abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205937682
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2022 17:45 schreef mschol het volgende:
ik had ook geaag een appartement met tuintje gewild maarja, kon niet echt kiezen
Toen heb je alleen het tuintje genomen? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205937718
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2022 17:38 schreef Puntenjager het volgende:
The Royal Institution
Dat wordt inmiddels ook niet gerund door een lobby? Is natuurlijk prachtig om een onafhankelijk instituut langzaam te infiltreren om jouw belang te promoten. Ik zeg dit omdat het zeer lastig is om onafhankelijk te zijn en te blijven. Universiteiten dansen ook naar de pijpen van het grootkapitaal these days.

Lord David Willetts oogt ook niet echt als iemand die het enkel goed voor heeft met de mensheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 september 2022 @ 17:56:48 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205937759
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 16:38 schreef Montagui het volgende:

[..]
In Canada speelt de overheid daar al een aardig actieve rol in, gezien hun euthanasie beleid.
wie dood wil die mag hoor

stap maar uit als je dat wilt, maar wel een maand bedenktijd vanwege extreme stemmingswisselingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205937896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)len-geen-appartement

Ouderen willen geen appartement , maar een woning met een tuintje , dat hoeft niet in de randstad overigens , dicht bij het bos of een rivier verdient de voorkeur
[..]
[..]
[..]

Die appartementen zijn ook veel te duur.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205937947
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Die appartementen zijn ook veel te duur.
Je woont al ergens 50 jaar. Dat kost nu 350 euro. Je gaat naar iets wat 850 euro (of veel meer) kost minus plus de servicekosten. Dan moet het wel erg veel voordelen hebben.

Dan kan je zeggen dat 350 euro niet "marktconform" is maar die oude huisjes zijn reeds lang betaald en leveren alleen nog maar winst op voor de woningbouwvereniging. Wat was het vroeger toch goed geregeld, wonen tegen een zeer redelijke prijs. Dat kon toen en nu ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 11-09-2022 18:52:09 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Beste debater 2022 zondag 11 september 2022 @ 18:53:19 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205938582
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2022 17:38 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Je zou voor de aardigheid eens deze voordracht bij The Royal Institution moeten kijken. Dat zou kunnen helpen om een iets objectievere kijk op de zaak te krijgen.

Hoeft niet, ik zie het aan de boomers in mijn omgeving. Die cartoonversie die ahistorische zoomers ervan hebben gemaakt komt vooral voort uit onwetendheid en jaloezie.

En als die boomers daadwerkelijk schijt hadden aan hun kinderen en hun toekomst, hadden ze;

1) niet eens kinderen gekregen: reteduur en met al dat geld kun je heel leuke dingen doen - vergelijk even met het geboortecijfer nu. Mensen krijgen ook steeds later kinderen: eerst 'volop genieten en mezelf ontwikkelen!'.
2) lopen janken over allerlei belastingen en sociale voorzieningen waar ze wel geld aan kwijt waren maar zelf niets van terugzagen, maar die in dienst stonden van een degelijke sociaal-democratie voor alle burgers
3) massaal op partijen als de VVD gestemd; die ruk naar rechts is echter pas op komen zetten in 2002, culminerend in de VVD als grootste partij van NL in 2012. Zeg maar op het moment dat alles ná de boomergeneratie ging stemmen.

Dat idee dat boomers alles maar opmaakten en leefden als goden in Frankrijk is niet alleen een affront jegens legio hardwerkende mensen die gewoon een gezin runden en verre van 'in luxe' leefden (vraag voor de grap eens aan zo'n verongelijkte zoomer hoe vaak die al op wereldreis is geweest, hoe vaak er uberhaupt vakantie wordt geboekt, hoe vaak de kroeg wordt bezocht en vraag daarna even hoeveel uur per week hij/zij werkt) het toont kennelijk aan dat een hele hoop mensen een enorme hekel hebben aan hun eigen (groot)ouders 'die alles opgemaakt hebben'. Leuke familiediners, denk ik.

Probleem is dat een paar zoomers zien dat bepaalde lieden het NU goed voor elkaar hebben: een mooi huis, vakanties, auto, uit eten en dat niet alleen stand pede ook EISEN maar volop vergeten dat er voor hun aanwezigheid op aarde ook al een wereld was (de era die we, dank je Bill Maher, Before You (B.Y.) mogen noemen) en dat die grijze opmakers die het nu goed voor elkaar hebben daar 40, 50 jaar over hebben gedaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205938662
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeft niet, ik zie het aan de boomers in mijn omgeving. Die cartoonversie die ahistorische zoomers ervan hebben gemaakt komt vooral voort uit onwetendheid en jaloezie.

En als die boomers daadwerkelijk schijt hadden aan hun kinderen en hun toekomst, hadden ze;

1) niet eens kinderen gekregen: reteduur en met al dat geld kun je heel leuke dingen doen - vergelijk even met het geboortecijfer nu. Mensen krijgen ook steeds later kinderen: eerst 'volop genieten en mezelf ontwikkelen!'.
2) lopen janken over allerlei belastingen en sociale voorzieningen waar ze wel geld aan kwijt waren maar zelf niets van terugzagen, maar die in dienst stonden van een degelijke sociaal-democratie voor alle burgers
3) massaal op partijen als de VVD gestemd; die ruk naar rechts is echter pas op komen zetten in 2002, culminerend in de VVD als grootste partij van NL in 2012. Zeg maar op het moment dat alles ná de boomergeneratie ging stemmen.

Dat idee dat boomers alles maar opmaakten en leefden als goden in Frankrijk is niet alleen een affront jegens legio hardwerkende mensen die gewoon een gezin runden en verre van 'in luxe' leefden (vraag voor de grap eens aan zo'n verongelijkte zoomer hoe vaak die al op wereldreis is geweest, hoe vaak er uberhaupt vakantie wordt geboekt, hoe vaak de kroeg wordt bezocht en vraag daarna even hoeveel uur per week hij/zij werkt) het toont kennelijk aan dat een hele hoop mensen een enorme hekel hebben aan hun eigen (groot)ouders.

Probleem is dat een paar zoomers zien dat bepaalde lieden het NU goed voor elkaar hebben: een mooi huis, vakanties, auto, uit eten en dat niet alleen stand pede ook EISEN maar volop vergeten dat er voor hun aanwezigheid op aarde ook al een wereld was (de era die we, dank je Bill Maher, Before You (B.Y.) mogen noemen) en dat die grijze opmakers die het nu goed voor elkaar hebben daar 40, 50 jaar over hebben gedaan.
Okay, als je de feiten liever niet hoort, is het inderdaad het beste dat je je kop gewoon in het zand laat steken ^O^
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Beste debater 2022 zondag 11 september 2022 @ 18:59:03 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205938679
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2022 18:58 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Okay, als je de feiten liever niet hoort, is het inderdaad het beste dat je je kop gewoon in het zand laat steken ^O^
"Feiten" :') Sowieso nogal apart om met een voorbeeld te komen uit het VK; totaal vergelijkbaar idd.

Spreek nog wat meer over opmakende egocentrische oudjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205938703
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Feiten" :')

Spreek nog wat meer over opmakende egocentrische oudjes.
Feiten ja. Ik denk niet dat een wetenschapper die mag spreken bij de Royal Instition fake news verkondigt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Beste debater 2022 zondag 11 september 2022 @ 19:00:54 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205938718
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2022 19:00 schreef Puntenjager het volgende:

[..]
Feiten ja. Ik denk niet dat een wetenschapper die mag spreken bij de Royal Instition fake news verkondigt.
Ben benieuwd naar zijn take op de Nederlandse situatie.

Overigens, heeft jouw pa ook alles opgemaakt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 september 2022 @ 19:50:50 #161
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205939615
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Je woont al ergens 50 jaar. Dat kost nu 350 euro. Je gaat naar iets wat 850 euro (of veel meer) kost minus plus de servicekosten. Dan moet het wel erg veel voordelen hebben.

Dan kan je zeggen dat 350 euro niet "marktconform" is maar die oude huisjes zijn reeds lang betaald en leveren alleen nog maar winst op voor de woningbouwvereniging. Wat was het vroeger toch goed geregeld, wonen tegen een zeer redelijke prijs. Dat kon toen en nu ook.
hat kan nu ook wel maar de overheid heeft de regel ingevoerd dat er buiten het dorp niet meer gebouwd mag worden , dat is niet vol te houden ,maar de overheid probeert het toch , dus hebben jongeren geen woonruimte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205942022
quote:
9s.gif Op zondag 11 september 2022 15:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan heb je over 40 jaar alleen maar boomers die een huis willen met tenminste 4 slaapkamers voor hun 2. Maar geen werkende bevolking die kan betalen voor die luxe.
En geen pensioenen en andere sociale stelsels meer. Of in ieder geval een schim van wat het nu is.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_205942179
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2022 14:56 schreef MichaelScott het volgende:
Boomers zijn niet zo goed in vooruit denken, daarom zitten we nu ook met zo veel verschillende crises.
Knap om alle malaise op 'de boomers' af te schuiven. De generaties geboren na 1955 hebben immers alles gedaan om de 'crises' heden ten dage tijdig te beteugelen. Oh, wacht.
pi_205944301
Bijzonder toch. We wonen nu juist relatief klein, op een appartementje. Midden in de stad, en alles lekker dichtbij. Meer hadden we ook niet nodig. Maar we worden ouder, en denken er serieus over na om juist groter te gaan wonen, met het oog op onze 'oude dag'. Flink groter.

De afgelopen twee jaar beiden full time thuis gewerkt, en het was in het appartement wel een uitdaging om elkaar niet in de weg te zitten. Vóór Corona werkten we beiden gedeeltelijk thuis, en dat was goed te doen. En dan was er altijd nog een alternatief om voor een paar uurtjes een werkplek te huren. Dat ging allemaal niet, want alles was dicht. We hadden er niks aan om alles dichtbij te hebben, want alles was dicht.

Dan is er nog de energierekening. Op het appartementenblok kunnen geen zonnepanelen gelegd worden. Onze volgende auto wordt electrisch, en dan moeten we gaan opladen aan de palen van de gemeente. We willen dat liever via onze eigen zonnepanelen doen :Y

Enfin, De voordelen van in de stad en redelijk klein wonen beginnen behoorlijk weg te vallen. Als we straks tot ons 70ste of nog langer werken, en we moeten veel thuis werken en de energierekening is hoog, dan zit ik toch liever wat ruimer, ergens afgelegen buiten de stad.
  maandag 12 september 2022 @ 10:12:31 #165
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205944841
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2022 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoeft niet, ik zie het aan de boomers in mijn omgeving. Die cartoonversie die ahistorische zoomers ervan hebben gemaakt komt vooral voort uit onwetendheid en jaloezie.

En als die boomers daadwerkelijk schijt hadden aan hun kinderen en hun toekomst, hadden ze;

1) niet eens kinderen gekregen: reteduur en met al dat geld kun je heel leuke dingen doen - vergelijk even met het geboortecijfer nu. Mensen krijgen ook steeds later kinderen: eerst 'volop genieten en mezelf ontwikkelen!'.
2) lopen janken over allerlei belastingen en sociale voorzieningen waar ze wel geld aan kwijt waren maar zelf niets van terugzagen, maar die in dienst stonden van een degelijke sociaal-democratie voor alle burgers
3) massaal op partijen als de VVD gestemd; die ruk naar rechts is echter pas op komen zetten in 2002, culminerend in de VVD als grootste partij van NL in 2012. Zeg maar op het moment dat alles ná de boomergeneratie ging stemmen.

Dat idee dat boomers alles maar opmaakten en leefden als goden in Frankrijk is niet alleen een affront jegens legio hardwerkende mensen die gewoon een gezin runden en verre van 'in luxe' leefden (vraag voor de grap eens aan zo'n verongelijkte zoomer hoe vaak die al op wereldreis is geweest, hoe vaak er uberhaupt vakantie wordt geboekt, hoe vaak de kroeg wordt bezocht en vraag daarna even hoeveel uur per week hij/zij werkt) het toont kennelijk aan dat een hele hoop mensen een enorme hekel hebben aan hun eigen (groot)ouders 'die alles opgemaakt hebben'. Leuke familiediners, denk ik.

Probleem is dat een paar zoomers zien dat bepaalde lieden het NU goed voor elkaar hebben: een mooi huis, vakanties, auto, uit eten en dat niet alleen stand pede ook EISEN maar volop vergeten dat er voor hun aanwezigheid op aarde ook al een wereld was (de era die we, dank je Bill Maher, Before You (B.Y.) mogen noemen) en dat die grijze opmakers die het nu goed voor elkaar hebben daar 40, 50 jaar over hebben gedaan.
Jongeren stemmen helemaal geen VVD. Het zijn juist de huidige dertigers, veertigers en vijftigers met een koopwoning die afgelopen jaren enorm geprofiteerd hebben van de waardestijging van hun eigen woning die VVD stemmen. De traditionele Vinex-wijk-bewoners.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Beste debater 2022 maandag 12 september 2022 @ 13:06:30 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205946838
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Jongeren stemmen helemaal geen VVD. Het zijn juist de huidige dertigers, veertigers en vijftigers met een koopwoning die afgelopen jaren enorm geprofiteerd hebben van de waardestijging van hun eigen woning die VVD stemmen. De traditionele Vinex-wijk-bewoners.
Precies, dertigers en veertigers... geen boomers
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 september 2022 @ 13:19:33 #167
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205947096
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, dertigers en veertigers... geen boomers
Het probleem is wel dat de huidige twinters te maken hebben met gigantisch hoge huizenprijzen en tegenwoordig ook energieprijzen en dat de groep 30-60 niet bereid is wat in te leveren om de groep 20-30 te helpen, immers er is geen connectie tussen de groep 30-60 en de groep 20-30, de ouders van de groep 20-30 zijn de huidige zestigers (deels boomers).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_205947111
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 10:12 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Jongeren stemmen helemaal geen VVD. Het zijn juist de huidige dertigers, veertigers en vijftigers met een koopwoning die afgelopen jaren enorm geprofiteerd hebben van de waardestijging van hun eigen woning die VVD stemmen. De traditionele Vinex-wijk-bewoners.
Ik heb nooit begrepen hoe je profiteert van waarde stijging van je huis. Hooguit dat je erfenis wat groter wordt maar daar profiteer de huiseigenaar niet van.
pi_205947259
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, dertigers en veertigers... geen boomers
Je bedoelt de groep die van hun ouders die belastingvrije ton heeft gekregen om zo de prijzen nog meer te stuwen en de erfbelasting te verminderen. De jubelton uitgevonden door onze neoliberale vrienden. :+
  maandag 12 september 2022 @ 13:31:43 #170
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_205947307
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik heb nooit begrepen hoe je profiteert van waarde stijging van je huis. Hooguit dat je erfenis wat groter wordt maar daar profiteer de huiseigenaar niet van.
Het is creatie van vermogen. Juist de mensen die in de jaren 2008-2013 een huis hebben gekocht voor schappelijke prijs, hebben te maken gehad met een optimale doorstroom op de huizenmarkt en die groep heeft het financieel beter dan de groep die net voor de crisis het eerste huis hebben gekocht of diegene die nu hun eerste huis moeten komen. En ja, ik denk dat behoorlijk wat mensen van de groep die tussen 2008 en 2013 hun eerste huis hebben gekocht VVD stemmen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 13:31:46 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205947309
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je bedoelt de groep die van hun ouders die belastingvrije ton heeft gekregen om zo de prijzen nog meer te stuwen en de erfbelasting te verminderen. De jubelton uitgevonden door onze neoliberale vrienden. :+
Ik denk dat maar een paar procent van de mensen uberhaupt een jubelton kan geven aan hun kinderen.
  maandag 12 september 2022 @ 13:41:21 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205947412
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat maar een paar procent van de mensen uberhaupt een jubelton kan geven aan hun kinderen.
Plus dat ik denk dat die ouders sowieso wel fors sponsorden, alleen dan zonder het belastingvoordeel.
Maar de groep die hun kinderen voor het 40ste levensjaar een ton kan schenken en en daar niets van voelt is volgens mij ook redelijk beperkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205947417
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:31 schreef Erno-BE het volgende:
Het is creatie van vermogen
Maar je geeft totaal geen antwoord waarom dat voordelig zou zijn. Mijn huis is nu iets van vijf keer meer waard dan toen ik het kocht. Wat schiet ik daar mee op? Hooguit wat meer belasting moeten betalen door de WOZ en wet Hillen? De waarde stijging is alleen maar leuk voor de banken en erfgenamen.
Inb4 Dat ik het huis kocht koste de hypotheek ondanks HRA ook mijn halve netto salaris.
pi_206243436
Gewoon onteigenen. Daar hebben we inmiddels geen moeite meer mee, toch?
Boeren kunnen weg. Zaken kunnen sluiten. Verwacht ook weinig weerstand van die oudjes, kom vechten dan.
Er zijn gewoon problemen op te lossen die ze zelf hebben veroorzaakt en gaat dit niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Het is 2022, tijden veranderen.
Go hard or go home
pi_206243659
Mijn ouders lopen tegen de 70, maar die zie ik ook pas naar een appartement gaan als ze hun tijd van 35 meter diep niet meer kunnen onderhouden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')