abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 september 2022 @ 11:20:37 #101
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205904105
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 11:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit is heel onwaarschlijk, mocht dit ooit gebeuren. Juist de FSB (kgb- ideologie en overtuigingen hoe 'de echte wered is') zijn de mensen wie poetin aan de macht geholpen hebben, en hem houden. dit zijn fundamentalisten in de schaduw. Beetje als hopen dat de Top van de taliban of top van nazi's een democratische leider naarvoren zouden schuiven?
[..]

Ik denk ook niet dat de FSB een democraat naar voren schuift, maar een nieuwe leider, Poetin 2.0, zodat ze aan de macht blijven. Een Praetoriaanse garde deed dat ook wel bij Romeinse keizers.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 11:29:04 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205904199
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 11:17 schreef Shotty het volgende:

[..]
Stevige bron. niet een of andere anonieme website die alle moeite doet om te voorkomen dat je weet wie er achter zit. zie ook whois:
https://whois.domaintools.com/moderndiplomacy.eu

zou graag is een paar artikels opzoeken om te laten zien dat het propaganda is, maar die site is zo traag, dan ben ik morgen nog bezig.
Ik kon ook geen bias check vinden. Nu hoeft dat weinig te zeggen, maar dit lijkt me meer op een opinie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205904204
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 11:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kon ook geen bias check vinden. Nu hoeft dat weinig te zeggen, maar dit lijkt me meer op een opinie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 11:17 schreef Shotty het volgende:

[..]
Stevige bron. niet een of andere anonieme website die alle moeite doet om te voorkomen dat je weet wie er achter zit. zie ook whois:
https://whois.domaintools.com/moderndiplomacy.eu

zou graag is een paar artikels opzoeken om te laten zien dat het propaganda is, maar die site is zo traag, dan ben ik morgen nog bezig.
eindelijk een ander artikel geladen:

Darya Dugina: The Martyr of Eurasia
https://moderndiplomacy.e(...)e-martyr-of-eurasia/

overdachte bron _O-

voor degene die niet een kwartier willen wachten totdat het uitgeladen is, de eerste alinea:

quote:
Last Saturday was the moment of shock and mourning for all the Eurasians as the news about the cold-blooded murder of Daria Dugina came out. Daria Dugina, a young political scientist in her late 20s was an emerging intellectual, academician, philosopher, and media star. She was the daughter of renowned Russian philosopher, politician, and theorist Alexander Dugin, a name offered referred to as "Putin's brain" by the west. Both in Russia and around the world Alexander Dugin is a famous name due to his controversial views about the liberal west and distinctive geopolitical view. From an early age, Daria became a follower of her father and was immensely inspired by his philosophical and geopolitical work. Hence, just like her father, Daria Dugina was a real Russian patriot who contributed both academically and geopolitically to defend the fatherland.
Schrijver heeft het over "the fatherland", en niet over "her fatherland" oid. is dus een Rus.
pi_205904211
-oeps-
pi_205904391
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]
We gaan een beetje off-topic hier maar er zijn behoorlijk wat kanttekeningen te maken bij de huidige situatie.


1) het feit dat de EU een monetaire unie is zonder een politieke unie te zijn, levert behoorlijk wat problemen op. Het is al heel lang duidelijk dat de EU bestuurders hoopte een politieke unie af te dwingen via een monetaire unie. Daar is geen draagvlak voor en de overdracht van soevereiniteit is antidemocratisch.

Dit klopt niet en is door drenkt met complot aannames. Termen als afdwingen,kun je niet onderbouwen. Deze hele opmerking gebasseerde op de leugen dat de eu puur een economisch geheel zou moeten zijn geweest. Alle dingen als EC bestonden, alleen allemaal als aparte organisaties en zijn onder 1 naam verder gegaan. In een open handelszone is het beter dat er 1 munt is, gewoon een logisch gevolg van een open handelszone. En dat er in een democratisch grondgebied een democratisch orgaan opgericht wordt is dus ook een logisch vervolg. Net als dat er zaken uiteindelijk naa reen eu niveau gebracht gaan worden, ook dat is efficient. Want elke stad in Nederland had vroeger ook zijn eigen munt, eigen rechtspraak etc.


quote:
2) het feit dat we in een energie-transitie worden geduwd zonder dat daar goede en betaalbare alternatieven zijn is het gevolg van wanbestuur.

De doet het klimaat he, en er zijn goede alternatieven en die worden constant ontwikkeld, en dit is iets waar 'het volk' achter staat en een klein van het volk in achter blijft.

quote:
3) het feit dat Rusland Ukraine is binnengevallen staat niet los van de pogingen van het westen om Ukraine te betrekken bij een proxy oorlog van het westen tegen Rusland.

wederom complot gelul. Waarom vergiftigde rusland dan presidentskandidaat 2003 van Oekraine? Oekraine heeft de wens zich te ontwikkelen als democratie en dat hebben ze al heel lang. Niks met westelijke proxies te maken.


quote:
4) nationale politiek ipv EU politiek had Nederland verder geholpen dan de EU politiek die nu wordt gevolgd. We hadden betere monetaire maatregelen kunnen nemen, betere energie transitie (in ons eigen tempo) en betere landbouw politiek.
aannames en onrealistisch, nederland staat er beter voor danm ooit. want noem mij eens 1 land (vergelijkbaar met nederland,) wie jij als voorbeeld hebt, wat niet in de eu zit (dus ook niet in de economische zone) wat het zo goed doet.


quote:
We zullen het nooit weten want we zijn een andere weg ingeslagen. Maar om nu met een enorme recessie en energiecrisis om de hoek te roepen dat de globalisten hebben gezegevierd gaat mij veel te ver.
Logische denken. Want heel de wereld zit in crisis.
pi_205904728
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 11:41 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Logische denken. Want heel de wereld zit in crisis.
De hele wereld? Alleen Europa.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205904753
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De hele wereld? Alleen Europa.
WWeer een goed voorbeeld van nazi leugens!
pi_205904761
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De hele wereld? Alleen Europa.
Dat is onzin. Maar al zou het waar zijn dat alleen hier in Europa crisis is, dan zou dat weleens kunnen komen doordat de oorlog in Oekraïne ook hier in ons continent plaatsvindt. Of niet?
  vrijdag 9 september 2022 @ 12:09:10 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205904857
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]
We gaan een beetje off-topic hier maar er zijn behoorlijk wat kanttekeningen te maken bij de huidige situatie.

1) het feit dat de EU een monetaire unie is zonder een politieke unie te zijn, levert behoorlijk wat problemen op. Het is al heel lang duidelijk dat de EU bestuurders hoopte een politieke unie af te dwingen via een monetaire unie. Daar is geen draagvlak voor en de overdracht van soevereiniteit is antidemocratisch.
2) het feit dat we in een energie-transitie worden geduwd zonder dat daar goede en betaalbare alternatieven zijn is het gevolg van wanbestuur.
3) het feit dat Rusland Ukraine is binnengevallen staat niet los van de pogingen van het westen om Ukraine te betrekken bij een proxy oorlog van het westen tegen Rusland.
4) nationale politiek ipv EU politiek had Nederland verder geholpen dan de EU politiek die nu wordt gevolgd. We hadden betere monetaire maatregelen kunnen nemen, betere energie transitie (in ons eigen tempo) en betere landbouw politiek.

We zullen het nooit weten want we zijn een andere weg ingeslagen. Maar om nu met een enorme recessie en energiecrisis om de hoek te roepen dat de globalisten hebben gezegevierd gaat mij veel te ver.
Toch knap om 3,5 keer onzin op te schrijven. Die energietransitie heb je deels gelijk in maar niet vanwege de reden die jij denkt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 9 september 2022 @ 12:15:01 #111
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205904891
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:05 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is onzin. Maar al zou het waar zijn dat alleen hier in Europa crisis is, dan zou dat weleens kunnen komen doordat de oorlog in Oekraïne ook hier in ons continent plaatsvindt. Of niet?
Dat tweede wel ja, maar dat het onzin is in niet waar. Kijk eens naar welke landen Rusland sanctioneren en welke landen het weinig interesseert.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 vrijdag 9 september 2022 @ 12:15:16 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205904894
-laatmaar. Lijkt niet te kloppen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205904937
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat tweede wel ja, maar dat het onzin is in niet waar. Kijk eens naar welke landen Rusland sanctioneren en welke landen het weinig interesseert.
geef eens ene lijstej met namen. en hoe die het economisch doen. begin maar bij china, shiRlanka, servie, argentinie, doe maar
pi_205905027
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De hele wereld? Alleen Europa.
Dan kijk je met oogkleppen op:
Giga problemen in Afrika, hongersnood door de oorlog en de klimaatproblemen.
Wereldwijde gierende inflatie en mensen die door geldgebrek in problemen komen.

En, daar kunnen we Rusland niet de schuld van geven: klimaatcrisis, droogte, hitte, stortregens, modderlawines, instortende bergkammen door smeltende gletschers, bosbranden, watertekort of teveel, monsterstormen… de hele wereld zit in crises (meervoud).
pi_205905076
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De hele wereld? Alleen Europa.
Alleen Europa zegt-ie. :D.

De hele wereld staat in brand man.
  vrijdag 9 september 2022 @ 12:32:25 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_205905165
quote:
Wou deze ook posten, is van een Russische milblogger, en ook alweer verouderd want shevchenkovo is ook al overgenomen door Oekraine.

Izyum dus redelijk vast tussen oekraine en de rivier, alhoewel ze denk ik nog wel kunnen vluchten.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205905199
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 9 september 2022 @ 12:37:38 #119
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205905264
quote:
Ze hebben die brug bereikt? Dan is Izium de facto omsingeld.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 9 september 2022 @ 12:38:29 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205905279
Groetjes uit Koepjansk
twitter
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205905305
Hopelijk lekker prijsschieten op die 20.000 orcs in Izium.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205905353
Haha tis eigenlijk te zot voor woorden als je ziet hoe relatief klein het stukje Oekraïne is dat Rusland heeft ingenomen. En zelfs dat kunnen ze niet vasthouden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 september 2022 @ 12:43:58 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205905368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:40 schreef Nielsch het volgende:
Hopelijk lekker prijsschieten op die 20.000 orcs in Izium.
Aanvoerroute doorgesneden, tijd om in paniek te raken. Ben benieuwd of ze nog coherente orders krijgen.

Geen geringe prestatie van de Russen om in zeer korte tijd zowel bij Kherson als bij Izyum, met vermoedelijk tienduizenden soldaten, afgesneden te raken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_205905392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:40 schreef Nielsch het volgende:
Hopelijk lekker prijsschieten op die 20.000 orcs in Izium.
Geen genade *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205905408
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 12:15 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat tweede wel ja, maar dat het onzin is in niet waar. Kijk eens naar welke landen Rusland sanctioneren en welke landen het weinig interesseert.
En dan? Wat heb je aan dat gegeven? Jaoh, 20 landen doen mee, maar 80 doen niet mee.

En dan? Wat zegt dat volgens jou?


Bron: https://www.investopedia.com/insights/worlds-top-economies/.

Top 25 economieën:
(ranking - land)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
DOET MEE AAN SANCTIES       | DOET NIET MEE AAN SANCTIES
1. Verenigde Staten           2. China
3. Japan                      6. India
4. Duitsland                  11. * Rusland *
5. Verenigd Koninkrijk        12. Brazilië
7. Frankrijk                  15. Mexico
8. Italië                     16. Indonesië
9. Canada                     18. Saudie-Arabië
10. Zuid-Korea                19. Turkije
13. Australië                 24. Thailand
14. Spanje
17. Nederland
20. Zwitserland
21. Polen
22. Zweden
23. België
25. Ierland
Bron: https://en.wikipedia.org/(...)sanctions_by_regions.

Alleen de VS, Japan, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk (slechts 4 landen) hebben al een aandeel van 36.78% in de globale economie.



Lekker boeiend of een eiland ergens in de Grote Oceaan meedoet aan de sancties of niet... Of 20 van dat soort eilanden. Aantal landen dat wel of niet meedoet zegt echt helemaal niets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')