abonnement Unibet Coolblue
pi_205889046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:24 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik geloof hier geen reet van zonder wetenschappelijke bronnen. Kan je de studie van je verhaal in dit topic delen? Ben nieuwsgierig omdat ik je wil begrijpen, maar je maakt het mij (en anderen) niet makkelijker op. Komt nogal over alsof dit uit de onderbuik komt.

Geeft niet, maar dan wil ik gewoon feiten van meningen kunnen onderscheiden. Thanks man :)
Sommigen bekijken dingen het liefst postief. Ik niet. En dat doe ik nog te weinig, ik moet leren meer uit te gaan van het negatieve, want dan kan het alleen maar heel postief meevallen.

Die positieve fluthouding, interpreteer ik als 100% onverschilligheid.
pi_205889100
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Sommigen bekijken dingen het liefst postief. Ik niet. En dat doe ik nog te weinig, ik moet leren meer uit te gaan van het negatieve, want dan kan het alleen maar heel postief meevallen.

Die positieve fluthouding, interpreteer ik als 100% onverschilligheid.
Kijk, nu praat je hoe jij er over voelt zonder het te presenteren als feit. Thanks voor het begrip gozert 14.gif

Maar verder snap ik je optiek wel en hoe jij erin staat.. als dit je coping mechanisme is en het werkt voor jou in deze tijden, prima toch? :)

Al zou ik je willen adviseren (met goede bedoelingen) om je blik op dit soort emoties een beetje groter maken, want niet iedereen die positief is doet dit uit een overlevingsmechanisme. Maar dat moet je alleen doen als jij daar klaar voor bent natuurlijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 08-09-2022 11:45:24 ]
pi_205889122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, teruggang is ook niet wenselijk. Maar als je op een gegeven moment een acceptabel punt van welvaart hebt bereikt zie ik het niet per definitie als positief om dan nog meer te willen
Er zijn nog genoeg andere mensen die niet die welvaart hebben.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 11:47:12 #79
319979 Fok-it
All is well
pi_205889141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Er zijn nog genoeg andere mensen die niet die welvaart hebben.
Maar dan gaat het om een betere verdeling. En niet zozeer om de welvaartsgroei van een land.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205889175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:37 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, teruggang is ook niet wenselijk. Maar als je op een gegeven moment een acceptabel punt van welvaart hebt bereikt zie ik het niet per definitie als positief om dan nog meer te willen
ik denk dat er nog zat te verbeteren valt hier, en daar is geld voor nodig. de maatschappij gaat volledig veranderen de komen de paar honderd jaar. je kan niet zeggen; nu is het af.

maar beetje visie heb je dan wel nodig, en de huidige politiek heeft dat totaal niet.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 11:50:01 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_205889184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
maar beetje visie heb je dan wel nodig, en de huidige politiek heeft dat totaal niet.
Eens
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205889195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:44 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Kijk, nu praat je hoe jij er over voelt zonder het te presenteren als feit. Thanks voor het begrip gozert 14.gif

Maar verder snap ik je optiek wel en hoe jij erin staat.. als dit je coping mechanisme is en het werkt voor jou in deze tijden, prima toch? :)

Al zou ik je willen adviseren (met goede bedoelingen) om je blik op dit soort emoties een beetje groter maken, want niet iedereen die positief is doet dit uit een overlevingsmechanisme. Maar dat moet je alleen doen als jij daar klaar voor bent natuurlijk
Nee, ik werd laatst aangehouden door een verkeersregelaar. Die zei ook dat ik niet zo negatief moest doen en die begon hippie taal uit te slaan.
Ik had die dwaas moeten uitschelden, dat ie maar lekker mindfullness verkeerd gaat toepassen, ipv iemand anders beschuldigen van negatief doen, terwijl het een klote situatie is.
Mijn copingmechanisme is verder prima.
pi_205889215
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik denk dat er nog zat te verbeteren valt hier, en daar is geld voor nodig. de maatschappij gaat volledig veranderen de komen de paar honderd jaar. je kan niet zeggen; nu is het af.

maar beetje visie heb je dan wel nodig, en de huidige politiek heeft dat totaal niet.
De huidige politiek is vooral bezig met bosbranden (nog steeds) blussen die ze zelf hebben veroorzaakt. Of henzelf tegenspreken of constant geen actieve herinneringen meer hebben.

Ze zijn te druk voor een visie, een beetje begrip hiervoor graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 08-09-2022 11:52:24 ]
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 11:53:05 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_205889231
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:50 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nee, ik werd laatst aangehouden door een verkeersregelaar. Die zei ook dat ik niet zo negatief moest doen en die begon hippie taal uit te slaan.
Ik had die dwaas moeten uitschelden, dat ie maar lekker mindfullness verkeerd gaat toepassen, ipv iemand anders beschuldigen van negatief doen, terwijl het een klote situatie is.
Mijn copingmechanisme is verder prima.
Dan blijf je toch lekker eeuwig verzuurd. Ook een keuze he. Maar niet gaan doen alsof je dan het wagenwiel uit hebt gevonden want dat is juist een hele makkelijke manier om je leven te leiden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205889238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:50 schreef christmastsunami het volgende:
ik werd laatst aangehouden door een verkeersregelaar. Die zei ook dat ik niet zo negatief moest doen en die begon hippie taal uit te slaan.
Zo'n mafkees moet zich lekker bezighouden met het verkeer regelen ipv jou regelen, zou ik ook niet kunnen waarderen haha
pi_205889281
quote:
9s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:52 schreef Erasmus het volgende:

[..]
De huidige politiek is vooral bezig met bosbranden (nog steeds) blussen die ze zelf hebben veroorzaakt. Of henzelf tegenspreken of constant geen actieve herinneringen meer hebben.

Ze zijn te druk voor een visie, een beetje begrip hiervoor graag.
te druk met de maatschappij veranderen in wat zij willen zien. ouderwetse liberale bullshit.
maar ja, mensen stemmen ervoor, dus...
pi_205889301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:55 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
te druk met de maatschappij veranderen in wat zij willen zien. ouderwetse liberale bullshit.
maar ja, mensen stemmen ervoor, dus...
Liberaal, betekent gelijke kansen voor iedereen. Ze zijn niet liberaal.
pi_205889397
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:57 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Liberaal, betekent gelijke kansen voor iedereen. Ze zijn niet liberaal.
hun idee van liberaal. elitair, is een beter woord.
  donderdag 8 september 2022 @ 12:17:50 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_205889489
quote:
11s.gif Op donderdag 8 september 2022 09:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Alles valt toch allemaal onder de beslissingsboom van het WEF, zelfs Bill Gates moet zich daar aan schikken, open je ogen toch eens man de EU bestaat enkel op papier.
Pilletje weer niet genomen vanochtend zeker?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_205889644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:10 schreef xzaz het volgende:
Van die Nederlanders die nog nooit in het buitenland zijn geweest en aangeven hoe zwaar ze het wel niet hebben
Het enige waar een land zichzelf mee kan vergelijken is een versie ervan die vroeger heeft afgespeeld.
En niet gaan vergelijken met landen die een compleet andere achtergrond en historie hebben doorgemaakt.
Google is your friend, abuse your friends
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:36:04 #91
319979 Fok-it
All is well
pi_205889711
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:31 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Het enige waar een land zichzelf mee kan vergelijken is een versie ervan die vroeger heeft afgespeeld.
En niet gaan vergelijken met landen die een compleet andere achtergrond en historie hebben doorgemaakt.
Och ja

De VOC-mentaliteit
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205889826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:36 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Och ja

De VOC-mentaliteit
Je snapt dat bovenstaand werkelijk niets met de VOC mentaliteit te maken heeft? :')
Google is your friend, abuse your friends
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:47:00 #93
319979 Fok-it
All is well
pi_205889850
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:45 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je snapt dat bovenstaand werkelijk niets met de VOC mentaliteit te maken heeft? :')
Het was ook een ietwat ironische opmerking.

Ik vind het gewoon veelzeggend om alleen maar te kijken naar mensen/landen/situaties die het beter hebben in plaats van slechter.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205889894
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het was ook een ietwat ironische opmerking.

Ik vind het gewoon veelzeggend om alleen maar te kijken naar mensen/landen/situaties die het beter hebben in plaats van slechter.
Zodat..

..wij ons beter moeten voelen? We hebben de mogelijkheid om beter te doen, alleen worden er door de verkeerde mensen aan de verkeerde touwtjes getrokken.

16 miljard voor Oekraïne hulp waar Joost mag weten waar het geld echt terechtkomt, terwijl Groningen het per huishouden moet doen met een schamele ¤1000, waarmee 75 miljoen gemoeid wordt en vanuit overheidsdata gecheckt kan worden wie die mensen zijn en in welke hoedanigheid ze last hebben van de aardbevingen.

HOE wil je dit goedpraten? 'Kijk naar andere landen'. Een hele bittere pil.
Google is your friend, abuse your friends
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:54:18 #95
319979 Fok-it
All is well
pi_205889950
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Zodat..

..wij ons beter moeten voelen?
Of blij zijn met de positie die je hebt tegenover het gros van de rest van de wereld?

Maar weer ontzettend veelzeggend dat je meteen een negatieve insteek kiest.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205889986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:54 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Of blij zijn met de positie die je hebt tegenover het gros van de rest van de wereld?
We betalen met zijn allen een breed scala aan belastingen die ervoor moet zorgen dat het besturende orgaan wat we thans als overheid kennen, het geld weer terugstort in zaken waar wij als burger belang bij hebben.
Want daarvoor laten we ons leiden door hen, die wij als burger de politiek in gestemd hebben.
Maar nee, ze geven het uit aan randzaken waar wij als burger niks mee van doen hebben.

quote:
Maar weer ontzettend veelzeggend dat je meteen een negatieve insteek kiest.
Er is niks anders. Het topic gaat nota bene over 'wat gaat er nog wel goed in Nederland'.
Een negatieve insteek pur sang.
Google is your friend, abuse your friends
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 12:58:37 #97
319979 Fok-it
All is well
pi_205890015
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:56 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een negatieve insteek pur sang.
Daar kies je zelf voor. Er zijn genoeg users die het topic gebruiken om TS te laten zien dat er genoeg positieve dingen zijn. Jij niet. En dat is veelzeggend.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205892901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Maar dan gaat het om een betere verdeling. En niet zozeer om de welvaartsgroei van een land.
Welvaartsgroei in de wereld is ten gunste van iedereen.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 september 2022 @ 17:10:04 #99
319979 Fok-it
All is well
pi_205893747
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:24 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Welvaartsgroei in de wereld is ten gunste van iedereen.
Dat blijkt wel ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_205893884
quote:
10s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat blijkt wel ja
Je denkt van niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')