abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205825035
Dag FOK!

Al een paar weken zit er hier in de boom een duivennest. Duif (v) zit alleen maar te broeden en duif (m) vloog af en aan met takjes en shit.

Maar de afgelopen week zag ik alleen duif (v) nog op het nest zitten. Duif (m) is nergens te bekennen. Is dit normaal bij duiven? Is het waarschijnlijk dat duif (m) het loodje heeft gelegd tijdens zijn zoektocht naar takjes of hebben die beesten overal een side ho zitten.

Kan duif (v) nu wel in haar eentje overleven? Ik heb haar nog niet van het nest af zien gaan om wormen te kanen maar misschien doet ze dat net als ik niet kijk.

Ik kan op zich dit weekend wel een paar wormen zoeken en omhoog gooien maar weet niet of ze daarop zit te wachten. Er staat wel water onder de boom.

Wat moet ik doen heb geen zin in straks familiedrama in mijn tuin.
You need to be cold to be queen.
pi_205825070
Tja, duif (m) wil de klus niet afmaken voor de afgesproken prijs ivm inflatie enzo.

Of: Duif (m) heeft zich vrijwillig laten pakken door een stadsbus, vanwege de angst voor een dure winter icm zijn net nieuw gebouwde nestje met energielabel F.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205825074
Ik zag (m) laatst met een roze hoedje vliegen, daar hoeft ze echt niet meer op te wachten…
  vrijdag 2 september 2022 @ 22:24:43 #4
338319 ZarB
Piña colada
pi_205825301
Ik zag je nick en ik wist het meteen
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205825349
Duif (m) is lekker de hort op, die denkt: ik heb goffedomme een berg takken lopen verslepen en die kut hoeft er alleen maar bovenop te zitten. Ik ga feesten tot de eieren uitkomen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 2 september 2022 @ 22:32:12 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205825382
(M) was altijd al een klootzak. Gisteren zag ik hem nog op mijn auto schijten, coke snuiven en over de Wallen vliegen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205825421
Dit klinkt allemaal niet positief voor duif (v). Maar moet ik nou nog iets doen of niet
pi_205825497
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:36 schreef Waldorf22 het volgende:
Dit klinkt allemaal niet positief voor duif (v). Maar moet ik nou nog iets doen of niet
Doosje Merci en een Netflix abbo doen wonderen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 2 september 2022 @ 22:46:48 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205825532
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:36 schreef Waldorf22 het volgende:
Weet niet of je veel kunt doen. Duiven wisselen inderdaad van rol. Degene die niet op het nest zit moet eten zoeken. Bij tamme duiven maakt het niet veel uit als een doffer weg is. Dan broedt het vrouwtje gewoon alleen.

Misschien een camera op het nest richten? Dan kun je zien of de duif gaat eten of niet.

Aan de andere kant is het ook natuur. Soms verlaten vogels door onverklaarbare redenen nu eenmaal hun nest, ook als het nest en eitjes in goede staat verkeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205827846
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 22:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Weet niet of je veel kunt doen. Duiven wisselen inderdaad van rol. Degene die niet op het nest zit moet eten zoeken. Bij tamme duiven maakt het niet veel uit als een doffer weg is. Dan broedt het vrouwtje gewoon alleen.

Misschien een camera op het nest richten? Dan kun je zien of de duif gaat eten of niet.

Aan de andere kant is het ook natuur. Soms verlaten vogels door onverklaarbare redenen nu eenmaal hun nest, ook als het nest en eitjes in goede staat verkeren.
Wel zielig maar als ik dat halfbakken nest zie is duif (v) beter af alleen.
Camera ophangen is teveel gedoe. Ik zet wel wat voer onder de boom.
pi_205828447
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:25 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Zet er ook wat water bij in de buurt. Tis nogal droog de laatste tijd en dat schijnt nu zelfs voor vogels een probleem te worden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:03:30 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205828491
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 10:25 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Duivennesten zijn altijd van miserabele kwaliteit (serieus :) ).
Als het blijft hangen ist goed genoeg voor die beesten.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:04:03 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205828499
gewoon bakje water en duivenvoer in de buurt zetten ja
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_205829386
quote:
16s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:04 schreef FlippingCoin het volgende:
gewoon bakje water en duivenvoer in de buurt zetten ja
Hoezo duivenvoer. We eten hier gewoon wat de pot schaft.
  zaterdag 3 september 2022 @ 15:05:08 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_205830265
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 13:17 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Hoezo duivenvoer. We eten hier gewoon wat de pot schaft.
maar wat schaft de pot dan? :o

hopelijk geen gevogelte -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')