abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_205878661
Doorbraak in onderzoek naar dood baby Sem Vijverberg: politie arresteert vrouw die mogelijk de moeder is

quote:
DOETINCHEM - Een vrouw uit Doetinchem is aangehouden, van wie het vermoeden bestaat dat ze de moeder van Sem Vijverberg is. De aanhouding lijkt een doorbraak in het onderzoek naar de pasgeboren baby, die in januari 2006 dood werd gevonden in de Kapperskolk in de Achterhoekse stad.

,,We vermoeden dat de vrouw de moeder is van Sem Vijverberg”, zegt Marél van Steenbergen, woordvoerder van de politie. ,,De vrouw wordt ervan verdacht de baby te hebben gedood en het lichaam te hebben achtergelaten.”

DNA-onderzoek
Wanneer de vrouw exact is aangehouden wil de politie niet zeggen. DNA-onderzoek moet uitwijzen of zij inderdaad de moeder is van de baby.

Het lijkje van Sem Vijverberg werd zondagmiddag 29 januari 2006 gevonden in het bevroren water van de Kapperskolk, aan de rand van woonwijk De Hoop in Doetinchem. De pasgeboren baby was toen waarschijnlijk al negen dagen dood. Het had – zo wees forensisch onderzoek later uit – niet langer dan een dag geleefd en was met fors geweld om het leven gebracht.

Gruwelijke vondst
Lars, Koen en Romy (dan 14, 13 en 7 jaar) deden die zondag de gruwelijke vondst. Ze waren met hun ouders op bezoek bij oma die in de wijk woonde. In de rietkraag vonden ze iets wat leek op een pop. Later ging hun moeder met haar schoonzus poolshoogte nemen. Ze zagen dat het mogelijk om een baby ging en belden 112.

Het bleek inderdaad om een baby te gaan die slechts kort had geleefd. Grootscheeps onderzoek waarbij 25 rechercheurs werden ingezet volgde. Ondertussen kreeg de dode baby de naam Sem Vijverberg: de voornaam kwam uit de koker van de drie vinders, de achternaam komt van stadion De Vijverberg van De Graafschap.

Op 9 februari 2006 is Sem begraven op de kinderbegraafplaats van de Slangenburg, iets buiten Doetinchem. Het grafje is er nog altijd.

Tijdens het onderzoek probeerden de rechercheurs in 2006 de ouders van Sem te vinden. Dat was vergeefs en na vijf maanden werd het opsporingsteam opgeheven. In 2013 werd met een DNA-onderzoek geprobeerd de zaak nieuw leven in te blazen. In 2017 gebeurde dat nogmaals maar beide keren zonder succes. In 2019 belandde de zaak op de coldcasekalender van de politie.

Heropening onderzoek
In maart 2021 heropende de politie het onderzoek, vooral door nogmaals veel aandacht voor de kwestie te vragen. Dat gebeurde onder meer tijdens een thuiswedstrijd van De Graafschap. Ook werden flyers rondgedeeld in de wijk De Hoop en stond er meerdere dagen een politietruck in Doetinchem waar veel informatie werd gegeven over de zaak.

Er werd een beloning van 15.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip. Tv-programma Opsporing Verzocht besteedde ook aandacht aan Sem Vijverberg en dat leverde 70 tips op. Daaronder ook een anonieme melder waar de politie later naar op zoek ging.

Uit dit in maart 2021 opnieuw gestarte onderzoek is de tip afkomstig die leidde tot de aanhouding.

https://www.gelderlander.(...)-moeder-is~aab1a993/
  Spellchecker woensdag 7 september 2022 @ 15:23:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205879049
Toch raar dat ze dit nieuws nu al naar buiten brengen. Wacht dan tot de uitslag van de DNA-test bekend is?
pi_205879415
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:23 schreef maily het volgende:
Toch raar dat ze dit nieuws nu al naar buiten brengen. Wacht dan tot de uitslag van de DNA-test bekend is?
zijn blijkbaar vrij zeker van hun zaak.. ben benieuwd of ze daadwerkelijk de moeder is.
Alius aliud dicit
pi_205879563
Bijzonder dat ze in de buurt is blijven wonen.
pi_205924478
Ik ben in shock.

Net te weten gekomen dat de vrouw die opgepakt is, iemand is uit mijn eigen kleine vriendenkring.


Ik snap er helemaal niets van. Ik ken haar sinds eind jaren '00 en kan me bij de verdenkingen echt helemaal niets bij voor stellen.

Zeker niet bij haar. Echt wtf...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205924547
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik ben in shock.

Net te weten gekomen dat de vrouw die opgepakt is, iemand is uit mijn eigen kleine vriendenkring.


Ik snap er helemaal niets van. Ik ken haar sinds eind jaren '00 en kan me bij de verdenkingen echt helemaal niets bij voor stellen.

Zeker niet bij haar. Echt wtf...
Wat vreselijk lijkt me dat, en dat je dat dan al die tijd niet hebt gemerkt, maar ook het vreselijke leed dat zij waarschijnlijk met zich meedraagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205924560
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik ben in shock.

Net te weten gekomen dat de vrouw die opgepakt is, iemand is uit mijn eigen kleine vriendenkring.


Ik snap er helemaal niets van. Ik ken haar sinds eind jaren '00 en kan me bij de verdenkingen echt helemaal niets bij voor stellen.

Zeker niet bij haar. Echt wtf...
Eind jaren 00, dus voor het mogelijke misdrijf bedoel je? Kan me voorstellen dat je in shock bent.
pi_205924645
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat vreselijk lijkt me dat, en dat je dat dan al die tijd niet hebt gemerkt, maar ook het vreselijke leed dat zij waarschijnlijk met zich meedraagt.
:{
pi_205924646
Vooral bizar dat ze dus gewoon heeft kunnen functioneren als een normaal mens. Je zou toch denken dat er wel iets van psychische problemen bekend zouden moeten zijn? Als die vrouw die spaceoddity kent idd de dader is.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205924739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Eind jaren 00, dus voor het mogelijke misdrijf bedoel je? Kan me voorstellen dat je in shock bent.
Nee ik ken haar sinds 2008/2009 ofzo. Dus twee a drie jaar na de vondst van de baby.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat vreselijk lijkt me dat, en dat je dat dan al die tijd niet hebt gemerkt, maar ook het vreselijke leed dat zij waarschijnlijk met zich meedraagt.
Ik snap er oprecht helemaal niets van.

Nogmaals, wat betreft de verdenkingen; ik kan in mijn hoofd op geen enkele manier deze koppelen aan deze persoon, zoals ik haar ken.

Ik hoop dan maar op een misverstand, maar het ziet er zo (en ik weet op het moment verder ook niets) niet best uit, als ze haar blijkbaar nog twee weken vast kunnen houden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Spellchecker zaterdag 10 september 2022 @ 20:25:13 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205924740
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik ben in shock.

Net te weten gekomen dat de vrouw die opgepakt is, iemand is uit mijn eigen kleine vriendenkring.


Ik snap er helemaal niets van. Ik ken haar sinds eind jaren '00 en kan me bij de verdenkingen echt helemaal niets bij voor stellen.

Zeker niet bij haar. Echt wtf...
Jemig :{
  Spellchecker zaterdag 10 september 2022 @ 20:26:10 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205924759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 16:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzonder dat ze in de buurt is blijven wonen.
Verhuizen zou misschien te erg opgevallen zijn?
  zaterdag 10 september 2022 @ 20:28:23 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_205924792
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee ik ken haar sinds 2008/2009 ofzo. Dus twee a drie jaar na de vondst van de baby.
[..]
Ik snap er oprecht helemaal niets van.

Nogmaals, wat betreft de verdenkingen; ik kan in mijn hoofd op geen enkele manier deze koppelen aan deze persoon, zoals ik haar ken.

Ik hoop dan maar op een misverstand, maar het ziet er zo (en ik weet op het moment verder ook niets) niet best uit, als ze haar blijkbaar nog twee weken vast kunnen houden.
Het is natuurlijk ook wel een extreem iets. Ik denk dat er maar heeeel erg weinig mensen op aarde rondlopen waarvan je zou zeggen "die is wel in staat om een baby te doden".

Ik heb ooit een keer een vrouw gekend die haar 2 kinderen had geprobeerd te doden (en zichzelf erbij). Niet gelukt. Zij had alles zo weggestopt (want de emotie toelaten die horen bij wat je gedaan hebt is natuurlijk ondraaglijk dus een bepaald mechanisme zorgt er wel voor dat je ermee kunt leven), maar als je haar iets beter kende merkte je wel dat er iets met haar aan de hand was.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205924888
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee ik ken haar sinds 2008/2009 ofzo. Dus twee a drie jaar na de vondst van de baby.
[..]
Ik snap er oprecht helemaal niets van.

Nogmaals, wat betreft de verdenkingen; ik kan in mijn hoofd op geen enkele manier deze koppelen aan deze persoon, zoals ik haar ken.

Ik hoop dan maar op een misverstand, maar het ziet er zo (en ik weet op het moment verder ook niets) niet best uit, als ze haar blijkbaar nog twee weken vast kunnen houden.
Ik verwacht dat ze het heel diep weggestopt heeft, misschien wel zo diep dat ze zelf bijna gelooft dat het het verhaal van een ander is.

Komt op een gegeven moment wel weer naar buiten, want shit die je zo diep wegstopt in een afgesloten vat ergens in een hoekje van je brein gaat net als ander weggestopt gif in vaten uiteindelijk vanzelf lekken
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205924940
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Nee ik ken haar sinds 2008/2009 ofzo. Dus twee a drie jaar na de vondst van de baby.
[..]
Ik snap er oprecht helemaal niets van.

Nogmaals, wat betreft de verdenkingen; ik kan in mijn hoofd op geen enkele manier deze koppelen aan deze persoon, zoals ik haar ken.

Ik hoop dan maar op een misverstand, maar het ziet er zo (en ik weet op het moment verder ook niets) niet best uit, als ze haar blijkbaar nog twee weken vast kunnen houden.
Ik vroeg me af of ze nu een gezin heeft. Dus meer kinderen, zou je dat willen beantwoorden of vind je dat vervelend.
pi_205925488
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik vroeg me af of ze nu een gezin heeft. Dus meer kinderen, zou je dat willen beantwoorden of vind je dat vervelend.
Ik vind het niet vervelend ofzo. Ik weet verder ook niet of het handig of verstandig is om te delen. Maar goed...

Ik blijf echt compleet in de veronderstelling dat het hier toch echt om een bizar misverstand gaat.

Ze heeft verder geen kinderen. Ze woont samen met haar vriend (welke al zo 20 jaar 1 van mijn beste vrienden is), en ze kennen elkaar vanaf eind jaren '00. Dus vanaf 2008/2009 ofzo.

Ze is een ontzettend begaan en super sociaal iemand met veel contacten.

Haar vriend is nu begrijpelijkerwijs helemaal lam geslagen. Die kreeg dinsdag in 1 keer een politieteam voor de deur met de mededeling dat zijn vriendin voorlopig niet thuis zal komen, waarna direct de gehele woning overhoop werd gehaald. Waar na een verhoor van een paar uur volgde.

Enig contact met haar is verder niet mogelijk, hij heeft haar niet meer gesproken sinds ze dinsdag ochtend voor werk de deur uit ging en leeft dus sindsdien verder compleet in het ongewisse. Evenals verdere familie en vrienden. Bizar.

Meer weet ik ook niet.

Verder kunnen we nu niets verder dan afwachten...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205925540
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik verwacht dat ze het heel diep weggestopt heeft, misschien wel zo diep dat ze zelf bijna gelooft dat het het verhaal van een ander is.

Komt op een gegeven moment wel weer naar buiten, want shit die je zo diep wegstopt in een afgesloten vat ergens in een hoekje van je brein gaat net als ander weggestopt gif in vaten uiteindelijk vanzelf lekken
Ik weet ook dat het menselijke brein op manieren kan werken die vaak onvoorstelbaar zijn.

Maar goed... Afwachten is het enige wat we nu kunnen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_205925555
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik vind het niet vervelend ofzo. Ik weet verder ook niet of het handig of verstandig is om te delen. Maar goed...

Ik blijf echt compleet in de veronderstelling dat het hier toch echt om een bizar misverstand gaat.

Ze heeft verder geen kinderen. Ze woont samen met haar vriend (welke al zo 20 jaar 1 van mijn beste vrienden is), en ze kennen elkaar vanaf eind jaren '00. Dus vanaf 2008/2009 ofzo.

Ze is een ontzettend begaan en super sociaal iemand met veel contacten.

Haar vriend is nu begrijpelijkerwijs helemaal lam geslagen. Die kreeg dinsdag in 1 keer een politieteam voor de deur met de mededeling dat zijn vriendin voorlopig niet thuis zal komen, waarna direct de gehele woning overhoop werd gehaald. Waar na een verhoor van een paar uur volgde.

Enig contact met haar is verder niet mogelijk, hij heeft haar niet meer gesproken sinds ze dinsdag ochtend voor werk de deur uit ging en leeft dus sindsdien verder compleet in het ongewisse. Evenals verdere familie en vrienden. Bizar.

Meer weet ik ook niet.

Verder kunnen we nu niets verder dan afwachten...
Vreselijk, probeer hem bij te staan want dit is zo bizar dat het letterlijk onvoorstelbaar is te begrijpen waar hij nu doorheen gaat :{

Sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205925594
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik vind het niet vervelend ofzo. Ik weet verder ook niet of het handig of verstandig is om te delen. Maar goed...

Ik blijf echt compleet in de veronderstelling dat het hier toch echt om een bizar misverstand gaat.

Ze heeft verder geen kinderen. Ze woont samen met haar vriend (welke al zo 20 jaar 1 van mijn beste vrienden is), en ze kennen elkaar vanaf eind jaren '00. Dus vanaf 2008/2009 ofzo.

Ze is een ontzettend begaan en super sociaal iemand met veel contacten.

Haar vriend is nu begrijpelijkerwijs helemaal lam geslagen. Die kreeg dinsdag in 1 keer een politieteam voor de deur met de mededeling dat zijn vriendin voorlopig niet thuis zal komen, waarna direct de gehele woning overhoop werd gehaald. Waar na een verhoor van een paar uur volgde.

Enig contact met haar is verder niet mogelijk, hij heeft haar niet meer gesproken sinds ze dinsdag ochtend voor werk de deur uit ging en leeft dus sindsdien verder compleet in het ongewisse. Evenals verdere familie en vrienden. Bizar.

Meer weet ik ook niet.

Verder kunnen we nu niets verder dan afwachten...
Heftig zeg, lijkt me een surrealistische situatie. Veel sterkte gewenst aan je vriend.
  zaterdag 10 september 2022 @ 21:25:14 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205925711
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 20:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik ben in shock.

Net te weten gekomen dat de vrouw die opgepakt is, iemand is uit mijn eigen kleine vriendenkring.

Ik snap er helemaal niets van. Ik ken haar sinds eind jaren '00 en kan me bij de verdenkingen echt helemaal niets bij voor stellen.

Zeker niet bij haar. Echt wtf...
Oprecht veel sterkte toegewenst.
Zo zie je maar weer waar mensen toe in staat zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker zaterdag 10 september 2022 @ 21:43:54 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205926079
quote:
4s.gif Op zaterdag 10 september 2022 21:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Ik vind het niet vervelend ofzo. Ik weet verder ook niet of het handig of verstandig is om te delen. Maar goed...

Ik blijf echt compleet in de veronderstelling dat het hier toch echt om een bizar misverstand gaat.

Ze heeft verder geen kinderen. Ze woont samen met haar vriend (welke al zo 20 jaar 1 van mijn beste vrienden is), en ze kennen elkaar vanaf eind jaren '00. Dus vanaf 2008/2009 ofzo.

Ze is een ontzettend begaan en super sociaal iemand met veel contacten.

Haar vriend is nu begrijpelijkerwijs helemaal lam geslagen. Die kreeg dinsdag in 1 keer een politieteam voor de deur met de mededeling dat zijn vriendin voorlopig niet thuis zal komen, waarna direct de gehele woning overhoop werd gehaald. Waar na een verhoor van een paar uur volgde.

Enig contact met haar is verder niet mogelijk, hij heeft haar niet meer gesproken sinds ze dinsdag ochtend voor werk de deur uit ging en leeft dus sindsdien verder compleet in het ongewisse. Evenals verdere familie en vrienden. Bizar.

Meer weet ik ook niet.

Verder kunnen we nu niets verder dan afwachten...
Heel veel sterkte ...

En hou je vriend in de gaten ...
  Spellchecker zondag 11 september 2022 @ 22:10:30 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 12 september 2022 @ 00:02:49 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205943049
quote:
Ook triest trouwens, dan moet ze destijds ongeveer 23 zijn geweest.... sneu dat je een zwangerschap op die leeftijd nog verborgen houdt, tenzij ze niet doorhad dat ze zwanger was en ineens aan het bevallen was, maar die kans lijkt me juist klein icm het verborgen houden na de bevalling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker maandag 12 september 2022 @ 00:33:18 #24
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205943209
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 00:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook triest trouwens, dan moet ze destijds ongeveer 23 zijn geweest.... sneu dat je een zwangerschap op die leeftijd nog verborgen houdt, tenzij ze niet doorhad dat ze zwanger was en ineens aan het bevallen was, maar die kans lijkt me juist klein icm het verborgen houden na de bevalling.
Triest en bizar. Het hele verhaal.
pi_205943312
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 00:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook triest trouwens, dan moet ze destijds ongeveer 23 zijn geweest.... sneu dat je een zwangerschap op die leeftijd nog verborgen houdt, tenzij ze niet doorhad dat ze zwanger was en ineens aan het bevallen was, maar die kans lijkt me juist klein icm het verborgen houden na de bevalling.
Het “niet weten” ging ook even door mijn hoofd.

We weten ook niet of Sem voldragen was en wat het gewicht was.

Maar het blijft een vreemd verhaal.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')