abonnement Unibet Coolblue
pi_205824746
Dag allen.
Ik kan niet goed omgaan met de online verweving met Windows.
Eerder had je gewoon Windows op je PC met mappen.

Ik heb alle werk en privezaken netjes gecategoriseerd opgeslagen in mappen op de harde schijf en hier snelkoppelingen van staan op het W11 bureaublad.

Nu is het sinds een jaar of 2 dat onedrive zich steeds overal mee 'bemoeit'.
Voor ik het weet zet ik dingen per ongeluk in een onedrive omgeving (zeg ik dat goed?).
Wanneer ik zelf het roer in handen wil nemen en ik gooi onedrive eraf mis ik ineens heel veel belangrijke
documenten van mijn eigen zaak.

Hoe krijg ik windows zo ver dat ik weer zelf de baas ben van wat en wanneer alles gebeurd.
Weg met onedrive zonder dat het ooit terugkomt b.v.?

Alvast bedankt!
  VIVA vrijdag 2 september 2022 @ 21:50:53 #3
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_205824949
Neem Windows 10/11 Professional en maak een lokaal account aan. Het probleem zit hem in de Home versie waar je zelf niets kunt bepalen. Dat is trouwens altijd al zo geweest met Windows.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_205826239
Je “mijn documenten” en OneDrive zijn in sync. Verwijder OneDrive of leer ermee leven. Als je op a verwijderd dan synt t met b
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205826249
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:50 schreef cosmosis het volgende:
Neem Windows 10/11 Professional en maak een lokaal account aan. Het probleem zit hem in de Home versie waar je zelf niets kunt bepalen. Dat is trouwens altijd al zo geweest met Windows.
OneDrive is prima en cloud is ideaal voor backup… het is alleen in Sync en daar moet je op letten
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  VIVA zaterdag 3 september 2022 @ 00:15:42 #6
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_205826264
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 00:13 schreef Chinless het volgende:

[..]
OneDrive is prima en cloud is ideaal voor backup… het is alleen in Sync en daar moet je op letten
Klopt, Onedrive is een topservice wat betreft cloud sync, gebruik het binnen het bedrijf voor al mn data. Prive kies ik voor de mogelijkheid om niets automatisch te syncen, waarbij je Windows Professional nodig hebt.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_205826840
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 00:13 schreef Chinless het volgende:

[..]
OneDrive is prima en cloud is ideaal voor backup… het is alleen in Sync en daar moet je op letten
als het in sync loopt is het geen echte backup, dan kan je namelijk items perongeluk uit je backup verwijderen.
pi_205826841
gelukkig geen ervaring met W11 maar TS zal alle koppelingen met automatisch opslaan naar onedrive moeten uitschakelen om zo zelf de regie in handen te nemen
pi_205826907
W11 > W10

De kunst is een lokaal account en nergens in Windows inloggen met een e-mailadres. Dus ook niet in Office. Dan kan One Drive toch niks.
pi_205826933
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 07:30 schreef Socios het volgende:
W11 > W10

De kunst is een lokaal account en nergens in Windows inloggen met een e-mailadres. Dus ook niet in Office. Dan kan One Drive toch niks.
beetje afhankelijk van de office die TS heeft maar als dat een MS365 abo is zal hij wel ingelogd moeten zijn op office om de licentie geactiveerd te houden, gelukkig is er in office een instelling om onedrive niet als standaard te gebruiken
pi_205827086
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 06:41 schreef mschol het volgende:

[..]
als het in sync loopt is het geen echte backup, dan kan je namelijk items perongeluk uit je backup verwijderen.
Dat klopt maar daar zit weer een herstel mogelijkheid op etc. enige waar het onvoldoende voor is een malware of ransomware aanval.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_205958235
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 21:34 schreef spmunk het volgende:

Ik heb alle werk en privezaken netjes gecategoriseerd opgeslagen in mappen op de harde schijf en hier snelkoppelingen van staan op het W11 bureaublad.

Hoe krijg ik windows zo ver dat ik weer zelf de baas ben van wat en wanneer alles gebeurd.
Weg met onedrive zonder dat het ooit terugkomt b.v.?
1 laptop voor zakelijke dingen
1 laptop voor prive dingen

niet mengen
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:31:59 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205960610
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 11:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
1 laptop voor zakelijke dingen
1 laptop voor prive dingen

niet mengen
En als je daar het geld niet voor hebt dan account voor werk en account voor prive, één van de twee maak je admin en de ander niet.

Niet mengen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_205960782
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 00:12 schreef Chinless het volgende:
Je “mijn documenten” en OneDrive zijn in sync. Verwijder OneDrive of leer ermee leven. Als je op a verwijderd dan synt t met b
Dat ooit 1 keer probeerd, dat was een regelrechte ramp en resulteerde in het volledig opnieuw installeren van windows. Ik raad dit niet aan, OneDrive is volledig met je werk omgeving verenigd, verwijderen ervan zou de meeste 3th party apps niet meer laten werken aangezien in je register ook deze verwijzingen staat, dus je zou dan eigenlijk het hele register opnieuw moeten indelen/veranderen.
pi_205960816
one drive kan je rustig verwijderen hor, ik ben IT'er en ik heb ook geen one drive op mijn laptop staan, weggedaan en alle office programma's werken nog
  dinsdag 13 september 2022 @ 16:08:40 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205960878
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 15:59 schreef alexmarvel het volgende:
one drive kan je rustig verwijderen hor, ik ben IT'er en ik heb ook geen one drive op mijn laptop staan, weggedaan en alle office programma's werken nog
ligt eraan of het allemaal ook lokaal staat. zo niet dan is het wel ff gekloot.

Voor TS, als je 1 account wil blijven gebruiken dan ff kijken waar de mappen zich bevinden
Bij mij staat ook alles op onedrive maar vind ik wel prettig
Dus mijn documenten, afbeeldingen en bureaublad staan allemaal in C:\Users\[inlognaam]\OneDrive - [bedrijf] maar ik heb ook al die mappen nog onder C:\Users\[inlognaam]\ staan.

Je kan het allemaal handmatig kopieren en plakken of je gaat naar je verkenner, rechts klikt op bijvoorbeeld documenten, gaat naar eigenschappen en opent 'locatie'. Daar kan je de oude map kiezen (c:\users\[inlognaam]\Documenten) en windows het hele zooitje laten verplaatsen. (ook met afbeeldingen en bureaublad)

Daarna onedrive doodschoppen en doorspoelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 13 september 2022 @ 23:54:15 #17
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_205967734
Ik zou maar vast een backup maken. Met OneDrive weet je pas als het te laat is of je bestand nou in de cloud staat of op je hardeschijf. Dat is nogal tricky.

Bovendien staat in de licentie dat Microsoft jouw bestanden mag verkopen aan zakenpartners van Microsoft.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
pi_205967925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:54 schreef DrTokkie het volgende:

Bovendien staat in de licentie dat Microsoft jouw bestanden mag verkopen aan zakenpartners van Microsoft.
benieuwd waar dat staat,
niet in de terms iig:
https://www.microsoft.com/en/servicesagreement/
pi_205969533
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 23:54 schreef DrTokkie het volgende:

Bovendien staat in de licentie dat Microsoft jouw bestanden mag verkopen aan zakenpartners van Microsoft.
Ik denk niet dat dit geldt voor EU landen en al helemaal niet voor datacenters die in Duitsland staan. De GDPR zou hier gehakt van maken in de rechtbank.

Microsoft heeft zwaar geinvesteerd om te zorgen dat ze compliant zijn. Je kunt bijvoorbeeld zelfs instellen dat oude data automatisch na een tijdje permanent verwijderd wordt uit de cloud.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 14 september 2022 @ 11:12:02 #20
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_205970465
staat je OneDrive in ''openbaar'' of in ''persoonlijk''

die van mij staat gewoon in persoonlijk en dan vertrouw ik dat wel ietsjes meer
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')