abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 2 september 2022 @ 23:56:46 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205826148
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:44 schreef Meke het volgende:

[..]
Mja maar dat is toch wel een beetje het idee van een traineeship? Ik weet niet zo goed of je dat ooit écht kunt voorkomen. Ik kan me wel voorstellen dat je daar iets tegenover zet, bijv een steeds stijgend salaris óf een financiele compensatie als je voortijdig stopt. Maar met die examens voelt lullig.

En 1900 is echt weinig :o

Mijn broertje is nu rijkstrainee, dat is wel echt megagoed geregeld allemaal :Y Maar moet je ook maar net liggen
Ja het was meer omdat ik dus een paar keer tweede was geworden, en YoungCapital benaderde mij via LinkedIn. Misschien waarom niet? Maar toen ik de voorwaarden hoorde had ik wel echt iets van Nee, ik kan ook wel een andere baan vinden, ik hoef deze weg niet te behandelen. Ik had net 2 masters gedaan en dan weer een traineeship. Laat me gewoon werken zonder examens en stages.
pi_205826350
Night Squad! :W :O
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 3 september 2022 @ 00:37:36 #128
39237 crew  H_T
2733
pi_205826380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja het was meer omdat ik dus een paar keer tweede was geworden, en YoungCapital benaderde mij via LinkedIn. Misschien waarom niet? Maar toen ik de voorwaarden hoorde had ik wel echt iets van Nee, ik kan ook wel een andere baan vinden, ik hoef deze weg niet te behandelen. Ik had net 2 masters gedaan en dan weer een traineeship. Laat me gewoon werken zonder examens en stages.
Dan heb je 2 masters meer dan ik :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 3 september 2022 @ 02:05:01 #129
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205826660
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 3 september 2022 @ 05:52:27 #130
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205826819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:22 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik heb sowieso wel een beetje het gevoel dat ik vooral afgewezen word op het hebben van amper ervaring (slechts stage van een halfjaar).

Maar ik moet toch érgens beginnen? ;(

Mijn grootste kans zie ik op dit moment liggen bij een traineeship waar ik op heb gesolliciteerd.
Dat ze opgeven dat iemand (te) weinig ervaring heeft vind ik in die fase altijd zo’n stomme reden. Want a) dat staat in je cv en b) hoe kan iemand ervaring opdoen als die om die reden wordt afgewezen |:)

En dat iemand meer ervaring heeft, wil niet zeggen dat die dan de beste medewerker is.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205826889
Denk ook dat je niet té zwaar moet denken over de reden die ze geven, ze moeten wat zeggen en dan is ‘te weinig ervaring’ nog niet eens zo erg om te horen (in plaats van iets beledigends :P). En het zou natuurlijk kunnen dat die andere persoon wel al een paar jaar ervaring heeft en dan is de keuze helaas wel snel gemaakt voor zo’n bedrijf. Wie weet is de volgende sollicitatie één waar niemand echt ervaring heeft, zou in deze tijd best kunnen gebeuren.

Toen ik begon met solliciteren na het studeren was de werkloosheid juist helemaal niet laag en dan kwam je zonder ervaring niet eens op gesprek, maar kreeg je een mail dat er 80 anderen gesolliciteerd hadden. :') :D
pi_205826950
Goedemorgen

Ik ben al om 6 uur wakker geworden
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205826959
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:22 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik heb sowieso wel een beetje het gevoel dat ik vooral afgewezen word op het hebben van amper ervaring (slechts stage van een halfjaar).

Maar ik moet toch érgens beginnen? ;(

Mijn grootste kans zie ik op dit moment liggen bij een traineeship waar ik op heb gesolliciteerd.
Als je ergens begint, dan bouw je werkervaring op. Daarop kun je ze niet meer afwijzen.

Ik ben ook al een paar keer afgewezen tijdens mijn sollicatiesperiodes vanwege te weinig ervaring. De aanhouder wint.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205826961
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:39 schreef Meke het volgende:

[..]
Nahh wat raar :o JUIST als een uitzendbureau gericht op de jonge markt wil je toch mensen een kans geven? -O- Prima dat je voorwaarden stelt aan een traineeship, maar dat terugbetalen maakt het nasty
9 van de 10 traineeships hebben dat zo geregeld vooral in de IT is dat zo.

Ik heb gewoon kunnen leren en on the job. De cursussen die werden aangeboden, heb ik gevolgd. Deze heb ik nooit hoeven terug te betalen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205827045
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik werk nu nog met mensen die ik leerde kennen op de stage waar ik 11 jaar geleden aan begon :s)
Ik ook, maar dan met mensen bij wie ik 19 jaar geleden stage heb gelopen.

En nu voel ik me oud. :')
pi_205827066
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:23 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik ook, maar dan met mensen bij wie ik 19 jaar geleden stage heb gelopen.

En nu voel ik me oud. :')
Nee, je bent heel erg wijs
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_205827118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:29 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Nee, je bent heel erg wijs
Lief. :)

Ik vond toevallig laatst nog mijn sollicitatiebrief voor die stage terug. 2003. :o
pi_205827275
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 07:21 schreef Em31 het volgende:
Denk ook dat je niet té zwaar moet denken over de reden die ze geven, ze moeten wat zeggen en dan is ‘te weinig ervaring’ nog niet eens zo erg om te horen (in plaats van iets beledigends :P). En het zou natuurlijk kunnen dat die andere persoon wel al een paar jaar ervaring heeft en dan is de keuze helaas wel snel gemaakt voor zo’n bedrijf. Wie weet is de volgende sollicitatie één waar niemand echt ervaring heeft, zou in deze tijd best kunnen gebeuren.
Je moet je er ook niet op verkijken hoe sollicitanten vaak ook maar gewoon op gevoel worden aangenomen. Ik heb zelf regelmatig aan de andere kant van de tafel gezeten, en het maar al te vaak meegemaakt dat ogenschijnlijk perfecte kandidaten door een managementslid werden afgeserveerd omdat ze op een raadselachtige manier geen goede indruk maakten. Waardoor er per saldo vooral interne kandidaten slagen of het zoontje of een andere relatie van de baas er doorheen komt.

Goede kans dat er iemand in het bedrijf geen zin had in het opleiden van een nieuwe onervaren collega als extra taak ofzo, en dat Molloot daarom is bedankt voor de moeite.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 3 september 2022 @ 09:22:28 #139
39237 crew  H_T
2733
pi_205827356
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2022 08:23 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Ik ook, maar dan met mensen bij wie ik 19 jaar geleden stage heb gelopen.

En nu voel ik me oud. :')
Oei, hoe zal dat dan morgen gaan?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205827559
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:22 schreef H_T het volgende:

[..]
Oei, hoe zal dat dan morgen gaan?
Dan voel ik me nog ouder dan vandaag, denk ik. :D
pi_205828115
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 09:10 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je moet je er ook niet op verkijken hoe sollicitanten vaak ook maar gewoon op gevoel worden aangenomen. Ik heb zelf regelmatig aan de andere kant van de tafel gezeten, en het maar al te vaak meegemaakt dat ogenschijnlijk perfecte kandidaten door een managementslid werden afgeserveerd omdat ze op een raadselachtige manier geen goede indruk maakten. Waardoor er per saldo vooral interne kandidaten slagen of het zoontje of een andere relatie van de baas er doorheen komt.

Goede kans dat er iemand in het bedrijf geen zin had in het opleiden van een nieuwe onervaren collega als extra taak ofzo, en dat Molloot daarom is bedankt voor de moeite.
En dat is zuur, want als elk bedrijf het op die manier gaat doen, kom je natuurlijk nooit ergens binnen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 3 september 2022 @ 11:48:57 #142
39237 crew  H_T
2733
pi_205828337
Vandaag ga ik eens kijken hoe het in Alkmaar is :) Wie weet kom ik wel een wilde Borsato tegen :o
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205828858
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 11:48 schreef H_T het volgende:
Vandaag ga ik eens kijken hoe het in Alkmaar is :) Wie weet kom ik wel een wilde Borsato tegen :o
Is die nog niet gevlucht naar één of ander buitenlands oord? :o
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:35:11 #144
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205828923
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 11:48 schreef H_T het volgende:
Vandaag ga ik eens kijken hoe het in Alkmaar is :) Wie weet kom ik wel een wilde Borsato tegen :o
Oei, doe je wel voorzichtig?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator zaterdag 3 september 2022 @ 12:36:18 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205828938
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:35 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Oei, doe je wel voorzichtig?
Zo ver ik weet is H_T geen 14-jarig meisje
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 3 september 2022 @ 12:38:36 #146
39237 crew  H_T
2733
pi_205828970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:29 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Is die nog niet gevlucht naar één of ander buitenlands oord? :o
Bij AZ zat ie laatst op de tribune
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:35 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Oei, doe je wel voorzichtig?
Ik doe mijn best! Ik ben wel met de trein, dat geeft wel nog eens extra risico

quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo ver ik weet is H_T geen 14-jarig meisje
Vanochtend onder de douche sowieso niet :N
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:40:20 #147
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205828993
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Zo ver ik weet is H_T geen 14-jarig meisje
Nee, maar ik weet ook niet hoe hij van plan is gekleed te zijn voor zijn tripje naar Alkmaar.
Ik heb ook the making of LotR gezien, wie weet hoeveel er tegenwoordig mogelijk is.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 3 september 2022 @ 12:48:06 #148
39237 crew  H_T
2733
pi_205829090
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:40 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Nee, maar ik weet ook niet hoe hij van plan is gekleed te zijn voor zijn tripje naar Alkmaar.
Ik heb ook the making of LotR gezien, wie weet hoeveel er tegenwoordig mogelijk is.
Muruk-hai Borsato?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_205829097
Ach, nog altijd liever Marco Borsato op straat tegenkomen dan Philipp Kirkorov :P
  zaterdag 3 september 2022 @ 12:53:55 #150
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_205829157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 12:48 schreef H_T het volgende:

[..]
Muruk-hai Borsato?
Ik doelde op jou, niet op Borsato. :P
Ik sluit niet uit dat jij, met een beetje wil en inzet, best als een 14-jarig meisje door Alkmaar zou kunnen gaan. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')