quote:
Op zaterdag 3 december 2022 17:45 schreef sigme het volgende:[..]
Kan je nog een beetje zeggen wat men in z'n algemeenheid voor verbetering vatbaar vond en of dat ook aansluit bij je eigen ideeën?
Ikzelf vond het contrast in kleur niet geweldig, de krokodil niet goed uitkomen en de knikkers te zeepbellig (ik heb dat natuurlijk ook ingevuld).
Een flink aantal van die punten zijn inderdaad aangepast ja
Hoe het uiteindelijk is geworden wil ik nog heel even geheim houden.
quote:
Op maandag 5 december 2022 22:50 schreef Tom_ het volgende:[..]
Met die unit die je nu besteld hebt trek je het zaagsel vanaf de andere kant vd loods nog je veegluik in

Cool, klinkt goed
quote:
En dat vacuüm is tof om te zien, voor de gein eens een klein gelamineerd plaatje over de mdf plaat heen gooien dan klapt ie meteen vast aan de tafel
Haha nice, binnenkort zelf eens testen!
quote:
MDF plaatje is wel nodig als je je tafel heel wilt houden ja. Zou meteen kijken of er een grotere vlakfrees te krijgen van 80mm oid om het mdf regelmatig glad te trekken, die oude freesbanen maken het lastiger om genoeg vacuüm te hebben bij kleinere plaatjes.
Ah, super goed idee!
Geweldig om me straks (ook) met dit soort dingen weer bezig te gaan houden.
M'n handjes jeuken in ieder geval...
quote:
Thanks!
Ik heb eigenlijk weer iemand's hulp nodig
Ben of ken jij iemand die iets voor me kan (en wilt

) betekenen met betrekking tot onze "Teleporter-doos"?
Op dit moment is onderstaand één van de ideeën:
![Teleporter_set.png]()
Er kloppen een aantal dingen (teksten/logo's/etc) niet, en ook missen er nog wat dingen (rollende knikkers bijvoorbeeld). Maar daar gaat het even niet om.
Het gaat me om de "connectie" tussen de 2 units: de ronde "donut" teleporter is de INPUT-module, en de hangende unit (
aan de muur) is de OUTPUT-module. En dat mag/kan wat mij betreft wel iets "spannender" (en ook duidelijker) weergegeven worden. Ze zijn dus daadwerkelijk gekoppeld aan elkaar, ook over zeer grote afstanden, en dat mag echt wel blijken uit de afbeelding denk ik.
We zaten zelf te denken aan een soort "wormhole tunnel" tussen beide in. Iets in deze sfeer:
![tele_1.jpg]()
![tele_2.jpg]()
![tele_3.jpg]()
![tele_4.jpeg]()
Verder dacht ik misschien aan een iets meer donkere tint (donkerblauw/zwart) en dan met wat sterren erin ofzo om echt dat "spacey gevoel" naar boven te halen.
Heb je een idee, of ben je misschien zelfs bereid om iets te tekenen, dan zou dat hartstikke cool zijn

De kans is groot dat jouw design dan op de uiteindelijke Marblelous-Teleporter doos komt

(als dat zo is ga ik straks zeker niet moeilijk doen over een mooie prijs als bedankje

)
=============================================
Verder werken we hier natuurlijk iedere dag nog lekker verder aan het project
Vandaag besloten dat er nu zelfs nog (helaas) een kleine matrijswijziging moet plaatsvinden en dat er nog 2 kleine componentjes (hulp-stukjes) moeten komen die hopelijk in een bestaande matrijs erbij kunnen...
We hadden noooooit gedacht dat dat in deze fase nog zou moeten. Maarja, er zijn altijd verbeteringen te vinden he! Dit was er eentje die ik maar niet van me af kon zetten en dus écht graag erin wilde

Zodra de tekeningen daarvoor klaar zijn (ik werk ze deze week uit) laat ik het hier zien.
Er komt binnenkort ook een update over de dozen + inlays, want ook die liggen hier in de kamer achter me. Er volgen nog wat kleine aanpassingen, maar we zijn er al zeer tevreden over!
De stapel dozen die we straks als eerste order gaan bestellen is 90 meter hoog!

(wel geteld als alles op elkaar ligt en niets naast elkaar). Samen met de 17m3 aan spuitgietproducten (die al gemaakt zijn) is dat toch wel een flinke stapel
Binnenkort meer daarover!