1x éen middagquote:
Hij kent het gebouw.quote:Op zaterdag 3 september 2022 23:22 schreef Zana het volgende:
Vooraf al paar keer langs school gelopen??
Ja enkele, van de peuteropvangquote:
Jepquote:
Begrijpelijk, maar die grote boodschap die doet hij altijd thuis om de X dagen op vast tijdstip bij ontwaken.quote:Op zaterdag 3 september 2022 23:22 schreef Zana het volgende:
Hier hadden ze ook wat liggen voor het geval dat...en hou rekening ermee dat je gebeld kunt worden bij een grote boodschaap in de broek, want juffen hebben vaak geen tijd (en ik denk ook geen zin) om deze te verversen.
Dat dacht ik inderdaad ook.quote:Op zondag 4 september 2022 00:02 schreef Lemijn het volgende:
Bij ons is alles rondom de wc's zo ongeveer het eerste dat ze op dag 1 bespreken. Dat willen alle kleuters namelijk graag weten.
Doen we ook niet.quote:Op zondag 4 september 2022 00:08 schreef Zana het volgende:
oh dat is misschien ook een goede, geen moeilijke kleren/ schoenen in het begin.
Je kan hem gewoon op woensdag thuis houden als dat nodig is, tot hij 6 jaar is zelfs. Met 5 jaar begint de leerplicht, tot 6 jaar mag je ze 5 uur per week (en met toestemming van school 10 uur per week) thuis houden.quote:Op zondag 4 september 2022 18:42 schreef hartloper het volgende:
Hij gaat 5 dagen van 08.30u tot 14.15u
Jammer dat bv de woe niet vrij is om ff op adem te komen.
Voordeel voor hem is dat het relatief korte dagen zijn.
Hoe is de schoolweek bij jullie kleuters?
Inderdaad. Even aankijken, maar als ik merk dat het nodig is doe ik dat ookquote:Op zondag 4 september 2022 23:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Je kan hem gewoon op woensdag thuis houden als dat nodig is, tot hij 6 jaar is zelfs. Met 5 jaar begint de leerplicht, tot 6 jaar mag je ze 5 uur per week (en met toestemming van school 10 uur per week) thuis houden.
Hij heeft inderdaad alleen maar elastiek banden of met schuifknoop.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:49 schreef gestreeptestoel het volgende:
En gewoon zorgen voor broeken met elastische band, schuifknoop of druk knoop. Geen gekke tuinbroeken en echte knopen etc.
Je mag op dit forum toch vragen/openen wat je wiltquote:Op dinsdag 6 september 2022 07:55 schreef Zwansen het volgende:
Zo, ik snap dat het spannend is een eerste schoolweek, maar een topic openen en dit soort vragen stellen?
Druk maken valt reuze mee.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:55 schreef Zwansen het volgende:
Maak je jezelf niet een beetje te druk??
Geloof ik graag idd.quote:Op dinsdag 6 september 2022 07:59 schreef ZarB het volgende:
Kinderen hebben over het algemeen meer last van spanning/stress van de ouders dan van de gebeurtenis an sich.
Redelijk goed aldus de juf.quote:
Is toch enigsinds logisch? Als je is aangeleerd dat je stout / een loser bent als je in je broek pist, dan wil je wel zeker zijn dat alles duidelijk is op toiletgebied in een nieuwe werkomgeving.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:43 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb geen kinderen maar het fascineert met dat wc's en alles eromheen kennelijk zo'n issue zijn voor kleuters.
Als je het zo brengt klinkt het heel logisch jaquote:Op dinsdag 6 september 2022 11:15 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Is toch enigsinds logisch? Als je is aangeleerd dat je stout / een loser bent als je in je broek pist, dan wil je wel zeker zijn dat alles duidelijk is op toiletgebied in een nieuwe werkomgeving.
Later in je leven zal dat zich o.a. uitbreiden naar 'muntjes/oplaadpunten' en 'BAR'.
Bij mijn zoon was het meer op een onbekende wc plassen. Na 1 keer doen, was dat ook weg.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:43 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb geen kinderen maar het fascineert met dat wc's en alles eromheen kennelijk zo'n issue zijn voor kleuters.
Aaaw.quote:Op dinsdag 6 september 2022 12:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Bij mijn zoon was het meer op een onbekende wc plassen. Na 1 keer doen, was dat ook weg.
Wat wel grappig was, was de eerste keer dat hij moest "nablijven" (10 minuten......). Komt ie huilend naar buiten, de Juf had me al ingelicht dat hij wat af moest maken...... "Pappa, ik dacht dat ik nooit meer naar huis mocht.....".
Bij de kleine man van ons ook.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Het wegbrengen is jarenlang een drama
Verlatingsangst is dan ook een normaal fenomeen en een teken van gezonde hechting.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:06 schreef hartloper het volgende:
[..]
Bij de kleine man van ons ook.
Ook bij de gastouder en peuteropvang.
Dus het is opzich wel normaal gedrag.
Denk oprecht ook dat het verlatingsangst is.
Want hij vraagt in de ochtend ook 10x of we hem komen halen etc.
Misschoen zou een soort horloge hem kunnen helpen dat af telt ofzo![]()
Thuis is het ook een vrolijk mannetje.
Wat zijn of waren jouw afscheidsrituelen @:Claudia_X ?
Leuke dingen!quote:Op dinsdag 6 september 2022 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Wij konden afscheid nemen in de klas, dus ik zorgde dat we er waren zodra de deuren opengingen zodat ik alle tijd had om naar knutselwerken te kijken en samen een boekje te lezen. Later hebben we allerlei rituelen aan het raam gehad, naar elkaar gebaren en tekeningen maken op het glas. Ik vond dat een fijne tussenstap: ik was dan in ieder geval het lokaal uit en dat ging gemakkelijker omdat ze wisten dat ik nog bij het raam zou komen.
Thanks, dit soort berichten doen me goed. Ik vind het lastig als hij zo is als vanmorgen, maar denk dat ik het niet zwaar beladen moet maken.quote:Op dinsdag 6 september 2022 19:50 schreef ZarB het volgende:
Joh die verlatingsangst hoort erbij. Ik zou echt geen truken met horloges uithalen. Wegbrengen, kusje, knuffel en hup naar de juf. Even huilen en dan over tot de orde van de dag. Je hoeft de emoties van je kind niet weg te wuiven, maar plaats ze wel in kindperspectief. Je komt hier soms nogal zwaar op de hand over, maar je zoon en jij beleven dingen echt niet hetzelfde.
Bij de opvang van dochter mag je ook niet meer naar binnen. Ik vind het echt ideaal. Geen hangouders, geen eeuwige dramatische afscheidstaferelen (die alleen maar averechts werken). Zie genoeg kinderen brullen bij afscheid, maar zodra pa of ma de hielen gelicht heeft is het stil.
Tuurlijk. Kind maakt het zo zwaar als de ouder het maakt. Jij moet hem helpen zijn emoties te reguleren. Dus als jij er een drama van maakt, doet hij dat ook. Geef het tijd. Komt echt goed.quote:Op dinsdag 6 september 2022 20:07 schreef hartloper het volgende:
[..]
Thanks, dit soort berichten doen me goed. Ik vind het lastig als hij zo is als vanmorgen, maar denk dat ik het niet zwaar beladen moet maken.
Juf zegt ook dat na afscheid hij snel bij trekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |