abonnement Unibet Coolblue
pi_205820619


Janet (66)

Gepensioneerde secretaresse

Janet noemt zichzelf spontaan, vrolijk, creatief en behulpzaam. Een organisatietalent, dat niet snel zal oordelen of over een ander zal roddelen. Want als je geen waarde hecht aan materiële zaken, hoef je ook op niemand jaloers te zijn.

Meedoen aan Een Jaar Van Je Leven is geen droom die uitkomt voor Janet. Die leeft ze namelijk al. Op haar zestiende besloot ze dat ze ooit in een kleine camper zou gaan wonen. En dat is gelukt, al ging dat niet zonder slag of stoot. De man met wie ze de droom deelde om na haar pensioen over de wereld te trekken, besloot totaal onverwacht dat hij niet met haar mee en ook niet met haar verder wilde. Dus ging ze alleen.

In de drie jaar die ze rond heeft gereisd, leerde zij om los te laten en met weinig tevreden te zijn. Die kennis wil ze graag in het huis delen met de anderen. Ze wil niet alleen een voorbeeld zijn voor haar eigen kinderen en kleinkinderen die ze enorm gaat missen. Maar ook voor anderen die misschien twijfelen of ze tot nu toe wel een positieve voetprint achterlaten op die mooie aarde.

Van weinig naar één miljoen euro is natuurlijk wel een hele grote stap. Janet wil dat geld gebruiken om een stukje grond te kopen, waar ze zich kan settelen in een zelfgebouwd Tiny House, omringt door een zelfvoorzienende tuin.

[ Bericht 62% gewijzigd door Jippie op 06-09-2022 17:23:39 ]
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_205846586
67 jaar, uit Heerhugowaard
Creatief, met incasseringsvermogen
Denkt in compromissen
Kan niet tegen verveling
Wil met de winst ene tiny house kopen.
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
pi_205852706
Janet (66) is een van de veertig deelnemers van Een Jaar Van Je Leven. Met haar positieve insteek en praktische levensvisie is de oud-secretaresse vastberaden ver te komen.

Een jaar met 39 vreemden onder primitieve omstandigheden samenleven, is dat om de prijzenpot van een miljoen?
“Het is in de eerste plaats omdat ik van uitdagingen hou: een programma dat een heel jaar duurt is iets unieks. Verder wil ik met mijn deelname uitdragen dat je met weinig gelukkig kunt zijn. De maatschappij is heel materialistisch ingesteld, maar dat kan anders. Als ik win, dan ga ik het geld gebruiken om een stukje grond te kopen waar ik een tiny house op bouw, compleet met moestuin.”

Hoe heb je jezelf voorbereid?
“Ik heb aan mijn conditie gewerkt, ik heb veel spelletjes gedaan en allerlei taal- en rekenoefeningen, het voelde bijna alsof ik weer op de basisschool zat, haha. Ook ben ik al bewust gestopt met het eten van snoep, koek, yoghurt en andere luxeproducten. Er is vermoedelijk amper eten, dus daar ben ik al aan gewend. Het belangrijkste is vooral om niet te veel verwachtingen te hebben: het pakt altijd anders uit dan je denkt.”

Welke eigenschappen gaan je ver brengen?
“De afgelopen drie jaar ben ik met mijn camper door heel Europa getrokken, dan leer je improviseren en tevreden zijn met wat je hebt. Ook in Een jaar van je leven zijn er minimale voorzieningen: we leven met veertig mensen in een afgesloten loods met een klein buitenplaatsje. Er is geen kachel, een kleine boiler, al ons eten moeten we zelf verdienen door spellen te winnen. Ik ga er blind in, maar ben van nature positief, heb een hoog incasseringsvermogen en klaag niet snel.”

Deelnemers Een Jaar Van Je Leven 2022
Wat gaat je grootste uitdaging te worden?
“Waarschijnlijk het gebrek aan vrijheid, maar ook verveling. Ik ben al wel gewend om zonder televisie te leven, maar mijn telefoon is mijn heilige bijbel en die mag ook niet mee. Je mag zelfs geen pen en papier meenemen om te voorkomen dat je stiekem boodschappen naar elkaar kunt sturen zonder dat de camera dat ziet. Om de tijd te doden zullen we onszelf moeten vermaken, hopelijk wordt het niet te saai.”

Mag je iets van huis meenemen?
“We mogen één koffer meenemen met maximaal 23 kilo bagage. En een normale toilettas met inhoud die zelf mag bepalen. Dat zorgt voor hele praktische keuzes: hoeveel tubes tandpasta en deo denk je nodig te hebben? En scheermesjes, want elektrische apparaten als ladyshaves zijn ook verboden. Ook mag iedereen één foto mee het huis in brengen. Dat doe ik bewust niet, dat maakt de kans dat je mensen gaat missen alleen maar groter.”

Wat ga je als eerste doen bij binnenkomst in de loods?
“Mijn bed uitzoeken! Er zijn vier slaapzalen met tien plekken en je mag naderhand niet meer wisselen. Ik hoop wel dat ik mijn eigen kussen mag meenemen. Ik heb al 25 jaar een speciaal hoofdkussen tegen nekklachten. Als ik daar niet op slaap, heb ik de volgende dag pijn. Oordopjes zijn ook verboden, dus die moet ik zelf zien te maken, haha.”

https://www.televizier.nl(...)n-je-leven-interview
I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  woensdag 14 september 2022 @ 09:19:02 #4
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 23 september 2022 @ 19:41:12 #5
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 23 september 2022 @ 19:43:17 #6
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  vrijdag 23 september 2022 @ 22:15:14 #7
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  zondag 25 september 2022 @ 12:09:35 #8
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_207197261
Shownieuws: Janet wil een MILJOEN winnen in Een Jaar Van Je Leven. Thom gaat bij haar langs...

https://www.facebook.com/(...)net/449056743843501/
"Life's a Bitch"
  zaterdag 21 januari 2023 @ 10:42:59 #10
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  zaterdag 21 januari 2023 @ 11:00:00 #11
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 13 februari 2023 @ 12:00:45 #12
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_207978932
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 19 april 2023 @ 11:42:33 #13
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 dinsdag 25 april 2023 @ 17:36:06 #14
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_208899499
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 15 mei 2023 @ 10:33:31 #15
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:40:22 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_209528190
Janet mag ook winnen
  Moderator donderdag 29 juni 2023 @ 13:46:08 #18
388664 crew  Dotteke
pi_209691228
Janet heeft vandaag de eliminatie opdracht ( zie streamverslagen) verloren en moet de loods verlaten.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')