abonnement Unibet Coolblue
pi_205890386
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zo lang mag je helaas niet in een crisisopvang wonen. Mijn punt is natuurlijk dat dat janken ons niet staat.

Als ik Geert zijn tweet enigszins ok interpreteer wil hij dat of de Nederlander alles gratis moet krijgen of dat de asielzoeker moet betalen voor opvang, zorgverzekering, verwarming, energie en voedsel. De asielzoeker mag niet werken, ook al wil hij het. Als de asielzoeker niet mag werken (niet eens een bankrekening kan openen) en wel moet betalen, zijn we dan aan het mensje pesten?

Misschien hebben jullie wel een punt. Je kan natuurlijk asiel aan proberen te vragen in Ter Apel en even kijken of dat jaartje bivakkeren bevalt. Ik denk dat het ongelofelijk kut is, maar ik wil minder snel oordelen en probeer open te staan voor andere signalen
Je snapt er geen reet van of je doet alsof. dat kan ook.
Het punt is dat je hier mensen binnenhaalt waar je als maatschappij niets aan hebt en waarvan je op voorhand weet dat ze alleen maar hun handje op komen houden. Dat is wat anders dan mensen die hier zijn geboren en getogen, en door wat voor omstandigheid dan ook een uitkering nodig hebben.

Verder staat het de asielzoekers vrij om weer te vertrekken als het in Ter Apel zo kut is, maar dat doen ze niet dus dan zal het allemaal wel meevallen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 september 2022 @ 13:37:59 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205890455
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je snapt er geen reet van of je doet alsof. dat kan ook.
Het punt is dat je hier mensen binnenhaalt waar je als maatschappij niets aan hebt en waarvan je op voorhand weet dat ze alleen maar hun handje op komen houden. Dat is wat anders dan mensen die hier zijn geboren en getogen, en door wat voor omstandigheid dan ook een uitkering nodig hebben.

Verder staat het de asielzoekers vrij om weer te vertrekken als het in Ter Apel zo kut is, maar dat doen ze niet dus dan zal het allemaal wel meevallen.
Natuurlijk niet, met het (evt) vooruitzicht op een zorgeloos en verzorgd leven blijven ze wel zitten, hoe kut dat ook is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205890536
quote:
De instroomcijfers zijn sinds de deal inderdaad hoger, maar dat kan ook andere oorzaken hebben”, zegt de liberaal die nog altijd pleit voor een tijdelijke procedurestop. De VVD heeft in z’n verkiezingsprogramma stevige maatregelen zoals een procedurestop staan, maar daar komt tot op heden niks van terecht. Dat zijn ambities voor de toekomst en er is nu een crisis, zegt Brekelmans vergoelijkend.
Vooral op de VVD blijven stemmen mensen :')
pi_205890648
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je snapt er geen reet van of je doet alsof. dat kan ook.
Het punt is dat je hier mensen binnenhaalt waar je als maatschappij niets aan hebt en waarvan je op voorhand weet dat ze alleen maar hun handje op komen houden. Dat is wat anders dan mensen die hier zijn geboren en getogen, en door wat voor omstandigheid dan ook een uitkering nodig hebben.

Verder staat het de asielzoekers vrij om weer te vertrekken als het in Ter Apel zo kut is, maar dat doen ze niet dus dan zal het allemaal wel meevallen.
Fijn dat ik het niet snap en jij wel

Het punt is dat je hier mensen binnenhaalt waar je als maatschappij niets aan hebt en waarvan je op voorhand weet dat ze alleen maar hun handje op komen houden
Ontken ik niet, bevestig ik zelfs in een andere post. Daarnaast is het nogal wiedes dat het merendeel van de asielzoekers op de Nederlandse-weegschaal-der-economische-toegevoegde-waarde 'niks' toevoegen want we geven die mensen op hele andere gronden een status. Snap jij 't eigenlijk wel?

Leg even uit waarom asielzoekers voor hun crisisopvang wel moeten betalen voor verwarming, opvang, energie, zorgverzekering en leg dan meteen opleven uit hoe ze dat moeten doen als ze niet eens mogen werken. Want dat snap ik inderdaad niet maar jij gelukkig wel
  donderdag 8 september 2022 @ 13:57:37 #155
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205890649
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 12:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten zijn inderdaad een oplossing alleen dit is maar gedeeltelijk. Overal ter wereld is een stijgende behoefte aan zorg, dus mensen invliegen wordt steeds lastiger

nav je edit : het probleem wordt met het jaar groter. Dus het is verstandig om de lange termijn (>20 jr) ook mee te nemen

ps Ik probeer niet te stellen dat asielzoekers opnemen de oplossing is, het was wel iets wat Angela Merkel een jaar of tien geleden zei
Angela Merkel zei ook dat er best zaken te doen waren met Rusland en heeft Duitsland qua energie praktisch afhankelijk gemaakt van Rusland. Al waren er toen ook al waarschuwingen.

Als je haar na dit energie debacle en de asielzoekers crisis van 2015 nog steeds op een voetstuk hebt staan…. Mja.. dat vind ik dan niet zo slim.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205890666
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Angela Merkel zei ook dat er best zaken te doen waren met Rusland en heeft Duitsland qua energie praktisch afhankelijk gemaakt van Rusland. Al waren er toen ook al waarschuwingen.

Als je haar na dit energie debacle en de asielzoekers crisis van 2015 nog steeds op een voetstuk hebt staan…. Mja.. dat vind ik dan niet zo slim.
:')
  donderdag 8 september 2022 @ 14:03:20 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205890697
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:57 schreef nixxx het volgende:

[..]
Angela Merkel zei ook dat er best zaken te doen waren met Rusland en heeft Duitsland qua energie praktisch afhankelijk gemaakt van Rusland. Al waren er toen ook al waarschuwingen.

Als je haar na dit energie debacle en de asielzoekers crisis van 2015 nog steeds op een voetstuk hebt staan…. Mja.. dat vind ik dan niet zo slim.
Ah ja, het Wir Schaffen Das.

Sindsdien moeten er betonblokken geplaatst worden als je een kerstmarkt wilt organiseren, want je weet maar nooit of er weer een gestoorde aanhanger van Allah tussen de eindeloze vluchtelingenstromen zat.
pi_205890894
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Fijn dat ik het niet snap en jij wel

Het punt is dat je hier mensen binnenhaalt waar je als maatschappij niets aan hebt en waarvan je op voorhand weet dat ze alleen maar hun handje op komen houden
Ontken ik niet, bevestig ik zelfs in een andere post. Daarnaast is het nogal wiedes dat het merendeel van de asielzoekers op de Nederlandse-weegschaal-der-economische-toegevoegde-waarde 'niks' toevoegen want we geven die mensen op hele andere gronden een status. Snap jij 't eigenlijk wel?

Leg even uit waarom asielzoekers voor hun crisisopvang wel moeten betalen voor verwarming, opvang, energie, zorgverzekering en leg dan meteen opleven uit hoe ze dat moeten doen als ze niet eens mogen werken. Want dat snap ik inderdaad niet maar jij gelukkig wel
Het niet mogen werken wordt altijd gebruikt als argument om de niet werkende asiel bevolking te ontzien van kritiek. En toegeven, het is een degelijk punt. Waarom mogen ze idd niet werken? Zou de kritiek op asielzoekers in ieder geval ontlasten, en Oekraïense vluchtelingen mochten wel meteen werken, dus was is de agenda of het plan van het kabinet dat zulke mensen niet mogen werken? Waarom zie je ze wel protesteren als ze niet iets gratis krijgen, of geen huis met inboedel, maar nooit een wanhopige asielzoeker die zich zo kapot verveeld dat hij wil gaan werken?

Maar ook toegeven dat dit niet werken een half jaartje is, zodra ze hier een huis/appartement krijgen dan hebben ze ook een verblijfsvergunning en mogen ze werken. En laten we eerlijk zijn, de zware overgrote meerderheid doet dat na 5, 10, 20, 30 of 40 jaar nog niet eens. Van de eerste generatie werkte al bijna niemand, ondanks de onzin cijfers in de media, overal waar ik heb gewoond, waar vrienden/familie van mij wonen is het beeld hetzelfde, meer dan 90% lanterfant de gehele dag door. Zetten kinderen op de wereld, die zien hun ouders lekker lanterfanten, lekker naar de moskee gaan. Gaan naar school, zien hun schoolgenoten met nieuwe telefoons en sneakers, worden agressief, ondersteunt door de racisme roepers, want willen ook een nieuwe telefoon. Gaan de criminaliteit in, want waarom werken, alles is gratis volgens het goede voorbeeld wat hun ouders geven en volgens de TV zijn Nederlanders toch maar racistische mensen. En zodra ze oud genoeg zijn, oud genoeg om te trouwen verdiepen ze zich in de islam, zoals hun ouders, en lanterfanten zij de gehele dag op kosten van de belastingbetaler want gratis huis, gratis inboedel, subsidies en geen sneakers of nieuwe telefoon meer nodig, ze hebben hun geloof. Zetten kinderen op de wereld en het cirkeltje is weer rond met kinderen die de criminaliteit in gaan want werken is niet nodig, zie hun ouders. Zie het al generatie na generatie zo gaan, keer op keer hetzelfde gedrag, keer op keer hetzelfde cirkeltje.

Dat volk moet aan het werk gezet worden, zodat hun kinderen het juiste voorbeeld krijgen en leren om te werken voor hetgeen wat ze willen.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:07:58 #160
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205892615
Met die regen en onweer de laatste maakte ik me toch zorgen over ter Apel. Blij om te horen dat de problemen daar zijn opgelost.

Poncho’s uitgedeeld in Ter Apel vanwege stromende regen

En nou niet meer zeuren over dd slechte omstandigheen.
Tot nooit .......
pi_205892888
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als een enkel persoon meer zorg kan leveren dan nodig heeft dan is er toch toegevoegde waarde?

Laat ik het zo stellen. Als we niks doen (geen immigratie) dan krimpt de Nederlandse bevolking en toch groeit het aantal mensen dat zorg nodig heeft en het aantal mensen dat zorg kan bieden daalt. Dan stel ik dus dat we een joekel van een probleem hebben
Dankzij gezinshereniging komen er ook weer ouderen bij die de arbeidskracht van die ene persoon weer teniet doet.
  donderdag 8 september 2022 @ 16:30:55 #162
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205893019
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2022 13:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
:')
Kun je wel gaan huil lachen, maar ik zie verder geen argumenten…

Hetzelfde gaan we hier over een paar jaar over Rutte zeggen hoor. En veel mensen zeggen dat eigenlijk ook al jaren. Hoe hebben we die man en zijn partij ooit zo lang hun gang kunnen laten gaan met hun afbraak beleid. Rutte zegt wel dat visie iets voor bij de opticien is, maar hij heeft wel een visie denk ik. Hij is er zich alleen van bewust dat als hij die visie uitdraagt, hij meteen afgeserveerd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 8 september 2022 @ 16:33:16 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205893057
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dankzij gezinshereniging komen er ook weer ouderen bij die de arbeidskracht van die ene persoon weer teniet doet.
Waar werken al die Somaliers en Eritreers eigenlijk?
pi_205893148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waar werken al die Somaliers en Eritreers eigenlijk?
Thuis
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 september 2022 @ 17:05:31 #165
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205893644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waar werken al die Somaliers en Eritreers eigenlijk?
Die draaien alleen nachtdiensten, lekkere toeslag enzo.
pi_205893957
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:30 schreef nixxx het volgende:

[..]
Kun je wel gaan huil lachen, maar ik zie verder geen argumenten…
Jij verzint iets wat ik van Merkel zou vinden en dan moet ik met argumenten komen waarom ik dat niet denk?
pi_205894573
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 16:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Thuis
Ja, dat zijn allemaal ZZP-ers.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_205894832
Gezinshereniging moet gewoon volledig afgeschaft worden.
Als je dit leest snap je dat die lui hier komen profiteren: https://www.ad.nl/binnenl(...)-mag-komen~ae650066/
Ze schamen zich als ze naar huis bellen omdat ze nog niet weten wanneer ik weet niet hoeveel man kunnen nareizen van de familie. Ze verwachten daar dat een kerel hierheen komt en die een maand later gratis een grote gezinswoning heeft van 5 ton waar de hele familie in kan? Het geld voor de tickets ligt zeker al klaar. En dan allemaal aan de uitkering en zorgverzekering. Belachelijk gewoon dat teren op de maatschappij. Compleet afschaffen dat nareizen. Als ze de familie weer willen zien gewoon terug.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:19:02 #169
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205895397
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ah ja, het Wir Schaffen Das.

Sindsdien moeten er betonblokken geplaatst worden als je een kerstmarkt wilt organiseren, want je weet maar nooit of er weer een gestoorde aanhanger van Allah tussen de eindeloze vluchtelingenstromen zat.
Ze hebben het ook geschaft, dat is een feit. Het is alleen niet heel soepel gegaan, en de bevolking zat er niet op te wachten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 8 september 2022 @ 19:24:59 #170
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205895510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 14:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ja leuke onderbuikpost, ik snap het aan de ene kant wel, aan de andere kant heb je precies (op moskeebezoek na) een omschrijving gegeven van de buurt waar ik opgegroeid ben. Daar was iedereen van Nederlandse komaf, mijn ouders waren een van de weinigen die een baan hadden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_205895920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 18:40 schreef Bloemkool het volgende:
Gezinshereniging moet gewoon volledig afgeschaft worden.
Als je dit leest snap je dat die lui hier komen profiteren: https://www.ad.nl/binnenl(...)-mag-komen~ae650066/
Ze schamen zich als ze naar huis bellen omdat ze nog niet weten wanneer ik weet niet hoeveel man kunnen nareizen van de familie. Ze verwachten daar dat een kerel hierheen komt en die een maand later gratis een grote gezinswoning heeft van 5 ton waar de hele familie in kan? Het geld voor de tickets ligt zeker al klaar. En dan allemaal aan de uitkering en zorgverzekering. Belachelijk gewoon dat teren op de maatschappij. Compleet afschaffen dat nareizen. Als ze de familie weer willen zien gewoon terug.
Hoe kom jij erbij dat de moeder van die Syriër in aanmerking voor gezindhereniging komt?

Ow en ze verwachten en woning van minimaal zes ton. Plus de nieuwste iPhones. Een maagd of zeven. En een geit. Ow en DisneyPlus
pi_205908384
quote:
Steeds meer kinderen melden zich in Nederland in hun eentje voor asiel. Van januari tot en met juli waren het er ruim 1700. Dat zijn er meer dan twee keer zoveel als in dezelfde periode vorig jaar. En volgens cijfers van de IND deden in augustus nog eens 588 alleenstaande minderjarige vreemdelingen een asielaanvraag.
De mensensmokkelaars varen er wel bij. Die lachen zich kapot om al die Nederlandse instanties die over elkaar heen buitelen om het makkelijker te maken voor ze.
pi_205919617
twitter
  zaterdag 10 september 2022 @ 18:20:49 #174
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_205922795
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 14:24 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Met d'r kut om een kanon trekken.
pi_205943500
twitter

:')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205943852
De D66 doet zo wel erg veel hun best om bij de volgende verkiezingen zo klein mogelijk te worden :D
pi_205944094
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 08:02 schreef Malavita het volgende:
De D66 doet zo wel erg veel hun best om bij de volgende verkiezingen zo klein mogelijk te worden :D
Laten ze vooral zo doorgaan.
pi_205944099
quote:
Wie zijn toch die mensen die.....
pi_205944155
quote:
:')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_205944213
Deze mensen zijn echt ziek.
  maandag 12 september 2022 @ 09:33:31 #181
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205944495
quote:
Deze vrouw zou vervolgd moeten worden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205944724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 10:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
De welbekende "kan niet":

https://nos.nl/collectie/(...)erjarige-asielzoeker

De asieldeal van het kabinet is in strijd met Europese wetgeving en moet worden ingetrokken, concludeert de commissie-Meijers, waarin onafhankelijke deskundigen zitten die commentaar leveren op zaken die Europese wetgeving aangaan.

De commissie verwacht dat Nederland "teruggefloten zal worden indien de voorgestelde maatregelen daadwerkelijk worden ingevoerd".


Gisteren luisterde ik BNR, daar was Sylvana te gast. Alleen maar gepiep over hoe slecht de opvang en de doorstroming is. Geen woord over in welke huizen we die mensen gaan stoppen, hoe het allemaal betaald moet worden of iets doen aan de beperking van de instroom.

Als kers op de taart wist ze te melden dat we nog meer mensen op moeten gaan vangen, klimaatvluchtelingen. Als voorbeeld noemde ze de mensen uit Pakistan, waar hevige overstromingen zijn, die moeten we ook op gaan vangen (of in ieder geval voorbereidingen voor treffen).
Dit is ook weer typisch Nederlands. Niks kan, want 'mag niet van Europa'. En hoe komen we daar bij dat dat niet mag? Van een of andere kut commissie uit Nederland die helemaal geen mandaat heeft verder.

In werkelijkheid zou er waarschijnlijk geen haan gaan kraaien in Brussel, maar dat hoeft ook niet eens want Nederland is toch al wel het braafste jongetje van de klas.

Het is steeds weer dezelfde cirkel, alles stroomt over, er moet eigenlijk een veel strenger beleid komen. Een aantal met name linkse partijen beginnen te keffen dat dit echt niet kan deze toestanden in Nederland. De regering onder leiding van Rutte gaat overstag 'want mag niet van Europa'.
٩๏̯͡๏)۶
pi_205945383
In Dr88 staat de boel in de fik nu:

twitter


https://112alarm.net/alarmering/19048000/DRACHTEN/NOORDEREND/
pi_205945408
....en geblust:

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 12:48:35 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205946555
quote:
Iemand een vuurtje gestookt op de kamer om te koken ofzo?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205951572
https://www.telegraaf.nl/(...)eer-bij-conclusie-om

Moeder overleden baby in Ter Apel legt zich niet neer bij conclusie OM

De moeder van de baby die overleed in het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel, heeft de Amsterdamse advocaat Richard Korver in de arm genomen. Ze leggen zich niet neer bij de conclusie van het Openbaar Ministerie dat de baby niet als gevolg van een strafbaar feit om het leven kwam.

Volgens advocaat Korver is dat „een hele rare beslissing van het OM”. „Dat er geen sprake is van een niet-natuurlijke dood en daarom niet van een strafbaar feit, is te kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat het kind leed aan een ziekte die opgemerkt had moeten worden. De baby was immers aan de zorg van de Staat toevertrouwd.”

Volgens Korver weigert het OM het sectierapport aan de moeder te geven. Ze kan wel inzage krijgen, maar dat is volgens de advocaat geen optie.

Korver: ,,Dan moet een weduwe die totaal overstuur is door het verlies van haar kind een sectierapport lezen in een taal die ze niet beheerst. Ook willen we het sectierapport voor kunnen leggen aan een aantal andere artsen.”

Korver heeft het OM in een brief gevraagd om die beslissing te heroverwegen.
  maandag 12 september 2022 @ 20:12:32 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205951733
quote:
18s.gif Op maandag 12 september 2022 20:01 schreef Bep-Vetklep het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eer-bij-conclusie-om

Moeder overleden baby in Ter Apel legt zich niet neer bij conclusie OM

De moeder van de baby die overleed in het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel, heeft de Amsterdamse advocaat Richard Korver in de arm genomen. Ze leggen zich niet neer bij de conclusie van het Openbaar Ministerie dat de baby niet als gevolg van een strafbaar feit om het leven kwam.

Volgens advocaat Korver is dat „een hele rare beslissing van het OM”. „Dat er geen sprake is van een niet-natuurlijke dood en daarom niet van een strafbaar feit, is te kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat het kind leed aan een ziekte die opgemerkt had moeten worden. De baby was immers aan de zorg van de Staat toevertrouwd.”

Volgens Korver weigert het OM het sectierapport aan de moeder te geven. Ze kan wel inzage krijgen, maar dat is volgens de advocaat geen optie.

Korver: ,,Dan moet een weduwe die totaal overstuur is door het verlies van haar kind een sectierapport lezen in een taal die ze niet beheerst. Ook willen we het sectierapport voor kunnen leggen aan een aantal andere artsen.”

Korver heeft het OM in een brief gevraagd om die beslissing te heroverwegen.
Tsja dat mens ruikt geld..... Je zou het wellicht ook een strafbaar feit kunnen noemen dat die vrouw dat arme kind duizenden kilometers ver heeft rond gesleept ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 12 september 2022 @ 20:15:24 #188
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205951772
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2022 14:24 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Ja hallo, D'66 wat verwacht je dan ? Die partij is al een hele tijd van god los hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205951848
quote:
18s.gif Op maandag 12 september 2022 20:01 schreef Bep-Vetklep het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eer-bij-conclusie-om

Moeder overleden baby in Ter Apel legt zich niet neer bij conclusie OM

De moeder van de baby die overleed in het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel, heeft de Amsterdamse advocaat Richard Korver in de arm genomen. Ze leggen zich niet neer bij de conclusie van het Openbaar Ministerie dat de baby niet als gevolg van een strafbaar feit om het leven kwam.

Volgens advocaat Korver is dat „een hele rare beslissing van het OM”. „Dat er geen sprake is van een niet-natuurlijke dood en daarom niet van een strafbaar feit, is te kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat het kind leed aan een ziekte die opgemerkt had moeten worden. De baby was immers aan de zorg van de Staat toevertrouwd.”

Volgens Korver weigert het OM het sectierapport aan de moeder te geven. Ze kan wel inzage krijgen, maar dat is volgens de advocaat geen optie.

Korver: ,,Dan moet een weduwe die totaal overstuur is door het verlies van haar kind een sectierapport lezen in een taal die ze niet beheerst. Ook willen we het sectierapport voor kunnen leggen aan een aantal andere artsen.”

Korver heeft het OM in een brief gevraagd om die beslissing te heroverwegen.
Uiteraard is er ook weer zo'n gladde advocaat in de hand genomen die alles in twijfel trekt. Wie dat betaalt is natuurlijk de vraag...

Alles om tijd te rekken of op zijn minst geld los te peuteren.
  maandag 12 september 2022 @ 20:24:24 #190
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205951889
quote:
18s.gif Op maandag 12 september 2022 20:01 schreef Bep-Vetklep het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eer-bij-conclusie-om

Moeder overleden baby in Ter Apel legt zich niet neer bij conclusie OM

De moeder van de baby die overleed in het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel, heeft de Amsterdamse advocaat Richard Korver in de arm genomen. Ze leggen zich niet neer bij de conclusie van het Openbaar Ministerie dat de baby niet als gevolg van een strafbaar feit om het leven kwam.

Volgens advocaat Korver is dat „een hele rare beslissing van het OM”. „Dat er geen sprake is van een niet-natuurlijke dood en daarom niet van een strafbaar feit, is te kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat het kind leed aan een ziekte die opgemerkt had moeten worden. De baby was immers aan de zorg van de Staat toevertrouwd.”

Volgens Korver weigert het OM het sectierapport aan de moeder te geven. Ze kan wel inzage krijgen, maar dat is volgens de advocaat geen optie.

Korver: ,,Dan moet een weduwe die totaal overstuur is door het verlies van haar kind een sectierapport lezen in een taal die ze niet beheerst. Ook willen we het sectierapport voor kunnen leggen aan een aantal andere artsen.”

Korver heeft het OM in een brief gevraagd om die beslissing te heroverwegen.
quote:
Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat het kind leed aan een ziekte die opgemerkt had moeten worden. De baby was immers aan de zorg van de Staat toevertrouwd
Zou een lekker precedent opleveren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 12 september 2022 @ 20:51:35 #191
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205952262
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Tsja dat mens ruikt geld..... Je zou het wellicht ook een strafbaar feit kunnen noemen dat die vrouw dat arme kind duizenden kilometers ver heeft rond gesleept ?
Dat ja, en was ze in België of Duitsland niet veilig?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205954317
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:51 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat ja, en was ze in België of Duitsland niet veilig?
In Belgie staat een levensgevaarlijk plassend standbeeld. Stel je voor dat het je dood pist.
pi_205972985
Mogelijk binnenkort 70.000 asielzoekers onderweg vanuit Turkije naar West-Europa?
twitter



twitter
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205973091
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mogelijk binnenkort 70.000 asielzoekers onderweg vanuit Turkije naar West-Europa?
[ twitter ]

[ twitter ]
Als niemand de schappen in de supermarkten bijvult, kunnen ze toch nooit lang blijven.
  woensdag 14 september 2022 @ 14:55:42 #195
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205973204
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mogelijk binnenkort 70.000 asielzoekers onderweg vanuit Turkije naar West-Europa?
[ twitter ]

[ twitter ]
Syriër in huis nemen en dan de energierekening splitten.
pi_205973225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 14:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Syriër in huis nemen en dan de energierekening splitten.
De wet verplaatsing bevolking die dit per decreet zou kunnen regelen is al door het parlement geactiveerd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205973271
quote:
18s.gif Op maandag 12 september 2022 20:01 schreef Bep-Vetklep het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)eer-bij-conclusie-om

Moeder overleden baby in Ter Apel legt zich niet neer bij conclusie OM

De moeder van de baby die overleed in het aanmeldcentrum voor asielzoekers in Ter Apel, heeft de Amsterdamse advocaat Richard Korver in de arm genomen. Ze leggen zich niet neer bij de conclusie van het Openbaar Ministerie dat de baby niet als gevolg van een strafbaar feit om het leven kwam.

Volgens advocaat Korver is dat „een hele rare beslissing van het OM”. „Dat er geen sprake is van een niet-natuurlijke dood en daarom niet van een strafbaar feit, is te kort door de bocht. Het is bijvoorbeeld niet uitgesloten dat het kind leed aan een ziekte die opgemerkt had moeten worden. De baby was immers aan de zorg van de Staat toevertrouwd.”

Volgens Korver weigert het OM het sectierapport aan de moeder te geven. Ze kan wel inzage krijgen, maar dat is volgens de advocaat geen optie.

Korver: ,,Dan moet een weduwe die totaal overstuur is door het verlies van haar kind een sectierapport lezen in een taal die ze niet beheerst. Ook willen we het sectierapport voor kunnen leggen aan een aantal andere artsen.”

Korver heeft het OM in een brief gevraagd om die beslissing te heroverwegen.
Had die moeder zelf helemaal geen verantwoordelijkheid? Heeft ze wel op tijd hulp gezocht voor de baby?
pi_205973330
Bizar dat in Nederland de rechter blijkbaar bepaalt wie naar binnen mag terwijl dat gewoon beleid behoort te zijn. Nu weer een uitspraak van de Hoge Raad die bepaalt dat we afghanen moeten ophalen uit Afghanistan. Het gaat niet eens over Nederlandse rechtspersonen gvd.
  woensdag 14 september 2022 @ 15:33:52 #199
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_205973654
https://www.tubantia.nl/h(...)houders-op~a1cb6457/

Ook in mijn woonplaats komen nu extra statushouders. De algehele tendens is dat wij inderdaad ook ons steentje moeten bijdragen aan het extra opvangen van vluchtelingen. Maar dat het vreselijk zuur is dat jongeren en lagere inkomens nóg langer moeten wachten op een woning, want aan goedkopere huizen is hier al tijden een groot tekort. Er staan nog wel een aantal veel te dure kavels al meerdere maanden te koop :') maar voor goedkope huizen is een wachtlijst van jaren en jaren. Verder klagen de woonwagenbewoners ook steen en been, want zij wachten ook al jaren en jaren op meer standplaatsen en dat komt er maar niet door. En voor 100 statushouders is dan opeens wel een huis.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_205973736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 15:33 schreef Arizona het volgende:
https://www.tubantia.nl/h(...)houders-op~a1cb6457/

Ook in mijn woonplaats komen nu extra statushouders. De algehele tendens is dat wij inderdaad ook ons steentje moeten bijdragen aan het extra opvangen van vluchtelingen. Maar dat het vreselijk zuur is dat jongeren en lagere inkomens nóg langer moeten wachten op een woning, want aan goedkopere huizen is hier al tijden een groot tekort. Er staan nog wel een aantal veel te dure kavels al meerdere maanden te koop :') maar voor goedkope huizen is een wachtlijst van jaren en jaren. Verder klagen de woonwagenbewoners ook steen en been, want zij wachten ook al jaren en jaren op meer standplaatsen en dat komt er maar niet door. En voor 100 statushouders is dan opeens wel een huis.
Je snapt niet dat dit gebeurd met de VVD in het kabinet. VVD was toch zogenaamd een rechtse partij!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')