abonnement Unibet Coolblue
pi_205903172
Deze zomer zijn we verder gegaan met de bouw van ons zomerhuisje, we hadden de zomer er voor de vloer klaar gemaakt en deze zomer konden we beginnen met het bouwen van het huisje zelf, na 4 weken werken met wat vrienden zijn we best ver gekomen, echter zijn we aangekomen bij het isoleren van het dak.

Echter zit ik met een vraag..

We hebben een underlayment dak, daarop moet damp werende folie komen, dan de pir platen gevolgd door epdm folie, echter hebben we nu alleen nog maar budget voor de pir platen. Deze wil ik nog wel voor de herfst op het dak hebben ivm regenval en het verkleuren en doorregenen van de underlayment platen (is wel beschermd met een zeil maar laat toch iets wat water door...).

De vraag; ik zie in voorbeelden met pir platen 2 manieren om de pir platen te plaatsen.
1. Lijmen (met pur)
2. Vast nagelen met speciale spijkers en ringen.

Alleen kom ik nergens voorbeelden tegen van een nok dak dat warm geïsoleerd wordt, wel platte daken... misschien dat ik niet de juiste zoektermen gebruik, ik weet het niet... maar zou graag van jullie horen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Preview van binnen en buiten.
Just say hi!
pi_205905072
Je isolatie een winter lang zeiknat laten regenen lijkt me niet bepaald de handigste oplossing.
pi_205905341
Heb je de pirplaaten al? Anders zou je kunnen kijken naar geisoleerde dakplaten, in 1x klaar.
pi_205914200
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 september 2022 09:40 schreef Chandler het volgende:
Deze zomer zijn we verder gegaan met de bouw van ons zomerhuisje, we hadden de zomer er voor de vloer klaar gemaakt en deze zomer konden we beginnen met het bouwen van het huisje zelf, na 4 weken werken met wat vrienden zijn we best ver gekomen, echter zijn we aangekomen bij het isoleren van het dak.

Echter zit ik met een vraag..

We hebben een underlayment dak, daarop moet damp werende folie komen, dan de pir platen gevolgd door epdm folie, echter hebben we nu alleen nog maar budget voor de pir platen. Deze wil ik nog wel voor de herfst op het dak hebben ivm regenval en het verkleuren en doorregenen van de underlayment platen (is wel beschermd met een zeil maar laat toch iets wat water door...).

De vraag; ik zie in voorbeelden met pir platen 2 manieren om de pir platen te plaatsen.
1. Lijmen (met pur)
2. Vast nagelen met speciale spijkers en ringen.

Alleen kom ik nergens voorbeelden tegen van een nok dak dat warm geïsoleerd wordt, wel platte daken... misschien dat ik niet de juiste zoektermen gebruik, ik weet het niet... maar zou graag van jullie horen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Preview van binnen en buiten.
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Zoek mijn topic maar op. ;)

Ik heb ze gelijmt en geschroefd. Geen dampdichte folie er onder, want dan hecht de lijm niet meer. Heb er wel pannen op liggen en geen epdm.
pi_205915519
Op marktplaats staan best vaak b keuze pir platen. Misschien is er dan wel budget voor epdm.

Bij mij werden die platen gesroefd.
pi_205920646
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 23:37 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Zoek mijn topic maar op. ;)

Ik heb ze gelijmt en geschroefd. Geen dampdichte folie er onder, want dan hecht de lijm niet meer. Heb er wel pannen op liggen en geen epdm.
Welk topic, je hebt overal en nergens gepost . Haha
Just say hi!
pi_205920658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 03:21 schreef Nico987 het volgende:
Op marktplaats staan best vaak b keuze pir platen. Misschien is er dan wel budget voor epdm.

Bij mij werden die platen gesroefd.
Thanks en momenteel is het amper te vinden op mp... en als het te vinden is voor beste prijzen.
Just say hi!
pi_206201122
Ps ik heb nu Bauder PIR-FA-TE 50 mm platen, wel 97 stuks, dus genoeg om mn dak goed te kunnen isoleren... maar de vraag blijft staan.

Schroeven? lijmen? spinvliesfolie? what to do?
Just say hi!
pi_206271840
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:27 schreef Puala het volgende:
Je isolatie een winter lang zeiknat laten regenen lijkt me niet bepaald de handigste oplossing.
Als het een schuin dak is en aluminium gecacheerd kan dat makkelijk.
Pir neemt niet snel vocht op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206272215
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als het een schuin dak is en aluminium gecacheerd kan dat makkelijk.
Pir neemt niet snel vocht op.
Bij mij zijn er pir dakplaten op de balken gelegd. Daaroverheen de pannen. Van mijn timmerman begreep ik dat die pannen er alleen nog liggen om uv wering tegen te gaan. Die platen zijn 100% waterdicht.
pi_206273116
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:55 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Bij mij zijn er pir dakplaten op de balken gelegd. Daaroverheen de pannen. Van mijn timmerman begreep ik dat die pannen er alleen nog liggen om uv wering tegen te gaan. Die platen zijn 100% waterdicht.
Dat laatste is ook niet helemaal waar en is ook afhankelijk van de kierdichting. Maar wanneer correct aangebracht moet het raar lopen om een lekkage te krijgen. Bij storm is het bv wel een optie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206285211
Niet vergeten de naden goed af te plakken dus.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 15:12:35 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206286084
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:55 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Bij mij zijn er pir dakplaten op de balken gelegd. Daaroverheen de pannen. Van mijn timmerman begreep ik dat die pannen er alleen nog liggen om uv wering tegen te gaan. Die platen zijn 100% waterdicht.
Je bedoeld PIR Sandwichpanelen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')