Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, spaarloonregelingen, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. In 2021 is de markt van financiering via crowdfunding sterk gegroeid naar 730 miljoen euro. Dat is een groei van plus 75% (bron).
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Ondanks dat het een woning betreft in een van de minste wijken van Den Haag wil ik deze wel meenemen. Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij aanbevolen.
Marco-omstandigheden De gasprijzen zijn een zorg voor de onderneming. Daarom heeft de ondernemer, samen met zijn collega kwekerijen, collectief gas ingekocht en ligt de gasprijs tot en met 2026 vast. Hetgeen rust geeft voor de komende jaren.
Op vrijdag 9 september 2022 17:06 schreef Horsemen het volgende: En nog een nieuwe Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand en een 2 hypotheek op een woonhuis:
Op vrijdag 9 september 2022 17:11 schreef Horsemen het volgende: En wederom een nieuwe Collin lening met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed en een dienstwoning:
Ja, maar die contractperiode loopt af nog vóórdat de slottermijn geherfinancierd moet worden. En hopelijk gaat de tegenpartij van het gas niet failliet...
Ik las over een opmerking over de coaches bij Collin. Ik heb er nooit opgelet verder maar zijn er dingen die nodig zijn om te weten over de reputatie/trackrecord van de coaches? Alle info is welkom
Op vrijdag 9 september 2022 17:11 schreef Horsemen het volgende: En wederom een nieuwe Collin lening met een 1e hypotheek op bedrijfsmatig onroerend goed en een dienstwoning:
Heb zojuist Meerzorg 1 en Meerzorg 2 grondig bekeken.
bij de eerste lening zijn de taxatiewaardes(25-10-21) ten opzichte van de WOZ waarde(1-1-21) flink hoger. Ook valt op dat de WOZ waarde van de panden in Rotterdam over de jaren voor 2021 flink lager zijn.
Op zaterdag 10 september 2022 11:42 schreef quepos het volgende: Met andere woorden als het hier mis mocht gaan, verwacht ik niet dat we onze totale inleg gaan terugkrijgen.
[..] Bij een gedwongen verkoop vrees ik dat deze panden nog niet voldoende opbrengen om de volledige lening terug te kunnen betalen. Buiten de vervroegde aflossing is er nog nauwelijks op deze lening (pas 7 termijnen betaald) afgelost. In het gunstigste geval gaat het allemaal krapjes worden.
Zijn de gelden al opgevraagd van de 3 SiG leningen in Katwijk?
Ondanks dat het een woning betreft in een van de minste wijken van Den Haag wil ik deze wel meenemen. Als er een linkje beschikbaar is hou ik mij aanbevolen.
Helaas een direct lening maar deze wil ik ook wel graag meenemen. Iemand misschien al een linkje weten te bemachtigen?
bij de eerste lening zijn de taxatiewaardes(25-10-21) ten opzichte van de WOZ waarde(1-1-21) flink hoger. Ook valt op dat de WOZ waarde van de panden in Rotterdam over de jaren voor 2021 flink lager zijn.
Bij de tweede lening liggen de taxatiewaardes(6-12-21 en 23-11-21) ten opzichte van de WOZ waarde(1-1-21) dichter bij elkaar.
Tholenstraat 70 : woz 174k, taxatiewaarde 175k Van Wijngaardenlaan : woz 172k, taxatiewaarde 175k Hoogstraat 151a : winkelpand geen woz waarde bekend Hoogstraat 151b : woz 233k, taxatiewaarde 151a en b, 405k
Totaal : woz 579k(exclusief het winkelpand 170k?), taxatiewaarde 755k
Met andere woorden als het hier mis mocht gaan, verwacht ik niet dat we onze totale inleg gaan terugkrijgen.
Louis de Viss*erstr 6 is verkocht (aan Emmy) voor 340K, dus wat dat betreft nog niet direct reden voor paniek...
Die andere woningen in VM1 betreffen zo te zien alle 3 appartementjes in volkswijken en naar mijn mening - voor wat het waard is- , vlot te verkopen mocht het zover komen. Denk dat de schade uiteindelijk wel mee zal vallen maar misschien komt Collin wel weer met een bijzondere oplossing.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 10-09-2022 14:11:04 ]