abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205994451
quote:
Vanwege late uitbetalingen of waarom precies? Omdat dit een NL project is zonder wisselkoers risico en zonder moeilijk te bereiken leningnemer (lijkt me), kan er toch niet erg veel mis gaan?
Het is een ontwikkelproject en alle info, inkomsten en zekerheden zijn dus gebaseerd op een prognose. Als om wat voor reden de oplevering niet volgens plan verloopt zijn er geen inkomsten en is er ook geen (afgebouwd) onderpand. Dit gaat nu mis bij andere projecten van Max. Die geeft aan dat het deels gaat om externe factoren (Kadasterproblemen in de UK bijvoorbeeld) maar sommige investeerders hier willen eerst zien hoe Max dat oplost, voor ze dit type risico's verder aan willen gaan bij dit platform.
pi_205994611
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:26 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/progress-de-evenaar-b-v/

veilig projectje en telt weer eens meer voor loyalty
Staat nu open.
Basis meegenomen.
pi_205994616
Progress de Evenaar (https://www.collincrowdfund.nl/progress-de-evenaar-b-v/) staat open.
Ik heb hem meegenomen.
pi_205994646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Staat nu open.
Basis meegenomen.
hier ook. Langzaam maar zeker kruip ik richting diamant.
pi_205994787
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:34 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Vanwege late uitbetalingen of waarom precies? Omdat dit een NL project is zonder wisselkoers risico en zonder moeilijk te bereiken leningnemer (lijkt me), kan er toch niet erg veel mis gaan?
Klopt, behalve dan dat het platform de ogen sluit doordat de problemen in de UK deze snuiters boven het hoofd groeien en je dan zelf achter je geld aan moet. Dus het is altijd waar je voor kiest ............... wat hogere rente met risico of je geld tegen wat lagere rentes in wat veiligere havens uitlenen. Ik kies voor wat veiligere havens en laat MAX tot dat ze de problemen opgelost hebben links liggen.
pi_205994856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:06 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Idem
Idem
Nog 24😀
pi_205995159
Is deze al besproken? https://www.collincrowdfund.nl/marlinde-b-v/

Lijkt me op zich wel een aardig project met redelijk goed onderpand. Vind alleen de borgstelling van de eigenaar in prive van 50k mager.

Onderpand zou ook nog getransformeerd kunnen worden naar woonruimte zo te zien, https://www.google.com/ma(...)1.470372!4d5.1792471

wat vinden jullie?
pi_205995772
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:22 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:

[..]
Idem
Idem
Nog 24😀
idem
idem
Nog ...geen idee een stuk of 30 denk ik
pi_205995803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Klopt, behalve dan dat het platform de ogen sluit doordat de problemen in de UK deze snuiters boven het hoofd groeien en je dan zelf achter je geld aan moet. Dus het is altijd waar je voor kiest ............... wat hogere rente met risico of je geld tegen wat lagere rentes in wat veiligere havens uitlenen. Ik kies voor wat veiligere havens en laat MAX tot dat ze de problemen opgelost hebben links liggen.
correct verhaal maar om ook wat te investeren in hoger renderende en dus riskantere projecten acht ik geen bezwaar daarom blijf ik wel doorgaan met MAX maar vooralsnog op bescheiden niveau tot er daadwerkelijk afgelost is
  vrijdag 16 september 2022 @ 13:59:21 #160
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_205996586
quote:

[..]
Hier ook nog 14 :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_205996714
quote:

[..]
Ben wat later begonnen dan de meesten hier, maar voor mij nog 3 tot zilver. >:)
Als rozijnen staan te wellen, terwijl het recept krenten vermeld,
hebben die rozijnen dan zinloos geweld?
pi_205996781
Ook bij ccf lijken de rentes ook onder druk te staan. De projecten lopen niet zomaar vol.
pi_205996879
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Ook bij ccf lijken de rentes ook onder druk te staan. De projecten lopen niet zomaar vol.
In principe ook goed nieuws voor de investeerders (wij). Zal wellicht wel betekenen dat er minder 'zeer goede' projecten online komen, omdat het gat met rentes van andere geldverstrekkers groter wordt.
De platform fees spelen nu een grote rol vind ik.
Investeer je tegen 6% bij Collin dan houd je 4,8% over. (1,2% fee per jaar)
Bij Geldvoorelkaar is de fee vanaf 0,425% per jaar
Bij samen in geld 0,5% in jaar 1 en 0,25% in volgende jaren

Daardoor vind ik projecten bij Geldvoorelkaar/SIG zeker interessant.
pi_205997275
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:10 schreef Essebes het volgende:

[..]
Je hoeft niet snel te gaan. Als je maar ver komt ^O^.

Hier al even diamant, met 0,96% kosten (combi van diamant en 1,2% collin Direct)
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:11:13 #165
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_205997417
Bij CCF zit weer een project van een bekende leningnemer in het verschiet (Lumado). Ik heb hiervoor mijn hoop gevestigd op Jaco :Y
pi_205997500
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:11 schreef InVestEerder het volgende:
Bij CCF zit weer een project van een bekende leningnemer in het verschiet (Lumado). Ik heb hiervoor mijn hoop gevestigd op Jaco :Y
Niet zo fantastisch project toch met 110% ltv? Ook geen bouwdepot mogelijk en moet de k.k. ook meegefinancieerd worden.
pi_205997505
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:10 schreef Essebes het volgende:

[..]
Ik ben ook wat later begonnen dan diverse mensen hier en was ook net iets daarvoor begonnen bij Knab crowdfunding waar ik daarna ook meer projecten had dan bij Collin. Bij Knab was de fee 0,08% (dus gelijk) aan de zilver status bij Collin) en toen Knab ermee ophield en mijn Knab portefeuille werd samengevoegd met mijn Collin portefeuille was ik daar gelijk zilver. Bij Collin was ik toen net brons en had slechts in 1 project geinvesteerd tijdens die status, daarna dus gelijk zilver. Vervolgens duurde het bijna 3 jaar voor ik goud was (een paar maanden geleden behaald).
pi_205997648
Transformatie monumentaal pand Tilburg (26732)​

Wederom leggen deze ondernemers een uniek project aan u voor. Het betreft een transformatieproject, waarbij een prachtig monumentaal pand in Tilburg (Goirkestraat 82) wordt verbouwd van kantoorpand naar zeven appartementen. Het pand is gebouwd omstreeks 1890 in opdracht van de Tilburgse fabrikant H.N. Franken, in een eclectische bouwstijl. De verbouwing zal plaatsvinden met inachtneming van de monumentale waarde. Na realisatie van de verbouwing zullen de luxe en duurzame woningen los worden verkocht. De gemeente is, mede gezien de hoge woningnood in Tilburg, positief gestemd over de plannen. Als investeerder krijgt u eerste recht van hypotheek met een LTV van 70% gebaseerd op de huidige waarde (voor verbouwing). Na verbouwing en het verkrijgen van de vergunning is er een LTV van 54%. De belangrijkste kenmerken van deze lening:

Kredietbedrag: ¤ 1.800.000,-
Leenvorm: Vastgoedlening
Looptijd: 18 maanden
Rente: 6%
Belangrijkste zekerheden:
​ - Eerste hypothecaire inschrijving op het voormalige kantoorpand aan de Goirkestraat in Tilburg, met een marktwaarde van ¤ 2.565.000,- in de huidige staat.
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.​
De heren Ecker en Bijman geven u graag de eerste kans van investeren. Het project gaat voor u open op maandag 19 september a.s. 10.00 uur. Via deze link kunt u het project als eerste inzien:
https://www.geldvoorelkaa(...)&code=BI26732i​;

U kunt investeren tot dinsdag 20 september a.s. 10.00 uur. Daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.​
pi_205997708
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:32 schreef KrekelJapie het volgende:
Transformatie monumentaal pand Tilburg (26732)​

Wederom leggen deze ondernemers een uniek project aan u voor. Het betreft een transformatieproject, waarbij een prachtig monumentaal pand in Tilburg (Goirkestraat 82) wordt verbouwd van kantoorpand naar zeven appartementen. Het pand is gebouwd omstreeks 1890 in opdracht van de Tilburgse fabrikant H.N. Franken, in een eclectische bouwstijl. De verbouwing zal plaatsvinden met inachtneming van de monumentale waarde. Na realisatie van de verbouwing zullen de luxe en duurzame woningen los worden verkocht. De gemeente is, mede gezien de hoge woningnood in Tilburg, positief gestemd over de plannen. Als investeerder krijgt u eerste recht van hypotheek met een LTV van 70% gebaseerd op de huidige waarde (voor verbouwing). Na verbouwing en het verkrijgen van de vergunning is er een LTV van 54%. De belangrijkste kenmerken van deze lening:

Kredietbedrag: ¤ 1.800.000,-
Leenvorm: Vastgoedlening
Looptijd: 18 maanden
Rente: 6%
Belangrijkste zekerheden:
​ - Eerste hypothecaire inschrijving op het voormalige kantoorpand aan de Goirkestraat in Tilburg, met een marktwaarde van ¤ 2.565.000,- in de huidige staat.
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.​
De heren Ecker en Bijman geven u graag de eerste kans van investeren. Het project gaat voor u open op maandag 19 september a.s. 10.00 uur. Via deze link kunt u het project als eerste inzien:
https://www.geldvoorelkaa(...)&code=BI26732i​;

U kunt investeren tot dinsdag 20 september a.s. 10.00 uur. Daarna wordt het project regulier voorgepubliceerd op Geldvoorelkaar.nl.​
Op basis van de tekst is er nog geen vergunning alleen een vooroverleg geweest. Ik begin er niet aan voor 6% bruto :W
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:38:18 #171
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_205997724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:19 schreef KrekelJapie het volgende:
Niet zo fantastisch project toch met 110% ltv? Ook geen bouwdepot mogelijk en moet de k.k. ook meegefinancieerd worden.
Klopt helemaal, Japie. Maar mijn gevoel zegt dat deze man wel weet wat hij doet. Ik verwacht een redelijk spoedige herfinanciering, iets dat bij een eerder project van hem (via Brickfield) ook al is gebeurd.
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:50:36 #172
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_205997873
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:56 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Je hoeft niet snel te gaan. Als je maar ver komt ^O^.

Hier al even diamant, met 0,96% kosten (combi van diamant en 1,2% collin Direct)
Na Diamant geen verder stap meer.
Toch blijven de kosten dan dalen. Over alle nieuwe projecten nog 0,72%. Dat middelt dan mooi weg.

Bij mij nu 1,02% Goud plus behoorlijk aantal direct.
pi_205997935
quote:
Doe maar niet. Voor een project van 1 jaar bouwrisico lopen. Ook nog met een Griek. 🤭
pi_205997978
Nieuwe SiG gaat zondag open, Griekse mevrouw met uitgebreid trackrecord die al eerder een SiG-project had
pi_205999040
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nog een nieuw Collin project met een 1e hypotheek:

Mavi Vastgoed II
¤ 193.500 | 6,0% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/mavi-vastgoed-ii/
Een week later Mavi III
https://www.collincrowdfund.nl/mavi-vastgoed-iii/
pi_206001448
Ik begreep een tijdje geleden van GvE dat het allemaal wat sneller zou gaan maar het lijkt er nog niet op.
22 augustus volgeboekt en 26 augustus betaalverzoek ( dat gaat wel snel ! )
Het is een project van 6 maanden en nu inmiddels al 3 weken het geld kwijt. En er komen nog zeker meer dagen bij.

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26333
pi_206002444
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:52 schreef Collin63 het volgende:
Ik begreep een tijdje geleden van GvE dat het allemaal wat sneller zou gaan maar het lijkt er nog niet op.
22 augustus volgeboekt en 26 augustus betaalverzoek ( dat gaat wel snel ! )
Het is een project van 6 maanden en nu inmiddels al 3 weken het geld kwijt. En er komen nog zeker meer dagen bij.

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=26333
Die wordt zeker niet voor 1-10 rentedragend. Ik heb al projecten waarbij de eerste termijn op 1-11-22 gedaan zal worden. Als je pech hebt komt daar gewoon nog 14 dagen bij.
pi_206002917
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 22:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Die wordt zeker niet voor 1-10 rentedragend. Ik heb al projecten waarbij de eerste termijn op 1-11-22 gedaan zal worden. Als je pech hebt komt daar gewoon nog 14 dagen bij.
Als ze het uitbetalen aan de leningnemer is het wel vanaf die dag rentedragend. Maar het duurt een paar weken voordat ze het aan de investeerder betalen. En dan kan het zo 10 weken duren na het overmaken van de investering dat je de eerste termijn ontvangt.
pi_206003072
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:43 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Is deze al besproken? https://www.collincrowdfund.nl/marlinde-b-v/

Lijkt me op zich wel een aardig project met redelijk goed onderpand. Vind alleen de borgstelling van de eigenaar in prive van 50k mager.

Onderpand zou ook nog getransformeerd kunnen worden naar woonruimte zo te zien, https://www.google.com/ma(...)1.470372!4d5.1792471

wat vinden jullie?
Ik zou deze denk ik ook wel basis meenemen. Zeker niet méér dan dat.

Moet wel zeggen dat ik nog steeds niet helemaal begrijp wat hij doet; en wat er overblijft van die omzet blijkt ook niet.
Ik vind het pand helemaal niet passen bij zijn activiteit. Meer iets voor een garagebedrijf of de brandweer of zo. Maar goed hij wil zelf op de 1e verdieping gaan zitten dus dat sluit elkaar niet uit.
Van het Kruidvat is geen enkele toeleverancier ooit rijk geworden volgens mij en die evenementen, daarvan moet ook nog maar blijken of die komende jaren met rondwarende epidemieën nog wel door kunnen gaan.

De borgstelling is niet vet maar wel positief in de zin dat hij ook zijn privévermogen inzet. Is toch een positief signaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 16-09-2022 23:26:32 ]
Pecunia non olet
pi_206003742
CRE was vandaag weer goed bezig met de betalingen. Er kunnen weer boodschappen gehaald worden. :)

* Nabetalingen inzake Assen, Salzgitter-Bad en de Mozartstrasse. Ik heb het niet nagerekend maar te weinig zal het zeker niet zijn.

* Van Erfurt en Emmerich nog steeds geen betalingen ontvangen maar dat komt misschien aankomende week.

* Verder alles compleet.
Pecunia non olet
pi_206004182
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 23:08 schreef Collin63 het volgende:

[..]
Als ze het uitbetalen aan de leningnemer is het wel vanaf die dag rentedragend. Maar het duurt een paar weken voordat ze het aan de investeerder betalen. En dan kan het zo 10 weken duren na het overmaken van de investering dat je de eerste termijn ontvangt.
Van al die weken dat het duurt voordat ik de termijn ontvang, zie ik geen rente terug. Voor mij als investeerder start de renteopbouw pas 1 maand voor de eerste uitbetaling.
pi_206004690
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 00:44 schreef obligataire het volgende:
CRE was vandaag weer goed bezig met de betalingen. Er kunnen weer boodschappen gehaald worden. :)

* Nabetalingen inzake Assen, Salzgitter-Bad en de Mozartstrasse. Ik heb het niet nagerekend maar te weinig zal het zeker niet zijn.

* Van Erfurt en Emmerich nog steeds geen betalingen ontvangen maar dat komt misschien aankomende week.

* Verder alles compleet.
Bij Emmerich krijg je de rente pas bij de aflossing van het project.
  zaterdag 17 september 2022 @ 09:53:41 #183
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_206005210
[/quote]
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:54 schreef quepos het volgende:

[..]
Bij Emmerich krijg je de rente pas bij de aflossing van het project.
Beide garage-/opslagboxen (Emmerich én Erfurt) zijn full bullet projecten.
pi_206005217
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 05:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Van al die weken dat het duurt voordat ik de termijn ontvang, zie ik geen rente terug. Voor mij als investeerder start de renteopbouw pas 1 maand voor de eerste uitbetaling.
Ik heb een tijdje terug al eens een boze mail gestuurd. Met de volgende reactie als gevolg:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal leuk en aardig maar veel vertraging ontstaat doordat er er flaporen zijn die hun toezegging niet of te laat nakomen en dan is het ook niet zo dat GvE dat intern even voorschiet (doen andere platformen soms wel, om vertraging te vermijden).
Pecunia non olet
pi_206005244
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 17 september 2022 09:53 schreef InVestEerder het volgende:[
[..]
[/quote]/b]

Tnx. :D :D Ik heb gewoon te veel projecten, soms komt er geld binnen en dan denk ik who the f**k is dat nou weer. _O-
Pecunia non olet
pi_206005519
Mail van gisteren:
quote:
Je hebt geïnvesteerd in het project Geuzenweg 19 te Hilversum. De hypotheek is afgelost op 12 september 2022.

Het saldo van jouw investering en de extra rentevergoeding wordt vandaag gestort in jouw e-Wallet.

De extra rente wordt berekend over de periode van 2 augustus 2022 tot en met 14 september 2022.
Dit omdat de rentevast periode op 2 augustus 2022 afliep.
Vandaag is er nog niets bijgeschreven
  zaterdag 17 september 2022 @ 10:39:20 #187
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206005706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
[..]
/b]

Tnx. :D :D Ik heb gewoon te veel projecten, soms komt er geld binnen en dan denk ik who the f**k is dat nou weer. _O-
[/quote]

Door spreiden, spreiden, spreiden over veel verschillende projecten en platforms steeds meer tijd kwijt aan administratie.

Denk er aan het aantal lopende projecten terug te brengen tot ca. 500 met een hogere inleg (toekomstig) per project.

Hoe is jullie mening daarover?
pi_206005768
quote:
Door spreiden, spreiden, spreiden over veel verschillende projecten en platforms steeds meer tijd kwijt aan administratie.

Denk er aan het aantal lopende projecten terug te brengen tot ca. 500 met een hogere inleg (toekomstig) per project.

Ik zit lang niet aan de 500 projecten maar ik begin ook het punt te bereiken dat het bijhouden me te veel tijd kost. Alles wat netjes door loopt gaat nog wel maar met al die aanpassingen zoals looptijdverleningen, vervroegde en ook te late aflossingen begint het lastig te worden overzicht te houden.
Ik vertrouw de platforms alleen niet voldoende om blind op hun administratie te vertrouwen...
pi_206005898
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:39 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
/b]

[/quote]

Een bekend probleem. Ik laat vanaf begin dit jaar ook mijn aantal projecten terug lopen en heb mijn gemiddelde inleg per project verdubbeld. Uiteindelijk wil ik terug naar ongeveer 200 lopende projecten. M.i. Is de spreiding over projecten dan nog voldoende.

Mijn platform spreiding loopt helaas ook terug maar daar heb ik geen oplossing voor.
pi_206006074
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik zit lang niet aan de 500 projecten maar ik begin ook het punt te bereiken dat het bijhouden me te veel tijd kost. Alles wat netjes door loopt gaat nog wel maar met al die aanpassingen zoals looptijdverleningen, vervroegde en ook te late aflossingen begint het lastig te worden overzicht te houden.
Ik vertrouw de platforms alleen niet voldoende om blind op hun administratie te vertrouwen...
De administratie begint ook hier een zware last te worden. Zeker als je ook nog werkt overdag en andere activiteiten hebt. Zit nu aan bijna 900 maar wil daar per se niet overheen. Door de gemiddelde inleg te vergroten hoop ik het aantal te stabiliseren en zelfs iets te verminderen. Verdere spreiding voegt idd niets meer toe.

Misschien moet ik wat minder strenge eisen stellen aan mijn administratie, maar het is nu eenmaal de aard van het beestje: in control zijn, altijd actuele standen willen hebben, statistieken opbouwen.
Pecunia non olet
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:39:18 #191
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206006327
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
De administratie begint ook hier een zware last te worden. Zeker als je ook nog werkt overdag en andere activiteiten hebt. Zit nu aan bijna 900 maar wil daar per se niet overheen. Door de gemiddelde inleg te vergroten hoop ik het aantal te stabiliseren en zelfs iets te verminderen. Verdere spreiding voegt idd niets meer toe.

Misschien moet ik wat minder strenge eisen stellen aan mijn administratie, maar het is nu eenmaal de aard van het beestje: in control zijn, altijd actuele standen willen hebben, statistieken opbouwen.
Erg herkenbaar. Kijk uit dat je niet gek van jezelf wordt.
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:41:57 #192
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206006354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:45 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vertrouwen is goed, controle is beter. Al doe ik dat per steek-proef.
Afhankelijk van voorgaand resultaat meer of minder steeproeven bij het betreffende platform.
pi_206006500
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hier ook een paar honderd projecten. Ik zie de administratie als een hobby en tijdverdrijf. Leuk om bij te houden en om te zien wat er elke maand weer binnenkomt.
pi_206006736
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 00:44 schreef obligataire het volgende:
Dat is de vraag, ik begreep namelijk dat er ca. 4 maanden (extra)boeterente van toepasing is, de rente die ik nu ontvangen heb is net iets minder dan 4 maanden dus dat zal die wel zijn, maar dan mist nog de afgelopen maand? Renteopbrengst voor uiteindelijk minder dan 3 maanden is best aardig, maar vergeet niet dat er ook 0.9% kosten van toepassing zijn die er natuurlijk wel hard inhakken.

Toevoeging: ik keek net online en zag dat er op 16/9 ook nog een maand (lopende)rente zou zijn betaald, dus die zal nog wel ergens onderweg zijn.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:29:09 #195
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206006788
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:57 schreef quepos het volgende:

[..]
Hier ook een paar honderd projecten. Ik zie de administratie als een hobby en tijdverdrijf. Leuk om bij te houden en om te zien wat er elke maand weer binnenkomt.
Bij paar honderd is het nog een hobby en tijdverdrijf.
Bij ruim 800 en tot in de putjes bijhouden is het een uit de hand gelopen hobby die op werken gaat lijken. En van dat werken ben ik nou net een beetje aan het minderen.
pi_206006790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:54 schreef obligataire het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar veel vertraging ontstaat doordat er er flaporen zijn die hun toezegging niet of te laat nakomen en dan is het ook niet zo dat GvE dat intern even voorschiet (doen andere platformen soms wel, om vertraging te vermijden).
Klopt, een andere betaalprovider gaat dat probleem niet oplossen, dat zijn enerzijds de investeerders en anderzijds de manier waarop het platform dat soort flaporen aanpakt. Bij verchillende andere platfomen speelt dat een kleinere rol omdat deze vaak zelf ook deelnemen en waarschijnlijk hun deelname (al dan niet tijdelijk) verhogen. Het voorschieten vanuit de stichting derdengelden is iets wat niet zou mogen aangezien een stichting derdengelden geen risico's mag nemen door geld te betalen wat er niet is terwijl ze dat dan wel zouden doen. Om die reden blijf ik ook de terugboekingen bij ccf discutabel vinden ze hebben blijkbaar geld bijgeboekt wat er nog niet is en waar ook geen dekking voor is. Bij gve (en tegenwoordig ook bij sig bij nieuwe projecten?) is er een depotregeling waarmee dat soort "vooruitbetaling" wel formeel mogelijk is.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:30:40 #197
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206006798
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:29 schreef tnhb het volgende:

[..]
Klopt, een andere betaalprovider gaat dat probleem niet oplossen, dat zijn enerzijds de investeerders en anderzijds de manier waarop het platform dat soort flaporen aanpakt. Bij verchillende andere platfomen speelt dat een kleinere rol omdat deze vaak zelf ook deelnemen en waarschijnlijk hun deelname (al dan niet tijdelijk) verhogen. Het voorschieten vanuit de stichting derdengelden is iets wat niet zou mogen aangezien een stichting derdengelden geen risico's mag nemen door geld te betalen wat er niet is terwijl ze dat dan wel zouden doen. Om die reden blijf ik ook de terugboekingen bij ccf discutabel vinden ze hebben blijkbaar geld bijgeboekt wat er nog niet is en waar ook geen dekking voor is. Bij gve (en tegenwoordig ook bij sig bij nieuwe projecten?) is er een depotregeling waarmee dat soort "vooruitbetaling" wel formeel mogelijk is.
Die depotregeling geeft meer rust in het proces.
pi_206007144
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 05:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
--Een goeie manier zou zijn dat ze bij de eerste aflossing ook de rente zouden betalen van de dagen dat het langer geduurd heeft dan een maand.
Het kan wel anders, ik heb al een paar keer de aflossing van Apoc ontvangen op de dag dat de 2 jaar looptijd af zou lopen.

En waarom ze al een week of 3-4 soms 5 van te voren het geld moeten hebben snap ik ook niet. Eigenlijk zouden ze daar ook een limiet voor moeten stellen en als het te lang duurt ook rente berekenen.
  zaterdag 17 september 2022 @ 14:35:55 #199
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_206007663
SIG, De Hegen 25; Toch FOK investeerders.
Wat zie ik niet?
pi_206007665
quote:
14s.gif Op donderdag 15 september 2022 16:17 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw (herfinanciering) 5 jarig project bij SiG:

De Hegen 25 Emmen Herfinanciering LIVE 17 september om 14.30 uur

Vandaag presenteren wij een nieuw project aan de De Hegen 25 te Emmen Herfinanciering. Je kunt vanaf 17 september 2022 om 14.30 uur investeren in dit project. Het betreft een geschakelde woning met vrijstaande berging en tuin en gelegen in een woonwijk op goede stand. Ligging aan een groenstrook en dicht bij het centrum van Emmen.

https://investeren.sameni(...)n-25-herfinanciering

https://www.funda.nl/koop(...)2553683-de-hegen-25/
https://huispedia.nl/emmen/7824xa/de-hegen/25
Staat inmiddels open.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')