ik zou zo'n vrouw ook heus wel helpen, maar niet als het een gebed zonder eind blijkt te zijn.
Dat is namelijk geen hulp meer, maar dweilen met de kraan open.
Structuele hulp bieden; die vrouw wegwijs maken in haar huishoudboekje, haar leren wat belangrijk is in een noodsituatie, enz.
  vrijdag 9 september 2022 @ 19:51:04 #69
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205910969
quote:
18s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:44 schreef Bep-Vetklep het volgende:
En vaak blijft het niet bij wat eten doneren, een andere keer willen ze geld lenen..en dan weer dit, dat.
Nee, daar zou ik geen zin in hebben. :{w
Ja, je hebt het dan over types als bodemloze put die hun hun eigen gebruiken niet kunnen (willen) veranderen. En in dat geval wordt jou gevraagd om tekorten aan te vullen. Ik heb ze ook meegemaakt. Ik leende een keer iets van 1000 euro aan iemand die een aankoop wilde doen en ik wilde hem daarbij helpen omdat hij om mijn hulp vroeg. Ik zou het geld later terugkrijgen.

Dat duurde de nodige maanden maar hij verzekerde mij dat ik het terug zou krijgen. Op een dag vertelde hij me met veel vreugde dat hij een auto had gekocht. Ik was verbaasd want ik dacht dat hij geen geld had en mij niet terug kon betalen.
Mijn 'vriend': "Ja, nu even niet want ik heb net een auto gekocht." Afijn u kent dit soort situaties en levenslessen wel hoop ik.

#parasiet

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 09-09-2022 19:57:25 ]
pi_205911004
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:31 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ik nou de enige die dan denkt; loop naar de buren? Of naar familie? Vrienden? Collega's? Je laat je kind toch niet 3 dagen verhongeren :?

Ik snap dat het een hele nare situatie is, maar mensen helpen echt wel. Als iemand hier uit de buurt voor mijn deur zou staan met een kind dat 3 dagen niet gegeten heeft dan trek ik m'n koelkast wel leeg hoor. Maakt mij niet uit of ik die mensen nou ken of niet.

Vreemd verhaal. De schaamte zal wel diep zitten :N
Mee eens. Ik denk dat er hier meer aan de hand is.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:00:40 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205911132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:53 schreef nomina het volgende:
Mee eens. Ik denk dat er hier meer aan de hand is.
Absoluut. Het moet ongetwijfeld iemand uit KLB zijn.
pi_205911148
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, je hebt het dan over types als bodemloze put die hun hun eigen gebruiken niet kunnen (willen) veranderen. En in dat geval wordt jou gevraagd om tekorten aan te vullen. Ik heb ze ook meegemaakt. Ik leende een keer iets van 1000 euro voor iemand die een aankoop wilde doen en ik wilde hem daarbij helpen. Ik zou het geld later terugkrijgen.

Dat duurde de nodige maanden maar hij verzekerde mij dat ik het terug zou krijgen. Op een dag vertelde hij me met veel vreugde dat hij een auto had gekocht. Ik was verbaasd want ik dacht dat hij mij niet terug kon betalen. "Ja, nu even niet want ik heb net een auto gekocht." Afijn u kent dit soort situaties en levenslessen wel hoop ik.

#parasiet
Zeker ken ik de soorten situaties en vooral de levenslessen.

Maar ik heb het over 10-20 euro ter leen, niet over 1000. Dat heb ik geeneens!
En had ik het wel zou ik ook niet zo dom zijn dat uit te lenen. :N :W
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:02:25 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205911165
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:01 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Zeker ken ik de soorten situaties en vooral de levenslessen.

Maar ik heb het over 10-20 euro ter leen, niet over 1000. Dat heb ik geeneens!
En had ik het wel zou ik ook niet zo dom zijn dat uit te lenen. :N :W
In die tijd was ik nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed van vertrouwen en ik dacht dat hij mijn beste vriend was :@

En daarom kwam hij ook naar mij toe natuurlijk :D
pi_205911175
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:39 schreef Bep-Vetklep het volgende:

[..]
Maar wat als de buren, familie, vrienden dit elke 2 weken eens meemaken? Dan ben je dat toch snel beu?

Persoonlijk zou ik best iemand in nood willen helpen, 2 max 3 keer en daarna zal het mij beginnen te irriteren en zal er ook klaar mee zijn. En zo zullen veel mensen denken; ´Ik ben wel goed maar niet gek!´

Het is niet de schuld noch de verantwoordelijkheid van de buren, familie, vrienden en al helemaal niet van collega's.
Als bijv mijn zus zou zeggen dat ze haar kinderen niet te eten kon geven zou ik ze helpen zo lang als nodig, maar dan wel onder de voorwaarde dat ik mee mag denken in haar financiën.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:07:43 #75
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205911257
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:02 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Als bijv mijn zus zou zeggen dat ze haar kinderen niet te eten kon geven zou ik ze helpen zo lang als nodig, maar dan wel onder de voorwaarde dat ik mee mag denken in haar financiën.
Ja zou hetzelfde doen, of een hulpinstantie inschakelen, iets van schuldhulpverlening/budgetbeheer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205911273
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:02 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Als bijv mijn zus zou zeggen dat ze haar kinderen niet te eten kon geven zou ik ze helpen zo lang als nodig, maar dan wel onder de voorwaarde dat ik mee mag denken in haar financiën.
Fair enough. Plus het is je zus, niet een buur.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:09:01 #77
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205911283
Dit type mensen wil wel graag je hulp en je geld maar niet je advies en al helemaal geen bemoeienis ;)
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:10:37 #78
338319 ZarB
Piña colada
pi_205911309
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:17 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
leef jij in de realiteit?
Zeker. En ik zie héél veel gezinnen zoals beschreven. Vergeet dan vooral de 4 huisdieren en de sloffen sigaretten niet. Ik ontken armoede niet, maar stellen dat het te duur is om gezond te eten en kinderen te laten bewegen terwijl ze na de zomervakantie dikker zijn is echt een kwestie van gebrek aan verantwoordelijkheid en/of kennis. Dus richt de hulp daarop.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:11:41 #79
338319 ZarB
Piña colada
pi_205911331
Dubbel
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205911352
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:09 schreef Tengano het volgende:
Dit type mensen wil wel graag je hulp en je geld maar niet je advies en al helemaal geen bemoeienis ;)
En dit.
  Beste debater 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 20:32:11 #81
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205911640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, je hebt het dan over types als bodemloze put die hun hun eigen gebruiken niet kunnen (willen) veranderen. En in dat geval wordt jou gevraagd om tekorten aan te vullen. Ik heb ze ook meegemaakt. Ik leende een keer iets van 1000 euro aan iemand die een aankoop wilde doen en ik wilde hem daarbij helpen omdat hij om mijn hulp vroeg. Ik zou het geld later terugkrijgen.

Dat duurde de nodige maanden maar hij verzekerde mij dat ik het terug zou krijgen. Op een dag vertelde hij me met veel vreugde dat hij een auto had gekocht. Ik was verbaasd want ik dacht dat hij geen geld had en mij niet terug kon betalen.
Mijn 'vriend': "Ja, nu even niet want ik heb net een auto gekocht." Afijn u kent dit soort situaties en levenslessen wel hoop ik.

#parasiet
Die ervaringen heb ik ook. En nog steeds geen enkele aandrang om overal "eigen schuld" te roepen om mezelf een deug-boner te geven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:37:14 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205911713
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die ervaringen heb ik ook. En nog steeds geen enkele aandrang om overal "eigen schuld" te roepen om mezelf een deug-boner te geven.
En wat doe je nu dan ;)

Mr Perfect :')
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:56:57 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205911963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die ervaringen heb ik ook. En nog steeds geen enkele aandrang om overal "eigen schuld" te roepen om mezelf een deug-boner te geven.
Ben je wel wijzer geworden met het uitlenen van geld ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 20:57:32 #84
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205911969
Je zult je maar zó druk maken over een kind(!) een boterhammetje geven. :')
Breitling - Instruments for Professionals
  Beste debater 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 20:58:34 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205911979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ben je wel wijzer geworden met het uitlenen van geld ?
Absoluut.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:58:58 #86
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205911982
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:55 schreef Scjvb het volgende:

[..]
En natuurlijk wil niemand dat op z'n geweten hebben. ;)

Maar het zal allemaal best wel meevallen
Hoezo? Net zoals die paupers die we hier bediscussiëren is het gewoon zijn eigen schuld als hij dood neervalt van de stress om andermans villa.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 9 september 2022 @ 20:59:51 #87
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205911994
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hoezo? Net zoals die paupers die we hier bediscussiëren is het gewoon zin eigen schuld als hij dood neervalt van de stress om andermans villa.
:D
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Beste debater 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 21:21:31 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205912365
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
En wat doe je nu dan ;)

Mr Perfect :')
Wat is daar 'perfect' aan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205912399
Bizar dit. In mijn supermarkt is een brood maar 2 euro en salade of vleeswaar ook rond doe koers. Als je niet eens die 4 euro op kan brengen, bizarre tijden. :(

Kun je nagaan dat je niet rookt, geen huisdieren hebt, nooit eten besteld of afhaald en nooit uitgaat of uit eten gaat en dan alsnog niet 4 euro per 3 dagen op kan brengen. :(
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:26:02 #90
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205912438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:24 schreef GerryDV het volgende:
Bizar dit. In mijn supermarkt is een brood maar 2 euro en salade of vleeswaar ook rond doe koers. Als je niet eens die 4 euro op kan brengen, bizarre tijden. :(

Kun je nagaan dat als je niet rookt, geen huisdieren hebt, nooit eten besteld of afhaalt en nooit uitgaat of uit eten gaat en dan alsnog niet 4 euro per 3 dagen op kan brengen. :(
Nou ja, het is wel zo dat vooral deze informatie nou juist ontbreekt in de OP :{
pi_205912448
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:24 schreef GerryDV het volgende:
Bizar dit. In mijn supermarkt is een brood maar 2 euro
Kan goedkoper zelfs. Ong. 1 euro voor een heel brood.
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 21:27:42 #92
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205912460
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:20 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Het komt voor, zeker.
Maar dit soort verhalen zijn in de meeste gevallen behoorlijk aangedikt, niet op volledige waarheid berust, van één kant belicht zonder ook maar één kritische noot naar de verantwoordelijke zelf. In dit geval de ouder.

En niet onbelangrijk; het levert aandacht ophef, clicks en geld op. :P
Hoe is dat nog relevant als het dus voorkomt dan? Dan komt het toch voor? Of dat voor deze specifieke situatie zo is maakt dan toch niet meer uit?

Er zijn kinderen in deze situatie. Maar vooral verder baggeren over taartjes is dan beter ja.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205912513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 18:09 schreef Tengano het volgende:
Nou voor de mensen die hun bestedingsruimte goed in de gaten moeten houden, is het zelf bakken van een appeltaart wellicht toch niet zo'n goed idee.

Beter gaan ze dan voor pannenkoeken, wentelteefjes ^O^ of een oud Hollands pepernoten recept bijvoorbeeld. Echter pepernoten (GEEN kruidnoten :( ) zijn immers wel teringduur. En het wordt onderhand een beetje de tijd <O)

De avonden worden korter, het weer wordt iets guurder en ik heb vandaag zelfs al mijn eerste stamppot boerenkool op :9~

En een ander voordelig en gezellig recept waar kinderen ook gek op zijn is watergruwel (met parelgort).
Maar hoe zit het nou met die stoofperen die ik kan plukken?
  Redactie Frontpage vrijdag 9 september 2022 @ 21:34:49 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_205912549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:19 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Ja? Letterlijk zelfs? Jetten kiest ervoor om economisch oorlog te voeren.
Ik wist niet dat Jetten alles beslist in Den Haag. Dank voor de verheldering.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 9 september 2022 @ 21:49:29 #97
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_205912792
Het welzijn of lot van (tot soms de allerliefste) kinderen ligt inderdaad altijd zeer gevoelig, en dat weet men hier heel soms ook uit ervaring. Maar ondanks het af en toe moeten aanbrengen van nuances qua onderwerp, is dat lang niet altijd onterecht gebleken.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:09:50 #98
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205913086
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:49 schreef Scjvb het volgende:
Maar ondanks het af en toe moeten aanbrengen van nuances qua onderwerp, is dat lang niet altijd onterecht gebleken.
Dit. Duidelijker is het niet te stellen.
pi_205913292
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 20:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die ervaringen heb ik ook. En nog steeds geen enkele aandrang om overal "eigen schuld" te roepen om mezelf een deug-boner te geven.
Die anekdotische gevallen kennen we allemaal wel. Net zoals we ook allemaal wel enkele vermogende mensen kennen met een gat in hun hand (maar gelukkig voor hun, is dat in hun geval niet zo'n probleem).

Maarja, het blijkt weer eens zeer populair om dat te generaliseren naar een gehele bevolkingsgroep, om daarmee de statistisch zeer duidelijk aantoonbare financiële problematiek van mensen in dit land te bagatelliseren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205913442
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Eergister nog eentje gemaakt. Met appelen uit eigen tuin, en 175 gram roomboter (wat voor ~2,40 per 250 gram gaat, zeker duur maar lang geen 4 euro).
Stroom?
pi_205913483
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Stroom?
Vast contract met sterke prijzen.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 22:45:09 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205913571
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Grote mond over budgetteren, niks mis met de AH versie. Dan nemen ze maar een kleinere punt. En deze week heb je voor ¤5,- twee taartje. Nog steeds goedkoper dan de Hema.
Wie is 'ze'?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205913592
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wist je trouwens dat er mensen zijn die hele kunstwerken maken van zo'n appeltaart? Die bovenkant kun je met een beetje tijd, passie en liefde heel mooi maken als je blaadjes van dat deeg maakt en die een beetje inkerft. Met wat eigeel krijgt het na het bakken dan een heel mooi herfst effect.

Het is al weer een tijdje terug, maak de laatste keer heb ik ook mijn eigen creatie gemaakt en dat geeft nog meer voldoening. Ben helaas de foto kwijt, maar hier heb je er eentje die op internet staat. Maar er staan nog veel meer voorbeelden. Ik denk trouwens dat je dit type appeltaarten meer in Engeland of Amerika ziet, want daar vinden ze dat bakken veel meer 'cozy' (knus). Maar mensen hier lopen liever ff naar de HEMA :7

[ afbeelding ]
Ok, ik vind een kek ruitjespatroon op de bovenkant met het restdeeg altijd erg mooi ogen. Maar ik word al moe als ik deze decoraties zie.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 22:47:47 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205913609
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:46 schreef potjecreme het volgende:

[..]
mensen met een beperkt budget die ah appeltaartje kopen in de bonus.
Ik weet het niet, maar dit topic ging eens over een specifieke situatie. Ik denk dat mensen in die situatie niet bezig zijn met een appeltaartje, hoe klein de punt ook is.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:49:06 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205913624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:46 schreef probeer het volgende:
Ok, ik vind een kek ruitjespatroon op de bovenkant met het restdeeg altijd erg mooi ogen. Maar ik word al moe als ik deze decoraties zie.
Deze is bijna zonde om op te eten zo mooi is ie :o
pi_205913628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik weet het niet, maar dit topic ging eens over een specifieke situatie. Ik denk dat mensen in die situatie niet bezig zijn met een appeltaartje, hoe klein de punt ook is.
Ik antwoordde dan ook op een zeikerd.Lees nog eens wat ik zei. Ga hem aanvallen :{w
pi_205913641
Haal Afrika naar Nederland. Ja dan krijg je dit
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 22:52:03 #108
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205913664
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik antwoordde dan ook op een zeikerd.Lees nog eens wat ik zei. Ga hem aanvallen :{w
Ik val niemand aan. Ik stel dat in het licht van waar dit topic over begon een appeltaartje helemaal niet aan de orde is. Met dat ik ook het verhaal raar vindt, maar dát er mensen in deze situatie zitten, en daarmee dus ook kinderen, is schrijnend.

Te meer omdat de mensen die hier pogen lollig te doen moord en brand schreeuwen als ze zelf aan de verkeerde kant van wat dan ook staan.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:52:06 #109
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205913665
Een heel weekend niet eten heb ik gelukkig nooit gezien. Ik heb wel leerlingen gehad die elke morgen erg blij waren met onze dagstart-thee-met-ontbijtkoek. Dan kwam ik later bij hen op huisbezoek en zag ik een 65miljoeninch-ultraHDtv met boombox en surround system in de ene kamer en kale matrassen en ongehoesde dekbedden in de andere. Iets met educatie ipv subsidiëring?
Prrrrr
  vrijdag 9 september 2022 @ 22:59:14 #110
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205913759
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:52 schreef mspoez het volgende:
Een heel weekend niet eten heb ik gelukkig nooit gezien. Ik heb wel leerlingen gehad die elke morgen erg blij waren met onze dagstart-thee-met-ontbijtkoek. Dan kwam ik later bij hen op huisbezoek en zag ik een 65miljoeninch-ultraHDtv met boombox en surround system in de ene kamer en kale matrassen en ongehoesde dekbedden in de andere. Iets met educatie ipv subsidiëring?
Inderdaad, meestal is zoiets eerder een casus voor de jeugdzorg. Als je geen geld hebt kun je altijd nog droog brood eten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:03:38 #111
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_205913806
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Inderdaad, meestal is zoiets eerder een casus voor de jeugdzorg. Als je geen geld hebt kun je altijd nog droog brood eten.
Oneens. Dit soort casussen zijn eerder voor maatschappelijke/sociale zorg, mensen die niet snappen hoe de wereld werkt zijn niet per definitie ook slechte ouders.
Prrrrr
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:06:15 #112
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205913842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:03 schreef mspoez het volgende:

[..]
Oneens. Dit soort casussen zijn eerder voor maatschappelijke/sociale zorg, mensen die niet snappen hoe de wereld werkt zijn niet per definitie ook slechte ouders.
Oneens, direct kinderen afnemen in een dergelijke casus, maatschappelijke hulp is weggegooid geld. Dit zijn per definitie slechte ouders.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:12:45 #113
338319 ZarB
Piña colada
pi_205913918
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wist je trouwens dat er mensen zijn die hele kunstwerkjes maken van zo'n appeltaart? Die bovenkant kun je met een beetje tijd, passie en liefde heel mooi maken als je blaadjes van dat deeg maakt en die een beetje inkerft. Met wat eigeel krijgt na het bakken dan een heel mooi herfst effect. Het is al weer een tijdje terug, maak de laatste keer heb ik ook mijn eigen creatie gemaakt en dat geeft nog meer voldoening O+

Ben helaas de foto kwijt, maar hier heb je er eentje die op internet staat. Maar er staan nog veel meer voorbeelden. Ik denk trouwens dat je dit type appeltaarten meer in Engeland of Amerika ziet, want daar vinden ze dat bakken veel meer 'cozy' (knus). En mensen hier lopen liever ff naar de HEMA :7

[ afbeelding ]
Wat cool. Dat ga ik ook een x doen dit najaar
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator vrijdag 9 september 2022 @ 23:22:36 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205914015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Inderdaad, meestal is zoiets eerder een casus voor de jeugdzorg. Als je geen geld hebt kun je altijd nog droog brood eten.
Dat kunnen ook de mensen die nu ineens 700 euro per maand energie moeten betalen. Die kunnen ook allemaal niet met geld omgaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 9 september 2022 @ 23:25:56 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205914056
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat kunnen ook de mensen die nu ineens 700 euro per maand energie moeten betalen. Die kunnen ook allemaal niet met geld omgaan.
Dan nog blijft eten belangrijker als verwarming. Als je een dergelijke afweging niet kunt maken kunnen de kinderen beter afgenomen worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 10 september 2022 @ 00:21:46 #116
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205914734
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:12 schreef ZarB het volgende:
Wat cool. Dat ga ik ook een x doen dit najaar
Ja gaaf he! Je moet eigenlijk wel eerst zorgen dat je een paar vormpjes hebt om die blaadjes mee uit te steken. En als je naar een kringloopwinkel gaat kun je voor een paar dubbeltjes wat verschillende vormpjes scoren. Met een mesje kun je dan wat kerfjes erin maken zodat ze wat 'realistischer' worden. Zelf had ik die vormpjes destijds niet en toen had ik zulke blaadjes met de hand uitgesneden. Maar het is wel hartstikke leuk om te doen inderdaad, en je gaat er zeker een foto van maken als je klaar bent :D
pi_205914813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 22:52 schreef mspoez het volgende:
Een heel weekend niet eten heb ik gelukkig nooit gezien. Ik heb wel leerlingen gehad die elke morgen erg blij waren met onze dagstart-thee-met-ontbijtkoek. Dan kwam ik later bij hen op huisbezoek en zag ik een 65miljoeninch-ultraHDtv met boombox en surround system in de ene kamer en kale matrassen en ongehoesde dekbedden in de andere. Iets met educatie ipv subsidiëring?
Probleem in dat soort gezinnen is vaak ook dat ze die gigantische televisies op afbetaling kopen. Bij de supermarkt moet je gelijk aftikken….
pi_205915021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 00:27 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]
Probleem in dat soort gezinnen is vaak ook dat ze die gigantische televisies op afbetaling kopen. Bij de supermarkt moet je gelijk aftikken….
Dit is een beetje profilering die niet voor iedereen op hoeft te gaan. Bovendien zit iemand die makkelijk praten heeft niet direct in de armoede als er een tv wordt gekocht met een dure vakantie en vanalles erachteraan. We hoeven niet een leeg huis te zien voor we wat empathie kunnen opbrengen.

Soms krijgt men ook spul of haalt men een tweedehands artikel. Dan is het niet eerlijk om te wijzen op iets wat tegenwoordig niet eens meer een luxe artikel is.
pi_205915143
in de NRC staat onderaan vaak een IKje, ik kopiëer deze:

Voor de ingang van supermarkt vraagt een man of ik iets voor hem wil meenemen: „Een Peijnenburg-koek met van die witte puntjes graag.” Vooruit. Op dat moment komt een vrouw uit de zaak en geeft dezelfde man een doos kattenbrokjes. Alsjeblieft. Dankuwel. Als ik weer buiten kom met de koek met kandijsuiker, moet ik even wachten want de man staat een nieuwe klant zijn bestelling op te geven. Ik vraag me af: zou hij zo elke dag boodschappen doen?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_205915565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat kunnen ook de mensen die nu ineens 700 euro per maand energie moeten betalen. Die kunnen ook allemaal niet met geld omgaan.
Thermo ondergoed een paar wollen dekens een thermo kan met thee een stapel goede boeken een vuiniszak met kaarsen en waxxine lichtjes kom je al een heel eind
En als je een gezin hebt lekker een paar ouderwetse bordspelen erbij leuk man
I will do what i must !!
  zaterdag 10 september 2022 @ 07:02:05 #121
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205915601
Waarom nemen diw teringlijerw dan kids

Wedden dat zw het uutgeven aan tabak en huisdieren
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205915819
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:22 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Dat is wel erg gemakkelijk praten.

Nou, veel (lang niet alles hoor) heeft toch ook best te maken met bepaalde leefwijzen/problemen van verschillende aard binnen de betreffende milieus zoals verkeerde omgang met geld. Velen houden deze leefwijze gaarne in stand en kunnen daar tegen beter weten in geen afstand van doen, weigerden hulp e.d., zo jammer! -O-

Dan moet de overheid soms bijspringen inderdaad.
Nee, veel heeft te maken met de buitenproportionele stijging van kosten voor het dagelijks leven op dit moment en niet omdat ze 'toch best een beetje niet met geld kunnen omgaan'.

Ik weet niet of je nu echt serieus bent of probeert te prikken, ik vind het net als die andere user wat ongepast.

Het zijn niet enkel de mensen die niet zo goed met geld om kunnen gaan of die niet willen werken die nu in de schulden komen of in armoede leven. Een hoop mensen die hun huishoudboekje op orde hebben en keihard werken voor een minimaal of redelijk loon komen nu ook in de problemen.
Net als vele ondernemers die hun energierekening zien stijgen tot soms wel een bedrag wat ze niet eens als omzet draaien per jaar.

Dit alles bagatelliseren (volgens je eigen woorden: Vanuit je villa) is naar mijn mening ongepast en destructief.
Ook voor de standaarden die jij mogelijk hanteert, de economie heeft er niets aan als steeds meer mensen 70 tot 90% kwijt zijn aan vaste lasten en boodschappen en geen ruimte hebben voor luxere uitgaven.
  zaterdag 10 september 2022 @ 08:52:34 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205915897
Leuk voor een regenachtige dag zoals vandaag.



[ Bericht 67% gewijzigd door Tengano op 10-09-2022 09:21:26 ]
  zaterdag 10 september 2022 @ 09:04:45 #124
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205915971
Ik snap wel dat de regering de kids van dit soort tuig afpakt

[ Bericht 1% gewijzigd door corehype op 10-09-2022 09:16:01 ]
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205916525
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 08:38 schreef FYazz het volgende:

[..]
Nee, veel heeft te maken met de buitenproportionele stijging van kosten voor het dagelijks leven op dit moment en niet omdat ze 'toch best een beetje niet met geld kunnen omgaan'.

Ik weet niet of je nu echt serieus bent of probeert te prikken, ik vind het net als die andere user wat ongepast.

Het zijn niet enkel de mensen die niet zo goed met geld om kunnen gaan of die niet willen werken die nu in de schulden komen of in armoede leven. Een hoop mensen die hun huishoudboekje op orde hebben en keihard werken voor een minimaal of redelijk loon komen nu ook in de problemen.
Net als vele ondernemers die hun energierekening zien stijgen tot soms wel een bedrag wat ze niet eens als omzet draaien per jaar.

Dit alles bagatelliseren (volgens je eigen woorden: Vanuit je villa) is naar mijn mening ongepast en destructief.
Ook voor de standaarden die jij mogelijk hanteert, de economie heeft er niets aan als steeds meer mensen 70 tot 90% kwijt zijn aan vaste lasten en boodschappen en geen ruimte hebben voor luxere uitgaven.
Precies dit ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205916546
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2022 08:52 schreef Tengano het volgende:
Leuk voor een regenachtige dag zoals vandaag.

Het lastige is dat dat boterdeeg zo snel zacht wordt, en je dan bijzonder voorzichtig moet zijn met je decoraties. Ik raad aan om het deeg tussentijds te koelen in de koelkast.



Dit was de mijne van een poosje terug. Had voor schuine ruitjes moeten gaan, oogt imo mooier. Toch erg tevreden. Je dient de decoraties op de bovenkant wel goed met ei te bestrijken voor het bakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 10-09-2022 10:19:48 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_205916644
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 08:38 schreef FYazz het volgende:

[..]
Nee, veel heeft te maken met de buitenproportionele stijging van kosten voor het dagelijks leven op dit moment en niet omdat ze 'toch best een beetje niet met geld kunnen omgaan'.
Als de kosten stijgen kun je er ook voor kiezen om minder uit te geven aan zaken die minder relevant zijn.

quote:
Het zijn niet enkel de mensen die niet zo goed met geld om kunnen gaan of die niet willen werken die nu in de schulden komen of in armoede leven. Een hoop mensen die hun huishoudboekje op orde hebben en keihard werken voor een minimaal of redelijk loon komen nu ook in de problemen.
Dat klopt, die zijn er. Maar er zijn er ook heel veel die met een minimumloon toch nog rond kunnen komen, ondanks de gestegen prijzen. Hoe verklaar je dat dan? Het heeft allemaal te maken met keuzes die mensen maken.

quote:
Dit alles bagatelliseren (volgens je eigen woorden: Vanuit je villa) is naar mijn mening ongepast en destructief.
Ook voor de standaarden die jij mogelijk hanteert, de economie heeft er niets aan als steeds meer mensen 70 tot 90% kwijt zijn aan vaste lasten en boodschappen en geen ruimte hebben voor luxere uitgaven.
Het verhaal in de OP bagatelliseer ik niet maar roepen dat het allemaal de schuld is van Rutte, de rijke man vanuit z'n villa of dat Nederland geen sociaal land meer is, dat is echt onzin.

Het enige wat is veranderd ten opzichte van twee decennia geleden is dat je er nu niet meer zo makkelijk mee weg komt als je er financieel een puinhoop van hebt gemaakt. De tijd dat je kon leven bij de dag en dat de overheid je rommel opruimde is echt voorbij.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 10 september 2022 @ 10:22:41 #128
338319 ZarB
Piña colada
pi_205916673
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 00:21 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja gaaf he! Je moet eigenlijk wel eerst zorgen dat je een paar vormpjes hebt om die blaadjes mee uit te steken. En als je naar een kringloopwinkel gaat kun je voor een paar dubbeltjes wat verschillende vormpjes scoren. Met een mesje kun je dan wat kerfjes erin maken zodat ze wat 'realistischer' worden. Zelf had ik die vormpjes destijds niet en toen had ik zulke blaadjes met de hand uitgesneden. Maar het is wel hartstikke leuk om te doen inderdaad, en je gaat er zeker een foto van maken als je klaar bent :D
Ik had al bedacht dat ik idd uitsteekvormpjes daarvoor ga halen haha. Anders is het teveel gedoe. En dan zelf even kerven. Het deeg vlechten kan ook niet heel ingewikkeld zijn lijkt me.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205916736
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:22 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik had al bedacht dat ik idd uitsteekvormpjes daarvoor ga halen haha. Anders is het teveel gedoe. En dan zelf even kerven. Het deeg vlechten kan ook niet heel ingewikkeld zijn lijkt me.
Ook voor jou; het deeg goed koel houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205916740
Een topic over armoede. Over mensen die "mogelijk" net de laatste honderden euro's aan het termijnbedrag voor de energieleverancier moeten afdragen en angst hebben voor wat nog aanstaande is. Inkomensflow die volledig onderwater is komen te staan omdat je de pech hebt van onredelijk hoge huurprijzen in de grote steden.

Fok: Er is ergens cake in de aanbieding. Laten we ook delen hoe we een cake moeten bakken. Die mensen zullen wel een tv hebben, waarom hebben ze geen geld voor eten?

Als er iemand op straat leeft: Ze willen dit zelf, hoeven dit niet te doen.

En dan ga je een keer dood of overleeft door verboden handeltjes.

Dit geeft mooi aan waarom een sociaal systeem moet bestaan. Anders ben je totaal afhankelijk van donaties waarin afgeroamt wordt of een celebrity voor wat Jezus-exposure een select deel eventjes helpt zoals in de VS.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 10-09-2022 12:17:04 ]
  zaterdag 10 september 2022 @ 10:34:22 #131
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205916789
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Een topic over armoede. Over mensen die "mogelijk" net de laatste honderden euro's aan het termijnbedrag voor de energieleverancier moeten afdragen en angst hebben voor wat nog aanstaande. Inkomensflow die volledig onderwater is komen te staan omdat je de pech hebt van onredelijk hoge huurprijzen in de grote steden.

Fok: Er is ergens cake in de aanbieding. Laten we ook delen hoe we een cake moeten bakken. Die mensen zullen wel een tv hebben, waarom hebben ze geen geld voor eten?

Als er iemand op straat leeft: Ze willen dit zelf, hoeven dit niet te doen.

En dan ga je een keer dood of overleeft door verboden handeltjes.

Dit geeft mooi aan waarom een sociaal systeem moet bestaan. Anders ben je totaal afhankelijk van donaties waarin afgeroamt wordt of een celebrity voor wat Jezus-exposure een select deel eventjes helpt zoals in de VS.
Jammer dat je het niet begrepen hebt. We hebben wel ons best gedaan.

En alvast: nee ik ga het niet nog een keer uitleggen. Veel plezier in je eigen bubbel.
  zaterdag 10 september 2022 @ 10:35:47 #132
338319 ZarB
Piña colada
pi_205916800
Een topic over gezinnen waarvan de kinderen in de zomervakantie te dik worden (=veel eten, weinig bewegen) en de oplossing is dat ze gratis eten moeten krijgen neem ik sowieso niet serieus. Als het ging om gezinnen die echt geen cent hadden en helemaal geen eten kunnen kopen (dus ook geen chips en witbrood) dan wordt het een ander verhaal.

Hoe het opeens over appeltaart gaat weet ik niet maar lekker is het wel.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205916838
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:35 schreef ZarB het volgende:
Een topic over gezinnen waarvan de kinderen in de zomervakantie te dik worden (=veel eten, weinig bewegen) en de oplossing is dat ze gratis eten moeten krijgen neem ik sowieso niet serieus. Als het ging om gezinnen die echt geen cent hadden en helemaal geen eten kunnen kopen (dus ook geen chips en witbrood) dan wordt het een ander verhaal.

Hoe het opeens over appeltaart gaat weet ik niet maar lekker is het wel.
Ja eh, dat gedoe over te dik .. volgens mij ben jij de enige die daarmee aankomt, maargoed.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 september 2022 @ 10:41:30 #134
338319 ZarB
Piña colada
pi_205916865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja eh, dat gedoe over te dik .. volgens mij ben jij de enige die daarmee aankomt, maargoed.
8e alinea van het artikel.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator zaterdag 10 september 2022 @ 10:42:59 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205916883
twitter
  zaterdag 10 september 2022 @ 10:46:40 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205916941
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
hear hear Pieter :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205916977
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:35 schreef ZarB het volgende:
Een topic over gezinnen waarvan de kinderen in de zomervakantie te dik worden (=veel eten, weinig bewegen) en de oplossing is dat ze gratis eten moeten krijgen neem ik sowieso niet serieus. Als het ging om gezinnen die echt geen cent hadden en helemaal geen eten kunnen kopen (dus ook geen chips en witbrood) dan wordt het een ander verhaal.

Hoe het opeens over appeltaart gaat weet ik niet maar lekker is het wel.
VVD+ stemmen is ook wel lekker
pi_205917109
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:41 schreef ZarB het volgende:

[..]
8e alinea van het artikel.
Ah, ik lees het. Ok, mybad, sorry.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 10 september 2022 @ 11:06:41 #139
338319 ZarB
Piña colada
pi_205917161
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het kabinet maakt zich druk om Ter Apel en of er wel genoeg huizen zijn voor die mensen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205917723
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 11:06 schreef ZarB het volgende:

[..]
Het kabinet maakt zich druk om Ter Apel en of er wel genoeg huizen zijn voor die mensen.
Lees: ZarB doet meer hiertegen dan het kabinet.
  zaterdag 10 september 2022 @ 12:54:31 #141
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205918303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je drinkt maar water uit de kraan... Flessen... pure geldverspilling ja!
Je snapt het niet.

Flessen kan je gewoon buiten op straat vinden.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 10 september 2022 @ 13:14:34 #142
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205918661
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat weten we over twee weken …..

Kan je nu ook gewoon nu vertellen toch. Gertjan.
  zaterdag 10 september 2022 @ 15:08:14 #143
338319 ZarB
Piña colada
pi_205920058
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 12:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Lees: ZarB doet meer hiertegen dan het kabinet.
Oh als het aankomt op de minderbedeelden dan zeker ja
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205925571
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als de kosten stijgen kun je er ook voor kiezen om minder uit te geven aan zaken die minder relevant zijn.
[..]
Dat klopt, die zijn er. Maar er zijn er ook heel veel die met een minimumloon toch nog rond kunnen komen, ondanks de gestegen prijzen. Hoe verklaar je dat dan? Het heeft allemaal te maken met keuzes die mensen maken.
[..]
Het verhaal in de OP bagatelliseer ik niet maar roepen dat het allemaal de schuld is van Rutte, de rijke man vanuit z'n villa of dat Nederland geen sociaal land meer is, dat is echt onzin.

Het enige wat is veranderd ten opzichte van twee decennia geleden is dat je er nu niet meer zo makkelijk mee weg komt als je er financieel een puinhoop van hebt gemaakt. De tijd dat je kon leven bij de dag en dat de overheid je rommel opruimde is echt voorbij.
Rustig maar, nergens stel ik dat het de schuld van Rutte is, van de rijke man in zijn villa of dat Nederland geen sociaal land meer is. ;)
Ik reageerde enkel op een user die, naar mijn mening, wat quasi lollig/denigrerend/bagatelliserend doet over de situatie en ik zie de situatie zowel persoonlijk als vanuit beroepsmatige ervaring als zorgelijk.

Het gaat volgens mij nu niet meer alleen om de mensen/ondernemers die niet met geld kunnen omgaan, het gaat om veel meer mensen/ondernemers en om een serieus probleem wat niet alleen doorwerkt in de portemonnee van degene die het moeilijk heeft maar doorwerkt in de gehele samenleving en economie. Geldzorgen is één van de belangrijkste stressfactor, dit zorgt voor uitval op het werk, vermindering productiviteit, gezondheidsproblemen, sociale isolatie etc. Dat alles naast het gegeven dat een samenleving in schulden alleen maar geld kost ipv dat het oplevert, voor een gezonde economie moet ons geld rollen, moeten we ondernemen en moet het geld niet op de bank blijven of in het rood staan.

Wat je suggereert in je laatste alinea is volgens onderzoek en cijfers van het Nibud niet waar. In tegenstelling tot decennia terug is er nu juist veel meer (financiële) hulp en begeleiding als je schulden hebt of moeite hebt met budgetteren. Zowel qua landelijke voorzieningen als op gemeentelijk niveau.
Wat wel degelijk is gewijzigd ten opzichte van de jaren hiervoor is dat je procentueel meer loon kwijt bent aan vaste lasten en boodschappen. Waar je 5 jaar geleden nog tussen de 45 a 50 kwijt was aan vaste lasten is dit begin dit jaar gestegen naar 70% en de inflatie houdt aan.
pi_205926246
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:18 schreef FYazz het volgende:
Wat je suggereert in je laatste alinea is volgens onderzoek en cijfers van het Nibud niet waar. In tegenstelling tot decennia terug is er nu juist veel meer (financiële) hulp en begeleiding als je schulden hebt of moeite hebt met budgetteren. Zowel qua landelijke voorzieningen als op gemeentelijk niveau.
Wat wel degelijk is gewijzigd ten opzichte van de jaren hiervoor is dat je procentueel meer loon kwijt bent aan vaste lasten en boodschappen. Waar je 5 jaar geleden nog tussen de 45 a 50 kwijt was aan vaste lasten is dit begin dit jaar gestegen naar 70% en de inflatie houdt aan.
Was het niet zo dat onder Paars II maar liefst bijna één miljoen mensen 70% loon vingen omdat ze in de WAO zaten. Op papier was Nederland het minst gezonde land ter wereld. Dat soort onzin is nu gelukkig voorbij, mensen moeten werken voor hun geld als dat kunnen. Als ze dat niet kunnen is er inderdaad veel financiële hulp en begeleiding.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_205929293
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Was het niet zo dat onder Paars II maar liefst bijna één miljoen mensen 70% loon vingen omdat ze in de WAO zaten. Op papier was Nederland het minst gezonde land ter wereld. Dat soort onzin is nu gelukkig voorbij, mensen moeten werken voor hun geld als dat kunnen. Als ze dat niet kunnen is er inderdaad veel financiële hulp en begeleiding.
Geen idee wat dit met mijn post of het topic te maken heeft?

Het aantal mensen in de wao onder Paars (die 70% van hun loon verdienden) heeft niks te maken met de hoge inflatie en stijging van vaste lasten op dit moment waardoor mensen nu meer dan 70% van hun loon kwijt zijn aan die vaste lasten.
Het zijn twee geheel andere zaken:
70% van je laatstverdiende loon verdienen of 70% van je loon kwijt zijn aan lasten.

En nergens in dit topic staat dat je mag lanterfanten op kosten van de overheid/samenleving. Dus waarom je nu voor een tweede keer zaken als 'onzin' bestempeld terwijl ze niet benoemd worden (of in ieder geval niet door mij) is mij een raadsel.
  zondag 11 september 2022 @ 08:03:50 #147
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205929883
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:42 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter


Gert-Jan staat ook al te ver van de mensen af of is te autistisch om het te begrijpen. Onbegrijpelijke reactie.

In de coronaperiode hadden diezelfde politici er heel wat minder moeite mee om politieke afspraken te negeren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 11 september 2022 @ 08:23:25 #148
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205929954
quote:
14s.gif Op zondag 11 september 2022 08:03 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
[ twitter ]

Gert-Jan staat ook al te ver van de mensen af of is te autistisch om het te begrijpen. Onbegrijpelijke reactie.

Ik vermoed het eerste, al kan een combinatie ook nog.

[ Bericht 7% gewijzigd door Eightyone op 11-09-2022 09:05:21 ]
pi_205930209
Je kan wel vrolijk zeggen dat deze gezinnen budget coaches nodig hebben, maar als zelfs de bewindvoerders zien dat er naast de vaste lasten gewoon niet voldoende overblijft voor deze gezinnen om fatsoenlijk te eten dan houd het gewoon op.
pi_205930447
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 09:06 schreef -river- het volgende:
Je kan wel vrolijk zeggen dat deze gezinnen budget coaches nodig hebben, maar als zelfs de bewindvoerders zien dat er naast de vaste lasten gewoon niet voldoende overblijft voor deze gezinnen om fatsoenlijk te eten dan houd het gewoon op.
Ik denk dat iedere provinciaal ongeacht het inkomen in de eerste plaats al blij is om niet in de Rand$tad te wonen. Dat is de basisdrempel ellende. De rest is daaraan gerelateerd of komt daar nog eens bovenop. Geen bespaarcoach die daar sla van kan maken.
  zondag 11 september 2022 @ 10:27:53 #151
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205930994
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2022 10:35 schreef ZarB het volgende:
Een topic over gezinnen waarvan de kinderen in de zomervakantie te dik worden (=veel eten, weinig bewegen) en de oplossing is dat ze gratis eten moeten krijgen neem ik sowieso niet serieus. Als het ging om gezinnen die echt geen cent hadden en helemaal geen eten kunnen kopen (dus ook geen chips en witbrood) dan wordt het een ander verhaal.

Hoe het opeens over appeltaart gaat weet ik niet maar lekker is het wel.
In dat artikel van Priscilla stond dat zij het zo slecht had dat ze niet eens meer naar Mac Donalds kon of chips kon kopen voor de kinderen. Ik vind dat zelf persoonlijk niet zielig omdat het geen eerste levensbehoefte is.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-schuldhulpverlening

Mac Donalds vult ook niet en er zitten geen voedingstoffen in.

Ik ben blij dat ik wat minder momenteel te besteden heb. Er is geen geld om frisdrank te kopen of snacks tijdens een dagje weg, dus ik ben ook al een kilo afgevallen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205931403
Als je met 100 euro per week niet rond kan komen zoals Priscilla doe je echt iets niet goed.
pi_205931529
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2022 11:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Als je met 100 euro per week niet rond kan komen zoals Priscilla doe je echt iets niet goed.
Hoeveel kinderen heeft Priscilla?
  zondag 11 september 2022 @ 11:20:08 #154
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205931565
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2022 11:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Als je met 100 euro per week niet rond kan komen zoals Priscilla doe je echt iets niet goed.
Is die 100 euro wat overblijft na alle vasten zijn betaald?

Dus zo een 420 per maand blijft over om boodschappen, kleding en leuke dingen van te doen?

Ik heb zelf een kaart van de gemeente waardoor mijn kinderen gratis kunnen sporten en zwemmen. En altijd 50% korting op vele pretparken en dierentuinen. Ik neem aan dat Priscilla daar ook recht op heeft.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 11 september 2022 @ 11:24:42 #155
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205931614
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 11:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hoeveel kinderen heeft Priscilla?
2 net als ik.
Ik moet van 200 euro per week rondkomen. Dat is inclusief mijn studiefinanciering wat eigenlijk bedoelt is voor studie.

Ik kies er dan ook voor om geen boeken etc te kopen. Ik ga naar de bibliotheek of leen het van klasgenoten.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205932044
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2022 11:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Als je met 100 euro per week niet rond kan komen zoals Priscilla doe je echt iets niet goed.
Mensen die echt arm zijn hebben 40 euro per week. Wel zonder kinderen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205932231
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 11:20 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Is die 100 euro wat overblijft na alle vasten zijn betaald?

Dus zo een 420 per maand blijft over om boodschappen, kleding en leuke dingen van te doen?

Ik heb zelf een kaart van de gemeente waardoor mijn kinderen gratis kunnen sporten en zwemmen. En altijd 50% korting op vele pretparken en dierentuinen. Ik neem aan dat Priscilla daar ook recht op heeft.
Dat verschilt per gemeente waar je recht op hebt.

Ik ben vrijwilliger bij de voedselbank en zo een kaart die jij hebt, hebben de mensen hier niet. Ik denk dat daar die misverstanden ook vandaan komen dat arme mensen zoveel krijgen.

Ik gun het jullie natuurlijk wel :)

Maar hier wordt iets vanuit de voedselbank geregeld zodat kinderen nog 1 keer per jaar een uitstapje kunnen hebben.

Van welke gemeente krijg jij zo een kaart als ik vragen mag?

[ Bericht 9% gewijzigd door tesssssssss op 11-09-2022 12:30:31 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 11 september 2022 @ 12:46:13 #158
338319 ZarB
Piña colada
pi_205932408
Valt me wel vaker op dat er een podium wordt gegeven aan mensen in situaties dat je denkt: is dit de speld? "Ik kan niet rondkomen want ik kan niet naar de mac". :')

https://www.ad.nl/wonen/y(...)antie-niet~abb032fd/

Dit artikel was laatst nog helemaal te lezen. Vrouw wiens man ervan door is. Niks geregeld tijdens het huwelijk (dom) dus geen geld. Oh ja, wel 2 ton na verkoop woning. Maar dat is niet genoeg voor haar. Dus nu staat ze op straat. Oh ja en ziek en niet in staat om te werken maar blijkbaar geen uitkering (dus ook wel bijzonder). Als dit de armoedeproblemen zijn in NL dan valt het toch allemaal wel mee zou je denken.

Waar zijn de mensen die écht geen geld hebben?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205932437
quote:
13s.gif Op zondag 11 september 2022 11:06 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Als je met 100 euro per week niet rond kan komen zoals Priscilla doe je echt iets niet goed.
ik red dat niet hoor. Mijn huishoudgeld is 900 euro per maand en af en toe hou ik er wat van over. Dit zijn alleen boodschappen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205932446
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:06 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Mensen die echt arm zijn hebben 40 euro per week. Wel zonder kinderen.
40 euro in de week voor 1 volwassene moet wel kunnen inderdaad. Ik had vroeger wat minder, maar toen waren de prijzen ook wat lager.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205932489
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:46 schreef ZarB het volgende:
Valt me wel vaker op dat er een podium wordt gegeven aan mensen in situaties dat je denkt: is dit de speld? "Ik kan niet rondkomen want ik kan niet naar de mac". :')

https://www.ad.nl/wonen/y(...)antie-niet~abb032fd/

Dit artikel was laatst nog helemaal te lezen. Vrouw wiens man ervan door is. Niks geregeld tijdens het huwelijk (dom) dus geen geld. Oh ja, wel 2 ton na verkoop woning. Maar dat is niet genoeg voor haar. Dus nu staat ze op straat. Oh ja en ziek en niet in staat om te werken maar blijkbaar geen uitkering (dus ook wel bijzonder). Als dit de armoedeproblemen zijn in NL dan valt het toch allemaal wel mee zou je denken.

Waar zijn de mensen die écht geen geld hebben?
Die staan bij ons in de rij bij de voedselbank, en die rare artikelen worden geschreven omdat mensen dan vaak denken dat het nog wel meevalt.

Vermoed ik.

....en gewoon VVD blijven stemmen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 11 september 2022 @ 14:10:21 #162
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205933277
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat verschilt per gemeente waar je recht op hebt.

Ik ben vrijwilliger bij de voedselbank en zo een kaart die jij hebt, hebben de mensen hier niet. Ik denk dat daar die misverstanden ook vandaan komen dat arme mensen zoveel krijgen.

Ik gun het jullie natuurlijk wel :)

Maar hier wordt iets vanuit de voedselbank geregeld zodat kinderen nog 1 keer per jaar een uitstapje kunnen hebben.

Van welke gemeente krijg jij zo een kaart als ik vragen mag?
Gemeente Den Haag.

In Den Haag en Rotterdam heb je de ooievaarspas en rotterdampas.

De naam Priscilla klinkt ook alsof ze uit Den Haag komt.

Hier betaal ik voor zo een speelparadijs per kind 3,00 per kind. Bij heel veel activiteiten zijn de kinderen gratis. Denk aan museums etc.

Als ik echt geld tekort heb dan ga ik gewoon naar speeltuinen of het strand. Kinderen vermaken zich prima.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 11 september 2022 @ 14:19:24 #163
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205933404
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 12:46 schreef ZarB het volgende:
Valt me wel vaker op dat er een podium wordt gegeven aan mensen in situaties dat je denkt: is dit de speld? "Ik kan niet rondkomen want ik kan niet naar de mac". :')

https://www.ad.nl/wonen/y(...)antie-niet~abb032fd/

Dit artikel was laatst nog helemaal te lezen. Vrouw wiens man ervan door is. Niks geregeld tijdens het huwelijk (dom) dus geen geld. Oh ja, wel 2 ton na verkoop woning. Maar dat is niet genoeg voor haar. Dus nu staat ze op straat. Oh ja en ziek en niet in staat om te werken maar blijkbaar geen uitkering (dus ook wel bijzonder). Als dit de armoedeproblemen zijn in NL dan valt het toch allemaal wel mee zou je denken.

Waar zijn de mensen die écht geen geld hebben?
Sorry maar ze leeft met 3 volwassen kinderen. Als ze allemaal zouden werken en circa 2000 bruto verdienen, kom je uit op zo een ¤8000 euro per maand.

Daar kan je wel iets leuks van huren lijkt me?

En ik word ook moe van die slachtoffers verhalen. Het is de schuld van iedereen behalve hun zelf.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205933971
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:19 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Sorry maar ze leeft met 3 volwassen kinderen. Als ze allemaal zouden werken en circa 2000 bruto verdienen, kom je uit op zo een ¤8000 euro per maand.

Daar kan je wel iets leuks van huren lijkt me?

En ik word ook moe van die slachtoffers verhalen. Het is de schuld van iedereen behalve hun zelf.
ik moer er niet aan denken om met 4 volwassenen in een huis te wonen. Ik ben geen student meer.... vanaf de 18e kan je een kind eruit schoppen, nou doe je dat niet direct, maar op een gegeven moment dan moeten ze maar gaan vind ik. Dat is ook hoe ik het doe en ga doen.
Op een gegeven moment is hotel mama gesloten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205934096
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik moer er niet aan denken om met 4 volwassenen in een huis te wonen. Ik ben geen student meer.... vanaf de 18e kan je een kind eruit schoppen, nou doe je dat niet direct, maar op een gegeven moment dan moeten ze maar gaan vind ik. Dat is ook hoe ik het doe en ga doen.
Op een gegeven moment is hotel mama gesloten.
Dan moeten er wel kamers,studio of woningen zijn
  zondag 11 september 2022 @ 15:13:09 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205934315
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 14:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik moer er niet aan denken om met 4 volwassenen in een huis te wonen. Ik ben geen student meer.... vanaf de 18e kan je een kind eruit schoppen, nou doe je dat niet direct, maar op een gegeven moment dan moeten ze maar gaan vind ik. Dat is ook hoe ik het doe en ga doen.
Op een gegeven moment is hotel mama gesloten.
Die man moest er kennelijk ook niet aan denken en vond het schijnbaar eenvoudiger zelf te vertrekken, kon mama gewoon hotel mama openhouden.

Verder heeft dit natuurlijk geen bal met het onderwerp van het topic te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205936511
Die Bulgaren zijn Turkse Bulgaren 8)7 geen echte Bulgaren.
pi_205936607
Duizelig staat er, dat is iets anders dan flauwvallen van de honger.

De moeder was niet flauwgevallen blijkbaar, want nog in staat te bellen en adequaat te vragen om de ouderconsulente.

Daarbij, een kind met honger scharrelt wel wat bij een vriendje.

Ik doe deze historie af als BS, los van de armoede die er uiteraard is.
  zondag 11 september 2022 @ 16:45:53 #169
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205936766
Erg zielig maar not my problem
  zondag 11 september 2022 @ 18:34:16 #170
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205938283
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205938617
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:39 schreef Za het volgende:
Daarbij, een kind met honger scharrelt wel wat bij een vriendje.
Scharrelkinderen. Zij lossen dat zelf wel op. Ze scharrelen hun kostje wel bij elkaar.

Maar mam man man. Wat zit hier een hoop wereldvreemd volk. Ook gij Brutus. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205938768
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Trolllol
Is natuurlijk een belachelijke opmerking. Maar er is wel echt geen enkele reden om je kind dagenlang geen voedsel te geven.
pi_205938807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dit hier ook van toepassing is maar ik ken die clubs een beetje inside. En heel vaak hebben ze meer het karakter van een beleggingsclub. De werkenden aldaar hebben allemaal zeer goede beloningen, zo'n vereniging heeft vaak enorm veel geld (wat ze o.a. beleggen) en ze geven het zeer mondjesmaat uit aan de doelen van dienst. KWF is hier ook bekend om. Geen doel was indertijd goed genoeg voor hun fondsen en dan gaan ze het maar beleggen tot ze wel iets geschikts vinden (if ever). Ik geef niks meer.
Heel goed. Je compassie met de minder bedeelde in Nederland is voor fok. In praktijk mogen ze natuurlijk stikken in hun armoede.
pi_205938873
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Heel goed. Je compassie met de minder bedeelde in Nederland is voor fok. In praktijk mogen ze natuurlijk stikken in hun armoede.
Man man man... De plank misslaan is voor jou geen enkel probleem blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205938882
Armoede bestaat absoluut in Nederland. Maar het komt hier grotendeels wel door het feit dat mensen slecht met geld om kunnen gaan, dan dat het onontkomelijk was.
pi_205938898
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Man man man... De plank misslaan is voor jou geen enkel probleem blijkbaar.
Welnee. Het is gewoon de feitelijke weergave. Doe mij maar een diehard-neoliberaal. Die is tenminste eerlijk.

Salonsocialist.
pi_205938900
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Is natuurlijk een belachelijke opmerking. Maar er is wel echt geen enkele reden om je kind dagenlang geen voedsel te geven.
Blijkbaar wel dus. Want nieuws. Dat je het niet gelooft is wat anders.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205938919
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:09 schreef theunderdog het volgende:
Doe mij maar een diehard-neoliberaal.
Ah. Uit die hoek waait de wind. Succes ermee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205938953
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Blijkbaar wel dus. Want nieuws. Dat je het niet gelooft is wat anders.
Dat het is gebeurd, is iets anders dan dat er een valide reden voor was.

Armoede bestaat in Nederland. Maar het gros komt door slechte prioriteiten stellen. Dat vraagt om ander beleid, dan vormen van armoede die onontkomelijk waren.
pi_205938997
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:10 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ah. Uit die hoek waait de wind. Succes ermee.
Tjonge jonge. Dat jij met jezelf kan leven zeg. Je doet niets anders dan hier de robin-hood uithangen jegens mensen die het minder breed hebben, maar geld geven aan organisaties die daar iets aan willen doen is je te veel.
pi_205939099
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:13 schreef theunderdog het volgende:
maar geld geven aan organisaties die daar iets aan willen doen is je te veel.
Zoals gezegd zit ik daar wat dichter bij het vuur dan jij denk ik. Punt is dat die organisaties barsten van de poen maar dat voornamelijk voor zichzelf houden en de beloning van de belanghebbenden. Dat is echt waar.

Voor de specifieke organisatie weet ik het niet, dat heb ik ook vermeld maar als met al wordt het goede doel veel minder geholpen dan de organisatie zelf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205939236
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Zoals gezegd zit ik daar wat dichter bij het vuur dan jij denk ik. Punt is dat die organisaties barsten van de poen maar dat voornamelijk voor zichzelf houden en de beloning van de belanghebbenden. Dat is echt waar.

Voor de specifieke organisatie weet ik het niet, dat heb ik ook vermeld maar als met al wordt het goede doel veel minder geholpen dan de organisatie zelf.
Hou toch op. Elke organisatie 'verrijkt' zichzelf enigszins. Je hebt gewoon dezelfde argumentatie als mensen die niets willen geven aan ontwikkelingswerk, omdat ze zogenaamd de organisaties niet vertrouwen.

Geef gewoon toe dat je Afrikaantjes met vliegen tof vindt.
  zondag 11 september 2022 @ 19:33:14 #183
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205939372
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:08 schreef theunderdog het volgende:
Armoede bestaat absoluut in Nederland. Maar het komt hier grotendeels wel door het feit dat mensen slecht met geld om kunnen gaan, dan dat het onontkomelijk was.
Sssst :( Dat mag je nou juist niet zeggen!
pi_205939389
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:33 schreef Tengano het volgende:

[..]
Sssst :( Dat mag je nou juist niet zeggen!
Maar ik bagatelliseer daarmee niet hun ellende, he. Het is dus absoluut geen steek naar de mensen zelf toe. Het vraagt enkel om ander beleid.
pi_205939423
Ik vraag me af bij mensen die zo begaan zijn. En dat zal best hoor. Op wie zij hebben gestemd. De meerderheid van politieke partijen staan achter dat hele VS imperialisme. Wat leidde tot de torenhoge speculatieve energieprijzen anno 2022. Wat weer leidt tot ouders die geen eten meer kunnen betalen voor hun kinderen.
  zondag 11 september 2022 @ 19:42:55 #186
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205939502
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 19:34 schreef theunderdog het volgende:
Maar ik bagatelliseer daarmee niet hun ellende, he. Het is dus absoluut geen steek naar de mensen zelf toe. Het vraagt enkel om ander beleid.
Tja ik wil niet in herhaling vallen, maar mijn standpunt was dat niets, maar dan ook niets, kan rechtvaardigen dat die moeder haar kind drie dagen niks te eten zou hebben gegeven. Tenzij ze bijvoorbeeld door haar buurman drie dagen in de kelder was opgesloten oid. Maar ik kreeg uit de OP niet het idee dat er iets dergelijks aan de hand was. Ze schijnt gewoon telefonisch bereikbaar te zijn geweest en kon fysiek eveneens een tas boodschappen aannemen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:
Precies, de school had beter de Raad voor de Kinderbescherming kunnen bellen ipv de Gorillas.

Daar had dat kind meer aan gehad. Zijn leven gaat er vast niet beter op worden met die ene tas boodschappen. Het probleem zit hem immers vooral in die moeder en niet wat er in haar keuken ontbreekt.
  maandag 12 september 2022 @ 06:36:12 #187
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205943599
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 19:45 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Kinderen zijn fysiek druk in de weer. En daarbij twee dagen niet eten. Maar mischien was het kind ook ingeënt tegen Covid19. Dat medicijn zit nogsteeds in een trial-fase. En teveel aanwijzingen dat we voorzichtig moeten zijn met die Mrna techniek en de spike-proteine.
Wappie too much?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 12 september 2022 @ 06:41:44 #188
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205943608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 19:02 schreef ZarB het volgende:
Kinderen komen aan in de zomervakantie want sporten is te duur en witbrood lekker goedkoop. Kwestie van armoede? Kwestie van verkeerde prioriteiten. Voetballen op straat is gratis, wandelen/rennen is gratis, speeltuintjes zijn gratis en dat eeuwige gewauwel over ongezond eten is goedkoper dan gezond eten is ook al achterhaalt als de pest. In de VS misschien, in NL niet. Die kinderen eten gewoon teveel als ze aankomen. Geef die gezinnen budgetcoaching, ipv gratis eten. Overigens is dat ook wel een probleem van alle tijden, niet van nu.
Ik heb toen ik bij de bank werkte heel vaak gezien dat er idd een hoop mensen rondlopen die niet met geld kunnen omgaan als in verkeerde keuzes en daar inderdaad een kind mee opzadelen. Bijvoorbeeld tattoo's laten zetten maar vervolgens geen geld hebben voor boodschappen. Vaak is het zo dat door verkeerd voorbeeld wat die ouders hebben gehad de ouders het 'slechte' omgaan met geld/keuzes maken, of dat ze door psychische toestand niet in staat zijn logische keuzes te maken. Het erge is dat dus hun kind eronder lijdt en die kinderen door dit slechte voorbeeld ook geen goede relatie krijgen met geld, waardoor ook zij de fout in gaan later.

Voorbeeldje is de familie de Vrind uit Waar doen ze het van seizoen 1, dit is terug te kijken bij NPO. Echt alles wat die mensen deden was dom, inclusief 25 euro per week wat opgaat aan roken van je 75 euro budget per week (mensen zaten onder bewind). Die mensen hebben 3 kinderen. En als er dan al met moeite een euro of 3 bespaard werd gaf moeders het weer uit aan prullaria voor de kinderen, want het was een leuk ding en de kinderen mochten er niet onder leiden, echter had ze helemaal niet door dat ze het zelf in stand hield. Hun huis stond helemaal vol met speelgoed maar ze bleven maar bijkopen.

Het enige voorbeeld met geld dat een kind krijgt is van de puder, als je niet beter weet moet je een sterk doorzettingsvermogen hebben om wel juiste keuzes qua geld te kunnen maken. Wat mij betreft mag er op school best les worden gegeven in persoonlijke financiën, zodat kinderen zien hoe het anders kan.
With love :*
  maandag 12 september 2022 @ 09:40:39 #189
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205944567
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 06:41 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik heb toen ik bij de bank werkte heel vaak gezien dat er idd een hoop mensen rondlopen die niet met geld kunnen omgaan als in verkeerde keuzes en daar inderdaad een kind mee opzadelen. Bijvoorbeeld tattoo's laten zetten maar vervolgens geen geld hebben voor boodschappen. Vaak is het zo dat door verkeerd voorbeeld wat die ouders hebben gehad de ouders het 'slechte' omgaan met geld/keuzes maken, of dat ze door psychische toestand niet in staat zijn logische keuzes te maken. Het erge is dat dus hun kind eronder lijdt en die kinderen door dit slechte voorbeeld ook geen goede relatie krijgen met geld, waardoor ook zij de fout in gaan later.

Voorbeeldje is de familie de Vrind uit Waar doen ze het van seizoen 1, dit is terug te kijken bij NPO. Echt alles wat die mensen deden was dom, inclusief 25 euro per week wat opgaat aan roken van je 75 euro budget per week (mensen zaten onder bewind). Die mensen hebben 3 kinderen. En als er dan al met moeite een euro of 3 bespaard werd gaf moeders het weer uit aan prullaria voor de kinderen, want het was een leuk ding en de kinderen mochten er niet onder leiden, echter had ze helemaal niet door dat ze het zelf in stand hield. Hun huis stond helemaal vol met speelgoed maar ze bleven maar bijkopen.

Het enige voorbeeld met geld dat een kind krijgt is van de puder, als je niet beter weet moet je een sterk doorzettingsvermogen hebben om wel juiste keuzes qua geld te kunnen maken. Wat mij betreft mag er op school best les worden gegeven in persoonlijke financiën, zodat kinderen zien hoe het anders kan.
Is mij vaker opgevallen. Ik had dat ook met een familielid. Ze staat onder bewindvoering en leent van andere en laat wel een nieuwe sleeve zetten. Tot grote ergernis van de mensen die haar geld geleend hebben.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205944622
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 06:41 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Ik heb toen ik bij de bank werkte heel vaak gezien dat er idd een hoop mensen rondlopen die niet met geld kunnen omgaan als in verkeerde keuzes en daar inderdaad een kind mee opzadelen. Bijvoorbeeld tattoo's laten zetten maar vervolgens geen geld hebben voor boodschappen. Vaak is het zo dat door verkeerd voorbeeld wat die ouders hebben gehad de ouders het 'slechte' omgaan met geld/keuzes maken, of dat ze door psychische toestand niet in staat zijn logische keuzes te maken. Het erge is dat dus hun kind eronder lijdt en die kinderen door dit slechte voorbeeld ook geen goede relatie krijgen met geld, waardoor ook zij de fout in gaan later.

Voorbeeldje is de familie de Vrind uit Waar doen ze het van seizoen 1, dit is terug te kijken bij NPO. Echt alles wat die mensen deden was dom, inclusief 25 euro per week wat opgaat aan roken van je 75 euro budget per week (mensen zaten onder bewind). Die mensen hebben 3 kinderen. En als er dan al met moeite een euro of 3 bespaard werd gaf moeders het weer uit aan prullaria voor de kinderen, want het was een leuk ding en de kinderen mochten er niet onder leiden, echter had ze helemaal niet door dat ze het zelf in stand hield. Hun huis stond helemaal vol met speelgoed maar ze bleven maar bijkopen.

Het enige voorbeeld met geld dat een kind krijgt is van de puder, als je niet beter weet moet je een sterk doorzettingsvermogen hebben om wel juiste keuzes qua geld te kunnen maken. Wat mij betreft mag er op school best les worden gegeven in persoonlijke financiën, zodat kinderen zien hoe het anders kan.
Tv makers zoeken wel altijd de pareltjes eruit hoor. De selectie is heel streng bij zulke programma's.
Ook bij nieuwsuur is de selectie heel streng als er weer eens iemand wordt geinterviewd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 12 september 2022 @ 09:53:33 #191
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205944662
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tv makers zoeken wel altijd de pareltjes eruit hoor. De selectie is heel streng bij zulke programma's.
Ook bij nieuwsuur is de selectie heel streng als er weer eens iemand wordt geinterviewd.
Snap ik, maar er lopen dus echt teveel van dan soort mensen irl rond. Die kun je wel helpen met hun schulden in theorie, maar wat mij betref tmag er ook een psychisch traject aan vastzitten mbt besluitvorming. Er zit áltijd iets achter namelijk.
With love :*
pi_205944679
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 09:53 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Snap ik, maar er lopen dus echt teveel van dan soort mensen irl rond. Die kun je wel helpen met hun schulden in theorie, maar wat mij betref tmag er ook een psychisch traject aan vastzitten mbt besluitvorming. Er zit áltijd iets achter namelijk.
Ik vraag me af of het er teveel zijn. Waar baseer je dat op?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 13 september 2022 @ 12:42:20 #193
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205959050
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of het er teveel zijn. Waar baseer je dat op?
Op wat ik heb gezien bij de bank en verhalen die ik om me heen hoor.
With love :*
  woensdag 14 september 2022 @ 16:42:27 #194
338319 ZarB
Piña colada
pi_205974359
https://www.tubantia.nl/e(...)-op-school~aa04b265/

Wat een hysterisch media bericht al niet kan doen. Middelbarescholen die opeens omkomen in de armoedige scholieren die niet meer dan een glaasje water thuis krijgen. Het gaat rap achteruit met Nederland :')

(Zoveel middelbare scholieren die niet ontbijten omdat ze geen honger hebben/te laat hun nest uit komen/liever een frikandelbroodje met Bullit in de kleine pauze scoren. Maar in Enschede is het opeens een en al armoe. Goeie directie, die de levensfase van z'n scholieren niet eens begrijpt ^O^ )
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205974368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:42 schreef ZarB het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)-op-school~aa04b265/

Wat een hysterisch media bericht al niet kan doen. Middelbarescholen die opeens omkomen in de armoedige scholieren die niet meer dan een glaasje water thuis krijgen. Het gaat rap achteruit met Nederland :')

(Zoveel middelbare scholieren die niet ontbijten omdat ze geen honger hebben/te laat hun nest uit komen/liever een frikandelbroodje met Bullit in de kleine pauze scoren. Maar in Enschede is het opeens een en al armoe. Goeie directie, die de levensfase van z'n scholieren niet eens begrijpt ^O^ )
Dat scheelt ouders weer tijd in de ochtend als ze op school ontbijten!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 14 september 2022 @ 16:56:49 #196
338319 ZarB
Piña colada
pi_205974499
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat scheelt ouders weer tijd in de ochtend als ze op school ontbijten!
Het gaat om middelbare scholen... wat hebben die ouders nog met t ontbijt van doen?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205974565
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Tv makers zoeken wel altijd de pareltjes eruit hoor. De selectie is heel streng bij zulke programma's.
Ook bij nieuwsuur is de selectie heel streng als er weer eens iemand wordt geinterviewd.
De tv-makers maken die series ook alleen voor de kijkcijfers. Dat kunnen best wel eens acteurs zijn die er aan meedoen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205974875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 16:42 schreef ZarB het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)-op-school~aa04b265/

Wat een hysterisch media bericht al niet kan doen. Middelbarescholen die opeens omkomen in de armoedige scholieren die niet meer dan een glaasje water thuis krijgen. Het gaat rap achteruit met Nederland :')

(Zoveel middelbare scholieren die niet ontbijten omdat ze geen honger hebben/te laat hun nest uit komen/liever een frikandelbroodje met Bullit in de kleine pauze scoren. Maar in Enschede is het opeens een en al armoe. Goeie directie, die de levensfase van z'n scholieren niet eens begrijpt ^O^ )
Van die koters die geen bruin brood eten en water drinken. Kan het me nog goed herinneren al dat brood dat weggetyft werd. :')

Lekker ontbijtkoek op school, broodje kroket, cola en een zak chips.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')