abonnement Unibet Coolblue
pi_205890039
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De VS heeft deze oorlog niet aangestoken.

Rusland heeft deze oorlog aangestoken door Oekraïne binnen te vallen.
En Rusland kan deze oorlog beëindigen door Oekraïne te verlaten.
De VS heeft Oekraïne in olie ondergedompeld en in de fik gezet, en de rest van Europa stond er met een blaasbalg bij.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205890075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS heeft Oekraïne in olie ondergedompeld en in de fik gezet, en de rest van Europa stond er met een blaasbalg bij.
Olie heeft Oekraine genoeg maar heeft daar niet nog niet van kunnen profiteren door haar agressieve buurman.
pi_205890183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS heeft Oekraïne in olie ondergedompeld en in de fik gezet, en de rest van Europa stond er met een blaasbalg bij.
Het is wat pro-Russische, anti-Westerse standaardretoriek dat je spuwt en wat we hier meer aantreffen van andere Russofiele users.

In de praktijk blijft het Rusland dat Oekraïne is binnengevallen.
pi_205890193
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is wat pro-Russische, anti-Westerse standaardretoriek dat je spuwt en wat we hier meer aantreffen van andere Russofiele users.

In de praktijk blijft het Rusland dat Oekraïne is binnengevallen.
Je denkt simplistisch. Meer kan ik er niet van maken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205890221
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:15 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je denkt simplistisch. Meer kan ik er niet van maken.
Je denkt pro-Russich en anti-Westers. Meer kan ik er niet van maken.

Je bent niet in staat bent om te erkennen dat het Rusland zelf is dat een autonoom land is binnengevallen.
pi_205890258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:18 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je denkt pro-Russich en anti-Westers. Meer kan ik er niet van maken.

Je bent niet in staat bent om te erkennen dat het Rusland zelf is dat een autonoom land is binnengevallen.
Je herhaalt nu het simplistische zwart-wit denken waar ik naar refereer. Wanneer je niet verder kan kijken dan "inval door", dan houd het voor mij op. Ik ga niet twintig bergen verzetten voor iemand die niet dom is maar zich toch zo enorm simpel opstelt. Wat overigens een ironische indicatie is van de invloed van propaganda en zij/wij-denken.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205890287
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je herhaalt nu het simplistische zwart-wit denken waar ik naar refereer. Wanneer je niet verder kan kijken dan "inval door", dan houd het voor mij op. Ik ga niet twintig bergen verzetten voor iemand die niet dom is maar zich toch zo enorm simpel opstelt. Wat overigens een ironische indicatie is van de invloed van propaganda en wij-denken.
Een intelligent persoon als jij zou toch zeker wel in staat moeten zijn om uit te leggen hoe het dan precies in elkaar steekt?
pi_205890305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je herhaalt nu het simplistische zwart-wit denken waar ik naar refereer. Wanneer je niet verder kan kijken dan "inval door", dan houd het voor mij op. Ik ga niet twintig bergen verzetten voor iemand die niet dom is maar zich toch zo enorm simpel opstelt. Wat overigens een ironische indicatie is van de invloed van propaganda en wij-denken.
Oh ja, daar is het "als je mijn kromme redenaties en wereldvisie niet begrijpt of accepteert ben je dom" argument weer.

Het kan je ontgaan zijn, maar Rusland is Oekraïne (een autonoom land) binnen gevallen.
pi_205890333
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
Oh ja, daar is het "als je mijn kromme redenaties en wereldvisie niet begrijpt of accepteert ben je dom" argument weer.

Het kan je ontgaan zijn, maar Rusland is Oekraïne (een autonoom land) binnen gevallen.
Ik zeg juist dat je niet dom bent, maar dat je je simpel opstelt, door vermoedelijk een bepaalde mate van emotionele investering, propaganda, etc.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_205890346
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is echter op de korte termijn dat we een keuze moeten maken tussen afhankelijkheid of heel veel meer betalen. We kunnen wel zeggen, nou dan produceren we geen staal, bakstenen, papier, glas, etc in Nederland/EU maar dan doen we een Covid-19tje waarbij je weer lekker afhankelijk bent van import.
Die keuze is niet of/of. Veel meer betalen gaan we sowieso, zelfs in het onmogelijke geval dat de sancties worden opgeheven en de Russische gaskraan weer open gaat moet daar een enorme risicopremie voor betaald gaan worden. Zodra de gaskraan dichtgaat kiepen de ondernemingen die ervan afhankelijk zijn bij bosjes om, alleen al Uniper moest met ¤15 miljard gered worden, en toen was de kraan nog nieteens dicht. Bij een leverancier die met hartenlust aan de kraan draait vanwege politieke doeleinden is dat een substantieel risico wat op de een of andere manier gedekt moet worden, en dat komt op het konto van de eindgebruiker.
pi_205890349
quote:
8s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik zeg juist dat je niet dom bent, maar dat je je simpel opstelt, door vermoedelijk propaganda.
Je gehele argumentatie komt uit Russische propaganda, speeches van Putin en FvD Tweets.
En dan vind je jezelf slimmer dan een ander.

Nogmaals, het is Rusland dat het autonome Oekraïne is binnen gevallen.
pi_205890990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is een oorlog die in het geheel niets met het Westen te maken heeft. Not our war!
Sterf niet voor Danzig!
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 september 2022 @ 14:56:35 #163
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205891420


[ Bericht 100% gewijzigd door Van_Poppel op 08-09-2022 14:57:00 (Verkeerde topic :')) ]
pi_205891870
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De VS heeft Oekraïne in olie ondergedompeld en in de fik gezet, en de rest van Europa stond er met een blaasbalg bij.
Wederom voor jou:
Een brand kun je prima blussen met olie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205893716
Nu nog stoppen met verhuizen. Onzinnige ambtenaren ontslaan. De boel flink versoberen voor EU ambtenaren. In NL ook wachtgeld afschaffen. Enz. Er is zat te bezuinigen dat beter besteedt kan worden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_205893767
Ik zou beginnen met winkels verplichten de deur dicht te doen in plaats van de hele dag open met airco of verwarming aan.
pi_205894940
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:11 schreef Document1 het volgende:
Ik zou beginnen met winkels verplichten de deur dicht te doen in plaats van de hele dag open met airco of verwarming aan.
dat scheelt de burgers ook geld, want dan wordt er minder verkocht
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:01:07 #168
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205895091
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:11 schreef Document1 het volgende:
Ik zou beginnen met winkels verplichten de deur dicht te doen in plaats van de hele dag open met airco of verwarming aan.
Of verplichten de verwarming uit te schakelen. In de winter loopt iedereen toch met de jas aan te winkelen.
pi_205895115
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 17:11 schreef Document1 het volgende:
Ik zou beginnen met winkels verplichten de deur dicht te doen in plaats van de hele dag open met airco of verwarming aan.
Die gaan vanzelf failliet want geen klanten.
Plaats hier uw advertentie
pi_205895176
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Die gaan vanzelf failliet want geen klanten.
Nee, idd, consumenten zijn niet in staat een deur open te duwen.
pi_205899941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het zou allemaal kunnen.

Maar wat is je boodschap? Oekraïne laten stikken? Vriendjes worden met Putin?
Ergens daar tussenin.
pi_205899984
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Rusland hoort wat mij betreft niet bij "het Westen".

Oekraïne ligt echter wel voor 100% in Europa. Het is een oorlog in Europa, gestart door Rusland. Daar kan je niet zomaar van wegkijken.
Wapens sturen is prima. Maar verder hadden we nooit tegen dat corrupte land aan moeten schurken. De politici in de EU willen maar uitbreiden, uitbreiden, uitbreiden. Om meer macht te krijgen. Oliedom.
pi_205900004
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:06 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Er is gewoon een overschot aan horecatenten in Nederland, kunstmatig overeind gehouden door alle steunpakketten. Dat de helft van de horeca verdwijnt is geen ramp, er is immers een personeelstekort in vitale sectoren als zorg, onderwijs, kinderopvang, bouw, openbaar vervoer, etc. En als bedrijven als Tata Steel weggaan is ook geen ramp, die parasiteren behoorlijk op de Nederlandse samenleving.
Ik hoor jou straks wel piepen als 1/3e van de welvaart in de EU is verdampt.
pi_205900023
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Corona is zeker wel ingrijpender. Landen hebben enorm veel uit moeten geven, industrien lagen plat (waar we niet zo veel van hebben gemerkt door de voorraden) en de gezondheidszorg heeft echt een flinke klap gekregen, en ligt nog steeds op de grond.

Ook is Corona nog steeds de grote oorzaak van de inflatie. Want voor de inval door Rusland in Oekraine steeg deze al als een tierelier doordat de globale consumptie en productie weer herstelt. Dat we te maken hebben met een dictator die het grootste Europese land wil veroveren, en tevens ons in een energie wurggriep hield en dacht ons zo te chanteren, is gelukkig niet naar wens gegaan.

Voor de rest zie jij het als idealisme, maar wat betreft Oekraine helpen en de sancties tegen Rusland is het gewoon realisme en pragmatisme. Doen/deden we niks dan valt Oekraine in Russische handen, krijgt het daardoor de beschikking tot veel waardevolle grondstoffen (graan, metalen, olie, gas) en des te meer een monopolie. Niet te beginnen over al die oorlogsmisdaden die daar plaatsgevonden hebben (of nog gaan plaatsvinden).
Heb je ook nog een onderbouwing?
pi_205900052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De VS heeft deze oorlog niet aangestoken.

Rusland heeft deze oorlog aangestoken door Oekraïne binnen te vallen.
En Rusland kan deze oorlog beëindigen door Oekraïne te verlaten.
De kinderlijke naïviteit is leuk. Maar dit is er geen onderwerp voor.

Het wordt tijd dat de partijen om tafel gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')