abonnement Unibet Coolblue
pi_205837055
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:26 schreef quirina het volgende:

[..]
Tussen de landen die je opnoemt zitten er ook veel die Putin steunen.
Hoe stabiel zijn die landen nog als ze niet meer kunnen vertrouwen op de veiligheidsgaranties van Moskou?
Veel van die regimes moeten op een smal koord balanceren tussen loyaliteit aan Poetin en een deel van de bevolking dat Oekraïne steunt.
quote:
Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, Turkmenistan and Uzbekistan had maintained close political and economic ties with Russia since the collapse of the Soviet Union. However, the Kremlin's aggression against Ukraine has become a challenge for the countries of Central Asia. On the one hand, part of the region is a member of organizations which are controlled by Russia, like the Eurasian Economic Union and the Collective Security Treaty Organization. On the other hand, the closest allies have demonstrated to Putin that they were not ready to get involved into the war for his sake. How the war in Ukraine affects the countries of Central Asia - our correspondents found out.
pi_205837096
In Uzbekistan rommelt het ook al een tijdje. Een deel van het land (Karakalpakstan) had de grondwettelijke garantie dat ze zich altijd onafhankelijk mochten verklaren, maar dat recht wordt nu ingetrokken. Ze zijn nu bang Rusland intervenieert, dus vragen ze geen hulp.

  zaterdag 3 september 2022 @ 23:57:08 #253
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205837108
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:52 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hoe stabiel zijn die landen nog als ze niet meer kunnen vertrouwen op de veiligheidsgaranties van Moskou?
Veel van die regimes moeten op een smal koord balanceren tussen loyaliteit aan Poetin en een deel van de bevolking dat Oekraïne steunt.
[..]
Kazachstan heeft al een dolkje in de rug van de Russen gestoken door meer gas te willen gaan exporteren naar de EU
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 3 september 2022 @ 23:58:01 #254
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205837117
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:36 schreef slashdotter3 het volgende:
No bearings: Russian railway could come to a halt due to the unexpected shortages. Due to sanctions, Russian enterprises cannot produce and repair railway-carriages. Therefore, they simply extended the service life for another two years without any repairs. Our correspondent will tell more about how the crisis on the railway hits related areas.

Leuke vondst.

Met maar 2 makers van Cartridge Tapered Roller Bearings in rus, die meteen na 24 feb op rotte, was dit voorspeld :)

Kop em nog maar een keertje in:

quote:
SaNcTiEs WeRkEn NiEt!
&lt;signature here&gt;.
pi_205837144
Trouwens de sancties werken nog niet lekker voor alle mensen met een variabel contract
Vakman pur sang
  zondag 4 september 2022 @ 00:03:15 #256
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205837172
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 00:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens de sancties werken nog niet lekker voor alle mensen met een variabel contract
Dan koop je maar minder schulti's :)
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 4 september 2022 @ 00:08:16 #257
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205837227
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2022 00:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan koop je maar minder schulti's :)
We komen zo langzamerhand wel op het punt dat het kiezen tussen een blikje schulti of een uurtje world of warcraft wordt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205837275
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:52 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Hoe stabiel zijn die landen nog als ze niet meer kunnen vertrouwen op de veiligheidsgaranties van Moskou?
Veel van die regimes moeten op een smal koord balanceren tussen loyaliteit aan Poetin en een deel van de bevolking dat Oekraïne steunt.
[..]
Het hele systeem van de oud sovjet staten is gebaseerd op oude sovjet model. Moskou garandeerd de slagkracht en de sateliet staten garanderen de publieke rust. hierdoor kunnen Russen 'vrij' bewegen in gelijksoortige gebieden.

In die landen is veel fakenews en propaganda, dus succes verhaal van Slowakije, Tjechie, solvenie, en nog maar te zwijgen over Litouwen, Letland en Polen, worden als broodje aap afgedaan. Hierom is oekraine dus zo belangrijk voor de evenwicht. Oekraine is van de oude sovjetunie staten een van de rijkste, meeste potentie en meest cultureel verbonden met Russsiche federatie. Als oekraine een succes zou zijn, dan worden de laatste touwtjes wat zou kunnen herinneren aan sovjet unie echt voorgoed doorgesneden. En is de sovjet unie net als 1 van de 1000 kort stondige rijkjes die eurazie gekend heeft.
pi_205837282
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 00:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens de sancties werken nog niet lekker voor alle mensen met een variabel contract
Dat is gewoon politieke onwil. Zat landen in de EU waar de overheid wel mensen compenseert had hier ook gekund.
pi_205837311
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat is gewoon politieke onwil. Zat landen in de EU waar de overheid wel mensen compenseert had hier ook gekund.
Ja maar je weet wat Kaag zei hè. Met zijn allen worden we maar een beetje armer.
  zondag 4 september 2022 @ 00:19:11 #261
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205837357
quote:
9s.gif Op zondag 4 september 2022 00:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
We komen zo langzamerhand wel op het punt dat het kiezen tussen een blikje schulti of een uurtje world of warcraft wordt
Dan zou ik zeggen: schulti's, want de jaren '90 zijn al een tijd over, world of warcraft :')

Serieus; mag de here in wie ik niet geloof op mijn blote knietjes bedanken, want ik merk het niet. Kregen zelfs een mailtje van de directie, loonsverhoging, met terugwerkende kracht, vanwege de inflatie :)

We zullen hier doorheen moeten. Het is zoals het is ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205837435
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2022 00:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan zou ik zeggen: schulti's, want de jaren '90 zijn al een tijd over, world of warcraft :')

Serieus; mag de here in wie ik niet geloof op mijn blote knietjes bedanken, want ik merk het niet. Kregen zelfs een mailtje van de directie, loonsverhoging, met terugwerkende kracht, vanwege de inflatie :)

We zullen hier doorheen moeten. Het is zoals het is ;)
Ik heb er tot nu toe ook niet veel last van. Woon in een goed geïsoleerde flat. Dus kosten vallen mee. Maar ik snap best dat het voor mensen met een laag of onderkant midden inkomen gewoon lastig is. Dan creëer je ook geen steun door niks te doen en als minister te zeggen die makkelijk rond komt we worden allemaal een stukje armer. Voor de rest ben ik het met je eens we moeten hier door heen zien te komen want er is geen weg meer terug. Want Poetin gaat pas weer normaal gas leveren als er geen strobreedte hem meer in de weg gelegd wordt.
  zondag 4 september 2022 @ 00:37:26 #263
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205837467
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:30 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik heb er tot nu toe ook niet veel last van. Woon in een goed geïsoleerde flat. Dus kosten vallen mee. Maar ik snap best dat het voor mensen met een laag of onderkant midden inkomen gewoon lastig is. Dan creëer je ook geen steun door niks te doen en als minister te zeggen die makkelijk rond komt we worden allemaal een stukje armer. Voor de rest ben ik het met je eens we moeten hier door heen zien te komen want er is geen weg meer terug. Want Poetin gaat pas weer normaal gas leveren als er geen strobreedte hem meer in de weg gelegd wordt.
We kunnen, idd, ook niet meer terug naar goedkoop gas/olie uit rus. Da's een illusie. Logischerwijs gaat dat alleen maar betekenen dat putin ons daarmee verder gaat terroriseren.

Dat doet die nu al. Laat staan als je met hangende pootjes terug gaat.
&lt;signature here&gt;.
pi_205837599
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2022 00:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
We kunnen, idd, ook niet meer terug naar goedkoop gas/olie uit rus. Da's een illusie. Logischerwijs gaat dat alleen maar betekenen dat putin ons daarmee verder gaat terroriseren.

Dat doet die nu al. Laat staan als je met hangende pootjes terug gaat.
Daarom en er zijn genoeg speeches en documenten van hem dat hij niet stopt bij Oekraïne. Als Oekraïne valt heeft hij erna nog Moldavië en Kazachstan en daarna begint die toch aan NAVO landen. Dus vroeg of laat moeten we er toch aan geloven want dan zijn we verplicht in te grijpen vanwege internationale verdragen. Om het heel oneerbiedig te zeggen is dit nu zelfs de goedkoopste manier want eigenlijk hadden er al in 2014 zwaardere sancties moeten zijn.

Maar dat neemt niet weg dat de politiek ook daar steun voor moet creëren door toch te kijken hoe je de laagste inkomens die het al zwaar hadden in Nederland voor deze crisis toch gaat compenseren. Dat neem ik ze behoorlijk kwalijk tot nu toe zeker de domme uitspraken van Kaag tot nu toe en haar handelen. Als je amper/niet kan rond komen dan geef je natuurlijk minder om Oekraïne dan iemand die er minder last van heeft. plus je jaagt die mensen naar de populistische partijen die alleen aan korte termijn denken doen. Uiteindelijk heb je namelijk wel steun nodig om uit deze crisis te komen.
pi_205837662
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 20:53 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Uit het NYT en AD-artikel maak ik niet op dat het om een gerucht gaat, dat maak jij er van. NYT heeft er onderzoek naar gedaan en het is ook bevestigd door Amerikaanse functionarissen. Er is niks bijzonders aan dat speciale eenheden elders ingezet worden om Amerikaanse/westerse belangen te dienen.
[..]
Er is niks ontkracht, de Taliban hebben sinds 2001 een guerrillaoorlog gevoerd, met vele aanvallen, hinderlagen, infiltraties, aanslagen, gevangenisuitbraken, enz., tot aan de chaotische terugtrekking van de VS in 2021. Sinds 2001 tot 2021 werd er regelmatig over hun acties in de media bericht. Dat je daar niks van hebt meegekregen is niet mijn probleem. Als ik niet op iemand reageer heeft dat niks te maken met dat ik “het niet meer weet”, het is juist andersom, als ik op een gegeven moment merk dat een user gebrek heeft aan basale kennis over een onderwerp en wereldvreemd is dan verspil ik daar geen moeite meer aan en reageer er niet meer op. Je laatste zin wijst ook hierop.
[..]
Ik geloof best dat je écht gelooft dat er 100.000 Russische soldaten zijn omgekomen. Aan de hand van wat je allemaal post weet ik dat je teveel op propaganda kanalen begeeft. Op internet (westerse media) worden daar zoveel verschillende cijfers over gedeeld, verhalen van enkele duizenden tot tientallen duizenden, wat gewoon bevestigd dat men hieromtrent in het duister tast. Over verliezen aan Oekraïense zijde lees je dan weer niks over, die zitten in een God-modus. Russen hebben inmiddels een miljoen soldaten verloren en Oekraïne 0 *O*.
Ik zal je een voorbeeld geven. Azerbeidzjan had aan het einde van de Karabakh oorlog 200 visueel geconfirmeerde verliezen van militair materieel. Na de oorlog is dit aantal opgelopen tot 300. Azerbeidzjan heeft 3000 KIA toegegeven.

Rusland heeft 5500 visueel geconfurmeerde verliezen van militair materieel. Dit is 27,5 keer meer dan 200. Stel Rusland heeft 27,5 keer meer doden. Dan heeft Rusland 82500 doden.

De schattingen woden niet zomaar gemaakt. Oekraïne heeft maar 1500 visueel geconfirmeerde verliezen.
  zondag 4 september 2022 @ 01:38:03 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205837769
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 18:18 schreef sp3c het volgende:
Wie wil je nuken dan, Vattenfall ofzo?
pi_205837780
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 01:22 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik zal je een voorbeeld geven. Azerbeidzjan had aan het einde van de Karabakh oorlog 200 visueel geconfirmeerde verliezen van militair materieel. Na de oorlog is dit aantal opgelopen tot 300. Azerbeidzjan heeft 3000 KIA toegegeven.

Rusland heeft 5500 visueel geconfurmeerde verliezen van militair materieel. Dit is 27,5 keer meer dan 200. Stel Rusland heeft 27,5 keer meer doden. Dan heeft Rusland 82500 doden.

De schattingen woden niet zomaar gemaakt. Oekraïne heeft maar 1500 visueel geconfirmeerde verliezen.
@Tobias19xx
Rusland heeft meer dan 5 keer zoveel tanks verloren in Oekraïne dan in Tsjetjenië.

En jij vindt dat Tjstejenen het beter deden dan Oekraïners.

Het Russische leger wordt in de pan gehakt in Oekraïne.


twitter
  Moderator zondag 4 september 2022 @ 02:50:01 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205837817
Of er worden met de jaren gewoon meer fotos gemaakt met mobieltjes enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205837829
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2022 00:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens de sancties werken nog niet lekker voor alle mensen met een variabel contract
Binnenkort iedereen dus...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 4 september 2022 @ 06:05:30 #271
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205837879
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2022 23:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik sluit niet uit dat die met tassen vol dollars naar zo'n shithole als dubai gaat ofzo.
Dat heeft hij eens eerder gedaan voor een periode van een aantal weken toen hij dacht dat Putin hem niet langer steunde.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205837909
Oekraïne heeft per definitie meer KIA’s dan Rus.
Toch doet Oekraïne het heel goed door Rusland te decimeren.
Maar de doden zijn enorm, aan beide zijden.
Vakman pur sang
  zondag 4 september 2022 @ 07:28:23 #273
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205837928
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 19:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer dan...
krymska bavovna (elk nummer is een letter in alfabet)
pi_205837942
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 00:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat is gewoon politieke onwil. Zat landen in de EU waar de overheid wel mensen compenseert had hier ook gekund.
Jojoa
Vakman pur sang
pi_205837944
quote:
10s.gif Op zondag 4 september 2022 00:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan koop je maar minder schulti's :)
Ik heb geen last, aangezien ik Putins gas er al 4 jaar geleden uitgegooid heb.
Nu woon ik energieneutraal. Dus meer speciaalbiertjes voor Los. :9
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')